• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog-advies: Model-3 leaser wil een loodzware zuipschuit voor 6.500 euro

Auteur: willeme, gepost 22 december 2018 om 14:00 – 123 Reacties

BMW 740i (E38)


Snel, nu het nog kan.

We zijn op een punt aanbeland dat de elektrische auto aan het doorbreken is. In diverse marktsegmenten zien we nu hele goede en gave elektrische auto’s verschijnen. De overheden worden telkens strenger en ook het publiek begint zich meer en meer open te stellen voor elektrisch rijden.

Voor Reinout is dat niet anders. Na jarenlang Volvo te hebben gereden, is hij gezwicht voor nul procent bijtelling in een Mitsubishi Outlander. Een auto waar hij niet warm of koud van werd, maar het was zo spotgoedkoop in vergelijking met andere soortgelijke auto’s dat hij wel moest toehappen. Ondanks dat de Outlander PHEV hem geen moment in de kou heeft laten staan en altijd keurig zijn diensen heeft verleend, wordt de auto oneerbiedig afgedankt. Binnenkort zal Reinout een Tesla Model 3 gaan leasen. Eindelijk een gave auto met (relatief) weinig bijtelling.

Ondanks de elektrische auto’s is Reinout wel degelijk een petrolhead. Dat blijkt uit zijn vraag voor vandaag. Hij is namelijk op zoek naar een bijzondere auto voor ‘erbij’. Hij heeft een relatief grote schuur en daar is plaats voor een behoorlijk auto. Reinout is op zoek naar een groot slagschip met een enorme motor, op benzine graag. Reinout is niet helemaal gek: hij heeft een budget van zo’n 10.000, maar wil graag zo’n 3.000 tot 3.500 reserveren om de auto weer in goede conditie te brengen. “Die auto’s staan niet voor niets te koop!”

Hij heeft zelf al rond zitten kijken en was voornamelijk gecharmeerd van de BMW 7 Serie. Groot, maar zeer fraai en met de juiste motor erg snel. Het hoeft niet zozeer een twaalfcilinder te zijn, een V8 heeft de voorkeur. Zolang het maar niet een amechtig zespittertje is. Ook moet het een sedan zijn: Reinout heeft twee behoorlijk grote kinderen die af en toe ook mee moeten, zoals tijdens de zomervakantie. Nog een paar eisen: de auto moet niet te veel kilometers hebben gelopen. Liever een veel oudere auto, dan eentje die al 20 keer de wereld rond is geweest. Luxe is ook niet super relevant: de airco moet werken, maar navigatiesystemen uit het jaar kruik stellen tegenwoordig niets meer voor vergeleken met een smartphone.

De eisen en wensen van Reinout zien er als volgt uit:

Huidige /vorige auto's:Volvo V40, S60, V70. Mitsubishi Outlander PHEV, binnenkort Tesla Model 3
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 6.500 (+ zo'n 3.500 achterstallig onderhoud)
Jaarkilometrage:Maximaal zo'n 10.000
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Nog een keer genieten van veel cilinders en de geur vakbenzine
Gezinssamenstelling:1 volwassene, twee grote kinderen
Voorkeursmerken /modellen:BMW 7 Serie, E38
No-go modellen / merken:Volvo. Die ken ik nu wel.

Wat mis je door de no-go’s:
Niet echt veel eigenlijk. Volvo maakt immers geen auto’s in het marktsegment van de BMW 7 Serie. Een segmentje lager vinden we de S90 en de S80. De S90 is een ouderwetse Volvo in de ware zin van het woord: hoekig, zwaar en achterwielaangedreven. Voor een ‘old school’-vibe eigenlijk zeer aan te raden. De S80 is een fijne auto en in het budget kun je de mooiste S80 T6 zoeken, maar het is niet een enorme sloep. Ga dus voor de S90. Bij deze generatie Volvo’s is de kilometerstand niet leidend, maar de staat van de auto’s. 6 mille voor een S90 met vier ton op de klok? Jazeker, dat komt voorbij en het wordt er voor betaald. Stiekem een erg leuke optie, mocht het uiterlijk je aanspreken.

Volvo S90 3.0 '97

BMW 740i (E38)
€ 7.250
1995
195.000 km

De aanvrager wilde een BMW. Dan kan de vraag rijzen: moet je wel een BMW willen? Het budget laat het immers niet helemaal toe. Mooie E38’s beginnen namelijk een klein beetje te stijgen in waarde. Een 745i van de E65 generatie is veel eenvoudiger gevonden voor dit geld. Uiteindelijk vonden we bij een particulier een wat vroeger exemplaar met alsnog redelijk wat kilometers. Nogmaals: staar je niet blind op de km-stand. Wil je een faceliftmodel, dan zul je het moeten doen met een zescilinder (728i), maar de V8 maakt van het rijden echt een feestje. Vermijd niet-originele exemplaren. Geldt natuurlijk voor alle auto’s, maar de 7 Serie in het bijzonder.

BMW 740i (E38) '95

Audi A8 4.2 quattro (D2)
€ 6.500
2002
145.000 km

Wil je wat meer waar voor je geld, dan moet je gaan shoppen voor een Audi A8. De A8 is minder in trek dan de 7 Serie en dat uit zich in de prijzen. Voor zo’n 6 tot 7 mille kun je heel redelijke exemplaren vinden van de ‘D2’-generatie. De D3 is ook mogelijk, maar dat zijn vaak raszuivere ‘petjes-auto’s’, te herkennen aan de zwart gespoten velgen, ‘smoked’ achterlichten en te veel LED-jes in een later aangebrachte single-frame grille. Nee, de D2 is dan een stijlvollere optie. Qua rijden is de A8 gek genoeg iets levendiger dan de 7 Serie, ondanks de layout. De A8 heeft meer vermogen en weegt net iets minder. Ook heb je standaard vierwielaandrijving, wat destijds best bijzonder was in deze klasse.

Audi A8 4.2 quattro (D2) '02

Cadillac Seville STS
€ 4.950
2001
150.000 km

Als je veel vermogen wilt en het gevoel van een ‘sloep’, dan moet je even een Seville gaan bekijken. Er zijn twee variaties van geweest: een SLS met 279 pk en een STS met 305 pk, die je ook in de laatste Eldorado TC kon vinden. Deze laatste heeft ook een iets sportiever afgestemd onderstel. Het rijdt bovengemiddeld goed, die motor is natuurlijk de dominerende factor. Zowel qua verbruik, geluid als kracht. De auto haalt het luxeniveau van een Duitser niet qua materialen, maar het verschil is minder groot dan je zou denken. Nog een voordeel is dat ze goed te vinden zijn in het budget. Voor 5 mille kun je al kiezen uit fraaie exemplaren.

Cadillac Sevilla STS '01

Lexus LS400 (UCF10)
€ 6.750
1993
260.000 km

Reinout vroeg om een auto met niet te veel kilometers en wij komen aanzetten met een auto die bijna 260.000 km op de klok heeft staan. Ten eerste is het niet zo heel erg veel, de afgelopen 25 jaar heeft de auto zo’n 10.000 km per jaar afgelegd. In dat licht bezien valt het reuze mee. Daarbij staat deze generatie te boek als zeer betrouwbaar. In het budget zijn ze lastig te vinden. Een vroeg exemplaar met veel kilometers was dus de enige mogelijkheid. De eerste generatie LS400 was niet bijzonder sterk. Niet dat 245 pk niets is, maar veel auto’s in deze klasse zitten rond de 300 pk. De LS400 kreeg later in zijn carrière past een vermogensinjectie.

Lexus LS400 (UCF10) '93

Mercedes-Benz 500 SE (W140)
€ 6.500
1991
210.000 km

Ondanks dat Mercedessen uit deze periode een naam hoog te hebben qua betrouwbaarheid, goldt dat niet direct voor elke S-Klasse. De auto kende wat kinderziektes omdat de ingenieurs nogal overambitieus waren om de beste auto aller tijden te maken. Je mag er intussen vanuit gaan dat de kinderziektes er in de afgelopen jaren uitgehaald zijn. Een goede onderhoudshistorie is véél belangrijker dan later modeljaar. Er zijn wat 400 SE’s en 500 SE’s te koop, maar het houdt niet over. Check ze op roest, want dat wil nog weleens voorkomen. Om te rijden zijn deze tanks geweldig. Je voelt dat je in een enorme boot aan het toeren bent. Alles werkt met een beetje vertraging. De motor pakt behoorlijk geweldig op, maar bij het aannemen voel je dat je echt met een serieuze auto op pad bent.

Mercedes-Benz 500 SE (W140) '91

Jaguar XJ8 4.0 Souvereign (X308)
€ 6.950
2000
195.000 km

De auto met de minste storingen uit dit lijstje is wellicht deze Jaguar. De auto is een paar jaartjes jonger en werd destijds onder regie van Ford gebouwd. Mede daardoor waren de jaren ’90 Jaguars veel beter gebouwd en veel betrouwbaarder dan de Jaguars uit de jaren ’80. Het is de meest klassieke auto van de drie, maar ook het leukst om te rijden. De Jaguar is relatief licht en lichtvoetig. De 4.0 AJ V8 motor is een pareltje: heel decent bij rustig toeren, maar bij volgas kan de auto enthousiast uit de hoek komen. De 4.0 Souvereign uitvoering is degene die je wilt (naast de XJR natuurlijk), de 3.2 Executive is redelijk goed alternatief. Voordeel van de 3.2: er zijn veel meer goede exemplaren van te vinden in het budget. Check ze voor roest bij de voorste wielkasten: die rotten weg waar je bij staat.

Jaguar XJ8 4.0 Souvereign (X308) '00

YOLO: Lincoln Town Car Cartier Edition
€ 8.000
2003
125.000 km

Waarom voor zo’n technologisch hoogstandje gaan, als je ook kunt kiezen voor een van de gaafste limo’s van de jaren ’90, de Lincoln Town Car? Het is in feite een zeer luxe aangeklede Ford Crown Victoria. Aan de ene kant zijn het hopeloze auto’s: de motor is vrij eenvoudig, levert slechts 203 pk en de auto staat op een ladderchassis. Ondanks de luxe uitrusting voelt het vrij goedkoop aan, vergelijken met de Duitse concurrentie. Voordelen zijn er ook. De Lincoln Town Car is behoorlijk onverwoestbaar. Het is doorontwikkelde techniek. Het verbruik ligt hoog, maar dat geldt voor alle auto’s in het rijtje. Deze auto staat geheel ten onrechte in de YOLO-sectie eigenlijk, wellicht is deze Lincoln zelfs de meest verstandige keuze..

Lincoln Town Car Cartier L '03

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!

Ook interessant!

  • Deze unieke BMW E38 7 Serie is tegelijk kunst en kitsch
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, A8, advies, Audi, autoblog-advies, BMW, Cadillac, d3, e38, Jaguar, Lexus, lincoln, ls, ls400, Mercedes, model-3, quattro, s-klasse, seville, sts, Tesla, V8, w140, x300, xj, youngtimer

Vorig bericht: « Het Klimaatakkoord over subsidies, bijtelling en BPM
Volgend bericht: Dit zegt het Klimaatakkoord over waterstof »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    22 december 2018 om 14:05

    Towncar is de zuinigste in het hele rijtje .. dat kan ik je op een briefje geven ..

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      22 december 2018 om 15:17

      @lincoln: bedankt voor het antwoord op een vraag, die niemand gesteld heeft

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        22 december 2018 om 18:54

        @melkkoe:

        Ja knul .. dat was wel de vraag ..

        Of wilde je graag even in mijn schaduw staan ??

        Login om te reageren
        • evdw zegt

          22 december 2018 om 19:16

          @lincoln: Citeer maar waar dat staat dan aandachtsventje.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            22 december 2018 om 19:44

            @evdw:

            Joh .. was de titel van dit artikel al te moeilijk voor je ??

            Top .. welkom bij mijn fanclub ..

            Login om te reageren
            • evdw zegt

              22 december 2018 om 20:10

              @lincoln: Niet zo dom lullen he. De vraag welke de zuinigste is wordt nergens gesteld, ook niet in de titel.

              Login om te reageren
              • saxoke zegt

                22 december 2018 om 20:34

                @evdw: die vraag wordt idd nergens gestdld. Wel wordt er aangegeven dat het een zuipschuit moet zijn. En dat wordt beantwoord met het gegeven dat die town dinges net niet doet. Alleen al daarom zou de town car moeten afvallen…. hij is te zuinig hahaha

              • evdw zegt

                22 december 2018 om 20:49

                @saxoke: Het zijn gewoon allemaal zuipschuiten natuurlijk.

              • saxoke zegt

                22 december 2018 om 22:19

                @evdw: da is mijn 206GTi ook met mijn rijstijl. Dan vind ik de vaak genoemde waardes hier nog meevallen

              • evdw zegt

                22 december 2018 om 22:36

                @saxoke: Dan moet je ook nog eens met deze bakken gaan rijden met jouw rijstijl :)

              • saxoke zegt

                22 december 2018 om 22:52

                @evdw: je koopt geen 740i, A8 4.2, LS400, ….. met ongeveer 300pk om niet af en toe eens stevig door te rijden. Dan kan je evengoed een 728i of A8 2.8 kopen, dan rij je zuinig. Voor die weinige kilometers die ermee gereden zouden gaan worden, maakt t verbruik me eigenlijk niet heel veel uit.

              • lincoln zegt

                22 december 2018 om 20:41

                @evdw:

                Weet zeker dat Reinout heeeeel erg blij is met de juiste antwoorden van jou op de juiste vraag ..

                Top .. super .. bedankt voor je toegevoegde waarde kleine meid ..

              • evdw zegt

                22 december 2018 om 20:50

                @lincoln: Graag gedaan, welkom bij mijn fanclub biatch.

              • bmwe46m3balling zegt

                23 december 2018 om 02:21

                @evdw: @lincoln:

                Tingtingting (bel voor het einde van de ronde met boxen)

                Wat een bazen discussie, elkaar proberen te dissen. oooohhhh ik heb genoten, super.

        • melkkoe zegt

          22 december 2018 om 20:11

          @lincoln: krantenkoppen roeptoeteren, is dan ook alleen voor laagopgeleiden.

          Jij weet wel beter slimmerd

          Login om te reageren
    • 335istage1 zegt

      22 december 2018 om 15:32

      @lincoln: En laat nou juist dat net irrelevant zijn voor meneer.

      Login om te reageren
      • detroitv8 zegt

        22 december 2018 om 17:32

        @335istage1: eh, natuurlijk. Meneer zoekt een zuipschuit en kan nu de Lincoln laten staan.

        Login om te reageren
    • creaminator zegt

      22 december 2018 om 15:33

      @lincoln: scheur dat briefje maar gauw door dan, want de LS gaat een stuk spaarzamer om met benzine.

      Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      22 december 2018 om 18:05

      @lincoln: zijn Lincolns zuinig? Daar merk ik hier op Autoblog helemaal niks van, jij bent in ieder geval niet zuinig met onzin.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        22 december 2018 om 20:45

        @maferick74:

        Tuurlijk ..
        Reinout wil helemaal geen advies ..
        hij wil lezen over mij ..

        Weet zeker dat je hem heel gelukkig hebt gemaakt ..
        Bedankt namens Reinout ..

        Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      22 december 2018 om 22:09

      @lincoln: buiten het verbruik. Ik zou deze gelijk kopen in het zwart. Badass

      Login om te reageren
      • jarnobakker zegt

        22 december 2018 om 22:10

        @jarnobakker: wel ff een supercharger erop. Heb je een leuke sleeper

        Login om te reageren
  2. karaya zegt

    22 december 2018 om 14:06

    Ik vind de E38 één van de mooiste sedans ooit. Alles klopt aan die auto.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 december 2018 om 15:27

      @karaya:

      Beetje cru dat (zoals de meeste auto’s hier ) je ze 4 jaar geleden voor de helft kon oppikken ..

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        22 december 2018 om 15:35

        @lincoln: We wisten het, maar we deden niks.

        Login om te reageren
  3. tttijn zegt

    22 december 2018 om 14:16

    Als je tijd en zin hebt om te sleutelen moet je voor de BMW of AUDI gaan.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      25 december 2018 om 22:44

      @tttijn: Mercedes en jaguar = plaat werken.

      Login om te reageren
  4. fouadski zegt

    22 december 2018 om 14:18

    Lexus of de Audi (als ik mocht kiezen)

    Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      22 december 2018 om 14:26

      @fouadski: de Towncar loopt eenvoudig 1 op 10, dat zie ik de rest nog niet doen

      Login om te reageren
      • fouadski zegt

        22 december 2018 om 14:28

        @phevtreb: hij wil toch een zuipschuit…

        Login om te reageren
      • phevtreb zegt

        22 december 2018 om 14:28

        @phevtreb: @fouadski dit was niet als reactie op jou bedoeld, maar had gewoon onderaan de comments moeten komen.. excuus

        Login om te reageren
        • fouadski zegt

          22 december 2018 om 14:33

          @phevtreb: weekend!!!

          Login om te reageren
      • e38ossie zegt

        22 december 2018 om 19:06

        @phevtreb: Ik rij zelf tot volle tevredenheid met een E38 facelift acht cilinder. Gemiddeld 1:10. Lange afstand zelfs 1:12

        Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    22 december 2018 om 14:20

    Wellicht niet loodzwaar maar zuipt genoeg. Het geluid is werkelijk briljant en qua comfort en luxe zit het best goed. Een Alfa Romeo 164 met het 3.2 V6 Busso blok. Met dit budget vallen er zeer fraaie exemplaren te vinden. Met jouw budget valt deze wel te scoren: https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-164-super-3-0-v6-24v-youngtimer-nl-auto-benzine-rood-178380d9-42d4-4d05-9a73-35a4a744f9f2

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      22 december 2018 om 14:24

      Dit is dan toevallig een 3.0 V6… Ik mis de scherpte. Desondanks een fraaie wagen.

      Login om te reageren
      • SpiderIV zegt

        22 december 2018 om 14:49

        @viezefreddyw: de 3.2 in 164 is nooit geleverd, wel in de 166. Heb er nog 1 met maar 130.000 km. Binnen het gestelde budget ?

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          22 december 2018 om 16:33

          @spideriv: Ik mis echt de scherpte blijkbaar. Thanks.

          Ah, nice. Ben ook nog zeer tevreden met de mijne.

          Login om te reageren
    • lekbak zegt

      22 december 2018 om 14:25

      @viezefreddyw: pfff, met zo’n pauperig zuinig zes cilindertje. Dat klinkt natuurlijk weer voor geen meter. Hij wil een echte dikke vette V8!!!

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        22 december 2018 om 15:36

        @lekbak: Er klinkt niets beter dan een Busso.

        Zelfs een Stradivarius komt niet in de buurt.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          22 december 2018 om 16:11

          @karaya: Echt? Nu ga je me zo zeker ook nog vertellen dat zo’n busso helemaal niet zuinig is zeker?

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            22 december 2018 om 16:53

            @lekbak: 1 op 8 gemiddeld in een 166. Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

            Login om te reageren
    • agdesigns zegt

      22 december 2018 om 18:06

      @viezefreddyw: wijzertjes dashboard ! (Y)

      Login om te reageren
  6. lekbak zegt

    22 december 2018 om 14:21

    Leuke advies vraag. Ik zou persoonlijk heel erg gaan twijfelen tussen de kathedraal en de towncar. Maar ik denk dat dit gewoon weer een kwestie van smaak is. Deze man wil gewoon een E38, en meestal betekent dat dat je zeker niet in de markt bent voor een Mercedes.

    Login om te reageren
  7. ghost zegt

    22 december 2018 om 14:29

    Phaeton W12.

    Login om te reageren
    • screamgt zegt

      22 december 2018 om 15:53

      @ghost:

      Leuk. Maar kijk even naar zijn budget. Een Phaeton voor 7k kopen- met een w12, kan niet. 3.500,- aan reparatiekosten kan je makkelijk vertweevoudingen.

      Login om te reageren
  8. screamgt zegt

    22 december 2018 om 14:30

    Mijn vader heeft jarenlang een Jaguar XJ8 gereden, wat een genot. Heerlijk comfortabel en bij tijds lekker rap. Onderhoud kosten vallen mee mits je alles tijdig vervangt (duh).

    Login om te reageren
    • screamgt zegt

      22 december 2018 om 14:31

      @screamgt: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jaguar/m1356405918-jaguar-xj-3-2-v8-sport-executive-clima-leder-17-lmv-ele.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

      Zoiets bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
      • fouadski zegt

        22 december 2018 om 17:55

        @screamgt: mooi. Donker groen zou hem nog mooier maken.

        Login om te reageren
      • saxoke zegt

        22 december 2018 om 20:37

        @screamgt: die handrem zit daar zo gebouwd op een manier van “shit, we zijn de handrem vergeten in de middentunnel te ontwerpen

        Login om te reageren
  9. porschepdk zegt

    22 december 2018 om 14:36

    De JAG of een van de Amerikanen

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    22 december 2018 om 14:39

    Waarom geen Series III Jaguar ? (1979 – 1987)
    Staan altijd beeldschone exemplaren van te koop, naar wens met de 3.4 of 4.2 6-in lijn of de 5.3 V12 slurbo.
    Of een Mercedes 450 SE een W 116.
    de Rover 3500 SD1 of de super (Japans) betrouwbare Rover 827 of de Coupé versie daarvan
    Een Subaru SVX, niemand weet wat je rijd, super cool en exclusief..
    Voor de echte dare-devil een Lancia Gamma Coupé.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      22 december 2018 om 15:01

      @desjonnies: Jaren ’80 engelse auto’s aanraden. Jij bent een mooie…
      En zo’n w116 is een ontzettend roestgevoelig monster, die zou ik echt niemand aanraden. Straks worden ze nog populair en nog duurder. Ik wil er nog eentje “aan mijn vrouw kado doen”. Wel met v8, anders hoeft ze hem niet.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        22 december 2018 om 15:19

        @lekbak:
        De betrouwbaarheid van die Jags valt reuze mee, hetzelfde geldt voor het roesten van de W116, de slechte exemplaren zijn inmiddels al lang verdwenen.

        Login om te reageren
        • MercMax zegt

          22 december 2018 om 16:01

          @desjonnies: Mwoah, ik kan je zo in mijn schuur 2 w116 aanwijzen die toch aardig roestig zijn ;)

          Login om te reageren
          • maferick74 zegt

            22 december 2018 om 18:08

            @mercmax: wacht nog even met aanwijzen, voordat je het weet zijn ze verdwenen.

            Login om te reageren
  11. detroitv8 zegt

    22 december 2018 om 14:41

    Ik heb vandaag mijn Cadillac CTS opgehaald. Worth it

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      22 december 2018 om 22:27

      @detroitv8: nice, foto’s?

      Login om te reageren
      • detroitv8 zegt

        22 december 2018 om 23:29

        @sketcher: upload ik binnenkort. Van tweede eigenaar gekocht
        , de eerste had ‘m ruim 12 jaar. Kroymans onderhouden, geen schades, donkerblauw met beige leer. Erg blij mee!

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          23 december 2018 om 08:35

          @detroitv8: Komt die auto uit de omgeving van Lochem toevallig? Hier reed er 1 maar die man had em te koop staan. Donkerblauw
          met creme leer. Prachtige spec. Rijdt echt top zo’n ding!

          Login om te reageren
  12. sabrerator zegt

    22 december 2018 om 14:41

    De Jaguar natuurlijk.

    Maar aangezien de aanvrager al weet wat hij wil hebben, namelijk een BMW, vraag ik me af waarom hij een Autoblog-advies heeft gevraagd.

    Login om te reageren
  13. bart1976 zegt

    22 december 2018 om 14:44

    Alpina B10 met 250dkm+

    Login om te reageren
  14. erwinlagcher1977 zegt

    22 december 2018 om 14:47

    Absoluut de Lexus omdat het een Lexus is. Ik rij zelf de 1e gen GS300, deze deelt het comfort van de LS400.

    Login om te reageren
  15. Benny_Weisz zegt

    22 december 2018 om 14:47

    Quote: “Binnenkort zal Reinout een Tesla Model 3 gaan leasen”….
    Yeah, right!……

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      22 december 2018 om 17:01

      @bennyweisz: ‘binnenkort’ is in dezen een zéér rekbaar begrip. Maat van me is voor de Jaguar iPace gegaan omdat hij geen zin meer had om nóg eens een jaar te wachten, zonder garantie op daadwerkelijke uitlevering.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        22 december 2018 om 17:23

        @RRRobert: binnenkort is op zijn vroegst binnen twee maanden. Dan komen er 3000 p/w de haven in België binnen.

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          22 december 2018 om 17:44

          @flutterby: die maat van me kreeg vorige maand te horen dat het op z’n vroegst Q3 2019 zou worden voor leasemaatschappijen

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            22 december 2018 om 19:52

            @RRRobert: als je geen reservering hebt, ja. De leasemaatschappij kan je huidige reservering gewoon overnemen. Daarnaast is er ook financial lease.

            Login om te reageren
  16. richh zegt

    22 december 2018 om 14:47

    De Jaaaaaag. Geen twijfel mogelijk. Tezamen met die Model 3 voor woon/werkverkeer een combinatie waar ik in ieder geval heel jaloers op zou worden.

    Login om te reageren
  17. VeniVidiVici zegt

    22 december 2018 om 14:49

    De eerste alinea is ironisch bedoelt toch? Want mij is niks gevraagd hoor haha

    Login om te reageren
  18. jaapiyo zegt

    22 december 2018 om 14:55

    Oef ik dacht bij het zien van het plaatje boven het artikel dat het een appeltje-eitje zou zijn, maar er staan stiekem toch ook andere aantrekkelijke opties bij de alternatieven. Ik zou eigenlijk alleen de keuze voor de STS (en de Volvo) niet heel goed begrijpen. En vwb de Lincoln: als je voor een Panther gaat zijn er IMO leukere opties zoals een Crown Vic in politie spec of Mercury Marauder. Desalniettemin de E38 voor mij, post lift. I6 mag.

    Login om te reageren
    • henrie zegt

      22 december 2018 om 17:11

      @jaapiyo: Grappig. Die Cadillac en Volvo zijn eigenlijk de enige auto’s uit dit rijtje, die ik serieus zou overwegen, als ik naar een dergelijke auto op zoek zou zijn. De BMW en de Lincoln vind ik eigenlijk per definitie fout, hoe origineel ze ook nog zijn. De Audi en de Lexus vind ik karakterloos. En voor de Mercedes en de Jaguar voel ik me nog veel te jong, en ik hoop eigenlijk dat dat zo blijft totdat ik aan de verkeerde kant van het gras lig…

      Maar eigenlijk zou ik gewoon nooit zo’n grote bak willen hebben. Leuk voor op vakantie, als je comfortabel de ruimte wilt hebben, maar voor de rest vind ik het niet aantrekkelijk…

      Login om te reageren
    • jvthof zegt

      22 december 2018 om 19:27

      @jaapiyo: waarom zou je de sts niet begrijpen? Luxe, ruimte, heerlijke grote stoelen, zuipt, imposant uiterlijk, zeker de achterzijde. Aanradertje juist

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        22 december 2018 om 19:48

        @jvthof: mjah ding spreekt me gewoon niet zo aan, wat op zich idd raar is, want de basiskarakteristieken op papier zijn puik. Maar ja familie van de overburen had er vroegah een en dan zag ik ‘m staan…Meh.

        Login om te reageren
  19. tortuga zegt

    22 december 2018 om 14:57

    Zou gaan voor de 500se! Al is die crown ook knap! En unieker op de baan… Heb wel vermoeden dat je met de 500se een toekomstige waarde stijger hebt net zoals de e38 en die jaguar

    Login om te reageren
  20. bischero zegt

    22 december 2018 om 14:58

    Oohhhh, altijd een zwak gehad voor de Cadillac STS. Zou mijn keuze zijn hier.

    Login om te reageren
  21. johnwaters zegt

    22 december 2018 om 14:58

    Reinout wil vooral aandacht omwille van zijn Tesla, want daar kickt de Tesla rijder tenslotte op. Youtube staat vol met filmpjes van aandachtshoeren en hun Tesla.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      22 december 2018 om 17:31

      @johnwaters: en jij wil vooral aandacht met je Tesla-bash, want daar kicken Tesla-bashers nu eenmaal op.

      Login om te reageren
      • johnwaters zegt

        22 december 2018 om 18:36

        @dizono: nu nog een Youtube kanaal

        Login om te reageren
  22. bertorelli zegt

    22 december 2018 om 14:59

    Een S-Klasse W126, dus de voorganger van de W140.
    Oogt en rijdt wat klassieker dan zijn opvolger, maar een heerlijke auto.

    Als hij er een neemt van na 1987 (de facelift) zijn er genoeg met een V8 te koop.
    Onderhoud hoeft ook niet duur te zijn.
    Onderdelen zijn er nog genoeg en sleutelen is vaak niet al te lastig.

    Login om te reageren
  23. cloverleaf zegt

    22 december 2018 om 15:00

    Sowieso de Jaggggg. Enige mooie auto uit dit rijtje! Al vind ik de Audi ook wel gaaf. Anders een cherokee v8. Lekker crossen op het strand!

    Login om te reageren
  24. toyotafortuner zegt

    22 december 2018 om 15:12

    Yolo
    Cadillac
    Of Lexus

    Login om te reageren
  25. peug206 zegt

    22 december 2018 om 15:21

    De amerikanen…

    Login om te reageren
  26. denniss00 zegt

    22 december 2018 om 15:23

    Alfa Romeo 164 met V6?

    Login om te reageren
  27. dracae zegt

    22 december 2018 om 15:33

    Ik zou gaan voor de A8.
    De D2 generatie is geweldig. Een simpel, maar stijlvol design, geen overbodige frutsels en al helemaal geen veel te grote ‘single frame grille’.
    Ook was, zoals al geschreven, deze auto lichter en eigenlijk gewoon beter dan de concurrentie. |
    De huidige grote Audi’s zijn goed auto’s, maar zo goed als de D2 is het nooit meer geworden.

    Ik geef toe, dat kan ook wel een beetje aan mijn leeftijd liggen.. want ik waardeer de toenmalige generatie 7 serie ook zeer.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      22 december 2018 om 16:19

      @dracae: Beter? Wanneer is iets beter dan? De kathedraal is comfortabeler, de lexus betrouwbaarder (en comfortabeler), de lincoln veel goedkoper rijdend te houden, de jag en bmw hebben een beter gebalanceerde rijervaring. Als je de rijtesten van destijds erbij pakt komt de audi zeker niet op nr 1 te staan. Jij vind hem mooi, en je zou hem het liefst hebben. Maar het beste is hij zeker niet.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        22 december 2018 om 16:54

        @lekbak: Zijn we het toch nog eens. Fijne kerst.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          22 december 2018 om 18:27

          @karaya: We zijn het nooit oneens geweest. Behalve over sarcasme dan…

          Login om te reageren
      • dracae zegt

        22 december 2018 om 19:27

        @lekbak: Dus nu heb ik mijn mening gegeven en jij dus ook… in dit geval is ‘beter’ dan ook niets anders dan een mening en van hoeveel waarde je legt op welk aspect van de auto’s.

        We zien al dat het niet om algemeen aangenomen feiten gaat aan het artikel vs jou mening, waar de Audi hierboven als lichtvoetiger dan de BMW wordt beschreven.

        Dus… waarom vind ik de D2 A8 beter? Omdat ik denk dat het totaal pakket het beste compromis is tussen comfort, sportiviteit, prestaties, kosten en al het andere dat er toedoet. Het beste hoeft niet perse op elk vlak ook uit te blinken.

        De lincoln is bijvoorbeeld waarschijnlijk de goedkoopste… tja…maar persoonlijk zou ik, ook al vond ik de Crown Vic wel vermakelijk rijden, deze Lincoln nooit vergelijken met de andere auto’s in deze lijst. Toen al een dinosaurus tegen de nieuwste moderne techniek van die tijd.

        O en wat betreft auto testen van toen, voor zo ver ze ertoe doen.. waren er wel degelijk een aantal die door de A8 werden gewonnen, dus ik zou als ik jou was die rijtesten er maar eens echt weer bij pakken.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          22 december 2018 om 19:57

          @dracae: je bedoelt die dubbeltest tussen de E38 740i en Audi D2 A8 4.2 in de AutoWAFELS destijds?

          Login om te reageren
          • dracae zegt

            22 december 2018 om 20:31

            @jaapiyo: Daarvoor hoef je echt niet naar obscure blaadjes te kijken, die lees en las ik toch niet.

            Eigenlijk hoef je alleen maar naar dit artikel te kijken en daarnaast een latere test te zetten van AutoWeek.
            De conclusie lijkt hetzelfde: de Audi stuurt beter ( “levendiger”), sportiever en ligt lekkerder op de weg dan de BMW. Realiteit vs vooroordeel.

            Niks ten nadele van die BMW verder, dat is ook nog steeds één van mijn favorieten uit die tijd.

            https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/occasion-dubbeltest-bmw-740i-vs-audi-a8-42-quattro/

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              22 december 2018 om 20:35

              @dracae: Er is een groot verschil tussen layout en afstemming. De BMW 7 Serie heeft een betere layout om een goede rijdersauto te zijn. Echter, de motoren zijn niet erg sterk, de afstemming is zeer soft en alles is gemaakt om semi-bejaarden ver verplaatsen. Heel begrijpelijk, dat is de doelgroep van dit soort limo’s.

              De A8 is iets directer en sportiever afgesteld. Minder zompig. Maar er zijn zat mensen die juist de A8 te hard vinden en juist het zachte van een 7 Serie waarderen. Jaap weet dit dondersgoed, maar zijn BMW hart kan dat niet altijd verwerken ;-).

              Login om te reageren
              • dracae zegt

                22 december 2018 om 20:51

                @willeme: Je zegt het beter dan dat ik het deed..

                Ik weet als liefhebber dus echt wel dat de Audi, zeker toen, maar nu nog steeds, het er niet van moet hebben dat de motor op de goed plaats ligt. Toch weet ik ook dat dit geen handicap hoeft te zijn. Kijk naar Subaru’s. Dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen.

                Ik heb zelf 2 urquatro’s gehad en in die tijd ook wel in andere ‘dikke’ Audi’s gereden, maar ik kan niet zeggen dat ik een Audi hart heb. Mijn voorkeur ligt echt vooral bij de D2 en een aantal andere oudjes, maar ook bij menig BMW en auto’s van vele andere merken. De reden dat ik nooit een BMW of Porsche heb gekocht, maar in plaats daarvan quatro’s en een S2 avant is dat ik m’n beperkingen ken.
                Ik had bij een toenmalige BMW echt een stevige cursus moeten volgen en me dan waarschijnlijk nog dood gereden.
                Als ik toen de rijvaardigheid en ervaring had die een aantal van jullie ongetwijfeld hebben zou die 635 vast tussen mijn lijstje hebben gestaan. Zo’n mooie auto, die haaienneus alleen al.

        • karaya zegt

          22 december 2018 om 20:31

          @dracae: Dat zou dan de eerste lichtvoetige Audi zijn. (op de R8 na dan)

          Login om te reageren
          • dracae zegt

            22 december 2018 om 20:38

            @karaya: Dat is allemaal iets dat je moet vergelijken met de toenmalige concurrentie.
            De Audi was toen ook echt minder zwaar ondanks het quatro systeem. Dat is overigens iets dat me aan moderne A8’en ergert. Nog steeds veel aluminium.. maar toch ook zwaarder dan veel concurrenten, te zwaar.
            Een stukje echte voorsprong dat ze hebben laten varen.

            In dit artikel noemt Willeme de Audi ‘levendiger’, in een enigszins recentere occasion test van de concurrentie wordt de Audi lichtvoetiger en sportiever genoemd.

            Ik zal eerlijk zijn, ik heb wel een aantal keren in een D2 A8 gereden en daar was ik van onder de indruk, maar mijn ervaring met BMW’s beperkt zich tot oudere modellen, vooral de 635. Die laatste was zeker leuk, maar mij TE los van achteren. Ik ben geen super-coureur en zag me mezelf al doodrijden.

            Login om te reageren
            • karaya zegt

              22 december 2018 om 20:59

              @dracae: Volgens mij had Jaguar in die tijd ook al een aluminium carrosserie.

              Bovendien heeft Jaguar de ideale lay-out. En niemand heeft mij ooit kunnen uitleggen wat het voordeel is van de Quattro lay-out ten opzichte van een klassieke lay-out met vierwielaandrijving. (BMW, Mercedes) Het enige voordeel is dat het een goedkopere constructie is.

              Login om te reageren
              • dracae zegt

                22 december 2018 om 21:28

                @karaya: Volgens mij was Jaguar iets later met aluminium, maar dat doet er verder niet toe. Het gaat erom dat minder gewicht een voordeel is. Dat had Audi toen, nu niet meer.

                Toen hadden andere merken (op wat andere pioniers na) geen personen-auto’s met 4×4. Los van de ‘quattro’ lay-out was dat dus een potentieel voordeel. Misschien wel juist mogelijk gemaakt omdat het relatief goedkoop en simpel te doen was.
                Het is wat mij betreft veelzeggend dat de concurrenten, BMW en Mercedes, Audi’s voorbeeld hebben gevolgd en nu dus ook op veel modellen 4×4 als een optie heeft. Blijkbaar was dat een goed idee.

                Ik denk zelf ook dat qua dynamiek andere systemen potentieel beter zijn dan het oude quattro systeem. Ze zijn overigens vaak ook ingewikkelder.
                Net als BMW en Merc naar Audi zijn toe gekropen is het andersom ook waar. Audi’s moderne quattro stuurt ook veel meer het vermogen naar achteren.

                Overigens, zijsprongetje.. Als zelfs VW op basis van het golf platform een qua rijden alom gewaardeerde auto kan maken ( Beetle RSI) als het maar genoeg mag kosten.. kun je blijkbaar met een minder ideale structuur ook wel degelijk een echt sportieve, lichtvoetige en lekker rijdende auto maken.

                Ik herinner me de artikelen over die ( overigens verder enorm foute) auto nog goed, juist omdat het zo opvallend en bijna ongelooflijk was. Voor zover ik me kan herinneren gooide die Beetle RSi zelfs hoge ogen bij de AV Supertest.

                Ik denk dat we af moeten van te veel fan gedrag, vooroordelen en auto’s gewoon moeten beoordelen op de feiten.. dan kan je zomaar een keertje verrast worden.

                De laatste keer dat dit bij mij gebeurde was met de Nissan Pulsar. Ik verwachte er niks van ( ik die het zelf ook), maar de auto bleek op heel veel fronten gewoon erg goed te zijn. Een stuk beter gebouwd ook dan de veel hoger gewaardeerde Pulsar van hetzelfde merk..

              • willeme zegt

                22 december 2018 om 21:36

                @dracae: Je hebt volkomen gelijk. Ook met een compleet foute layout kun je een goede auto bouwen. Het gaat om veel meer dan een paar kale elementen. Jim Keltner is een van de beste sessiedrummers die leeft, maar Jim Keltner is geen garantie dat het een topalbum wordt, daar heb je nog een gitarist, bassist en zanger voor nodig ;-).

                De B7 RS4 bijvoorbeeld. Een bizar goede auto. ‘Te weinig koppel’, ‘haalt zijn vermogen niet’ en ‘de B5 was beter’.

                Dat is dus dat typische ‘fan’ gedrag. De B5 was een onhandige, veel te sterke stationwagon die op dynamisch gebied teleurstelde. Verdomd effect en snel, maar ook dynamisch niet al te briljant. De B7 schakelde perfect, er zat zowaar stuurgevoel in (behoorlijk veel zelfs), de motor blinde fraai in de toeren, het geluid was mooi, de demping was top geregeld, de vering was niet te hard. Een zeer goed afgestelde auto. Volgens diverse kenners wordt de auto hoog aan geschreven, maar het ‘fan journaille’ denkt er anders over.

                Daarom ook internet meningen alleen in het achterhoofd houden en een eigen ervaring op doen. Je zal nog verrast staan dat er ook andere dingen dan Alpinda’s zijn ;-)

              • dracae zegt

                22 december 2018 om 22:01

                @willeme: Ik heb nooit in een RS4 gereden, wel in een B6 S4. Dat was geweldig, maar goed.. mijn referentiekader was en is nog steeds redelijk beperkt. Ik ga wat betreft mijn mening dus toch ook vaak af op wat ik lees en zie in de media. Daarbij is het als je naar reacties kijkt ook nog eens vaak zo dat we met z’n allen vooral lezen wat we willen en verwachten te lezen. Daar heb ik ook last van, maar hoeveel te ouder ik wordt, hoeveel te minder. De tijd dat je mij hoorde zeggen dat alle Opels slecht zijn of dat ik nooit een Kia zou willen ligt ver achter mij.
                Ik geef overigens les in begrijpend lezen.. en dat is sowieso niet zo makkelijk.

                Wat mij wat betreft die S4 veel meer is bijgebleven dan het zelf rijden is meerijden in diezelfde auto terwijl een professionele coureur op uiterst illegale manier een stukje flink trapte. Het verschil dat gemaakt werd door de kunde van de bestuurder maakte denk ik een stuk meer uit dan het verschil tussen de verschillende auto’s.

                Enfin… dit was wat mij betreft een heel erg aansprekend lijstje, ik vind deze ‘rubriek’ ook gewoon één van de leukste op AutoBlog. Ik heb nog eens gedacht mijn moeder op te geven, die wil een kleine iets hogere auto met automaat voor een klein prijsje… maar de kans dat daar iets beters uitkomt dan een Panda is niet zo groot. Eigenlijk wil ze toch het liefst weer een 340 met jaratel-aandrijving….

                Genoeg ‘geluld’ voor vandaag.

  28. frank2b zegt

    22 december 2018 om 15:34

    De Lexus dus.

    Kun je die 3600 voor reparaties gereserveerde euries lekker in je zak houden (of aan benzine uitgeven).

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      22 december 2018 om 20:39

      @frank2b: of in 1x een goeie van 10000euri kopen

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        22 december 2018 om 21:10

        @saxoke: Er staan hele mooie exemplaren te koop voor dat bedrag … :)

        Login om te reageren
        • saxoke zegt

          22 december 2018 om 22:20

          @frank2b: dat zou zomaar kunnen

          Login om te reageren
  29. sudbina zegt

    22 december 2018 om 16:16

    Ik zou voor een VW Phaeton gaan ipv dit rijtje.

    Lekker anonieme top auto die werkelijk niemand wilt hebben en dus kan je ze voor een prikkie op de kop tikken.

    Login om te reageren
  30. Dutchdriftking zegt

    22 december 2018 om 16:18

    Even doorsparen voor een 750i of een s8?

    Login om te reageren
  31. francisco0342 zegt

    22 december 2018 om 17:00

    De benz rijdt erg comfortabel!

    Login om te reageren
  32. bfvo zegt

    22 december 2018 om 17:08

    Sinds wanneer is een Tesla model 3 een gave auto?

    Login om te reageren
  33. Dizono zegt

    22 december 2018 om 17:29

    Staat een mooie rode Renault Avantime te koop met 3.0 V6 voor 7 mille. Als je iets bijzonders wil…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 december 2018 om 21:59

      @dizono:

      Top suggestie ..
      Geen grotere E39 of grotere C klasse of grotere A6 of duurdere Camry ..

      Gewoon een compleet eigen voertuig ..
      Clever dude ..

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        23 december 2018 om 01:39

        @lincoln: nou ja, een chique en iets minder praktische Espace III eigenlijk, maar wel een echte klassieker in de dop en iets wat de buurman zeker niet heeft.

        Login om te reageren
  34. Schnor zegt

    22 december 2018 om 18:15

    Ik rij nu zelf bijna vier jaar in een E38 740i ‘94 en ik sta nog steeds achter deze keuze. Van 225.000 naar 353.000 gereden op LPG. Ik wil hem zo origineel mogelijk houden. Ik rij dan ook maar met 16 inch velgen met 235/65 banden. Helaas is deze maat wel steeds moeilijker te vinden. Mijn huidige winterbanden (Dunlop) kosten 150€ per stuk en mag ik ‘maar’ 190kmh mee rijden. Het zijn dan ook SUV banden. Parkeersensoren voor en achter vind ik ideaal bij deze auto. Het muntenbakje is vervangen voor een Parrot schermpje. Past er perfect in. Gaat alleen bij een E38 zonder navigatie. Verder heb ik wel het nodige onderhoud gehad.
    Radiator vervangen omdat deze begon te lekken aan het plastic waar de koelslang overheen geschoven zit.
    Waterpomp, multiriem, spanner, kleppendekselpakking en 3x 8 bougies.
    Benzine tank bovenin doorgeroest. E38 heeft een metalen tank en E39 een plastic tank. Helaas niet uitwisselbaar. Voor een redelijke prijs een mooie tweedehands gevonden.
    Ophanging waren de rubbers slecht dus ik heb alles vervangen van de ophanging. Direct een set Bilstein (zonder verlaging) eronder gezet.
    Stuurbekrachtigingslangen vervangen. Dat zijn behoorlijk dure slangen kan ik je vertellen.
    Achterlichten zijn , bij mij althans, een zwakpunt. Originele tweedehands zijn vaak dof of gescheurd maar het grootste probleem is dat het metaal waar de fitting tegenaan zit vaak doorbrand. Ik heb nu aftermarket lampen, die zoveel mogelijk op originele lijken, gemonteerd.
    Bak schakelt nog steeds perfect. Ik vind het zelf een hele fijne automaat die niet te snel terug schakelt. Daar heb ik zelf een hekel aan want dan voelt de auto zo nerveus. Na aankoop wel laten spoelen bij ZF. Je kunt deze auto’s mede door deze automaat enorm lang laten uitdrijven. Nadeel is wel dat de remblokken hierdoor wat sneller slijten mede ook dankzij het gewicht van 1850kg.
    Ik pak alleen nog maar originele BMW schijven. Bosch en andere merken trekken scheef waardoor ze na verloop van tijd enorm beginnen te trillen. Met de originele BMW X5 schijven heb ik daar geen last van.
    Op korte termijn heb ik nog twee reparaties. De motor van het raammechanisme rechtsvoor en 1 van de 2 ophangingsrubbers van het oliefilter huis.
    En toch zou ik hem direct opnieuw kopen. ?

    Login om te reageren
  35. schreute01 zegt

    22 december 2018 om 18:25

    Ook ik zeg: de Jag. Maar zorg er wel voor dat je er een krijgt die de kettingmodificatie heeft ondergaan. Zo ja: dan heb je een beregoeie auto. Zo nee: reserveer een eurootje of 1200. Wel doen!

    Login om te reageren
  36. ikleesookoverautos zegt

    22 december 2018 om 19:12

    Maar 1 Japanner.. @willeme

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      22 december 2018 om 19:59

      @ikleesookoverautos: Ik zie dat je uitstekend kan tellen. ;-)

      Login om te reageren
  37. Joost zegt

    22 december 2018 om 20:14

    Ga voor degene die het leukste rijdt. Daar koop je dat ding voor. Een 7 serie dus…

    Login om te reageren
  38. petervee zegt

    22 december 2018 om 20:14

    Mag me dagelijks verplaatsen in een audi d3 4,2. Het gemiddelde verbruik tot nu toe over 4 weken genomen is 11 liter per 100 kilometer. Op de snelweg tussen de 100 en de 130 is het 8 tot 10 liter per 100 om. Gemeten over 3000 km

    Login om te reageren
  39. dper4mance zegt

    22 december 2018 om 21:01

    Op die crown vic en Cadillac na allemaal gaaf!

    Login om te reageren
  40. cossiekiller zegt

    22 december 2018 om 22:19

    De A8, de Jag of de STS. Zou me nog een moeilijke keuze worden…

    Login om te reageren
  41. 993c zegt

    23 december 2018 om 00:21

    Een Volvo rijder die zich een petrolhead noemt…..

    Login om te reageren
  42. jpoers zegt

    23 december 2018 om 01:54

    Waarom niet bij Volvo blijven en een s80, 4.4??

    Login om te reageren
  43. O plaat zegt

    23 december 2018 om 13:33

    Een Tesla leasen om mee te kunnen met het kilootjes volk en om te tonen dat je progressief bent maar toch ook nog een echte auto met echt rij plezier voor er bij willen. Ik ben echt gelukkig dat die drang om er bij te horen niet heb.

    Login om te reageren
  44. mondeoscti202 zegt

    23 december 2018 om 14:04

    Voor mij zou het zonder twijfel de LS400 worden. Zeker niet de spannendste uit het rijtje maar wel de meest betrouwbare en beter dan de S klasse waar hij het tegen op moest nemen.

    Login om te reageren
  45. dunhozzie zegt

    23 december 2018 om 20:21

    De Jaguar valt is ook lekker licht (relatief), rijdt fantastisch en is gewoon mooi. Goede keus

    Login om te reageren
  46. johnwaters zegt

    23 december 2018 om 21:01

    Enkel een idioot die niets van auto’s kent denkt er vanaf te komen met 3500€ om die rijdende rampen te kunnen reanimeren. Per toeval een Tesla rijder!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North