• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bizar! Zoveel kost een oliewissel voor een Bugatti Veyron

Auteur: hayte, gepost 4 december 2019 om 13:09 – 75 Reacties

Bizar! Zoveel kost een oliewissel voor een Bugatti Veyron


Het is meer dan een kleine hatchback.

Stel, je hebt net voor net geen anderhalf miljoen euro een Bugatti Veyron gekocht, die binnenkort weg moet voor een kleine beurt. Voor een normale auto kost dit een paar honderd euro, of zelfs nog minder als je zelf aan de slag gaat. Bij de Veyron zit dit echter net iets anders. Want naast een astronomische aanschafprijs, zijn er ook astronomische onderhoudskosten.

Een van YouTuber Manny Khoshbin’s Veyrons (hij heeft er twee én nog een Chiron) moest zo’n onderhoudsbeurt ondergaan, dus maakte hij er maar meteen een filmpje over. En wat blijkt: zo’n oliewissel kost maar liefst 25.000 dollar, omgerekend is dat 22.500 euro. Dat is bijna de prijs van een Ford Focus!

Toegegeven: met die oliewissel worden ook alle andere vloeistoffen meegepakt, maar het blijft een bizar bedrag. De vloeistofwissel is ook een vrij bizarre ingreep, je moet namelijk beide achterwielen, -remmen en wat bekledingsmateriaal verwijderen wil je bij de (16!) pluggen kunnen komen. En dit geintje moet je ieder jaar weer opnieuw doen. Natuurlijk, de Veyron is een vrij bijzondere auto, dus zulk soort bijzondere prijzen moet je dan maar voor lief nemen.

Een andere opvallende prijs: een bandenwissel kost 34.000 euro, dat moet iedere twee tot drie jaar gebeuren. Nóg duurder zijn de velgen, die moet je iedere 16.000 kilometer vervangen voor 45.000 euro. Na de eerste drie jaar en 16.000 kilometer ben je dus bijna 160.000 euro kwijt, uitgezonderd de kosten van de eerste twee beurten. Daar kan je wel een aantal leuke auto’s voor kopen…

Er is trouwens ook goed nieuws: voor de Chiron gebruiken ze andere banden waardoor die wissel ‘slechts’ 1800 dollar kost. Daarnaast deelt de Veyron bepaalde onderdelen met bijvoorbeeld de Passat en de Golf van rond de eeuwwisseling, waardoor die slechts enkele euro’s kosten. Exclusief arbeidskosten…

Meer lezen over de Veyron? Eerder schreven wij er deze special over.

fotocredit: Autojunk via @kevinpeters

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Bugatti pooltafel
    Bugatti pooltafel kost een krankzinnig vermogen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, geld, Manny-Khoshbin, onderhoud, veyron

Vorig bericht: « Porsche pikt Tesla-klanten met de Taycan
Volgend bericht: 1 op de 5 Amsterdammers invalide »

Lees Interacties

Reacties

  1. acakoning zegt

    4 december 2019 om 13:13

    Kun je dan geen Chiron banden op de Veyron zetten? :)

    Login om te reageren
    • ko4n zegt

      4 december 2019 om 14:42

      @acakoning: mijn idee ja.

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      4 december 2019 om 16:35

      @acakoning: gewoon na Profiel gaan voor een setje 17inch lichtmetaal met allweather banden van de Chinese markt. Ben je voor /- €500,- klaar voor de complete set incl. Wissel?

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        4 december 2019 om 18:30

        @kennone: ik zie niet wat een Veyron bij een fietsspecialist te zoeken heeft.

        Login om te reageren
      • hotze zegt

        5 december 2019 om 07:43

        @kennone: en dan 350 op de Autobahn. Succes ?

        Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      4 december 2019 om 22:03

      @acakoning: Bekijk hier de servicebeurt voor een McLaren F1: https://www.autocar.co.uk/car-news/features/quick-check-servicing-mclaren-f1

      Login om te reageren
  2. barendbotje zegt

    4 december 2019 om 13:15

    Waarom moeten de velgen vervangen worden? Moeten dit niet de remmen zijn ipv de velgen ?

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      4 december 2019 om 13:18

      @barendbotje: nope, gaat echt over de velgen.

      Login om te reageren
    • tortuga zegt

      4 december 2019 om 13:18

      @barendbotje: ja denk dat ze schijven bedoelen of zo ook bizar

      Login om te reageren
    • gekkehenk zegt

      4 december 2019 om 13:18

      @barendbotje: heb wel eens vernomen dat de velgen “krom” kunnen trekken na tijd ivm de krachten die erop komen.
      Maar zelf geen ervaring mee ?

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      4 december 2019 om 13:18

      @barendbotje: Nee dit is juist. Ivm mogelijke scheurtjes in het materiaal en de topsnelheid enz.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 december 2019 om 13:49

        @donstil: maar de praktische topsnelheid is iets van 30 km/h, het is toch vooral een boulevard flaneer mobiel.

        Login om te reageren
        • jerry zegt

          4 december 2019 om 13:56

          @mashell: ja, en dan hebben ze het bij de garage over regulier onderhoud.

          Login om te reageren
          • vondudenstein zegt

            4 december 2019 om 23:28

            @jerry: kortom. Je maakt je rondje boulevard, lekker met je pik zwaaien, hoek om en hoppa. Snel verser in je Toyota take your pick. Voor dat geld kan je het onderhoud van een hele Toyota garage doen voor… 5 jaar? 10 jaar??

            Maar goed… met je Aygo over de boulevard kan ook echt niet natuurlijk.

            Login om te reageren
    • barendbotje zegt

      4 december 2019 om 13:34

      @barendbotje: okay bedankt voor de toelichtingen hier @gekkehenk: en @donstil: echter vraag ik mij af welke velgen echt aan vervanging toe waren door deze krachten, zou toch zeggen dat dit het net zo lang volhoudt als andere hyper/super cars. Mits er dan geen dragraces mee worden gedaan uiteraard, al zal ik dat niet ontmoedigen aangezien dit soort autos al teveel stilstaan..

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      4 december 2019 om 14:46

      @barendbotje: volgens mij worden de banden verlijmd met de velgen. Je kan dan bij bandenwissels niet eindeloos die oude lijmlaag blijven verwijderen en daarom moet je na een paar keer de complete velg vervangen.

      Login om te reageren
    • Stefje zegt

      4 december 2019 om 16:08

      @barendbotje: nee gaat daadwerkelijk over de wielen. Het is een speciaal proces waardoor het zo moeilijk en duur is de banden te vervangen (alleen de Bugatti fabriek kan dit, dus alles moet die kant op hens de kosten). Als dit proces een par keer gedaan is kan de stijfheid van de velgen niet meer gegarandeerd worden en moet veiligheidshalve dus ook de velgen vervangen worden. En die velgen zijn vaak op maat voor je auto, dus duur.

      Login om te reageren
  3. borrelnoot zegt

    4 december 2019 om 13:15

    Een oliewissel kost ongeveer 8 tientjes bij de garage. Toch geen paar honderd euro?

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      4 december 2019 om 13:22

      @borrelnoot: Nou dat is geheel afhankelijk van de auto en het type olie natuurlijk.

      Een Veyron is het andere uiterste natuurlijk maar €80,- is wel weer erg weinig. Dat hebben mijn auto’s nooit gered.

      Login om te reageren
    • okdoei zegt

      4 december 2019 om 13:24

      @borrelnoot: ligt aan de auto. Mustang GT – €264 voor een oliewissel. Ik heb jankend gepint.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 december 2019 om 15:39

        @okdoei: Ik was bij Cadillac Amersfoort 498,- kwijt voor een complete beurt aan m’n Camaro (2011 SS). Dan vind ik ruim 2,5 meijer voor alleen olie echt bizar.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      4 december 2019 om 13:41

      @borrelnoot: euro’tje of 30 de liter en een litertje of 16 gok ik zo (ten minste; ik heb 2 v8’en gehad en er werd altijd 6-8L aan olie op het bonnetje gezet. Dus 500 euro voor alleen de olie is zo gek nog niet.
      Echter, een auto ontwerpen anno jaar 2000 waar de halve achterkant eraf moet om wat vloeistoffen te verwisselen; dat hoort natuurlijk niet.

      Login om te reageren
      • hardleersbv zegt

        4 december 2019 om 13:58

        @gregorius: Holy shit – 30,- de liter? Loopt dat ding op single malt?

        Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        4 december 2019 om 16:35

        @gregorius: 30L? Scania V8 bedoel je?

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          4 december 2019 om 16:36

          @2wheeler: hooooo verkeerd gelezen! Sla me niet!

          Login om te reageren
    • dees zegt

      4 december 2019 om 13:51

      @borrelnoot: Gaat ook om de uren die erin gaan zitten bij deze bak.
      Kunt op Youtube een video vinden over het werk wat erin gaat zitten. Is ook een stuk meer olie dan bij een normale auto etc.

      Login om te reageren
      • borrelnoot zegt

        4 december 2019 om 14:10

        @dees: voor deze auto begrijp ik het enigszins. Maar doel meer op een ‘normale’ personenauto. Ik kan me niet herinneren ooit meer dan 100,- te hebben betaald voor een oliewissel.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        4 december 2019 om 14:34

        @dees: als er 40 uren in gaan zitten voor 200 per uur (wat al belachelijk duur zou zijn) dan nog zit je maar op 8000 aan uurloon. Ik vind een dikke 14.000 aan olie en kleinmateriaal nogal een behoorlijk bedrag. Zelfs als ze alle kapjes enzo met nieuwe titanium schroeven vastzetten…

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          4 december 2019 om 15:47

          @lekbak: ze kijken Verder de hele auto na met die oliewissel. Dat is de prijs

          Login om te reageren
    • ghost zegt

      4 december 2019 om 13:55

      @borrelnoot: hahaha, bij een 2.0 TFSI blok ben je alleen aan olie al een litertje of 5,5 kwijt. Ik zelf doe er meestal Castrol full synthetic 0W30 in, dat kost ook wat per fles van 1 liter. €200 ben je in ieder geval zo verder, ook omdat je een nieuw oliefilter standaard meepakt en altijd een nieuwe carterplug..

      Login om te reageren
      • hans75 zegt

        4 december 2019 om 14:40

        @ghost: bij een TFSI hoef je toch nooit olie te wisselen, maar alleen bij te vullen ? ;-)

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          4 december 2019 om 17:33

          @hans75: haha fkn grappig…

          2009 belde, ze willen hun grappen terug.

          Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 december 2019 om 15:41

        @ghost: Met de M5, Castrol 10W60. Was ik ook altijd de hoofdprijs voor kwijt…

        Login om te reageren
      • lenferink zegt

        4 december 2019 om 16:32

        @ghost: Hierdoor ontstaan dus vaak de olieproblemen. Men kan zich het best aan het voorschrift van de fabriek houden. In jouw Audi S1 wordt een 5W-30 voorgeschreven. Een 0W-30 is te dun en daardoor kan de auto olie gaan verbruiken. Ook is het beter om consequent dezelfde viscositeit en specificaties te blijven gebruiken i.p.v. “meestal”

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          4 december 2019 om 17:36

          @lenferink: niet zo miepen. Ik praat hier over de WRC-tijd. Die liet ik, vanwege de tuning, om de 10k vullen. Hele WRC-club in Duitsland reden allemaal 0W30, en dat zonder ook maar een enkel probleem. Als je Pon moet geloven moet er allemaal longlife-meuk in, dat is vooral bende. S1 heb ik trouwens alweer een tijdje niet meer, ik heb nu een S3 facelift.

          Login om te reageren
          • sr20det zegt

            4 december 2019 om 22:53

            @ghost: Pon heeft geen kloot te bepalen over wat voor olie er in jouw tsfdi mag. Dat wordt allemaal bepaald door de engineers die de motor ontwikkelt hebben.
            En importeurtje mag daar zeker niet zomaar ineens vanaf wijken.

            Login om te reageren
          • lenferink zegt

            5 december 2019 om 08:30

            @ghost: Sorry, ik wist niet dat je de S1 had ingeruild. Ik ging er vanuit, omdat je de tegenwoordige tijd gebruikt, nog steeds 0W-30 gebruikt maar dat is dus niet zo.
            Hoeze is Longlife olie bende? Het lijkt mij verstandig om je eens in tribologie te verdiepen, misschien miep je dan anders. ;)

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              5 december 2019 om 16:11

              @lenferink: haha geeft niet, wissel nogal eens van auto. Anyway, ik geloof je wel door niet van, en longlife is niet per definitie bende maar de voorgeschreven 30.000km houd ik me niet aan. Als ik een getuned blok heb en ik gebruik het goed, dan ga ik niet gokken daarop. In die zin gebruik ik geen longlife olie bij de WRC, maar gewoon die 0W30 die iedereen bij de WRC-club rijdt, en dan heb ik toch 500 man, die allemaal prima tevreden zijn erover. Voor de S3 zou ik nu niet al te veel me erin verdiepen, die breng ik gewoon naar de dealer en dan hoor ik het wel, zal dus ws gewoon longlife in gaan, maar zelfs daarmee rijd ik geen 30.000km, bij potente wagens geloof ik er gewoon niet zo in.

              Login om te reageren
              • lenferink zegt

                6 december 2019 om 09:22

                @ghost: Hierbij het officiële smeervoorschrift van de Polo WRC:

                Motor CDLJ
                Vermogen: 220 PK/162 kW bij 4500 t/min
                Inhoud Service vulling: 4.7 liter

                Gebruik: Normaal
                Ververs 15000 km/12 maanden
                OEM aanbeveling
                gehele jaar VW 502.00 SAE 5W-40

                Gebruik: Verlengde onderhoudsinterval (max.)
                Ververs 30000 km/24 maanden
                OEM aanbeveling
                gehele jaar VW 504.00 SAE 5W-30
                gehele jaar VW 504.00 SAE 0W-30

                Ik zou dus kiezen voor 5W-40, of als de motor getuned misschein zelfs een 10W-60. Dan weet je in ieder geval dat de smering in orde is bij een warme motor. Ik vind het vreemd dat ze binnen de club voor een 0W-30 kiezen. De viscositeit van deze olie is bij een warme motor wel erg dun en geeft dus weinig bescherming. Dit advies lijkt mij meer gebaseerd op brandstofbesparing, dan op bescherming van de motor.
                Zou je mijn een link naar deze club kunnen sturen, ik ben benieuwd wat de redenen zijn om voor deze olie te kiezen?

              • ghost zegt

                6 december 2019 om 11:01

                @lenferink: is een whatsappgroep vol Duitsers. Maar in hetgeen wat je stuurt staat toch ook ergens 0W30? Wat is het punt dan?

              • lenferink zegt

                6 december 2019 om 11:32

                @ghost: Klopt, bij een Polo WRC met verlengde interval (30.000km) wordt 0W-30 en 5W-30 voorgeschreven. Ik maak er geen punt van, ik mag alleen graag over olie discussiëren. Ik ben benieuwd wat de beweegredenen zijn om zo’n dunne olie te gebruiken bij motoren met deze output.

              • ghost zegt

                6 december 2019 om 11:16

                @lenferink: hier overigens nog een linkje naar forum over Olie voor de WRC, kan overigens zijn dat ik me vergis met 0W40. Ik kocht het in ieder geval van Castrol ipv Mobil 1.

      • rubend zegt

        5 december 2019 om 15:56

        @ghost: ik betaal 7,80 per liter voor Castrol 5w30 Longlife. Is 200 voor alleen de oliewissel dan niet wat veel?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          5 december 2019 om 16:05

          @rubend: dat is ws een internetprijsje. Kijk ik ga gewoon naar garage. Van wat ik me kan herinneren was het Castrol Edge 0W30, werd €17,50 de liter gerekend. 6 flesjes, waarvan de laatste net niet opging, en dan nog carterplug nieuw, oliefilter nieuw, gewoon de A-merken, dus geen B-merk imitatie. Nog wat werk erbij, aan €200,- zit je dan zo hoor.

          Tuurlijk, je kan het zelf gaan halen, zelf gaan doen, imitatie onderdelen gebruiken(niet per definitie slechter maar toch). Dan ben je ws minder kwijt, maar krijg je ook geen bon. Wat ook niet altijd hoeft maar goed, ik probeer een realistisch beeld te schetsen.

          Login om te reageren
  4. nicolasr zegt

    4 december 2019 om 13:17

    In het artikel van het AD van gisteren werd het net wat duidelijker uitgelegd… maar daar hadden ze het over de prijs van een dik aangeklede Polo.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      4 december 2019 om 13:18

      @nicolasr: Dit kost het onderhoud van een Bugatti Veyron

      https://www.ad.nl/auto/dit-kost-het-onderhoud-van-een-bugatti-veyron~a741411e/

      Login om te reageren
  5. Donstil zegt

    4 december 2019 om 13:20

    Daarom rijden er Veyrons met de banden/velgen maat van de Aventador. (Zie: royalty car exotics YouTube bijvoorbeeld)

    Die kan makkelijk vervangen worden en de topsnelheid rijden die auto’s toch nooit.

    Login om te reageren
  6. crashingduke zegt

    4 december 2019 om 13:28

    Ongeveer hetzelfde als het achterstallig onderhoud van de goedkoopste Daimler van marktplaats. Maar met een beetje mazzel komt dat niet elk jaar terug.

    Login om te reageren
  7. markos78 zegt

    4 december 2019 om 13:32

    Als je toch al geld teveel hebt (en smaak te weinig, want anders koop je geen Bugatti), wat maakt dat kleingeld dan nog uit?

    Login om te reageren
  8. fanboy zegt

    4 december 2019 om 13:32

    16 pluggen voor de olie? Is het toevallig een 2 takt?

    Login om te reageren
    • carlover12 zegt

      4 december 2019 om 14:29

      @fanboy: Nee, wel een W16

      Login om te reageren
  9. tttijn zegt

    4 december 2019 om 13:40

    Absurd.

    Login om te reageren
  10. kniesoor zegt

    4 december 2019 om 13:42

    Hiermee vergeleken is een beurt voor een Ferrari een absoluut koopje . . .

    Login om te reageren
  11. raoufff zegt

    4 december 2019 om 14:38

    Tsja, wat wil je. Het is een VAG, dus proberen ze je altijd een poot uit te draaien als er wat moet gebeuren aan je auto!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      4 december 2019 om 15:57

      @raoufff: Je weet dat de Veyrons zijn verkocht met dik verlies?

      Als je de kosten vergelijkt met een redelijke GT-raceauto, vallen de kosten redelijk mee, eigenlijk. Het is duur omdat de kwaliteit zeldzaam hoog moet zijn en het is duur omdat er maar heel weinig onderdelen voor gebouwd zijn. Gezien het aanschafbedrag valt het ook wel mee. Als het Alfa Romeo percentages waren geweest, dan was het véél hoger :-D

      Login om te reageren
  12. iphonistvongates zegt

    4 december 2019 om 14:44

    Klinkt wel logisch….met zo’n auto ga je niet besparen op de prijs van motorolie of deskundig arbeid. Het maakt niet zoveel uit of je er maar 50 – 120 km p/u mee rijdt per trip.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      4 december 2019 om 14:55

      @iphonistvongates: het enige wat er logisch aan is, is dat ze enorme bedragen doorrekenen aan mensen die het makkelijk kunnen dragen… De rest is klinkklare onzin.

      Login om te reageren
  13. Davion zegt

    4 december 2019 om 14:56

    Filmpje van iemand die zelf de oliewissel doet: https://www.youtube.com/watch?v=sKobwz7wJso
    Zoals je kan zien is het idd vrij omslachtig, zeker omdat er 16 drainage plugs zijn, bij een Ferrari 458 zijn dit er blijkbaar maar 3… Ontwerp bij de Chiron zal ongetwijfeld beter zijn :) (Dit doet mij trouwens denken aan de McLaren SLR, ik geloof dat de ganse motor moest uitgebouwd worden indien de airopomp moet vervangen worden !)

    Login om te reageren
  14. pier zegt

    4 december 2019 om 14:58

    Ik vind het bizar hoe vaak er op Autoblog tegenwoordig het woord bizar gebruikt wordt.

    Login om te reageren
    • jappebak zegt

      4 december 2019 om 15:35

      @pier: precies. Clickbait-taalgebruik voor o.a. de google feeds, zwaar irritant. En dat terwijl het “nieuws” al bijna twee jaar oud is (filmpje uit 2018: https://youtu.be/XWj3-YLD7sg) maar je MOET het zien want het is ONGELOFELIJK En Je Zult Niet Geloven Wat Er Toen Gebeurde.

      Login om te reageren
  15. 3246cm252kw zegt

    4 december 2019 om 15:07

    Wat zegt dit over de kwaliteit van de Veyron? En nog meer over de velgen? Kut kwaliteit dus ?

    Login om te reageren
    • ericd zegt

      4 december 2019 om 15:16

      @3246cm252kw: yup, kwou net zegguh…

      Login om te reageren
  16. supertjeduc zegt

    4 december 2019 om 15:29

    Ik ben ooit 1 keer bij een abarth dealer geweest voor een kleine beurt
    Kijk die dingen zijn duur en dan denkt zo’n dealer dan kunnen ze ook wel veel betalen voor het onderhoud
    Maar als ze er dan olie in doen die online 8 euro kost en ze rekenen 24 euro plus 90€ arbeidsloon dan ben ik weg

    Login om te reageren
    • basbasbas zegt

      4 december 2019 om 18:15

      @supertjeduc: flesje wijn gaat in de horeca ook 5 keer over de kop. Ga je dan ook weg?

      Login om te reageren
    • niex zegt

      6 december 2019 om 17:09

      @supertjeduc: dit is gewoon een manier om wat extra’s te verdienen, als je een goede eerlijke garage hebt dan gun je ze die paar tientjes kom op.

      Login om te reageren
  17. moveyourmind zegt

    4 december 2019 om 15:57

    Om de 45.000 kilometer de velgen vervangen…

    Ze konden zeker tien cent besparen door goedkoop in te kopen…

    Is gewoon een schijtauto.

    Login om te reageren
    • ericd zegt

      4 december 2019 om 17:04

      @moveyourmind: Het is om de 16.000 km vervangen à raison van 45.000.

      Login om te reageren
    • jappebak zegt

      5 december 2019 om 09:53

      @moveyourmind: Bugatti wilde met deze hypercar bewijzen dat het nog kon: met een brandstofauto een brute, 1000 pk sterke auto bouwen. Daar ging het ze om, niet om het de leasemaatschappijen of de pannenzegelplakkende burger zo efficiënt mogelijk te maken. Daar lag gewoon de prioriteit niet. Bedenk je goed dat er op dat moment nog geen vergelijkbare productiewagen bestond en dat alles opnieuw uitgevonden moest worden, met dat ene doel voor ogen. Het ging ze trouwens zelf ook niet in eerste instantie om winstgevendheid, ze hebben op die Veyrons volgens mij ook zelf verlies gemaakt, zeker in het begin, tot elke sjeik er één wilde.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        5 december 2019 om 12:56

        @jappebak: iedereen wist dat het kon. Alleen dat ruk ontwerp dwong ze in allerlei maatregelen. Op de veyron maakte ze een miljoen of meer verlies per auto. Die verdienen ze met de chiron terug.

        Login om te reageren
      • niex zegt

        6 december 2019 om 17:12

        @jappebak: dan nog, dat velgenverhaal is belachelijk, spatten ze uit elkaar na zoveel km? een oliebeurt mag best een paar k kosten op deze wagen maar 25??? Nee, dat wordt toch maar geen 2e hands Veyron haha.

        Login om te reageren
  18. Dutchcarwizard zegt

    4 december 2019 om 16:07

    VW is nooit goedkoop geweest in onderhoud.

    Login om te reageren
  19. bloemhof010 zegt

    4 december 2019 om 16:13

    Maar wat als je er helemaal niet zo veel mee rijdt op jaar basis? (Denk aan 1000km per jaar)

    Login om te reageren
  20. maotje zegt

    4 december 2019 om 17:01

    Beetje jammer dat je dan geen officiele kostenspecificatie zie. Had wel willen weten wat ze doorberekenen aan arbeidsloon en rekenen voor een litertje olie. Zal allemaal niet misselijk zijn.

    Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    4 december 2019 om 18:30

    @hayte, een paar honderd euro voor een kleine beurt?! Waar laat jij je afzetten dan?

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      5 december 2019 om 12:41

      @dutchdriftking: ligt er geheel aan waar je je auto heen bremgt. Breng je je bmw bij een bmwdealer is een paar honderd euro voor een kleine beurt echt heel normaal. Die durven zelfs 50 euro te rekenen voor apk.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North