• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Transit Trail Biturbo is de tofste bus van 2023

Auteur: willeme, gepost 4 november 2022 om 11:59 – 14 Reacties

Ford Transit Trail Biturbo

met de Ford Transit Trail Biturbo kun je nietsvermoedende BMW’s pesten bij het verkeerslicht.

Onlangs stond ondergetekende bij het verkeerslicht te wachten. Een Mercedes-Benz Vito stond achter mij en na het bestuderen van mijn spiksplinternieuwe ‘318d’-badge ging deze naast mij staan. De ‘V6’-plaatjes aan de zijkant verraadden al dat deze Vito goed van zijn plek kwam. En warempel, bij het op groen springen sprintte de Mercedes weg.

Met een beetje personenauto houd je het wel bij, maar voor een bus was het een serieus snelle auto. Waarschijnlijk was ‘ie gekieteld, want de losse-pols meting bevestigde dat de bus in minder dan 8 seconden op de 100 zat! Uiteraard gaf ik het obligate duimpje na deze secondelange verkwisting van zeldzame dieselbrandstof.

Ford Transit Trail

Ford Transit Trail Biturbo

Kortom, niets is zo leuk als een snelle bus. Ford heeft er nu ook eentje in de vorm van de Transit Trail. Met deze auto wil de Amerikaanse tak van Ford aanlsuiting vinden bij de overlanders.

Dat zijn mensen die op onverhard willen rijden en daar in alle rust willen overnachten. En nee, het gaat hier om mensen die willen recreëren, niet om te cruisen, of – om met Youp van ’t Hek te spreken: even te snuiten.

Ford Transit Trail

De Ford Transit Trail Biturbo is in feite een reguliere Transit-bedrijfswagen met camper-interieur, maar dan met een paar aanpassingen. Zo staat de auto hoger op zijn wielen, namelijk 3,5 inch.

Dat zijn extra gaaf uitziende velgen met grote banden met offroad profiel (Goodyear Wrangler Workhorse A/T). Ook is de spoorbreedte met 2,5 inch toegenomen, zodat de hoge bus ietsje stabieler is.

Motor met 310 pk

Hoogtepuntje is de motor. Het is namelijk een heuse V6! En geen diesel (dat is toch onbetaalbaar tegenwoordig), maar een EcoBoost op benzine. De 3.5 biturbo is goed voor 310 pk en 543 Nm.

Die krachten worden middels een tientraps-automaat overgebracht op alle vier de wielen. Prestatiecijfers zijn er helaas niet. Het is overigens niet helemaal een sleeper. De Ford Transit Trail heeft een stoere neus met dikkere bumpers en handige treeplanken.

Ford Transit Trail
Ford Transit Trail

Er zijn drie versies. Een lange met medium dak, een lange met hoog dak en een extra lange met hoog dak. De wielbasis is in alle gevallen gelijk, maar dan krijg je een extra stuk achter de achterwielen. Voor de bestuurder is er een groot Sync 4-infotainmentssysteem met 12 inch scherm.

Uiteraard is de auto voorzien van diverse 110v, 12v en USB-aansluitingen. Wij willen graag deze aandrijflijn gewoon een in standaard Transit. Wit, met zwarte bumpers en stalen velgen. Zou dat kunnen?

Meer lezen? In deze bedrijfswagens heb je de meeste hoofdpijn na de een aanrijding!

Ook interessant!

  • Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
    Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
  • Nieuwe Ford E-Transit: eindelijk een bruikbare elektrische bus?
  • Gelukkig: nieuwe Transit komt ook nog met verbrandingsmotor
  • compleet nieuwe Ford e-Transit
    Compleet nieuwe Ford e-Transit helemaal officieel

Nieuwste artikelen

  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
  • Elon Musk moet van hoge rechter één Dollar betalen
  • Saboteerde Porsche echt haar Russische klanten met ‘kill switch’?
FacebookTweetPinLinkedIn

automaat, Bedrijfswagen, biturbo, Busjes, camper, EcoBoost, Ford, transit, v6, Video

Vorig bericht: « BMW M5 G90: zo klinkt ‘ie (+ wat je kan verwachten)
Volgend bericht: We zijn nog lang niet van Lewis Hamilton af! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Michel zegt

    4 november 2022 om 12:50

    Dat is een lekkere bus!

    Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    4 november 2022 om 13:21

    Voor Europa zou ik voor de kleinste gaan; dan kan je ook nog eens ergens inkopen doen.

    Maar het liefste zou ik zoiets een meenemen naar Zuid Amerika; lijkt me prachtig.

    Login om te reageren
  3. sportabgasanlage zegt

    4 november 2022 om 13:42

    ik dacht even dat ik op busjesblog.nl beland was…
    Maaruh… Een 3.5 biturbo met maar 310 pk? Ok, lekker veel koppel, maar klinkt als erg weinig vermogen.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      4 november 2022 om 17:41

      Je hebt geen vermogen nodig in een bus. Koppel op laag toerental, dat wil je!

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      4 november 2022 om 20:31

      310 PK in een “busje” is méér dan zat. Brabus bouwde Sprinters met een 5,5 liter V8 voor een of ander zandbakland; met alleen achterwielaandrijving waren ze niet te rijden.

      Login om te reageren
  4. Brol zegt

    4 november 2022 om 13:49

    Love it !
    Met de prijs van de gallon ginder, best te doen.
    Bij ons iets minder.
    Misschien de 6L diesel (340d) van BMW er in voor de Eu-markt ?
    Plaats genoeg ?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      4 november 2022 om 20:37

      Waar zou je die kwijt willen?? Met een V6 is het al een krappe bedoening onder de motorkap.

      Login om te reageren
  5. boomhauwer zegt

    4 november 2022 om 17:40

    110V.. Hebben jullie de Amerikaanse tekst gewoon vertaald.. Hier in Europa zit er in ford bestelwagens standaard een 220V stekker…dit al sinds een jaar of 10.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      4 november 2022 om 20:29

      “Hier in Europa” wordt dit model met V6 niet geleverd…

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      8 november 2022 om 12:16

      @boomhauwer:

      Dat is niet heel erg sympathiek om het zo te stellen, vind ik. Kan vast vriendelijk ;-).

      Dit is een US-versie, die heeft 110v. Overigens link ik gewoon keurig naar het persbericht. Dat is het originele bericht waar wij de informatie vandaan halen, wij hebben die tekst niet gewoon vertaald (levert hele rare artikelen op ;-))

      Login om te reageren
  6. Hoflander zegt

    4 november 2022 om 18:09

    Wil ik hebben! Maar let op: in de meeste gemeentes mag je niet parkeren als je voertuig hoger is dan 240 cm. Hoe hoog is deze….?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      4 november 2022 om 20:36

      De simpelste Transit L2H2 variant (kort en laag) is al 2426mm.. gaat ‘m dus niet worden voor je denk ik

      Login om te reageren
      • Hoflander zegt

        5 november 2022 om 08:19

        Beetje lucht uit de banden laten lopen :- )

        Mijn Crafter L4 H4 was 246 en voordat ik een andere auto geleverd kreeg leverde me dat 11 boeten op van 190 euro vanwege 6 cm te hoog. Bizar maar waar. Met dank aan parkeerbeheer Den Haag.

        Login om te reageren
  7. L zegt

    4 november 2022 om 21:24

    Komt deze bus enkel als camper uitvoering? Of ook als dikke trail uitvoering als grijs kenteken?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North