• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK! Dit is de nieuwe Citroën C4 (en ë-C4!) (Update)

Auteur: willeme, gepost 30 juni 2020 om 14:45 – 64 Reacties

nieuwe Citroen C4

De nieuwe Citroën C4 en ë-C4 knallen op je beeldscherm!

Eindelijk heeft Citroën een opvolger klaarstaan voor de C4! De onthulling van de auto werd pas over twee weken verwacht, maar Citroën trekt voortijdig het digitale doek van de nieuwe C4 en de geheel elektrische ë-C4.

Berline

De vorige Citroën C4 was nog een keurige hatchback, of een ‘berline’, zoals het in het Frnakrijk wordt genoemd. Gek genoeg was er in Europa alleen keuze uit een vijfdeurs hatchback (in China was er ook een sedan). De nieuwe Citroën C4 is compleet anders.

nieuwe Citroen C4

Vierdeurs SUV Coupé

Het is namelijk een vierdeurs SUV-coupe achtig dinges-geval. Jazeker, het innovatieve en charmante merk met iconen als de 2CV, Traction Avant DS, CX en GS heeft gekozen voor hetzelfde recept dat BMW toepaste op de X6. Dat lijkt lastig te rijmen.

nieuwe Citroen C4

Schoorsteen

Aan de andere kant, Citroën heeft het geprobeerd met de C4 en daar zaten de klanten kennelijk niet op te wachten. Ook bij de C4 Cactus werden de typische kenmerken bij de facelift eruit gehaald. Misschien is een vierdeurs SUV coupé het type auto waarop men zit te wachten. De schoorsteen moet immers wel roken, ook bij Citroën.

nieuwe Citroen C4

Elektrisch, benzine of diesel

Er is dus een nieuwe Citroën C4 en ë-C4. Die laatste is geheel elektrisch. De eerste kun je krijgen met een benzine- of dieselmotor. Daar zijn overigens nog geen details van bekend. Sowieso is Citroën begrijpelijkerwijs niet al te schuitig met informatie.

Interieur

Maximaal comfort

Wel wordt ingezet op maximaal comfort bij de nieuwe C-segmenters. Dat is wel verfrissend. Het woordje ‘sport’ komt geen één keer voor in het persbericht van Citroën. Wal dat souplesse en stilte erg belangrijk waren bij de ontwikkeling. Hulde!

Aerodynamisch!

Officiële onthulling

De officiële onthulling van de nieuwe Citroen C4 en ë-C4 vindt plaats op 30 juni aanstaande. De levering van de auto’s kun je verwachten in de tweede helft van 2020, dit jaar nog dus.

nieuwe Citroen C4

Update: er is meer bekend over de motoren.

Benzine:
Driecilinder PureTech 1.2 met 100 pk
Driecilinder PureTech 1.2 met 130 pk (automaat optioneel)
Viercilinder PureTech 1.6 met 155 pk (automaat standaard)

Diesel:
BlueHDi met 110 pk
BlueHDi met 130 pk

Elektrisch
ë-C4 met elektromotor met 136 pk met 50 kWh accu (350 km actieradius volgens WLTP)

Ook interessant!

  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Nieuwe Citroen C3
    Nieuwe Citroën C3 is weer compleet, eh, nieuw?
  • Vernieuwde Citroën C3 Aircross
    Vernieuwde Citroën C3 Aircross heeft compleet nieuwe neus

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

c4, Citroen, e-c4, Elektrisch, SUV

Vorig bericht: « Le Mansory Ford GT is krankzinnig en bizar
Volgend bericht: Dit is de origineelste Lancer Evo van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. Volvo940polar zegt

    16 juni 2020 om 15:05

    POEH, die is lelijk!

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      16 juni 2020 om 15:25

      @Volvo940polar: Oh? Ik vind hem wel fraai, eigenlijk. Net zoals de pré facelift uitvoering van de C4 Cactus. Maar ik besef me wel degelijk dat ik hiermee tot een minderheid behoor.

      Ik moet zeggen dat die Franse automerken de laatste jaren over de gehele linie trouwens erg fraaie auto’s weten te ontwerpen – zeker in vergelijking van de Duitse concurrenten die vooral op safe spelen (VAG) of de weg kwijt lijken te zijn (BMW)

      Login om te reageren
      • caprio zegt

        16 juni 2020 om 16:47

        @RRRobert: Ik ben het helemaal met je eens.

        Login om te reageren
        • christian85 zegt

          16 juni 2020 om 17:21

          @caprio: ik ook. Ik zeg niet dat ik ‘m prachtig vind maar ik vind het wel stoer dat ze weer lekker afwijken van de concurrenten.

          Login om te reageren
      • emping zegt

        16 juni 2020 om 17:28

        @RRRobert: kan er wel wat fraaier uitzien maar het blijft toch een beetje rommel.

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        16 juni 2020 om 20:38

        @RRRobert: Klopt, de “lelijke” Citroëns zijn meestal de mooiste. Als ze alles beginnen uitvlakken omdat ze in een moeilijke periode zitten (AX, Xantia, Xsara) worden ze gewoonweg saai. Jammer dat de Cactus verdwijnt…

        Login om te reageren
      • dalmore zegt

        16 juni 2020 om 23:09

        @RRRobert: met het laatste ben ik het zeker eens. De nieuwe 508 is in de juiste uitvoering ook een plaatje. Deze C4 vind ik er alleen niet bij passen, niet mijn stijl

        Login om te reageren
  2. fromtheg zegt

    16 juni 2020 om 15:09

    Het interieur is vrij zakelijk, daar had ik wel wat meer creativiteit verwacht bij een Citroën.

    Login om te reageren
  3. baworm7 zegt

    16 juni 2020 om 15:11

    ah man ziet er uit als die lelijke Toyota

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      16 juni 2020 om 23:42

      @baworm7: ja maar die is lelijk, en deze mooi

      Login om te reageren
  4. screamer zegt

    16 juni 2020 om 15:14

    Wat een druk design. en drukke designs verouderen snel.

    Login om te reageren
  5. faalhaas zegt

    16 juni 2020 om 15:15

    Het zal allemaal, maar ik vind het een lelijk ding.

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    16 juni 2020 om 15:17

    Is het niemand bij Citroen opgevallen dat er een beschadiging zit in de pers voor het blik van de voorportieren? De mooie gladde zijkant heeft hier een raar plat vlak. Verder wel een geslaagde wagen, heeft karakter.

    Login om te reageren
  7. bernoulli zegt

    16 juni 2020 om 15:25

    Die zag ik niet aankomen. In elk geval een auto die je niet snel verwart met een concurrent. En gelukkig geen geforceerd retro. Hoogstens zou de derde zijruit een knipoog naar de CX kunnen zijn.

    Vind hem wel gaaf.

    +1 voor de aircobediening ook. Niet dat gemier op een schermpje.

    Login om te reageren
    • autodidact zegt

      16 juni 2020 om 16:29

      @bernoulli: niet geforceerd retro, maar wel geforceerd helaas.

      Login om te reageren
  8. grasvreter zegt

    16 juni 2020 om 15:27

    Trek die daklijn gewoon door denk ik dan. Heb je meer ruimte. Wat is het nadeel?

    Login om te reageren
    • emping zegt

      16 juni 2020 om 17:57

      @grasvreter: dat is duurder en minder hip.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juni 2020 om 17:58

      Dat zo’n opgehoogde stationwagen SUV er toch wat utilitair uitziet en daarmee minder levensvreugde uitstraalt. En dat is een groot nadeel, voor mij een veel groter nadeel dan wat liters minder bagageruimte die je toch nooit gebruikt.

      Login om te reageren
  9. stationcar zegt

    16 juni 2020 om 15:32

    Geinig, een Toyota CH-R kloon, het heeft even geduurd maar Europeese merken gaan Azië kopiëren.
    Verder hoop ik dat dat scherm nog een matte coating krijgt, zo’n glimmende glinsterdinges waarin je de hele wereld ziet weerspiegelen is hartstikke irritant!

    Login om te reageren
  10. sleurhut zegt

    16 juni 2020 om 15:39

    Op de achterlichten na een prima ding! Over het algemeen ben ik niet zo van de SUV-Coupes/poepende honden, maar dit blijft toch kenmerkend Citroën. Ben benieuwd hoe die in het echie is.

    Login om te reageren
  11. aJackie zegt

    16 juni 2020 om 15:47

    Fraai en onderscheidend!!

    Login om te reageren
  12. potver7 zegt

    16 juni 2020 om 15:54

    In de basis een mooi ding, maar de ontwerpers zijn volledig uit de bocht gevlogen met al die rare vouwen in de flanken en bumpers. Driekwart van voren heeft de daklijn wel wat weg van de GS.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      16 juni 2020 om 16:06

      Vorm van de koplampen lijken ook een hint naar de GS.

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        16 juni 2020 om 19:16

        @bernoulli: zouden ze dat echt zo bedoeld hebben?

        Login om te reageren
        • bernoulli zegt

          16 juni 2020 om 19:54

          @pallas: aucune idée.

          Login om te reageren
    • harleytijn zegt

      16 juni 2020 om 21:00

      @potver7: dat was ook het eerste wat bij mij opkwam. Heeft wel wat weg van de GS

      Login om te reageren
  13. alper zegt

    16 juni 2020 om 15:58

    Pff nog steeds geen galerij foto’s. Waar blijft die update nou? #AllAutoblogfansMatter. Kan helaas de design niet goed beoordelen.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      16 juni 2020 om 16:11

      @alper: op de app komt deze niet terug.

      Login om te reageren
      • alper zegt

        16 juni 2020 om 18:25

        @willeme: waarom als ik vragen mag? Een functie wat eerder bestond is nu fugazzi??‍♂️

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      16 juni 2020 om 17:01

      @alper: gewoon op de foto drukken dan wordt deze groot

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        17 juni 2020 om 00:19

        @benja01: dan moet elke foto appart geklikt worden. Dat is niet t fijnste werkend. Als je dan 1 foto zou klikken en de rest ook kon zien door te swaajpe (on afhankelijk vanaf welke foto je begint) zou een plus punt voor de app zijn

        Login om te reageren
  14. karhengst zegt

    16 juni 2020 om 16:18

    “ë?!” is inderdaad een passende naam. Met twee keer knipperen ben je er nog niet. Laat ik het er op houden dat ik hem graag in het echt zou willen zien want het design is nogal spraakmakend.

    Login om te reageren
  15. kminne zegt

    16 juni 2020 om 16:22

    Een busje met zo’n lage daklijn dat er alleen kleuters achterin passen. Zie hier de autofabrikantenlogica van 2020.

    Login om te reageren
    • menaz zegt

      16 juni 2020 om 17:13

      @kminne: busje?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juni 2020 om 18:02

      Lage daklijn? De daklijn valt pas heel laat, ruimte zat achterin. Het is gewoon knap design.

      Login om te reageren
  16. doublechevron65 zegt

    16 juni 2020 om 16:34

    OMG André Citroën draait zich om in z’n graf… Ja leuk die link naar de GS koplampen, dat was het dan ook wel. Die achterkant is niet om aan te gluren…

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    16 juni 2020 om 16:54

    Een lelijke Franse mini X6……

    Login om te reageren
  18. raoufff zegt

    16 juni 2020 om 17:23

    Gooi maar weg, weer zo’n opgehoogde truttenschudder voor in de overvolle urban jungle.

    Login om te reageren
  19. tymo zegt

    16 juni 2020 om 18:00

    Gään zę dië ë-vęrsįë ïn Türkyë prödücïerën of gewoon in “Frnakrijk”?

    Login om te reageren
  20. mcshine zegt

    16 juni 2020 om 18:05

    Hoe spreekt een Fransman eigenlijk een “ë” uit?

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      16 juni 2020 om 19:45

      @mcshine: e avec deux points

      Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      16 juni 2020 om 19:57

      @mcshine: als Citroën, maar dan zonder Citron.

      Login om te reageren
    • autodidact zegt

      16 juni 2020 om 20:02

      @mcshine: …uhh?

      Login om te reageren
  21. Silverarrow zegt

    16 juni 2020 om 19:50

    Mooie wagen, maar laat Citroën nu niet een gat achter in het gamma?

    Login om te reageren
  22. tenaci zegt

    16 juni 2020 om 20:13

    Wanneer komt er nu eens een elektrieke c-segment stationwagon. Daar hebben we echt wat aan ipv al die SUV’s.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      16 juni 2020 om 21:00

      Tenzij VW ineens alles op orde krijgt en een lading ID-varianten de straat op duwt, zal waarschijnlijk de eerste elektrische station uit China komen. MG komt volgend jaar namelijk met de 5 EV, een al bestaande Roewe i5 maar dan ver-MG-d. Ja, daar kijk je nu al naar uit toch!

      Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    16 juni 2020 om 21:03

    Die vouw achter het voorwiel (deur open laten waaien soms?) en het achterlicht zijn nog puntjes waaraan ik moet wennen. Verder staat er voor moderne begrippen een niet al te druk ogend geheel, op geheel eigen Citroën-wijze met toch wat hints naar het verleden. Ik denk dat ik er wel aan kan wennen.
    Maar als ze mij er één willen laten rijden zullen ze toch echt met een minder zwart interieur moeten komen…

    Login om te reageren
  24. haroldt zegt

    16 juni 2020 om 21:33

    Weer wat anders. Idd die Fransen maken de laatste tijd erg mooie auto’s.

    Login om te reageren
  25. vaakbenjetebang zegt

    16 juni 2020 om 22:13

    Hoe kan het zijn dat ik een ‘BX-vibe’ van dit ontwerp krijg terwijl er werkelijk geen lijntje BX in zit? En ik heb geen drugs op.

    Login om te reageren
    • tourannetje zegt

      16 juni 2020 om 22:32

      @vaakbenjetebang: dat achterruitje is ook wel een beetje CX of GSA, geen toeval lijkt me

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        16 juni 2020 om 22:43

        Ja, de daklijn heeft wel wat GS(A) in zich en in mindere mate CX. Maar waarom ‘voel’ ik dan de BX? Kan er de vinger niet op leggen. Heb vandaag al meerdere malen de foto’s bekeken en ik blijf het ‘voelen’ terwijl ik het niet zie. Heel raar. Zal wel aan mij liggen.

        Login om te reageren
  26. alfabeta zegt

    16 juni 2020 om 23:48

    Leuk, die coupe lijn. Ziet er geinig uit. Beetje druk. Die achterlichten, tsja. Eerst maar ff in het echt zien.
    De eerste c4 wordt elke dag mooier, maar ik twijfel of deze ook zo goed opdroogt.
    Erg benieuwd naar prijzen, dieselen onder de 30k?

    Login om te reageren
  27. baklava zegt

    17 juni 2020 om 07:05

    Waarom is het citroen nog nooit gelukt om een mooie auto te maken?

    Login om te reageren
    • MiniManiac zegt

      17 juni 2020 om 22:13

      Omdat Citroën Citroën was en zijn eigen ding deed. Een DS vind ik wel een mooi en geniale machine, maar inderdaad, mooiste auto ooit gebouwd zou ik hem ook niet noemen.

      Dat ze weer meer zoals vroeger terug willen is duidelijk, dat ze nog niet weten hoe, is ook duidelijk. Een artestiek vooruitstrevend ontwerp is niet hetzelfde als gewoon een lelijk gedrocht maken maar onderhuids gewoon hetzelfde is.

      Het ontwerp van auto’s heeft veel gemeen met de kook-en eet gewoonten.

      Vroeger werden auto’s langzaam bereid volgens de regels van de kunst met goede zelf gekweekte ingrediënten. Nu smijten ze een aantal ideeën vanuit de ijskast samen de blender in en zien wel wat eruit komt.

      Zoals het verleden reeds aangetoond heeft met BMC, etc in Engeland, leidt het overnemen van 1 merk door een ander tot het (creatieve) uitsterven van beide. Enkel een hol logootje blijft nog over..

      Login om te reageren
  28. jippie zegt

    30 juni 2020 om 15:23

    De motorkop / koplampen fungeren als een soort waterhoofd. Volledig buiten proporties in vergelijking met de rest van de auto.

    Login om te reageren
  29. fredflinstone zegt

    30 juni 2020 om 15:59

    Leuk! Een Franse Nissan Juke… Alsof er nog niet genoeg van die lelijke alternatieven waren

    Login om te reageren
  30. tjorque zegt

    30 juni 2020 om 16:48

    Ik hou mijn oordeel voor wanneer ik hem op de straat gezien heb met 15” stalen velgen en wieldoppen…

    Maar ik ben sowieso geen fan van nodeloos hoge auto’s. Dus tenzij hij hoger staat owv een accu pak (zoals de leaf) vind ik het %^+#+% dat het alweer een “suv” t3ri1ngzooi is

    Login om te reageren
  31. Edge zegt

    30 juni 2020 om 17:43

    Is dit zo brekend? Ik weet vrijwel zeker dat die auto hier eerder op AB gestaan heeft, of was dat een te vroeg geplaatst artikel?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      30 juni 2020 om 20:50

      @edge: Dacht ik ook al, tot ik zag dat ik op dit artikel al gereageerd heb twee weken geleden. Blijkbaar per ongeluk terug op p1 belandt…

      Login om te reageren
  32. flik2punt0 zegt

    30 juni 2020 om 17:53

    Benieuwd of deze ook een trekgewicht krijgt. Want de zelfde aandrijft lijn ligt ook in de busjes.

    Login om te reageren
  33. eklasse zegt

    30 juni 2020 om 19:11

    Waarom is dit nou geen DS?

    Login om te reageren
  34. jcjc zegt

    30 juni 2020 om 21:43

    Waar is bekend geworden dat de 155pk een 1.6 4cil wordt? Want ze hebben namelijk binnen PSA ook een 1.2 3cil met 155pk op de planken liggen…

    Login om te reageren
  35. saxoke zegt

    1 juli 2020 om 01:36

    De 1.6 benzine 155pk klopt niet. Dat wordt de 1.2 benzine 3 cilinder met 155pk

    Login om te reageren
  36. Alex_79 zegt

    1 juli 2020 om 12:29

    Jämmer. Ïk vïnd dëzë äütö nīët zö gësläägd. Niet alleen is ie voor een “eerbetoon” aan de GS veel te hoog, ik krijg ineens de neiging overal trema’s op te zeggen. Ë citroen is dat een electrische auto voor Mötorhead fans?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North