• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus maakt een Aston Martin sneller én fraaier

Auteur: willeme, gepost 25 augustus 2019 om 18:59 – 28 Reacties

Afbeelding Brabus maakt een Aston Martin sneller én fraaierAfbeelding Brabus maakt een Aston Martin sneller én fraaierAfbeelding Brabus maakt een Aston Martin sneller én fraaierAfbeelding Brabus maakt een Aston Martin sneller én fraaierAfbeelding Brabus maakt een Aston Martin sneller én fraaierAfbeelding Brabus maakt een Aston Martin sneller én fraaierAfbeelding Brabus maakt een Aston Martin sneller én fraaierAfbeelding Brabus maakt een Aston Martin sneller én fraaier

Startech Aston Martin V8 Vantage SP600 '19
Meer vermogen wordt een auto écht niet slechter van.

Hoe de tijden kunnen veranderen. In 2005 onthulde Aston Martin hun kleinste auto, de V8 Vantage. Onder de bezielende leiding van Ulrich Bez en de kunsten van Henrik Fisker kwam de baby-Aston tot leven. Briljant.

De auto kende twee nadelen: hij leek wel erg veel op zijn grote broer, de DB9. Nu moeten wij ons serieus gaan afvragen of dat een nadeel is. Het andere nadeel was de Jaguar-motor. Die 380 beloofde pk’s voelden nooit als dusdanig aan. We zitten nu inmiddels op de tweede generatie V8 Vantage. Hij lijkt niet veel op zijn grote broer meer, maar echt mooier is ‘ie er niet op geworden.

Aston Martin V8 Vantage '18

Nog steeds heeft de V8 Vantage geen echte Aston Martin motor. Onder de gewelfde motorkap vinden wij namelijk een V8 van Mercedes-Benz origine, het is namelijk de M177 met de turbo’s in de V. Inderdaad, dezelfde motor als in de Mercedes-AMG GT S. Zelfs het vermogen is gelijk: 510 pk. Nu heeft dat zo zijn voordelen. Want ook Duitse Mercedes-tuners kunnen zich nu buigen over de compacte Aston. In dit geval Startech, een tak van Brabus. De auto werd als ‘concept’ getoond op de Salon van Genève dit jaar en nu kun je de onderdelen daadwerkelijk bestellen.

Startech Aston Martin V8 Vantage SP600 '19

Het duurste onderdeel is meteen het belangrijkste: de Power Xtra box SP600 die goed is voor 90 additionele paarden. Deze kit kost zo’n 7.500 euro. Het resultaat is wel dat je de beschikking hebt over 600 pk en 800 Nm (was 685 Nm). De topsnelheid blijft gelijk (314 km/u), maar je sprint nu wel in 3,4 seconden naar de 100 km/u, toch twee tienden sneller.

Startech Aston Martin V8 Vantage SP600 '19

Ook het uiterlijk werd aangepakt, maar dat werd relatief zorgvuldig en subtiel gedaan. Zo kan de voorspoiler meegespoten worden, zijn er grote velgen leverbaar en kun je kiezen uit een hele hoop koolstofvezel details zoals de spiegelkappen, diffuser (met mistlicht) en een andere sportuitlaat. Alles bij elkaar ben je dan zo’n 25 mille kwijt aan accessoires, maar dan heb je wel een unieke V8 Vantage. In Nederland kost een nieuwe V8 Vantage 211.000 euro, nog voordat je een enkele optie hebt aangevinkt.

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Coupe, startech, tuning, V8, V8-Vantage, velgen

Vorig bericht: « Uitslag Formule 1: Grand Prix van Nederland 1985
Volgend bericht: TopGear presentator is zijn briljante auto zat »

Lees Interacties

Reacties

  1. brammetjedeb zegt

    25 augustus 2019 om 19:09

    Kost meer, restwaarde minder. Een aston heeft het ook niet echt nodig…

    Login om te reageren
    • wildewesten zegt

      26 augustus 2019 om 01:35

      @brammetjedeb: volgens mij kan Aston Martin elke verkoop keihard gebruiken op dit moment hoor. Of dat nou via/icm Brabus tuning is of via de dealer.

      Login om te reageren
      • zlover zegt

        26 augustus 2019 om 10:04

        @wildewesten: Hij bedoelt denk ik het vermogen

        Login om te reageren
        • brammetjedeb zegt

          26 augustus 2019 om 12:57

          @zlover: dat en uiterlijke opsmuk. Totaal onnodig. Vinnikdan…

          Login om te reageren
  2. bohica zegt

    25 augustus 2019 om 19:10

    Nogal dure chiptuning lijkt me

    Login om te reageren
  3. ericd zegt

    25 augustus 2019 om 19:11

    Nieuwe Vantage haalt het qua looks (binnen en buiten) niet bij zijn voorganger, dat een wondertje qua understated charisma en juiste proporties was. De nieuwe ziet er uit alsof ie eerst bij Mansory langs is geweest. Not good, not good at all.

    Login om te reageren
  4. Volvo_440_turbo zegt

    25 augustus 2019 om 19:11

    Een powerbox dus? Ben benieuwd hoeveel moord- en brandroepers wat dit betreft hierop gaan reageren…

    Login om te reageren
  5. rolov zegt

    25 augustus 2019 om 19:16

    De aston kan toch naar renntech? 790 bhp

    Login om te reageren
  6. phaeton zegt

    25 augustus 2019 om 19:30

    Een Aston laten tunen door een C en SL boer… Wat een armoe.

    Login om te reageren
    • cortinaracing zegt

      25 augustus 2019 om 19:48

      @phaeton: dit is gewoon een AMG blok, dus wat je nu zegt is al complete onzin

      Login om te reageren
      • lluq zegt

        25 augustus 2019 om 19:50

        @cortinaracing: je was me net voor hahah

        Login om te reageren
      • phaeton zegt

        25 augustus 2019 om 19:55

        @cortinaracing: Clientèle van Aston Martin is anders dan van AMG. Van oudsher dan toch.

        Login om te reageren
    • lluq zegt

      25 augustus 2019 om 19:50

      @phaeton: A.M. heeft toch AMG motoren…?

      Login om te reageren
    • AstonMartinDriver zegt

      25 augustus 2019 om 20:09

      @phaeton: eens, de prijs van AMG samenwerking ?

      Login om te reageren
    • Shenkie zegt

      25 augustus 2019 om 22:57

      @phaeton: dat is wel wat cru gesteld. Hoewel ik de uiterlijke aanpassingen in dit bewuste geval niet fraai vind, weten ze bij Brabus heel goed wat ze doen. Anders zou Mercedes de 6×6 of de Maybach-versies van de S-klasse ook niet door hen laten bouwen

      Login om te reageren
  7. rikv99 zegt

    25 augustus 2019 om 19:37

    Vond de vorige vantage velen malen mooier dan deze.

    Login om te reageren
    • etronabt zegt

      25 augustus 2019 om 20:04

      @rikv99: ja ik dus ook, deze is echt overstyled. Rare neus, kont met veel te veel lagen en spoilers. Nee echt een raar ding. Ik vind de cleane lijnen van een db11 veel mooier. En meer bij aston passen….

      Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      25 augustus 2019 om 21:20

      @rikv99: eens, tijdloos ontwerp

      Login om te reageren
  8. lluq zegt

    25 augustus 2019 om 19:53

    Contrast/originele neus staat m toch veel beter… mijn inziens

    Login om te reageren
  9. cavin zegt

    25 augustus 2019 om 20:17

    Fraaier…..? Smaak is relatief zullen we maar zeggen

    Login om te reageren
  10. cabriohater zegt

    25 augustus 2019 om 20:22

    Het is een hoop extra power maar 7500euro voor een powerbox…

    Login om te reageren
  11. benvan zegt

    25 augustus 2019 om 20:36

    Voor 7500 € koop ik me wel een Hayabusa of iets gelijkaardig waarbij ik die AM voorbij ga terwijl ik mijn rechterpink omhoog steek.

    Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      25 augustus 2019 om 23:23

      @benvan: zinloos vergelijk, want dan kan je van elke auto wel zeggen. Een motorfiets heeft nou eenmaal meer snelheid per euro…

      Login om te reageren
      • benvan zegt

        26 augustus 2019 om 14:12

        @daniel1975: je hebt het niet begrepen.. Er staat nu een Aston Martin met daarnaast een Hayabusa in mijn garage.

        Login om te reageren
  12. vaakbenjetebang zegt

    25 augustus 2019 om 20:37

    Op de foto’s komen de nieuwe Aston Martins heel slecht over. In het echt vind ik ze heel gaaf. Nee, natuurlijk is het klassiek-stijlvolle van de VH-auto’s ver te zoeken, maar er staat wel wat. Benieuwd hoe deze generatie gaat opdrogen.

    Login om te reageren
  13. daniel1975 zegt

    25 augustus 2019 om 23:24

    Liever een oudere Aston Martin met een AMG motor…

    Login om te reageren
  14. thedrivingdutchman zegt

    26 augustus 2019 om 00:23

    Fraaier? Daar valt over te discussiëren, maar subtiel? Ik vind die achter bumper toch wel echt weinig subtitels hebben, helemaal met die uitlaatsierstukken

    Login om te reageren
  15. remarkable zegt

    26 augustus 2019 om 23:14

    De voorkant lijkt een beetje op een Mazda 323f (bj 1995).

    De achterkant heeft wel iets. Wachten is op tuner die een antwoord heeft op de Aston onwaardige voorkant.

    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mazda_323#/media/Bestand%3AMazda_323_II_V6_Red.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North