• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog-Advies: funauto, dus open en/of snel

Auteur: Dizono, gepost 23 september 2015 om 14:00 – 114 Reacties

Audi A4 Cabrio


Oef, het eisenlijstje van Robin is wel erg pittig. Open of snel (230 km/u+) en het liefst allebei. En dan ook nog met niet te veel kilometers en voor maximaal 12.500 euro. O, en meer verbruiken dan 6.67l/100km is niet gewenst. Bestaat zo’n auto überhaubt wel?

Robin is een man met veel eisen, maar laten we beginnen met ons standaard lijstje:

Huidige/voorgaande auto's:Porsche 944 Targa
Renault Megane CC 2.0 (2004)
BMW 1-serie (2013)
BMW 330xi Touring (2000)
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privePrivé
Budget:€ 12.500 tweedehands of € 17.000 nieuw
Jaarkilometrage:30.000 km/jaar
Brandstofvoorkeur:Benzine/LPG
Reden aanschaf andere auto:Opzoek naar een nieuwe fun-auto
GezinssamenstellingTwee volwassenen + kind (1,5 jaar)
Voorkeursmerken /modellen:
No-go modellen / merken:"Ik heb het niet heel erg op VAG-producten." VW Eos staat overigens wel op de shortlist.

Daar komt echter nog het nodige aan eisen bij:

“Het moet in minimaal één opzicht een FUN-auto zijn. Dat wil zeggen: een cabrio of een ‘snelle’ wagen. Met snel versta ik topsnelheid van minimaal 230 km/u, grote voorkeur 250 km/u) Het liefst natuurlijk een combinatie van deze twee

Ik heb het niet heel erg op VAG-producten. Ja, ze zijn ‘goed’, maar ik vind ze saai (rijden). Bij bv een BMW voel je meer emotie tijdens het rijden. Je ervaart meer.

Ik heb een kind van 1,5 jaar, dus hier moet ruimte voor zijn. M.a.w. er moet een kinderstoel achterin kunnen en liefst ook wat kofferruimte (hoeft niet extreem veel)

Hoe zuiniger hoe beter (mijn reiskostenvergoeding is zeer minimaal, dus ik moet er niet op leeg lopen). Toch minimaal 1:15 op benzine

Bij tweedehands max 125.000 km op de teller

Must haves: handgeschakeld, climate control, cruisecontrol, goed audiosysteem

Voorkeur: sportstoelen, lederen bekleding, Navigatie, Xenon”

30.000 km per jaar en geen diesel?!

Robin geeft aan zo’n 30.000 kilometer per jaar te rijden en verwacht daarom dat benzine of lpg verstandiger is dan diesel. Dat zijn we, vooral wat betreft de benzine- niet met Robin eens. Bij een dergelijk jaarkilometerage ben je met een diesel in eigenlijk alle gevallen beter af. Qua kosten dan, niet iedereen is gecharmeerd van een zelfontbrander.

Daar komt nog bij dat de eis van een verbruik van maximaal 1:15, ofwel 6,67l/100km niet reëel is voor een sportieve dan wel open auto. Enkele kleine cabriogebakjes uitgezonderd, zitten zelfs modale cabrio’s als de Volkswagen EOS, Renault Megane en Peugeot 307 al gemakkelijk aan 1 op 12 à 13. En dan hebben we het nog maar over de fabrieksopgave. Laat staan als je gaat zoeken naar iets potentere, grotere cabrio’s. Nog een reden om naar een diesel te kijken dus.

Dan het budget. 12.500 euro voor een gebruikt exemplaar of 17.000 voor een nieuwe. Hoewel Robin al heeft proefgereden in een Fiat 500C, kost die auto kaal al enkele honderden euro’s meer dan het maximale nieuw-budget. Natuurlijk kun je nog wel wat schipperen met korting en inruil, maar voor een leuk aangekleed exemplaar betaal je simpelweg meer. Wellicht kun je een mooie korting krijgen op een voorraadmodel, nu de subtiele facelift van de 500 de showrooms moet gaan vullen. De goedkoopste cabrio van Nederland is de Smart ForTwo Cabrio, maar die valt om heel veel redenen af (weinig fun, geen ruimte voor kind, weinig bagageruimte). Blijft nog over de DS3 Cabrio, maar die begint pas bij 20 mille.

VW EOS

Het rekenvoorbeeld: Volkswagen EOS 2.0 TDI
Een van de auto’s die Steven zelf ook in gedachten heeft, ondanks dat hij geen fan is van VAG-producten. Maar nu met 2.0 TDI in plaats van de 2.0 TSI. Uitgaande van 30.000 kilometer per jaar verstookt de TSI (gem. verbruik 1:13) 2308 liter benzine. Bij 1.60 euro de liter, kom je dan uit op 3692 euro aan benzine. De MRB bedraagt ca. 804 euro, waarbij je in een jaar dus 4496 euro kwijt bent. Dan de diesel. Deze doet 1:17,9 ofwel 1676 liter diesel op jaarbasis. Maal 1.27 euro per liter ben je dan 2129 euro kwijt. De wegenbelasting is met 1572 euro per jaar fors hoger, maar het totaalplaatje is met 3701 euro voor de Volkswagen EOS 2.0 TDI absoluut gunstiger.

Saab 9-3 Cabrio

Tijdloos: Saab 9-3 Cabrio 1.9 TID
Net als de Billy-boekenkast is ook dit staaltje Zweeds design behoorlijk tijdloos. Goed, de melkwitte achterlichten zijn niet ieders smaak, maar met een Saab 9-3 Cabrio stoot je eigenlijk niemand voor het hoofd. De 1.9 TID is geleverd met zowel 150 als 190 pk. Goed zoeken trouwens, het was al geen verkooptopper, maar met kilometerstanden onder de 125.000 wordt het helemaal een speurtocht. Check ook even dit algemene Saab 9-3 Occasion-aankoopadvies.

Volvo C70 D5

Tijdloos deel II: Volvo C70 D5
Nog zo’n Zweedse topper waarop de tijd maar weinig vat lijkt te krijgen. Gek genoeg geldt dat wat mij betreft vooral voor pre-facelift exemplaren. De Volvo C70 D5 heeft boven de andere hier aangedragen cabrio-opties het voordeel van een extra cilinder. Dat klinkt ook bij dieselmotoren een stuk leuker dan een viercilinder. Dankzij 180 pk en 350 Nm koppel zijn ook de prestaties heel behoorlijk, de 230 km/u wordt nipt niet gehaald.

Audi A4 Cabrio

Chique: Audi A4 2.0 TDI
Wederom een VAG-product, maar het Volkswagen-concern was dan ook een van de eersten die cabrio’s voorzagen van dieselmotoren. Door zijn stoffen kap en tijdloze lijnen is de A4 Cabrio (B7) een wat chiquere auto om te zien dan de EOS, die -hoe graag VW dat ook anders zag- een beetje een dakloze Golf blijft. Het aanbod in Nederland is dun, in Duitsland heb je meer keus. Wil je echt gek doen, dan is de A4 Cabrio ook geleverd met 3.0 TDI. Minder zuinig, maar meer power en meer fun.

Mercedes CLS 320 CDI

Snel en luxe: Mercedes-Benz CLS 320 CDI
Zijn er ook auto’s die aan alle eisen voldoen (behalve brandstof) en die niet per se een cabrio zijn, maar vooral snel zijn? Mwoah, zelfs in Duitsland kom je dan vooral uit bij potente 3 en 5 Series, A6’en en wat SUV’s. Laten we de eis van een handbak even varen, dan is deze CLS 320 CDI de meest aansprekende optie. Gelikt design, veel luxe, 224 pk, 510 Nm, 0-100 km/u: 7.0 seconden, topsnelheid: 246 km/u. Nadelen: hoge onderhoudskosten en met gemiddeld 1:13 (fabrieksopgave) sta je ook wat vaker te tanken.

Conclusie
Een auto die volledig aan de wensen van Robin voldoet, die bestaat niet. Daarvoor stelt hij simpelweg te veel eisen en is het budget te beperkt. Sowieso zouden we in zijn geval nog eens een avondje flink gaan rekenen, want we kunnen ons amper voorstellen dat er bij 30.000 kilometer per jaar ook maar één benzineauto is die onder de streep goedkoper uitkomt dan een diesel. Vandaar dus al die diesels in dit advies. Natuurlijk lever je vaak wel in op beleving, geluid en vermogen, dus als dat je tegenstaat zou je de meerprijs voor lief kunnen nemen. Vergeet alleen niet dat er eigenlijk geen benzineauto’s zijn die aan de eisen voldoen en 1:15 of zuiniger lopen en je je dus echt scheel betaald aan brandstofkosten. Of rondrijdt in een suffe auto.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt.nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!

Ook interessant!

  • Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
    Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
  • Aankoopadvies: Youngtimer in 2022
  • sportieve caravantrekker
    Sportieve caravantrekker voor 8.500 - Autoblog advies
  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

advies, autoblog-advies

Vorig bericht: « Wist je dat….de Audi S8 ooit met handbak is geleverd?
Volgend bericht: Deze gepimpte BMW M4 is een gezellige dikkerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    23 september 2015 om 14:02

    Z3 M coupe

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      23 september 2015 om 14:05

      @str8six: nog even goed gelezen. Past niet binnen de wensenlijst. Desalniettemin wel een “betaalbare” fun auto pur sang

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        23 september 2015 om 14:21

        @str8six: Een Z3M coupé betaalbaar? Dat kost toch al twee keer het budget van Robin..?

        Ik zeg Opel Astra TwinTop 1.9 CDTI met 150 pk. Haalt slechts 213, maar de rest valt binnen je eisen.

        Alternatief is een BMW E46 320Cd, ook met 150 pk, maar die haalt slechts 211.

        Nog een alternatief is een Saab 9-3 Cabrio TTiD met 180 pk, die 220 km/u haalt.

        Alledrie de auto’s zijn uiteraard best te chippen, voor wat zuinigheid bij rustig rijden en wat kracht en topsnelheid bij doortrappen.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          23 september 2015 om 14:39

          @Jochempie: heb geen prijzen gechecked. Heb me even gebaseerd op prijzen van toen ik erop zocht. (Paar jaar geleden) Had mijn 2.8 toen QP toen voor rond de 8k gekocht. Zodoende mijn prijs idee.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            23 september 2015 om 14:41

            @str8six: Die zijn in een paar jaar geëxplodeerd, helaas..

            Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 september 2015 om 14:17

      @str8six: 1 op 15? :P

      Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      23 september 2015 om 16:30

      @str8six: fantastische auto maar kerel heeft kind. Sowieso onverenigbaar lijstje in mijn optiek voor dat geld en max kilometrage

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      23 september 2015 om 17:50

      @str8six: Je weet dat een beetje M coupe begint bij een rootje of 20?

      Login om te reageren
  2. jaspervdwinden zegt

    23 september 2015 om 14:03

    Die EOS’sen schijnen wel lekker zuinig te zijn. En de uitstoot is niet zo hoog.

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      23 september 2015 om 16:04

      @jaspervdwinden: vooral de noord amerikaanse versie toch?

      Login om te reageren
  3. max038 zegt

    23 september 2015 om 14:06

    Gevaarlijk om nu een Volkswagen diesel te kopen.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      23 september 2015 om 15:50

      @max038: Het is dus nu ook al veel te laat om op deze buitengewoon onoriginele wijze plusjes te willen scoren.Jammer.

      Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      23 september 2015 om 16:05

      @max038: ik zou gewoon een noord amerikaanse importeren nieuw denk ik dan

      Login om te reageren
      • flik2punt0 zegt

        23 september 2015 om 18:14

        @dirkiii: die passen op dit moment prima in het budget ja

        Login om te reageren
  4. v60polestar zegt

    23 september 2015 om 14:10

    C70 plz!

    Login om te reageren
  5. dexx zegt

    23 september 2015 om 14:12

    ik vind het wel een beetje jammer dat er hier toch weer vooral naar diesel gekeken wordt terwijl er zelfs in de vraag stond dat het ook een lpg mocht zijn.

    Login om te reageren
    • lexaudi zegt

      23 september 2015 om 14:18

      @dexx: waarschijnlijk doordat gevraagd wordt naar een verbruik van 1:15. Dat haal je met LPG gewoon niet. En het tweedehands aanbod in LPG-land is belabberd, bijna alles wat te koop staat heeft kilometerstanden daar zou je geld op toe moeten te krijgen omdat je het ding meeneemt. Onderaan de streep ben je met LPG wel goedkoper uit trouwens hoor.

      Login om te reageren
      • Femme zegt

        23 september 2015 om 14:22

        @lexaudi: Een verbruik van 1:15 vragen ongeacht brandstof is natuurlijk onzin, je mag aannemen dat het om de kosten gaat. Een dieselverbruik van 6,66l/100km is qua brandstofkosten gelijk aan 14,8l/100km op lpg. Daar rij je een 5,0 liter V8 voor.

        Login om te reageren
        • dexx zegt

          23 september 2015 om 14:47

          @Femme:
          dat is eigenlijk waar ik op doelde ja..
          pak een paar mooi lpg auto’s die richting de 1op10 rijden en je bent goedkoper uit dan met de meeste diesels.
          en als je dan toch 1 van de eisen gaat loslaten doe dan niet alleen diesels

          Login om te reageren
        • lexaudi zegt

          23 september 2015 om 15:38

          @Femme: Zoals ik zei: onder aan de streep kom je beter uit.

          Login om te reageren
      • gregorius zegt

        23 september 2015 om 15:19

        @lexaudi: Probleem is dat zo’n LPG tank groot is. Dus in de carbio kan je t gelijk vergeten. En er zijn weinig grotere auto’s waar je makkelijk zo’n tank in kwijt kan die ook nog het fun gedeelte voor hem regelen.
        Ja, het is fun om met een dikke V8 hard op te trekken, maar het lijkt me dat hij de stuurfun bedoelt.

        Login om te reageren
        • lexaudi zegt

          23 september 2015 om 15:37

          @gregorius: Ik heb er niet veel verstand van hoor, maar je hebt toch zoiets als een ring tank ofzo. Die hoeven niet in de kofferruimte. Dan past het waarschijnlijk wel.

          Login om te reageren
  6. 3246cm252kw zegt

    23 september 2015 om 14:12

    330i E46 cabriolet wanneer je rustig rijdt kan je bijna 1 op 15 halen gemiddeld en als je goed zoekt kan je er wel 1 kopen voor 12k

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      23 september 2015 om 14:29

      Met een E9x 325i of 330i kun je als je een heeeele beheersbare rechtervoet hebt wel de 1 op 13 halen maar kom op. Wie gaat er nu heel de tijd letten op het verbruik met zo’n auto? Het is een beetje een bubbel gedachte zo.

      Net als bedrijven beloven je auto te chippen met tientallen pk’s erbij en je gaat er nog veel zuiniger van rijden ook. Fanta-story’s. Wees reëel!

      Login om te reageren
  7. mp1394 zegt

    23 september 2015 om 14:16

    BMW 130i??? Niet open, maar genoeg fun

    Login om te reageren
  8. xiran zegt

    23 september 2015 om 14:17

    Mitsubishi Eclipse uit 2005

    http://www.autotrader.nl/auto/mitsubishi-eclipse/2005/sittard/6sjuy/mitsubishi-eclipse-38-v6-266-pk/

    Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    23 september 2015 om 14:17

    Jezus wat een eisenpakket, ik snap wel dat hij er zelf niet uit komt maar dat ligt niet aan het wagenaanbod.

    Login om te reageren
    • koolstra zegt

      23 september 2015 om 21:37

      @jack_abarth: hé, je moet dromen hè ;)

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        24 september 2015 om 08:02

        @koolstra:

        Heeft Marco B. hier niet ooit eens een nummer aan toegewijd?

        Login om te reageren
  10. lexaudi zegt

    23 september 2015 om 14:19

    En trouwens of de rijbeleving van een Audi minder is dan van een BMW. Nou echt niet hoor.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      23 september 2015 om 14:28

      @lexaudi: Eh… Oké… Ligt eraan wat je onder rijbeleving vindt vallen natuurlijk. Als je bedoelt dat je het spannend vind als je met een iets te hoge snelheid in de buitenkant van een haarspeldbocht richting de vangrail en de afgrond begint te glijden doordat je motorblok tussen je koplampen zit, en dat je geen idee hebt wat er onder de auto aan grip gebeurt omdat je stuur dat niet aan je doorgeeft, dan heb je gelijk, dat is met bakken aanwezig in een Audi. Wat dat betreft zit je dan wat met minder beleving in een BMW, die zoals verwacht binnen de lijntjes blijft kleuren.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        23 september 2015 om 14:43

        @Jochempie: hahaha, ik zit hier te snikken van het lachen. Heerlijk!

        Login om te reageren
      • gregorius zegt

        23 september 2015 om 15:34

        @Jochempie: Dat wordt elke keer weer aangehaald.
        Heb een 2000kg zware A6 4.2 V8 uit 2005 gehad. Daar kon je vrij had die haarspeldbochten mee door rammen. Je leert vrij snel waar de grens zit en die zit verder dan de grens voor je plezier (voor de amateur).
        Op een circuit is het leuk om elke ronde sneller te gaan. De limiet op te zoeken en dus met een goede balans die bocht uitkomen. Ga je te ver, heb je met wat mazzel een goede uitloopzone. Er zullen er weinig bij zijn hier die dat regelmatig doen en dat zal ook zeker met het financiele plaatje te maken hebben.
        Op de openbare weg lekker toeren op bochtige weggetjes (en ik woon naast de bergen), daar haal ik de lol uit hard remmen voor een bochtje, mooi insturen en mooi hard op het gas; heerlijk dat geluid van je motor horen. Een dik VAG blok voorin en 4×4 in een zware stationwagon; dat voldeed prima.
        En ik heb een ook een 330 cabrio en mijn zwager een opgevoerde 350z (fout ding is dat trouwens). Alle 3 kan je op een veilige manier, met beleving, leuk door de bochtige weggetjes heen sturen; als amateur dus.
        Afgezien daarvan: Audi afzeiken is altijd fun.

        Login om te reageren
    • humpyourdog zegt

      23 september 2015 om 14:38

      @lexaudi: als je een R8 met een 316d vergelijkt dan zou je stelling wel eens kunnen kloppen…

      Login om te reageren
    • drijver zegt

      23 september 2015 om 15:20

      @lexaudi: Als jij onderstuur veel vind toevoegen aan rijbeleving zit je bij audi goed. Ik daarentegen krijg mijn fix meer uit overstuur. Wanneer je met een licht glijdende achterwielaandrijver de bocht pakt geeft dat enorm veel voldoening.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 september 2015 om 15:28

      @lexaudi: Kijk anders even de test tussen de Q7 en de X5 op Autoweek. Vrijwel meteen nadat ze van de Q7 in de X5 overstappen, wordt gesteld dat Audi dat heerlijke stuurgevoel van BMW niet in de vingers krijgt. Dus nee, Audi’s rijden niet spannend. In ieder geval de normale modellen niet.

      Login om te reageren
      • lexaudi zegt

        23 september 2015 om 15:34

        @berlinetta: Daar praat je ook wel over twee hokken hoor. Heb het over de auto’s, niet over de tractorlijn.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          23 september 2015 om 15:38

          @lexaudi: Maakt niet uit om welke klasse het gaat. En ik bedoel het niet om Audi af te kraken. Ze bouwen hele goede auto’s, maar voor rijbeleving moet je de meeste modellen van Audi links laten liggen.

          Login om te reageren
          • lexaudi zegt

            23 september 2015 om 15:53

            @berlinetta: Ik weet verder ook niet waar je ervaringen mee hebt, maar de ervaringen die ik met Audi’s heb is dat ze gewoon heerlijk strak op de weg liggen en mijn reis altijd comfortabel is. Ik rij er verder ook geen circuits mee o.i.d. maar om dat echt goed te doen zijn sowieso de meest gangbare modellen van alle merken niet geschikt. Als het anders was durfde ik dat ook best te zeggen, maar het is hoe het is.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              23 september 2015 om 17:53

              @lexaudi: Maar dan betekent een strakke wegligging en comfort een goede rijbeleving voor jou dus. Bij mij is dat anders. Ieder z’n ding toch?

              Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    23 september 2015 om 14:21

    Als je plezier wilt hebben en minimaal 1 op 15 wilt rijden is benzine gewoon geen optie. Ik zou zeggen een BMW 3 serie e 46 330ci cabrio, voldoet aan alles, maar niet aan de brandstof norm.

    Ik denk dat dit de beste optie is :

    http://ww3.autoscout24.nl/classified/271819642?asrc=pl|as

    Login om te reageren
  12. RazorHead zegt

    23 september 2015 om 14:22

    BMW E39 530i, BMW E60 530i/d, BMW E46, BMW E9x, als je wat geluk hebt kan je misschien nog een BMW 630i vinden. Met een 944 30.000km rijden? Succes ! ;)

    Login om te reageren
    • koolstra zegt

      23 september 2015 om 21:14

      @RazorHead: met 944 reed ik 35k per jaar… Leuke km’s hoor! En met 1:11 zuiniger dan mijn BMW :D

      Login om te reageren
  13. 964yellowbird zegt

    23 september 2015 om 14:23

    Fun auto die zo zuinig mogelijk is en wel 250 kmh moet kunnen..

    Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    23 september 2015 om 14:27

    Eos heb je wel een spannende auto aan. Zeker in de regen…. Toch elke keer de vraag of ie lekt of niet…. Verder, als je al z’n eisen neemt en daar een passende auto bij kunt vinden… Doe mij er dan ook maar 3. Wie wil nou geen nieuwe snelle cabrio met een verbruik van 1:20 en 700pk. En een top van 250km/h. En ruimte voor de kids en dit en dat en zus en zo. Laat eerst maar is weten waar je bereid bent consessies te doen, want dit ga je nooit vinden natuurlijk. En al helemaal niet voor 12,5k gebruikt. Laat staan voor 17k nieuw.

    Login om te reageren
  15. Jochempie zegt

    23 september 2015 om 14:33

    Ik wil graag een zespersoons cabrio van maximaal 1050 kg, op benzine (liefst RON 95), een DSG-automaat met mogelijkheid tot het zelf gebruiken van de koppeling, de torsiestijfheid van een LaFerrari, het comfort en de uitrusting van een MB-Maybach S600, de betrouwbaarheid en doorwaadhoogte van een Toyota LandCruiser, een 0-100 sprinttijd van 2,5 seconden, een verbruik van 3L/100 km en een vijfsterren NCAP rating. En oh, ik zit een beetje op de centen, dus graag max €5000,- en een tellerstand van max. 50.000 km.

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      23 september 2015 om 14:54

      @Jochempie: hahahha ja de gemiddelde consument.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        23 september 2015 om 14:57

        @991gt3rs: De gemiddelde consument wil daar ook nog graag 600 liter bagageruimte bij zonder de achterbank neer te klappen. Ik gooi m’n troep gewoon op de zitting.

        Login om te reageren
    • skylinefan zegt

      23 september 2015 om 15:20

      @Jochempie: toyota prius

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        23 september 2015 om 15:23

        @skylinefan: Thanks! Nooit van gehoord, maar ik ben ook niet zo into auto’s. Ik ga even op onderzoek uit.

        Login om te reageren
        • skylinefan zegt

          23 september 2015 om 15:31

          @Jochempie: peugeot 107 kan ook goed bevallen

          Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      23 september 2015 om 16:17

      @Jochempie: Renault Espace F1 cabriolet.

      Login om te reageren
  16. viezefreddyw zegt

    23 september 2015 om 14:35

    Het is een raar pakket, al die eisen. Daarvoor valt heel moeilijk een auto te vinden. Ik ben bang dat je het met de aangegeven auto’s hierboven wel gehad hebt. Alles daaromheen is of te krap ivm kids, of niet snel genoeg, of niet zuinig genoeg, of of of of…
    Ik stel voor om het met de auto’s te doen die al worden aangegeven, of je eisen aan te passen. Anders gaat het hem helaas niet worden ben ik bang..

    Login om te reageren
  17. henkhupelschoten zegt

    23 september 2015 om 14:37

    Snap dat dan, robin heeft een grasmaaier en daar moet ook peut in, vrouw en kind kosten veel geld dus blijft er weinig over. Dan maar via de baas! (geld overigens ook voor de wagen van de vrouw)

    Login om te reageren
  18. desjonnies zegt

    23 september 2015 om 14:41

    Citroen Mehari

    Renault 4 Rodeo

    Fiat 600 Jolly

    Renault 4cv Jolly

    leuker kan ik het niet maken, sneller wel !

    http://www.italianways.com/wp-content/uploads/2014/02/IW-Fiat-600-ghia-jolly-1958-04.jpg

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      23 september 2015 om 14:44

      @desjonnies: Hehe, ga je bij elk adviestopic je eigen agenda promoten? Die wagentjes zijn traag, onzuinig en rond de €50.000 euro voor een net exemplaar. Beats the board miss!

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        23 september 2015 om 14:45

        @Jochempie:

        Nee ik doe bewust aan advies, maar wel in de “I did it my way “vorm !

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          23 september 2015 om 14:48

          @desjonnies: Eigenlijk is dat leuker ja.

          Wat dat betreft zou ik tegen Robin zeggen: neem een muesli-gebakje als een Up! om van A naar B te komen, en een lekkere MRB-vrije klassieke cabrio voor een paar duizend euro voor de leuke ritjes.

          Login om te reageren
          • koolstra zegt

            23 september 2015 om 21:17

            @Jochempie: voor ‘normale’ mensen een optie. Ik pak dan toch 9vd10 keer de plezierbak. Mijzelf kennende.

            Login om te reageren
  19. gokartmozart zegt

    23 september 2015 om 14:42

    deze opdracht lukt alleen als je oppas regelt voor het kindje. 2 persoons opties zijn er wel binnen de gestelde waarden

    Login om te reageren
  20. clarkson zegt

    23 september 2015 om 14:43

    Ik ben bang dat je een cabrio uit je hoofd moet zetten in combinatie met een diesel motor. Of je moet uit duitsland gaan importeren. Daar is dat meer gebruikelijk. Hier in nederland vind je dat bijna nooit.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      23 september 2015 om 14:45

      @clarkson: Kijk eens op http://www.mobile.de

      Login om te reageren
      • koolstra zegt

        23 september 2015 om 21:18

        @clarkson: dat had ik ook al bedacht. Of België. Iig thnx voor meedenken

        Login om te reageren
  21. humpyourdog zegt

    23 september 2015 om 14:44

    Een mini cooper s komt waarschijnlijk het dichtst in de buurt van je eisen. Als je de brandstofeis opgeeft kont er natuurlijk heel wat leuks in zicht.

    Login om te reageren
  22. desjonnies zegt

    23 september 2015 om 14:44

    http://prettycarz.com/data_images/gallery/01/renault-rodeo/renault-rodeo-08.jpg

    http://s24.postimg.org/vo49j7zxx/renault_jolly1.gif

    http://www.lettera43.it/upload/images/05_2013/l43-citroen-mehari-130516120344_big.jpg

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 september 2015 om 15:21

      @desjonnies:

      Mijnheer prefereert 250 kmh te rijden met zijn 18 maanden oude baby ..

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        23 september 2015 om 15:36

        @lincoln: onzin!! 230+ is totaaaaaal anders!

        Login om te reageren
  23. parker zegt

    23 september 2015 om 14:47

    Open is nooit snel maar altijd zwaarder en minder torsiestijf. Voor de snel-fun moet je dus nooit een cabrio kopen, alleen voor het open rijden..

    Login om te reageren
    • drijver zegt

      23 september 2015 om 15:25

      @parker: donkervoort, lotus super seven, formule 1 auto’s om maar even snel een paar voorbeelden van snelle open auto’s te geven. Ik begrijp je argument over gewicht en torsiestijfheid. Ook de aerodynamica is slecht bij cabrios. Om nou te stellen dat open nooit snel is, is voor mij een brug te ver. Zeg nooit nooit.

      Login om te reageren
      • ricksmits zegt

        23 september 2015 om 22:58

        @drijver: vergelijking van drie keer niks.. is hetzelfde als zeggen dat de combinatie van een echt snelle auto met genoeg ruimte voor 7 man en de mogelijkheid om 2 harley’s achterop te nemen eigekijk niet voorkomt, en je dan aankomt met een G63 6×6 of een boeiing 747.. want hee, dat past wel

        Login om te reageren
  24. jobberns zegt

    23 september 2015 om 14:51

    Het enige wat bijna voldoet is een BMW I8, maar die is dan ook meteen 11 keer het budget

    Login om te reageren
  25. vonklausenburg zegt

    23 september 2015 om 14:54

    Een flinke lijst die zeker qua verbruikt en top elkaar een beetje tegenspreken. Ik zou of verbuik laten schieten of de topsnelheid. Voor de rest blijven in dat kader eigenlijk alleen de Saab en de Volvo over, maar dan moet er gedieseld worden.
    Of anders voor de gein:
    http://www.autotrader.nl/auto/chrysler-sebring/2009/naaldwijk/6vpt6/chrysler-sebring-27i-v6-limited-cabrio-aut6/?zoekopdracht=chrysler-sebring%7Ccarrosserie–cabriolet

    Login om te reageren
  26. stephano zegt

    23 september 2015 om 14:58

    Vraagje, waarom heb je eigenlijk meer over voor een nieuwe auto, als voor een tweedehands? Andersom lijkt mij logischer, een 2de hands schrijf je namelijk minder op af en daarom zou je beter meer geld in een occasion kunnen steken dan in een nieuwe auto.

    Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      23 september 2015 om 15:18

      @stephano: miss kan ‘ie leasen?

      Login om te reageren
    • drijver zegt

      23 september 2015 om 15:31

      @stephano: denk dat het is omdat bij nieuwe auto’s vaak jarenlang gratis onderhoud wordt gegeven.

      Login om te reageren
  27. MrHyde zegt

    23 september 2015 om 15:05

    Nou Robin, de autoblog redactie heeft wel echt naar je wensenlijstje geluisterd, met hun diesels…

    Uit bovenstaand rijtje zijn natuurlijk voor jou alleen de benzine-broertjes relevant. Maar een korte zoektocht laat zien dat er maar weinig beschikbaar zijn binnen je budget.

    Aangezien je best veel km rijdt, loont het misschien wel om bij een benzine-auto zelf de gas-installatie in te laten bouwen. Dit snoept wel even 2000-2500 euro van je budget, maar een kort rekensommetje leert dat je het er snel uithebt. Zoals hierboven bij de Eos al werd uitgerekend zijn brandstof + MRB voor een benzine al snel 4400 euro. Voor dezelfde 2.0 TSI (gerekend met +20% brandstofverbruik, en adviesprijs van 0,73) kom je op 2105 + 1252 MRB = 3357 Euro per jaar. Dan heb je een zelf aangeschafte LPG-installatie er binnen 2 jaar uit.

    Auto’s die dan mogelijk in je rijtje komen zijn bijvoorbeeld de Clio RS. Deze fabeltastisch rijdende auto is ondanks z’n top van ‘slechts’ 215 km/h een echte FUN-auto. Goed te krijgen rond de 10.000, waardoor je de investering van de LPG er ook nog van kunt betalen.

    Hetzelfde geldt voor de Focus ST. Deze 5-cylinder staat bekend om z’n lekkere weggedrag, en met een top van 241, voldoet hij ook aan die eis. Voordeel; de kleine past achterin, en er is nog iets van bagage-ruimte over.

    Datzelfde geldt ook voor de Alfa Romeo Brera. Die is wat interieurmaten achterin ook ongeveer gelijk aan de Focus. Wanneer je deze neemt met het optionele SkyWindow, dan heb je toch nog een beetje een cabrio-gevoel. Wel een stuk comfortabeler dan bovenstaande auto’s, en daarom mogelijk iets minder ‘fun’. Maar met zoveel km is dat misschien wel een pluspunt.

    Dan de cabrio’s…. Fun-cabrio’s als de MX-5 NC, de 207cc (is die eigenlijk wel fun?), en de Renault Wind 1.6 (die dat heerlijke blok en onderstel van de Twingo RS heeft) vallen af vanwege de ruimte. Blijft over de Mini Cooper (s), die nog iets van een achterbank heeft. Rijdt heerlijk, maar wel een stuk minder ‘mannelijke’ auto dan de auto’s die je gehad hebt. Daarnaast is dit blok misschien wat minder geschikt voor LPG.

    YOLO-advies. Een Mustang (cabrio) 4.0 V6. Al zit die wel op de rand van je budget.

    Login om te reageren
  28. norge zegt

    23 september 2015 om 15:05

    Gevonden. De Colt cabriolet turbo.
    Moet wel een fun auto zijn want je ziet dan de hele dag mensen lachen.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      23 september 2015 om 17:37

      @norge: helaas bijna goed, die haalt geen 250 km/uur.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        23 september 2015 om 17:49

        @xiran: Zou ji zo snel willen in deze auto? Gaat om snelheids beleving en niet om snelheid….Snelheid is doodsvervelend…

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          23 september 2015 om 21:48

          @norge: dan heb je gelijk. Het turbo blokje kan trouwens gechipd worden tot 210 pk

          Login om te reageren
  29. bennyblisto zegt

    23 september 2015 om 15:10

    Z4 3.0? Net iets boven het budget en kind moet op schoot, maar wel snel, sportief en open. http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=273201184

    Login om te reageren
  30. ej20g zegt

    23 september 2015 om 15:22

    Ik zou zeggen, ga met zoveel mogelijk van de bovengenoemde auto’s rijden. Kijk welke modellen je bevallen en maak daar een top 3 of iets dergelijks van. Dan kun je altijd aan het rekenen gaan en kijken of je er iets voor voelt.

    Persoonlijk zou ik voor de Volvo C70 gaan. 6,67 liter per 100 km kun je met een T5 vergeten, al is 1 op 13 op de snelweg zeker wel mogelijk.

    Als je dan toch besluit een diesel te overwegen (logische keuze bij 30.000 km per jaar) maar het geluid een probleem vormt, dan kom je ook al snel bij de C70 uit. Zo’n D5 is relatief zuinig, erg krachtig, soepel en klinkt voor een diesel fantastisch. Daarnaast ook nog eens zeer simpel en betrouwbaar naar ruim 200 pk te brengen.

    Login om te reageren
  31. drijver zegt

    23 september 2015 om 15:28

    Ik heb het……..citroen c3 pluriel. Alleen de topsnelheid mist. Rest van de boxjes…..check! kun je van het budgetoverschot nog leuk op vakantie.

    Login om te reageren
  32. berlinetta zegt

    23 september 2015 om 15:31

    Wat een eisenpakket. Snel, fun, zuinig, praktisch en niet te duur. Misschien kan Victor Muller hem een luchtkasteel regelen waar die wat wielen onder kan schroeven.

    Login om te reageren
  33. rotarypowah zegt

    23 september 2015 om 15:32

    Volgens mij is het juiste antwoord hier ‘Miata’.

    http://www.autowereld.nl/images/auto/640/929/mazda-mx-5-1-8-touring-25-000-km-14159929-2.jpg

    Login om te reageren
  34. koolstra zegt

    23 september 2015 om 15:35

    De schuldige aan deze eisenlijst meldt zich! Tja, ik heb maar gewoon al mijn ‘eisen’ doorgegeven. Dat het moeilijk is, dat wist ik al. Maar het is een mooie lijst van AB en goede ideeën in de reacties. Bijna alle eisen zijn wel iets aan te passen, alleen dat kind moet toch echt passen… Dat mijn vriendin dan met haar benen over het dashboard ligt… Ach, als passagier moet je soms wat inleveren (schakel ik de bijrijdersairbag wel uit). 90% vd tijd rijd ik alleen. Mijn huidige 330 komt niet onder de 1:10,5… Op benzine gewoon te duur. 1:15 opgaaf is maatstaf op benzine, LPG mag uiteraard minder zuinig, diesel kwam ik bij online berekening duurder uit. Maar ga ik nu meer naar kijken. Bedankt zover!

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      23 september 2015 om 15:58

      @koolstra:

      In Duitsland heb je ook nog de mogelijkheid tot een E46 330D Cabrio. Heb ik Nederland nooit te koop zien staan.
      Betreft je online berekening. Op internet wordt er altijd uitgegaan van nieuwe auto’s waarbij er bij een dieselauto een enorme afschrijving wordt meegerekend en waardoor het omslag punt om diesel te kunnen rijden veel hoger uitkomt. Tweedehands ligt de afschrijving natuurlijk heel anders.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      23 september 2015 om 16:04

      @koolstra: je moet ook niet online rekenen maar gewoon zelf een papiertje pakken en de belasting, verbruik, onderhoud, verzekering en afschrijving opzoeken.

      Gouden tip: maak een tabelletje in excel en vul van alle mogelijke auto’s de gegevens in. Dan kan je mooi zien hoe duur elke auto is bij welke km’s en eventueel zelfs in een grafiekje zetten.

      Login om te reageren
  35. mini13 zegt

    23 september 2015 om 15:58

    Een Mini Cooper S (Cabrio) natuurlijk. Top van 225 km/u en 7,1 sec van 0-100, heeft een achterbank voor een kind, heeft een hoge funfactor en is te krijgen vanaf €9.000 tweedehands (model r56) vanaf 2007. Owja, en het verbruik is 1 op 16,1 fabrieksopgave, dus 1 op 15 en een slaperige voet moet te doen zijn.

    Login om te reageren
  36. lekbak zegt

    23 september 2015 om 16:00

    Zoek het in de hoek van Ford. Een mondeo st220 met een gastank achterin. Fun, ruimte, goedkope brandstof. En iets bijzonders.

    Zonder gas is een focus St of een fiesta St een optie.

    Login om te reageren
    • MrHyde zegt

      23 september 2015 om 16:30

      @lekbak: Ook met LPG is de Focus ST een optie. Alleen moet je zelf de LPG-installatie nog in laten bouwen. Die Volvo-blokken kunnen redelijk wat hebben.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        23 september 2015 om 16:38

        @MrHyde: ik ga er sowieso van uit dat je de installatie zelf in moet laten bouwen. 2e hands vind je weinig goeds op gas.

        De reden dat ik de laatste twee noem zonder gas is wegens de ruimte in de kofferbak. Niet vanwege de geschiktheid van het blok.

        Login om te reageren
  37. freshlife zegt

    23 september 2015 om 16:07

    Haha wat is dit voor eis. Funauto die 1:15 haalt. Succes met de zoektocht naar een Lupo 3L

    Login om te reageren
  38. realracing3 zegt

    23 september 2015 om 16:24

    Wat is zijn max kilometerslang

    Login om te reageren
    • realracing3 zegt

      23 september 2015 om 16:30

      @realracing3: ik zoek het in de hoe van Skoda: http://cartweet.com/nl/occasions/1793038/skoda-fabia-1-4-tsi-rs-180pk-automaat-climatronic-cruise-control.html?utm_source=gaspedaal&utm_medium=clickthrough&utm_campaign=2013

      Login om te reageren
  39. balboni zegt

    23 september 2015 om 16:58

    BMW 325i cabrio van 2003. http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/13863161 –> absoluut een plaatje, en voldoet aan alle eisen behalve: loopt natuurlijk geen 1:15.

    Login om te reageren
  40. lamborgfan zegt

    23 september 2015 om 17:36

    Mensen die emoties voelen door het rijden kan ik niet serieus nemen.. Das een handicap van mij..

    Login om te reageren
  41. Rob zegt

    23 september 2015 om 17:51

    Ik stuitte op de beeldschone Renault Laguna Coupe. Niet open, wel heel erg stijlvol.
    Hier een benzine met 200pk. Haal je de 230km/u mee. Waarom dat in vredesnaam belangrijk is snap ik nog niet, maar deze kan het dus.
    http://ww3.autoscout24.nl/classified/266687131?asrc=st

    Één op vijftien haalt ie niet, dan moet je de diesel nemen. Haal je “slechts” de 210 mee, maar is wel zuiniger.
    ww3.autoscout24.nl/classified/275730769?asrc=st

    Overigens hulde ende applaus voor de genen die zo’n ding bezitten/bezaten. Ik kan eigenlijk geen enkele hedendaagse betaalbare coupe bedenken die mooier is…. Iemand enig idee wie verantwoordelijk was voor dit prachtige ontwerp??

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 september 2015 om 18:05

      @Rob:

      Echt .. Dat kan alleen bij jou opkomen ..
      En heel misschien bij @mout als die een moderne bui heeft ..

      Login om te reageren
      • mout zegt

        23 september 2015 om 18:58

        @lincoln: — bloos —
        Of jij snapt mij, of je hebt mijn lofrede op de nagelnieuwe 20 jaar oude Renault Megane coupe gelezen die ik vanmiddag bij dat artikeltje schreef.
        Laat me de logica verklappen: Britse en Z-Europese net-niet-premium-merken hebben flair, en schrijven af als VAG-aandelen en Griekse staatsschuld. Vooral de topmodellen. Alleen waar die twee samen komen maak je kans met een zoekopdracht naar PK, pret, ruimte en betaalbaar. Zodoende reed ik graag en veel XM. Maar he, Zuid Europa en Engeland bieden keus genoeg in deze hoek.
        Snelle cabrio’s met ruimte zijn schaars. Ik zou voor de C70 gaan. Of LPG schroeven in een XJ(S).

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          23 september 2015 om 19:06

          @mout:

          Fast reliable cheap .. Pick two ..
          Zelfs dat is moeilijk voor velen ..

          Login om te reageren
      • Rob zegt

        23 september 2015 om 21:09

        @lincoln:
        Moet ook zeggen dat ik voor de rest helemaal niks kon bedenken…
        En ruimte voor een kind. En een beetje power. En open. En luxe. En ‘fun’. En voor 12,5k. En, en, en…. ik kwam er niet meer uit…. Dus koos ik maar wat enigszins voldeed aan de wensen, maar wat ik wel super tof vind. Blijft immers ‘mijn’ suggestie ;-)

        Ook dacht ik direct aan de Opel Cascada. Ding voldoet aan gewoon alle wensen! Alleen buiten budget. Al lost dat zich waarschijnlijk in een jaar of vijf vanzelf op (afschrijven als een gek). En dan heb je wel iets hoor! Potverdikke, wat is dat een mooi ding die Opel. Zelfde categorie als de Laguna coupe: supersonisch stijlvol, mooiste in haar klasse, technisch weinig mis mee en ‘niemand’ wil ‘em. En dat laatste snap ik echt niet: want kijk:
        http://bilder.t-online.de/b/62/58/26/26/id_62582626/610/tid_da/opel-cascada.jpg
        Wat is er nu mooier in dit segment???

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          23 september 2015 om 21:51

          @Rob:

          Wederom een best kept secret ..

          Zou niet eens in mijn pindabreintje opkomen ..
          Ook al heb ik niet echt mijn best gedaan omdat ik het eisen pakket niet serieus kon nemen ..

          Login om te reageren
    • Dizono zegt

      23 september 2015 om 21:04

      @Rob: Heerlijke reiswagen maar je wilt eigenlijk de 3.5 V6 met actieve sturing op de achteras. Da’s echt zo bizar als je daarmee voor het eerst een klaverblaadje pakt!

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        23 september 2015 om 21:37

        @dizono:
        Van de meerwaarde van de V6 moet je me nog even overtuigen; die zuipt als een malle joh!
        Kniepert die ik ben, zou ik gewoon voor de 2.0 turbo of het dieseltje gaan. Doen denk ik echt niet vele minder dan de V6, maar vergroten je actieradius aanzienlijk ;-)

        Login om te reageren
    • koolstra zegt

      23 september 2015 om 21:23

      @Rob: prachtige auto idd! Staat ook op mijn shortlist. Maar interieur valt tegen, en of de rijstijl mij bevalt… Miss toch maar proeftijd maken

      Login om te reageren
  42. vetnek zegt

    23 september 2015 om 17:53

    Ik denk stiekem dat dit de eisen van z’n vrouw zijn..

    Login om te reageren
    • koolstra zegt

      23 september 2015 om 21:11

      @vetnek: haha. Zou zomaar kunnen of niet? Maar nee, echt helemaal mijn wensen… Metroman :p

      Login om te reageren
  43. tvr1974 zegt

    23 september 2015 om 19:04

    Een golf cabrio van model 2011/12 uit Duitsland/België halen met tfsi 1.8 en dan chippen loopt ook 250.. Verbruik rond de 1:14-15 bij normaal gebruik.
    Aanschaf zit je wel op zijn nieuw budget van 17500 maar dan voldoet ie wel zo goed als aan al zijn eisen.. Behalve dan dat het een VAG product is..

    Login om te reageren
  44. mout zegt

    23 september 2015 om 19:08

    OK dan. Mijn duit in het zakje:
    XK convertible.
    Rover 220 coupe turbo. 200 pk, top 240. Klinkt technisch link, maar is stiekum een opgeleukte Honda Concerto.
    Of je neemt een Porsche 944. Liefst cabrio en turbo. Oh, wacht… Die had je al? Wat zeur je dan?
    In alle drie de gevallen gauw LPG in hangen, en gááán met die kilometers. Niet zeuren over reparaties in de eerste 18 maanden, maar mentaal optellen bij de aankoopsom. En vooral niet vergeten om er héél veel kilometers in te maken. Dan schrijven reparaties weer lekker weg :-)

    Login om te reageren
  45. siemi zegt

    23 september 2015 om 19:24

    Nieuwe 500 abarth cabrio dus; http://link.marktplaats.nl/m964342989

    Die?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=80502 zijn nog erg goedkoop dankzij het faillisement van koops.

    Login om te reageren
  46. cooperd zegt

    23 september 2015 om 20:41

    http://www.ebay.com/itm/like/141600636321?catId=6001&itemid=141600636321&rmvSB=true
    Waarschijnlijk hoef je alleen schipping cost te betalen. En genoeg ruimte voor een kinder zitje.

    Login om te reageren
  47. philipf zegt

    23 september 2015 om 23:07

    Wat een eisen… Dat vind je natuurlijk nooit!

    Login om te reageren
  48. swid zegt

    24 september 2015 om 02:38

    Impreza wrx of forester xt (met Panorama schuifdak) met een ecu kuurtje. Vrouw bij de Shell laten solliciteren en dan kom je er met korting aan de pomp bijna.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North