• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog-advies: alleskunner voor €25.000

Auteur: willeme, gepost 21 mei 2016 om 14:00 – 116 Reacties

Autoblog-Advies Volvo XC70


Vandaag gaan we een Insignia rijder van advies voorzien!

Nog niet heel lang geleden was de diesel ‘de slome keuze’. Alleen voor mensen die echt veel kilometers maakten. Daarbij waren ze nogal lawaaiig. Tegenwoordig is dat wel anders. Zelfs een vrij modale 2-liter diesel weet aansprekende prestaties te genereren. We kregen een bericht binnen van Kristof, die er net zo over denkt. Hij is op dit moment de trotse eigenaar van een Opel Insignia 2.0 CTDI. Deze bevalt hem in principe prima, maar hij begint al een beetje op leeftijd te raken.

Voor zijn nieuwe auto is Kristof duidelijk: deze moet van alle markten thuis zijn. De Insignia is nogal zwaar, dus zoekt Kristof een auto die iets lichter (lees: sneller en zuiniger) is. Met een lichtere auto is dat goed te bereiken. De volgende criteria bewerkstelligen dan wel een contradictie: automaat én vierwielaandrijving.

Kristof heeft zelf geen merkvoorkeur, alhoewel Peugeot en BMW hem dichter bij het hart liggen dan Volkswagen of Mercedes.

Zoals je gewend bent, de tabel der tabellen:

Huidige /vorige auto's:Opel Insignia Sport Tourer 2.0 CDTI
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 25.000
Jaarkilometrage:25.000 km
Brandstofvoorkeur:Diesel
Reden aanschaf andere auto:Anders en beter
Gezinssamenstelling:Twee volwassenen + 2 kinderen
Voorkeursmerken /modellen:BMW 320xd en Volvo XC70
No-go modellen / merken:Softroaders

Gezien de specifieke eisen adviseren wij ook om een kijkje te nemen over de grens. In NL komt de combinatie diesel, automaat, +160 pk en 4wd niet heel erg veel voor. Audi’s en Volvo’s zijn nog behoorlijk verkocht in deze configuratie, maar voor de rest is het aanbod relatief schaars. Na lang beraad kwam de Autoblog-redactie met de volgende aanbevelingen:

Volvo XC70 D5
Een segment dat met succes door Volvo is bedacht en  terecht is uitgemolken. Een V70 welke er net iets stoerder uit ziet. Dat is vooral erg praktisch, want je kan nu makkelijker parkeren. Je hoeft immers niet te letten op de lak op de bumpers, want deze is er simpelweg niet. Het model gaat al een tijdje mee, maar oogt zeker niet bedaagd. De stoelen zijn uitmuntend, de automaat prima (een beetje traag, dat wel) en de vijfcilinder brengt zowaar wat karakter. Prima aanbieding. Het is een Volvo, dus je  rijdt wel premium, zonder dat je als patser wordt aangezien.

XC70

Audi A4 Avant 2.0 TDI quattro S-Tronic
Het gewenste type auto is bijna door Audi uitgevonden. Dat is ook te zien in het aanbod, want je hebt keuze te over. De Audi A4 Avant is een fijne reisauto, de 2.0 diesel is lekker zuinig en vrij pittig en het quattro vierwielaandrijvingsysteem onvolprezen. Ondanks dat die diesels prettig in de omgang zijn, betreft het wel het ‘sjoemel’ blok. Vraag is hoeveel je dat uitmaakt. De S-Tronic bak werkt op zich goed, maar wilt nog wel eens kuren vertonen. Standaard zijn ze nogal kaal uitgevoerd, dus check even of alles er op zit wat je wilt. Lang niet zo ruim als de Insignia.

A4 Avant

BMW 320xdA Touring
Het alternatief uit München. Een prima auto als je veel alleen of met twee personen onderweg bent. De ruimte op de achterbak en in de kofferruimte houdt net als bij de A4 niet over. Qua rijden staat de BMW wél op een hoger plan. In basis is de BMW achterwielaangedreven, en dat merk je. Waar de Audi er echt profijt van heeft (want FWD), heeft de BMW niet echt vierwielaandrijving nodig. Er zijn wel een paar punten waar je op moet letten, maar deze worden in het AB aankoopadvies uitvoerig besproken.

320xd

Citroen DS5 2.0 HDI HYbrid4:
Strikt genomen geen stationwagon, maar het is absoluut geen sedan of softroader. De DS5 is een soort rijdende luxe lounge. Het interieur is een absoluut pareltje: zeker in de meest luxe uitvoering de mooiste van het lijstje. Qua ruimte moet je even kijken of het voldoende is. Ondanks dat de DS5 een flinke auto is, valt de ruimte een beetje tegen. De meeste zullen nu nog aan het ‘leasen’ zijn, want het internet staat er (nog) niet vol mee.

DS5

Fiat Freemont 2.0 JTD 4WD:
Misschien niet de eerste auto waar je aan denkt. De Fiat Freemont begon zijn leven als Dodge Journey en was de laatste strohalm van Dodge om hun revival in Europa luister bij te zetten. Zoals we weten mislukte dat jammerlijk. De Caliber en Nitro waren stoer, maar niet echt verfijnd. De Journey was daarentegen een heel stuk beter, de auto kreeg destijds lovende kritieken van de pers. De auto kreeg een tweede kans als Fiat en de kwaliteiten zijn het zelfde: ruim, compleet en comfortabel. Het topmodel had 4wd, automaat en een prettige 2.0 JTD. In Nederland nooit geleverd, maar er komt er af en toe eentje voorbij. In Duitsland heb je meer keuze.

Freemont

Mercedes-Benz C250 CDI 4-Matic Estate
Eigenlijk hetzelfde verhaal als met de BMW. De Mercedes C-klasse is een uitstekende auto om lange afstanden mee af te leggen. In combinatie met 4-cilinder diesel en automaat is 4WD mogelijk, maar ook hier heeft de Benz het niet echt nodig. De C-klasse is iets minder scherp dan de BMW, maar zet flink wat comfort er tegenover. Zelfs in Duitsland zul je ze niet snel vinden met AWD, dus zoveel keuze als bij de Audi A4 heb je niet. Casper neemt graag even door waar je op moet letten.

S203

Peugeot 508 RXH:
Op aanraden van @Robbert01. De Peugeot 508 deelt techniek met de eerder genoemde Citroen DS5, dus ook hier een hybride variant. De 508 RXH is niet heel lang in ons land geleverd, en een groot verkoopsucces was het ook niet, maar het neemt niet weg dat het een uitstekende keuze is. De 508 is aanzienlijk ruimer dan de DS5. Het interieur heeft weliswaar iets minder flair, maar het is nog altijd een zeer verzorgd geheel. Echt geen straf om lange tijd in te zitten.

508 RXH

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 4-Motion Highline
De Passat is een auto die perfect voldoet aan de eisen, het is alleen niet echt spannend. Je kunt hem krijgen met de 170pk sterke diesel, waarmee je nét wat meer power hebt dan de huidige Opel. Het interieur is ruim en strak, met een uitstekende zitpositie. Het 4-Motion systeem is prima: Zuinig wanneer het kan, grip wanneer het moet. Er zijn wel een aantal aandachtspunten, dus neem deze even mee. Net als bij de Audi heeft de Passat heb je een ‘vieze’ motor, wederom moet je voor jezelf beslissen hoe erg je dat vindt. De technisch grotendeels gelijke Skoda Superb Combi is zeker de moeite waard, want ruimer en goedkoper, maar in combinatie met 4×4 was de 140pk TDI het maximale.

Vandaag is rood.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!

Ook interessant!

  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Betaalbare familiestation voor 5.500 euro - Autoblog advies
  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • Peugeot 508 PSE rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

508, 508-sw, a4, advies, Audi, autoblog-advies, avant, b8, c-klasse, Citroen, Dodge, ds5, Fiat, freemont, HYbrid4, journey, Mercedes, passat, Peugeot, quattro, rxh, variant, Volkswagen, Volvo, w203, xc70

Vorig bericht: « Trakteer jezelf op deze kunstige koets
Volgend bericht: De zeven gekste Max-gerelateerde items van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhupelschoten zegt

    21 mei 2016 om 14:03

    Opel Insignia OPC ;) 4X4 en een V6 goed voor 320 pk, en de echte petrolhead maakt zich geen zorgen om brandstofgebruik!

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      21 mei 2016 om 14:08

      @henkhupelschoten: Makkelijk zeggen als jij de brandstof niet hoeft te betalen ;)

      Login om te reageren
    • 964yellowbird zegt

      21 mei 2016 om 14:11

      @henkhupelschoten: een echte petrolhead gaat toch niet in een Opel rijden.. Leuk hoor 320pk, maar het blijft een Opel.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        21 mei 2016 om 14:27

        @964yellowbird: 320 pk in een Opel is leuker dan 320 pk in een Audi, Mercedes of BMW hoor. Dan heb je tenminste niet teveel betaald voor een logo of nét iets zachter plastic.

        Login om te reageren
        • wimbraber zegt

          21 mei 2016 om 14:43

          @ej20g: zou zelf liever een een 335i rijden als in een Insignia opc hoor.. t is en blijft inderdaad een opel, en dat blok van GM is best een oud beestje volgensmij vergeleken met de N55 blokken

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            21 mei 2016 om 15:18

            @wimbraber: ik persoonlijk niet, al is het alleen maar omdat ik de Insignia een veel mooiere auto vind dan de 3-serie. Daarnaast ligt mijn voorkeur ook nog eens bij vierwielaandrijving in plaats van achterwielaandrijving.

            Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er iets mis is met de BMW 335i, die dingen rijden best lekker en zijn op z’n minst best rap.

            Login om te reageren
          • ablogjunk zegt

            21 mei 2016 om 17:52

            @wimbraber: lekker veel “been”ruimte ook in een 3-serie met 2 kids….

            Login om te reageren
            • wimbraber zegt

              21 mei 2016 om 20:57

              @ablogjunk: mn pa heeft zelf een 3 serie Coupe E46, ben zelf 1.80 en het is prima te doen achterin. In een station of sedan is dan nog beter, en de E90 serie is ook groter dan de E46..

              Login om te reageren
              • redbeams zegt

                21 mei 2016 om 22:45

                @wimbraber: Schei toch uit man…beenruimte achterin een e90 is gewoon schandalig klein

              • licht zegt

                21 mei 2016 om 23:57

                @redbeams: Misschien ben je te lang.

        • mikkeloentje zegt

          21 mei 2016 om 17:24

          @ej20g: niet leuker, wel enger

          Login om te reageren
      • murica zegt

        21 mei 2016 om 14:28

        @964yellowbird: Wat is er mis met een Opel?

        Login om te reageren
        • 964yellowbird zegt

          21 mei 2016 om 15:17

          @murica: in principe niets, hij brengt je droog van A naar B. Daar is wel alles mee gezegd.

          Login om te reageren
          • xiran zegt

            23 mei 2016 om 08:07

            @964yellowbird: versnellingsbak + turbo.

            Login om te reageren
        • dutchcorvette zegt

          21 mei 2016 om 16:28

          @murica: wat niet?

          Login om te reageren
      • Janalleman zegt

        21 mei 2016 om 14:28

        @964yellowbird: gewoon nog ff wachten en sparen voor een 2dehands gtr ofso

        Login om te reageren
      • purepet9229 zegt

        21 mei 2016 om 15:15

        @964yellowbird: Dat klopt, liever een 3-cilinder Audi dan een Opel, zeker als je een ‘echte’ petrolhead bent.

        Login om te reageren
        • sanderm3 zegt

          21 mei 2016 om 16:39

          @purepet9229: als je écht een petrolhead bent koop je een Alfa (159?).

          Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          21 mei 2016 om 16:55

          @purepet9229: Ga eens een blokje om met die nieuwe corsa 1.0 driecilindee. Fantastisch blok en die zuipt geen olie..

          Login om te reageren
          • purepet9229 zegt

            21 mei 2016 om 21:28

            @henkhupelschoten: Nee, voor dat geld koop ik liever een Audi A2 uit 1999, moet de status hoog houden hè.

            Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            22 mei 2016 om 13:47

            @henkhupelschoten: laatst mee gehad een week voor m’n werk. Verschrikkelijk ding, nergens is echt logisch over nagedacht bij Opel. Was trouwens een 1.2. Alleen al de hendels achter ’t stuur zitten te hoog en kun je niet bedienen zonder je handen te verplaatsten van ’t stuur en ik heb grote handen. Ook de cruise control is onlogisch en die knopjes op ’t stuur voelen erg goedkoop en slap aan. Niet mijn merk, dat Opel.

            Login om te reageren
      • cliosport2000 zegt

        21 mei 2016 om 22:06

        @964yellowbird: Hij heeft nu ook een Opel hè, just saying :p

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        22 mei 2016 om 22:40

        @964yellowbird: Die Opel rijd gewoon doodleuk 270 km per uur… Doei RS, M & AMG. Oh en standaard 20 inch optioneel 21, in de tijd dat 19″ bij de drie het grootst mogelijke was…

        Login om te reageren
    • soes750 zegt

      21 mei 2016 om 14:14

      @henkhupelschoten: zijn die wel te vinden voor 25K. Ik snap de keuze voor de Insignia op zich wel. Een schitterende auto, die veel biedt voor een schappelijk bedrag. Daarvoor kun je bijna geen Premium rijden, tenzij het een wat gedateerd model betreft of met veel km op de klok.

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      21 mei 2016 om 16:44

      @henkhupelschoten: ‘Ik rij bmw, ik rij volkswagen. Wat rij jij? Opel….’

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        21 mei 2016 om 16:54

        @banaan7: Ik zou me meer schamen voor Volkswagen maar dat ben ik…

        Login om te reageren
        • murica zegt

          21 mei 2016 om 17:07

          @henkhupelschoten: Je hoeft je toch nergens voor te schamen als je een auto hebt?

          Login om te reageren
    • gerwin420 zegt

      22 mei 2016 om 11:50

      @henkhupelschoten: insignia opc. Betaal je daarvoor niet meer belasting dan dat je er auto voor terug krijgt?

      Login om te reageren
      • divided zegt

        22 mei 2016 om 16:35

        @gerwin420: ja meer bpm dan de bruto prijs

        Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    21 mei 2016 om 14:07

    Ik vind die Peugeot erg fraai in die kleur. Staan er wel een paar te koop. En met de 2.2HDiF is het best een snelle bak. De Volvo blijft ook een net ding. Al vind ik de D5 wel wat rumoerig maar niet vervelend.

    Login om te reageren
    • Melvinkorrels zegt

      21 mei 2016 om 15:22

      @E34M5Touring:

      Ik zou de Peugeot mijden at all costs.
      Zelf de nodige kilometers in gemaakt en het rijd voor geen meter. Hij is goedkoop uitgevoerd, de automaat heeft een gat daar zeg je U tegen, alles ging kapot. Voor het stoplicht stond je ineens in vrij terwijl hij gewoon in drive stond. Meermaals naar de garage mee geweest en er veranderde precies niks.

      Ik mis de Volvo V60 D6 R Design, ontzettend mooi uitgevoerd en met de nodige power. Zou ik deze zeker niet links laten liggen, tenzij deze te klein wordt geacht.

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        22 mei 2016 om 14:48

        @Melvinkorrels: Er staat zo’n Peugeot op elke straathoek, nou zijn dit uiteraard allemaal leasehokken maar volgens mij valt dat best mee. Ze hebben in ieder geval het design met zich mee.

        Login om te reageren
  3. tvklarenbosch zegt

    21 mei 2016 om 14:08

    Ben geen fan van Franse auto’s, maar die Citroën is wel heel fraai.

    Login om te reageren
  4. misterdrogba zegt

    21 mei 2016 om 14:09

    No doubt, de Volvo ??

    Login om te reageren
  5. 964yellowbird zegt

    21 mei 2016 om 14:14

    Een iets oudere 330xd touring. Is niets in deze lijst dat ook maar in de buurt komt. Het hele Quattro systeem van Audi is niet te vergelijken met een xdrive van BMW. https://m.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM

    Login om te reageren
    • bmwm3gtr zegt

      21 mei 2016 om 14:38

      @964yellowbird: en dan laat je een filmpje zien van BMW zelf met een vrouw achter het stuur….

      Login om te reageren
      • 964yellowbird zegt

        21 mei 2016 om 15:19

        @bmwm3gtr: correctie, zelfS met een vrouw achter het stuur is BMW beter dan Audi.

        Login om te reageren
        • bmwm3gtr zegt

          21 mei 2016 om 17:15

          @964yellowbird: éhj Niet zo wijs doen

          Login om te reageren
    • reistje zegt

      21 mei 2016 om 15:11

      @964yellowbird: Dit soort voorbeeld tests zeggen eigenlijk niet zoveel. Omdat dit soort tests altijd gebaseerd zijn op het zwakke punt van de andere auto’s (in dit geval de Audi).

      Login om te reageren
      • 964yellowbird zegt

        21 mei 2016 om 15:20

        @reistje: Klopt, in dit geval is het Quattro systeem dus de zwakke plek, en laat dat nou net de “usp” van Audi zijn.

        Login om te reageren
        • jurdespotter zegt

          21 mei 2016 om 15:32

          @964yellowbird: dit de haldex versie van de quattro de torsen aandrijflijn is veel beter

          Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      21 mei 2016 om 16:24

      @964yellowbird: dan ga je van 1633 kg naar 1690 kg. Daarnaast zuipt dat ding 3x zo veel als zijn huidige auto.

      Het zou fijn zijn als mensen eens lezen wat de beste man nou wilt.

      Daarnaast vind JIJ dit de beste keuze. De auto rijdt misschien fijn, maar het zuipt als een tierelier en je betaalt je scheel aan wegenbelasting. Daarnaast is een vergelijkbare auto 2x zo goedkoop in aanschaaf. Goede keus man

      Login om te reageren
      • 964yellowbird zegt

        21 mei 2016 om 16:42

        @87sandyd: Klopt volgens mij is het absoluut een betere keuze, als je voor doe franse meuk gaat kan je over 3 jaar weer een ander aanschaffen omdat ze compleet zijn versleten.

        Belasting is 1 schaal hoger, dus scheelt je max 2 tientjes in de maand.

        Het verbruikt zo veel als dat je het rechter pedaal in trapt, dus dat is ook een onzin argument.

        Daarnaast is de kwaliteit van de BMW zo veel beter dan de rest (exclusief de Mercedes, deze is zeer vergelijkbaar) dat je de auto voor veel langer kan door rijden dan alle andere auto’s

        Ik heb het dan nog niet eens over prestatie, comfort, afwerking etc etc etc gehad.

        Absoluut de BMW dus :)

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          22 mei 2016 om 09:47

          @964yellowbird: zitten weinig obectieve argumenten bij. Bmws zijn duur en niet per se betrouwbaarder dan de alternatieven.

          Het is vooral een kwestie van smaak. BMW is als kaviaar. Veel te duur, maar op zich wel lekker. Maar doe mij maar een bakkie kibbeling.

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            22 mei 2016 om 13:54

            @dondeboer: ik heb nooit begrepen waarom mensen denken dat BMW rijden zo duur is…ik heb juist duurdere ervaringen met onderdelen van Alfa en VW. Bij mij komt het verschil in afwerking en rij-beleving (hoe je bijv. in de auto zit) altijd weer naar boven wanneer ik in een BMW stap. Ik heb inmiddels veel merken gereden en gehad maar blijf nu voor altijd bij BMW. En minstens een heerlijke 6 in lijn…rijdt zo veel fijner dan die geblazen 4-pitters.

            Login om te reageren
            • 964yellowbird zegt

              23 mei 2016 om 00:40

              @skinnybmw: ik ook niet, ik rijd zelf een 318 touring en ook al kom ik 2 cilinders tekort ik word gewoon blij van het rijden in de auto. De stoelen, zit positie, interieur kwaliteit. En wat betreft de kosten valt het reuze mee, iedere 10k km nieuwe olie, en af en toe een rubber of nieuwe schijven/ blokken. En dat voor een auto van 20 jaar oud.

              Login om te reageren
              • skinnybmw zegt

                23 mei 2016 om 11:52

                @964yellowbird: ik rij nu een 2005 E61 530D Touring met bijna 300k op de teller. Met comfortstoelen en redelijke opties. Heerlijke motor en auto (okay, een E39 zat beter in elkaar en is mooier), wel storingsgevoelig maar dat is bij veel merken/modellen zo uit die tijd. Heb nu op vakantie 2 weken lang een Clio (vorige model) met 100k op de teller, helemaal afgeragd…ziet er minder uit dan mijn E61. (Is natuurlijk ook anders mee omgegaan maar het zegt toch wat over de bouwkwaliteit van zo’n merk). Collega van me rijdt een E36 318tds en die rijdt ook nog heerlijk ondanks zijn km-stand (225k). Zit gewoon goed in elkaar.

              • 964yellowbird zegt

                23 mei 2016 om 15:34

                @skinnybmw: precies, ik rijd zelf ook een e36, je moet er echt als een randdebiel mee omgaan wil je die auto’s slopen. In vergelijking met die Franse troep, die sloop je al door er normaal mee te doen.

  6. svdv zegt

    21 mei 2016 om 14:17

    Volvo V70 R

    Login om te reageren
  7. rufctr01 zegt

    21 mei 2016 om 14:18

    Volvo of PSA, toch de mooiere en stijlvollere auto’s!

    Login om te reageren
  8. screamgt zegt

    21 mei 2016 om 14:18

    Alhoewel de XC70 een leuk model is, kan je ook nog voor de V70 AWD 2.5T versie gaan. Heeft ook vierwielsaandrijving, even betrouwbaar als de XC. Mijn vader rijdt er met veel plezier in.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      21 mei 2016 om 16:18

      @screamgt: hij wilt toch echt diesel

      Login om te reageren
  9. appelvis zegt

    21 mei 2016 om 14:24

    De automaat van die Peugeot is verschrikkelijk. Ik heb in 3 verschillende 508’s gereden, zowel diesel als benzine. Allemaal schakelden ze k*t. Schakelen gaat traag met een ontzettend gat waarin je geen vermogen krijgt. Ik zou ‘m mijden. Ik heb geen ervaring met de automaten van BMW, maar weet dat die van Mercedes al een stuk beter zijn en de VW/Audi DSG’s top! Mits je er niet teveel gezeik mee hebt…

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      21 mei 2016 om 14:31

      @appelvis: daarom zou ik de DSG mijden.

      Login om te reageren
    • germancarsftw zegt

      21 mei 2016 om 15:12

      @appelvis: Ik wilde net hetzelfde zeggen. Ik heb zowel in een Peugeot 508 HDI als een Hybrid4 gereden, allebei uitgerust met die horror-automaat. Echt waar, zelfs mijn oma met MS schakelt sneller dan die bak. Even lekker optrekken is er niet bij want de versnelling wordt constant onderbroken. Zet je hem in manueel of sport dan is het helemaal een drama. Zonde, want ik vind de 508 verder een erg fijne auto. Met een handbak is hij zeker te pruimen.

      De automaten van BMW zijn naar mijn mening geweldig. Comfortabel en vloeiend wanneer het moet, sportief en snel wanneer je graag wil trappen.

      Login om te reageren
  10. ej20g zegt

    21 mei 2016 om 14:25

    Ik zou voor de Volvo gaan. Zo’n XC70 vind ik een erg mooie auto, ze kunnen daarnaast flink wat spullen vervoeren en ze zijn erg betrouwbaar. Daarnaast is de D5 degelijk met een mooi geluid en het is ook een beest van een motor die altijd maar door gaat.

    Als ik dan toch op zoek zou zijn naar zoiets dan zou ik naar een V70 D5 AWD zoeken, die staan ook iets hoger op de poten dan de gewone V70’s (door de AWD) maar zien er naar mijn mening mooier uit dan de XC70.

    Login om te reageren
  11. super zegt

    21 mei 2016 om 14:27

    Waarom 4wd? Wat voegt het toe behalve brandstof en onderhoudskosten? Ik heb na mn 4wd e46 weer gewoon een rwd e91 genomen, als je goede winterbanden neemt merk je vrijwel nooit verschil, met de rwd kon ik alle besneeuwde hellingen op en af, over niet geschoven weggetjes, geen probleem…

    Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    21 mei 2016 om 14:31

    Vind de 508rxh en de volvo erg mooi

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    21 mei 2016 om 14:32

    Zo’n Freemont is toch wel een fijne verschijning! Sporadisch zie ik een Poolse Freemont in Zuid staan.

    Als zo’n Freemont hier niet is te vinden, waarom niet zijn Dodge-tweeling op satanssap?

    Of anders een Forester of Outback? Of lukt diesel icm het budget met die modellen niet

    Login om te reageren
  14. bmwm3gtr zegt

    21 mei 2016 om 14:34

    Ik hoef niet perse 4×4 dus doe mij maar een c320cdi

    Login om te reageren
  15. Donstil zegt

    21 mei 2016 om 14:37

    Wat is een Softroader eigenlijk?

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      21 mei 2016 om 19:16

      @Donstil: ik gok een tiguan ofzo en dan 2wd?

      Login om te reageren
  16. jasperhallo zegt

    21 mei 2016 om 14:42

    Wat is de Passat B8 er op vooruit gegaan vergeleken met de B7!

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      21 mei 2016 om 16:32

      @jasperhallo: in R-line wel de normale grijse lease editie met 16″ jetsers ziet er niet uit.

      Login om te reageren
      • jasperhallo zegt

        21 mei 2016 om 16:56

        @dirkiii: Ik zie ze eigenlijk bijna nooit zo, vaak als Highline en GTE.

        Login om te reageren
  17. Rob zegt

    21 mei 2016 om 14:45

    Die gekke stationwagon van BMW. De X1. Voor net geen 25 duizend euro vond ik deze:
    http://ww3.autoscout24.nl/classified/285000390?asrc=st|as

    Alle toeters en bellen zitten er op, mooi schuifdakje en best rap. Lijkt me helemaal perfect.

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      23 mei 2016 om 09:07

      @Rob: Vind ik aardig wat geld voor een auto die al op een ton zit.. :o

      Login om te reageren
  18. mrniesoe zegt

    21 mei 2016 om 14:47

    Alfa Romeo 159 Q4 Q-Tronic? Of ben ik nu af?

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      21 mei 2016 om 14:58

      @mrniesoe:
      Vrij zeldzaam ding wel. Maar er staat er zowaar eentje in Nederland:
      http://ww3.autoscout24.nl/classified/243221683?asrc=pl|as

      @technopatat kan je vast allerlie dingen vertellen over die auto ;-)

      Login om te reageren
      • driesdebrabander zegt

        21 mei 2016 om 15:30

        @Rob: u vraagt ik draai! Wat wil je weten, ik heb ondertussen 90.000km in de mijne dus ken het beestje al wat ?! In Nederland en België zijn ze blijkbaar inderdaad wel vlot geleverd de 2.4 Q4’s! Maar niet als Ti, die zijn verdikke zeldzaam :(!

        1 ding kan ik maar aanraden bij de 2.4: genoeg kilometers doen. Als je vaak korte ritjes doet ga je DPf-problemen hebben. Maar die kan er makkelijk uit (heb ik gedaan) zonder al teveel roet en met nog meer fun <3! Als er nog vragen zijn, roep maar! Als je eens wil weten waar je naartoe kan met die auto, kom gerust met de mijne eens rijden :D!

        Login om te reageren
      • driesdebrabander zegt

        21 mei 2016 om 15:31

        @Rob: hey whut? Waarom ben ik geen technopatat meer :(? Facebooklogin die bugt?

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          21 mei 2016 om 16:00

          @driesdebrabander:
          Ik weet alles al van je auto! Heb namelijk ooit met veel plezier het stukje over jouw auto op autofans.be gelezen. Sterker nog, ik heb je auto ook in levende lijve mogen zien. En nog sterker, we hebben elkaar zelfs kort gesproken! Maar dat weet jij waarschijnlijk niet (meer) ;-)

          Login om te reageren
          • driesdebrabander zegt

            21 mei 2016 om 16:19

            @Rob: how how, zo een vedette ben ik niet ze :D.

            Ik had gewoon nooit gedacht dat jij de autofans-rob was :P! Jij bent dacht ik meegekomen op die rondrit met een kameraad dan met een 147 als ik het me goed herinner? Ik vond het al vreemd, ik had het hier ergens in een reactie eens gepost dat ik ene had en ik ging het heel sterk gevonden hebben moest je dat nog geweten hebben :D!

            Kleine wereld hé :-)!

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              21 mei 2016 om 23:11

              @driesdebrabander:
              Haha, klopt allemaal als een bus ;-)
              Rondrit was toen ook wel geinig, al zijn we wel 100x verkeerd gereden volgens mij ;-P

              Login om te reageren
  19. viezefreddyw zegt

    21 mei 2016 om 14:48

    Uit dit rijtje zou ik standaard kiezen voor de Volvo of voor de Peugeot. Fraaie auto’s en bieden je hetgeen wat jij zoekt. Vooral de Volvo. Een echte alleskunner met zijn ruimte, luxe, comfort en prestaties.

    Alleen zou ik wel gaan kijken naar een mooie Volvo V70 D4. Ik ben geen fan van de offroad versies van stations (zoals Audi met de Allroads en dergelijke). De V70 is vandaag de dag nog steeds een erg fraaie Station van Volvo. De auto’s zijn gigantisch ruim, comfortabel en vol met luxe. Het aanbod is ook gigantisch, je kan ze vinden in alle prijsklasses. Het voordeel ervan is dat je er altijd mee voor de dag kan komen. Een Volvo doet het bij iedereen goed. Een goede keuze.

    Zo’n 3-serie is leuk en mooi, maar als je ruimte zoekt is het niet de beste optie. Ze zijn nogal krap. Wat dat betreft kan je het beste kijken naar een fraaie BMW 520D. Qua ruimte is dit ineens een stuk groter en beter. Ook een veel fraaiere auto. Het motorblok is een prettig blok gekoppeld aan een boterzachte 8-traps automaat. Samen met de heerlijke BMW comfortstoelen wellicht de beste optie die je kan vinden.

    Wil je liever geen 5-serie maar vind je de 3-serie ook niet al te spannend? Zoek je iets exclusievers? Dan zit je altijd goed met een Alpina D3. Hoe tof is dat? Zo op het oog ziet dit exemplaar er erg fraai uit, mede door zijn ontzettend lage kilometerstand. Heel Autoblog zal van je gaan houden.

    Het verhaal over de 5-serie geldt in principe ook voor de Mercedes. Een C-klasse is relatief gezien niet een erg grote station (voor mijn gevoel wel wat meer ruimte dan een 3-serie), maar een Mercedes E220 is de betere keuze. Comfortabeler dan de BMW, ook iets meer ruimte maar wel minder mooi en dan met name het interieur. De BMW is sportiever, de Mercedes is comfortabeler. Het is maar net waar je het meest van houdt. Desalniettemin een goede auto.

    Maar eigenlijk is er maar één echt goede optie en dat is natuurlijk, hoe kan het dan ook anders, de Alfa Romeo 159. Nee het is geen automaat en nee, het is ook geen lichtgewicht. En nee, hij heeft ook geen vierwielaandrijving. Maar dit is wel de auto waar ik persoonlijk het eerst naar zal gaan zoeken. Vermogen, aardig wat ruimte en dat allemaal in het mooiste jasje in dit segment.

    Veel succes met je zoektocht!

    Login om te reageren
  20. potjak zegt

    21 mei 2016 om 15:01

    De beste man rijdt een Opel (kan je van vinden wat je vindt maar prima auto) en zoekt iets anders /beters. Met alle respect dan stel je de Chrysler met Fiat logo toch niet voor. Dat is in alle opzichten een regelrechte achteruit gang. In rijgedrag, afwerking etc…

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      21 mei 2016 om 15:52

      @potjak:Lol…Nee.
      Misschien wel ten opzichte van een Mercedes of Volvo…
      Maar naast een Opel..

      Zelfs in Fiats meest bekritiseerde vlak, ‘de betrouwbaarheid’ is FIAT mijlenver vooruit op opel.

      Login om te reageren
      • remcott zegt

        22 mei 2016 om 10:26

        @martinus: hé ouwe Opel hater, rustig aan

        Login om te reageren
  21. agdesigns zegt

    21 mei 2016 om 15:10

    VOLVO ! Waarschijnlijk ook aangezien ik de onze 70 deze ochtend gewassen heb…

    Login om te reageren
  22. undifined1 zegt

    21 mei 2016 om 15:10

    Zoals gemeld een e46 330xd touring. Dan een van de laatste bouwjaren met 204pk en een 6 bak. Dan hoef je niet weer anders. Alternatief kan een e60 of x3 nog zijn denk ik

    Login om te reageren
  23. swid zegt

    21 mei 2016 om 15:11

    Deze vraag en dan geen subaru forester?

    Login om te reageren
  24. raoulkroes zegt

    21 mei 2016 om 15:22

    Seat Leon X-Perience is ook een leuke optie

    Login om te reageren
  25. jipino zegt

    21 mei 2016 om 15:35

    http://ww3.autoscout24.de/classified/287426535?asrc=st|as Deze 330xd even uit Duitsland halen, kan vast wel voor onder 25k toch? Vond het zelf wel een strak exemplaar en handbak dus Freude am Fahren enzo

    Login om te reageren
    • jipino zegt

      21 mei 2016 om 15:38

      @jipino: OH hij moet een automaat hebben, excuus…

      Login om te reageren
  26. Dutchdriftking zegt

    21 mei 2016 om 15:37

    @willeme, Geen legacy?

    Login om te reageren
  27. xiran zegt

    21 mei 2016 om 16:39

    Het segment dat Subaru heeft gemaakt en dan geen Subaru noemen. Schaam je autoblog en @willeme

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      21 mei 2016 om 16:49

      @xiran: Even rustig ademhalen. 160pk plus, diesel, automaat: hebben ze niet geleverd. Legacy Diesel met automaat zie je heel zelden, en dan voor flink meer dan 25k.

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        21 mei 2016 om 17:47

        @willeme: ….gevonden in duitsland -10pk, een outback voor 22k. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=226251735&sortOption.sortOrder=DESCENDING&isSearchRequest=true&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&ambitCountry=DE&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&scopeId=C&maxPrice=27500&makeModelVariant1.makeId=23500&pageNumber=2

        Login om te reageren
  28. hercujes zegt

    21 mei 2016 om 16:44

    Zonder twijfel de Volvo, met D5. Heerlijk motor, super comfortabel en nog praktisch ook.

    Login om te reageren
  29. s62b50 zegt

    21 mei 2016 om 16:54

    A4 allroad

    Login om te reageren
  30. c350cdi zegt

    21 mei 2016 om 16:59

    Probeer nog een c350cdi te pakken te krijgen. Laatste versie V6 diesel van MB. Beter dan dit blok worden ze niet.
    Heb zelf nu 364000 op de teller staan. Still going strong. Koppel blijft verslavend.
    Misschien niet de mooiste wel de betere.

    Login om te reageren
  31. slickrick zegt

    21 mei 2016 om 17:11

    Neem gewoon de A4 met 3.0 TDI Quattro en tiptronic. Probleemloze automaat en goed in de opties als je even zoekt

    Login om te reageren
  32. koen23 zegt

    21 mei 2016 om 19:27

    Ik vraag me bij dit soort grijze muizen verzoeken toch altijd af of de aanvragers oprecht hulp nodig hebben bij het zoeken/kiezen of dat ze het stoer vinden te zeggen dat ze 25k te besteden hebben.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      21 mei 2016 om 19:40

      @koen23: ik denk het wel! Aangezien de keuze beperkt is lijkt het me lastig de + en – duidelijk te krijgen.

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      21 mei 2016 om 21:28

      @koen23: wat is er stoer aan 25k voor een auto uit te geven? Als je 250k stuk wil slaan is iets anders

      Login om te reageren
    • piebepost zegt

      22 mei 2016 om 12:54

      @koen23: Waar de wagen voor ons een liefhebberij is, is het voor een dikke 90% van de bevolking slechts een gebruiksvoorwerp. Wat weet jij van wasmachines en stofzuigers?

      Login om te reageren
  33. akranoplan zegt

    21 mei 2016 om 19:57

    @koen23: Het verzoek kwam van mij en is oprecht. Dat ik €25.000 te besteden heb vind ik niet bijzonder stoer. Moest ik nu €25k willen besteden aan een coupe als 2de wagen misschien wel maar voor een veilige gezinswagen lijkt me dat toch niet overdreven?

    De reden van dit verzoek is zoals @xiran zegt, het is voor mij zeer moeilijk om te weten wat nu de voor -en nadelen zijn van model A of B. Voor ik dit verzoek indiende stond mijn besluit vast dat het een 508 RXH ging worden tot ik vernam dat de automaat en de vierwielaandrijving bij deze niet geweldig verfijnd zijn. De Volvo’s waren ook al gepasseerd maar mijn vriendin is niet overtuigd van het uiterlijk van deze ‘klassieke’ Volvo’s. De BMW heeft dan weer minder ruimte enz. Vandaar dat ik hoopte dat autoblog meer duiding kon geven bij de mogelijke modellen. Wat de Volvo toch weer wat extra punten heeft opgeleverd ;-)

    En nog even over de vierwielaandrijving, ik heb nu een FWD met (maar?) 160 pk wat nu al vaak resulteert in doorspinnende wielen zelfs bij normaal optrekken. Als het wegdek ietwat nattig is en licht hellend moet ik al goed uitkijken of mijn ESP maakt overuren. Bovendien moet ik regelmatig gebruik maken van boswegeltjes en dan is een iets hogere bodemvrijheid ook mooi meegenomen. Vandaar mijn verzoek voor AWD. RWD zou eventueel ook kunnen maar zoveel keuze is daar ook weer niet in…

    Login om te reageren
    • koen23 zegt

      21 mei 2016 om 20:13

      @akranoplan:
      Kijk, dat verklaard e.e.a.
      Ik bedoelde het ook echt niet lullig. Ik bezit zelf geen auto en heb door een gunstige woon-werksituatie ook nooit gezocht naar een auto. Het specifieke van de zoektocht kan ik me dus niet zo heel goed voorstellen. Ik heb wel een motor voor de hobby maar dat ging puur op de beste looks binnen mijn budget.
      De gegeven opties leken mij op het eerste oog een beetje gedaan door de stichting open deur, maar leuk om te zien dat je keuze wel echt beïnvloed wordt door de aanvraag.

      Login om te reageren
    • frederik zegt

      21 mei 2016 om 21:33

      @akranoplan: RWD lost deze tractieproblemen perfect op.

      Login om te reageren
    • rikv40 zegt

      22 mei 2016 om 10:40

      @akranoplan: Wat voor banden heb je er dan op liggen? Zeker bij normaal optrekken zouden je banden echt niet zomaar mogen spinnen bij vochtig weer. Mijn eerste auto had bandjes van een onbekend merk en die waren bij droog weer zeker prima, maar bij vochtig weer tegen het gevaarlijke aan. Voor mij sindsdien alleen maar merkbanden die goed uit diverse testen komen.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      22 mei 2016 om 12:29

      @akranoplan:

      Geen idee wat je Opel verbruikt, maar de D5 is verre van zuinig. Rijd zelf een V70 D5 (185pk) met de Geartronic. Gecombineerd is het verbruik ongeveer 1:12,5 L/km. Dan komt er nog bij dat ik geen AWD heb.
      Mocht je overigens gaan voor een AWD bij Volvo, houd je bandenslijtage in de gaten. De omtrek van je wielen tussen voor en achter mag niet al teveel afwijken, want daar lopen de AWD systemen op stuk.

      Login om te reageren
      • piebepost zegt

        22 mei 2016 om 12:50

        @jack_abarth: Dat zal wel wat meevallen. Volvo’s Haldex systeem houdt de achterwielen in principe net zolang van de aandrijflijn tot de voorwielen willen gaan slippen. Bovendien geloof ik dat het Haldex systeem gebruik maakt van een slipkoppeling ipv een differentieel.

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          22 mei 2016 om 13:22

          @piebepost:

          Ik zit geregeld op het V70 forum, en daar komt het toch wel geregeld aan de orde. Maar het is een tip, geen verplichting.

          Login om te reageren
          • piebepost zegt

            22 mei 2016 om 13:23

            @jack_abarth: Dan zal ik het wel bij het verkeerde eind hebben.

            Login om te reageren
  34. dailydriver zegt

    21 mei 2016 om 21:00

    Subaru impresa station. STI uitvoering.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      23 mei 2016 om 08:11

      @dailydriver: dat is geen diesel.

      Login om te reageren
  35. tjorque zegt

    21 mei 2016 om 23:18

    Ik zou toch ook naar de superb, of octavia kijken. OWV de ruimte…

    Of de vijfreeks… De drie vind ik te klein, zeker voor vier personen…

    Login om te reageren
  36. tjorque zegt

    21 mei 2016 om 23:22

    http://m.autoscout24.be/anbod/bmw-530-touring-da-xdrive-4×4-30d-258-cv-auto–cuir-chauf-diesel-grijs-282646294

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      22 mei 2016 om 10:49

      @tjorque: Die is nu al duurder dan 25K en je krijgt bij het importeren nog even een BPM aanslag om je oren. Die haal je voor onder 35K niet naar Nederland.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        22 mei 2016 om 15:51

        @kilum: tjah heel jullie bpm gedoe begrijp ik niet ?

        Maar in België betaal je daar ook wel een stevig hap euro’s bij op voor een nummerplaat… (BIV heet dat bij ons) maar ik heb niet de gewoonte om daar rekening mee te houden bij de aankoop ?

        Login om te reageren
  37. miezemiez zegt

    22 mei 2016 om 00:18

    Ik zou voor de DS5 gaan of de Mercedes

    Login om te reageren
  38. pinut187 zegt

    22 mei 2016 om 06:44

    De Bimmer uit dit rijtje, en die Fiat vind ik er ook wel stoer uit zien en weer eens wat anders.

    Login om te reageren
  39. sander1980 zegt

    22 mei 2016 om 09:44

    Ik zou zeggen een 5 serie touring.

    – 520D of 525D want betaalbaar en geen tractieproblemen met RWD.
    – Veel ruimte.
    – Stijlvolle wagen.
    – Heerlijke automaat.
    – Geweldig interieur.
    – Flinke stap vooruit op de Insignia en kwa ruimte geen stap terug.

    Login om te reageren
  40. akranoplan zegt

    22 mei 2016 om 18:33

    @jack_abarth: volgens de boordcomputer is het gemiddelde verbruik 6,5l/100km, als ik het goed begrijp komt dat overeen met 1 op 15. Gemengd traject, sportieve rijstijl…

    @rikv40: ik heb Continental Sportcontact R18 245 banden erop liggen. Dus aan de banden zal het niet liggen. Het tractieverlies is vooral vervelend wanneer ik vanop een brug moet invoegen en zo heb ik op mijn route, 2 van die situaties…

    Met RWD zal dat wel beter zijn maar ik wil in de winter niet verplicht worden om winterbanden te leggen, dan liever AWD waar ik, op de zandwegen die ik vaak gebruik, ook plezier aan kan hebben…

    Een beslissing nemen is er wel niet gemakkelijker op geworden ;-)

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      23 mei 2016 om 08:20

      @akranoplan: Misschien maak ik de beslissing even wat moeilijker. Je kan een mazda cx-5 overwegen. Het enige minpunt: Het is een benzine versie maar wel een met de nieuwe motor van Mazda (stuk zuiniger). Daarnaast is de auto 5k duurder dan het aangegeven bedrag.

      Je kunt een benzine zonder turbo overwegen omdat de wegenbelasting/onderhoud lager is dan een diesel. Met het verbruik van de cx-5 zit het wel goed. Misschien is het hierdoor een haalbare auto geworden.

      Je krijgt er wel een strakke nieuwe auto voor terug met maar 50.000 km op de klok die pas 2 jaar oud is. http://www.hazet.nl/occasions/mazda-cx-5-2-0-160-pk-4wd-aut-skylease.html

      Login om te reageren
    • Tenck zegt

      23 mei 2016 om 10:14

      @akranoplan: Let niet op het verbruik volgens de BC in een Volvo, als je daar je besluit op gaat nemen kom je erg bedrogen uit. Heb zelf een XC70 (2003 D5 geartronic) en volgens de BC rij ik 1 op 17,8 (5,7 l/100km), maar aan de pomp is het toch echt maar 1 op 13,2 (7,6 l/100km).

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North