• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M3 CS Touring: €67k duurder dan de M5 Touring!

Auteur: machielvdd, gepost 30 januari 2025 om 08:10 – 18 Reacties

M3 CS Touring

De BMW M3 CS Touring is hier en hij is vooral heel erg duur.

De BMW M3 CS Touring was niet gelekt, maar toch kende deze auto weinig geheimen. Op basis van spyshots en wat we wisten over de sedan konden we al eigenlijk alles al invullen. Maar nu is ‘ie dan officieel: de eerste stationwagen met het CS-label!

De M3 CS Touring levert – geheel volgens de verwachting – 550 pk en 650 Nm aan koppel. Dat is een vrij bescheiden stijging ten opzichte van de normale M3 Touring, want die heeft sinds de facelift standaard al 530 pk. Het koppel blijft hetzelfde. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat nu een tiende sneller, namelijk 3,5 seconde. M Driver’s Pack is standaard, wat betekent dat de top begrensd is op 300 km/u in plaats van 250.

M3 CS Touring
M3 CS Touring
M3 CS Touring
M3 CS Touring

Gewichtsbesparing is ook een thema: de M3 CS Touring is maar liefst 15 kg lichter dan de standaard M3 Touring. Dat is ongeveer vergelijkbaar met het wel of niet meenemen van je jas. De gewichtsbesparing is kleiner dan bij de sedan, omdat het dak niet van CFRP is. De motorkap, splitter, diffuser en spiegelkappen zijn dat wel. Daardoor weegt de auto nu ‘maar’ 1.850 kg.

De M3 Touring is standaard vierwielaangedreven, en dat geldt ook voor deze CS. Wel kun je al het vermogen naar de achterwielen gooien in de 2WD-modus. Er is ook nog een 4WD Sport-modus die er tussenin zit.

Het mooie van de M3 CS Touring is dat je met het hele gezin plus bagage naar het vakantiepark bij de Nürburgring kunt, om vervolgens met diezelfde auto het circuit op te gaan. Het onderstel is hier speciaal op afgestemd en de automaat heeft een specifieke circuitstand. De CS staat ook standaard op Michelin Pilot Sport Cup 2’s.

In het interieur treffen we carbon kuipstoelen aan, die volgens Wouter voor geen meter zitten (zie de M4 CS rijtest van maandag). Het stuur is bekleed met alcantara. Het interieur is verder weinig anders dan dat van de reguliere M3 Touring, maar dat is juist een goede zaak. Voor hetzelfde geld hadden ze de achterbank vervangen door een rolkooi.

Dan nu het prijskaartje. We hadden jullie in het artikel van vorige week al een beetje mentaal voorbereid, maar de prijs van de M3 CS Touring is alsnog even slikken. Waar de sedan nog onder de twee ton bleef, betaal je voor deze auto €213.041. Daarmee is het de duurste M3 ooit. De gelimiteerde M4 CSL was nog net iets duurder, maar dat is strikt genomen geen M3.

En we moeten toch weer even de vergelijking maken met de M5 Touring: die is er vanaf €146.604. Dat betekent dat je voor de prijs van een M3 CS Touring een M5 Touring EN een Z4 kunt kopen.

Ook interessant!

  • BMW M3 CS Touring is bijna klaar
  • Video: BMW M3 Touring CS Prototype
  • Je moet er als de kippen bij zijn voor een M3 CS Touring
    Je moet er als de kippen bij zijn voor een M3 CS Touring
  • BMW presenteert een piekfijn uitgevoerde M3 Touring

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g81, M3, m3-cs, touring

Vorig bericht: « A10 wordt weer afgezet, maar nu om feestelijke reden
Volgend bericht: Met deze auto wil Renault records verbreken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    30 januari 2025 om 08:31

    Toch maar een mild hybrid systeempje inbouwen om de kosten te drukken, dan?

    En 15 kg gewichtsbesparing is natuurlijk een farce voor waar het CS label voor staat…

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      30 januari 2025 om 08:40

      De L ontbreekt, die staat voor ‘leicht’. Verder eens hoor, tikkeltje zwaar maar sinds de nieuwe M5 is alles relatief…

      Login om te reageren
    • ecknine zegt

      30 januari 2025 om 13:24

      CS staat voor Competition Sport. Ik denk dat je CSL bedoelt.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        30 januari 2025 om 15:08

        Niemand gaat een competitie rijden met een stationwagen! CS staat voor “cum suis”, dat is Latijn voor “met de zijnen”, dat betekend dat de kinderen en kinderwagens ook mee kunnen.

        Login om te reageren
  2. mc96 zegt

    30 januari 2025 om 08:32

    Voor mij zou het dus de M5 en de Z4 worden.

    Login om te reageren
  3. kennone zegt

    30 januari 2025 om 08:59

    Wat een gewicht zeg. Je zou bijna een M340i touring met wat tuning overwegen omdat deze nog eens 80kg lichter is. Wellicht moet je met deze M3 de vergelijking maken met de M5, dan valt het allemaal wel weer mee..

    Login om te reageren
  4. Pordon zegt

    30 januari 2025 om 09:07

    Mijn hemel, dik twee ton voor een 3-serie station… zo’n 10 jaar geleden waren dit de prijzen voor de allerdikste 7-series.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      30 januari 2025 om 09:49

      15 jaar geleden kocht ik daar een ruim appartement met dakterras voor in de Amsterdamse Jordaan…

      Login om te reageren
      • flow82 zegt

        30 januari 2025 om 13:44

        Indien je dat appartement dan nu zou verkopen, dan had je vandaag de dag er toch zeker 2 van deze Bimmers mee kunnen bekostigen lijkt mij.

        Login om te reageren
  5. petroldrinker zegt

    30 januari 2025 om 10:18

    213K voor een 3 serie station die eruit ziet als een varken??? dan koop ik toch echt een F12 ofzo voor dat geld….

    Login om te reageren
  6. lpgbarrel zegt

    30 januari 2025 om 10:29

    Dit koop je niet nieuw in Nederland.. Maar na een jaartje of 4 a 5 lekker importeren

    Login om te reageren
  7. RiKe zegt

    30 januari 2025 om 11:02

    Absoluut krankzinnige prijs. Alles echt verschrikkelijk duur maken, daar is Nederland heel erg goed in

    Login om te reageren
  8. GJZ zegt

    30 januari 2025 om 12:56

    Een M3 zou elke liefhebber moeten verkiezen boven het gedrocht wat M5 heet.
    Beter nog gewoon Alpina kiezen, bijna even veel vermogen maar dan stijlvol.
    De enige juiste keuze blijft een Giulia Q! Kom maar door met de commentaren 🤣

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 januari 2025 om 15:11

      Er is niks stijlvol aan een Alpina, tenzij je een Hamburgse bordeelhouder met een matje in de nek bent, alleen dan zijn de striping, veel te veel spaakswielen, frontsplitter, niet passende typeplaatjes en opzichtige uitlaateindstukken “stijlvol”.

      Login om te reageren
      • Focacino Royale zegt

        30 januari 2025 om 15:35

        Nounounounou…

        Login om te reageren
  9. Hubert zegt

    30 januari 2025 om 15:18

    BMW M3 CS : 1850kg.
    Competition Sport… Bedoelen ze hier sumo worstelen?

    Login om te reageren
  10. Focacino Royale zegt

    30 januari 2025 om 15:31

    Het is allemaal prachtig en spectaculair, maar voor dit geld zou ik het niet doen, zelfs als geld er niet toe deed. Of ik schrijf me in in BE of DE, wat zijn de prijzen daar?

    Login om te reageren
    • Focacino Royale zegt

      30 januari 2025 om 15:34

      Ah, Edit to myself: €99k voor de gewone en €160k voor de CS in België. Je zou de gewone M3 Touring bijna als een koopje betitelen..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North