Autoblog advies: coupé met minimaal 200 pk voor €12.000

Auteur: , 85 Reacties
Chrysler Crossfire

Duitse auto's en Nederlanders. Ergens lijkt het een gouden combinatie.

We hoeven alleen maar te kijken naar de verkoopcijfers om te kunnen concluderen dat de Duitsers behoorlijk dominant aanwezig zijn. Middenklassers? Volkswagen, Ford en Opel doen het al decennialang erg goed. Maar de dominantie bij de ‘premium’ merken slaat alles. Als er geen ster, propeller of vier ringen op de motorkap staan wordt het echt heel erg lastig, commercieel gezien. Om maar niet te beginnen over sportwagens. In Nederland alleen al verkoopt de Porsche 911 beter dan al zijn concurrenten bij elkaar.

In Duitsland is dit alleen maar erger. Daar komen de ‘import’ merken er veel minder aan te pas, relatief gezien. Autobloglezer Niels viel dit ook op. Hij woont en werkt in Frankfurt en werkelijk alles is Duits. Al zijn collega’s wonen blijkbaar in steden met enkel BMW dealers, want het merk uit München is meer dan oververtegenwoordigd. Allemaal 118, 120, 318, 320 modellen van de vorige generatie. En dan niet in ‘premium-specificatie’, maar standaard plus een of twee opties. Bij de Lexus dealer heb je dan een auto die fully loaded is, maar bij BMW staat je auto niet op wieldoppen en heb je een radio aan boord. Om met Niels te spreken, “schraal en kaal”…

Dus klopte Niels aan bij de AB redactie en kwam met een heel simpel verzoek. Een coupé met minimaal 200 pk, veel luxe en bijzondere uitstraling. Is dat alles? Neen. Er was één duidelijke eis: de auto mag voor de verandering absoluut niet uit Die Heimat komen. Om een beeld te krijgen heeft Niels voor ons de tabel ingevuld:

Huidige /vorige auto's:Volkswagen Golf III VR6
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€8.000 tot €12.000
Jaarkilometrage:15.000
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Klaar voor een volwassen auto (of toch niet?)
Gezinssamenstelling:Gezin?!
Voorkeursmerken /modellen:Geen Duitser... Want collega's
No-go modellen / merken:Alles is mogelijk!

We gingen op zoek naar leuke opties en kwamen tot de volgende aanbevelingen:

Renault Laguna Coupe GT 3.5 V6 24v (X91)
De Laguna in coupé vorm (rijtest) was een van de meest onderschatte auto’s die je destijds nieuw kon kopen en ook gebruikt is het een keuze waar niemand naar om kijkt. Dat biedt een groot voordeel, want de afschrijfing heeft zijn werk goed gedaan. Voor 12 mille heb je een behoorlijke keuze in zeer nette exemplaren. De betrouwbaarheid van de Laguna staat op eenzame hoogte (het filmpje van het aankoopadvies is zeldzaam kort) en deze coupé heeft een motor van Nissan. In vergelijking met een Audi A5, BMW 3-serie of Mercedes CLK heeft stuurt de Renault iets minder strak maar daar staat veel comfort tegenover. Als het gaat om toeters en bellen zit je goed: er zijn geen kale zescilinders geleverd. En met 240 pk laat je de Duitsers met gemak achter je.

Renault Laguna Coupe

Alfa Romeo GT 3.2 V6 24v (937C)
De laatste met de Busso V6. De status van deze motor heeft onder de trouwe reageerders van Autoblog ondertussen mythische proporties aangenomen. Dat is deels terecht. Van alle V6’en klinkt deze magistraal en ook de prestaties mogen er zeker zijn. De GT 3.2 is eigenlijk de coupé versie van de 147 GTA en deelt ook diens fijne rijeigenschappen. De wegligging is neutraal en de GT stuurt ragfijn. Nadelen? Ondanks de status heeft de GT zeker wel wat kleine aandachtspunten, met name qua elektronica. Check deze hier. Het interieur ziet er aardig uit, maar is duidelijk wat ouder ten opzichte van bijvoorbeeld de Laguna. Voor 12 mille kun je een redelijk aardig exemplaar vinden in Duitsland.

Alfa Romeo GT

Infiniti G35 Coupe (CV35)
Normaliter is de 350Z (Z33) de standaardkeuze onder de coupé’s en dat is het nog steeds. De Infiniti G35 Coupe is de luxere vierzits variant van de 350Z. De motor is dezelfde VQ35 en levert ook nu 280 pk. Voldoende om de 250 km/u aan te tikken. Alle G35’s zijn luxe afgeleverd (je kunt zelfs je CD’s rippen), dus ook daar hoef je je geen zorgen om te maken. Het enige probleem is de locatie wáár ze zijn afgeleverd, namelijk in de VS. Er zijn enkele exemplaren geïmporteerd naar Duitsland en worden nu aangeboden tegen scherpe prijzen tussen de 8 en 10 mille. Voor iets meer heb je een puike 350Z, overigens.

Infiniti G35 Coupe

Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6
Groot en Koreaans is iets wat in Europa nog niet lekker gaat qua verkopen. Daar kun je je voordeel mee doen, want de eerste (particuliere) exemplaren duiken net onder de 12 mille in Duitsland. Wat krijg je voor dat geld? Een BMW concurrent? Het antwoord vind je in deze rijtest.  Ga je voor de V6 dan zit het qua snelheid meer dan goed, alhoewel de 2 liter een fijnere balans heeft en gemakkelijk is te kietelen naar 250 pk. Je hebt achterwielaandrijving en een bijzondere koets. Het interieur is redelijk aardig maar qua uitrusting valt het iets tegen. Airco en en een radio zit er wel op, maar echt rijk uitgerust waren ze niet. Wat wel voor de auto spreekt is dat ie relatief modern is: een volle generatie jonger dan bovenstaande Infiniti.

Hyundai Genesis Coupe

Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q4 SkyWindow (939D)
Nog een Alfa coupé? Jazeker. Rond 2005 was Alfa Romeo zich opnieuw aan het uitvinden en vond dat daar een coupé bij hoorde. Dat de GT in de showrooms stond was de heren in Arese kennelijk ontgaan. Ondanks dat het een Alfa coupé is konden ze niet meer van elkaar verschillen. Alsof het twee totaal verschillende merken zijn. Het interieur van de Brera is veel moderner en ruimer van opzet. De betrouwbaarheid staat op een hoger plan, ook niet onbelangrijk. De 3.2 is weliswaar sterker, maar de bakverhoudingen (te groot) en het gewicht (te zwaar) gooien roet in het eten. Niet dat een trage auto is, maar van 260 pk verwacht je meer. Qua looks kan de Brera (rijtest) overigens nog altijd mee en qua speeltjes zit je bij de 3.2 ook goed. Misschien niet de betere Alfa, maar wel de betere auto.

Alfa Romeo Brera

Chrysler Crossfire (ZH)
Heel oneerbiedig is dit een ordinaire SLK met een bijzondere koets. Ondanks dat dit ontwerp uit 2003 stamt kan het design nog altijd de aandacht trekken. Het interieur is op wat details na gelijk aan dat van de SLK. Niet echt spannend, een beetje krap en wat minder mooi afgewerkt dan de Benz. Er was geen keuze voor een vierpitter, de Crossfire is met 2 verschillende 3.2 V6 motoren geleverd, waarvan de 218 pk sterke instapper in het budget valt. Prima motor: klinkt niet onaardig en de prestaties zijn prima. Ziet er sportiever uit dan dat ie is. Leuk detail: omdat de designers het wilden kreeg de Crossfire vóór 18″ velgen en achter 19″. Cool.

Chrysler Crossfire

Saab 9-3 Viggen
Als het gaat om een moderne auto kom je bedrogen uit. Dit is een jaren ’90 auto. Kijkend naar de uitrusting kom je niets te kort (op navi en xenon na), maar een rijk gevoel geeft ‘ie niet. Qua betrouwbaarheid durven wij ook geen beloftes te doen: het zijn oude auto’s intussen. Maar als je op de Autobahn je collega’s een poepje wilt laten ruiken is dit je maatje. De 2.3 motor staat garant voor meer dan uitstekende prestaties. Met name de tussenacceleraties zijn spectaculair. Staat wel tegenover dat het in bochten allemaal wat onhandig is. Voor 10 mille is er een klein aantal exemplaren in redelijk goede staat. En ondanks dat de Viggen al wat ouder is, ziet ie er heerlijk dik uit. Typisch een statement dat je géén Duitser wilt, waar het in eerste instantie allemaal om te doen was.

Saab 9-3

Yolo: Jaguar XKR
Ze vallen nét in het budget, maar deze edele Brit behoort zeker tot de mogelijkheden. De 4.0 supercharged V8 is de hoofdattractie. Deze levert 363 pk en 540 Nm aan koppel. Gekoppeld aan de Mercedes transmissie levert dat uitstekende prestaties op. Elke 118d rijdt je met gemak zoek. Sterker nog, een 1M Coupe kun je nog redelijk behouden! De kosten zijn wel een dingetje, dat licht aanmerkelijk hoger. Echt zuinig rijden lukt je niet en het onderhoud is minimaal het dubbele van de rest in het lijstje. Maar als je je collega’s wilt laten zien dat je véél meer waar voor je geld kunt krijgen, is dit een perfecte optie. Check even het aankoopadvies voor de aandachtspunten.

Jaguar XKR

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



85 reacties

Hmm… Busso V6
“Duitse auto’s en Nederlanders. (…) We hoeven alleen maar te kijken naar de verkoopcijfers om te kunnen concluderen dat de Duitsers behoorlijk dominant aanwezig zijn. (…) Volkswagen, Ford en Opel doen het al decennialang erg goed.”

@willeme: Sinds wanneer is Ford een Duits merk? En als Ford een Duits merk is, dan is Opel Amerikaans…
@henrie: -edit: richtig! is gefixt-

Ps. ik zou voor de Laguna Coupé gaan. Wat een prachtige auto is en blijft dat toch…
@henrie: wilde net hetzelfde zeggen
@henrie: Klopt. Henry Ford war nicht ein Berliner.

Echter heeft Ford vroeger veel markten bediend met specifieke modellen. Ford USA, Ford Frankrijk, Ford Duitsland en Ford Australië maakten toaal verschillende auto’s. De meeste Fords die je in NL kunt krijgen hebben hun roots bij Ford Duitsland leggen, alhoewel het inderdaad geen Duits merk is.

In de context van het verhaal heb ik het zo benoemd.
@willeme: Volgens mij maakt Ford al sinds de eerste generatie Focus voornamelijk ‘wereldmodellen’. Modellen dus die niet voor een specifieke markt gemaakt worden, maar die wereldwijd verkocht worden. Of toch in ieder geval modellen die geen equivalent hebben op een andere markt. Zo worden de Fiesta, Focus en Mondeo vrijwel overal ter wereld verkocht. De Ka dan bijvoorbeeld weer niet, maar op de markten waar die niet verkocht wordt (de VS bijvoorbeeld), heeft die ook geen equivalent. Zelfde geldt (in iets mindere mate) voor de F-serie pick-up trucks, die voornamelijk voor de Noord- en Zuid-Amerikaanse markt bedoeld zijn, maar hier geen Europees equivalent hebben…

Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar om Ford nu bij de Duitse merken te scharen, alleen omdat sommige Fords in Duitsland worden ontwikkeld, lijkt me wat selectief. Immers, dan zou je met wat fantasie Toyota ook wel Duits kunnen noemen (Toyota Motorsport zit immers in Keulen) en dan kun je Dacia ook wel Frans noemen (want allemaal Renault-techniek)…
@henrie: Nogmaals: in deze context heb ik Ford onder de Duitsers geschaald. Kun je een boom over op zetten, wat je ook doet ;). Alle Fords die in Duitsland enorm goed verkopen zijn ‘Duitse’ Fords, alhoewel de Mustang het zeker niet verkeerd doet.

Eigenlijk is Ford pas sinds 2008-2010 echt door gaan zetten met ‘wereldauto’s’ De huidige Fiesta, Focus en Mondeo kun je (bijna) wereldwijd bestellen. Met de eerste Mondeo was dat ook de bedoeling (maar mislukte, de Contour was een flop in de VS) waardoor Ford dat plan weer liet varen.
@henrie: De Fords die wij op ons continent hebben zijn Europese Fords. Sinds een aantal jaren is er overlap (voornamelijk dat ze in de USA nu ook onze Fords hebben) maar USA Fords zijn (waren) hele andere auto’s. Dat waren de Mustangs, Bronco’s, Galaxy, Taurus e.d. Onze Fords hebben veelal hun oorsprong in Duitsland. Dus voorzover het om die auto’s gaat kun je dat prima Duitsers noemen. Het Europese autojournaille heeft dat naar mijn weten ook altijd zo benoemd.
@tenaci: De Amerikaanse Fords waren inderdaad altijd heel andere auto’s dan de Europese Fords, maar dat is al een tijdje niet meer zo. Overal ter wereld worden gewoon grotendeels dezelfde Fords verkocht. Vroeger werd in Europa bijvoorbeeld een middenklasse sedan ontwikkeld terwijl er in de VS een compleet ander model middenklasse sedan rond reed. Dat is nu niet meer zo. Zo is de Focus al sinds de eerste generatie ontworpen voor alle markten, de huidige Fiesta ook en die ‘zogenaamd Europese’ Mondeo heb ik ruim twee jaar voor de introductie al in de VS rond zien rijden, onder de naam Fusion…

Ik heb voor de grap de Nederlandse en Amerikaanse Ford website eens vergeleken en dan blijkt dat de Fiesta, Focus, Mondeo/Fusion, C-max, Mustang, Kuga/Escape, Tourneo Connect/Transit Connect, Edge en GT in zowel Europa als de VS geleverd worden. Dat zijn 8 van de 11 modellen die in Europa leverbaar zijn, en 8 van de 12 modellen die in de VS leverbaar zijn…

Alleen de Ka, B-Max en S-Max zijn exclusief voor Europa (of wellicht ook Zuid-Amerika?), want kleine gebakjes en MPV’s hoeven ze in de VS niet zo nodig (gek genoeg de C-Max wel). En alleen de Taurus, Flex, Explorer en Expedition zijn exclusief voor de VS. Die Flex is sowieso een beetje een buitenbeentje, ook in de VS. En grote sedans en SUV’s doen het hier alleen maar goed als er een Duits merk op staat, niet waar ;-)
@henrie:
Ik vind jouw stelling nogal vreemd.
Je hebt het alleen maar over FORD.
Maar gaat volkomen voorbij aan het feit dat Opel dan ook niet of net zo Duits is als FORD, als ik jouw redenatie mag volgen.
Weleens van General Motors gehoord?
En bij wie Opel hoort?
@desjonnies: Als je mijn eerste post zou hebben gelezen, dan had je gezien dat ik daar al het volgende zeg: “En als Ford een Duits merk is, dan is Opel Amerikaans…” Mag jij hier lekker zelf uit gaan afleiden of ik wel eens van GM zou hebben gehoord of niet, wijsneus…

Het ging mij er om dat Ford hier een Duits merk genoemd wordt, terwijl het is opgericht in de VS, door een Amerikaan. Dus is het wat mij betreft een Amerikaans merk. Dat ze een ontwikkelingscentrum hebben in Duitsland, maakt ze nog niet Duits. Opel is opgericht in Duitsland, door een Duitser. Dus is het een Duits merk. Dat ze sinds jaar en dag een Amerikaanse eigenaar hebben, maakt ze nog niet Amerikaans. Immers, dan zou Volvo inmiddels een Chinees merk zijn, Dacia Frans, en Lotus… ja, wat zijn die dan tegenwoordig?
@henrie:

Ford is nu eindelijk succesvol aan het globaliseren. Maar voorheen was ‘Ford Europa’ niet echt een ‘Amerikaans’ merk. Sterker nog, Ford Europa exporteerde de Sierra en Scorpio als Duitse premium producten naar de VS (onder de merknaam ‘Merkur’).

Van origine is Ford Amerikaans natuurlijk, maar tot voor kort waren geen van de Amerikaanse Fords in Europa leverbaar. Nu is dat anders (zoals eerder vermeld) maar Ford Europa heeft wel degelijk Duitse roots ;)
@willeme: Het is goed joh, Ford is Duits. Wat jij wil…

(maar laat het de Amerikanen niet horen!) ;-)
@willeme: hebben leggen, Rotjeknor?
@henrie: “Ford of Europe AG is a subsidiary company of Ford Motor Company founded in 1967 with headquarters in Cologne, Germany.”

Veel modellen worden daar ontwikkeld en het Europese Ford is daarom absoluut Duits. Kruisbestuiving ontkomen ze niet aan, maar zelfs met het ‘one Ford’ credo blijft het Duitse deel behoorlijk zelfstandig binnen het concern.
De Jag….
@ruudbmw: ja, maar die schijnt een 118d niet bij te kunnen houden, maak ik uit de tekst op.
@beefcake: maar een 1M weer wel? Dus een 118d is ‘sneller’ dan de Jag en de 1M.. Haha. “Elke 118d rijdt je met gemak zoek, zelfs een 1M is bij te houden..” maak ik op uit de tekst :-)
Leuke eis dat het geen Duutser mag wezen, kan me iets bij voorstellen woonachtend in Frankfurt haha.
Het zijn allemaal leuke autos, goed lijstje AB!
Voor mij zou het de Brera worden. Gewoon omdat ik toch altijd nog even blijf staan als ik er één zie in het wild. Wát een mooie auto.
Tsja… BMW 330 zou ik ook niet vergeten. Maar dat is iets met een open deur denk ik.
@quintin: oh… kak. Niet goed gelezen dat het geen duitser mag zijn. Das ist wahnsinn!
De Brera ziet er niet echt uit als een coupe
@w115: En ook niet echt mooi meer. Word niet mooi oud zeg! Veel te bol, zeker op deze foto. Net een Mazda 121…
Ja als GT 3.2 rijder kan ik deze aanraden! De auto wordt ook nog steeds door anderen gewaardeerd merk ik, als ik ergens voor kom rijden. Wel zuipt hij echt, en een BMW 6 cilinder loopt toch wat zuiniger heb ik het idee. Een C70 t5 (het eerste model) is misschien nog een optie of te oud?
@rrk147: hier nog een trotse GT busso bezitter. Heerlijke auto :)
@dondeboer: heb niet die magistrale V6 Busso in mijn GT, maar het is werkelijk een fantastische auto! Dus kan me voorstellen dat met V6 het feestje alleen maar groter wordt!
Als je het doet, doe het dan goed!

Uit dit lijstje is de Jag wel dé auto om je te onderscheiden van je Duitse collega’s. Een heerlijke reisauto met een bijzonder fraai dashboard en stijlvol sportief voorkomen.

Maar moet het persé een coupé zijn, of mag het ook een fraaie sportieve sedan worden? Zo ja, dan is dit een bijzonder fraaie optie:

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/maserati/quattroporte/28-v6/occ1918061-601b5?detail_template=voorraadlijst_awd_fotos;pid=1

Deze Quatroporte is van de 1e eigenaar, staat te koop bij Fiat en Alfa Romeo dealer Het Autohuis, voor de mooie prijs van net geen 8000 euro én met een half jaar BOVAG garantie. Erg mooi alternatief lijkt me.
@moveyourmind: Helaas, de Maserati bij deze aanbieder is al verkocht! Zie net dat hij van de site van Het Autohuis gehaald is.

Geen wonder overigens, voor dat geld en met garantie en zo’n fraai exemplaar. Hier één in dezelfde kleur:

https://img03.carview.co.jp/cvmaterials/modelimages/gallery/41/33224.jpg
Ik wist dat er een goede reden was waarom ik je sympathiek vond @willeme.

OT: de JAG. What else?
Ik zou de Laguna pakken. Die looks… Heb niets met Aziatische auto’s, en zou die dan ook ver links laten liggen. Brera blijft lekker. Ook wel leuk. Maar idd te vastig. Valt overigens een Peugeot RCZ niet in het budget?
@camber24: Goede keuze! Is een bijzonder leuke auto. Maar de 200 pk uitvoering valt helaas nog niet in het budget.
@willeme: ik zag het later pas ja. Die zijn nog even te duur. Okee, dan blijf ik bij een van jouw voorgestelde keuzes; de Laguna..
-Edit: Scherp, thanks! Is gefixt.-
Ik heb zelf een crossfire gehad. Het is een auto die zeer veel bekijks heeft met een lekker motorgeluid. Er zijn maar een beperkt aantal verkocht in NL. Hij werd ongeveer tegelijk geïntroduceerd met de Nissan 350Z en daar kozen toen veel mensen voor. Hij is niet supersnel met z’n 215pk, maar wel lekker vlot. Blijf van de automaat af want de vernietigd de prestaties van de auto door zijn trage schakelen. Voordeel is dat alle crossfires (er is ooit een basis uitvoering geweest genaamd ‘black edition, maar deze is ook amper verkocht) vol zijn uitgerust. Naar mijn weten waren de enige opties metallic lak en navigatie (Garmin pijltjes systeem). Leer, dikke wielen en een infinity audio systeem was allemaal standaard.

De Srt-6 is de snelle versie met pit (AMG-motor) die de looks van de auto ook waar maakt. In NL maar een paar van verkocht. In Duitsland zie je ze nog wel eens voorbij komen.

Wil je een keer wat anders dan is deze auto zeker het overwegen waard.
@graafke: mijn ervaring is totaal anders met een SLK 320, technisch identiek, ik vond de automaat 5 zeker niet traag, en de auto is met zijn geringe gewicht echt wel snel met de 3.2 V6.
Hoewel de rijeigenschappen in de bochten niet top zijn is de Volvo C70 T5 ook nog een overweging waard.
Uit deze lijst de Laguna, die coupé ziet er geweldig uit. Nissan 370z? Zonder enige research overigens…
@shibby: veel te duur
@rolov: 350z zou wel kunnen
Mazda RX-8?
De Alfa GT…
heb er 5 jaar met plezier en zonder ellende in gestuurd..
De Brera is mooier en moderner om te zien.. maar is minder een stuurauto, en mist de Busso natuurlijk…, en veel minder praktisch.
Renault clio 3 rs cup. 200 pk zijn te vinden vanaf €10.000
@thimochand: die gaan als een trein .
Jaguar als het tweepersoons mag zijn. Wat een schoonheid.
Als de 200pk eis niet allesbepalend is, Citroen C4. Zijn luxe uitgerust en is een bijzonder ontwerp. En de gigantische voorruit icm ene panoramadak is zeer fraai te noemen.
Ik vind dit een mooi exemplaar:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/289813217?asrc=st|as

Er is ook een 2.0 met 180pk geleverd. Maar de moderne 1.6 turbo (uit de advertentie) is volgens mij nagenoeg even snel.
Opel GT. Kipen in duitsland, enkel nog invoerkosten.
350z! Dan maar iets minder luxe, opvallend en snel is die zeker!
De Laguna, niets verslaat Frans comfort :)
@thefmanl: misschien de kwaliteit?
genesis, lekker vlot maar ook nog enig comfort en nog redelijk nieuw
Er is vast al wel een Mégane RS coupé (zo noemt Renault ‘m zelf) te krijgen voor dat geld.
Toyota GT86 of Subaru BRZ? Waarom staan die er niet bij?
@michielp: Omdat die niet te koop staan voor 12 mille ;)
Sinds wanneer is een Saab 9-3 een coupé? Een 3-deurs hatchback, dat misschien wel, maar een coupé?
Nee hoor, dit is een coupé
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BMW_E92_front_20090313.jpg#/media/File:BMW_E92_rear_20090313.jpg
@bennyweisz: Is meer een 2-deurs sedan, die Dreier…
De 3.2 V6 in de GT is niet gelijk aan die van de GTA , minder Wilde nokkenassen en een andere compressie verhouding , de GTA is veel gretiger op het gas nog, maar ook deze busso in de gt is een geweldig blok.
Mooi lijstje weer. Enige aanvulling van mij is de Nissan 350Z.

Mijn keuze hieruit:
1. Jaaaag (want Jaaaag en stiekem zou ik me elke dag Austin Powers voelen, yeah baby!)
2. Brera (zo mooi!)
3. Renault Laguna (bijna net zo mooi als de Alfa)
Ik ben subjectief dus ga voor de Jag! Wel een goed onderhouden exemplaar en dan genieten!
Die Saab is zo dik.
De Jag, Laguna Coupe, Alfa 159 Coupe Brera zijn wel goed te vinden. Saab Viggen wordt wat lastiger…
Andere optie: Renault Megane GT of zelfs RS. Genoeg binnen deze prijsrange te vinden.
Alfa gtv V6 tb
Seat is zeker te Duits? Leon Cupra….
@dutchdriftking: Is niet echt een coupeetje. Zelf zou ik voor de G35 gaan, heerlijke wagen en rijdt fantastisch
Mazda RX 8
Van de Jag zou ik een gewone XK8 zoeken. Ook bijna 300 pk en veel minder troubles dan een supercharged. En die zitten zelfs in Nederland ruim binnen budget.
@sabrerator:
O ja, en fijn dat Duitsers een keer een no-go area zijn, zou een aanvraag van mij kunnen zijn.
En wellicht komt er een keer een aanvraag van me.
Komt er nog een dingetje bij: geen Aziaten.
Haha die Yolo iedere keer!!
De Brera, all day long!
Voor ‘iets’ meer is een jongere XK ook echt wel te doen in Duitsland, zeker qua taksen is het daar nog betaalbaar.
De Laguna.
– ziet er veeel duurder uit dan dat’ie werkelijk is
– miskent talent, een wagen waarvan we over 15 jaar zeggen tsjeeeee da’s waar wat een schoonheid.
– stijlvol, zo maar stijlvoller dan de Italiaantjes in de lijst, een ingetogen chique.
– de meeste mensen, die de baaadge niet zien , zullen denken dat je in een Aston Martin komt voorrijden.
– Nissan V6
– zal qua kosten ėėn van de prettigste zijn voor he portemonnaie.
– Beste allrounder keihard geveerd is eventjes leuk, maar hier is goed mee te leven
Brera please, echt een uniek model in dit rijtje en kan nog altijd mee, helemaal lekker icm de 3.2
Coupe Fiat:

20V Turbo: Standaard 220 PK, maar tot redelijk absurde waardes op te pompen. Prachtige 5 cilinder-motor met prachtige roffel.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=232952321&scopeId=C&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=8800&makeModelVariant1.modelId=15&pageNumber=1&fnai=next
@barchettadriver: ik mijn beleving was deze wagen een aantal jaren geleden goedkoper. Inderdaad een mooie optie.
Nissan Skyline R33 gts-T of uh Silvia S14? Volvo C70 T-5, Peageot 406 Coupé
Ik mis toch echt deze Duitser voor onze Duitser in het lijstje:
http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/mercedes-benz/clk-klasse/430-elegance/occ2657295-c9cdd37f
@carlogeenen: Excuses, niet goed tussen de regels door gelezen :)
@carlogeenen: maar een 430 clk is wel iets wat er bij hoort. Erg leuke auto.
@rolov: dat is het zeker kan ik je uit eigen ervaring zeggen, heb momenteel eentje, absoluut vergelijkbaar metbovenstaande, mijne heeft zelfs nog meer opties en als unieke extra volledig designo uitgevoerd zowel interieur exterieur 134k en origineel NL.
@bofkont: coupe of cabrio?
@rolov: een coupe , designo 025 briljant zwart.
@bofkont: erg leuk . Staat ook nog een zwarte te koop Mp. Blauw interieur. Erg leuk ook.
@rolov: dat is die van mij?
Verkopen hem in consignatie , staat momenteel hier nog op de dam, zodra er interesse is tuf ik die kant op.
Mijn cabrio te erg.
@rolov: * mis mijn cabrio
De Laguna!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).