• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW stopt productie in grootste Duitse fabriek

Auteur: jaapiyo, gepost 14 september 2024 om 17:55 – 8 Reacties

BMW fabriek

Gelukkig voor ons BMW minnende autobloggers, is het geen definitieve zaak.

Op de redactie zijn we net als alle andere autoliefhebbers. Dat wil zeggen dat we eigenlijk een Alfa Romeo willen, maar uiteindelijk allemaal een BMW kopen. De BMW-dichtheid op de parkeerplaats bereikt regelmatig genante proporties. En dit terwijl we niet eens betaald worden of op vakantie gestuurd door de importeur om positief te zijn over het merk.

Het is dan ook slecht nieuws om te horen dat onze favoriete gebakjes even niet meer gemaakt worden. Gelukkig is het een tijdelijke aangelenheid. BMW heeft een probleempje met de remmen van gemaakte auto’s. Het heeft te maken met onderdelen die door toeleverancier Continental gemaakt zijn. Dit issue plaagt 1,5 miljoen auto’s, waaronder 320.000 units die nog niet uitgeleverd zijn.

BMW heeft om een en ander in goede banen te leiden de fabriek vanaf donderdag jongstleden stopgezet. Ten vroegste komende donderdag gaat de fabriek weer van start. Het is wel een dingetje, want de fabriek in Dingolfing is de grootste van BMW in Europa en vierde grootste wereldwijd. Twee fabrieken in China en de fabriek in Spartanburg bouwen nóg meer dikke BMW’s.

Aan de andere kant is het ook weer niet onverdeeld slecht nieuws. In de fabriek worden namelijk niet de mooiste Bimma’s gebouwd. Van de band lopen onder andere de nieuwe 5-Serie, de M5, de 4-Serie, M4, de Siebener, de iX en de 8-Serie. Behalve de 8-Serie (die helaas niet meer zonder M pakket wordt aangeboden), geen hele fraaie auto’s dus. Maar goed, voorlopig is het aanbod van dikke Bimma’s dus even iets minder. Waarvan akte.

Ook interessant!

  • Nieuwe BMW X2 wordt een mini-X6
  • EU onderzoekt óók BMW vanwege productie in China
  • BMW niet de grootste
    BREEK: BMW is NIET de grootste in 2023 qua verkopen!
  • Video: BMW-aso gooit hem ervoor

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, fabriek

Vorig bericht: « Lightyear laat schuld van 230 miljoen Euro achter
Volgend bericht: Lijstje: de geschiedenis van de BMW 1 Serie op een rij »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    14 september 2024 om 18:17

    Neem aan, dat BMW de kosten/gevolgen van het stilleggen van Dingolfing op Continental kan verhalen. Dat scheelt weer in de pijn.

    Overigens : ooit had VAG/VW een flinke vinger in de pap bij Continental als grootaandeelhouder. Is dat nog steeds zo ?

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      14 september 2024 om 20:05

      Ik meende van wel

      Login om te reageren
  2. marcus zegt

    14 september 2024 om 18:38

    De fabriek in Spartanburg heeft tot 14 Augustus X5s gemaakt waarvan de remmen een potentieel probleem hebben. Sommige 2023 en alle 2024 modellen gemaakt tot die datum mogen door de dealers hier in de UK niet verkocht worden. De eerste lichting van na 14 Augustus komt 06/10 hier aan in de UK; daar staat die van mij ook tussen :)

    Login om te reageren
  3. Oopelkadet zegt

    14 september 2024 om 19:50

    Ook omdat BMW zo heerlijk te modificeren is. Ik heb een xdrive maar heb recent de app XDelete ontdekt. Hello RWD drive sensatie. :) Ik heb m nu op 30% gezet maar op een trackday kan je dus gewoon als RWD gaan rijden, en op de weg weer terug naar veilige en zeer fijne 4wheel drive.

    En ik vind idrive gewoon perfect.

    Login om te reageren
  4. Richmond zegt

    14 september 2024 om 20:06

    Bimma klinkt wel heel erg alsof jaapiyo en bmwthuglife samen op stap zijn geweest

    Login om te reageren
  5. HZW zegt

    14 september 2024 om 20:15

    Ik vraag me af hoe dit soort dingen steeds door de kwaliteit controle heen glippen.
    Helemaal als het ook nog over de remmen gaat.

    Login om te reageren
  6. styns zegt

    14 september 2024 om 22:17

    Welke huidige BMW modellen zijn dan fraaier dan de genoemde in het artikel? Kwestie van smaak natuurlijk maar een 4-serie of de huidige 5 en 8 serie zijn toch niet de minste.👌

    Login om te reageren
    • verdebosco zegt

      16 september 2024 om 06:00

      Eens. Wat houd je over? De prachtige iX2 (..), X7 (ahum), XM (ahhh), 2-serie Active Tourer (nee nee..), ook niet die nieuwe X3 of X5.
      Nou ja, de 1-serie (aardig), 3-serie (leuk) of de iX1, Z4, 2-serie grancoupe (prima), die, deze dus zijn best aardig. En de heel aardige 2/M2 coupe. Rare achterlichten maar Ok

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North