• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: Nyck de Vries krijgt stoel, Double Dutch in de F1!

Auteur: jaapiyo, gepost 10 september 2022 om 13:28 – 21 Reacties

Nyck de Vries

Misschien niet meer verwacht, maar toch gekomen. Nyck de Vries wordt F1 coureur!

Eigenlijk al sinds Nyck de Vries de F2 titel pakte, maar zeker sinds hij ook de FE titel binnen angelde, zoemt de vraag rond in de F1 wandelgangen. Zeker in de wandelgangen die Nederlandse straatnaambordjes hebben. Wordt Nyck de Vries alsnog een heuse F1 coureur? Of wordt het toch de volgende Tom Coronel -sorry Tom-?

Wel de vraag kan vanaf vandaag de ijskast in, want na morgen zal DEV zich voor de rest van zijn leven F1 coureur mogen noemen. Nyck gaat namelijk morgen rijden voor Williams. Pascal Wehrlein, die Nyck geen F1 zitje gunt, zal dus wel balen. Maar het betekent ook dat we voor het eerst sinds de Braziliaanse Grand Prix van 2006 Double Dutch op de grid hebben! Destijds waren het boezemvrienden Christijan Albers (in de Spyker) en Robert Doornbos (in de Red Bull) die voor ons de kastanjes uit het vuur moesten halen.

De deal van Nyck is er voorlopig een voor slechts één race. Vaste Williams-kracht Alexander Albon heeft wat pijn rechts onder in de buik gekregen bij McBurney. Echte kenners weten dan al hoe laat het is: dat is een appendicitis (nou ja, vaak althans). Albonio moet onder het mes, maar het gaat hem verder relatief goed. Hij heeft in ieder geval niet zijn humor verloren, zo blijkt op Twitter.

Appendicitis, surgery and no racing isn’t what I was expecting this weekend!

Negatives:
– Missing out on what looks like a strong weekend for us
– Pain

Positives
– Weight reduction for Singapore
– Cool scars pic.twitter.com/HOfA18eF5W

— Alex Albon (@alex_albon) September 10, 2022

Nyck krijgt nu dus de kans om in een direct vergelijk met Latifi te laten zien wat hij waard is. Als hij volgend jaar ook een zitje wil bij Williams, is het wel handig om Goatifi even te vermorzelen. Gelukkig slaagde Nyck daar in de F2 wel in toen de twee om het kampioenschap streden. Dus het moet kunnen lukken. No pressure.

Gisteren kwam de Vries overigens ook al in actie, maar dan voor het team van Aston Martin, in de auto van Vettel. Een kleine excursie door het grind voorkwam dat de Vries een representatieve tijd kon zetten. Eerder dit jaar reed hij al een training voor Mercedes en voor Williams. Een totale vreemde voor de auto is hij dus niet. Enfin, vandaag en morgen dus de baptism of fire. Heb jij er vast vertrouwen in?

Ook interessant!

  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Nyck de Vries houdt F1 droom levend
  • Nyck de Vries rijdt F1
    Nyck de Vries rijdt F1 auto dit weekend!
  • F1-weekend deze week wederom met twee Nederlanders!

Nieuwste artikelen

  • Vergeet de MC20, dit is de Maserati MCPura
  • Video: Wat is hier het verhaal achter?
  • Dit is de nieuwe Mazda CX-5, met 2,5 liter instapper
  • Mercedes geeft EV’s mínder range bij terugroepactie, wegens brandgevaar
FacebookTweetPinLinkedIn

Alexander Albon, Formule 1, italie, monza, nicolas-latifi, Nyck de Vries, Racing, williams

Vorig bericht: « Occasion met 600.000 km gaat miljoenen opleveren
Volgend bericht: Dikke daily driver voor 90K: Autoblog Advies »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fruitcake zegt

    10 september 2022 om 13:39

    Jammer, er zijn veel betere coureurs.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      10 september 2022 om 13:47

      Maar die voldoen niet aan de voorwaarden (bjjv super licentie, contract, ingepland staan, ervaring in de auto, etc)

      Login om te reageren
    • soes750 zegt

      10 september 2022 om 13:48

      Maar nog veel meer slechtere, dus wat is je punt. Ik gun het hem wel. Nu kan hij zichzelf bewijzen. Doet hij het goed, dan vergroot hij z’n kansen voor 2023. Zo niet, pech gehad.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      10 september 2022 om 14:04

      @fruitcake:

      Is dat eigenlijk wel zo? Van de coureurs die zó kunnen instappen is het niet zo’n slechte optie, denk ik.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      10 september 2022 om 14:20

      Laten we eerlijk zijn: voor die ene race heeft het helemaal geen zin om heel ingewikkeld te doen om een reservecoureur in een auto als de Williams te zetten. Niemand verwacht veel van zo’n invaller, ook de beste coureur die je kunt krijgen gaan geen potten breken. Nyck is reserverijder bij Mercedes, dus dit biedt dat team de mogelijkheid om even te checken hoe hij zich staande houdt in een F1-race, en Williams heeft een rijder die toch al een beetje ervaring met de auto heeft. Geen rare keuze dus.

      Login om te reageren
  2. okdoei zegt

    10 september 2022 om 13:42

    Zo lang ie voor Latifi eindigt doet ie het goed. Heel veel verwacht ik niet, alles extra is mooi meegenomen.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      10 september 2022 om 16:26

      …en ondertussen heeft ie z’n teamgenoot al in de eerste kwalificatie achter zich gehouden. De Vries naar Q2! Latifi Q3 and out!

      Login om te reageren
  3. willeme zegt

    10 september 2022 om 13:42

    Schitterend gebit, ik kan niet anders zeggen.

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    10 september 2022 om 13:42

    Benieuwd naar de visie van @Edge in dezen.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 september 2022 om 16:57

      Ik vind het ontzettend jammer voor Albon, maar voor Williams en De Vries is dit natuurlijk perfect. De gozer die nu in die auto zit in een rechtstreekse vergelijking tegen wat volgens de media de topkandidaat voor dat stoeltje is.

      En voor Nyck vind ik het ook geweldig. Los van wat je van hem als coureur of persoon vind, is het natuurlijk niet te verkopen dat de afgelopen drie jaar maar één F2 kampioen direct naar de F1 is doorgestroomd. Met de aanstaande titel van Drugovich en zijn waarschijnlijke reserverol bij Aston Martin wordt dat zelfs één uit vier. Dat De Vries dan nu alsnog een kans krijgt, zij het een paar jaar te laat en door niet de meest leuke omstandigheden.

      Login om te reageren
  5. bobinthebottle zegt

    10 september 2022 om 14:22

    Mooie kans, laat maar zien wat je kan (al kan dat lastig zijn in een Williams). Ben wel benieuwd wat zijn kansen zijn op een stoeltje; werkt de huidige NL F1 gekte in zijn voordeel of juist niet?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      10 september 2022 om 14:39

      Ik denk het wel. Het was vaak de een zijn dood et cetera, met Jos en Tom bijvoorbeeld en Christijan en Robert, omdat ze in dezelfde vijver met sponsoren visten. Maar inmiddels is Max zó groot dat de vloed alle boten omhoog tilt schat ik in. Daarnaast laat Max zien dat Nederlanders op zich kunnen winnen. Ik heb altijd het idee gehad dat Finnen als Bottas en Kovalainen altijd beter ingeschat zijn dan ze waren omdat men dacht ‘dat zou zomaar de nieuwe Rosberg/Hakkinen/Raikkonen kunnen worden…’

      Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        10 september 2022 om 15:36

        Nico is gewoon een Duitser, ook al is Keke zijn vader en ligt er ergens achter in zijn nachtkastje een Fins paspoort te verstoffen… Maar verder heb je gelijk.

        Login om te reageren
  6. pignon zegt

    10 september 2022 om 15:13

    Dat is toch ontzettend leuk voor DEV. Zo dichtbij gekomen en nu eindelijk een echte race. Dat zouden veel meer mensen hier wel willen, gegeven de soms zure reacties. Ik hoop voor hem dat ie er plezier aan beleefd en een beetje vooruit kan komen.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      10 september 2022 om 15:37

      Dit dus. Eerste prio voor Nyck is de race zonder kleerscheuren uitrijden. En als hij geluk heeft, eindigt hij voor Latifi. Meer kan je niet vragen.

      Login om te reageren
  7. panam1 zegt

    10 september 2022 om 15:40

    Wat is er met Autoblog gebeurd in de afgelopen jaren………dit nieuws stond 2,5 uur geleden al op Vandaag Inside. Vroeger had je hier bij alle topics gemiddeld 75 / 100 reacties, tegenwoordig is het gemiddelde 15. Als je wat post duurt het 10 / 15 minuten voor het zichtbaar is, jullie lopen achter – waar jullie vroeger vooraan stonden. Zonde……

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      10 september 2022 om 17:15

      Ik kan er naast zitten, maar volgens mij schrijven de bloggers hier voor de lol en in eigen tijd. Het is geen betaalde baan.

      En vele reaguurders (waaronder ik) staan op de spamlijst en moet de reactie eerst gekeurd worden.
      Dan wordt je automatisch wat selectiever met reageren. En sommigen (@lincoln bijvoorbeeld) zijn daardoor helemaal afgehaakt.

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        10 september 2022 om 21:55

        De bloggers worden gewoon betaald, het zijn betaalde banen (al dan niet fulltime). Lol hebben ze er echter zeker wel in denk ik hoor ;-)

        Login om te reageren
  8. harrie zegt

    10 september 2022 om 16:04

    Inderdaad, mooi toch voor hem. Dat zure gezeik, hij is een logische keuze en kan echt wel een potje sturen.

    Login om te reageren
  9. michelF zegt

    10 september 2022 om 16:27

    Hoppa! Nyck door naar Q2

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      10 september 2022 om 17:16

      4e startrij, mogelijk naast Max.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North