Autoblog Advies: waardevast speeltje voor erbij (50k)

Auteur: , 117 Reacties
Audi R8 4.2 FSI quattro

Work hard, play hard.

Als je hard werkt kun jezelf wat veroorloven. Nee, schrap dat. Als je hard werkt moet je jezelf af en toe belonen. Dat kun je doen door een superluxe abonnement op de golfbaan. Je kan ook je eega een make-over geven (je moet er immers toch tegenaan kijken), maar de leukste optie is een fiks bedrag stuk te slaan op iets met vier wielen. Toch?

Een auto die ontworpen is om lol mee te beleven. Als criteria zoals beenruimte, hoofdruimte, uitrusting, bijtelling, kofferbak-ruimte, een hoge instap en CO2-uitstoot niet meer van belang zijn, komen de leukste keuzes bovendrijven. Maar welke keuzes zijn dat dan? Dat is iets wat Autobloglezer William zich afvraagt. Hij is namelijk op zoek naar een leuke auto voor erbij. Zijn dagelijkse kilometers rijdt hij in een Jaguar XJR. William is dus een man met smaak.

Er mag dus een auto naast die XJR komen te staan. Welke moet dat dan worden? William heeft een ons een vrij duidelijk eisenpakket gegeven. Die kun je in onderstaande tabel aanschouwen:

Huidige /vorige auto's:Jaguar XJR (2004)
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 50.000
Jaarkilometrage:5.000
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Ik wil iets bijzonders voor er bij
Gezinssamenstelling:Niet van toepassing
Voorkeursmerken /modellen:Coupé of cabriolet
No-go modellen / merken:Alles wat gewoon is

Alvorens we aftrappen: de keuze in Nederland is niet heel erg groot. Van de meeste exemplaren kun je er enkele vinden, vaak tegen hoge bedragen. Een optie is dan om zo’n auto te importeren. Er is een veel ruimere keuze en de prijzen zijn lager. Dermate veel lager dat het zeker het onderzoeken waard is.

BMW Z4 M Roadster (E85)
€ 45.500 (Dld)
2006
40.000 km

De laatste, echt klassieke sport-roadster van BMW. De auto heeft alle ingrediënten daarvoor. Een zes-in-lijn met 343 pk (inderdaad, uit de E46 M3), een handbak en achterwielaandrijving. De Z4 M heeft een lange neus, compact interieur en een korte achterkant, wat zorgt voor een fraai silhouet. Sowieso droogt het ontwerp van de Z4 M goed op. Ze zijn in het budget redelijk goed te vinden. Er is ook keuze uit een dichte variant, de Z4 M Coupé (rijtest), maar dan hoor je motor- en uitlaatgeluid minder goed. Om te rijden valt op dat de Z4 M minder delicaat en verfijnd is dan een Boxster. Dat is nu juist de USP van de Z4 M. Het is een ongepolijste beer.

BMW Z4 M Roadster (E85)

Porsche Boxster RS60 Spyder (987)
€ 42.500 (Dld.)
2007
35.000 km

Je gaf aan zelf na te denken over een Porsche 997. Dat is een goede keuze, maar echt bijzondere exemplaren zijn niet te vinden in het budget. Je kan kiezen uit vroege Carrera’s of een Carrera S met wat meer kilometers. Kijken we een stapje lager op de Porsche-ladder, vinden we de Boxster en Cayman van de 987-generatie (aankoopadvies). Ditmaal pakken we de Boxster erbij en wel deze speciale ‘RS60 Spyder’-uitvoering. De RS60 Spyder is gebaseerd op de reguliere Boxster S. De lakkleur is dezelfde speciale tint als die van de Carrera GT. Ook leuk is dat de RS60 een speciale sportuitlaat heeft, waardoor het vermogen stijgt naar 303 pk. In het in het interieur zien we rode sportstoelen. Gaaf detail is het missen van de overkapping bij de klokkenwinkel. De RS60 Spyder heeft de meeste belangrijke opties (ook enkele van Porsche Exclusive) er standaard al opzitten. In het budget zijn ze goed te vinden, ook exemplaren met weinig kilometers.

Porsche Boxster RS60 (987)

Chevrolet Corvette Z06
2006
€ 41.500
50.000 km

Wil je veel waar voor je geld, dan moet je voor een Amerikaan gaan. In dit budget bestaat de mogelijkheid om te kiezen voor een Chevrolet, de Corvette Z06. In tegenstelling tot de reguliere Corvette lijkt deze Z06 zijn bodem te hebben bereikt qua waarde. Vanaf dik 40.000 euro komen de eerste exemplaren in beeld. Dit Wat krijg je voor dat geld? We moeten natuurlijk beginnen met de motor. De LS7 levert maar liefst 513 pk en 659 Nm. Omdat het een atmosferische motor betreft, is 80% van dat koppel beschikbaar over bijna het gehele toeren-bereik. Ook het onderstel en de remmen zijn aangepast op het hogere vermogen. Nog altijd is het een auto om veel respect voor te hebben. Het is geen katje dat je zonder handschoenen kunt oppakken, zoals @Wouter laat zien in deze rijtest.

Chevrolet Corvette Z06 (C6)

Lotus Exige S (S2)
€ 41.950
2005
85.000 km

Als het aankomt op zuivere sensaties hoef je eigenlijk niet verder te kijken dan deze Lotus Exige. De auto is gebaseerd op de Elise, maar is veel serieuzer speelgoed. De racewagen-look is namelijk puur functioneel. Ook in het interieur is alles kaal en basic. Rijden, daar gaat het om. Dankzij het lage gewicht en de relatief sterke motor kan dat op hoge snelheid. Maar de kracht van de Exige is dat het ook een bijzondere auto is bij legale snelheden. Waar een 911 GT3 RS bij 80 km/u rijdt als elke andere 911, is de Exige scheutiger met sensaties. In het budget is er zowaar wat keuze, maar niet heel erg veel. Kijk wel even of je er goed inpast, want de Exige is vrij krap. In- en uitstappen is ook best lastig. Maar als je er eenmaal inzit, wil je er toch niet meer uit.

Lotus Exige S

Audi R8 4.2 FSI
€ 49.500 (Dld)
2006
50.000 km

Een Audi als ultieme funcar? Dat meen je niet. Jazeker, maar wel in een specifieke uitvoering. De populaire R-Tronic bak was nogal nukkig en ongeciviliseerd. Laten staan dus. Met handbak is de R8 (rijtest) hoe je hem wilt hebben. Als je een 911 overweegt is dit een legitieme keuze. Alleen is de R8 exclusiever dan de 911. De looks helpen daarbij: de R8 is laag en breed als een supercar. Net als bij de Porsche heb je het voordeel van een ‘normaal’ interieur. Navigatie, climate control en dergelijke zitten er allemaal op. Je zou de auto bijna als daily driver kunnen inzetten. Om te rijden is het een spectaculaire auto, zeker voor een Audi. Onderstuur is ‘m vreemd en de auto maakt meer kabaal dan snelheid. Niet de R8 4.2 langzaam is (301 km/u topsnelheid), maar tegen een beetje RS6 heb je het op de snelweg best moeilijk. Op bochtige binnenwegen heb je echter veel meer lol. En daar ging het om bij dit advies. Het aankoopadvies check je hier.

Audi R8 4.2 FSI

Renault Clio Renault Sport V6 Phase II
€ 49.995 (Be)
2004
75.000 km

OK, we hebben de aanvraag begrepen. Het moest een coupé of cabriolet worden. Toch komen we op de proppen met een hatchback. En dan niet eens een ‘premium’ hatchback, maar een Renault Clio. Deze heeft inderdaad Clio op de achterkant staan en het lijkt op een Clio, maar het is een ware exoot. Deze Clio V6 komt nog uit de tijd dat Renault de meest bijzondere creaties op de weg losliet. De auto heeft achterwielaandrijving en een dikke V6 voor de achteras liggen. In het budget vind je voornamelijk de ‘Phase 1’ modellen en een enkele ‘Phase II’. Deze hebben de voorkeur. De Phase II is sneller (dankzij Porsche) en heeft een iets vriendelijkere wegligging. De eerste generatie staat bekend als simpelweg gevaarlijk. Je moet er wel snel bij zijn, want Clio’s V6 beginnen behoorlijk te stijgen in prijs.

Renault Clio V6

YOLO: Morgan 3 Wheeler
€ 49.899
Nieuw
0 km

Dit is fun op een totaal andere manier dan bij bovenstaande auto’s. De Morgan 3 Wheeler (rij-impressie) is knotsgek en daardoor briljant. Wat is het eigenlijk? In principe is het een kleine skelter met een Harley-Davidson motor vóór de voorwielen. Deze levert zijn krachten via een handgeschakelde vijfbak (uit de Mazda MX-5) op één achterwiel. Het zijn niet de ruimste auto’s en over praktische eigenschappen kunnen we kort zijn: die zijn er niet. Deze auto is gemaakt om elke gereden meter memorabel te maken. In het budget kun je opteren voor een nieuwe. De opties kunnen de prijs behoorlijk opdrijven, dus een jong gebruikt exemplaar met enkele opties is wellicht een alternatief. Qua restwaarde zit je waarschijnlijk goed: Morgan’s zijn bijzonder waardevast.

Morgan 3 Wheeler



117 reacties

Als je iets ‘waardevast’ wilt… Neem dan gewoon een BMW M3 E46, coupe, met handbak en lage KM-stand.
En bedank me over 7 jaar. Succes!
Goed plan, koop er dan eentje van tussen de 35-45 miel en laat de rest van de centen achter bij Rick van stipt polish point. Gegarandeerd succes en een prachtig strakke waardevaste e46.
@rachid: ik zou een e92 pakken met dezelfde eigenschappen.. Heeft denk ik t zelfde reslutaat..
@srthellcat: die V8 is zo heerlijk. Echt een droombak, zeker als sedan en met handbak!
@timobac: ja, en zonder iDrive! Precies hoe je ‘m wilt hebben, praktisch en puur!
@rachid: Een e36 GT is nog nog een betere keuze.
@rachid: er staat een hele mooie e46 M3 met handbak en weinig kilometers bij Gina Collectors Cars voor nog geen 40k. Zou mijn keuze zijn. Gaat nog genadeloos veel meer in waarde stijgen dan die nu al doet. Sla je slag!
ultima gtr
wel rhd maar voor erbij valt daar mee te leven lijkt mij
https://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/ultima/all-models/ultima——2007/7630174
@bpc: dat is wel heel gaaf en apart
Meest waardevast van dit rijtje lijkt me die boxster spyder
@jeroen13: ik zit met al deze modellen een beetje in de knoop met ‘waardevast’. Nog niet zo lang geleden deed een oud model van een leuke auto met minder dan 100kkm ongeveer 20k, voor 30k had je een specialere versie.
En nu moeten die dingen 50k kosten?
Bijv deze versie van de Boxster: leuke auto, maar zelfs met 303pk redt hij het niet bij alles wat 3-5 jaar nieuwer is. Zoals bij Porsche hoorde, ook nog in deze tijd, was de middenconsole al een generatie te oud en niet in de kleur van de rest van het interieur. Ook het individuele leer redt het niet zolang. OK, ik heb dit maar uit 1 bron: een all-option Caymen versie uit hetzelfde jaar van een maat van me. Daarom: ik vraag oprecht af of je deze Boxster ook echt weet te verkopen of 3-8 jaar voor hetzelfde geld. Ik zie m eerder richting de 25k gaan.
Zelfde met die Z4. Het heeft het goede blok, maar verder is het interier niet tijdloos en ik zie het model ook geen ‘icoon’ worden.
Idd Rachid, een heel erg goede investering, wel origineel houden en goed voor zorgen.
De R8 zou ik sowieso laten staan, deze V8 is absoluut onbetrouwbaar, zijn al bij bosjes vervangen.
@m54b30: als er een nieuwe motor in geplaatst is, heeft deze dan ook modificaties meegekregen die de motor betrouwbaarder maken?

Wil mijn 911 inruilen op een R8, maar wil eerst nog wat kennis opdoen mbt de R8 en zwakke punten.
@z4coupe30si: in Duitsland staan er best wat manuele R8 V10 te koop. Die gaan toenemen in waarde.
@z4coupe30si: Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, maar VAG kennende leren ze weinig van hun fouten.
Ik zou ook voor de V10 gaan, maar ook daar blijft de ketting/spanner een punt van aandacht en verrekte duur die helemaal te vervangen bij zo’n motor.
Verder zeg ik niets… Jaguar E-Type 5.3 V12 2*2 AUT 1972 Rood
€ 49.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1204056565?utm_source=android_social&utm_medium=android_social&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons
@sander1980:
Een series III, mwah, minst gewild. Wel nog betaalbaar inderdaad. Een fraaie series I kost tegenwoordig een godsvermogen. De series III zal wel enigszins meeliften op dat succes, maar persoonlijk zou ik dan eerder voor zijn opvolger gaan: een XJS.
@rob:
Persoonlijk ben ik niet van de Series II, maar deze fat-cat, waar nu alles zo’n beetje wederom voor verkrijgbaar is is wel een hele fijne wagen met de V12 onder de kap, ik vind alleen spaakwielen zo van “Annie, ‘k wil wel maar’k kan nie ‘omdat de V12 de modernistische E-type is.
Ik heb er ooit toen ik er te arm voor was een hele korte tijd eentje gehad, spijt dat ik hem verkocht heb, nee, eerder trots dat ik er nog 500 piek op wist te verdienen !
Eigenlijk droom ik nog wel eens om een trip naar Wenen of zo te maken met een mooie V12 automaat coupé.
Wel een fantastische reiswagen lijkt me zo.
@desjonnies:
Mijn ‘probleem’ met een series III is dat het overduidelijk een product is aan het einde van zijn latijn. Nog ff opgepoetst. Een echt jaren 60 product met jaren 70 opsmuk.
Ook het sportieve/race imago was ‘op’ bij de Series III. Zo erg op dat Jaguar USA maar twee E-types aan Bob Tullius/Group44 en Huffaker gaf, zodat zij het imago nog enigszins konden redden. (lukte overigens wel, waren zéér competitieve racewagens)

Nee, doe mij dan maar het op en top jaren 70 product (XJS). En dat moet minstens zo’n fijne reiswagen zijn me dunkt. (trouwens wist Bob Tullius ook van die fat-cat een competitieve racewagen te maken ;-))
Altijd de boxster, de enige rijdersauto in dit rijtje, met potentieel op waardestijging zelfs.
@intimrasiert: De Lotus heeft niks met autorijden te maken..
En zo een Clio is ook maar saai.
@pa045: om maar te zwijgen over de Z4M…
@pa045: jij bent wel een lolbroek zeg…. hahaha humor. Of je hebt geen idee?
@gokartmozart: sarcasm is a bitch 😁
@gokartmozart: EUh? Nee!
Viper rt/10.
Nu nog redelijk te betalen maar hoe meer er van de weg afvliegen hoe duurder En zullen worden…
E61 M5 :)
De Clio of de Morgan, lijkt me meer dan logisch! ;)
De Morgan. Hands down, maar dan wel de nog niet geleverde elektrieke variant: https://www.morgan-motor.co.uk/ev3/
@pomoek: U is niet wijs met die EV meuk ;)
Zo’n Morgan hoort lekker te donderen met die V Twin, geweldige ervaring is dat lijkt me.
Heb van de zomer eentje mogen spotten, geweldig!
@m54b30: over 20 jaar, als je voor benzine 183, 50 per liter mag aftikken, spreken we elkaar weer!
@pomoek: 20 jaar verder!! wie dan leeft wie dan zorgt.
@m54b30: de vraag was een waardevaste auto? Ik denk dat een auto die je over 20 jaar voor een prikkie rijdt meer waarde heeft dan een auto die duur dinosaurus sap drinkt :-).
@pomoek: Exclusieve auto’s zullen altijd duur blijven, kijk naar een 250GTO, die zal in het EV tijdperk alleen nog maar duurder gaan worden. Een morgan zelfde verhaal al niet in die extremen.
Een EV is voor de bijtelling boekhouders, niet voor de autoliefhebbers.
@m54b30: tja, je hebt mensen die van techniek houden, en mensen die techniek niet leuk vinden en het niet begrijpen. Maar om daar nou mee te koop te lopen ;-).
@pomoek: Als er ergens weinig techniek in zit dan is het wel een elektrische auto. Het is voornamelijk software. De rest is een spoeletje koper en een accu met een draadje ertussen. Het is niet minder knap maar vooral nerd porno.

Dat gezegd hebbende lijkt het me wel weer erg gaaf om een oude auto om te bouwen naar elektrische auto. En ik ben al trots op mezelf als ik een bijlage met de mail kan versturen…
@lekbak: Hier een linkje van een paar mannen die een 240 ombouwden naar een elektrieke bak. http://electricvolvo.emovia.nl/ Ik ken wat mensen die dit gedaan hebben. Je wenst het je ergste vijand niet toe, het is bijzonder complex.
@pomoek: Maar ik wil het dan ook niet met een volvo doen maar met een Mercedes. ;-)

Het lijkt me een mooie uitdaging en een leuke manier om mezelf te verrijken met een hele hoop extra kennis. Daarbij denk ik dat het steeds makkelijker word omdat er meer reguliere ev’s komen. En daarmee ook meer kennis.
En als het niet lukt heb ik een bijzonder slimme vrouw, die kan alles leren wat er te leren valt. Maar bedank voor je bezorgdheid, ik zal nu dat linkje eens aanklikken.
@pomoek: Lol, een ICE is veel meer techniek, een EV heeft amper onderdelen.
Maar goed ik zal het wel niet begrijpen met mijn afgeronde opleiding aan de TU en werkzaam in de techniek ;)
@m54b30: zeg ik ergens dat dit niet zo is? Zeg ik ergens dat ik verstand heb van beiden? Zeg ik ergens iets over jou?
@pomoek: gewoon er 2000l benzine bij bunkeren, brengt je tegen dan 327000€ op. ( als jouw literprijs klopt)
@pomoek: lol en ev? U moet ff een doktert zoeken
@m-tfsi: rijplezier is meer dan alleen een knetterende uitlaat. Als je ouder dan 16 bent tenminste, anders heb je een punt.
@pomoek: veel plezier in je ev dan 😁
@m-tfsi: TFSI is natuurlijk wel onwijs spannend.
@viezefreddyw: was toentertijd een erg fijne auto/motor ja.
In ieder geval meer fun voor mij dan een EV.
Maar hé, als elektrisch jouw ding is, hou ik je toch niet tegen? Lekker van genieten dan
@m-tfsi: Je zegt het goed. Voor JOU ja. Als een ander dat niet vind, prima toch? Waarom moet een ander volgens jou een dokter opzoeken als hij/zij een EV wél spannend vind?

Het is voor een ieder weer verschillend. De ene vind TFSI leuk, de ander EV. De een is voor Ajax en de ander voor Feyenoord. Leef en laat leven.
@viezefreddyw: Of t heel blijft…
@m-tfsi: Juist het geluid is bij zo’n Morgan een heel erg groot onderdeel van de ervaring, bij de echte auto liefhebbers hoef je ook niet aan te komen met zo’n veel te zware klinische accu doos op wielen.
Ik zou zeggen geniet nog van de ICE zolang het kan, de autoliefhebberij in de toekomst is ten dode opgeschreven met de komst van de EV.
@m54b30: dat ben ik dus volledig met je eens, maar sommige anderen volgens mij niet
@m54b30: altijd lachen als iemand met zijn definitie van een echte autoliefhebber komt. Dat maakt de echte autoliefhebber zelf wel uit.
@pomoek: Een EV hoort daar niet bij einde discussie ;)
@m54b30: tja, ooit bedacht iemand de auto. Op stoom. Ongetwijfeld waren er toen mensen die dat maar niks vinden. Nep. Toen kwam de auto op benzine, voorwielaandrijving, diesel, met ABS, ESP, automaat, 4wd, op elektriciteit en als laatste truukje het autonome rijden. En altijd stonden er mensen langs de kant van de geschiedenis te roepen dat het nieuwe nep was, en slecht. Als we hadden geluisterd naar al die mensen dan reden we nu nog op een paard. En dan schreven we dit op paardenblog.nl
@pomoek:
Als echte autoliefhebber moet je vooral heel erg veel auto’s haten. Pfffff, wist je dat nu nog niet??
@pomoek: oh wat een heerlijke car-porn dit! De Duitsers zouden zeggen: “Vernünftige Unvernunft macht sehnsüchtig“, dus gewoon een “no brainer”…
@doublechevron65: die zal ik onthouden!
Een puntgave Lancia Delta HF Integrale. Goede investering en als je hem wilt verkopen doe je dat zeker met winst!
@azuli: Deze koop je dan als investering. Niet omdat ie zo fantastisch leuk is om mee te rijden.
Eigenlijk Niet echt een leuk lijstje zo.. lijkt net of je op het randje zit van leuke auto’s…

Ik ben het met rachid eens, ik vind dit allemaal net niet auto’s. Zoals de Elise en ‘deze’ r8 zou ik nooit kiezen.
Handgeschakelde V8 cantate.
@87tb: *vantage
Maserati granturismo 4.7
Morgan is geen slecht idee. 3Wheeler is wellicht een beetje té, maar een 4/4? Zitten simpele en doeltreffende Ford motoren in. Kan weinig mis meegaan. En Willem zegt inderdaad terecht: waardevast.

Verder kan er denk ik weinig meer gebeuren met de prijs van een Maserati 3200, mits je er zuinig op bent. En zo’n Maserati staat natuurlijk perfect naast een Jaguar XJ ;-)
Mijn tip: een 911 SC van rond 1980 koop je voor ongeveer 40k in prima staat. Geeft meer dan genoeg rijplezier en wordt bijna gegarandeerd meer waard. Het is ook een redelijk foolproof type dus je loopt er ook niet op leeg. Het enige is dat het niet echt een auto voor dagelijks gebruik is.
@frederik:
Ik moest huilen, ik verkocht de mijne een jaar of zes, zeven terug voor € 13000 en was dolgelukkig, want ik had hem twee jaar eerder voor € 12000 gekocht en voelde me spekkoper !
@desjonnies: Achteraf kijk je een koe in z’n hol. Je hebt in ieder geval geleefd!
@frederik: heb je er zelf één? Heb toen ik zocht naar een 911 wat exemplaren gezien met rekeninghistorie. Ik schok ervan.
@alfablog: Want slechter dan gedacht? Ik wilde liever een F-model en heb er één gevonden die nu gerestaureerd wordt. Maar heb eigenlijk alles voorbij zien komen en mijn indruk was dat 40k genoeg zou moeten zijn.
@alfablog: Deze komt toevallig vandaag binnen: https://www.autoscout24.nl/aanbod/-5110d999-1866-4d5d-ae30-8e321c928920
Afgezien van de interieurkleur die je smaak moet zijn, zie ik een frisse auto staan met matching numbers. Maar misschien valt het tegen als je er echt goed naar gaat kijken.
@frederik: tx maar ben voorzien. Heb een maserati coupe gekocht.
@frederik: de SC is verre van een fijne rijdersauto. Mooi van buiten, maar dan houdt het ook wel op. Qua rijden? Meer te nostalgisch… ik zou dan nog eerder een 964 nemen. Qua onderhoud is enkel het onderstel wat duurder qua onderhoud, motorisch heb ik liever ook een 964.
@v60germany: Tja ik hou van de klassiekerervaring, zeker in een auto voor erbij. Moderne meuk hebben we al genoeg. Maar ik zal hier toegeven dat ik niet alle types zelf heb gereden.
Een Nissan R34 GT-R of een Toyota Supra TT? Of een Ford Sierra Cosworth met de nodige aanpassingen?
911 uit 2006… Een Corvette dat zijn echt auto’s met looks.
Ik dacht te lezen dat William iets bijzonders wil..
C63 met de magische 6.2 alstublieft
@huracan: Succes met een net exemplaar te vinden. Heel veel ex finnen auto…
Een vriend wist onlangs voor ietsie meer een serieus goede Gallardo te scoren.
met alle goodies en de onderhoudshistorie
@desjonnies: niet in Nederland
Uit dit rijtje zou ik de Corvette kiezen! Wat is dit een geweldenaar, fantastisch om mee te rijden.
En laten we eerlijk zijn, bij andere merken moet je heeeel diep in de buidel tasten om dezelfde prestaties te halen.
Voor 50 koop je een hele goede Maserati Gransport. Hoe goed een BMW of Audi ook is, het is niet de beleving van een Maserati imo.
Ik zou dus kijken voor een SL55 AMG/SL600 post-facelift (’06-08). In mijn ogen de mooiste SL ooit gemaakt. In de categorie ‘voldoende’ dan als 500 ;-)
Heren heren, de beste man heeft naast zn XJ een TVR nodig. Zeker niet alledaags en een feest om te rijden.
@gokartmozart: als ie rijdt heet dat ;)
Wij stonden onlangs voor ongeveer dezelfde keuze.
Na veel wikken en wegen bleven de v8 vantage en de r8 over.
Uiteindelijk is het voor ons de r8 geworden. Met dusdanig veel plezier, dat hij nu al de rol van ‘daily driver’ over begint te nemen. Zou hem zo weer kopen.
Ik zou voor iets ouders gaan, iets uit midden jaren 90, de mooiste e34 m5 touring 6 bak die je kan vinden, of een nette bmw 850i (een csi is inmiddels op het randje voor dat budget, 5 jaar geleden kocht je ze voor de helft van deze prijs). Of je gaat natuurlijk voor een onvervalst stukje Duitse “verdedelung” en je koopt een B10 BiTurbo en gaat net zo lang rondrijden op de autobahn totdat je een testarossa tegenkomt om die verolgens het leven zuur te maken.
M5 e39 facelift met weinig km gaat zeker nog stijgen in prijs😉
Ik mis een maserati (4200gt/granturismo) in het rijtje…
Die Morgan heeft geen HD, maar een S&S blok.

Geweldige ervaring trouwens zo’n ding. Een keer in de Eifel in mogen rijden op een bochtig weggetje en het is echt een wereld van verschil met een vierwieler.
Aston Martin v8 vantage, die zijn nog wel rond de 50 te krijgen.

Genieten van het geluid en schoonheid.
F-type???
@mdegoede16: gaat eerst nog zakken qua waarde.
BMW 1er M coupe:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=306531105

Masarati 3200GT manual:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=316046164

YOLO:
Mercedes 230SL Pagode:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=307440792
@peurst: 1 serie M gaat sowieso in waarde stijgen
@janmetdelangeachternaam: ja dat is net zo zeker als dat NL niet naar het WK gaat haha!
“minder delicaat en verfijnd is ALS een Boxster” ?! Neeeee, beter he?!
Porsche 911 (996). En dan een wat zeldzamere uitvoering. Gaat geheid stijgen in waarde.
Je werkt je dood en je wil jezelf eens verwennen, je hebt tien jaar hard gespaard als een gek, je hebt nu 10.000€ bij mekaar want oh ja, je werkte tot je tong tot op je voeten, 16 uur per dag the sky was the limit, maar verdomme je zat in de verkeerde branche. simpele ziel, zo eentje waar je door hard werken niet rijk wordt.
Moraal van het verhaal, hard werken en rijk worden is maar uiterst zelden van toepassing.
@wimof: amen!
Niemand gedacht aan een 4C??
@kifta: onlangs eentje horen voorbijrijden, ik was niet wild van dat viercilinder roffeltje.
@tjorque: nochtans, met de optionele race uitlaat klinken ze zéér vet en luid
Eigenlijk vind ik het een beetje flauw om alleen naar sportautos te kijken.

Waarom niet in het weekend lekker offroaden met een FJ Cruiser of een Bowler? Ook geweldig voor erbij toch en ook binnen budget te krijgen.

Of wat te denken van een roze Caddilac met vleugels? Ook die zijn er binnen budget wel te vinden zodat je lekker over de boulevard kunt waggelen.

Of waarom geen Carver? Lekker plat door de bochten zonder dat je haar in de war raakt. Heb je nog echt een bijzonder stukje techniek in de garage staan ook.
Toevallig dat bij elk advies een rijimpressie of een artikel is gelinkt, er is zoveel beters te vinden voor dat geld….
Van die Clio kan ik me nog voorstellen dat het echt een collecters item wordt, maar de rest… lijken me geen auto’s die nou echt waardevol
blijven. Clio is ook nog eens het meest origineel. Als het echt voor de lol is, doe dan die maar. Maar wil je gewoon lekker weekendjes touren, hotelletje onderweg, beetje de blits maken? Dan de R8. Qua uitstraling lijkt die toch wel een klasse of 2 hoger dan een Z4 of Boxster bijvoorbeeld.
Dat was voor ons ook wel een reden dat oa porsche (997 en zelfs 991) en nog wat anderen afvielen, ten gunste van de r8; wij vonden de uitstraling niet alleen wat specialer, ook het gevoel wat de auto geeft bij het rijden. Hij geeft je echt dat supercar gevoel. Alsof elk ritje een cadeau is; iets speciaals.
De enige auto die ik uit dit rijtje zou overwegen is de Lotus Exige. De rest is mij te cliche, behalve de Morgan dan.
@mezelf
En de Clio dan. Die is ook heel gaaf! Ik hou wel van kleine scherpe bommetjes.
En de Morgan +8? Waardevast. Leuk speeltje. Past goed naast de Jag.
Ktm xbow?
Ik kan beamen dat de R8 waardevast is want heb er 1 verhuurd in de jaren 2012-2014. Helaas heb ik ‘m niet meer maar onlangs wel besloten om een RS4 cabriolet te kopen (eentje van 2007). Zoals maar weinigen weten is deze auto slechts 1.507 maal geproduceerd. Ook een waardevaste tip (tot 50k) dus. Tot slot de E61 M5 Touring waarvan er maar 1.025 zijn. Ook die is nog beneden de 50k te koop. Er stonden onlangs 2 op Marktplaats maar beide zijn inmiddels vergeven.
Ik vergeet de Audi TTRS, daarvan zijn er maar een kleine 1.300. Eveneens te koop beneden de 50k.
Van de Roadster althans (sorry voor de meerdere posts).
Zou dan toch de r8 proberen te vinden in een leuke uitvoering. Die zie je het minst, zitten goed in elkaar en om re zien is het gewoon een supercar.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).