• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze straatlegale Kremer-Porsche vormt een buitenkans

Auteur: jaapiyo, gepost 14 april 2017 om 11:17 – 13 Reacties

Afbeelding Deze straatlegale Kremer-Porsche vormt een buitenkansAfbeelding Deze straatlegale Kremer-Porsche vormt een buitenkansAfbeelding Deze straatlegale Kremer-Porsche vormt een buitenkansAfbeelding Deze straatlegale Kremer-Porsche vormt een buitenkansAfbeelding Deze straatlegale Kremer-Porsche vormt een buitenkansAfbeelding Deze straatlegale Kremer-Porsche vormt een buitenkansAfbeelding Deze straatlegale Kremer-Porsche vormt een buitenkansAfbeelding Deze straatlegale Kremer-Porsche vormt een buitenkans

930
Een klassieke 911 met goodies van het legendarische raceteam, waarmee je gewoon de straten bij jou in de buurt onveilig kan maken. Wie wil dat nou niet?

Collega @casperh in ieder geval wel. Nadat de allergrootste Porsche-fanaat van de redactie een ritje maakte in een straatlegale Kremer-Porsche 3.0 RSR, hebben we urenlang op hem in moeten praten om hem te overtuigen dat het verkopen van een nier geen puik idee is.

Maar net als bij kleptomanen in remissie moeten we elke dag blijven uitkijken dat de beste man niet een terugval beleeft. Tekenen daarvan zijn soms duidelijk aanwezig, bijvoorbeeld zojuist toen hij me wees op deze klassieke 911 Turbo met Kremer-goodies op Marktplaats Petrolicious Marketplace. Hierboven kan je de Porker zien in de gallery.

‘Helaas’ betreft het in dit geval niet een echte Kremer-racer die later is omgebouwd voor de straat. Eigenlijk is juist het omgekeerde het geval. Naast legendarische auto’s bouwen met namen als 935 K1, 935 K2, 935 K3 en 935 K4, legde Kremer zich namelijk ook toe op het tunen van reguliere Porsche’s voor de straat. Voor dat zeldzame type mens dat de standaard widowmaker eigenlijk maar een beetje lafjes vond.

Deze neunelfer vormt een staalgeworden herinnering aan dat feit. De auto begon zijn leven als een reguliere 911 turbo, onder Porsche-kenners beter bekend als de 930 Turbo. Het is een vrij laat exemplaar uit 1986 met de 3.3-liter grote motor. Dat blok is nog wel gekoppeld aan de vierversnellingsbak en niet aan de gewilde G50 met vijf versnellingen, maar dat mag de pret niet drukken. De kleur heet Guards Red. Je kent deze tint wellicht van de Porsche 944 die in je buurt staat. Dit rood was op die auto namelijk een populaire keuze.

Kremer pastte de auto zowel optisch als technisch aan. Grappig is dat als je wel eens oude foto’s van racende 911-jes gezien hebt het niet eens opvalt dat de voorbumper, achterbumper en whale-tail niet OEM zijn. Het ziet er zo bekend uit dat je zou zweren dat ze zo uit de Porsche-fabriek zijn gekomen. OEM+ tuning avant-la-lettre dus. Meest opvallende detail zijn de spiegels inclusief luchtschacht. Je weet dat je een snelle auto hebt als zelfs je spiegels spoilers hebben.

In het interieur schreeuwen LED-lampjes die de actuele Ladedruck aangeven om je aandacht. Wordt het allemaal een beetje té heftig, dan kan je de boost een beetje aanpassen door aan een Kremer-knop te draaien.

Nu we het toch hebben over turboboost: onder de kap schroefde Kremer onder andere haar eigen turbo en intercooler op de 3.3-liter grote boxermotor. Ook de rest van de motor werd aangepast om de grotere krachtexplosie die hieruit voortkomt aan te kunnen. Een roestvrijstalen uitlaat zorgt voor extra efficiëntie, gewichtsbesparing en mooie tonen.

Wil je de auto kopen dan kan dat. Moet je wel even afreizen naar Texas. Maar hoe hoog is het prijskaartje in de staat waar geldt dat groter beter is? Wel, 185.000 Dollar wil de verkoper hebben voor de rode Porsche. Of dat veel of weinig is valt moeilijk te zeggen. Prijzen van klassieke Elfers schieten door de lucht en dit is een uniek exemplaar in, op het oog, goede staat. Jaag jij deze widowmaker binnenkort door een bomenlaan?

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • Zeer vroege Porsche 911 is een peperdure occasion
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 930, Coupe, Klassiekers, occasion, Porsche, rood, tuning, turbo

Vorig bericht: « Max Verstappen: ik heb geen trek in andere raceklassen
Volgend bericht: McLaren maakt vervanger Alonso bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. escort77 zegt

    14 april 2017 om 11:22

    Een nette Porsche, maar niet 100% gerestaureerd tot nieuwstaat. Zo zie ik ze ’t liefste.

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    14 april 2017 om 11:37

    Sorry, maar ik heb geen 185.000 dollar + invoerkosten op de plank liggen. Mocht een ander AB-lid hem wel kunnen en willen kopen, houd ik mij natuurlijk aanbevolen voor een proefritje.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      14 april 2017 om 13:42

      @edge:
      Invoerkosten zijn te verwaarlozen gezien de leeftijd can deze wagen

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    14 april 2017 om 11:40

    Ik begrijp de charme wel van zo’n ding, maar het doet mij vrij weinig eerlijk gezegd.

    Login om te reageren
  4. gash zegt

    14 april 2017 om 11:59

    Bel E & M Kremer GmbH eens op en vraag naar hun ”goodies”-catalogus……………. Wat een tenenkrommend woord is dat zeg.

    Login om te reageren
  5. Ultimora zegt

    14 april 2017 om 12:13

    Leuke auto!

    Klein weetje:

    Guards red heet bij ons Indisch rood. De Amerikanen kregen om de een of andere reden een andere naam voor die kleur.

    Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    14 april 2017 om 12:16

    Ik vind de voorbumper niet! Verder een mooi speeltje om in het weekend mee los te gaan.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      14 april 2017 om 12:17

      @rufctr01: mooi*

      Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    14 april 2017 om 12:32

    *in de bomen langs de laan.

    Het is niet voor niets een widowmaker

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    14 april 2017 om 14:36

    Ja dit is leuk voor zondag morgen.

    Login om te reageren
  9. ehnl zegt

    14 april 2017 om 17:01

    ‘Kremer pastte’?!

    Login om te reageren
  10. kappenou zegt

    14 april 2017 om 18:05

    Mooi! Precies zelfde kleurstelling en velgen zoals mijn cayman S

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    15 april 2017 om 08:40

    Leuk, zie alleen niet echt het verschil

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North