Autoblog advies: rijdend kunstwerk voor 250.000 euro

Auteur: , 117 Reacties

Een hoog budget betekent niet per se een makkelijke keuze.

BMW Z8 Roadster (E52) '01

Edwin is al een tijdje aan het kijken naar een leuke auto voor erbij. Of beter gezegd, nóg een auto voor erbij. De beste man heeft namelijk al een paar leuke auto’s in zijn garage staan, waaronder een 964 RS, een 993 Carrera 4S, een 997 GT3 RS en een 991 GT3. Kortom, een bijzonder goed gevulde garage. Edwin had een oogje op de nieuwe 911 Speedster, maar onder de streep werd dat ‘m toch iets te gortig. De prijs is wel érg fors en er worden er stiekem best veel van gebouwd.

Niet dat het om een pure investering gaat, maar als de prijs erg stevig is en de verkochte aantallen hoog, zal dat op de langere termijn de waarde drukken en de afschrijving verhogen. Kortom, de nieuwe 991 Speedster was net even te gek. Maar als je het budget ‘verlaagd’ naar 250.000 euro, zijn er dan nog wel leuke opties?

Edwin is een pietje precies in wat hij wil. Voor de afwisseling moet het een cabrio zijn en het liefst een GT-achtige, geen Huracan Spyder ofzo. Ja, het is bekend: de stijfheid is dan minder, maar aangezien zijn 997 GT3 RS al een rolkooi heeft, is carrosseriestijfheid niet een prioriteit. Het moet een auto zijn die bijzonder genoeg is om zijn waarde te behouden. Aan de andere kant wil Edwin geen oldtimer, daar heeft hij niet zoveel mee. Hij zoekt een moderne klassieker die betrouwbaar is voor de leuke ritjes, snel genoeg is voor een beetje lol op de Autobahn of op het circuit en vooral niet te veel afschrijft. Sterker nog: een unit die potentieel in waarde gaat toenemen is heel erg wenselijk.

De wensen en eisen in de tabel:

Huidige /vorige auto's:Audi S6 Avant/ SQ5 TDI, Porsche 964/993/997 en 991.
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:250.000 euro. Mag minder, kan iets meer in geval van iets bijzonders. Wel waardevast!
Jaarkilometrage:Maximaal 7.500 km per jaar. Waarschijnlijk minder.
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Bijzondere cabrio voor de zomerdagen en eventuele vakantie
Gezinssamenstelling:We zijn met zijn tweeën. De kinderen zijn al het huis uit.
Voorkeursmerken /modellen:Porsche 911 Speedster, Duits.
No-go modellen / merken:Japans en Amerikaans

Porsche 911 Speedster (997)
€ 250.990
2011
20.000 km
Aantal exemplaren gebouwd: 356

Dit is de meest logische keuze, alhoewel je je moet afvragen of je wel moet gaan voor een logische keuze in dit vraagstuk. Als je al een aantal Porsches in je verzameling hebt staan, is nog een Porsche erbij geen vreemde toevoeging. De 997 Speedster voldoet aan veel eisen: ze behouden hun waarde erg goed en zijn behoorlijk zeldzaam. Voor de sportieve zomerse ritjes zijn ze uitstekend geschikt. Maar moet je dit wel willen? Ondanks dat de Speedster heel gelimiteerd was, gold dat niet voor de 911 op zich. Sterker nog, veel ‘unieke’ hardware van de Speedster zagen we later terug in de 911 Carrera GTS Cabrio. Die heb je voor de helft van het geld. Moet je er alleen even een Speedster decklid en Fuchs velgen opschroeven, dan heb je in principe dezelfde rijervaring. Dat kan eigenlijk niet de bedoeling zijn als je kijkt hoe groot het prijsverschil is.

Porsche 911 Speedster (997) '11

BMW Z8 Roadster (E52)
€ 250.000
2001
25.000 km
Aantal exemplaren gebouwd: 5.703

De BMW Z8 is een beetje een lastig geval. Je houdt ervan of niet. Het retro-exterieur en interieur moet je aanspreken. Het feit dat een M5 (E39) dezelfde techniek heeft en veel beter rijdt moet je kunnen negeren. Ook is de Z8 stiekem niet zó zeldzaam. Er zijn er best een hoop van gebouwd. Qua prestaties en rijeigenschappen bungelt de Z8 in dit lijstje onderaan, terwijl de prijzen erg fors zijn. Maar de Z8 voldoet wel goed aan de gestelde eisen in dit advies. Het is absoluut wat anders dan weer een 911 of een Mercedes SL55, die beide in de meeste opzichten verder superieur zijn aan deze retro-roadster. Een andere optie is om te kijken naar de veel zeldzamere Alpina V8 Roadster, maar die hebben meestal véél meer kilometers gelopen als ze in het budget vallen.

BMW Z8 Roadster (E52) '01

Wiesmann Roadster MF 5
€ 240.000
2010
20.000 km
Aantal exemplaren gebouwd: 55 exemplaren

Als je voorkeur uitgaat naar Duits of Italiaans, is dit een leuk alternatief. Het is een Duitse auto met een Duitse motor. Maar de Wiesmann is zo opvallend als een Italiaan, ondanks dat het lijnenspel geïnspireerd is op een Britse sportwagen. Het is een vreemde creatie, maar in technische zin klopt ‘ie helemaal. Het is echt een bijzonder goed rijdende roadster, waarbij je merkt dat er veel geld in de R&D is ingestoken. De MF 5 heeft de briljante S85 motor van BMW Motorsport. Kenners weten dat we het dan hebben over de atmosferische V10. Omdat de MF 5 zo licht is, zijn de prestaties (evenals het geluid) adembenemend. Ze zijn erg zeldzaam. Zorg wel dat je een wat ouder exemplaar hebt, want de latere MF5’s kregen namelijk de 4.4 biturbo onder de kap. Die zijn nóg veel sneller, maar klinken voor geen meter. Wel zijn de V8-en inmiddels goedkoper dan de exemplaren met V10, maar toch.

Wiesmann Roadster MF 5 '10

Mercedes-Benz SLS AMG GT Roadster (R197)
€ 249.750
2013
20.000 km
Aantal exemplaren gebouwd: n.n.b.

De Mercedes-Benz SLS AMG is zo’n auto die een beetje in het vergeethoekje lijkt te zitten. De AMG GT is véél effectiever, betaalbaarder en succesvoller. De geschiedenis herhaalt zich, want het is precies wat de SLS toentertijd met diens voorganger deed, de SLR. De gewone SLS AMG is natuurlijk iconisch met die vleugeldeuren en de Black Series is het meest brute apparaat dat AMG ooit heeft gebouwd. Toch is de SLS AMG GT Roadster zeker de moeite waard om te bekijken. Ten opzichte van de standaard SLS zijn de verbeteringen enorm, die auto had echt moeite om de krachten van die V8 kwijt te kunnen. De SLS GT heeft nóg meer vermogen, maar kan er beter mee overweg. Omdat het een cabrio is, geniet je er nog meer van. Ook zijn die vleugeldeuren een beetje gênant als je elke keer in en uit moet stappen. De SLS is een behoorlijk moderne auto, maar met genoeg old-school eigenschappen.

Mercedes-enz SLS AMG GT (R197) '13

Alfa Romeo 8C Spider
€ 249.500
2008
13.500 km
499 exemplaren

Deze auto benadert perfectie. Met perfectie bedoelen we niet de auto, maar hoe deze auto beantwoordt op de gestelde vraag. De Alfa Romeo 8C zelf is namelijk helemaal niet perfect. Het is geen comfortabele cruiser zoals de Mercedes SL, maar heeft ook bij lange na niet de scherpte van een Ferrari. Om elke dag te gebruiken is ‘ie te oncomfortabel, maar voor trackdays is ‘ie niet hardcore genoeg. Maar in dit geval gaat het daar niet om. De Alfa Romeo 8C Spider is namelijk bloedmooi vanuit elke hoek. Ondanks dat de auto in rijdynamisch opzicht geen grenzen verlegde, is het wel een enorme beleving, mede dankzij de hemels klinkende V8 die op papier minder potent is dan op asfalt. Dat laatste om zo een gepaste afstand tot Ferrari te behouden. Eigenlijk is de 8C perfect: de auto is zeer uniek, niet alleen als Spider (500 stuks), maar ook van de coupé waren er maar 500 stuks.

Alfa Romeo 8C Spider '08

Aston Martin Vanquish Volante (VH310)
€ 249.000
2015
15.000 km
Aantal gebouwde exemplaren: onbekend

Aanvankelijk waren we aan het kijken naar een Vanquish Carbon Edition, die hebben een verbeterde transmissie (Touchtronic III) en een iets sterkere motor (nu 585 pk). Maar tijdens de zoektocht bleek al snel dat je bijna dezelfde auto, zij het in een andere kleurstelling, hebt voor hetzelfde geld. En het was juist de kleurstelling van de Carbon Edition die tegenviel (zwart of wit: meh). De Vanquish S modellen AM29-motor zijn al voor veel minder dan een ton te vinden. Het probleem is waardevastheid, want Aston Martins schrijven af. Er zijn er redelijk wat van gebouwd. Het is echter een uitstekende keuze voor Edwin in dit geval, want de auto is modern en comfortabel genoeg om mee op vakantie te gaan, maar biedt voldoende sensatie voor de leuke momenten. Het is alleen niet de allerbeste belegging. Doch als je die V12 aanslingert, interesseert je dat op slag niet meer.

Aston Martin Vanquish Volante '15

YOLO: Ferrari 575M Superamerica (Tipo F133 G)
€ 260.000
2006
55.000 km
Aantal gebouwde exemplaren: 599 exemplaren

In principe zijn alle auto’s natuurlijk een YOLO in deze categorie, maar deze net even wat meer dan andere. De 575M Superamerica was een bijzondere variant van de 575M Maranello. De auto houdt een beetje het midden tussen een targa en een cabriolet. Het door Fiorivanti ontworpen Revochromico dak klapt 180 graden om je zo te voorzien van voldoende zonlicht. Ondanks het bijzondere dak is die Colombo V12 het spektakelpunt van de auto. Verrassend genoeg heeft deze méér vermogen (540 pk) dan in de coupé (515 pk). In het budget moet je het doen met het ‘comfortonderstel’ (niet de GTC) en de F1-transmissie. Qua waarde zit je safe: zeldzame Ferrari’s zijn nooit goedkoop geweest.

Ferrari Suoperamrica

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



117 reacties

Iets boven je budget maar met 10% korting en beetje rekken in budget een heel bijzondere en capabele Spyder met goede kans op positieve waardeontwikkeling. Bodem lijken ze wel al redelijk bereikt te hebben in ieder geval;

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mclaren-675lt-spider-1-500-carbon-benzine-grijs-2767b3b4-adb9-4871-8f83-c32fbd057fad?utm_source=web-native-share&utm_campaign=share
@stefje: meh. Zelfde verhaal als de 997 Speedster; hoewel de 675lt speciaal is heeft McLaren veel te veel spul gebouwd wat erbij in de buurt komt. Bovendien schrijft de gemiddelde McLaren af als een baksteen. Misschien dat de P1 en Senna hun waarde houden, maar deze 675lt zie ik gewoon wegzakken (het blijft speculaas).
@jaapiyo: nieuw was ie (ver) over de 4 ton. Ik denk dat ie de meeste afschrijving wel gehad heeft. Uiteindelijk zijn hier maar een paar honderd van gemaakt en komt deze wel dicht bij de P1 qua looks en prestaties. Maar wat je zegt, het blijft altijd speculeren. Volgend jaar misschien wel een correctie op de markt en alles is weer een stuk goedkoper…
@stefje: McLaren dalen volgens mij allemaal behoorlijk in waarde (op een auto als de P1 na), not sure betreffende de LT maar de enorme onderhoudskosten zouden mij tegenhouden hem te kopen.

Daarnaast denk ik niet dat je opzoek bent naar een hardcore cabrio sportauto, als je dat wel bent zou ik persoonlijk gaan voor een 458 speciale (al zul je die wel niet kunnen scoren voor ~€250k).
@Rudy: Wim Prins heeft er één staan voor 259k
@Rudy: wijken de onderhoudskosten veel af tov Lamborghini en Ferrari?
Ford GT
@balboni: is amerikaans
@balboni: en geen cabrio
@macz46:
Die bestaat wel, GTX1, maar is aardig aan de prijs ;-)
https://www.hemmings.com/classifieds/dealer/ford/gt/2295513.html
@balboni: eerste waar ik aan dacht. In deze prijsrange mijn absolute nr.1, al heb ik makkelijk praten 😴
@balboni: excuses ik liet me even gaan door een KWART MILJOEN budget en hij wil waardevast
Als het voorkeursmodel zo specifiek is, een 911 speedster, waarom zou je dan nog verder kijken? Wel mooie lijst, zou zelf voor de 8c of AMG gaan.
@str8six: 8C!
Ik zou voor de Wiesmann gaan met V10. Die S85 naar 8000rpm door te kunnen halen, heerlijk.
Gezien de eisen en het huidige wagenpark de Alfa, absoluut. Anders de Ferrari. Verder kan je ook kijken naar een F430 Scuderia 16M, ook een hele goede keuze.
@tvklarenbosch: ja en mooi!
F430 Scuderia
@flatsixx: – de F uiteraard
@flatsixx: met al die geintjes die Ferrari met hun typenamen uithaalt is dit een snel vergeven vergissing hoor…
@flatsixx: ja of de 430 Scuderia 16M. Zo wat blijven dat mooie wagens zeg!
De Superamerica natuurlijk, maar dan zou ik wel wat centjes opzij zetten voor onderhoud. Ik verbaas me dat dit een van de weinige specials van Ferrari is die zo goedkoop is gebleven, wat een fantastische auto zeg.
De Wiesmann trekt zeker de meeste aandacht en is de keus voor een petrolhead. Persoonlijk vind ik de MF5 té en zou ik naar de MF4 kijken met het blok uit de e46 M3.
@flutterby: De MF4 heeft een 4.8 V8. De MF3 heeft het blok uit de E46 M3.

Maar dat terzijde.
Out of the box: Tesla Roadster
@janjansen: tenminste als je er vanuit gaat dat deze in Groot Brittanie werd gemaakt ipv the US of Trump.
@janjansen: speciaaltjes gaat Tesla gewoon in Fremont. Alleen massaproductie auto’s zullen lokaal geproduceerd worden.
Ford StreetKa
via Android app
Als je dat te besteden hebt en je wil eigenlijk een Porsche, komt dit over als even showen wat ik heb en kan. Ik kan me niet voorstellen dat hij een auto kiest uit onze ideeën, terwijl waarschijnlijk niemand met echt die auto’s heeft gereden..
@stfu: óf hij is altijd zo Porsche minded geweest dat hij benieuwd is wat er meer te verkrijgen is. Niks beters voor advies dan autoblog, kunnen wij tenminste meegenieten van weer een leuk artikeltje. Met de gedacht: óóit op een dag…

Omdat meneer een indrukwekkend wagenpark heeft is het niet gelijk opscheppen..
@singer: nou als je 250.000 te besteden hebt, en je vult dit in op bv autoscout dan heb je waarschijnlijk maar 15 veschillende auto’s. Hoe moeilijk is zo’n keuze dan? Als ik zoek naar n hatchback met minstens 125 pk, met een budget van 8000 dan is die keuze n stuk lastiger en vraag je hulp. Dit is wel even n wedstrijdje verpissen en de redactie wil maar al te graag dit onderwerp aansnijden. Welk onderwerp leest men t liefst, verkoop advertenties, centjes verdienen.
@maferick74: als dit voelt als een wedstrijdje verpissen moet u het misschien dichterbij u zelf zoeken dan de indiener iets verwijten.

Waarom zou meneer niet oprecht benieuwd kunnen zijn naar suggesties van andere? Zoals je aangeeft: je krijgt weinig resultaten, maar dat betekend niet dat de keus ook maar zodanig beperkt is.

Autoblog is voor de kleine én grote portemonnee. Vind u het niet interessant, dan wacht u op het volgende advies voor een goedkoop torretje..
@singer: mooi gezegd!
@singer: eens!
@maferick74: Wat een domme opmerking, z’n naam staat er toch niet bij en ook geen vermelding van evt social media accounts. Dus meneer schiet er niets mee op.
@stfu: ach dat valt wel mee toch? Met enkel een voornaam kom je niet ver als het om pissen gaat. Vind het wel een keer leuk, beter dan het zoveelste artikel over een EV.
Waardevastheid omdat je m ooit wilt verkopen gok ik zo, dan kan je met een gelimiteerde Ferrari geen foute keuze maken denk ik. De superamerica of F430 scuderia zou ik kiezen, altijd wel vraag naar, ik denk dat je met een wiesman of sls langer blijft zitten en niet zo waardevast is. 8c zou ook goede keuze zijn denk ik
Ik schrok even toen de Wiesmann voorbij kwam, wat een dinkytoy zeg… Maar goed, dat terzijde.

Jaguar Project 7 lijkt me een geschikte kandidaat.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat meneer gewoon een Porsche erbij wil. Denk dat geen enkel advies daar verandering in gaat brengen.

Enige functie van dit advies is dat wij autobloggers ons weer eens een dagje kunnen verlekkeren aan al het moois wat de zoekmachines te voor schijn toveren ;-)
Zoals dit en nog niet eens schikbarend duur:
https://www.postwarclassic.com/280086-1953-jaguar-xk120-dhc-rhd
Poooohhhhh.

Wiesmann of de Alfa.

Het is net alsof je moet kiezen tussen 2 dames. De eerste is gewoon een normale dame. Haar uiterlijk heeft een leuk figuur maar innerlijk heeft ze veel potentie.

De tweede dame is een droomvrouw als je naar haar kijkt. Iedereen is stik jaloers op je als je met haar over straat loopt maar innerlijk is haar potentie ver te zoeken.
https://m.mobile.de/auto-inserat/ac-cobra-cobra-shelby-s-c-427-hasselt/273735851.html?ref=srp

En dan nog een huis erbij 👍🏻
@mp014: waar woon je dat je voor minder dan 200.000 euro een huis kunt kopen?
@tenaci: een buitenwijkje van De stad Groningen, als je mij 2 ton geeft voor mijn huisje, dan euh wil ik wel weg, probleem is dan dat ik weinig er voor terug kan kopen.
@tenaci: het is maar wat je gewend bent hè, buiten de grote steden kan je prima wonen voor 2 ton. En zonder vrouw en kinderen rijd je dus voor 250.000 in een conbra van AC + een huis 😁
Dat heb ik liever dan alle andere opties in dit lijstje 👍🏻
@tenaci: Pernis…
Ik vraag me bij de meeste van deze opties af of die op de korte tot middellange termijn wel waardevast zijn. Ik zou het daarom liever wat klassieker zoeken.

Facel Vega HK500!
@tenaci: deze autos (afgezien van de speedster en de Ferrari) zullen volgens mij niet extreem waardevast zijn. De aston sowieso niet.
De mooiste Ferrari die voor dat geld te koop is.
Wil je een kunstwerk? Koop een lexus LFA, daar kan geen open dak tegenop. Moet je wel de 991 gt3 van de hand doen ben ik bang: https://www.reezocar.be/voiture-occasion/lexus-lfa-RZCCSTFR170371.html
@mundus: En als je dan toch zo nodig cabrio moet rijden zou ik de 993 carrera 4s inruilen voor een cabrio. Prima luchtgekoelde tourer
@mundus: als het dan toch een dichte auto en een kunstwerk mag zijn, de Mercedes-Benz SLR!

Ook nog een YOLO: Morgan Aero8..

Persoonlijk zal ik voor een rode 8C gaan, denk ook wel waardevast! Second option de SLS Roadster, zakken denk ik ook niet enorm, tijdloos en kwaliteit (wat ik bij de 8C of Wiesmann niet weet..)
@roberto: die Aero8 is ook een goed idee ja. Maar deze meneer lijkt me meer van de gebaande paden als ik z’n interesses zie.
@mundus: Zou ook 1 van men favorieten zijn. De LFA is toch echt wel een brok emotie voor de fijnproever en zal zijn waarde goed behouden . Echter ook niet cabrio..
@mundus: En anders de lc convertible die eraan komt…maar ja onder de eisen staat geen japans helaas.
Als je een kunstwerk op vier wielen zoekt dan lijkt een Alfa 8C mij het enige juiste antwoord.
De 8c in coupe vorm benaderd perfectie!
Gezien de vraag/titel: de 8C
Van Hollandse bodem: een Donkervoort D8 GTO (RS), minder dan 100 geproduceerd!
@focusrs: we hebben een winnaar!
@focusrs: Wat dacht je van een spyker c8 spyder? Naar mijn mening de mooiste auto ooit (mits het dak maar open is)
@chiliconmini: haha, dat red je niet meer voor 250K. Dan ben je een paar jaar te laat.
Bentley continental cabrio?
@wildewesten: die gaat niet zo snel in waarde toenemen. Zijn er teveel van gemaakt.
@wildewesten: Dat ding schrijft al af als je er te lang naar kijkt.
@berlinetta: @emping: dat was waar, dat stukje had ik even gemist.
Het ultieme dakloze kunstwerk komt natuurlijk van eigen bodem.

Alleen helaas zonder het oer-stuurtje.

https://www.autowereld.nl/spyker/c8/spyder-coachbuild-by-karmann-31484842/details.html
@bernoulli: dit lijkt me een no-brainer!
@bernoulli: wauw, hier hoef je toch niet eens meer over na te denken? Hoe geweldig ik de Wiesmann en de 8c ook vind, stiekem zijn hun broertjes met vast dak mooier. Dit daarentegen is gewoon open perfectie. Niet meer denken, maar doen!
@bernoulli: juist, deze ging ik ook suggereren!
@bernoulli: in NL nog 8 op kenteken.
Totaal
@bernoulli: voor die prijs wil je toch een beetje schoonheid
ik krijg veel vraagtekens als iemand, nu, zoekt naar een waardevaste auto in deze prijscategorie. Naar mijn mening zal de prijs gaan en blijven dalen. Het lijkt duidelijk te worden dat elektrisch het gaan winnen boven brandstofauto’s. Hoe jammer ik het ook vind.
@kritisch: Tot over dertig jaar ineens al het zeldzame, goed geconserveerde spul zo duur is als goud.
@phaeton: tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn die kunst worden, zoals 250 gto. Maar er zijn heel wat auto’s, lees limited editions, niet bijzonder genoeg. Over 20 jaar zit er een kans in dat je staalprijs krijgt. Wat als brandstofauto’s de weg niet op mogen.
@kritisch: mijn BMW dealer had nog maar een paar jaar geleden een Z8 staan met weinig kilometers voor (vraagprijs) net onder een ton. Blijkt toch een behoorlijk goede investering, als ze nu 2 1/2 doen.


@560pk: vraagprijs is natuurlijk niet de prijs waarvoor de auto ook daadwerkelijk voor verkocht wordt. Ik zie een groot aantal ook lange tijd te koop staan. Gezien de productieaantal en techniek zou het niet mijn keuze zijn. Wel een mooie auto!
Die Alfa en Ferrari zijn bijna gegarandeerd waardevast, sterker: die gaan gewoon op een gegeven moment hard stijgen.. Van die twee vind ik dan de Alfa absoluut het mooist..

Een zoveelste Porsche overwegen begrijp ik niet zo: meer van hetzelfde, en het blijft een 911: zie je er dus elke dag wel een paar van rijden.. zal je dus nooit dat ‘speciale gevoel’ geven.
Spyker C8 Spyder. Is heel bijzonder en lijkt mij ook redelijk waardevast.
@tampie: ditte!
@acakoning: zie mijn link paar postings terug. 👌
Zonder twijfel de Alfa 8C, wat een beauty blijft het. En het ding klinkt ook nog eens fenomenaal.
Kameraad van mij heeft z’n Z8 te koop voor 170k. Heeft al iets meer gelopen als de gemiddelde maar dan ben je ook niet meer bang voor die laatste paar kilometers die je er nog bij rijd. Mensen die een auto kopen met weinig km zijn ook vaak bang om er mee te rijden want dan daalt de waarde..
Gewoon lekker gebruiken, en daarom zou ik er dus een kopen met meer km op de teller. Scheelt je in het geval van de bovengenoemde Z8 80k! (koop je er nog een 996 Turbo bij ofzo)
Jammer dat het een cabrio moet zijn, want de 8C in coupevorm is zo’n beetje de mooiste auto die er is in mijn ogen. De cabrio vind ik weer een stuk minder.
Het belangrijkste advies is nog niet gegeven: verkoop 3 auto’s en ga een echt bijzondere auto halen: je hebt te weinig geld voor wat je wilt sloeber!
8C, maar dan wel in Competizione Rosso 👌
Ik zou voor de aller traagste gaan. 8C Compentizione👌🏼👌🏼👌🏼
Toch wel leuk hoor als je zoiets kan doen
Allemaal leuk. Maar, als je iets origineels wilt wat goed bij de overige auto’s past, ga je naar Schmidt in Oss en laat je een eigen Von Schmidt Targa bouwen.
@figo460: weet niet of je dan aan 250k genoeg hebt.. en het geduld natuurlijk ook nog eens hebt.
Zou een Minotto kunnen voor dit geld?
CLK AMG DTM

100 van gebouwd

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=278592293&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet
First Registration: 03/2006
Mileage: 4.970 km
@dirkiii: bonkers … totally bonkers
Met zo een budget en garage mist gewoon een Ferrari.
Hoezo moeilijke keuze? Die alfa 8c is dé optie die aan alles voldoet. Verbaasd me dat die zo ‘goedkoop’ is.
Spyker, 8C, Z8,
997 Sport Classic?!
Zoals de aanvrager zelf ook min of meer heeft begrepen, moet je de speciaaltjes hebben. Dus een 997 GT3 RS, een 964RS… Die daily driver Audi’s
@phaeton: …die… schrijven al genoeg af. Als je ziet wat een SLS Roadster met 15-20k ervaring doet in Duitsland, dan ben je met 175k klaar. Ik zou wat geld bijleggen en proberen een mooie SLR Roadster te bemachtigen. Hoewel ook het speciaaltje daarvan -de 722s- meer dan acht ton doet. Maar qua afschrijving lijkt zo’n SLS me te veel geproduceerd, net als de huidige GT.
Een leuke retro-build op basis van een 964 met een lekkere atmosferische boxer erin. Fancy interieur met een fout ruitmotief, als je dapper bent pak je de targa. Volgens mij kom je voor 250k een heel eind zolang je wegblijft van de grote namen. Maar dan doe je het wel voor jezelf, afschrijving moeten we niet over nadenken…
Lamborghini Murcielago met open dakje?
Ik zou voor de SLS Roadster gaan, het diametraal tegenovergestelde van een 911 in welke verschijningsvorm dan ook. Een bronstige 8-cilinder met de nadruk op zeeën aan trekkracht t.o. het hoogtoerige pk-rijke karakter van een 911. En daardoor niet de zoveelste iteratie van hetzelfde. Gewoon eens met zo’n ding gaan proefrijden en je begrijpt wat ik bedoel. Heb zelf de omgekeerde weg bewandeld. Verandering van spijs doet eten, nietwaar ?
Is een Portofino niet een leuke optie? Toch eens wat anders dan een Porsche en voor een Ferrari juist weer redelijk “degelijk”. Komt denk ik nog het dichtst bij het Porsche gevoel, maar dan wel Italiaans.
Zonder het lijstje gezien te hebben dacht ik gelijk aan de Wiesmann. En zie daar, hij staat dus ook in het lijstje. V10, machtig geluid en zeer exclusief…. ik zou het wel weten. Helaas laat mijn budget nog niet toe om hier serieus over na te hoeven denken….
Of als je gewoon een echte En recente GT cabrio wilt, veel minder uitgeven en kiezen voor een S500 cabrio. Veel beter ga je het niet vinden denk ik.
Dikke alfa spider kopen en 2ton voor een Ferrari 458 of dikke ff
Heel veel leuke opties, maar ik zou zonder twijfel de Ferrari doen. Sowieso is de 550/575 inho de mooiste uit hun gamma van de laatste 40 jaar, maak er een Cabrio van en je hebt de jackpot. Ondanks de prestatie ook nog een echte GT, dus prima voor de vakanties!
https://m.mobile.de/auto-inserat/andere-aztec-barchetta-giugiaro-wettstetten/285246609.html?ref=srp
als het om exclusiviteit draait.
ook leuke opties
mucrielago
phantom drophead
e-type
Pffff, lastig kiezen tussen de Wiesman en de Z8. Lukt me niet om de keuze te maken, dus ik zou degene kiezen waarvan je de beste deal kunt vinden. Er zijn al veel Porsches in het wagenpark, die Speedster voegt dan nog weinig toe, los van de prestige om de naam ‘Speedster’ in je wagenpark te hebben. Persoonlijk vind ik een Z8 of een Wiesman dan toch echt VEEL toffer en origineler.
Ik zou gaan voor de SLS AMG. Iets anders dan de Porsches en voldoet aan alle gestelde eisen. Daarnaast prima voor dagelijks gebruik in de zomer en dat geluid van die V8.. 👍
Ik zou gaan voor iets veul goedkopers, maar wat wel snel in waarde zal stijgen.
Ferrari F430 Spider of een 911 Turbo Cabrio ofzo. Hoef je ook niet zo bang te zijn voor een krasje of parkeerdeukje bij de Jumbo op zaterdagmiddag.
Zoiets schrijft gegarandeerd bij, bij iets van 250k is dat toch wel een gokje.
https://youtu.be/tcfxQy7Eg5Q koop deze, monteer een knappe uitlaat, en geniet elke dag. De V10 zal nooit vervelen, en absoluut in waarde stijgen.
Krik je budget nog iets op en ga voor een SL 65 AMG Black Series. Waardevastheid gegarandeerd.
@T5Power: 3x zo duur he…
@monaco: Ik heb het over het model rond 2009, daar staan er een paar van op Mobile.de vanaf 250k.
Nederlands product met Duitse techniek en Extreem YOLO: https://www.autoscout24.nl/aanbod/spyker-c8-spyder-coachbuild-by-karmann-benzine-zwart-ad86b6d6-3771-48fd-b789-eb49590f63c1?cldtidx=1
Ik zou alleen nog even wachten tot er een exemplaar bij een andere handelaar beschikbaar komt…
@Michiel_vd_Brink: waarom dat? Ben oprecht benieuwd. Hij heeft leuk spul staan.
Edwin, met dit budget en die prima gevulde garage zou ik gaan voor een…

…Mooie zeilboot!
Ik vind de Spyker C8 een hele goede suggestie. Restwaarde zal ook goed zijn. Wel vraag ik me af of het wat is voor de aanvrager, het is namelijk wel een best extravagante verschijning (zeker het interieur). Wat dat betreft is de Ferrari wat minder heftig en natuurlijk ook schitterend.
Verder zat ik nog te denken aan een speciaaltje van de Lamborghini Gallardo Spyder. Kost wat minder dan het budget, maar zitten op het moment wel aan de bodem van de waardeontwikkeling als je het mij vraagt. Bijvoorbeeld deze: Lamborghini LP 570-4 PERFORMANTE spyder ‘edizione technica’!
€ 183.900,00
http://link.marktplaats.nl/m1468838665?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).