Autoblog-advies: zuinig én snel, voor 10.000 euro

Auteur: , 100 Reacties

Want soms wil je gewoon het beste van twee werelden. Bij normaal gebruik gewoon een zuinig torretje, maar als je het gaspedaal intrapt meer dan voldoende vermogen om die bumperklevende 316d achter je te laten.

Citroen DS3

Sjors rijdt op dit moment in een Toyota Yaris. Alle beschikbare 68 paarden die het 1.0 liter blokje eruit weet te persen zijn geen onbekende voor hem. Waarschijnlijk hebben ze allemaal al een naam. Alhoewel hij prima te spreken is over zijn auto, mist hij wel een beetje schwung. Het mag allemaal wel wat vlotter. Vanaf 120pk, dat lijkt hem wel wat. Echter, Sjors rijdt wel 25.000 km per jaar dus het verbruik met wel een beetje binnen de perken blijven. Geen RX-8 dus…

Om een beetje blik op de situatie te krijgen, het welbekende overzicht:

Huidige /vorige auto's:Toyota Yaris 1.0
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 10.000
Jaarkilometrage:25.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Toe aan wat meer vermogen.
Gezinssamenstelling:Twee volwassenen
Voorkeursmerken /modellen:Mini Cooper/Clubman, Citroën DS3
No-go modellen / merken:Volkswagen Golf

Sjors heeft zelf al de autosites afgestruind, en de Mini, met name de Mini Clubman, lijkt hem wel wat. Dan heb je een Mini, maar dan wel met nét dat beetje meer ruimte. Een ruime B-segmenter of lichtere auto uit C-segment lijkt de ideale optie. Het AB team kwam to the rescue met tot de volgende aanbevelingen:

Opel Meriva OPC

Het buitenbeentje: Opel Meriva OPC
Er gaan dagen voorbij dat je niet denkt aan deze veelal blauwe schicht uit Rüsselsheim. De Zafira OPC was destijds een klein succesje en Opel wilde dat luister bij zetten door ook met een hete versie te komen van de auto waarin elke oudtante al mee rijdt. Het is een serieuze auto, want onder het motorkapje schuilt een 1.6 Turbo met 180pk. Niet mis voor zo’n auto. Daarbij ziet ie er lekker vlot uit met z’n donkere achterlichten, dik aangezette bodykit en 17” velgen. Voorin zit je zelfs op heus Recaro meubilair! Nadeeltje: 1 op 13 moet te doen zijn, maar dan moet je wel een beetje rustig aan doen. En ze zijn behoorlijk zeldzaam, want officieel niet in Nederland geleverd. Op dit moment staat er één exemplaar te koop voor 8 mille. Sjors hoeft maar 1 auto te hebben, dus dat lukt precies.

Mini Cooper Clubman (R55)

Sjors zijn voorkeur: Mini Cooper Clubman
Ja, een Mini Cooper Clubman valt keurig in het budget. Sterker nog, Sjors heeft zelfs keuze te over. De Cooper heeft het fijne 1.6 blok met precies 120pk, maar de Cooper S met turbo en 175pk is ook een optie. Zeker in het geval van de Cooper moet je wel even checken of alle opties erop zitten die je wilt, want veel waren destijds een optie. Is een Duits dingetje. Gelukkig zijn er voldoende te vinden met een Chili pack en smakelijke velgen. Qua rijeigenschappen nog altijd een van de leukere auto’s. De Clubman is in vergelijking met de hatch wel iets minder speels, maar je krijgt daar wel wat stabiliteit en comfort voor terug.

Peugeot 207 SW RC

Baguette-express: Peugeot 207 SW RC
Net als de Meriva moet je deze met een vergrootglas opzoeken, want een B-segment station met veel vermogen zie je niet veel. Van de 206 SW had je een GTI uitvoering, van de 207 een heuse RC. De motor is krek eender aan die van de Mini. De rest van de auto kon niet meer verschillen. Dit was nog in de tijd dat Peugeot het nodig achtte om hun auto’s te voorzien van bizar grote koplampen, en bij de gewone 207 viel deze wat uit proportie, maar bij de SW versie is het design gek genoeg beter in balans. Qua rijden veel minder speels dan de Mini, maar wel volwassener. Lekker compleet en fijne stoelen, dat dan weer wel. Check even of de distributieketting ok is of recentelijk is vervangen, verder zijn het vrij probleemloze auto’s.

Abarth Grande Punto

Miskend talent: Abarth Grande Punto 1.4 T-Jet
Toen de Grande Punto uit kwam, was iedereen het er over eens: wat een mooi gelijnde auto. Alleen een rappe versie ontbrak, maar daar bracht deze Abarth verandering in. Het is nooit een verkooptopper geweest, en dat is opmerkelijk, want het zijn puike autootjes. Ze zijn ruim en de uitrusting was af fabriek al behoorlijk compleet. De prijzen waren scherp, en de auto was lekker dik uitgedost zoals alleen Italianen er mee weg komen: grote velgen, dikke bumpers en strepen op de zijkant. Gebruikt zijn ze redelijk te vinden, de Abarth 500 is vele malen populairder, maar een stuk krapper. De 1.4 T-Jet is een likker giftig blokje, en is bij normaal gebruik in staat relatief zuinig te rijden.

Kia Pro_cee'd

Verstandig: Kia Pro_cee’d 1.6 X-Ecutive
Misschien wel de stomste door marketing-bonzen bedachte naam, ooit. Echter, de auto an sich valt niets te verwijten. De hatchback ziet er lekker vlot uit, de betrouwbaarheid is van 7 jaar garantie niveau en de meeste exemplaren zitten goed in de opties. Typisch zo’n keuze die je maakt met je verstand, niet met je hart. Echter, de Kia laat eigenlijk nauwelijks steken vallen en voldoet uitstekend aan de gestelde eisen.

Smart Forfour Brabus

Neerlands Trots: Smart ForFour Brabus
Jazeker, binnen de gestelde eisen kun je zelfs eigenaar zijn van een heuse Brabus. Ok, het is geen 900pk sterke Maybach, maar de ForFour Brabus is zeker het bekijken waard. De ForFour moest tevergeefs een soort Mini/Beetle achtige concurrent worden. Het bleef bij slechts één generatie, die samen met de Mitsubishi Colt in Born werd gebouwd. Het is eigenlijk de Smart versie van de Colt CZT, ook al zo’n auto waar we nooit meer wat van hebben vernomen. De meeste Brabussen zijn lekker compleet uitgerust en je hebt zelfs heuse Monoblocks. Hoe cool is dat?  Wederom, veel staan er niet te koop, dus je moet even goed zoeken. Het interieur moet wel je smaak zijn, echt volwassen is het niet.

Citroen DS3

Chique: Citroen DS3 1.6 VTI So Chic
Sjors had zelf de DS3 ook al in het achterhoofd en het is eigenlijk een schot in de roos. De 120pk sterke 1.6 is een fijne motortje (zelfs als in de Cooper), het verbruik blijft binnen de perken en ze zijn vlot zat. Qua betrouwbaarheid is het lijstje voor een benzine uitvoering verrassend kort. Nog een voordeel, een exemplaar uit 2010-11 valt binnen het budget. Opmerkelijk is dat bijna alle modellen een zogenaamde ‘So Chic’ uitvoering zijn, dat was destijds de op één na meest luxe uitvoering. Qua uiterlijk is het nog altijd een ‘vers’ model (de huidige DS 3 ziet er bijna krek eender uit) en de rijeigenschappen houden een prettig midden tussen lekker sturen en bruikbaar comfort.

Suzuki SX4

Stoer: Suzuki SX4
Dit zustermodel van de Fiat Sedici is typisch zo’n auto waar het gros van de mensen geen weet van heeft, maar waar de eigenaren erg enthousiast over zijn. Nuchter bekeken is het gewoon een goed product. Geen verkooptopper, maar dat komt niet door een gebrek aan kwaliteit. De 1.6 vierpitter loopt als het spreekwoordelijke naaimachientje. Nog een ouderwetse 1.6 die 120 paarden met vreugde mobiliseert. De SX4 schakelt bovengemiddeld en de wegligging is prima. Geen auto om mee te hoeken, maar wel om mee te forensen. Groot voordeel is de ruimte, zowel voorin als achterin, zonder dat het meteen een groot, zwaar en log apparaat is. Vermijd de 1.5 Base: deze hadden standaard geen airco, en de 1.5 is aanzienlijk zwakker.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



100 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Hier zou ik kiezen voor de DS3, met de juiste velgen en kleurencombinatie is het een leuk dingetje.
@misterdrogba: ik ook! Leukste auto in dit segment, volwassen uiterlijk en erg degelijk!
@rufctr01: Het feit dat het uiterlijk meer speels dan volwassen is maakt deze auto juist zo leuk, omdat juist het onderstel en de motor heel volwassen zijn. Ziet er leuk uit, rijd als een trein -> win win
@misterdrogba: De leukste DS3 die Sjors kan vinden als die z’n budget ietsjes wil ophogen..

http://www.autokopen.nl/tweedehands-auto/citroen/ds3/6992171-citroen-ds3-16-thp-sport-chic-cruise-leer
@misterdrogba: thp ketting is een erg groot risico.
Interessant, ik shop een beetje in dezelfde categorie.. Ik zit ook vaak te kijken naar een Cooper S Clubman.

Andere mogelijkheid is nog een Skoda Fabia RS Combi…

Maar je kunt ook gewoon voor de daddy gaan, de Golf V GTI. Voro die 10K moeten genoeg nette exemplaren te vinden zijn.
@Jochempie: Oh wacht, die Golf wil je niet. Hm.. Een Audi A3 dan? Volkswagen Polo GTI? ;)

Ook leuk, een lekkere sleeper is de Toyota Corolla T-Sport. 192 PK motor, die ook in de Celica en de Lotus Exige lag… Dit prachtexemplaar staat in Zwitserland te koop met slechts 40K op de teller.
@Jochempie: de gemiddelde grafkist ziet er van binnen nog plezieriger uit, holy shit wat een afgrijselijk somber en saai interieur zeg.

@cpp1: niet dat ik nou veel ervaring heb met het interieur van een grafkist, maar dat terzijde…
@cpp1: Een beetje grafkist is aardig weelderig van binnen.
Een erg lastig parket dit. Ik zou de abarth zeggen maar dat is alleen gebaseerd op uiterlijke vertoning en daarbij volledig subjectief. Maar de eerste keus is vaak de beste en de definitieve dus ik zet mijn geld in op de mini.
Wat te denken van:
– Yaris T-Sport?
– oudere Swift Sport
– 3 MPS?
@toyotafortuner: allemaal autos met de uitstraling van een glas water
Geef mij die mini maar. Leuk ding man! Rijd als een kart en prima kwaliteit.
Punto for the win.
@willeme : Je bent de beste keuze vergeten.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/286554825?asrc=pl|as
@dutchdriftking: heb je daar werkelijk al eens ingezeten? Plastic plastic plastic
@poeperman: Het is geen Polo… Maar rijden doet ‘ie als de beste!
@dutchdriftking: klopt! Had er prima tussen gepast. Interieur is wel duidelijk minder ten opzichte van een Mini of DS3 en de motor moet je flink op toeren jagen voor een beetje aansprekende prestaties, maar het zijn erg fijne rij-ijzers.
@willeme: Hij moet inderdaad wat toeren hebben, maar dat maakt de beleving wel beter. En bij normaal rijden is de 1.6 nog redelijk zuinig ook. Het interieur is inderdaad erg droevig. Een maatje van me heeft er eentje, en het interieur van m`n golf 3 ziet er stukken beter uit. Nu had mijn auto 20 jaar geleden ook een heel andere nieuwprijs, maar dan alsnog. Verder is het zo`n fijn sturende wagen. En met een ander uitlaatje, cold air intake en een chipje kruipt hij dicht richting de 150pk,en is hij ook merkbaar onderin vlotter. Ook doet dat veel goed met het geluid. Het blijft een 1.6 4 pitter, maar toch.
@dutchdriftking: Ben nu zelf ongeveer 3 maanden in het bezit van exact dezelfde auto als de advertentie (als eerste auto). Ik heb nog niet heel veel rij-ervaring maar de fiesta rijdt echt als een zonnetje! Er moeten wel aardig wat toeren gemaakt worden inderdaad.
Mitsubishi Colt CZT 1.5 Turbo
zeer vlotte auto 150 pk
Ik zou voor de Forfour gaan, 177pk uit een Mitsubishi blok en nog voldoende potentieel over.
Motor is een 1,5l variant van het befaamde 2.0 EVO blok, 200+pk is geen probleem en niemand die dat potentieel verwacht, van een Cooper S weet iedereen hoe snel hij is.

Een origineel uiterlijk en een multifunctioneel interieur met o.a. een verschuifbare achterbank krijg je er gratis bij.
Mazda3 MPS.
Ik heb een Forfour Brabus Xclusive te koop uit 2005 anyone? :p
@ryancollin: Waar staat ‘ie? ;) Wat is de KM-stand, hoe heb je ‘m onderhouden, etc?
@aft0570: Staat nergens op internet. Ik ben de 2e eigenaar, 1e eigenaar onderhouden bij de dealer daarna ik zelf. Kilometerstand +- 160k.
Als je toch voor een ds3 gaat, neem dan een VTI

http://link.marktplaats.nl/m1041045356?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=85461

of je rekt het budget een beetje op of praat wat eraf en je haalt een FULL OPTION!!! DIKSTE VAN NL!!!
http://link.marktplaats.nl/m1032921040?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=85461
@gladanus: correctie: VTI moet TPI zijn
@gladanus: correctie op correctie: TPI moet THP zijn
@gladanus: damn, die laatste is erg mooi!
@gladanus: thp ketting is een erg groot risico , net als bij de tsi , grote motorschade, zelfs de gemodificeerde thp motoren komt het nog voor.
Zou bij 25.000 km een diesel niet voordeliger zijn?
@supra1981: goede vraag! Dat is van meerdere factoren afhankelijk: MRB, verbruik van de specifieke types, verzekering, onderhoudskosten et cetera. Vroeger was 25k hét omslagpunt, maar diesel rijden wordt telkens minder interessant, zeker in het A en B segment.
@willeme: Goede vriend ging kijken voor een Renault Clio dCi, reed per jaar 15.000 KM. Scheelde hem per kwartaal €100. Mooi meegenomen!
@supra1981: De komende 2 jaar rij ik nog zeker 25.000 kilometer per jaar. Over 2 jaar gaat het waarschijnlijk minder worden. Vandaar dat ik de keuze had gemaakt om voor een benzine te gaan.
PS: Het advies gaat over mij.
@snowrider: hoeveel minder? Het omslagpunt kan soms veel lager liggen. En een diesel is vaak ook zuiniger. Plus…diesels kunnen vaak ook makkelijk hogere km standen aan, en na 2 jaar zit je weer 50.000 hoger dan nu. Ik zou alle realistische verbruikscijfers nog eens goed in excel zetten en eens goed naar diesel kijken want ik denk dat je de komende 2 jaar geld weggooid. Plus….brandstofprijzen kunnen toch alleen maar weer gaan stijgen?
@snowrider: ben je inmiddels iets wijzer geworden van alles tips?
Zou een mito of giulietta nemen. Met die 1.4T er in zijn die wagens prima vlot en zitten ook makkelijk onder budget.
@jorritdeboer: Een Giulietta onder de 10k vind je wel, maar zelfs een kinderfiets is daarbij rijk uitgerust. En meestal staan er behoorlijke standen op. Mito is ook lastig, zeker als 1.4.
Mis de clio sport, naast de focus/fiesta st leukste keuze,

M’n pa had een fourfour brabus, tot de 3.5k toeren niets en dan stuur vast houden… turbogat galore.. wel heel snel… sneller dan cooper s. Mono block een ramp onder deze auto’s .. continu krom en deuk erin… alu is te zacht. 5x nieuwe velg gehad.
Alfa Romeo 159 1.8 mpi 😜 oh wacht niet echt vlot…
De mini! 🇬🇧

Ook als Clubman een leuke wagen die je ook nog eens lekker kan customizen zonder aan stijl in te leveren.

Al is die witte DS3 VTI met dat lichtblauwe dak op bovenstaande foto ook wel een ontzettend cool ding…
Heb net voor 11500 en megane rs gekocht. Met inruil caddy. Gechipt naar 300pk en dat heerlijke cup chassis!
Sowieso een 118i, 120i, 118d of 120d van de vorige generatie. Vergeet al die klotebakken zoals een Fiesta, hierin vlam je in stijl.
@poeperman: geen gekke keuze, het aanbod van auto’s met minder dan een ton aan kilometers is prima. Ze zien er allemaal ook prima uit.
Voor dit geld is er meer recent en leuk spul te koop dan ik gedacht had, want dacht je bijvoorbeeld van een…

Alfa Romeo Giulietta in distinctive uitvoering met 170 pk. Meer paarden ga je voor dit geld niet vinden. Het is een recent blok, dus het verbruik zou niet heel erg onder de paarden hoeven te lijden, het hangt er bij alle auto’s vanaf wat je onder zuinig verstaat: http://ww3.autoscout24.nl/classified/287967822

Renault Megane Coupé met alles erop en eraan. Met 131 pk voldoet ook de Megane aan alle vereisten, hij heeft ook nog eens een leuk kleurtje: http://ww3.autoscout24.nl/classified/278463755

Suzuki Swift sport met wat minder kilometers, een vlotte B-segmenter met 136 pk en strepen: http://ww3.autoscout24.nl/classified/270551420
Lancia Delta. Goed in de spulletjes en een bijzonder uiterlijk.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/286613221?asrc=st|as
@Rob: bijzonder lelijk!
@Rob: bijzonder auto maar die raak ja echt nooit meer kwijt als je hem koopt. Je hebt meer kans om door bliksem getroffen te worden dan een koper te vinden voor deze Lancia
@slickrick:
Hou je ‘em toch lekker?
Zou zelf voor een vlotte diesel gaan. Neem aan dat je met die km stand veel op de snelweg zit. Dan trek je die 316 eruit terwijl je nog in de 6e versnelling zit.
@boenderaar: Als die 316d gechipt is maak je geen schijn van kans, auto gaat van 116pk naar 192pk na chiptuning. Je bent als BMW rijder helemaal gek als je blijft rijden met een afgeknepen 316d met een 2.0 diesel motor.
@slickrick: kan voor een ibiza 6l gaan met 1.9 tdi en die laten chippen. Maak je nog steeds een goede kans.
@boenderaar: Zeker, wereld van verschil. Rij sinds een jaar in een 6l 1.9 TDI fr met 6 bak. Afgelopen winter een nieuw vliegwiel, koppeling en laten chippen. Die 180pk verast menigeen op de snelweg, heerlijk!
@boenderaar: sjoemeldiesel! :-)
@slickrick: wel als je van plant bent hem na 50k km weer te dumpen ja, anders zou ik het niet aandurven. BMW levert zn motoren in 3 uitvoeringen, van laag tot hoog vermogen. Dr zwaardere motoren met dezelfde inhoud hebben oa zuigers van hogere kwaliteit
@undifined1: de 2.0 liter diesel die in de F20 zit (116d) is extreem afgeknepen en kan makkelijk het extra vermogen aan. Motor is identiek als in de zwaardere versies. Het is puur marketing om je te porren voor een duurdere versie
@boenderaar: Dit advies gaat over mij, maar ik rijd niet veel op de snelweg. Het meeste wat ik rijd zijn de 80km wegen.
@snowrider: ah oke, leuk om te weten. Dan is het inderdaad maar net wat je voorkeur heeft. Heb je inmiddels al een keuze gemaakt?
@boenderaar: Heb momenteel nog geen keuze kunnen maken. Het wordt komende tijd proefritjes maken voor mij. Zelf zie ik een Honda Civic vanaf 2008 ook nog wel zitten.
@SnowRider: zoek een goede en die wil je nooit meer kwijt. Rijdt goed, ruim, betrouwbaar, best leuk en vlot en als jij rustig aan doet dan ook echt zuinig.
Knappe Clubman voor 10 ?
Lijkt mij onwaarschijnlijk of het moet al een redelijk ingereden exemplaar zijn.
Is @larssb op dieet? Ik mis de koeken de laatste tijd.

En een 308 THP is ook een optie, al weet ik uit m’n hoofd niet of die motoren heel degelijk zijn. Er is een occasion video over gemaakt.
@phaeton: je moet de motoren na 2010 hebben, daar zitten geen problemen meer in.
Yaris T-sport is ook een leuke opvolger. Erg vlot, ziet er een stuk sportiever uit (De spoiler is imo wel een must) en het interieur is net even luxer als een normale yaris. En evengoed de betrouwbaarheid die je gewend bent! Aanbod is niet heel groot maar dit budget is meer dan genoeg voor een leuk exemplaar. Ik heb het wel over de eerste generatie, en die is nu wel aardig op leeftijd. Met de nieuwe heb ik geen ervaring, ik weet alleen dat die een stuk zwaarder en groter is maar wel meer vermogen.
@gerjanm: Het probleem wat ik met mijn Yaris op dit moment heb is dat ik er niet ideaal in zit. Mijn lengte is namelijk 1,98 en de Yaris heeft een wat hogere zit. Ik verwacht in Yaris T-Sport niet veel anders te zitten. De Mini heb ik al wel in proefgereden en daar zit ik werkelijk waar wel geweldig in. Het wordt proefrijden voor mij de komende periode.
Clio RS R197?
@nofanboy: wat ik ook dacht!
Voor 9k mag hij mijn Subaru Impreza 2.0 uit 2008 wel kopen. Nog geen ton op de teller. Kan ik gaan shoppen voor een sti ;)
Wat mij betreft is de oplossing hybride. Een leuke Alfa 159 en een elektrische fiets om het verbruik te compenseren!
Een 120i?
een cooper s clubman r56 staan bekend om hun gezeur ( thp blok van peugeot) goed checken of er een revisie of garantie van bmw bij zit anders laten staan)
@trident: je zegt het verkeerd tho blok van BMW én Peugeot!
@trident: Klopt. Ik had een Cooper S, gekocht met 80.000 km, blok was compleet gereviseerd bij 50k. Met 90k op de teller weer verkocht voor dezelfde prijs. Wel een van de leukste auto’s die ik gehad heb!
Mini cooper clubman s is zeker de moeite waard!
Ik heb pas nog een proefrit gemaakt.

Gaat zeker hard maar pakt alleen wat traag op.
Ik mis nog wel de Mito in dit rijtje!
Willekeurige alfa met 1750tbi?
Megane Estate GT180/220!
Opel Corsa (D) GSI voldoende leuke exemplaren te vinden rond de 10k. Geen idee of dat zij zuinig is. Wel lekker 150pk erin
Moet zeggen dat het advies dit keer wel tegenvalt. Het is leuk om iemand wijs te maken dat een clubman s binnen het budget valt, maar was smeer je iemand dan aan? In de prijsklasse van 10.000 loopt je bij een mini in de cooper s uitvoering vaak tegen hoge kilometerstanden bij blokjes die alles behalve betrouwbaar zijn i.v.m. de bekende kwaal van de ketting. De motorblokken bij smart stonden nou ook niet bepaald bekend voor hun lange levensduur. De DS3 is een leuke verschijning maar een beetje opties en de 10.000 ga je ook voorbij, mits je genoegen neemt met een eerste versie met een redelijk tam motorblok. In de DS3 wil je eigelijk gewoon het nieuwe puretech blok met turbo en dus niet haalbaar voor 10.000. De Peugeot is persoonlijk….gewoon een dikke nee! Een lijkenwagen heeft nog meer charisma.
@ablogjunk: de enige leuke optie is de Punto. Motorisch goed met flink wat pit. Daarbij oogt het interieur ook leuk met goede stoelen al moet je verkleuring van bepaalde delen van het interieur dan voor lief nemen.
@ablogjunk: De Clubman als S versie is inderdaad lastig. Maar wat ik zelf ook niet verkeerd vindt is de gewone Mini (R56) of de Clubman non S. Zelf zat ik ook nog aan de Civic te denken vanaf 2008.
PS: Ik heb dit advies aangevraagd.
@snowrider: De cooper (zonder s) is inderdaad al leuk genoeg. Zelf zou ik dan voor de clubman gaan. Ze hebben die mooie diepblauwe kleur! Succes met je zoektocht. Wellicht dat @autoblog een artikel kan doen over import. Dit kan heel erg interessant zijn i.v.m de ruimere opties.
Mini zeker weten
Mijn vriendin rijdt met haar DS3 VTI120 gemiddeld 1 op 17,5 met een tank. Dagelijks 20 km enkele rit naar haar werk. Zijn er zeker niet ontevreden over!
@ThomasBol: En op een schaal van bejaarde naar F1 coureur, hoe vlot/traag is haar rijstijl?
@Edge: snelheidslimiet houdend. 50 waar 50, 80 waar 80 etc. Het is een vrouw en heeft dus in het verkeer niks te bewijzen, dus stoplichtsprintjes zijn niet aan de orde.
Peugeot 208
Een punto abarth is inderdaad wel gaaf. Een t-jet trouwens ook wel met 120pk. En zuinig ook! Ik verbaasde me over de trekkracht van dat toch kleine turboblokje
Houdoe zuinig en een Sierra Sapphire Cosworth aanschaffen. Met een beetje geluk vind je hem voor dat bedrag en heb je ook nog 350+ pk’s!!
Rij zelf een Fiat 500 Twinair Turbo met 85 PK. Ik lach menigeen uit… Aanrader!!!!
@mikehaans: Bij de pomp ook? ;-)
‘Echter, Sjors rijdt wel 25.000 km per jaar dus het verbruik m(o)et wel een beetje binnen de perken blijven’
Volgens mij moet dit moet zijn.
Alfa romeo brera JTD met wat km’s ervaring ?
Waarom heb ik de Ford Fiesta Sport nog niet voorbij zien komen? Leuke looks, vlot en makkelijk 1 op 14!
Mijn Mito 1.4 T-jet mag die wel overnemen! Gechipt, dus die 316d achter je houden moet wel lukken!
Focus ST met oer-sterke 2.5 5 cilinder van Volvo. G3 installatie erin en je rijdt goedkoper dan een Prius en lekker sportief en betrouwbaar…
Ik zou voor de Abarth gaan uit het rijtje. Of ergens een snelle Civic vinden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).