Autoblog-Advies: de leukste nieuwe auto voor max € 15k

Auteur: , 84 Reacties

Joël (22) heeft het getroffen: niet alleen heeft hij een nieuwe job, ook mag hij van de baas een leaseauto uitzoeken. Aangezien zijn werkgever de auto koopt, is er de enige eis een maximaal budget van 15.000 euro. Wat is de leukste nieuwe auto die je voor dat bedrag koopt?

Smart-Fortwo

Natuurlijk heeft Joël zelf ook al even gekeken wat er voor 15.000 euro te koop is en hij is tot de conclusie gekomen dat de wat leukere B-segmenters waarschijnlijk net buiten zijn budget vallen. Van de A-segmenters kunnen de Peugeot 108 en Citroën C1 rekenen op zijn interesse, als ook de VAG-drieling Up!, Citigo en Mii. De B-segmenter waarvan Joël heeft gezien dat die wel binnen zijn budget past -de Fiat Punto- kan eveneens zijn goedkeuring wegdragen.

B-segmenters uit Zuid-Europa

Om met die laatste te beginnen, de Fiat Punto TwinAir Turbo 100 Street heeft een vanafprijs van 12.595 euro, wat lang niet slecht is voor ee B-segmenter met 100 pk. Een leuk fel kleurtje (oranje!) kost je 595 euro, 16-inch lichtmetaal 255 euro en een regensensor heb je voor 100 ekkermannen. Airco is voor die 12.595 euro al gratis. Fijne prijzen voor een fijn karretje. Goed, de Punto draait in verschillende verschijningsvormen (Grande Punto, Punto Evo) al weer mee sinds 2005, maar ’t blijft een leuke verschijning en voor deze prijzen koop je weinig vergelijkbaars.

De Peugeot 208, Volkswagen Polo en Renault Clio beginnen allemaal net onder de 15 mille, net als de kekke Hyundai i20 Coupe die je vanaf 13.995 euro rijdt. Stuk voor stuk stap je dan in bijzonder kale instapmodellen en moet je het vaak zonder airco, andere comfortverhogende zaken en een leuk kleurtje en dito velgen stellen. Een van de weinige uitzonderingen is de Seat Ibiza die met 75 pk-motor al voor minder dan 13 mille in de prijslijsten staat. Een bezoekje aan de Seat-dealer om te zien wat er mogelijk is voor 15 mille is dan ook geen slecht idee.

Fiat Punto

Shoppen in het A-segment

Nee, wil je een beetje een leuk uitgeruste auto voor minder dan 15 mille, dan kom je vooral in het A-segment terecht. Niet dat dat per se een straf is want een Citroen C1 is -zeker met een open dakje- best een leuk wagentje. De 82 pk-variant past nét binnen het budget, maar beter ga je voor de C1 met 68 pk en kleed je deze leuk aan. Datzelfde geldt uiteraard voor de Peugeot 108, die keuze kun je gerust op puur esthetische gronden maken want prijzen en specificaties ontlopen elkaar maar weinig.

Eigenlijk geldt dat voor de meeste A-segmenters, ’t rijdt allemaal best ok, maar ook niet heel veel meer dan dat. Prijzen beginnen bij 10 à 11 mille, dus er blijft wat geld over voor extra luxe of bling. Niet alleen de VAG-drieling komt in aanmerking, ook de in de pers alom geprezen maar wat saaie Hyundai i10 behoort tot de mogelijkheden, net als de guitige maar niet zo stoere Renault Twingo. En misschien wordt je wel warm van een driedeurs Kia Picanto? Echte favorieten hebben we op de AB-redactie niet, die keuze zul je dus toch zelf moeten maken.

Wel geven we het advies de Smart ForTwo niet bij voorbaat al uit vlakken. Van zichzelf misschien niet de meest mannelijke auto, maar ga eens spelen met de configurator en je zult zien dat er binnen het budget leuke dingen mogelijk zijn. Een goed uitgeruste ForTwo met 71pk, 16-inch zwarte velgen en een leuke zwart met zilveren kleurstelling bijvoorbeeld. 90 pk kan ook, maar dan lever je wel iets in op de uitrusting.

Citroën C1

Voor de 22-jarige met surfboard of flinke kinderwens

Tja, een auto die in eerste instantie niet écht bedoeld lijkt voor een 22-jarige, maar die opeens wel interessant kan worden als je bijvoorbeeld vaak een surfboard of ander grote spullen met je meezeult: de Dacia Logan MCV. Met een vanafprijs van 11.590 euro koop je nergens zo veel ruimte voor zo weinig geld. Plus er is zat budget voor wat extra accessoires, die net als bij Fiat overigens niet zo duur zijn.

Onderhandelen!
Wellicht eerst even met jouw baas overleggen, maar in deze automarkt valt er nog prima te onderhandelen. Zo’n 1500 euro korting op voorraadmodellen is niet ongewoon, maar het kan oplopen tot zelfs 3000-4000 euro. Meestal zul je dan wel genoegen moeten nemen met een auto die al op voorraad staat. Het feit dat je meer auto krijgt, is misschien een mooie pleister op de wond dat je niet zelf de kleur of exacte uitvoering kan kiezen. Loop simpelweg de lokale dealer van je merk/model naar keuze binnen en verklaar dat je maximaal 15.000 euro te besteden hebt. In deze tijd van salestargets in een nog steeds niet makkelijke markt kan er soms meer dan je denkt.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt.nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



84 reacties

Ford Fiesta
Kunnen we het volgende artikel beginnen met : “GertJan heeft het niet getroffen, geen baan, laat staan een auto….” ?
@gertjan2012:

GertJan heeft het niet getroffen, geen baan, laat staan een auto. Zijn budget is dan ook zo goed als nihil. Een goede optie is een tweedehands Gazelle Tour d’ Avenir. Een sportief model dat al voor zo’n 100 euro te vinden is op Marktplaats. Een serieus alternatief is een kortingskaart voor het OV of een trajectkaart voor de bus. Je zit dan droog maar komt niet altijd op tijd aan. Lekke banden of vierkante wielen hoeven niet zelf vervangen te worden, dus dat is zeker een voordeel van de trein en bus tegenover de Gazelle. Mocht Gert-Jan zuinig genoeg gaan leven en enkele honderden euro’s op zij kunnen zetten, dan komt misschien zelfs een Lada Samara binnen bereik. Je moet je natuurlijk wel af vragen of je daarvoor de bus gaat laten staan.
@dizono: Donders… een fiets… dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!
@dizono: Haha mooi! Oneindig veel reeten!
Punto!! Of de PANDA
Ik maar denken dat ik de introductie van de Hyundai i20 Coupe gemist heb, blijkt dat de benaming te zijn voor de 3deurs hatchback.. Jammer
Kia Picanto lekker aankleden en chippen. Dan heb je gewoon een leuke auto (en dezelfde als ik)
@tvklarenbosch: Persoonlijk zou ik voor de i10 gaan, omdat het min of meer een B-segmenter is voor A-segment geld.

Maar voor Joël lijkt een Picanto me inderdaad wat gepaster.
@budha: die is ook een stuk duurder en trager. Als Joel veel op de snelweg rijdt dan kan ik mij voorstellen dat dit op den duur kan gaan irriteren.
@budha: ik zou een suzuki swift comfort doen voor dat geld en wat er van je budget overblijft een navi laten monteren
@tvklarenbosch: Chippen is waardeloos op zo’n atmosferisch blokje…
@123bat: dat ben ik niet met je eens. Mijn Picanto is van 85 naar 98 pk gegaan en het is een wereld van verschil. Met name laag in de toeren is het een hele andere auto nu.
@tvklarenbosch: Apart! Normaal is er maar zeer weinig ‘extra’ te halen uit een turboloze benzinemotor.
Bijna 100pk in een Picanto is natuurlijk wel leuk!
@tvklarenbosch: klinkt niet verkeerd. Rijd zelf ook een Picanto 1.2 en zou wel wat extra’s willen.
Is het niet zo dat je garantie komt te vervallen bij chippen? En bij welke chipjes boer heb je het laten doen?
@bigbrabo: ik heb het in Huizen bij Ziptune laten doen. Ik heb het niet actief gemeld bij de dealer, maar ze hebben daarna de distributieketting vervangen en er niks over gezegd.
@tvklarenbosch: Beste heer Klarenbosch van de Zwarte KIA Picanto.. ik zal het morgenochtend gelijk melden in het systeem. Wij nemen nog contact op voor de gemaakte kosten mbt de distributie ketting.

Mvg.
@boxergt: het is overigens Vtune in Huizen. Bij dit bedrijf wordt op de website en in het bedrijf aangegeven dat dit de fabrieksgarantie niet beïnvloed. Graag wil ik u vragen dit verder met mij per telefoon op te nemen.
@tvklarenbosch: is dit serieus?
Zo’n Smart vind ik wel een guitig propje. Lekker flitsend kleurtje erop en je hebt denk ik de vrolijkste auto ter wereld die je nieuw kunt kopen.

En in dezelfde categorie; de Lancia Ypsilon. Ook al zo’n grappig ding. En er staan er best wat te koop voor onder de 15k. Fonkelnieuw zijn ze.

Als je ruimte blieft is Dacia de enige optie.
Van deze auto’s vind ik de Punto het mooist. Een van de mooiste hatches die er is. Hij is wel al erg lang op de markt helaas. Echter zijn er ook leuke concurrenten. Een Clio of een Ibiza zijn geinige wagentjes. Veel opties heb je niet nodig en snel zijn ze niet, maar ach. Je komt vroeg of laat toch op je plaats van bestemming aan. En op je 22e is dat al heel wat. Ik zit nog iedere keer ff snel op de NS-app treurig te kijken hoeveel vertraging ik heb dus ik zou graag met Joël ruilen.
@berlinetta:
Als hij al erg lang op de markt is, is dat absoluut geen reden voor het woord helaas, eerder voor het woord HOERA, want alleen de allerbeste ontwerpen gaan een leven lang mee en zijn uit ge-kinder-ziekt, deze heeft de waterpokken en de mazelen al lang gehad en ook zijn amandelen zijn al gepeld !
Zoals de Kever, Eend, Fiat 500, Mini = ik heb het uiteraard over de originelen !
@desjonnies: Zo had ik het nog niet bekeken. Nou Joël, je hebt het gehoord. Ga voor die Punto en fleur mijn straatbeeld een beetje op.
@berlinetta:
Ik moet zeggen dat de huidige Fiat 500 ook hard op weg is om zo’n tijdloos ding te worden.
Ik snap Fiat wel dat ze onlangs een facelift hebben doorgevoerd waar je een microscoop bij nodig hebt om de verschillen te zien. Er hoeft helemaal niks veranderd te worden! Hij blijft bij de tijd.

Als het budget iets hoger lag was dit een leuk ding geweest voor onze adviesvrager.
@desjonnies: Eens. Maar in dat rijtje hoort ook de R4 thuis.
@baardmijt:
daarbenikzoonfanvandatikhetmaarniethebgedaan
@desjonnies: Phaeton?
@berlinetta: terwijl je voor een appel en een ei al een leuke berlinetta kunt hebben…
@e1000bmw523i: Ik ben niet zomaar te koop voor een appel en een ei ;)
Als zijn werkgever hem koopt is het geen lease auto……
@rudyv: als jij de auto vervolgens van je werkgever least is het gewoon een leaseauto.
@timowouters:

Waarom zou je de auto van je werkgever gaan leasen en niet gewoon bij een leasemaatschappij?
Auto van de zaak is wat anders dan lease.
Is hetzelfde dat bijtelling geen klap met leasing van doen heeft.
@timowouters: Lees je reactie nog een keer, denk eens goed na en reageer dan nog een keer met “excuses”
Lekker die Punto nemen! Top auto, rijdt gewoon goed en ziet er lekker uit.
@trustmeiamanengineer: En het is de enige met voldoende vermogen om ook je schoonmoeder op wettelijk toegestane wijze te kunnen vervoeren…
@trustmeiamanengineer:
Zondermeer, ziet er na 10 jaar nog zeer fris uit.
Laatst kwam ik de 3 deurs i20 tegen en dat oogt zeker niet onprettig, ook een guitig bakkie.
Doe die Smart met DCT automaat, rijdt echt geweldig!
Met een beetje aankleden schiet je wel al snel over de 15 mille jammergenoeg.
Mazda 2 moet net lukken.
@gop1: heel krap, mooi ding.
@gop1: Precies! Zelfs in basistrim echt een leuke verschijning.
Of gewoon voor €15,000 een 2e hands auto kopen een mooie BMW E60 of E39 M5.
@deventernaar: ja zijn baas zal erg blij zijn met die onderhoudskosten….
@rudyv: Alles moet je onderhouden. Zelfs een splinter nieuwe auto uit 2015.
@deventernaar: Alles moet je onderhouden inderdaad. Daarbij maakt het echter wel een verschil of je bezig bent met een V10 of V8 die al wat kilometers achter de rug heeft of een nieuwe, veel kleinere motor. Het laat zich raden dat de kosten van met name de V10 behoorlijk in de papieren kunnen lopen. Zo’n M5 lijkt een mooie deal, maar dan moet je wel minstens het dubbele van het aankoopbedrag over hebben als spaarpot voor het onderhoud. Als het onderhoud werkelijk even duur was, dan zou deze een stuk minder zeldzaam zijn.
@deventernaar: zijn werkgever heeft nogal wat voordeeltjes op een nieuwe auto. Ik weet niet exact wat precies maar btw en afschrijving sowieso. Daarbij komt de wegenbelasting, onderhoud, garantie en verbruik.
@lekbak: Ow dat kan zo. Heb geen verstand van auto’s die nieuw verkocht worden.
@deventernaar: het heeft meer te maken met het feit dat de werkgever exact dat is. Bij een bedrijf werkt alles net ff anders en kan het voordeliger zijn om nieuw te kopen voor 15k dan bijvoorbeeld 2e hands voor 10k.
@lekbak: Ah zo. Dankuwel voor de info.
@lekbak: Een youngtimer heeft dan weer een bijtellingsvoordeel t.o.v. een vergelijkbare nieuwe wagen. Daarnaast betaal je bij eventuele import veel minder BPM. O enne, houderschapsbelasting en verzekering zijn vaak lager…
En onderhoud heb je altijd. Bij nieuwe wagens nog meer dan bij de oudere. Reparaties is een ander verhaal.

Dat gezegd hebbende, YOLO-advies:
Als je veel kilometers maakt:


Gaat je voorkeur naar benzine:

  • benzine-uitvoeringen van bovengenoemende wagens.
  • BMW E90 330i, Hamann, dan wel 325i of 320Si (= WTCC-special)

  • Diverse 120i-tjes en 130i-tjes te vinden voor dit geld.
  • Renault 16 TX, maar pas op dat @desjonnies hem niet voor je neus wegkaapt.



Maar als je echt iets leuks wil (een Megane Type 2, RS224 bijv.), koop je gewoon zelf een derdehandsje en laat je de baas dat leasebudget houden (of je laat het uitkeren als mobiliteitsbudget/-tegemoetkoming)…
@e1000bmw523i: voor dit geld heb je zelfs S-klasses en 7-series met weinig km bij Gijs Jansen e.d…
@e1000bmw523i: ik heb het niet over wat voordeliger is voor de autobloglezer maar ik heb het over de werkgever. Zoals gezegd moet die de auto betalen en is het voor die werkgever goedkoper om nieuw te kopen. Ik zou als werkgever dus ook niet akkoord gaan.

Ook is het bezit wel degelijk duurder. Onderhoud is vaker nodig en reparaties zijn ook niet voor niks. Iedere liefhebber weet hoe duur auto’s op leeftijd zijn. Bovendien zuipen de meeste leuke auto’s en zijn ze zwaarder (belasting), ook niet onbelangrijk.

Een youngtimer gaat de strijd verliezen als je het vergelijkt met een nieuwe auto van dit bedrag.
Dikke Twingo: RWD FTW!
@rijnounsdoor: Heb je niks aan in de praktijk. Renault heeft ervoor gekozen om de auto idiotproof af te stemmen. Gewoon onderstuur met je RWD…

Opel Karl is de beste rijders auto in het A-segment. Voor het betere stuurwerk ben je sowieso beter af met een B-segmenter.
Het is een beetje een “krijg” maatschappij geworden.. laat hem lekker zélf werken voor zn auto. En 0,19ct per kilometer declareren met een auto uit bv 1993 die 1 op 11 verbruikt. Zoals de meeste mensen die wél écht hard werken. (Bouwvakkers, magazijnmedewerkers, koks, timmermannen etc etc) niet altijd de bureaubobo’s en tikte€fjes, want die heb ik nog nóóit hard zien werken.
@sanderm3:
Geweldig.
Vanaf je computer op basis van één regeltje tekst én kunnen oordelen welke type beroep meneer uitoefent én kunnen oordelen dat meneer niet hard kan werken.
Echt, applaus hoor.
@Rob: Nja, een A of B-segmenter blinken nu niet echt uit qua (bagage)ruimte, dus het is niet iemand die veel materiaal mee hoeft te zeulen…
@Rob: ik zit niet achter een computer, daar hebben we smartphones voor tegenwoordig. Maar op je 22e ben je pas net ingewerkt. Of nog niet eens.
@sanderm3: KLOPT! Daarom werk ik ook liever slim dan hard!
Hoewel ‘krijgen’ niet helemaal klopt met een auto van de zaak. Maar ik betaal inderdaad liever 485,- p/m ipv opzij zetten en een auto zelf kopen.
@sanderm3: zeker nooit op kantoor gezeten? Ik heb beide gedaan en af en toe wenste ik dat ik weer in de werkplaats stond. Gezeik van klanten, leveranciers die afspraken niet nakomen enz. de hele dag gejank. En dat mag jij zien recht te breien. Maar als je in de werkplaats staat zie je natuurlijk alleen de leuke dingen. In de airco op je reet achter de computer. Ja geweldig…
@rolov: Same here.Ik ben tot mijn 21e Sous-Chef geweest en daarna per toeval in de autolarij terecht gekomen.Dus ik ken het principe en het verschil van dagen van 14 uur op je benen staan en elke dag omgaan met een hele andere zware werkdruk.Soms als ik op m’n vrije dag weer eens 86 keer gebeld wordt denk ik nog wel eens terug aan die keuken..Maar niet zo lang😎
@sanderm3: lol, ik ben zelf een arbeider. En elke keer als ik op een werf kom of een bouwplaats verbaas ik me erover hoe laat de werkdruk is en hoe weinig uren er gemaakt worden. Een hoop geouwehoer en geslenter.
@lekbak: op kantoor gaat t alleen over elkaar, en wat voor kleur schoenen je aanhebt. 30x per dag voor het koffieautomaat in de rij staan. 8x naar de plee mét hun telefoon. Flirten met de nieuwe doos die in dienst is sinds vandaag. En elkaar afsnoeven. Zo, kantoordag in een notendop.
@sanderm3: hahaha Dankje. De dosis humor voor vandaag heb ik ook weer gehad.
@sanderm3:
Goh, waar werk je? Ik wil daar ook wel op kantoor komen werken. Lijkt me een stuk minder stressvol dan waar ik werk.
@sanderm3: omdat die 19 cent zo eerlijk is. Ik krijg als chauffeur ook €0,19 vergoeding natuurlijk, maar daar betaal ik net de brandstof van. Onderhoud, mrb en verzekering komen gewoon voor eigen rekening. Ik doe het maar omdat de situatie waarin ik verkeer (student met auto en gratis OV) zorgt voor potentieel extra werk (afgelegen locaties/afwijkende tijden), maar eigenlijk is het idioot.
Leuke Peugeot 208 uit voorraad gaat onder de 15000 nog weg. Dan heb je de nodige luxe en meer auto voor je geld dan bij een A-segmenter.
Ik zou de A segmenters links laten liggen. Op zich worden ze telkens volwassener, maar een B-segmenten is ruimer en met name de toegenomen rust aan boord is bijzonder prettig. Dat gezegd hebbende, zijn er niet zo héél veel opties welke in het budget vallen. De Punto is een leuke aanbieding, maar het ding is 10 jaar oud en was bij introductie niet zijn tijd ver vooruit. De Seat Ibiza is een voordelige aanbieding, maar dat zie je direct terug in het interieur. Daarbij vind ik het uiterlijk weinig geslaagd, de Fabia van Skoda is moderner en beter. Alhoewel een tikkeltje saai.

Je bent jong, dus het moet wel een beetje leuk zijn. Een instap 208 moet lukken, evenals de Fiesta. Prima auto’s. Wel even airco er bij onderhandelen. Ook de ‘nieuwe’ Corsa is leverbaar met een paar opties. De Polo zou ik links laten liggen: voor 15k heb je niet veel. Vind je tweecilinders geen probleem, dan is er een Alfa Mito, FIAT 500 of Honda zitmaaier. Dan de twee leuke Japanse alternatieven: de Mazda 2 is een hartstikke leuke rijders auto en de Suzuki Swift doet er weinig voor onder. Kortom, keuze te over, mijn top 10 zou zijn:

1. Mazda 2 Sky-Activ G 75S (€14.490)
De goedkoopste uitvoering, maar wel de leukste om te rijden. Stuurt echt heel erg leuk. Daar in ziet ie er leuk uit.

2. Peugeot 208 1.0 Pure Tech 68 (€14.870)
Net als de 2 de goedkoopste uit de range. Maar wel lekker comfortabel. En ik vind de 208 wel een chique model.

3. Suzuki Swift 1.2 Comfort (€13.749)
90pk uit een 1.2 zonder turbo! Heerlijk toeren maken. Leuk model en rijdt echt heel erg leuk.

4. Ford Fiesta 1.0 65pk Champions Edition (€14.895)
Oké, je moet geen haast hebben. Maar dat chassis heb je altijd lol van. Tijdje als leenauto gehad: elke bocht is een feestje. En deze Champions Edition zit nog lekker in zijn spulletjes ook.

5. Skoda Fabia 1.2 TSI Greentech Active (€14.840)
Volwassen auto. Niet sportief, wel een degelijke keuze. En die 1.2 TSI is een pareltje met maar liefst 90pk!!!

6. Opel Corsa 1.0 Turbo Selection (€13.995)
Zelfde eigenlijk als de Fabia. Goed motortje, prima prestaties. Moet nog wel een aircootje op, maar die kost €995 dus zit je prima binnen het budget.


7. Renault Clio Tce 90 Energy Authentique (€14.790)
Schraapversie. Kaal. Maar ziet er prima uit, interieur vind ik zelf iets minder. Qua rijden niet bijzonder, maar wel comfortabel en ruim.

8. Toyota Yaris 1.0 VVT-I Aspiration (€14.995)
Na de facelift een stuk op vooruit gegaan. Niet supersnel, maar wel redelijk compleet.

9. Kia Rio 1.2 CVVT Comfortline (€15.395)
De enige met V8 en achterwielaandrijving, en daardoor de keuze voor de liefhebber. Net als sinds de Yaris sinds de facelift goed op vooruit gegaan. Prestaties zijn redelijk, maar de Comfortline is lekker compleet.

10. Hyundai i20 Coupe 1.2 LP i Drive (€14.495).
Weet er eigenlijk niets van af. Compleet aan me voorbij gegaan dat ze dit in Seoul bouwen. Ziet er op zich guitig uit. Moet nog wel een aircootje op. Daarom nummer laatst.

@gtwillem: die kia lijkt me wel vet. Wat een heerlijk motortje moet dat zijn. 1,2 liter V8! Vanaf wanneer is die leverbaar in Nederland?
@gtwillem: Opel karl, heel veel wagen voor weinig geld, 3 cilinder is een top motor, ligt hier in de adam van ons vrouw ook (wel met turbo) en rijdt als een tiet!
@henkhupelschoten: Die Karl is inderdaad echt een prima auto.
@henkhupelschoten: Opel Karl is de nieuwe benchmark in het A-segment. (heeft het stokje overgenomen van de Hyundai i10)
@gtwillem: aygo of bestaat die niet meer?
Ik snap dat het hier om nieuwe auto’d gaat, maar als ik 15K te besteden had kocht ik een 2e hands D segmenter die net ingereden is.
@Joéll,

As we speak staat er bij Mazda dealer Noteboom in Barendrecht voor €15450,- een Mazda2 1.5 met cruisecontrol en navigatie.

Zou toch even gaan kijken en rijden daar. Lijkt me de beste auto in zijn segment de Mazda2.

En nee, ik werk er niet.

Succes!
Ik zou voor de FIAT 500 gaan. Nog steeds een van de leukste auto’s in die prijsklasse.
Heb even een nieuwe leen Kia Rio dat is voor het geld echt een klasse hoger en een goede auto. Had het niet gedacht, want ik hou niet zo van Koreaanse auto’s
K zou voor een Japanner (A dan wel B-segment) gaan: Yaris, Swift, 2. Maar wat ik hier in Nederland mis is een aandikpakket af-fabriek. Daar in Indonesië vinden zulke dingen gretig aftrek.(zelfs op MPV’s) Zo’n B-segmentertje knapt er gewoon zoveel meer van op imo:
Op een Yaris (ok een Yaris ziet er daar anders uit dan hier)

http://newcarfuture.com/wp-content/uploads/2014/12/Detail-Mobil-Bekas-Toyota-Yaris-New-TRD-Sportivo-2014.jpg

Hopelijk komt er hier in Nederland ooit ook een TRD-sportivo pakket voor de Yaris…
Even langs target/jet cars?? Kun je zelfs een AMG kopen voor dat geld (iemand moet de grap maken)
Kan de baas geen tweedehands kopen? Gewoon een golf 6/Ford Focus /Mazda 3 achtig iets kopen??
Slecht advies, voor 15 k heb je ook een hele complete golf 6 met laag standje
@wildbeest: Kan best, maar een a of b segmenter is een stuk goedkoper in de maandelijkse kosten.
De nieuwe Fabia ik neem aan dat het 15.000 ex btw is? Dan kun je de Ambition met 1.2 TSI 6-hand 81kw/110pk zit je wel aan de 20% bijtelling maar is wel een leuke bak die je niet veel ziet. Met cruise control en airco.
Swift of Punto heb je meer auto voor je budget en een beetje een leuk ding. Die A-segment auto’s zijn het allemaal net niet al Is de nieuwe i10 al randje basement.

Swift zou mijn keuze zijn op 22jarige leeftijd. Hip en meiden vinden die net wat leuker dan het autootje van je moeder.
Waarom geen amerikaanse pick up truck met een V8? Is voor 15k verkrijgbaar. Silverrado of iets dergelijks.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).