
Blijf van deze functies af!
Audi is lekker bezig met de plug-in hybrides. De A5 beviel ons al erg en de hoge Q5 e-hybrid doet dat ook. Wat kan er dan nog misgaan? Een foutje in de hoogvoltaccu, dat kan er misgaan.
Het probleem werd eind vorig jaar al ontdekt door Audi en geadresseerd. De stekkerhybrideversies van de A6, A7 en Q5 werden teruggehaald naar de dealers. Die terugroepactie bestond uit een klein aantal auto’s. Nu is het euvel ontdekt bij andere plug-in hybride Audi’s en moeten er meer auto’s teruggehaald worden.
De Audi van de Koning is onveilig!
Het probleem van de accu zit ‘m in de accumodules. Daar kan een afwijking in zitten waardoor de modules kapot kunnen gaan. Het resultaat: de accu kan tijdens het opladen oververhit raken. Dit zorgt dan weer voor een verhoogd risico op brand volgens de RDW.
Daarom moeten de Audi’s dus terug naar de dealer. Het gaat om de plug-in hybride uitvoeringen van de dikste Audi’s: de Q7, Q8, en – jawel, hare majesteit – de A8. Wereldwijd gaat het om ruim 18.000 auto’s, waarvan er bijna 3.000 op Nederlands kenteken staan.



De dealer lost het probleem op met een software-update voor het regelapparaat van de batterij. Audi Nederland vertelt aan Autoblog.nl dat de update ongeveer een uurtje duurt.
Mocht je even geen tijd hebben voor de terugroepactie of heb je een andere reden om de Audi niet terug te brengen, dan zijn er nog wat aanbevelingen. Audi zegt: ”Totdat de terugroepactie is uitgevoerd, wordt de klant verzocht het voertuig niet extern op te laden (dus niet met een laadkabel), en de e-tron-modi “Battery Charge” en “Battery Hold” niet te gebruiken.”





Joh, maar goed dat dit model niet uit Frankrijk komt, dan waren……. Niet van de lucht
Owee als het Stellantis was geweest, rake klappen waren er dan uitgedeeld.
En hier word er van Audi gezegd, achhhh wat jammer maar ze kunnen er ook niks aan doen.
VAG is gewoon rommel niks premium aan.
Ik ben toch 99.9% zeker dat je niet in ‘VAG rommel‘ (mooi Autoweek jargon van Boomers) hebt gereden. Stap in een A4/A5/A6/A7 of wat dan ook, dat is toch leuker en beter dan jouw auto.
Een software-update omdat met 0.0000001% er een defect is/ontstaat, dus dit soort formaliteitjes die soms over the air gaan nu ineens spannend noemen, neuh.
Ik ben benieuwd of dit de 93AC update is, iemand een idee? Want hier werd vrij laconiek over gedaan bij de dealer, had geen haast en kon wel bij een volgende onderhoudsbeurt (ook al duurde dat nog zeker 3/4 jaar) kan er natuurlijk naast zitten maar zou mij ook weer niks verbazen.
Nee het is 93QQ, en er wordt serieus over gecommuniceerd: auto geeft melding, de app idem en er is een brief gestuurd. Ook de dealer zit er bovenop.
Gewoon helemaal geen audi nemen dan is het probleem ook opgelost.
Linksom of rechtsom het blijft vag rommel.
Volvo heeft ook een terugroepactie ivm brandgevaar
Een firmware update voor een BMS (nou niet een geweldig ingewikkeld stuk electronica) die een UUR duurt? Wow…