• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog Garage: introductie Renault Mégane R.S. Trophy duurtester

Auteur: Wouter, gepost 14 september 2019 om 07:00 – 36 Reacties

Afbeelding Autoblog Garage: introductie Renault Mégane R.S. Trophy duurtesterAfbeelding Autoblog Garage: introductie Renault Mégane R.S. Trophy duurtesterAfbeelding Autoblog Garage: introductie Renault Mégane R.S. Trophy duurtesterAfbeelding Autoblog Garage: introductie Renault Mégane R.S. Trophy duurtesterAfbeelding Autoblog Garage: introductie Renault Mégane R.S. Trophy duurtesterAfbeelding Autoblog Garage: introductie Renault Mégane R.S. Trophy duurtesterAfbeelding Autoblog Garage: introductie Renault Mégane R.S. Trophy duurtesterAfbeelding Autoblog Garage: introductie Renault Mégane R.S. Trophy duurtester

Renault Megane RS Trophy
DIE IS NIET TE MISSEN IN DEZE KLEUR HE. Gelukkig is er meer te melden over, en ook te doen met onze nieuwste aanwinst in de Autoblog Garage.

Niet dat het de enige benchmark is die telt, maar het zegt wel iets over een auto hoe deze het doet op de Nurburgring. Het is tenslotte één van de plekken waar je je als sportief rijdende petrolhead je hobby lekker kan uitoefenen. En daar op de Ring was de vorige generatie Mégane R.S. altijd een graag geziene gast. Van de nieuwe hadden we dus hoogstaande verwachtingen, maar die werden toen maar ten dele waargemaakt. De Mégane R.S. leek wat van zijn scherpte verloren te hebben en werd een fijne auto voor diegenen die wat meer comfort in een hete hatchback zoeken. Wij houden er wel van als het er iets ruiger aan toe gaat en daarvoor heeft Renault nu de Mégane R.S. Trophy.

Even opfrissen wat de Trophy erbij krijgt: allemaal lekkere upgrades en allemaal gericht om de maximale performance uit de Mégane R.S. te trekken. De belangrijkste wijziging is wellicht de montage van het Cupchassis met 25% stijvere dempers, 30% stijvere veren en 10% stijvere anti-rollbar. De Mégane R.S. Trophy stuurt aanmerkelijk scherper in wordt tijdens uit accelereren nog geholpen door een Torsen mechanisch sperdifferentieel.

Renault Megane RS Trophy

Het 1.8 blok kreeg een klein pepkuurtje en pluste 20 pk. Het maakt de Mégane R.S. Trophy één van de goedkoopste nieuwe auto’s met 300 pk, die allemaal naar de voorwielen worden gestuurd via een handgeschakelde bak of de EDC-automaat. Met automaat stijgt het koppel nog van 400 naar 420 Nm. Een sprintje naar de 100 duurt 5,7 seconden en in theorie laat de Mégane R.S. mijn M135i achter zich op de topsnelheid, de Trophy haalt 260 km/u.

Dat moet natuurlijk een keer worden uitgeprobeerd, de planning is om de mooie groene natuur van de Eiffel te gaan verkennen met onze gele, Franse rakker. Verdere plannen zijn nog in de maak, maar we laten ons ook graag inspireren, dus kom maar door met jullie vragen.

Renault Megane RS Trophy

De specs van onze Mégane R.S. Trophy
De basisprijs voor de Trophy is 55.490 euro, 5 mille meer dan de reguliere Mégane R.S. Onze logé kreeg daarnaast de gele lak Jaune Sirius mee a 1595 euro, het Easy Life pack van 395 euro, het Renault R-link infotainmentsysteem van 995 euro en de wielen kregen een upgrade naar 19” voor de lieve som van 1995 pietermannen. De totaalprijs inclusief rijklaar maken komt daarmee op 61.370 euro. Niet mals, maar voor een groot deel veroorzaakt door het Nederlandse belastingklimaat en alleen het glazen schuifdak kan er nog bij worden besteld. Lekker vol dus, deze gele rakker.

Ook interessant!

  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
  • Elon Musk moet van hoge rechter één Dollar betalen
  • Saboteerde Porsche echt haar Russische klanten met ‘kill switch’?
FacebookTweetPinLinkedIn

autoblog-garage, duurtest, geel, megane, megane-rs, megane-RS-Trophy, Renault, renault-megane-rs-trophy-duurtest, trophy

Vorig bericht: « Dit is de duurste Audi van Nederland
Volgend bericht: Bugatti Chiron Sport 300+ maakte sprong tijdens recordrit »

Lees Interacties

Reacties

  1. camber24 zegt

    14 september 2019 om 07:24

    ‘Verdere plannen zijn nog in de maak, maar we laten ons ook graag inspireren, dus kom maar door met jullie vragen.’

    Naast de Eifel, pak eens een keertje de Vogezen en/of Elzas.

    Login om te reageren
    • monaco zegt

      14 september 2019 om 11:30

      @camber24: Naar wat dacht je van de ring, lekker knallen daar. Ben benieuwd naar de beelden…

      Login om te reageren
  2. rickthestig zegt

    14 september 2019 om 07:41

    Een wedstrijdje Amsterdam-Parijs in Topgear old school stijl met de RS trophy, TGV en het vliegtuig. Omdat het nu nog kan.

    Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    14 september 2019 om 07:51

    Lekkere auto zo in deze kleur. Hoe gaat het met de Swift? Al wat modificaties gedaan?

    Login om te reageren
  4. ds3thp zegt

    14 september 2019 om 07:53

    “Even opfrissen wat de Trophy erbij krijgt:”

    Jullie vergeten de bi-material remschijven, de Recaro stoelen, standaard Alcantara bekleding, evenals Alcantara op het stuurtje.

    Ook heeft de Trophy standaard al 19” maar jullie hebben de upgrade naar de lichtere velgen en Bridgestone Semi Slicks.

    Ontzettend gave duurtester waarvan ik het verhaal zeker ga volgen!

    De hamvraag voor nu is; welke hebben jullie? De handbak of automaat?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      14 september 2019 om 08:25

      @ds3thp: handbak!

      Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    14 september 2019 om 07:59

    Kijk, dat is nog eens een auto om lang bij je te mogen hebben. Wouter jij lucky bastard.

    Login om te reageren
  6. mwti zegt

    14 september 2019 om 08:06

    Eens kijken of het heel blijft.

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      14 september 2019 om 08:11

      @mwti: Er zit geen Alfa logo op de neus.

      Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        14 september 2019 om 09:32

        @michaelb: Die kan je erop plakken, maar dat maakt het nog geen echte Alfa.

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      14 september 2019 om 08:56

      @mwti: Renaults van tegenwoordig blijven heel goed heel!

      Login om te reageren
      • 20klepper zegt

        14 september 2019 om 11:59

        @rufctr01: nou nee….

        Login om te reageren
      • ablogjunk zegt

        14 september 2019 om 12:11

        @rufctr01: Uit ervaring sprekende….NEE

        Login om te reageren
      • veilside_tuner zegt

        14 september 2019 om 12:57

        @rufctr01: akkoord, ik heb mijn rs 280 bijna 1 jaar en geen problemen mee.

        Login om te reageren
  7. GH zegt

    14 september 2019 om 08:11

    Verschillende keren in een GT gereden. Wat mij opviel was het irritante infotainment systeem. Erg gevoelloze knoppen, inclusief voor je verwarmingsinstellingen. Puur dat gebruiks(on)gemak is voor mij altijd een hele grote afknapper geweest. Zonde, want van buiten ziet die er wel erg gaaf uit!

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      14 september 2019 om 08:17

      @gh: Ik vind dat persoonlijk wel mee vallen. Je moet alleen geen vette vingers hebben. Wellicht met een andere auto naar de mac de volgende keer.

      Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      14 september 2019 om 08:36

      @gh: ik rij nu ruim 2 jaar in een Megane, en moet zeggen dat het mij juist is meegevallen uiteindelijk. Het is geen Audi maar veel slechter dan een Golf uit hetzelfde jaar is het m.i. niet. Valt meer dan prima mee te leven.

      Login om te reageren
      • Stefje zegt

        14 september 2019 om 12:41

        @tvklarenbosch: afwerking is toch echt wel van een heel ander (lager) niveau dan de Golf.

        Login om te reageren
        • tvklarenbosch zegt

          14 september 2019 om 18:32

          @stefje: klopt, ging hier om de navi.

          Login om te reageren
  8. michaelb zegt

    14 september 2019 om 08:14

    Mijn vrouw heeft de GT, blijf het een erg leuke auto vinden met een een beter stuurgevoel dan de RS3 moet ik eerlijk zeggen.

    Automaat is even wennen maar absoluut geen stoorzender.

    Login om te reageren
  9. bogey zegt

    14 september 2019 om 09:07

    Is het een idee om terug de Belgische of eventueel Duitse prijzen erbij te vernoemen? Op deze manier is het enkel bpm vergelijken tussen auto’s.

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      14 september 2019 om 09:16

      @bogey: In België worden regelmatig Megane RS Trophy’s verkocht in stock rond de 35k.

      Login om te reageren
  10. tjorque zegt

    14 september 2019 om 09:10

    Ik kruiste onlangs een donker metallic exemplaar en had zoiets van wat een heerlijk dikke smoel!

    Voorlopig hou ik het op motorfietsen, maar later zie ik zulk speeltje ook nog wel zitten…

    Login om te reageren
  11. lacker zegt

    14 september 2019 om 10:47

    Kek wagentje. Maar om het artikel Autoblog Garage te noemen en dan geen foto van je garage tonen, kan natuurlijk niet :-). Of is die “garage” alleen een stukje asfalt met een paar strepen verf?

    Login om te reageren
  12. bernoulli zegt

    14 september 2019 om 10:54

    Gaaf. Zie deze trouwens nooit rijden, i.t.t. zijn voorganger.

    Login om te reageren
    • veilside_tuner zegt

      14 september 2019 om 13:00

      @bernoulli: in mijn stad rijden er 3, inclusief mijn auto. 2 oranje en een grijze.

      Login om te reageren
  13. pecgti zegt

    14 september 2019 om 10:54

    Qua looks vind ik m top, qua techniek/constructie minder.
    Iedere x na een regenbui en je opent de achterklep loopt t regenwater naar binnen en na ieder ritje joelt de ventilator nog 5/10 minuten na alsof je net vd Ring af komt. Doe mij maar de 3RS.

    Login om te reageren
    • veilside_tuner zegt

      14 september 2019 om 12:55

      @pecgti: over het water ben ik het eens. De eerste keer dat ik de koffer opendeed wanneer het regende, mocht ik een andere t-shirt aandoen. De ventilator blijft inderdaad draaien, maar 5/10min? Neen, maximum 2 min of minder. En liever dit dan een uitgebrande auto.

      Login om te reageren
      • pecgti zegt

        14 september 2019 om 15:04

        @veilside_tuner: 7 min 38 sec heb ik een x geklokt, en gewoon rijgedrag. Maar is inderdaad niet altijd even lang. Volgens Renault heeft dat met t milieu te maken, dat de motor zn warmte niet kwijt kan. Ik vind t bloedirritant, maar dat is uiteraard persoonlijk.

        Login om te reageren
  14. stephane8200 zegt

    14 september 2019 om 11:34

    Leuke auto. Ben benieuwd naar de ervaringen.

    Login om te reageren
  15. 20klepper zegt

    14 september 2019 om 11:59

    Elektrische storingen in 3,2,1…….

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      14 september 2019 om 21:49

      @20klepper: 2000 belde, ze willen hun grap terug.

      Login om te reageren
  16. tfsi zegt

    14 september 2019 om 14:21

    Ook ff dat glazen dak aanvinken,
    Off topic, ik las in een groep app iemand wou zijn golf 7 Gti inruilen op een variant helaas meneer, u heeft geen panorama dak ik heb geen interesse om u auto in te ruilen die raak ik gewoon niet meer kwijt, is toch wat.

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    14 september 2019 om 17:14

    Gaaf. Vergelijkende test met de Focus ST?

    Login om te reageren
  18. desubjectievepurist zegt

    14 september 2019 om 21:35

    Hier in België kost een demo van een paar maand de helft!?

    Login om te reageren
  19. Jantje_555 zegt

    15 september 2019 om 16:09

    jullie hebben tohc de handgeschakelde he???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North