• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: BMW M340d als sedan en touring leverbaar

Auteur: hayte, gepost 27 januari 2020 om 16:20 – 32 Reacties

Officieel: BMW M340d als sedan en touring leverbaar

En er zijn nog afbeeldingen ook van de lekker dikke BMW M340d

BMW Nederland heeft het nog niet officieel gezegd, maar in België weten ze het al wel: De BMW M340d. Begin november schreven we er voor het eerst over, toen ging het nog om een Touring met vierwielaandrijving en een zes-in-lijn die 326 pk en 680 Nm kan leveren. Geplande release: de eerste paar maanden van 2020.

Inmiddels zitten we in die eerste paar maanden van 2020, maar de BMW M340d is nog niet op de weg gezien. Toch was er twee weken terug wel nieuws over de nieuwe diesel: een 48V-starter zou er voor zorgen dat de auto nét iets meer kracht levert. Om precies te zijn: 340 pk en 700 Nm. Die mildhybrid-tech zorgt er meteen ook voor dat de 100 Nm meteen leverbaar is, wat de acceleratie ten goede moet komen.

Officieel: BMW M340d als sedan en touring leverbaar

M340d toch als sedan

Nu is er weer nieuws over de BMW M340d. Groenlicht.be heeft er zelfs al een Belgische prijs van. In Belgie staat de M340d inmiddels ook in de configurator. En wat blijkt? De diesel wordt zowaar geleverd als Touring én sedan! Het artikel bevestigt de eerdere geruchten over de auto. De zelfontbrander krijgt dus het vierwielaandrijvingssysteem xDrive mee en de 48V-starter. De nul-naar-honderd-tijd is in sedan-uitvoering in 4,6 seconden achter de rug, de Touring doet er 0,2 seconde langer over. Beide auto’s zijn begrensd tot 250 km/u. Leuk weetje: dankzij die mildhybrid-technologie kan de auto tot 160 km/u tijdelijk rijden met de plofmotor uitgeschakeld.

Qua uiterlijk worden de diesels geleverd met de M-spoilers en -bumpers en krijgen ze 18-inch lichtmetalen velgen mee. Daarmee lijken ze qua uiterlijk op de BMW M340i die Wouter eerder testte. Over die benzine-uitvoering gesproken: die kan wel sneller naar honderd sprinten en doet er ‘slechts’ 4,4 seconden over. Maar de BMW M340d doet langer met een tankje peut.

Officieel: BMW M340d als sedan en touring leverbaar

Prijzen en leverbaarheid in Nederland zijn nog niet bekend. Voor België wordt genoemd: € 66.550 voor de sedan en € 71.150 voor de Touringversie van deze dikke diesel. Als we de eerdere geruchten over een leverbaarheid in de zomer moeten geloven, moet het niet lang meer duren voor we meer over deze bolides te weten te komen. De prijs van de M340i begint bij de 78.393 euro.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling
  • Ander interieur voor BMW M3 Touring
    Ander interieur voor BMW M3 Touring

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, bmw-m, Diesel, g20, M340d, sedan, station, touring, xDrive

Vorig bericht: « AC Schnitzer Toyota Supra – rijtest en video
Volgend bericht: Nieuwe Seat Leon lekt dag voor aankondiging uit »

Lees Interacties

Reacties

  1. aarsgewei zegt

    27 januari 2020 om 16:48

    Foto’s…..

    Login om te reageren
    • hayte zegt

      27 januari 2020 om 17:05

      @aarsgewei: Goed punt, heb er afbeeldingen van gemaakt ;)

      Login om te reageren
  2. poes zegt

    27 januari 2020 om 16:54

    Moet je foto van de achterkant zien. Wat een mislukte bak is het toch eigenlijk. Ja het is een nieuwe 3-serie, da’s altijd wel een fijne wagen, maar het wordt er met de jaren niet beter op :-(

    Login om te reageren
    • anne_gaastra zegt

      27 januari 2020 om 17:11

      @poes: Ik vind persoonlijk de auto juist van de achterkant er goed uit zien, vooral de nieuwe verlichting is erg mooi. De voorkant daarentegen…

      Login om te reageren
      • Dutchcarwizard zegt

        27 januari 2020 om 22:21

        @anne_gaastra: beetje Lexus invloeden

        Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      27 januari 2020 om 17:22

      @poes: Had dezelfde mening maar denk dat hij gewoon niet zo fotogeniek is, zag er van het weekend een rijden en moest bekennen dat ik hem toch wel strak vond.

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      27 januari 2020 om 17:48

      @poes: ik vind de achterkant juist weer mooi strak. De verlichting van de F30 facelift introduceerde dat rate golflijntje wat me altijd tegenstond tov het origineel.

      Over het algemeen vind ik het een heel nette kar, maar wel met afstand de saaiste van “de Duitse drie”. Dat was voorheen de Audi, maar die vind ik dan juist weer mislukt met z’n tierelantijntjes.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    27 januari 2020 om 16:54

    De auto welke de Alpina D3(als deze al komt) overbodig gaat maken. Ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
    • bitd zegt

      27 januari 2020 om 21:08

      @dutchdriftking: lijkt mij dat de D3 dan op basis van deze motor gaat komen?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 januari 2020 om 07:52

        @bitd: Is de 330d ook geen 6 in lijn maar dan met kleinere turbo´s? De Alpina D5s is ook niet op basis van de M550d maar op basis van de 530d. In de praktijk is de Alpina nipt sneller, maar vooral heel veel mooier.

        Login om te reageren
    • alpina007 zegt

      27 januari 2020 om 21:18

      @dutchdriftking: nee joh! ?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 januari 2020 om 07:53

        @alpina007: Haha, D3 zal sowieso een stuk knapper zijn!

        Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    27 januari 2020 om 17:22

    Heeft ie niet een beetje kleine wielen voor een M-versie?

    Ik vind het best wel mooi als je ook wat band ziet, maar op een M verwacht je gewoon lekker dikke velgen met plat rubber.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      27 januari 2020 om 17:35

      @moveyourmind: Two-tone lijkt sowieso kleiner en oogt alsof er een hogere band omzit.

      Ik vind het helemaal niks maar alle fabrikanten schijnen het de bom te vinden.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        27 januari 2020 om 17:52

        @karaya: Thanks, daardoor lijken de velgen dus kleiner. Ben het wel met je eens, krijg bij dit soort velgen altijd het idee dat ze gemaakt zijn voor luie mensen die de moeite niet op kunnen brengen om minimaal één keer per week een uur bezig te zijn om tussen de spaken schoon te maken.

        Nou is dat ook rotwerk, en ben zelf ook wel blij dat ik nu een auto met mooi open velgen heb waar je makkelijk bij kan. Bij de Jag zat ik twee tot drie keer met een borsteltje te prutsen om de 21 spaaks velgen schoon te houden.

        Login om te reageren
    • mpgc zegt

      27 januari 2020 om 18:27

      @moveyourmind: ja dit zijn de 18 inch standaard velgen bij het m-sport pakket in Nederland. De M340i komt in NL standaard met 19 inch. Zou je voor deze ook verwachten. Kennelijk wijken de specs per land wat af. Ik vraag me af of ze in NL deze diesel wel gaan leveren. De markt in NL is voor deze uitvoering veel kleiner als bij onze zuiderburen.

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      27 januari 2020 om 18:54

      @moveyourmind: Groot zat, 18” onder een D-segment sedan.

      19” doet toch flink afbreuk aan dat laatste beetje comfort wat juist van zulke wagens fijne reiswagens maakt.

      Login om te reageren
      • barry355gtb zegt

        27 januari 2020 om 19:07

        @karhengst: 19″ velgen zijn prima en het comfort is echt voldoende voor deze dreier. Ik heb de 330i met 19″ velgen een weekend lang proefgereden en dat was erg goede ervaring.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          27 januari 2020 om 20:40

          @barry355gtb: Voor mij een 320d op 18” welke precies de juiste balans bood. Smaken verschillen, evenals locaties, zoals @autojunkiexl aanhaalt (Duitsland kent ook de nodige gebieden waar je je in België waant).

          Een maatje groter bestellen kan altijd, maar of je geld terug krijgt wanneer je onder het minimum gaat is nog maar de vraag.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          27 januari 2020 om 20:47

          @barry355gtb: in Nederland komen de BMW’s met run flat banden. Dat is toch wel een beetje een comfort killer dus liever niet al te grote velgen op een BMW. Het is immers eigenlijk vooral een comfort georiënteerd merk. Het sportieve begint pas als ze 3e hands zijn.

          Login om te reageren
      • autojunkiexl zegt

        27 januari 2020 om 19:31

        @karhengst:

        19 inches voor de Nederlandse wegen, 18 inch voor de Belgische wegen. ;)

        Login om te reageren
  5. pascalio92 zegt

    27 januari 2020 om 19:12

    Net waneer ik denk lelijkere auto s.kunnen ze niet maken komen ze met dit aan! wat n gedrocht! De tekenaars van bmw zijn echt ………

    Login om te reageren
    • raoufff zegt

      27 januari 2020 om 19:40

      @pascalio92: geniaal!

      Login om te reageren
    • mc96 zegt

      27 januari 2020 om 20:19

      @pascalio92: de afbeeldingen in de configurator doen m geen recht. In real life is het een fraaie auto. Maar smaken verschillen natuurlijk

      Login om te reageren
  6. probono zegt

    27 januari 2020 om 20:05

    ~80k Ex broodnodige opties…zou ‘t echt veel kopers gaan vinden?

    Login om te reageren
  7. maxidyne zegt

    27 januari 2020 om 20:08

    Dikke diesel: altijd 1! Heerlijke specificaties, als ik in de markt zou zijn voor een nieuwe wagen, zou ik deze zeker overwegen.

    Login om te reageren
  8. w0ut zegt

    27 januari 2020 om 21:08

    huh, die configurator staat toch al een week online op de belgische website.

    Login om te reageren
  9. kennone zegt

    27 januari 2020 om 21:16

    4,6 in een diesel 3serie! Best rap.

    Login om te reageren
  10. bnny zegt

    27 januari 2020 om 21:53

    @hayte een échte backlink naar GroenLicht.be had nu toch wel gemogen… #sharingiscaring

    Login om te reageren
  11. nout zegt

    28 januari 2020 om 01:14

    M eind dit jaar: hur dur dur we hebben weer meer auto’s verkocht! Blijf jezelf lekker uithoeren jongens. BMW helpt zichzelf ten onder, ik verwacht een wederopstanding over 5-20 jaar.

    Login om te reageren
  12. mark997gt3 zegt

    28 januari 2020 om 20:53

    Gaat weer lekker hier op de app!!

    Login om te reageren
  13. room850 zegt

    29 januari 2020 om 08:54

    Poah, dat zal wel lekker gaan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North