• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Boetes gaan per 1 januari 2013 weer omhoog

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 september 2012 om 09:09 – 142 Reacties

Ja! Henk, ik heb er weer een!


We hebben in Nederland de hoogste boetes van West-Europa, en zo’n leidersrol moet je vast houden natuurlijk! Daarom doet het Ministerie van Veiligheid en Justitie er per 1 januari 2013 nog een schepje bij.

Geen schokkende percentages dit keer, maar een jaarlijkse indexering met 2% om de inflatie te corrigeren. Op zich is dit geen hele rare gedachte, ware het niet dat de boetes nog dit jaar met zo’n 20% omhoog geschopt werden. Je zou verwachten dat het dan wel even goed is, maar nee… Het aantal uitgeschreven bekeuringen volgt al een tijdje een sterk dalende tendens overigens.

Concreet betekent het besluit dat je boete voor bijvoorbeeld handheld bellen of door rood rijden oploopt van 220 naar 224 euro. Peanuts natuurlijk, en met de verfoeide 6 euro administratiekosten kom je weer op een mooi rond bedrag uit, tweehonderd-en-dertig hele euro’s wel te verstaan. En dan krijg je er binnenkort geeneens zo’n mooi geel velletje bij…

Foto: autojunk.nl

Ook interessant!

  • Deze verkeersboetes gaan omhoog en deze omlaag
    Deze verkeersboetes gaan omhoog en deze omlaag
  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

administratiekosten, boetes

Vorig bericht: « Video: klassiek brullend Porsche 911 rally spektakel
Volgend bericht: ‘Nieuwe Porsche 911 Turbo krijgt vierwielbesturing’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. rsvbf1 zegt

    15 september 2012 om 09:12

    we doen steeds braver en de boetes gaan omhoog omdat er anders veel mensen ontslagen worden

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    15 september 2012 om 09:14

    en in Griekenland gaan ze omlaag ..

    o,nee .. daar doen ze niet aan dat soort belastingheffingen ..

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      15 september 2012 om 09:24

      @lincoln: en je ziet van daarvan komt…

      Login om te reageren
      • renesf zegt

        15 september 2012 om 09:34

        @Svenska_Aeroplan_AB: Jep.. moeten ze bij ons omhoog.

        Login om te reageren
      • ixjeer1300 zegt

        15 september 2012 om 11:18

        @Svenska_Aeroplan_AB: SAAB naar de knoppen??

        Login om te reageren
    • mepdenepper zegt

      15 september 2012 om 11:08

      @lincoln:

      Welke belasting?

      Login om te reageren
      • piebepost zegt

        15 september 2012 om 17:07

        @mepdenepper: Verkeerdoorstromingsbelasting.

        Login om te reageren
    • ixjeer1300 zegt

      15 september 2012 om 11:46

      @lincoln: stemmingmaker. PVV?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        15 september 2012 om 14:28

        @ixjeer1300:

        populistisch lullen kan wel ..

        maar het echt begrijpen doe je allen niet ..

        Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      15 september 2012 om 18:23

      @lincoln: Leuk weetje over Griekse verkeersboetes: Als je daar fout parkeert en op een dusdanige manier dat je auto hinder veroorzaakt, worden je kentekenplaten door de politie van het voertuig verwijderd. Je mag hierna nog wel naar huis (alleen dezelfde dag) en het politiebureau rijden…om daar ter plekke een boete van €250,- te betalen. En zo zijn er nog meer van dat soort “geintjes”…

      Zouden ze hier in moeten voeren.

      Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      15 september 2012 om 18:25

      @lincoln: In het Griekse verkeer mag vrij veel…zolang je maar geen last voor een ander veroorzaakt. Geen automobilistenpesterij daar dus. (en daar proberen ze het begrotingsgat niet op te vullen d.m.v. boete-opbrengsten).

      Login om te reageren
  3. bullgod76 zegt

    15 september 2012 om 09:36

    WTF, volgens mij word het ook hier in NL tijd om die boetes inkomens afhankelijk te maken.
    En doe ze dan gelijk nog verder omhoog voor alle auto’s die langer dan 4meter zijn.

    Login om te reageren
    • joostreedijk zegt

      15 september 2012 om 09:55

      @bullgod76: SP gestemd?

      Login om te reageren
      • bullgod76 zegt

        15 september 2012 om 10:01

        @joostreedijk: Nee PVDA.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          15 september 2012 om 10:49

          @bullgod76: PvdA….iets in je opvoeding gemist? Ga dat kwartje ed maar eens terug vragen. Gevaarlijke partij….zeker voor de hardwerkende nederlander.

          Login om te reageren
          • ixjeer1300 zegt

            15 september 2012 om 11:04

            @rufctr01: laat me raden PVV?

            Login om te reageren
            • rufctr01 zegt

              15 september 2012 om 15:15

              @ixjeer1300: nee hoor…VVD

              Login om te reageren
              • bozewolf zegt

                15 september 2012 om 21:12

                @rufctr01: Aaah, de VVD. De partij die altijd garant staat voor de hardwerkende burger door de aars van big business te likken.

              • Flamingo zegt

                15 september 2012 om 22:53

                @rufctr01: waarom niet pvdd

              • ixjeer1300 zegt

                16 september 2012 om 00:05

                @rufctr01: Ongeveer hetzelfde. Alleen niet zo’n grote bek en tokkies als achterban. maar gezien jouw reacties ben jij de uitzondering die de regel bevestigd.

          • dawwg zegt

            15 september 2012 om 14:22

            @rufctr01: Afgeven op een andersmans politieke voorkeur: dat is pas een gebrek aan opvoeding !

            “Wat doet u voor werk?”
            “Ik werk bij de politie”.
            “Aha, meneer is belastinginspecteur!”.

            :(

            Login om te reageren
        • mepdenepper zegt

          15 september 2012 om 11:09

          @bullgod76:

          parij van de allochtonen/asielzoekers? Jeetje zeg. Je zal je wel schamen.

          Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      15 september 2012 om 09:56

      @bullgod76: Wat is dat voor een rare redenering langer dan 4 meter boetes omhoog? Zijn genoeg gezinnen met een station auto of mpv die wat ouder en langer zijn als 4M.

      Login om te reageren
      • bullgod76 zegt

        15 september 2012 om 09:59

        @sjaakk: Nou, hier in Nederland hebben toch al een groot aantal idiote boetes dus daar kan dit ook mooi bij.
        En hoevaak zie ik wel niet grote auto’s waar maar 1 persoon in zit. Dan heb je dus ook geen grote auto nodig.

        Login om te reageren
        • yipikaye zegt

          15 september 2012 om 10:02

          @bullgod76: Bullshit.

          Login om te reageren
        • Pordon zegt

          15 september 2012 om 10:04

          @bullgod76: U bent ziek, gebruikt drugs of gewoon een troll…?

          Login om te reageren
          • Pordon zegt

            15 september 2012 om 10:08

            @Pordon: Afgaande van deze zin: ‘En hoevaak zie ik wel niet grote auto’s waar maar 1 persoon in zit. Dan heb je dus ook geen grote auto nodig’, zal ik er maar vanuit gaan dat u een troll bent want zoveel onzin uitkramen kan niet gedaan worden door iemand die niet in éém of andere instelling is opgenomen.

            Login om te reageren
        • flutterby zegt

          15 september 2012 om 10:11

          @bullgod76: omdat je niet elke dag op vakantie gaat bijvoorbeeld? Omdat je niet elke dag met je gezin een dagje uit maakt misschien?

          Of snap je het niet dat 1 auto goedkoper is als 2?

          Login om te reageren
        • lincoln zegt

          15 september 2012 om 14:31

          @bullgod76:

          laat me raden ..

          je verdient geen tyfus ..
          en hebt een auto van 3 meter 98 ..

          Login om te reageren
    • flutterby zegt

      15 september 2012 om 10:09

      @bullgod76: Je ziet het verkeerd. Er moet een nieuw soort boete komen namelijk economische (of mileu) delict voor alle auto’s die korting krijgen op wegenbelasting of op bijtelling en te hard rijden. 14% = 50% extra en voor 20% ook 20% extra.

      De meeste in de wegenbelasting vrij categorie zou ik geen ongeluk mee willen krijgen overigens.. Leuk zo een fiat 500 met 5 sterren, maar tegen een vrachtwagen is het niks..

      Login om te reageren
    • mrs250 zegt

      15 september 2012 om 11:25

      @bullgod76: want iemand die 40k per jaar verdient is minder gevaarlijk wanneer hij 20km/h te hard rijdt dan iemand die 100k per jaar naar binnen harkt?

      Rijken kunnen betere auto’s kopen, die ook beter remmen. Dus ik zou er juist voor zijn om deze mensen te ontzien…;)

      Login om te reageren
    • ixjeer1300 zegt

      15 september 2012 om 11:47

      @bullgod76: helemaal mee eens! Ook voor auto’s die een 3 in het kenteken hebben zitten. Het is een schande! En als het echt niet helpt dan maar ook voor auto’s met zwarte banden. dat zal ze leren. LOL

      Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      15 september 2012 om 18:28

      @bullgod76: Liever niet… De mijne is namelijk 477,5 cm…

      Login om te reageren
      • ixjeer1300 zegt

        16 september 2012 om 00:08

        @Emile_Benz: Ben je van je Benz-geloof gevallen? Jammer.

        Login om te reageren
  4. Alfarobert zegt

    15 september 2012 om 10:16

    Grotere auto’s bevorderen juist de verkeersveiligheid.Waar rij je zelf liever mee tegen een muur?Een Chevrolet Matiz of een BMW uit de 6 of 7 serie?(ga uit van 30km p/u).

    Login om te reageren
    • rijbewijzer zegt

      15 september 2012 om 12:27

      @Alfarobert:

      Draai dat is om.. zou je liever aangereden worden door een Matiz of een 6/7 serie..?

      Login om te reageren
    • Mbaas zegt

      15 september 2012 om 12:35

      @Alfarobert: Jij hebt er werkelijk helemaal niets van begrepen.

      Login om te reageren
  5. maurits123 zegt

    15 september 2012 om 10:19

    Honden zijn het!

    Login om te reageren
  6. ixjeer1300 zegt

    15 september 2012 om 10:25

    Jullie zijn allemaal gefrustreerd omdat je weleens tegen een boetebet aangelopen wegens te hard rijden of ander asociaal gedrag op de openbare weg. Boetes hiervoor kunnen mij niet hoog genoeg zijn.

    Login om te reageren
    • ixjeer1300 zegt

      15 september 2012 om 10:26

      @ixjeer1300: moet zijn: boete bent

      Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      15 september 2012 om 10:40

      @ixjeer1300: Wie heeft er geen boete gehad kan je beter vragen, dat zullen er heel erg weinig zijn. Maar nee ik ben niet gefrustreedt. Ik kan wel zeggen ga boeven vangen maar daar hebben ze weer andere mensen voor. Soms vind ik wel dat je bij bijv. wegmisbruikers kunnen mierenneuken bij bepaalde boetes ik heb dan zoiets een waarschuwing kon er ook wel van af. Ik heb vaak zat gehoord dat iemand een boete kreeg van 5km/h te hard, waarschuwing lijkt mij dan voldoende. Maarja ze zullen ergens een lijn moeten trekken.

      Login om te reageren
      • sjaakk zegt

        15 september 2012 om 10:41

        @sjaakk: gefrustreerd

        Login om te reageren
      • ixjeer1300 zegt

        15 september 2012 om 11:13

        @sjaakk: je geeft zelf al antwoord op je vraag. En die grens is al gecorrigeerd met 4 km/h in het voordeel van de overtreder.
        Dus wat is nu het probleem?

        Login om te reageren
        • sjaakk zegt

          15 september 2012 om 12:00

          @ixjeer1300: Oh geen probleem hoor alleen je noemt iedereen die er tegen is gefrustreerd.

          Login om te reageren
          • ixjeer1300 zegt

            15 september 2012 om 12:40

            @sjaakk: Heb ik jou gefrustreerd genoemd?
            Dacht het niet. Dus niet zo generaliseren. Wat ik juist af en toe probeer uit te lokken zijn dit soort reacties.
            Dingen roepen die helemaal niet waar zijn. Stemmingmaken noem ik dat.
            Reacties die beginnen met Alle…. of Wij moeten….
            vaak gevolgd door opmerkingen die kant noch wal raken. Ja, dan noem ik dat gefrustreerd.

            Login om te reageren
            • timberleek zegt

              15 september 2012 om 16:38

              @ixjeer1300:

              Nou de naaihonden zitten er wel zat bij bij de politie hier.
              Laatst een controle op tv waar ze keken of mensen wel voorgelaten werden op het zebrapad (goede zaak), zo niet boete (van een best wel absurde 340 euro).

              Als je dan ziet wie ze bekeuren, het is gewoon achterlijk.

              Gaat het om een weg met een middenstukje van 1-1.5 meter ofzo tussen de rijbanen.
              Meneer komt aanrijden op de linkerbaan (vanaf de camera gezien) terwijl er een voetganger op de rechterbaan net is begonnen met oversteken. deze persoon moet dus eerst nog de rechterbaan afmaken (de helft nog ofzo), dan het middenstuk en dan pas komt hij op de linkerbaan.

              Kreeg die vent een bekeuring voor. Terwijl de voetganger niet eens in de buurt was. Als hij hem nou half van de sokken zou rijden ok, maar dit is gewoon onzin.

              Login om te reageren
              • ixjeer1300 zegt

                15 september 2012 om 18:21

                @timberleek: Ja, die zal niet blij zijn met die boete.
                Zal wel volgens de regels zijn. Anders moet hij maar in beroep gaan.

              • timberleek zegt

                15 september 2012 om 20:22

                @ixjeer1300:

                ja technisch gezien was er iemand aan het oversteken en hij stopte niet.

                Maar als je de regel letterlijk zou volgen zou je op een 10 baans weg op de 10e baan moeten wachten als er op de 1e iemand loopt (als er een zebra pad is natuurlijk).

                Je kan ook overdrijven met je controles. Mensen aanpakken die gevaarlijk/aso etc bezig zijn, goed zo. Maar bekeuren om niks maakt je niet populair en het helpt niks in de zin van verkeersveiligheid. en ze zeggen dat dat het doel is van de controles…

              • ixjeer1300 zegt

                16 september 2012 om 00:10

                @timberleek: Mee eens. Dat van die 10-baans lijkt me een beetje overtrokken, maar ik kan daar wel in meegaan.

              • timberleek zegt

                16 september 2012 om 11:08

                @ixjeer1300:

                ja kan me ook geen 10 baans wegen bedenken met zebrapad, maar toch.

              • timberleek zegt

                16 september 2012 om 11:10

                @ixjeer1300:

                Het was gewoon onzin om hem daarvoor te bekeuren. Als ze wat wilde doen hadden ze hem ook gewoon even kunnen stoppen en aanspreken. “meneer, eigenlijk had u daarvoor ook moeten stoppen”. Er was niks aan de hand dus imo was die absurd hoge boete ook totaal overbodig

    • ixjeer1300 zegt

      15 september 2012 om 11:16

      @lincoln: eiges

      Login om te reageren
  7. bartsmit zegt

    15 september 2012 om 10:25

    Mag dit wel van oom Brussel?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      15 september 2012 om 10:34

      @bartsmit: Vind je het oneerlijke concurrentie met andere landen?

      Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    15 september 2012 om 10:30

    Simpelste oplossing: Je gewoon aan de regels houden. Dan merk je er niks van. Ik ben echt neit roomser dan de paus, maar als ik een bekeuring krijg voor te hard rijden….. Je kan er maar 1 de schuld geven…. (en ja, ik baal er echt wel van als ik een boete krijg).

    Login om te reageren
    • ixjeer1300 zegt

      15 september 2012 om 10:36

      @E34M5Touring: Eindelijk iemand die eerlijk is. Chapeau!

      Login om te reageren
    • smartye36 zegt

      15 september 2012 om 10:38

      @E34M5Touring: je moet je inderdaad gewoon aan de regels houden maar elk mens maakt wel eens een foutje en als je een foutje maakt moet dat dan bestrafd worden dat mensen bij wijze van spreken hun halve maandsalaris moeten inleveren?
      dat lijkt mij wel een beetje van de zotte.

      Login om te reageren
      • ixjeer1300 zegt

        15 september 2012 om 11:00

        @smartye36: ligt eraan wat je verdient :-)

        Login om te reageren
        • sjaakk zegt

          15 september 2012 om 11:59

          @ixjeer1300: inderdaad daarom moeten boetes inkomens afhankelijk worden.

          Login om te reageren
          • ixjeer1300 zegt

            15 september 2012 om 13:08

            @sjaakk: Op zich een idee om nader te bekijken. Ik ben alleen bang dat het bijna onmogelijk wordt om iemands inkomen te bepalen. Vooral als de overtreder zich -laat ik het voorzichtig zeggen- “criminele of bedenkelijke kringen” beweegt.
            Denk ook aan de vele rechtzaken die mensen gaan voeren omdat ze vinden dat hun inkomen te hoog is ingeschat. En wat doen we met mensen die ‘geen’ inkomen hebben?
            Kortom: wat mij betreft in de praktijk niet uit te voeren.

            Login om te reageren
            • sjaakk zegt

              15 september 2012 om 17:04

              @ixjeer1300: In andere landen is het ook mogelijk dus ik zie dan weer niet in waarom nederland het niet zou kunnen. Hoe willen mensen een rechtzaak beginnen omdat ze te hoog ingeschat zijn. De belastings dienst kan het gewoon zo even checken hoe en wat. Belasting aangifte wordt toch ook gekeken hoeveel iemand verdient en hoeveel hij/zij zou moeten betalen of kan terug krijgen. Tegenwoordig kunnen ze alles terug vinden, hoeveel je hebt en verdient.

              Login om te reageren
            • sjaakk zegt

              15 september 2012 om 17:07

              @ixjeer1300: Oh en mensen die geen inkomen zouden hebben zou het dus ook niet mogelijk zijn om een auto inbezit te hebben. En niemand heeft geen inkomen, steun trekkers die te hard rijden tja dan krijgen ze maar nog minder dan dat ze al krijgen, voor hun is bijv. 100euro boete al veel.

              Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        15 september 2012 om 12:37

        @smartye36: Ik snap je punt. Alleen, een paar km te hard (laten we zeggen tot 10km/h) zijn niet exorbitant duur. Dat is gewoon het nadeel van flitskasten. Die kennen geen nuance. Die hebben een grenswaarde en zodra die overschreven wordt gaat ie flitsen. Een agent zal veel minder snel een bekeuring uitschrijven voor zo’n overtreding. Die zal (zeker als het niet gevaarlijk was) een waarschuwing geven.

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      15 september 2012 om 10:53

      @E34M5Touring: ben ik helemaal mee eens. Ik baal en betaal ze ook gewoon. Maar, de politie maakt ook fouten op de weg..waar ze vaak niet voor gestraft worden. En dan zijn er mensen die dan zeggen: het zijn ook maar mensen. Ja klopt, dat ben ik ook maar ik kan de knip trekken.

      Login om te reageren
      • ixjeer1300 zegt

        15 september 2012 om 11:42

        @rufctr01: Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Niet steeds de vinger naar anderen wijzen en janken.

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        15 september 2012 om 12:47

        @rufctr01: Dat is helaas de positie die de Politie heeft. En ook zij krijgen op de vingers als ze het fout doen. Alleen zien en horen wij daar niks van. Ik kan je 2 voorbeelden geven uit mijn eigen ervaring.

        1) Inbraak in mijn auto.
        2,5 uur in een wachtkamer gezeten (om 4 uur s’nachts) om aangifte te mogen doen. Daar wat van gezegd en daarmee kwaad bloed gezet. Gevolg, de aangifte is nooit officieel ingevoerd (de agent heeft de handelingen doorlopen maar nooit ingevoerd). Na 3 wkn maar is gebeld en toen de hele beerput opengetrokken. De dienstdoende agenten hebben beide een officiele reprimande gehad en ik een officeel excuus van de Korpschef in geschrift.

        2) Mijn vader heeft een aanrijding gehad waarbij een KLPD Volvo betrokken was. Dat is een hele nare situatie geworden waarbij de KLPD mijn vader de schuld in de schoenen wilden schuiven. Dit ging zelfs zo ver dat men het schadebedrijf heeft bedreigt om de auto bij hun technische recherche te krijgen. Dit is later allemaal vastgesteld in de rechtzaak. Dankzij een aantal getuigen (waaronder een man die bijna aangereden werd dankzij de roekeloosheid van de agent) is het toen allemaal goed gekomen. Ook die agenten en de man die het schadebedrijf heeft bedreigt (werden beschuldigt van bellemering van de rechtsgang en achterhouden van bewijs ondanks het feit dat het schadebedrijf zich volledig aan de letter van de wet hield)hebben een officiele reprimande gehad en wij een excuus van de korpschef. Nogmaals ik ben ook geen fan van sommige besluiten en regels maar ze zijn er en we kunnen ons er aan houden of niet. De gevolgen zijn voor u.

        Login om te reageren
        • ixjeer1300 zegt

          15 september 2012 om 12:53

          @E34M5Touring: Verhaal 2. En hebben de dienders die het schadebedrijf hebben bedreigd hiervoor alleen een reprimande gekregen? Kan ik mij niet voorstellen. Dit is is toch regelrecht crimineel gedrag met hele andere gevolgen voor de betrokkenen? Sorry, maar zoals jij het vertelt, vind ik het een sterk verhaal.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            15 september 2012 om 12:57

            @ixjeer1300: Dat snap ik. Iets geloven van een ander is zoooooo 2011…… Dan toch niet maat. Ik probeer uit te leggen via een eigen ervaring dat er weldegelijk op de vingers wordt getikt. En helaas ziet de Politie dit soort dingen als dagelijkse praktijken, vooral als het om een van hun gaat. Als je ziet wat er dan allemaal mag en kan. Maar goed, geloof wat je wilt. Ik weet dat het waar is en dat is het belangrijkste.

            Login om te reageren
            • ixjeer1300 zegt

              15 september 2012 om 13:23

              @E34M5Touring: Zijn jullie daarmee accoord gegaan? Lijkt een beetje een doofpot-affaire. Je had mooi de media kunnen inschakelen om die politiemaffia te ontmaskeren.
              Maar ik begrijp uit je reactie dat jullie het wel OK vonden?

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                15 september 2012 om 13:28

                @ixjeer1300: Mijn pa is 2j bezig geweest met rechtzaken. Die vond het wel mooi geweest. Hij was vooral blij dat hij er niet mee opgezadeld werd. In dat opzicht was het een overwinning. De politie verander je toch nooit. Die schilderen het allemaal af als onderzoek en klaar ben je. Wat win je er mee?

              • rufctr01 zegt

                15 september 2012 om 15:20

                @E34M5Touring: je wint er niks mee. Ik ben ook niet van de politie, krijg ik een boete voor te hard rijden dan betaal ik hem ook gewoon.

        • rufctr01 zegt

          15 september 2012 om 15:19

          @E34M5Touring: mijn ervaring is dat ik een keer tegen een agent heb gezegd dat hij zijn verstralers aan had. Ik kreeg als antwoord: meneer, u bent bijdehand en u moet met uw eigen zaken bemoeien. Vervolgens werden mijn papieren en auto gecontroleerd om mij op iets te kunnen pakken. Peter R de Vries heeft er ook al een paar programma’s over gemaakt.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            15 september 2012 om 15:29

            @rufctr01: Dat is wel zo. Die zijn er ook. Mijn eerste auto was een 91er Eagle Talon (Mitshu eclipse uit de VS). Die had van die automatische gordels op rails. Elke keer als je instapte en de deur dicht deed had je automatisch de gordel om. Wordt ik na het stappen, in Nijmegen op het Keizer Karelplein aangehouden omdat ik geen gordel om zou hebben. Ze hadden het duidelijk gezien vertelden ze. Even dat systeem laten zien en klaar. Maar geen sorry of we hebben het verkeerd gezien. Nee, gelijk in de bus en weg.

            Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          15 september 2012 om 21:17

          @E34M5Touring: Het algemene niveau van de politie in NL is inderdaad triest, maar da’s ook onze eigen schuld. Lage toelatingseisen en een matig salaris (+ door eigen en politiek toedoen een kutimago) zorgt niet voor een aantrekkelijke werkplek.

          Dat je dan agenten krijgt die gigantisch tekort schieten in nuancering, context snappen en sociaal inzicht is nogal wiedes.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            16 september 2012 om 11:10

            @bozewolf: Dat is waar. Maar ik denk dat een Agent ook steeds minder bewegingsruimte krijgt. Helemaal nu elke halve tamme met een Iphone filmpjes op internet kwakt met Agenten die ‘extreem geweld’ gebruiken. Helaas is er nog geen 1 filmpje geweest waarbij je het hele proces zag, je ziet enkel de aanhouding. En wat doet de politiek? Die springt daar bovenop met een beetje populistisch gedoe en kamervragen. Ze moeten als een blok achter die agenten gan staan. Nu geef je het signaal af dat zelfs de politiek geen respect heeft voor de beslissingen van een agent. Waarom zou het volk het dan wel moeten respecteren. Maar ja verkiezingstijd en wat klinkt er lekkerder dan een beetje tegen de Politie aan trappen. Dat vind het volk altijd mooi. De Telegraaf dr bij voor een beetje extra spannend schrijfwerk en klaar ben je.

            Login om te reageren
    • hammerman zegt

      15 september 2012 om 10:53

      @E34M5Touring: Je hebt volkomen gelijk, zo denk ik er ook over. Maar pas op dat je niet wordt uitgemaakt voor moraalridder, zijn ze hier goed in! Het schijnt dat je er alleen bij hoort als je stoer doet en dus schijt hebt aan de wetten in dit land. ;-)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        15 september 2012 om 12:10

        @hammerman: Weet ik haha. Maar goed, het is en blijft je eigen schuld als je de regels overtreed. En daarvoor gestraft wordt.

        Login om te reageren
  9. CL65 zegt

    15 september 2012 om 10:34

    Ja we kunnen wel weer mooi lullen maar ook al gaan de boetes met 1000% omhoog GEEN ÉÉN van ons zal ook maar iets doen en gewoon bukken voor de staatkas. Ik zeg massaal staken (heel werkend NL) en een aantal eisen neerleggen. Kan toch niet dat een heel natie zo laconiek is in het maar slikken wat van boven komt. Dan moet je toegeven dat ‘ze’ heel slim zijn met ons naaien, bijv. als een litertje morgen 2.50 kost dan laten we wel massaal de auto staan denk ik, maar morgen 1.90 overmorgen 2 en de week daarop 2.5 dat pikken we wel. Of een pakje sigaretten zelfde verhaal.

    Login om te reageren
    • ixjeer1300 zegt

      15 september 2012 om 11:22

      @CL65: roken schaadt de gezonheid. Straks lig je in het ziekenhuis met longkanker en moet de rest van de gemeenschap jouw torenhoge medische kosten ophoesten. Ook hiervoor geldt: sigaretten: nooit duur genoeg. Twintig euro per pakje om te beginnen.

      Login om te reageren
      • Mbaas zegt

        15 september 2012 om 12:39

        @ixjeer1300: Dat is zware onzin. De levensverwachting van een roker ligt jaren lager wat dus ook jaren AOW scheelt. De overheid is hier gewoon schijnheilig in want per saldo verdienen ze daar gewoon op hoor

        Login om te reageren
        • ixjeer1300 zegt

          15 september 2012 om 12:47

          @Mbaas: Ik heb het niet over jouw levensverwachting maar over de kosten waarmee rokers de maatschappij opzadelen. En niet te vergeten het gedwongen meeroken van anderen. Kinderen bijvoorbeeld in gezinnen waar pa en/of ma lekker paffen waar zij bij zijn.
          Belachelijk om de AOW daarmee te vergelijken.
          Mijn stelling: Rokers betalen hun eigen behandeling bij kanker. Wat vind jij daarvan?

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            15 september 2012 om 13:03

            @ixjeer1300: Is goed, dan betalen achoholisten hun eigen leverkwaaltjes en jij om die fles azijn uit je strot te krijgen…..

            Login om te reageren
            • ixjeer1300 zegt

              15 september 2012 om 13:17

              @E34M5Touring: Klopt inderdaad. Helemaal met je eens.
              Voor alcoholisten geldt hetzelfde.
              Voor azijnzeikers niet :-)
              Zolang ze maar niet wildplassen, want daar staat tegenwoordig ook een behoorlijke boete op.
              P.S.: Probeer de discussie een beetje op nivo te houden als je dat tenminste lukt. Ik kan er niets aan doen dat je je voelt aangesproken als roker. Iets minder agressief svp.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                15 september 2012 om 13:20

                @ixjeer1300: Ik betaal verzekering en belasting net zoals een niet roker, meer nog via de accijns op sigaretten. Dus heb ik net zoveel recht op zorg als een niet roker. Als je zo wilt beginnen kun je schilders en dakdekkers ook hun eigen kwaaltjes laten betalen. Zij kiezen er immers voor om met giftige stoffen te werken…..

              • ixjeer1300 zegt

                15 september 2012 om 13:31

                @E34M5Touring: Beetje een kromme vergelijking. |Maar goed: Daarom zijn oplosmiddelen in lijm en verf verboden en de arbeidsomstandigheden voor die mensen verbeterd en aangescherpt. Zo mogen schilders en stoffeerders niet meer roken tijdens hun werk. Binnenschilderwerk mag alleen met watergedragen verf plaatsvinden, enz.
                Je ziet dat de maatschappij veel geld uitgeeft om rokers en niet-rokers jullie aan alle kanten te beschermen. Helaas kan diezelfde maatschappij het roken niet verbieden. Maar dat komt nog wel.

              • E34M5Touring zegt

                15 september 2012 om 13:42

                @ixjeer1300: Er zijn nog steeds zat beroepen op te noemen die niet bevordelijk zijn voor de gezondheid. Je wilt rokers straffen omdat zij de keuze maken om te roken en daardoor mogelijk gezondheidsproblemen oplopen. Kijk wat de overheid jaarlijks aan accijnsen binnenhaalt op roken. Kijk waar dat geld aan besteed wordt. Je kunt niet zeggen: deze groep kiest ervoor om te roken dus betalen jullie alles maar zelf. Maar deze groep die zich bewust van de gevaren ook in de problemen brengen, die hoeven het niet. Wat zegt u, meneer Hamilton? U bent over de kop gevlogen met uw F1 auto? Tja, u wist dat het kon gebeuren dus mag u zelf betalen.

              • ixjeer1300 zegt

                15 september 2012 om 14:15

                @E34M5Touring: Je haalt alles door elkaar en vergelijkt appels met peren. Ik kan je verzekeren dat de heer Hamilton diep in de buidel moet tasten om de premie op te hoesten voor het rijden in een formule 1 wagen. Meer dan jij ooit aan accijns voor je ‘hobby’ zult betalen.
                Grote kans dat hij niet eens verzekerbaar is.
                Misschien dat er een aparte verzekering voor rokers en alcoholisten moet komen en de accijns af te schaffen. Wel zo eerlijk. Toch?

              • E34M5Touring zegt

                15 september 2012 om 14:29

                @ixjeer1300: Dat was bedoeld om mijn punt aan te sterken niet letterlijk. Maar goed, ergens kan ik me wel vinden in je laatste stelling al vind ik dat er dan meer groepen zijn die voor hun eigen kwaaltjes mogen opdraaien. Altijd alleen de rokers pakken vind ik te makkelijk.

              • ixjeer1300 zegt

                15 september 2012 om 14:48

                @E34M5Touring: Alleen ben ik bang dat je de premie niet kunt opbrengen.

              • lincoln zegt

                15 september 2012 om 15:00

                @ixjeer1300:

                premie ??

                die heeft hij allang een breed betaald ..

              • E34M5Touring zegt

                15 september 2012 om 15:02

                @ixjeer1300: Maak je over mij maar geen zorgen. Dat doe ik wel.

              • E34M5Touring zegt

                15 september 2012 om 13:22

                @ixjeer1300: Oh en waar je agressief vandaan haalt?? Sorry dat ik je tere zieltje heb gekrenkt. Mijn oprechte welgemeende excuses.

              • ixjeer1300 zegt

                15 september 2012 om 13:34

                @E34M5Touring: Dankje lieverd.

              • Emile_Benz zegt

                16 september 2012 om 09:18

                @ixjeer1300: Some animals are more equal than others…

              • frisian zegt

                17 september 2012 om 08:46

                @ixjeer1300: in plaats van toe te geven dat je aan het wildplassen was kun je beter zeggen dat je aan het masturberen bent. Die boete is namelijk goedkoper.

          • jrk68 zegt

            15 september 2012 om 23:18

            @ixjeer1300:
            Heb jij ooit uitgerekend wat een roker in zijn leven aan accijnzen heeft betaald….?
            Kan je een aardige operatie van betalen….

            @E34m5touring
            Een praktiserend alcoholist (of überhaupt iemand die drinkt) komt niet in aanmerking voor een levertransplantatie, en dat weet ik dan weer uit eigen ervaring.
            Die van mij is vorig jaar vervangen….

            Login om te reageren
            • ixjeer1300 zegt

              16 september 2012 om 00:29

              @jrk68: Nee. Hangt ervan af hoeveel iemand rookt en waar hij of zij de sigaretten koopt. Lekker goedkoop tijdens de vakantie in b.v. Spanje. Scheelt weer accijns. Maar ja, dat komt de rokers in NL niet ten goede. Maar dat kan ze niet schelen. Lekker goedkoop paffen is veel belangrijker.
              Hier een leuke site met tabaksprijzen voor als je op vakantie gaat.
              http://www.landenportal.nl/informatie/sigarettenprijzen-marlboro.htm

              Login om te reageren
      • lincoln zegt

        15 september 2012 om 15:28

        @ixjeer1300:

        LOL ..
        een groot deel van de tabaks accijnsen gaan nu al in subsidie vorm linea recta naar de Zuid-Amerikaanse tabaks boeren ..

        jij komt echt net uit een ei gekropen ..

        Login om te reageren
        • ixjeer1300 zegt

          16 september 2012 om 00:23

          @lincoln: Kun je nagaan. We heffen accijns op tabak. Deze gaat volgens jou grotendeels naar Zuid Amerika. Vervolgens moet de samenleving in de buidel tasten om de ziektekosten van rokers op te hoesten (…) Volgens e34m5touring betaalt hij uit de accijnsopbrengst zijn premie. Tenminste dat denkt hij. We worden dus bestolen!

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            16 september 2012 om 01:35

            @ixjeer1300: Dat zeg ik nergens. Ik zeg dat ik ook belastingen betaal net als verzekeringspremie. Praat geen poep.

            Login om te reageren
            • ixjeer1300 zegt

              16 september 2012 om 02:14

              @E34M5Touring: Ook ik betaal belasting en premies. Maar dit is niet bedoeld om jouw ziektekosten te financieren.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                16 september 2012 om 02:41

                @ixjeer1300:

                en waar is dat dan wel bedoelt ??

              • E34M5Touring zegt

                16 september 2012 om 11:01

                @ixjeer1300: Jij maakt net zo goed gebruik van dat geld als ik. Daar betalen we allemaal voor namelijk. Dus nogmaals, praat geen poep.

  10. ixjeer1300 zegt

    15 september 2012 om 10:35

    Velen van jullie gaan er vanuit dat boetes oplopen de normaalste zaak van de wereld is. Denk toch eens na!

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    15 september 2012 om 10:38

    en dat terwijl we net die V-max chaos op de snelwegen hebben uitgerold. Staat er op de hectometerpaaltjes 100, in de berm een bord dat de V-max afhankelijk maakt van de tijd, rijd je langs een bord ‘einde beperking’ onder een matrixbord door…

    Login om te reageren
    • ixjeer1300 zegt

      15 september 2012 om 11:02

      @mout: je vergeet: 120 km/h geldt bij gesloten spitsstrook

      Login om te reageren
  12. mepdenepper zegt

    15 september 2012 om 11:07

    En die stinkoost-blokkers kunnen nog steeds doen en laten wat ze willen want een bekeuring heeft geen zin, en wij maar betalen…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 september 2012 om 11:13

      @mepdenepper:

      discriminatie is o.k. ..

      Login om te reageren
    • ixjeer1300 zegt

      15 september 2012 om 11:15

      @mepdenepper: hoezo “en wij maar betalen” ? Alleen als je de wet overtreedt krijg je een boete.
      Zo te horen doe je dat regelmatig gezien je taalgebruik….

      Login om te reageren
      • mrs250 zegt

        15 september 2012 om 11:33

        @ixjeer1300: ik heb geen problemen met verkeersboetes an sich. Ik loop er ook af en toe tegenaan en dan is het even vloeken tegen jezelf, betalen en klaar.

        Maar wat er bij mij niet in kan is dat 20km/h op de snelweg zwaarder wordt beboet dan winkeldiefstal. Dat loopt gewoon totaal uit de pas.

        Login om te reageren
        • ixjeer1300 zegt

          15 september 2012 om 11:44

          @mrs250: Wat is de hoogte van de boete voor winkeldiefstal? Ik ben geen ervaringsdeskundige

          Login om te reageren
          • sjaakk zegt

            15 september 2012 om 12:02

            @ixjeer1300: Schijnt iets van 151,- euro te zijn die je aan de winkel moet betalen wegens op onthoud. Maar wat de boete is geen idee.

            Login om te reageren
            • ixjeer1300 zegt

              15 september 2012 om 12:08

              @sjaakk: Waarom beweer je dan dat 20 km/u te hard rijden zwaarder wordt bestraft dan winkeldiefstal als je de feiten niet eens kent?

              Login om te reageren
              • ixjeer1300 zegt

                15 september 2012 om 12:21

                @ixjeer1300: Tussen de 200,00 en 340,00 afhankelijk van de waarde van het gestolen goed. Daarbovenop de 151,00 schadevergoeding voor de gedupeerde ondernemer. Dus minstens 351,00 en een strafblad. 20 km/h te hard op de autosnelweg bij een toegestane snelheid van 100 km/h kost 155,00.
                Ik hoop dat je zelf de rekensom kunt maken.

              • lincoln zegt

                15 september 2012 om 14:34

                @ixjeer1300:

                LOL ..

                boete en een strafblad ..
                om 10 minuten later het zelfde delict te plegen ..

                ziet er niet naar uit dat jij ooit het wiel gaat uitvinden ..

              • ixjeer1300 zegt

                16 september 2012 om 00:32

                @lincoln: Nou betweter, leg eens uit.

            • ixjeer1300 zegt

              15 september 2012 om 12:22

              @sjaakk: Bovenstaand antwoord is dus voor jou bedoeld.

              Login om te reageren
              • ixjeer1300 zegt

                15 september 2012 om 12:56

                @ixjeer1300: Excuus. Antwoord is voor mrs250 bedoeld.

              • sjaakk zegt

                15 september 2012 om 13:51

                @ixjeer1300: Inderdaad. :)

              • ixjeer1300 zegt

                16 september 2012 om 00:31

                @sjaakk: excuus

  13. lambohenkie zegt

    15 september 2012 om 11:33

    nu is het de indexering, half jaar daarna is het toch niet veilig genoeg dus nog maar wat duurder, en ojaa de administratie kosten vallen toch nog wat hoger uit dus daar kan ook nog wel wat bij

    Login om te reageren
  14. SjoerdMini zegt

    15 september 2012 om 11:49

    Die boetes zijn een verkapte vorm van belasting!
    Het idee achter die snelheidsboetes is in plaats van een tik op je wang en een ‘foei, niet weer doen!’ een rechtse hoek en een ‘idioot, volgende keer pak ik je moeder!’…
    Voorbeeldje: in Duitsland kost 16km te hard 30e. Kijk eens wat dat hier kost!
    En inderdaad, Nederland slikt het maar.

    Login om te reageren
    • ixjeer1300 zegt

      15 september 2012 om 12:05

      @SjoerdMini: Tik op de wang helpt niet, en je moeder ‘pakken’ misschien ook niet. Notoire wegmisbruikers voelen het alleen in hun portemonnee. Prima zo!

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        15 september 2012 om 14:24

        @ixjeer1300:

        wel raar dat er dan nog boetes worden uit gedeeld dan ..

        of helpt het dan misschien toch niet zo goed ??

        Login om te reageren
        • ixjeer1300 zegt

          16 september 2012 om 00:37

          @lincoln: Helpen doet het altijd. Als je er maar genoeg van krijgt, dan gaat de lol er wel vanaf. Zelfs in Leiden :-)

          Login om te reageren
  15. stefanos zegt

    15 september 2012 om 13:05

    Hey ! Dat plaatje heb ik geschoten wat boven aan staat :D wat leuk

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    15 september 2012 om 14:23

    hier in Yogyakarta doen ze niet aan boetes ..
    niemand houdt rekening met elkaar ..
    iedereen wil alleen maar vooruit ..
    om over te steken heb je geen zebrapad nodig ..
    spiegels heb je louter voor de sier ..

    daarom gaat alles hier veeeeeeel sneller ..
    en zijn er simpelweg minder ongelukken ..

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      15 september 2012 om 21:20

      @lincoln: Ik weet niet of je met Yogyakarta Jakarta bedoelt, maar in dat geval kun je niet echt over minder ongelukken spreken…

      Login om te reageren
      • ixjeer1300 zegt

        16 september 2012 om 00:45

        @bozewolf: Volgens mij bedoelt Lincoln gewoon de stad Djokjakarta op Java. Dus wat bedoel je met je opmerking over Jakarta? Dat is een andere stad. Of ben je de kluts kwijt?

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        16 september 2012 om 02:35

        @bozewolf:

        LOL ..

        het verschil ken je niet maar je weet wel dat het niet zo is ..

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          16 september 2012 om 13:27

          @lincoln: Ik zeg toch…”in dat geval”, dropstaaf..

          @ixjeer1300: Kun jij ook al niet lezen? “In dat geval”. Leer het.

          en minder ongelukken? In Indonesie?!

          HAHAHA!

          http://www.thejakartapost.com/news/2012/08/18/at-least-283-travelers-killed-traffic-accidents-during-exodus.html

          283 doden IN 5 DAGEN! Hoezo minder ongelukken?

          Login om te reageren
  17. Frankypanky zegt

    15 september 2012 om 15:28

    Ach, het voorwendsel dat bekeuringen de veiligheid bevordering is al langer aan de gang.

    De Staat kan moeilijk afscheid nemen van deze bron van gratis geld …

    Login om te reageren
  18. opjebumpert zegt

    15 september 2012 om 17:28

    Zijn ze nou helemaal gek geworden in Den Haag? Dit is wel een heel makkelijke manier van het vullen van de schatkist! Dit is natuurlijk al tijden zo en ik vind het ook te belachelijk voor woorden dat we in Nederland de hoogste boetes hebben, wat een onzin! Vaak is het maar een foutje wat gemaakt word en daar moet dan (in verhouding) een gigantisch bedrag voor worden betaald.

    Login om te reageren
  19. midasracer zegt

    15 september 2012 om 18:46

    Dit is prima te vermijden als je je aan de regels houdt. Ik doe mijn best, helaas toch laatst een prent gekregen. Maar de laatste was al weer 2 jaar geleden. Ik rijd ook nergens 130. Ik kan alleen worden getild als oom agent gaat lopen fantaseren (wat eerder is gebeurd). Daarom dit jaar maar een dashcam aanschaffen. Als iedereen zich aan de regels houdt, hoe zou het dan met de boetes aflopen?

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      15 september 2012 om 21:03

      @midasracer:

      Dat is h’m nu juist…Je houdt je aan de regels, maar soms maak je een foutje of je let even niet op! Wat is nu het extra gevaar van 4 km/u te hard?!

      Nog los van fantaserende (smoked too much weed?) agenten, idd. Zag laatst een programma over kleine rechtszaken, waarbij een vrouw werd bekeurd. Haar mening deed er niet toe. De rechter en OvJ geloofden de agent op zijn blauwe ogen.

      Zou niet moeten, vind ik. Liever hard bewijs in de vorm van film of foto.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        15 september 2012 om 21:23

        @FrankypankyV8: Maarja, dan kan een agent in een één op één situatie niemand meer pakken…

        inbrker op heterdaad? ja, bewijs het maar…

        Dat het woord (onder ede!) van een agent zwaarder weegt dan dat van een gewone burger dan wel verdachte vind ik wel logisch.

        Maar dat de straf op liegen onder ede (proces verbaal e.d. is voor agenten ook onder ede, dit valt onder de ambtseed) veeeeeeeeeeel harder aangepakt mag worden dan nu lijkt me ook logisch.

        Een agent die nu draait en liegt komt er praktisch gewoon mee weg…terwijl zo’n beschaming van je ambtsvertrouwen reden zou moeten zijn voor direct ontslag en gerechtelijke vervolging.

        Het vertrouwen tussen politie en burger is namelijk de enige fundering die mogelijk is voor een goed functionerend politieapparaat in een democratie.

        De andere fundering is angst. Maar het lijkt me duidelijk dat we dat niet moeten willen.

        Login om te reageren
        • midasracer zegt

          15 september 2012 om 22:10

          @bozewolf: Helaas zijn er diverse zaken in de media gekomen waaruit bleek dat agenten de waarheid hadden verdraaid. Maar ze komen er gewoon mee weg. Ik zie liever geen politie meer dan wel, want ze zijn er voornamelijk om te te tillen en niet om de gemeenschap ter dienste te staan. Ik zie het nog wel gebeuren dat er in Nederland net zoveel dashcams worden verkocht als in Rusland. De enige manier om je tegen corrupte agenten te beschermen.

          Login om te reageren
        • ixjeer1300 zegt

          16 september 2012 om 00:52

          @bozewolf: Helemaal met je eens. Maar als je je gewoon aan de regels houdt en geen hufterig verkeersgedrag tentoonspreidt, zou je geen angst moeten hebben. Niet alle agenten zijn even ‘vriendelijk’, maar als je beleefd blijft blijkt dit wel mee te vallen.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            16 september 2012 om 01:09

            @ixjeer1300:

            de angst zit er goed in bij jouw knul ..

            graag boete willen doen ..
            ambtenaren verafgoden ..

            doe je er ook nog een zwik weesgegroetjes achteraan ..

            Login om te reageren
            • ixjeer1300 zegt

              16 september 2012 om 02:21

              @lincoln: Haha. Wat een gelul in de ruimte.
              Zo te horen heeft de politie jou meer dan eens te pakken gehad.
              Bumperen, door woonwijken raggen, rechts inhalen, dat soort dingen. Sjonnie.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                16 september 2012 om 02:36

                @ixjeer1300:

                klopt .. gelovigen hebben idd geen inschattingvermogen ..

  20. airmaxboy zegt

    17 september 2012 om 12:31

    -=edit: en ook voor jou een ip-ban=-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North