• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bollinger Deliver-e heeft een briljante naam

Auteur: willeme, gepost 12 oktober 2020 om 11:32 – 12 Reacties

Bollinger Deliver-e

Je zou toch denken dat je met de Bollinger Deliver-e kwaliteitschampagne moet kunnen laten bezorgen!

Het mooie van deze gehele EV-transitie is dat het ook heel erg veel kansen biedt. Er zijn twee enorm belangrijke aspecten. Ten eerste kijken we sinds kort anders naar de automobiel. Niet alleen de aandrijving, werkelijk elk onderdeel van de auto wordt heroverwogen. Dat is gaaf.

Nieuwe trends

Denk aan autonome functies, belabberde interieur-kwaliteit, infotainment, over-the-air-updates, matige afwerking en minimale service. Ja, in alle gevallen heeft Tesla daarin een prominente rol gespeeld.

Nu zijn al die aspecten een zakelijke afweging. Omdat we anders over auto’s gaan denken, vinden we ook bepaalde dingen minder interessant of juist belangrijker.

Bollinger Deliver-e

Nieuwe merken

Een ander goede ontwikkeling is dat er nieuwe automerken bij komen. We hebben de afgelopen jaren een hoop automerken vaarwel moeten zeggen. De kans dat we dat blijven doen is erg groot. Sommige merken stappen gewoonweg veel te laat in. Aan de andere kant zien we een hoop nieuwe merken bij komen. Wederom, Tesla is het grote voorbeeld, maar er zijn meer kapers op de kust.

Bollinger Deliver-e

Vandaag gaan we het hebben over Bollinger. De rijkere alcoholisten onder ons zullen dat merk herkennen als leverancier van uitstekende champagne. Het zijn dermate chique bubbels dat beroepsvrouwenverslinder James Bond weinig anders dronk in de boeken van Ian Fleming. Bollinger is echter ook een fabrikant van elektrische bedrijfswagens.

Bollinger Deliver-e

Lage kosten Bollinger Deliver-e

Dit is hun laatste wapenfeit. Het idee was al (een beetje) bekend. De Bollinger Deliver-e (briljante naam!) is vanaf het ventiel ontwikkeld als EV. Het USP van deze bedrijfswagen is de zeer lage bodem, waardoor je eenvoudig dingen kunt laden. De auto is gebouwd voor een zo laag mogelijk TCO, ofwel de Total Cost of Ownership. De auto is dusdanig ontworpen dat deze 10 jaar probleemloos mee moet kunnen gaan.

Bollinger Deliver-e

Acupakketjes

Er zijn diverse accupakketjes leverbaar voor de Bollinger Deliver-e. Het begint met 70 kWh. Dan zijn er nog een paar grotere pakketten met 105, 140 en 175 kWh. Het topmodel heeft een batterij van 210 kWh! Vervolgens kan er gekozen worden uit allerlei formaten. Denk aan diverse lengtes en wielbases.

Misschien wel het meest bijzondere aspect: de besturing is hydraulisch! Elektrische stuurbekrachtiging is de grootste sfeerbederver voor leuk autorijden, dus het moet een genot zijn om met deze auto te mogen sturen. Althans, dat hopen we. Wanneer de auto op de markt komt, is nog niet bekend. Ook dat is een nieuwe trend.

Ook interessant!

  • Elektrische 911
    Elektrische 911 blijft iconische styling behouden
  • Elektrische rallyauto van Volkswagen
    Elektrische rallyauto van Volkswagen is nu al een feit
  • Honda e door Nederlander ingrijpend verbeterd!
  • elektrische bestelauto
    Welke elektrische bestelwagen is interessant?

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Bollinger, Busjes, Elektrisch, EV10daagse, ev10daagse-2020

Vorig bericht: « Verplichte duidelijkheid over opladen elektrische auto
Volgend bericht: Omslagpunt Bijtelling van een EV in 2021 »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    12 oktober 2020 om 12:25

    Gaat deze ook ruim 2x zo duur worden als beloofd?
    Wat een domper was dat bij die toffe B1.

    Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    12 oktober 2020 om 12:45

    Begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ze voor hydraulische stuurbekrachtiging kiezen. Veel complexer, voegt extra gewicht toe en de pomp verbruikt veel meer energie dan electrische bekrachtiging. En voor dit type voertuig lijkt mij stuurgevoel van ondergeschikt belang.

    Wat dan weer uiterst slim is zijn de lage laad- en cabinevloer. Daar wordt je als chauffeur wel heel blij van, gewoon naar binnen kunnen lopen en rechtop in de laadruimte kunnen staan.

    Login om te reageren
  3. steiger zegt

    12 oktober 2020 om 13:26

    Met die overhang blijf je op elke drempel die je tegen komt hangen.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      12 oktober 2020 om 15:21

      @steiger: en niet alleen op de overhang. Ook op de wielbasis zie ik deze nog wel eens een keertje met de wieltjes los van de grond wiebelen.

      Maar dit ziet er wel serieus tof uit, voor een bestelwagen.

      Login om te reageren
      • zeevink zegt

        12 oktober 2020 om 16:14

        @RRRobert: ik heb het vermoeden dat ze rondom luchtvering monteren. Dus laag op de snelweg en b wegen en hoger in de stad met drempels.

        Login om te reageren
  4. nielsnl1 zegt

    12 oktober 2020 om 13:45

    Ideaal ook die afgeronde hoeken onderaan de laadruimte. Kun je perfect je laatste doosjes erin/eruit schuiven…

    Login om te reageren
  5. flutterby zegt

    12 oktober 2020 om 13:49

    Gaaf ding, totdat je een drempel tegen komt en moet omrijden.

    Login om te reageren
  6. stekel zegt

    12 oktober 2020 om 13:55

    deze zijn zeker niet ontworpen met het oog op drempelland nederland

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    12 oktober 2020 om 14:55

    De designer die al die afgeronde hoeken bedacht was al naar huis toen de spiegels ontworpen werden?

    Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    12 oktober 2020 om 19:48

    Smallere spoorbreedte voor dan achter. Nut?

    Is nog maar een schetsje, hier zal vast nog veel aan veranderen…

    Login om te reageren
  9. joos straetmans zegt

    12 oktober 2020 om 20:00

    Waarschijnlijk hetzelfde principe als bij de Citroën DS : de stuurbekrachtiging werkte op dezelfde pomp als de hydraulica voor de vering/hoogteverstelling. Dus dat scheelt weer een elktrisch apparaat voor de besturing.

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    13 oktober 2020 om 10:36

    Ben Hur zou jaloers worden van de wielen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North