• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bevestigd: de datum waarop VW de Golf onthult

Auteur: Loek, gepost 3 oktober 2019 om 19:57 – 25 Reacties

Golf VIII


Voor wie liever lekker gewoon blijft en de ID.3 nog niet zo ziet zitten, schrijf hem op in je agenda.

Volkswagen zegt zelf dat bij de ID.3 het getal staat voor het ‘hoofdstuk’ wat de auto is voor het merk. Het begon in de jaren ’30 met de Kever, die heeft het (in Europa) volgehouden tot het eind van de jaren ’70. Opvallend is wel dat er een paar jaar overlap was: het is niet zo dat de Kever uit productie gehaald werd en daarna gelijk de Golf erin kwam. Nee, de Golf kwam in ’74 en de Kever ging eruit in ’78. Datzelfde vindt nu plaats. Ja, de ID.3 is enorm belangrijk voor Volkswagen. Maar de ID.3 is een nieuw begin terwijl veel kopers nog niet klaar zijn voor het einde van het oude. Voor die mensen presenteert Volkswagen gewoon nog een achtste generatie Golf.

Mondjesmaat druppelt er info binnen, hier en daar een lekplaatje en hier en daar zelfs officiële info van VW zelf. Een verrassing zal de onthulling niet zijn, door spyshots, alle info en lekplaatjes aan elkaar te rijgen, samen met de ietwat voorspelbare aard van de Golf, kun je al een redelijke voorspelling doen wat het gaat worden met de nieuwe middenklasser. Toch is concrete info fijn en is het bijna tijd om the real deal te zien.

Dus schrijf in je agenda: 24 oktober zal Volkswagen de doeken van de nieuwe Golf af gooien. Je vraagt je misschien af waarom ze de ontwikkeling niet hebben versneld zodat de auto parallel onthuld kon worden aan de ID.3 op de IAA, dat heeft te maken met de omstreden milieumaatregelen en de Frankfurtse autoshow nogal een dingetje zijn voor Duitse autofabrikanten. Dan wil je je beste groene product sturen en moest de ID.3 alle aandacht pakken. Het signaal is daarom dat mensen die Golf rijden ouderwets zijn: als je meer van ‘nieuwerwets’ bent dan moet je de ID.3 hebben. Wie daarom lekker ouderwets Golf wil rijden kan daarom nog genieten van deze trouwe toevoeging aan het assortiment. Gezien het verleden kan het echter voor de laatste keer zijn… (via Motor1)

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-8, ID3, Volkswagen

Vorig bericht: « Amerikaanse ‘feds’ ontfermen zich over Smart Summon
Volgend bericht: Scoor een zwik Paul Walker-auto’s op een veiling »

Lees Interacties

Reacties

  1. sjonniedeluxe zegt

    3 oktober 2019 om 20:01

    Ben benieuwd of er een GTE Variant (station) komt.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      3 oktober 2019 om 20:25

      @sjonniedeluxe: vraag is of daar nog veel markt voor is. Voordelen zijn er wel een beetje af, elektrisch doet het beter, dus zal eerder een e-golf station zijn dan.

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        3 oktober 2019 om 20:34

        @ghost: ik denk buiten Nederland die vraag er wel is. En de push is er ook vanuit fabrikanten, gezien de limiet van 95gr. Binnen Nederland kan het ook succesvol zijn zolang hij niet duurder is dan vergelijkbare benzine of diesel. Ik rij nu plugin en vind het fijn: stil op de kortere stukken, maar wel zonder zorgen heen en weer naar Brussel gesjeesd. Daarnaast zijn er steeds meer bedrijven met strenge co2 limiet op de leasewagens.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          3 oktober 2019 om 21:20

          @sjonniedeluxe: Mwah ja snap ik ergens maar ik bedoel voordat de Golf 8 er is in zo’n uitvoering praten we eind 2020, geen idee wat de bijtelling is voor zo’n auto, maar gezien de bijtelling elk jaar omhoog gaat zie ik amper voordelen.

          Login om te reageren
      • w0ut zegt

        3 oktober 2019 om 20:39

        @ghost: Nederland is de rest van Europa niet. In Belgie zijn plug-in hybrides financieel nog zeer interessant als (zakelijke) lease.

        Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      3 oktober 2019 om 22:00

      @sjonniedeluxe: ik ook, de passat is er immers ook.

      Login om te reageren
    • donjunior zegt

      3 oktober 2019 om 22:19

      @sjonniedeluxe: https://www.autoblog.nl/nieuws/er-komen-twee-gtes-van-de-vw-golf-8-130341?utm_medium=relevant_items

      Login om te reageren
  2. cabriohater zegt

    3 oktober 2019 om 20:07

    Ik voel mij er vooral oud door, heb het gevoel dat de Golf 7 echt 3 dagen terug onthult werd terwijl het alweer 7 jaar terug is.

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      3 oktober 2019 om 20:27

      @cabriohater: Volgens mij voelt de Golf zichzelf ook oud. Heb je die treurig hangende koplampen al gezien? Het is net alsof ie zich nu al verslagen voelt door de ID.3.

      Login om te reageren
      • blo3to3t zegt

        3 oktober 2019 om 22:01

        @gandini: zucht, eerst maar in het echt zien vind je niet?

        Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      3 oktober 2019 om 22:40

      @cabriohater: Dit ja. Ik vind een eerste generatie V50 ook uiterst modern en fris. Wat zeg ik: als ik een Volvo S40 eerste generatie zie vind ik het nog een knappe en moderne auto…

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      4 oktober 2019 om 09:13

      @cabriohater: je bent niet de enige

      Login om te reageren
  3. ukbob zegt

    3 oktober 2019 om 21:00

    Was toch al ff bekend…? Er zijn al journo’s die de golf 8 al gezien hebben, datum is dus eigenlijk gewoon t einde van het officiële embargo..

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    3 oktober 2019 om 21:14

    Hij gaat net even te veel op de Polo lijken vrees ik.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      3 oktober 2019 om 21:48

      @dutchdriftking: Nog meer?!

      Login om te reageren
    • utregcity zegt

      4 oktober 2019 om 07:30

      @dutchdriftking: dat is het stiekem ook, een Polo, niemand die ‘t opvalt, maar wel een hogere prijs vragen. #kassa

      Login om te reageren
  5. blo3to3t zegt

    3 oktober 2019 om 21:59

    Prima, ben wel benieuwd of de variant dan ook meteen wordt getoond maar gezien het verleden duurt dat wel eventjes gok ik.

    Login om te reageren
  6. sonnybonds zegt

    3 oktober 2019 om 22:30

    hoop dat deze spannender wordt dan de id3

    Login om te reageren
    • airditude zegt

      3 oktober 2019 om 22:42

      @sonnybonds: een golf spannend? Dat zou wat zijn zeg ;)

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      4 oktober 2019 om 00:35

      @sonnybonds: ik zou in dat geval vooral aanbevelen deze stickers er op te laten zitten.

      Login om te reageren
      • sonnybonds zegt

        4 oktober 2019 om 14:20

        @karhengst: haha dat zou een goeie grap zijn! En dan al die spotters denken dat je in een nieuwe geheime testauto zit hihi

        Login om te reageren
  7. van1 zegt

    4 oktober 2019 om 08:49

    Dat is natuurlijk altijd smullen geblazen. Hhmm.. ik kan haast niet wachten.

    Login om te reageren
  8. Jantje_555 zegt

    4 oktober 2019 om 12:00

    voor als je een aanhangwagen wil trekken of niet graag 30 minuten of langer wacht op je reis is dit het antwoord.

    Login om te reageren
  9. ericc zegt

    4 oktober 2019 om 15:48

    Nu wachten op een R!

    Login om te reageren
  10. BloodSeaker zegt

    5 oktober 2019 om 11:14

    Zou er ook eens een echt nieuw model komen? Lijkt al 15 jaar dezelfde :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North