Autoblog advies: Audi A1-vervanger voor € 7.000

Auteur: , 68 Reacties

Ditmaal een verzoek van een trouwe lezer in nood!

Fiat 500 (312)

De beste kapiteins staan aan wal, dat is een gegeven. Er zit altijd een verschil tussen jezelf adviseren of een aanvraag bij de Autoblog adviezen. Dat ondervond Etienne laatst ook. Bij ons is hij bekend als @fmgarcia. Geregeld helpt hij lezers met leuke en originele adviezen, maar nu gaat het om een auto voor hem en zijn vriendin. Op dit moment hebben ze een Audi A1 1.6 TDI. Zijn vriendin maakte voorheen veel kilometers, maar de laatste tijd valt dat heel erg tegen. De Audi heeft in 5 jaar tijd 150.000 km gelopen. De laatste 15.000 km zijn gereden in de afgelopen 14 maanden. Kortom: diesel was handig, maar nu niet meer. Ook het onderhoud kon wat prijzig zijn.

Het mag duidelijk zijn, er moet een andere auto komen. Ze zijn gewend aan een relatief sterke motor, dus graag iets met meer dan 100 pk. Maar als het kan even geen hot hatch, in verband met de running costs. Een GTI of Hot Hatch zijn geweldig, maar schieten hun doel voorbij. Vijfcilinders en Busso zescilinders kan Etienne waarderen, maar zijn iets teveel van het goede. Het formaat van de A1 is in principe voldoende.

Esthetische eisen zijn er ook: er mogen geen wieldoppen onder zitten. Of de redactie van Autoblog en diens lezers Etienne en zijn hulpbehoevende vriendin kunnen voorzien van gepast advies. Maar natuurlijk! Kortom, voor Ettienne en Caroline ziet het wensenplaatje er als volgt uit:

Huidige /vorige auto's:Audi A1 TDI
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€7.000
Jaarkilometrage:20.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Onderhoud en wegenbelasting
Gezinssamenstelling:Samenwonend
Voorkeursmerken /modellen:Leef je uit
No-go modellen / merken:Nee

MINI Cooper Chili (R56)
€ 6.950
2007
85.000 km

De meest logische keuze als je een vervanger voor een Audi A1 zoekt. De MINI is de inspiratiebron voor alle chique B-segmenters. In het budget kun je exemplaren van de tweede generatie vinden. Deze zijn iets verfijnder en hebben wat minder issues, alhoewel het altijd loont om even deze video te bekijken om te zien waar je op moet letten. Probeer wel een Cooper met wat opties te vinden, dat maakt het leven net wat fijner. Automatische airco, navigatie en mooie velgen zijn goed te vinden, maar waren destijds niet standaard. Echt een strepentrekker is de Cooper niet, maar dat maakt de auto meer dan goed in de bochten. Dit zijn bijzonder fijn sturende auto’s. De ruimte voorin is behoorlijk goed voor elkaar, op de achterbank valt het behoorlijk tegen, maar dat maakt in dit geval niet uit.

Mini Cooper Chili (R56)

Peugeot 207 XS Premiere 1.6 16v
€ 6.750
2007
45.000 km

Een andere kleine hatchback die volwassen aanvoelt is de Peugeot 207. Qua afwerking en materiaalgebruik kan je het Peugeot dashboard niet vergelijken met dat van de Audi A1. Het onderstel is daarentegen uitstekend op zijn taak berekend. Soepel en uitgewogen. Vooral tijdens de langere snelwegritten is de 207 in (zeker voor zijn klasse) een fijne metgezel. Helemaal foutloos is de 207 helaas niet. De meeste issues zijn van elektronische aard. Alles is redelijk eenvoudig te verhelpen. Voordeel van de 207 is dat ze ruim in het budget te vinden zijn. Een XS Premiere met schuifdak, automatische airco, 17″ wielen met minder dan 50.000 km kan gewoon. Dan kun je qua kilometers er in elk geval weer een tijdje op vooruit.

Peugeot 207 XS Premiere

Mitsubishi Colt 1.5 CZC (Z30)
€ 5.500
2007
85.000 km

Maar natuurlijk, ondanks de Pininfarina-lijnen is dit schepsel geen schoonheid. Integendeel. Maar de auto voldoet verrassend goed aan de eisen. De 1.5 motor levert meer dan 100 pk. Een 1.5 Turbo met 150 pk is overigens nauwelijks duurder. Het is een cabrio met stalen klapdak, dus je kan de auto overal parkeren. Het is een Mitsubishi, dus betrouwbaar. Check dit Autoblog Aankoopadvies voor de aandachtspunten. De meeste CZC’s zijn erg compleet afgeleverd met lichtmetalen velgen, radio, lederen bekleding en automatische airconditioning. Meestal zijn dit soort Cabrio’s loodzwaar, maar dat valt met 1.085 kg best mee bij de CZC. En een dakje dat je altijd open kan doen bij mooi weer is altijd leuk. Doe het nu voordat je gaat shoppen voor een luiertas.

Mitsubishi Colt CZC 1.5 (Z30)

Alfa Romeo MiTo 1.4 Distinctive (955)
€ 6.950
2009
60.000 km

Je kan jezelf geen echte autoliefhebber noemen als je geen Alfa Romeo hebt gehad, wordt wel eens beweert. Dat klopt helemaal. De Alfa Romeo die het beste in je eisen past is deze MiTo. De MiTo is Alfa’s kleinste en is een leuke combinatie tussen chique, sportief en verrassend betaalbaar qua kosten. Heel erg snel is de 1.4 overigens niet. Er zijn snellere T-Jets, maar deze zijn aanzienlijk duurder. Je kan ook kiezen voor een kale ‘Progression’, maar je wilt op zo’n Alfa wél de mooie velgen en interieur plus de luxere uitrusting. Helaas moet je wel een concessie doen. Met weinig kilometers op de klok is er beperkte keuze (enkel bij particulieren). Een andere optie is de technisch identieke (en zeker niet verkeerde) Fiat Grande Punto. In deze video vertelt @Wouter waar je allemaal op moet letten.

Alfa Romeo MiTo (955)

Mazda MX-5 1.8 (NB)
€ 6.500
2002
80.000 km

Als je niet alle ruimte nodig hebt en in het mailtje al *kuchend* de MX-5 aanhaalt, kunnen we deze natuurlijk beter benoemen. Er valt erg veel voor te zeggen namelijk. Het zijn betrouwbare auto’s, alhoewel ze wel degelijk wat probleempjes kennen met roest. Rijden is een feestje. Zowel de 1.6 als de 1.8 zijn voldoende krachtig om een beetje hatchback bij te houden. Heel erg praktisch zijn ze niet, maar ten opzichte van een Toyota MR2 of Smart Roadster heb je net wat meer aflegruimte tot je beschikking. In het budget zijn er enorm veel te vinden. Ga voor de netste uitvoering met zo weinig mogelijk kilometers. Als je die goed onderhoud kun je hem altijd inruilen met beperkte afschrijving. Wederom een auto die je moet kopen voordat de eierstokken gaan trillen.

Mazda MX-5 (NB)

Renault Twingo Renault Sport 133
€ 5.750
2009
85.000 km

Gezien de eisen zouden we het bijna een YOLO keuze moeten noemen. Maar het is en blijft een Twingo, dus dat gaat net een stapje te ver. Van de Twingo is er ook een Renault Sport uitvoering geweest. De motor is de bekende 1.6, maar nu licht gekieteld naar 133 pk. Die paarden zitten allemaal bovenin het toerenbereik, dus je moet er wel even je best voor doen. Maar net als bij de MINI is het rijden met een Twingo RS op een bochtige binnenweg het leukste om te doen. Een binnenste achterwiel optillen was nog nooit zo leuk. Ze zijn behoorlijk betrouwbaar bovendien, aldus dit Autoblog Aankoopadvies.

Renault Twingo Renault Sport

Fiat 500 1.4 16v Sport (312)
€ 5.950
2009
95.000 km

Ok, dit is een A-segmenter. Maar wel eentje die hip is en waarbij de passagier voorin nog redelijk goed zit (mits je niet te lang bent). De 500 is nieuw nog steeds koop, dus je rijdt nog altijd een ‘vers’ model. Nog een voordeel is dat er destijds best veel 500’s lekker luxe waren aangekleed, net als bij MINI’s. De motor weet nét de 100 pk te halen (101 pk!), maar de 500 weegt niet zo heel erg veel (905 kg). Dus je komt altijd wel goed van je plek. De Lounge of Sport varianten zijn goed te vinden in het budget en verdienen de voorkeur. Qua rijden is de auto niet zo spectaculair als zijn broertje, de Panda 100HP. Daar staat tegenover dat de 500 wat comfortabeler is. Alle punten van aandacht vertelt @CasperH je in deze video.

Fiat 500 1.4 Sport (312)

YOLO: Lancia Lybra LX 1.8 16v (839)
€950
2000
200.000 km

De Lancia Lybra was de laatste echte Lancia in het D-segment. Nou ja, ‘Lancia’, het was eigenlijk een Alfa Romeo 156. De Lybra heeft een minder mooi exterieur dan de 156, maar maakt dat goed met het interieur. Op het moment zitten ze nu op hun bodem qua prijs, niemand verwacht dat het ooit omhoog gaat. Dus wat je gewoon gaat doen is simpel: alle Lybra’s van Nederland oprijden. Staat er eentje te koop voor 900 euro? Biedt de helft en kijk hoe ver je komt. Pleeg vooral geen onderhoud. Een beurt kost net zoveel als een gebruikte Lybra. Dus zet die van jouw te koop voor 1.000 en koop er weer eentje voor 750. Maak je nog winst ook. Of je speelt quitte. In het budget kun je met gemak 5 Lybra’s kopen. Tip: vermijd de vijfcilinders. Bij deze moet de distributie vervangen worden en dan moet het hele blok eruit. Moet je niet willen. Daarbij is de 1.8 nauwelijks langzamer.

Lancia Lybra LX 2.0 20v (839)

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



68 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Twingo Sport is een absolute aanrader! Super praktisch wagentje waar je ook nog lol mee kan trappen.
@audijob: Dank iedereen voor de suggesties! Het voornaamste doel is om de kosten wat te drukken mbt originele onderdelen en de belastingen etc. Tot nu toe is de Twingo de enige die mijn gedachte niet eerder is gepasseerd. Ja zelf de Lancia’s.

Mijn gevoel zegt dat een MiTo wel de beste vervanger is. Toch niet zo gedateerd en vaak voorzien van veel opties. Het enige punt is dat er binnen budget weinig leuke te vinden zijn met meer dan 84 sneue paardjes. Weet iemand mij te vertellen hoe het zit qua onderhoudskosten, betrouwbaarheid etc? Ook de Mini Cooper gaat niet veel goedkoper zijn dan de A1 gok ik.

Ik heb zelfs een Scirocco en wat mooie Brera’s gezien voor rond de €8.500,-. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Ik zal jullie op de hoogte stellen als er knopen zijn doorgehakt!
@fmgarcia: met die betrouwbaarheid vd Alfa’s zit het wel goed. Aanschaf is 1 ding maar een Brera is natuurlijk veel zwaarder en duurder in MRB en brandstof. Nb veel Alfa blokjes zijn door Ronald Vermeulen of Squadra tuning voor een paar 100 euro een stuk pittiger te maken. Succes!
@fmgarcia: wat je ook doet, ga nooit voor de Peugeot. Heb deze gehad. Drama auto. Binnen een jaar ESP Kapot, koppeling kapot en een steeds terugkerend elektronisch probleem met de buitentemperatuur sensor. Deze laatste is gekoppeld aan de climatecontrol en die werkt dan dus niet meer. In de zomer met 30 graden gaf dat ding -40 aan, stond de airco warme lucht te blazen.

Succes met je keuze
@fmgarcia: Ik heb een aantal jaren geleden een mito 1.4t gereden. Ik reed er als een gek mee, hij was niet kapot te krijgen! Het onderhoud (beurtjes) is niet duurder dan de gemiddelde Fiat, dus daar zit je ook goed. Als je een 1.4t kunt vinden binnen je budget zou ik echt niet verder zoeken. Stoelen zitten goed, verrassend veel ruimte op de achterbank voor zn formaat, geen piepjes en kraakjes en qua verbruik doet ie het ook prima.
@fmgarcia: met een alfa romeo zal je vaker de motorkap opendoen dan de deuren…
@kratoss: schreef de man die de laatste 25 jaar onder een steen geleefd heeft en die waarschijnlijk altijd Toyota heeft gereden. Blijven doen, geweldig betrouwbaar die Toyota’s.
@spideriv: ik heb niks tegen alfa of wat dan ook, maar de feiten zeggen alles 😊
De MiTo of de Grande Punto, daar zou ik tussen kiezen. En die MX-5… da’s een 15(!) jaar oude auto. Als daily niet het overwegen waard.
@original_arnoud: Mijn moeder heeft een aantal Grande Punto’s gehad en dat moet je wel echt willen hoor. Die dingen rijden enorm inspiratieloos.
@donstil: Je kan met je pink sturen.

Ik zou voor de 500 of de Mito gaan. De 500 is nog lekker recent en de is Mito is best mooi.
@Donstil: Hij is een A1 diesel gewend… Daarbij vergeleken is een Punto een superscherpe fun to drive stuurmansbolide
@Donstil: Dat wilde ik ook al zeggen, maar het is lullig om over iemands moeder te praten.. Nee zonder gekheid de Fiats sturen echt vreselijk licht en inspiratieloos zoals je zegt. Een Bravo is ook een topper imo. Heeft die daar ook last van?

Ik zag verder ergens in de comments zeggen dat de A1 geen goed sturende auto is. Onderstuur uiteraard, maar best scherp, mega comfortabel boven de 150km/u ook! Plus het stuurtje ligt wel erg lekker in de hand. Dat maakt die auto 23k nieuw en dat krijg je ook met geen mogelijkheid terug voor minder.
@Original_Arnoud: Wat is er mis met een 15 jaar oude daily? Heb nog nooit jonger gereden en geen dag spijt van.
@original_arnoud: Die 15 jaar oude auto komt dan wel uit het absolute onbetwiste hoogtepunt van automobiele betrouwbaarheid en van een betrouwbaar merk ook nog. Als je betrouwbaar wilt rijden zou ik juist een 15 jaar oude auto aanraden als je niet bijna nieuw kunt betalen.
MX5 NB! Ben zelf ook op zoek naar een NB, voor erbij dan wel.
Twingo 133 is een leuke keuze alleen spijkerhard geveerd in de cup uitvoering. Heb er zelf twee jaar mee rondgereden. Het stuurt heerlijk en alle elektronica is uit te zetten als je een keer helemaal los wilt gaan. Met de gescheiden achterbank (aanrader) ook nog erg praktisch. Helaas een nieuwe versnellingsbak nodig gehad na 25.000 km en de hoezen bij de fuseekogels aan beide kanten gehad.
Suzuki Swift sport?
@autogekmark: of een swift zonder sport, die zijn er ook zat te vinden voor 7 rooien? Dat zijn echt puike dingen.
Hahaha de yolo is echt goed! Zelf zou ik voor een cooper, punto, mx-5 of panda 100hp kiezen uit het lijstje. Cooper lijkt me nog het beste in het wensenplaatje passen en is nog een beetje praktisch, anders de mx-5.
Hoe kan je nou een Mitsubishi voorstellen als alternatief voor een Audi?
Ik ben echt de allerlaatste die valt voor het merk met de aaibare dashboards en de 4 lekkende zuigerveren als logo, maar als er esthetische eisen bestaan vallen de dashboards van Mitsubishi als eerste af. Om het over de lijnen van de Colt CZC even niet te hebben…
Het zal wel een Mini worden, vermoed ik. Maar ik betwijfel of ze daarmee zoveel goedkoper uit zijn dan met doorrijden in de A1.
Suzuki swift sport van de eerste generatie.

Of een hele nette exclusive 94pk klinkt niet veel maar rijd erg goed en haalt ook 180km/h op de snelweg.

Is wel een hele lichte auto en dat merk je op de snelweg in alles met name het geluid van de motor en de constante aanwezigheid van veel wind geluid.

De generatie daarna is een stuk volwassener en dit voel je echt aan alles. Is ook binnen het budget te vinden maar luister dan even goed of je het vliegwiel hoort bij starten, stationeer en de 1e versnelling. Verder zijn ze echt bulletproof.
@dirkiii: eens, die had @willeme er best bij mogen zetten. Ben benieuwd waarom ie het niet heeft gedaan
@dunhozzie: De Twingo kreeg voorrang, ditmaal. Een hardcore scheurijzertje (terwijl dat juist niet de bedoeling was), was meer dan voldoende. Daarbij is de Tingo om te rijden net een tandje leuker. Met name met een cup chassis lach je je de billen uit de string.
@willeme: ik wist dat er een goede onderbouwing zou zijn, Thx voor het delen!
@willeme: Desnoods de rest van haar leven gewone slipkes..

Leuke suggestie hoor en imo veel specialer dan een Swift. Ze rijdt veel snelweg en dan vaak op de linkerbaan. Dan is windgeruis en een te licht karretje gewoon niet fijn.

De mx-5 is door je argument omtrent fun/waardevastheid ook reëel (waarvoor dank).
@fmgarcia: klopt. Het is een uiterste van het spectrum. Erg leuk voor de zondagsritjes, maar om elke dag mee te rijden moet je er wat voor over hebben. Blijft toch die Mito telkens terug komen…
Swift sport lijkt me ook een goede! Er leuke auto. Als het ietsje groter kan zijn een c4 coupé of een mazda 3 sport wellicht ook wel leuk.
Er worden een paar bijzonder slechte alternatieven voor een Audi a1 voorgesteld. Alleen gezien het budget is het wel weer te rijmen.
Die Mitsubishi, techniek is misschien betrouwbaar, maar dat dak…. Voor je het weet is het een gevulde rijdende badkuip!
Alfa. Punt
MiTo of een 500 lijken me beste kandidaten. Punto Evo ook prima, krijg je nog iets meer ruimte voor je geld.
Als een GTI zijn doel voorbij schiet (waarom, teveel pk?) is er ook altijd nog een normale Golf natuurlijk met tig motorvarianten. Misschien is het handiger om eerst te bepalen of je een roadster wilt of een ruime hatchback, sedan oid. Elk merk kan in vrijwel iedere auto wel een blok met minimaal 100pk leveren als dat de enige eis is.
Volgens mij heb je geen reden om over te stappen en voldoet die nog prima als ik zo zie, komende 5 jaar 500 euro extra aan wegenbelasting betalen is nog altijd goedkoper dan hem nu inruilen want dan verbrand je sowieso al een hoop geld + jaarlijkse afschrijving van een nieuwere auto die meer zal zijn dan 500 euro.
Ford Fiesta of een Mazda 2. Of een Seat Ibiza, wat de A1 feitelijk ook is.
@danmar: edit: weet niet of de Mazda en Seat een beetje betaalbaar zijn met 100+ pk. Of dat de Mazda daar überhaupt mee geleverd is.
Ik kan een Suzuki Swift aanraden.2009- 2010 model moet in het buget liggen. de 1.3 is een voldoende pittige motor en ik vind persoonlijk het rijgedrag erg leuk.
Als je de Shogun versie neemt: deze zijn gebouwd in Hongarije en hebben betere roestbescherming dan de overige modellen. en de antenne zit achterop wat ik esthetisch beter vind ogen.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/suzuki-swift-1-3i-shogun-5-drs-airco-velgen-mooie-auto-benzine-zilver-8d6bfd10-de04-4c49-8429-42cb6fa2cd8b?cldtidx=11
Neem niet de 1.5 scheelt qua vermogen weinig, maar aan gewicht in de neus veel en daar wordt de auto niet dynamischer van. Als je iets meer geld heb is de sport uit 2007 ook een leuke optie. En je kan ze met relatief lage kmstand oppikken. Wel veel import.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/suzuki-swift-1-6-sport-climate-control-orgnineel-nederlandse-a-benzine-grijs-5e390bd2-b937-4e13-a970-780de28b6d5c?cldtidx=5
Ik heb hem vaker genoemd, maar Lancia Ypsilon. Het ruimere, luxere en in mijn ogen mooiere alternatief voor de FIAT 500.

MINI is ook wel geinig trouwens, maar wel een enorme stuiterbak…

Een Verstandig alternatief is trouwens een Ford Focus 1.6. Degelijk, ruim en het ideale compromis tussen lekker sturen en lekker comfortabel.
Hmm gezien de alternatieven zou ik die A1 lekker houden. Dan maar wat meer mrb, als je m over een x aamtal jaar wel moet verkopen ivm kids, brengt ie nog wel wat op (als zijnde diesel onder de 2 ton gereden)
Ford Fiësta 1.6 16V TI-VCT Sport. Sportief, compleet, licht, wendbaar en een heerlijk soepel blok.
Ik vind de A1 de leukste en mooiste. Ben daar nog niet op uit gekeken. De mini heb ik voort wel gezien. Wel bij A1 een Sline pakket nemen, ziet er zoveel beter uit ook in het interieur.
Ik zou voor de mito gaan. Leuk karretje, ziet er fraai uit en rijd goed. En anders de mini, stuurt ook erg goed.
En een A1 benzine?
Polo (2009-2014) 1.2 – 3 cilinder of 1.2 tsi met moeite denk ik want dat word wat duurder
Opel Corsa GSI?
Een C-coupé, niet iedereen vind hem lekker op het netvlies liggen en dat zie je ook aan de prijzen! Maar je rijdt toch behoorlijk
Luxe.
@jorden: Over welke C coupé heb je het? C63 AMG is nog steeds vrij duur.
MINI natuurlijk. Rijdt superleuk, veel verfijnder dan bv een 500. Elke dag weer een glimlach op je gezicht (ik had een Cooper S). Onderstel is erg hard, maar terwijl ik daar normaal een hekel aan heb kon ik er nu alleen maar om en mee lachen. Doen!
Volvo C30? Vind ik nog altijd een leuke auto! Nog geen gezinsbak, maar wel een leuk autootje waar je ook prima lange afstanden (vakantie) kan afleggen. Wel een kleine kofferruimte, maar met de bank plat voldoende ruimte.
Ik heb zon beetje alle Lancia’s gehad met uitzondering van de Lybra. Altijd het meeste waar voor je geld! En onderhoud bij de garage op de hoek is goed te betalen. Heerlijke cruisers.
@hfdude: Heb je de Stratos en Delta Integrale nog?
@alcantara: stratos nooit gehad helaas. Integrale was Mn 1e auto, als bouwpakket gekocht voor 1500,- gulden, zonder interieur met diefstalschade. Uiteindelijk alle onderdelen gevonden en total loss gereden in een parkeergarage (niet hard gereden, alleen te dicht langs een paal zodat de deurstijl naar binnen gebogen was. Vervolgens verkocht en een Fulvia coupe gekocht. Die wel met hoge snelheid tegen een boom geparkeerd 😓
@willeme: kan het toch niet laten:

Sportka
https://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/ka/5269368

Of even doorsparen naar de Fiesta (~€8000, of €8500 met 6 maanden BOVAG)
https://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/35212680
Nissan Micra 1.6 SR (2003-2010), compact en toch ruim. Zeker rap en ook degelijke, guitige wagens.
De colt de alfa en de mx5 zou ik in overweging nemen
Misschien toch eens bij Lexus een CT200h gaan rijden. Meer dan 100pk en bulletproof. Verkoop de Audi zo duur mogelijk en de CT200h geeft je luxe en kwaliteit. Met een zeer Laag brandstof verbruik en lage wegenbelasting zeer geschikt voor dit kilometrage.
@azuli: ‘verkoop de Audi zo duur mogelijk’, dat vind ik nog eens een goede tip!
@dizono: Ja ik verwacht zeker een kleine €150.000,- . Ze denk er nu ook over om een gebruikte 997 Turbo cabrio te kopen! Tnx voor de tip!
@azuli: mijn broer heeft deze en heeft ook enorm spijt! Qua kwaliteit is deze Lexus niet Lexus waardig. Er zit net zo veel plastic in van binnen als bij een Fiat Panda, als je gas geeft klinkt hij als een stofzuiger en het is zo traag als dikke stront. Hebben wel eens een sprintje getrokken tegen mijn Volvo 240 Polar Estate met bijna 5ton op de klok. Ik was er van overtuigd dat mijn oude trage tank sneller was en ging een weddenschap met mijn broer aan. Wat denk je,, gewonnen.
@kennone: Wil je broer hem kwijt? Er zijn genoeg mensen in mijn netwerk die zijn Lexus willen overnemen.
@azuli: Lage wegenbelasting valt tegen bij die auto.
Hij is al zwaarder doordat het een c ipv b segmenter is, en daar komt nog +150 kg hybride bij op.

Bovendien, met de priusaandrijflijn is het ook een saai rijdende Lexus.
Een een Audi A2 dan?
Moeders rijd in een cooper uit 2008 en mijn hemel wat rijdt dat leuk. Echt een plezier om in te stappen! Aanrader!
Lastig lastig. Als je uit een A1 komt dan valt het meeste in het B-segment tegen wanneer je je graag op in stilte op de linkerbaan bevindt. Doorrijden of een leuke benzine A1 zijn dan de beste opties nog wellicht.

Je kan ook kijken naar een vroege DS3 THP, al is die niet geheel vrij van problemen (zie Autoblog video). Daar zal je echt een leuk scheurijzer aan hebben, plus dat deze een zesbak heeft. De 120 VTI heeft slechts een vijfbak en is naar mijn ervaring toch wat minder stil dan de Audi.
Ik ga toch weer zeggen. Een Volvo 850R, of een Saab 95 Aero, Bmw 330i E46,
Als bezitter van een MX5 (NC) zou ik je niet aanraden deze als enige auto te hebben. Daar is die net niet praktisch genoeg voor. Ik gebruik hem ook als karretje voor erbij. Ik zou een Mazda 2 of 3 kiezen als dagelijks vervoersmiddel.
Ik denk dat er qua prijs/kwaliteit niets een A1 kan vervangen in de categorie kleine auto’s. Wij willen de Abarth 595 van mijn vrouw op termijn vervangen door een A1. Dat was de grootste miskoop die we ooit deden. Na amper 10.000 km rammelt en piept het hele interieur.
Mazda 2 ?
Twingo RS

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).