• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: Dit is de Volkswagen ID ROOMZZ

Auteur: jaapiyo, gepost 14 april 2019 om 13:51 – 33 Reacties

Afbeelding BREEK: Dit is de Volkswagen ID ROOMZZAfbeelding BREEK: Dit is de Volkswagen ID ROOMZZAfbeelding BREEK: Dit is de Volkswagen ID ROOMZZAfbeelding BREEK: Dit is de Volkswagen ID ROOMZZAfbeelding BREEK: Dit is de Volkswagen ID ROOMZZAfbeelding BREEK: Dit is de Volkswagen ID ROOMZZAfbeelding BREEK: Dit is de Volkswagen ID ROOMZZAfbeelding BREEK: Dit is de Volkswagen ID ROOMZZ

ROOMZZ
Met de twee Z’s, van slaapverwekkend.

Zomaar keihard autonieuws op de zondagmiddag, dat zie je ook niet elke week. Doch Volkswagen heeft aan de vooravond van Auto Shanghai het doek afgetrokken van de ID ROOMZZ, een nieuw concept voor een SUV die rijdt op stroom. De ROOMZZ is de volgende loot aan Volkswagens ID-boom die binnen nu en enkele jaren de wereld over moet nemen.

De ROOMZZ is een zevenzitter met een open keuken inrichting. Het idee is dat de voorstoelen gedraaid kunnen worden in de richting van de passagiers, om gezellig met elkaar te kunnen keuvelen terwijl de auto autonoom verder rijdt. Maar goed, daar echte autonome auto’s nog mijlenver verwijderd zijn van marktintroductie, nemen we dat maar met een korreltje zout. Sowieso is het interieur vrij conceptesque, mede door het gebruik door nieuwerwetse (herbruikbare) materialen als de AppleSkin™-bekleding van de stoelen.

Desalniettemin zullen we de ROOMZZ met een wat minder hip interieur vast op enig moment terugzien als een traditionele 7-zits SUV op stroom. De auto staat op het MEB-platform en is voorzien van een 82 kWh accu. De power wordt via alle vier de wielen (jawel, 4motion) overgebracht op het asfalt. Qua prestaties moet dat goed zijn voor een vlotte nul-naar-honderd in 6,6 seconden en een begrensde topsnelheid van 180 km/u.

Volkswagen noemt zelf een NEDC-actieradius van 475 kilometer en een WLTP-actieradius van 450 kilometer. Wat dat betekent voor de realistische actieradius, zullen we even moeten afwachten totdat de EPA cijfers bekend maken. Oh no he didn’t!

Ook interessant!

  • Gelekt: dit is de Volkswagen ID.6!
  • Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
    Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
  • Volkswagen start met testen autonome ID.BUZZ
  • Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, id, rood, shanghai, shanghai-2019, SUV, Volkswagen

Vorig bericht: « Affengeil! BMW M1 Procars maken een comeback
Volgend bericht: Lolwut? F1-medewerker begaat nepnieuwsblunder »

Lees Interacties

Reacties

  1. kobus1967 zegt

    14 april 2019 om 13:53

    De auto die Mitsubishi al lang had moeten hebben door de PHEV om te vormen tot EV.

    Login om te reageren
  2. evdw zegt

    14 april 2019 om 13:57

    Wederom niet echt een Tesla killer, en dit al op papier. De praktijk zal nog slechter zijn.
    Het lijkt toch lastiger dan dat de grote automerken roepen.

    Login om te reageren
  3. gandini zegt

    14 april 2019 om 13:59

    Nee joh, die ZZ is gewoon het geluid van de elektromotor.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      14 april 2019 om 14:05

      @gandini: op elk wiel een kartonnetje met een wasknijper tussen de spaken; zo deden wij dat vroeger ook al op onze fiets…

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        14 april 2019 om 14:38

        @RRRobert: Haha ja mooie tijd was dat.

        Login om te reageren
  4. baklava zegt

    14 april 2019 om 14:03

    Hippe naam hoor LULZ

    Login om te reageren
  5. monsieurleloure zegt

    14 april 2019 om 14:03

    Het is blijkbaar te moeilijk om een paar knappe foto’s van dat hok te maken.

    Login om te reageren
  6. av_diver zegt

    14 april 2019 om 14:04

    Ik dacht bij de foto toch echt Citroën…

    Login om te reageren
  7. Ram-G-maN zegt

    14 april 2019 om 14:21

    En alweer een SUVfe verschijning. Doe mij maar een mooie elektrische sedan. Dan heb je maar een iets ongemakkelijkere zitpositie door die accu skateboard. Aan de andere kant de baby boomers die dit kunnen betalen hebben liever een hoge instap dus marktvraag technisch gezien is dit een slimme zet.

    Login om te reageren
    • richh zegt

      14 april 2019 om 18:18

      @automotivedesigner: aan de andere kant: het is pas echt goed voor het milieu als die babyboomers in oudere en vooral onveilige auto’s gaan rijden.

      Login om te reageren
  8. Ram-G-maN zegt

    14 april 2019 om 14:24

    @av_diver: Ik dacht zelf eerder aan Renault omdat ik van die Laurens van den Ackeresque-lijnen in zie.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    14 april 2019 om 14:25

    Een Duitse Niro. Niet zo goed gelukt.

    Login om te reageren
  10. tenaci zegt

    14 april 2019 om 14:39

    Stoelen die gedraaid kunnen worden. Al decennia lang een fijne feature op concepts, maar behalve in een camper heeft het niks te zoeken in een vervoermiddel. Maar hey, als het je niet lukt om je concept interessant te krijgen dan kun je het altijd toevoegen. Ziet er op shows puik uit, keuvelende bobo’s die met geschaarde knietjes doen alsof het comfortabel is.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      14 april 2019 om 14:46

      @tenaci:

      Olds en Buick hadden dat in 1973 ook ..

      Waren barre tijden toen ..

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      14 april 2019 om 16:16

      @tenaci: ooit een first gen Renault Espace gezien? Fantastische feature.

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        14 april 2019 om 16:56

        @BaRa: jep, maar ook daarvoor geldt: als het geen camper is, dan heeft het geen zin. Immers, heb je wel eens iemand gebruik zien maken van die feature op een aire langs de peage?

        Login om te reageren
  11. leaper035t zegt

    14 april 2019 om 14:47

    Moet ik nu aan de stekker of toch maar dieselen met m’n 30K privékilometers per jaar?

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 april 2019 om 15:21

      @leaper035t: als dat je enige eis is: stekker.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      14 april 2019 om 18:25

      @leaper035t: CNG.

      Login om te reageren
  12. johnwaters zegt

    14 april 2019 om 14:50

    Hoera, nog een bruinkool gestookt vehikel erbij.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 april 2019 om 15:36

      @johnwaters: dat is een keuze. Al ken ik geen energieleverancier die bruinkool stroom garandeerd..

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        14 april 2019 om 20:27

        @flutterby: Als jij opteert voor groene stroom, zal een ander ogv zgn. “verdringing” bruinkool-elektriciteit moeten gebruiken.

        Login om te reageren
  13. willeme zegt

    14 april 2019 om 15:06

    GIMME ALL YOUR LOVIN’!!!

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    14 april 2019 om 15:31

    Ach, Volkswagen moet toch wat om actueel te blijven terwijl de concurrentie degelijke electrische auto’s in de showrooms zet

    Login om te reageren
  15. alfalfa zegt

    14 april 2019 om 15:41

    VW Roomzzter?

    Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    14 april 2019 om 15:41

    >uberhipster naam
    >gewoon een e-crossover
    Oh die paarse broeken van vandaag…

    Login om te reageren
  17. autodrome zegt

    14 april 2019 om 16:01

    Tussen de tekeningen en het kleimodel heeft iemand een pijn met ‘spul’ staan roken want er is duidelijk iets misgegaan ridden.de 2 …

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      14 april 2019 om 16:02

      @autodrome: wederom speelt mijn android autocorrect mindgames met mij, u vergeet mij svp ..

      Login om te reageren
      • evdw zegt

        14 april 2019 om 16:37

        @autodrome: Tip: eerst even teruglezen voordat je op “plaats reactie” drukt.

        Login om te reageren
  18. utregcity zegt

    14 april 2019 om 16:54

    Volkswagen is Roomzzer dan de Paus zeker?

    Login om te reageren
  19. pretje zegt

    14 april 2019 om 17:08

    De stoelen hebben een hoog
    “ ET phone home “ gehalte …..
    Voor degene die t zien … it can t be unseen ….

    Login om te reageren
  20. ghost zegt

    14 april 2019 om 17:59

    Blegh?

    Login om te reageren
  21. pramm zegt

    14 april 2019 om 20:15

    Fraai, een 82 kWh batterij, een bizar front dus een dramatische ca waarde en toch volgens de verwachtingen van VW 100 km meer range dan een Tesla model s85. Netjes hoor, de marketing afdeling doet haar best!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North