• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Belgische CEO doet goede zaken met dit automerk

Auteur: RubenPriest, gepost 28 januari 2019 om 08:40 – 18 Reacties

Belgische CEO doet goede zaken met dit automerk


Niet alleen Tesla is een interessante nieuwe speler in het automobiele veld.

Ja, het is indrukwekkend te noemen hoe Tesla vanuit niets een zeer bekend en sterk automerk is geworden. De Amerikaanse autofabrikant is daar zeker niet de enige in. Het Chinees-Zweedse Lynk & Co heeft een uitstekend jaar achter de rug, wat het interessant maakt om het relatief nieuwe automerk in de gaten te houden.

Belgische CEO doet goede zaken met dit automerk

In tegenstelling tot Tesla, is Lynk & Co niet vanaf de grond opgebouwd. Het automerk heeft Geely als financiële vader achter zich staan. Onder leiding van de Belgische CEO Alain Visser is het echter verbluffend te noemen wat Lynk & Co nu al voor elkaar heeft gekregen. Het automerk is drie jaar geleden begonnen. Vandaag de dag omschrijven ze zichzelf als het snelstgroeiende automerk ter wereld.

In 2018 opende Lynk & Co 221 ‘dealers’ in China. Dit zijn niet alleen traditionele autodealers, maar vooral verkooppunten die je bijvoorbeeld in een winkelcentrum kunt aantreffen. Polestar hanteert eenzelfde strategie. Niet geheel toevallig vallen beide merken onder hetzelfde concern.

Belgische CEO doet goede zaken met dit automerk

Door jezelf als automerk tussen de mensen te begeven in plaats van een locatie op een afgelegen industrieterrein is een winnende strategie. Op dit moment verkoopt Lynk & Co alleen nog in China auto’s. In 2018 verkocht het merk 120.414 auto’s. Best knap te noemen voor een merk dat vijf jaar geleden nog niet bestond. Bovendien is de keuze beperkt tot nog maar twee modellen, de 01 en de 02. Een SUV en een crossover.

De verwachting is dat Lynk & Co de komende jaren nog flink gaat groeien. Er komen nieuwe modellen aan (o.a. 03 sedan, 04 hatchback) en volgend jaar gaat het automerk op de internationale toer. Dan moet het veroveren van Europa gaan beginnen. De eerste dealers komen in Amsterdam, Berlijn, Brussel, Stockholm, Londen en Barcelona. Dan is hier de vraag of Nederlanders het aan gaan durven om daadwerkelijk een Lynk & Co te kopen. Onbekend maakt onbemind voor sommigen onder ons..

Ook interessant!

  • Lynk & Co 02 is hete hatchback met Volvo-techniek
  • Deze dikke sportsedan is helaas geen Volvo
  • Lezersvraag: welk automerk mis jij het meest?
    Lezersvraag: welk automerk mis jij het meest?
  • Lezersvraag: welk automerk is over 10 jaar verdwenen?
    Lezersvraag: welk automerk is over 10 jaar verdwenen?

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

China, Lynk & Co

Vorig bericht: « Maak van je Tesla Model 3 een stoere bink
Volgend bericht: Nederlander van der Zande en Alonso winnen 24u Daytona »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    28 januari 2019 om 09:00

    Kopen? Leasen toch?

    Login om te reageren
  2. garp zegt

    28 januari 2019 om 09:09

    Na een Japanse invasie en daarna een Koreaanse, is dit best mogelijk. Wie had er toentertijd wat verwacht van de bouwers van de Kia Pride en Hyundai Pony???

    Als het volk merkt dat een nieuw merk niet als een probeersel op de markt komt, en het een goede waarde (prijs/kwaliteit) vertegenwoordigd. En het aan de onderste helft van de markt opereert, dan kopen Nederlanders wel.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    28 januari 2019 om 09:19

    Lynke soep voor de gevestigde fabrikanten. Je ziet het al bij de mobiele telefoons, eerst maakten de Chinezen Samsungs en Apple toestellen na, nu lopen ze al voorop in innovatie.

    Login om te reageren
  4. Alfarobert zegt

    28 januari 2019 om 09:19

    Beetje vreemde naam,Link & co.Link is het dan vertrouwd om te kopen? Zou eerst de naam veranderen voor Europa.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      28 januari 2019 om 12:39

      @Alfarobert: in Lynk mss?

      Login om te reageren
  5. tenaci zegt

    28 januari 2019 om 09:24

    Ik zit nog op Qoros te wachten. Die zouden hier ook de boel flink komen opschudden toch?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      28 januari 2019 om 14:55

      @tenaci: Lynk&Co heeft toch wel het grote voordeel dat ze gebruik kunnen maken van de Volvo-fabrieken en -technologie. Dat had Qoros niet. Dus ja, L&Co zal wss de eerste zijn die echt serieuze aantallen zal verzetten in EU…

      Login om te reageren
  6. dirkiii zegt

    28 januari 2019 om 09:27

    Ben benieuwd wat de prijzen worden in europa.

    Login om te reageren
  7. competition102 zegt

    28 januari 2019 om 09:27

    Je showroom vestigen waar je klanten toch al komen, in plaats van op een afgelegen bedrijventerrein. Het klinkt als een open deur, maar toch is toch al decennialang de praktijk dat je als consument maar moeite moet doen om de showrooms te bezoeken. Klinkt inderdaad hopeloos ouderwets.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      28 januari 2019 om 11:56

      @competition102: doet Tesla ook al jaren, alvast hier in Stockholm…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 januari 2019 om 01:35

      @competition102: meestal is de showroom onderdeel van een garagebedrijf. Waar de winst in de garage gemaakt wordt. Dat zijn vaak praktische gebouwen die wat ruimte er omheen nodig hebben voor auto’s, logisch dus om op een industrieterrein te gaan zitten. Overigens is een auto ook niet helemaal het type impulsaankoop zoals een leuk truitje. Een popup store concept in het winkelcentrum om een nieuw model aan het grote publiek voor te stellen dat zie je wel eens, maar een showroom van de Lynk & Co tussen de H&M en de C&A, dat lijkt me niet handig.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    28 januari 2019 om 09:35

    Wat merken er bij is sowieso niet vervelend. Wat moet het toch heerlijk zijn geweest in de jaren 50 en 60 met zoveel meer automerken!

    Login om te reageren
  9. Onehp zegt

    28 januari 2019 om 11:05

    Beetje vreemd dat de lynk niet gelegd wordt met Volvo….

    Login om te reageren
  10. ghost zegt

    28 januari 2019 om 12:06

    De modelnamen zijn typisch als bij de Chinees..

    01 loempia
    02 saté
    148 combinasischotel

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      28 januari 2019 om 12:11

      @ghost: indonees?

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      29 januari 2019 om 13:49

      @ghost: ?? hopelijk is het kwalitatief wel beter dan er bij de chinees uit de luiken wordt geschoven.

      Login om te reageren
  11. tvr1974 zegt

    28 januari 2019 om 12:52

    nou ze mogen wel opschieten…. Want ik zie uitlaten.. dus geen electro mobielen en in ons land is het vanaf 2030 verboden als t aan de minister ligt om die te verkopen… Komen ze echter met ELECTRO modellen dan zou t wel is een gouden toekomst kunnen zijn.. De tijd zal t leren..

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      28 januari 2019 om 15:00

      @tvr1974: Geen probleem. Aangezien het allemaal Volvo-techniek is, komen de eLynk’s tegelijkertijd met de eVolvo’s. En dat zou niet lang meer duren…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North