• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog advies: Mini alternatief voor 8.000

Auteur: willeme, gepost 22 augustus 2020 om 14:00 – 52 Reacties

Cooper

We zijn op zoek naar een compact en luxe Mini alternatief voor 8 mille.

Kleine en luxe auto’s is tegenwoordig iets heel erg normaals. Sterker nog, ze zijn erg populair. 20 jaar geleden bestond het segment nog niet eens. Ja, er was ooit een Audi 50, maar het balletje ging pas echt rollen bij de New Mini. Het was een meesterwerkje van Frank Stephenson, BMW en Chrysler. Het design (van Stephenson) was een schot in de roos, maar de bijbehorende rijeigenschappen en (mogelijk) luxe droegen daar aan bij. Logisch dus dat er ineens een hele hoop concurrenten bij kwamen die een soortgelijke mix van prijs, luxe, uitstraling en krappe binnenruimte boden.

Voor Autoblog lezeres Eline (ja, er lezen ook vrouwen mee!) was het sinds die komst van de Mini al duidelijk: er moet een Mini komen. Helaas is het er nooit van gekomen. Na enkele Franse hatchbacks is ze meteen overgestapt naar een grotere BMW. Maar omdat die auto voornamelijk zakelijk gereden wordt, begint het toch te kriebelen. Een leuke Mini voor erbij is wat ze het liefste wil. Of een interessant Mini alternatief. Want tijdens haar zoektocht kwam ze er achter dat het niet allemaal hosanna is. De prijzen van gebruikte Mini’s zijn stevig en staan absoluut niet in verhouding met de vrij belabberde betrouwbaarheid.

Dus welke Mini moet je kopen en welke concurrenten moet je overwegen? Ook heeft ze wel wat eisen. De auto moet wel een beetje courant blijven, dus geen oude exemplaren (maximaal 12 jaar oud, liefst minder) en niet meer dan 120.000 km (liefst minder).

Vandaar dat ze Autoblog inschakelde voor een advies. De tabel ziet er als volgt uit:

Vorige/huidige auto’sRenault Twingo, Peugeot 207, Volkswagen Caddy, BMW 3 Serie
Koop/LeaseKoop
Budget8.000 euro
BrandstofvoorkeurBenzine
JaarkilometrageMaximaal 10.000
Reden aanschafFun auto voor erbij
Gezinssamenstelling2 volwassenen, 1 hond
VoorkeursmerkenMINI Cooper
No-go merkenGeen grote en zware auto’s
Wanneer kopenWanneer een mooie voorbij komt

Audi A1 1.4 TFSI Ambition Pro Line (8X)

€ 7.950
2010
120.000

Mini alternatief

De Audi A2 was zeer bijzonder, maar sloeg niet aan. De Audi A1 is technisch gezien niet heel bijzonder, maar was een schot in de roos. Ook als occasion is het een leuke auto. Ja, in technische zin is het een Polo, maar de aankleding is compleet anders. Het koetswerk is typisch Audi en dat geldt ook voor het interieur. Wat dat betreft is het een uitstekend Mini alternatief. Let wel even of alle opties aanwezig zijn, want deze auto’s waren standaard erg karig uitgerust. Gelukkig waren er veel eigenaren die alle opties aanvinkten. De Audi A1 is in het budget redelijk goed te vinden. Ze zijn pas sinds 2010 in productie, dus de meeste exemplaren met weinig kilometers zijn relatief prijzig. Dit exemplaar vonden we bij een particulier. Check ook even de Audi A1 aandachtspunten.

Citroen DS3 VTI So Chic

€ 7.999
2013
90.000 km

Mini alternatief

Het idee van de Citroen DS3 is gelijk aan dat van de Mini, maar de uitwerking is compleet anders. Ja, het is een luxe en hippe hatchback, maar waar de Mini een retro-feestje is, is de DS3 veel origineler. Zowel het interieur als exterieur. Zo strak en sportief als de Mini rijdt de DS3 niet, maar dat was ook nooit de bedoeling. De DS3 is gezegend met de bekende Franse soepelheid zonder week te zijn. De motor lijkt wel op die van de Mini, in de zin dat het exact dezelfde motor is. Voor het geld krijg je iets meer waar. Ook in vergelijking met bovenstaande Audi A1. Een exemplaar met minder dan een ton op de klok van slechts 8 mille is mogelijk. Bekijk hier het Citroen DS 3 aankoopadvies.

Opel Adam 1.4 Slam!

€ 7.850
2013
95.000 km

Luxe Corsa

De Opel Adam is eveneens een waar Mini alternatief. net als bij de DS3 is er gekozen voor een originele vormgeving. Qua ruimte is de Adam minder goed bedeeld dan de Corsa waarop deze is gebaseerd. Maar de Adam smoelt vele malen beter. Zeker in zo’n sportieve ‘Slam’- of luxe ‘Glam’-uitvoering. In het interieur gaat het feestje verder. Saai is de Opel Adam dus zeker niet. De rijeigenschappen zijn gewoon goed. De 1.4 motor levert net 101 pk en het is allemaal prima, maar inspireert niet echt. Ook is de wegligging voldoende goed, maar niet op Mini niveau. Geld is wel een sterk punt, want in het budget kun je shoppen voor hele strakke exemplaren.

Alfa Romeo MiTo 1.4T Distinctive (955)

€ 7.500
2012
110.000 km

Mini alternatief

Een van de meer succesvollere Alfa projecten van de afgelopen 15 jaar is de Mito. Het lijnenspel van een 8C Competizione werd geplakt op een Opel Corsa onderstel. Het resultaat was niet eens zo heel erg verkeerd. met name aan de achterzijde is het een fraai autootje. Het interieur mist iets aan kwaliteit én vrolijke vormgeving. Tip: zoek er eentje met lederen bekleding in een bijzondere kleur, dat tilt het niveau flink omhoog. In motorisch opzicht is het wel een goede keuze, de 1.4T is krachtig, relatief zuinig en in vergelijking met de Mini-motoren erg betrouwbaar. Al met al een waardig Mini alternatief. Nog een voordeel: luxe exemplaren met niet te veel kilometers op de klok zijn goed te vinden voor 8 mille. Aanschouw hier ons Alfa Romeo MiTo aankoopadvies!

Mini Cooper Chili (R56)

€ 7.950
2009
95.000 km

Cooper

Tsja, waarom voor een Mini-alternatief gaan als je ook kunt kiezen voor het origineel? Het origineel smaakt vaak toch het beste. De Mini heeft een paar ijzersterke troeven. De rijeigenschappen staan op een bijzonder hoog niveau. Niet dat je elke dag het circuit op gaat, maar elke bocht is gewoon een feestje met een goed onderhouden Mini. We zeggen dat expres, want de Mini is een auto die relatief veel kost in het onderhoud en er zijn voldoende oud Mini-eigenaren die iets bezuinigd hebben. Check de onderhoudspapieren en technische staat dus. Qua uitrusting moet je even opletten, want ja: Mini’s kunnen zeer luxe zijn, maar dat zijn ze standaard niet. Ook prettig: ze zijn zeer gewild, dus de restwaarde is gunstig. Neem even lekker de tijd voor de enorme lijst met aandachtspunten van de Mini Cooper!

Ford Fiesta 1.6 Metal

€ 7.995
85.000 km
2011

Fiesta

Ja, we weten het. De Ford Fiesta is niet ‘premium’ en dus officieel geen Mini alternatief. Dat wordt duidelijk als je erin gaat zitten. Het is gewoon geen luxe aanvoelende auto. Daarmee doelen we niet op de uitrusting, want die is bij de grotere motoren over het algemeen uitstekend voor elkaar. Als je het idee van een Mini leuk vindt omdat het zo leuk rijdt, dan moet je de Fiesta proberen. Zeker met de atmosferische 1.6 motor is het een van de leukste warme hatchbacks van zijn tijd. Het is weliswaar geen Mini-alternatief qua premium-heid, maar als je een bochtig weggetje neemt, heb je de grootst mogelijke lol. Daarom moet je de 1.0 Ecoboost ook overslaan, die is beter en verstandiger, maar zeker niet leuker. Zie hier de punten waar je op moet letten bij de Ford Fiesta!

Yolo: Abarth 500

€ 7.900
2008
90.000 km

Mini alternatief

De Abarth 500 is nog een bewijs dat leuker niet zozeer beter hoeft te zijn. Onder aan de streep scoort de Mini weliswaar hoger, maar als fun-auto is de Abarth moeilijk te verslaan. De auto is een maatje kleiner, maar alle auto’s in dit lijstje (Fiesta uitgezonderd) zijn erg krap. Waar de Abarth wint, is het gewicht: 1.010 kg! Gewoon minimaal 100 kg minder dan de rest. In combinatie met de potente 1.4 T-Jet motor heb je een uitermate vermakelijk bommetje voor de deur. Als je concessies wil of kan doen qua kilometers, kun je zelfs een Esseesse vinden met 160 pk. Met name dankzij dat lage gewicht heb je de grootst mogelijke lol in deze auto. Als een hyperactieve terriër reageert ‘ie op jouw input. Een zeldzaam genoegen dat normaal gesproken voorbehouden is aan Lotus Elise bestuurders. Het aankoopadvies van de Abarth 500 vind je hier.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!

Ook interessant!

  • Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
    Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
  • Aankoopadvies: Youngtimer in 2022
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

500, abarth, adam, advies, Alfa Romeo, Audi, Audi A1, autoblog-advies, Citroen, cooper, ds3, Fiat, fiesta, Ford, MINI, Mito, Opel, r56

Vorig bericht: « NSFW: deze Porsche 935 occasion is poedelnaakt
Volgend bericht: Milieudrammers zijn pislink op Circuit Zandvoort »

Lees Interacties

Reacties

  1. pivavar zegt

    22 augustus 2020 om 14:07

    Honda CR-Z

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      22 augustus 2020 om 16:08

      @pivavar: dat is inderdaad wel een heel vet ding!

      Login om te reageren
    • johnhert zegt

      23 augustus 2020 om 20:01

      @pivavar: In mijn tijd bij Honda veel op pad geweest met de CR-Z. In de stad redelijk vlot, op de snelweg geen fut en niet erg prettig. Verder wel een strak sturend karretje als het je ding is !

      Login om te reageren
  2. kennone zegt

    22 augustus 2020 om 14:11

    De YOLO, en heb schijt dat iedereen je een dameskapper vind. Dit ding is echt leuk om te rijden!

    Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      22 augustus 2020 om 19:31

      @kennone: och hier op Sicilië merk ik daar niet veel van. Kan aan de locatie liggen natuurlijk, maar vindt het een leuk karretje.

      Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      24 augustus 2020 om 09:22

      @kennone: Mwah, ik zou met dit budget op zoek gaan naar een leuke Volvo 850…

      Login om te reageren
  3. alfaromeolovr33 zegt

    22 augustus 2020 om 14:12

    Suzuki Swift sport

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      22 augustus 2020 om 16:37

      Ja, da’s een goeie keuze!

      Login om te reageren
    • banderas zegt

      23 augustus 2020 om 00:30

      @alfaromeolovr33: niet premiums genoeg

      Login om te reageren
  4. RickB zegt

    22 augustus 2020 om 14:16

    Polo 9N3 1.8 20VT GTI . Een veel betrouwbaarder alternatief ga je niet vinden denk ik.

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      22 augustus 2020 om 15:29

      @RickB: japans.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      24 augustus 2020 om 11:28

      @RickB : Hele leuke auto, maar erg duur voor wat het feitelijk is, en voor de aanvraag eigenlijk te oud.

      Login om te reageren
  5. alloallo zegt

    22 augustus 2020 om 14:19

    Abarth is Eigenlijk het enige alternatief.

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      22 augustus 2020 om 14:26

      @alloallo: en ook de leukste!

      Login om te reageren
    • jpo26 zegt

      22 augustus 2020 om 16:17

      @alloallo: Clio 3 RS

      Login om te reageren
  6. m550d zegt

    22 augustus 2020 om 14:28

    “De Ford Fiesta is niet ‘premium’ en dus officieel geen Mini alternatief”. Da’s geen probleem, MINI’s zijn ook niet “premium”. Ze sturen fantastisch, maar qua bouw en betrouwbaarheid zijn het kutauto’s.

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      22 augustus 2020 om 14:33

      @m550d: De F56 zijn heel betrouwbaar heb al 300K km in mijn 2.0SD gereden. Zonder bijzonderheden en de blokken voor zijn 150k km meegegaan. Hoezo onbetrouwbaar?

      Login om te reageren
      • jasbelle zegt

        22 augustus 2020 om 16:52

        @atrak: mwa, bouwkwaliteit is nou niet echt om naar huis te schrijven, maar dat is ook algemeen bekend bij Mini eigenaren.

        Karakter zouden ze het noemen als het een Italiaan was ..

        Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        22 augustus 2020 om 18:25

        @atrak: de F56 is een nieuwere (3e) generatie MINI, die is inderdaad een stuk beter, maar die vind je niet voor 8K.. overigens had mijn F56 nog best wat (kleine) dingetjes: rubbers deuren, ruitenwisserafdekplaat, verkleuring plastic delen, en sommige handgeschakelde uit 2014 hadden ook motorproblemen herinner ik me van het forum..

        De 2e generatie waar de vraagstelster naar op zoek is heeft best veel issues die gaat waarschijnlijk geen leuke MINI-ervaring geven zeker niet met dit budget..

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          23 augustus 2020 om 13:18

          @punicaoase: heel veel is afhankelijk van hoe je er zelf mee omgaat..ook aanmelden bij een club helpt

          Login om te reageren
          • PunicaOase zegt

            23 augustus 2020 om 14:14

            @benja01: ik ga echt keurig met m’n auto’s om.. en was ze alleen met de hand met topproducten.. lag dus echt aan MINI.. alles is wel steeds onder garantie vervangen, maar t was een hoop.. lekke achterlampen nog vergeten..

            Login om te reageren
  7. reactief zegt

    22 augustus 2020 om 14:52

    Bijzondere fun-auto voor erbij… De Abarth is dan nog het meest logisch.. Bij de rest mis ik de fun compleet.

    Een standaard Mini lijkt me ook niet fantastisch als fun-auto. Ik zou kijken of je het budget wat kunt opschroeven en dan voor de Mini Coupé gaan. Dan heb je iets bijzonders, een Mini( wat je eigenlijk ook wilt) en je bent toch maar met twee.

    Zelf vind ik dat nog steeds de leukste Mini variant die gemaakt is.

    Login om te reageren
  8. Alfonso_Alfist zegt

    22 augustus 2020 om 14:56

    De Abarth! Mocht ie in het budget passen een Punto. 1.4’tje is nog lekker te kittelen ook

    Login om te reageren
    • banderas zegt

      23 augustus 2020 om 00:32

      @alfonso_alfist: geinig bakkie, maar gasresponse, bak en sturen is niet echt je van het.

      Login om te reageren
  9. frank2b zegt

    22 augustus 2020 om 15:13

    Abarth.

    Hoezo Yolo!
    Gewoon doen! ;)

    Login om te reageren
  10. supertjeduc zegt

    22 augustus 2020 om 15:23

    Elke keer weer lol in mijn abarth

    Login om te reageren
  11. lekbak zegt

    22 augustus 2020 om 15:36

    Een Ford Fiesta 1.6 weegt nog geen duizend kilo. Een van de redenen dat ze zo fijn rijden. Dit is dus lichter dan die super kleine fiat (al heb ik dat niet gecontroleerd).

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      22 augustus 2020 om 16:34

      @lekbak: Had je misschien toch even moeten doen. Voor de 2008-2012 Abarth 500 werd 905kg opgegeven.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        22 augustus 2020 om 17:47

        @torsen: ik ben er vanuit gegaan dat het correct in het artikel stond. Eigenlijk tegen beter weten in, daarom staat het er ook bij. Assumption is the mother of all fuckups.

        Login om te reageren
  12. karaya zegt

    22 augustus 2020 om 15:41

    Luxe varianten van compacte auto’s had je bij Engelse merken volop in de jaren zestig en zeventig. Hout luxe bekleding en een illustere naam. De Mini en de Allegro bijvoorbeeld. De Wolseley Hornet was een luxe Mini-derivaat geïntroduceerd in 1961. Als iemand het segment heeft uitgevonden is het dus Mini zelf.

    Volgens mij was de Audi 50 niet bijster luxe. Eerder iets minder kaal dan de Polo.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      22 augustus 2020 om 16:34

      Renault had in de jaren tachtig al de ‘Baccara’ uitvoering van de Renault 5. Super luxe, met lederen interieurbekleding en diverse zaken elektrisch bediend.

      Login om te reageren
  13. conflagration zegt

    22 augustus 2020 om 15:59

    Oke, er is nu vooral gekeken naar mini-alternatieven, maar is het niet veel leuker om als auto erbij een leuk klein cabriotje te pakken? Genoeg keuze in de prijscategorie (gooi maar in de reacties onder het bericht als je wat leuks weet) en het voegt ook nog eens echt wat toe, lekker met open dak ergens heen in de zomer :D

    Login om te reageren
  14. escort77 zegt

    22 augustus 2020 om 17:08

    Een DS3 is toch geen fun auto voor erbij? Prima als daily of boodschappen auto, maar onder een fun auto versta ik toch wat anders.

    Als je dan aan Citroën denkt, denk dan eens aan dit:

    https://www.autolivo.nl/occasion/citroen/c3/pluriel-16i-16v-sensodrive-soleil-charleston-automaat/occ15256663-4edc8575?utm_source=marktplaats&utm_medium=referral#voorraad

    Login om te reageren
  15. mercedesw140 zegt

    22 augustus 2020 om 17:32

    BMW 1 serie Cabrio!

    Login om te reageren
  16. bernoulli zegt

    22 augustus 2020 om 17:52

    Bij een luxe stadsrakker kun je ook nog de Lancia Ypsilon overwegen. Soort verlengde 500 met achterdeuren en een boel leer, alcantara en klassieke elementen.

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      22 augustus 2020 om 19:54

      En technisch gewoon een panda onderhuids als ik me goed herinner, net als de Abarth trouwens.

      @redactie
      Hoe kan het trouwens dat de “sportieve” 3deurs Abarth 1010kg weegt en de 5deurs panda waarop hij gebaseerd is maar 850kg?

      Login om te reageren
  17. rfocus zegt

    22 augustus 2020 om 18:05

    Ford Focus ST met 5 cilinder

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      22 augustus 2020 om 23:36

      @rfocus: Geen grote of zware auto’s….

      Login om te reageren
  18. berrychello zegt

    22 augustus 2020 om 20:20

    Behalve de Abarth vind ik het geen funauto’s voor erbij. Dan voor dit geld liever een nette maar oudere funauto als een Cooper S, Clio RS of Fiesta ST.

    Login om te reageren
  19. herve11f zegt

    22 augustus 2020 om 20:55

    Een esseesse heeft 180pk

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      23 augustus 2020 om 07:14

      @herve11f: de eerste generatie hadden toch echt ‘maar’ 160 pk.

      Login om te reageren
  20. Joel_D zegt

    22 augustus 2020 om 21:29

    Z4! Lekker open rijden. Heerlijk.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      23 augustus 2020 om 07:14

      @joel_d: hahaha, legt dan maar vast diezelfde 8K opzij voor het onderhoud

      Login om te reageren
      • johnhert zegt

        24 augustus 2020 om 08:30

        @punicaoase: Zoals ? 2.5 en 3.0 zijn geen slechte motoren. Automaat wil kapot gaan, maar dat is bij elke duitser het geval..

        Login om te reageren
  21. techniekmeneer zegt

    22 augustus 2020 om 22:55

    Suzuki Swift Sport (2012 generatie) een betrouwbaardere fun auto ga je niet vinden.

    Login om te reageren
  22. barchettadriver zegt

    23 augustus 2020 om 16:10

    Waarom niet iets echt leuks al het toch voor erbij is, iets in de trend van MX5, MGF, MR2 of de barchetta. Ja, ga je paar jaar over die leeftijd heen, maar de laatste barchetta’s heb je goed binnen dat budget. Bovendien zijn mensen op een cabrio vaak veel zuiniger dan een hatch. Dat leeftijdsverschil valt in de praktijk dus nogal mee.

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      23 augustus 2020 om 16:34

      @barchettadriver: Nou, echt leuk hoor zo’n oude tent op wielen…

      Login om te reageren
      • barchettadriver zegt

        23 augustus 2020 om 18:02

        Yup, heel erg leuk.

        Ik merk aan je reactie dat je er nooit een gereden hebt.

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          23 augustus 2020 om 20:23

          @barchettadriver: Van alle bovenstaande auto’s alleen de MR2 niet.

          Login om te reageren
  23. dracae zegt

    23 augustus 2020 om 23:05

    Die Ford Fiesta 1.6 Metal staat op m’n lijstje als de volgende auto.. maar nog niet, ben nog tevreden.

    Login om te reageren
  24. Dutchdriftking zegt

    24 augustus 2020 om 11:30

    Tja, ga proefrijden. Gaat het om uitstraling, een fijn interieur en een krachtige motor, dan kan je niet om de A1 heen. Let wel op met de TFSI’s, en houdt er rekening mee dat het stuurt als een Polo. Niks mis mee, maar zeker niet spannend. Als je voor een 500 Abarth gaat (geniale optie) kijk dan eens voor een cabrio. Als het toch een auto voor er bij is, dan is het wellicht leuk dat het dak open kan.

    Login om te reageren
  25. DezePetje zegt

    26 augustus 2020 om 10:40

    Fiat Punto EVO 1.4 Multiair Turbo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North