Brabus maakt een Aston Martin sneller én fraaier

Auteur: , 28 Reacties

Meer vermogen wordt een auto écht niet slechter van.

Hoe de tijden kunnen veranderen. In 2005 onthulde Aston Martin hun kleinste auto, de V8 Vantage. Onder de bezielende leiding van Ulrich Bez en de kunsten van Henrik Fisker kwam de baby-Aston tot leven. Briljant.

De auto kende twee nadelen: hij leek wel erg veel op zijn grote broer, de DB9. Nu moeten wij ons serieus gaan afvragen of dat een nadeel is. Het andere nadeel was de Jaguar-motor. Die 380 beloofde pk’s voelden nooit als dusdanig aan. We zitten nu inmiddels op de tweede generatie V8 Vantage. Hij lijkt niet veel op zijn grote broer meer, maar echt mooier is ‘ie er niet op geworden.

Aston Martin V8 Vantage '18

Nog steeds heeft de V8 Vantage geen echte Aston Martin motor. Onder de gewelfde motorkap vinden wij namelijk een V8 van Mercedes-Benz origine, het is namelijk de M177 met de turbo’s in de V. Inderdaad, dezelfde motor als in de Mercedes-AMG GT S. Zelfs het vermogen is gelijk: 510 pk. Nu heeft dat zo zijn voordelen. Want ook Duitse Mercedes-tuners kunnen zich nu buigen over de compacte Aston. In dit geval Startech, een tak van Brabus. De auto werd als ‘concept’ getoond op de Salon van Genève dit jaar en nu kun je de onderdelen daadwerkelijk bestellen.

Startech Aston Martin V8 Vantage SP600 '19

Het duurste onderdeel is meteen het belangrijkste: de Power Xtra box SP600 die goed is voor 90 additionele paarden. Deze kit kost zo’n 7.500 euro. Het resultaat is wel dat je de beschikking hebt over 600 pk en 800 Nm (was 685 Nm). De topsnelheid blijft gelijk (314 km/u), maar je sprint nu wel in 3,4 seconden naar de 100 km/u, toch twee tienden sneller.

Startech Aston Martin V8 Vantage SP600 '19

Ook het uiterlijk werd aangepakt, maar dat werd relatief zorgvuldig en subtiel gedaan. Zo kan de voorspoiler meegespoten worden, zijn er grote velgen leverbaar en kun je kiezen uit een hele hoop koolstofvezel details zoals de spiegelkappen, diffuser (met mistlicht) en een andere sportuitlaat. Alles bij elkaar ben je dan zo’n 25 mille kwijt aan accessoires, maar dan heb je wel een unieke V8 Vantage. In Nederland kost een nieuwe V8 Vantage 211.000 euro, nog voordat je een enkele optie hebt aangevinkt.



28 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Kost meer, restwaarde minder. Een aston heeft het ook niet echt nodig…
@brammetjedeb: volgens mij kan Aston Martin elke verkoop keihard gebruiken op dit moment hoor. Of dat nou via/icm Brabus tuning is of via de dealer.
@wildewesten: Hij bedoelt denk ik het vermogen
@zlover: dat en uiterlijke opsmuk. Totaal onnodig. Vinnikdan…
Nogal dure chiptuning lijkt me
Nieuwe Vantage haalt het qua looks (binnen en buiten) niet bij zijn voorganger, dat een wondertje qua understated charisma en juiste proporties was. De nieuwe ziet er uit alsof ie eerst bij Mansory langs is geweest. Not good, not good at all.
Een powerbox dus? Ben benieuwd hoeveel moord- en brandroepers wat dit betreft hierop gaan reageren…
De aston kan toch naar renntech? 790 bhp
Een Aston laten tunen door een C en SL boer… Wat een armoe.
@phaeton: dit is gewoon een AMG blok, dus wat je nu zegt is al complete onzin
@cortinaracing: je was me net voor hahah
@cortinaracing: Clientèle van Aston Martin is anders dan van AMG. Van oudsher dan toch.
@phaeton: A.M. heeft toch AMG motoren…?
@phaeton: eens, de prijs van AMG samenwerking 😳
@phaeton: dat is wel wat cru gesteld. Hoewel ik de uiterlijke aanpassingen in dit bewuste geval niet fraai vind, weten ze bij Brabus heel goed wat ze doen. Anders zou Mercedes de 6×6 of de Maybach-versies van de S-klasse ook niet door hen laten bouwen
Vond de vorige vantage velen malen mooier dan deze.
@rikv99: ja ik dus ook, deze is echt overstyled. Rare neus, kont met veel te veel lagen en spoilers. Nee echt een raar ding. Ik vind de cleane lijnen van een db11 veel mooier. En meer bij aston passen….
@rikv99: eens, tijdloos ontwerp
Contrast/originele neus staat m toch veel beter… mijn inziens
Fraaier…..? Smaak is relatief zullen we maar zeggen
Het is een hoop extra power maar 7500euro voor een powerbox…
Voor 7500 € koop ik me wel een Hayabusa of iets gelijkaardig waarbij ik die AM voorbij ga terwijl ik mijn rechterpink omhoog steek.
@benvan: zinloos vergelijk, want dan kan je van elke auto wel zeggen. Een motorfiets heeft nou eenmaal meer snelheid per euro…
@daniel1975: je hebt het niet begrepen.. Er staat nu een Aston Martin met daarnaast een Hayabusa in mijn garage.
Op de foto’s komen de nieuwe Aston Martins heel slecht over. In het echt vind ik ze heel gaaf. Nee, natuurlijk is het klassiek-stijlvolle van de VH-auto’s ver te zoeken, maar er staat wel wat. Benieuwd hoe deze generatie gaat opdrogen.
Liever een oudere Aston Martin met een AMG motor…
Fraaier? Daar valt over te discussiëren, maar subtiel? Ik vind die achter bumper toch wel echt weinig subtitels hebben, helemaal met die uitlaatsierstukken
De voorkant lijkt een beetje op een Mazda 323f (bj 1995).

De achterkant heeft wel iets. Wachten is op tuner die een antwoord heeft op de Aston onwaardige voorkant.


https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mazda_323#/media/Bestand%3AMazda_323_II_V6_Red.jpg

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).