• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cadillac ATS Coupe is hier voor de premiumoorlog

Auteur: CasperH, gepost 14 januari 2014 om 07:41 – 26 Reacties

Afbeelding Cadillac ATS Coupe is hier voor de premiumoorlogAfbeelding Cadillac ATS Coupe is hier voor de premiumoorlogAfbeelding Cadillac ATS Coupe is hier voor de premiumoorlogAfbeelding Cadillac ATS Coupe is hier voor de premiumoorlogAfbeelding Cadillac ATS Coupe is hier voor de premiumoorlogAfbeelding Cadillac ATS Coupe is hier voor de premiumoorlogAfbeelding Cadillac ATS Coupe is hier voor de premiumoorlogAfbeelding Cadillac ATS Coupe is hier voor de premiumoorlog

Cadillac ATS Coupe
Deze ATS Coupe vergezelt vanaf komende herfst zijn sedan-broeder op de Nederlandse wegen. De auto moet de strijd tegen de Europese premium merken die Cadillac inzette met de ATS sedan meer body geven.

Zo komt er onder meer een 2.0 liter viercilinder turbomotor beschikbaar, welke een doorontwikkeling is van het blok uit de reguliere ATS. In de Coupe levert hij 14% meer koppel (tot maximaal 400 Nm) en 276 pk. Daarmee moet een sprint naar 100 in 5,8 seconden haalbaar zijn. Het vermogen wordt naar de achterwielen geleid of -als die optie wordt aangevinkt bij het bestellen- naar alle vier de wielen. Cadillac meldt verder trots dat het alleen het échte geluid van de aandrijflijn versterkt, in tegenstelling tot sommige concurrenten die daarvoor opgenomen motorgeluid door de stereo pompen. Oh snap, take that BMW.

De wielbasis is gelijk aan de sedan maar het koetswerk is verder volledig nieuw ontworpen. Ook is er een breder wielspoor voor een agressievere stance. De gewichtsverdeling van de ATS Coupe is bijna 50/50 en er is een “vijflink onafhankelijke achterwielophanging met lichtgewicht hoogwaardige stalen componenten” en een voorwielophanging met dubbel scharnierende MacPherson veerpoten en een direct gelinkte stabilisatorstang.” Achter de voorste 18 inch velgen vinden we een reminrichting van Brembo, wat er aan de achterzijde gemonteerd is meldt Cadillac niet.

Het interieur vertoont veel gelijkenissen met de sedan, met onder andere het CUE infotainmentsysteem dat verder ontwikkeld is met onder meer text-to-voice voor smartphonegebruikers en Siri Eyes Free voor iPhonegebruikers. De ATS Coupe is vanaf deze zomer te bestellen bij importeur Nefkens in Amersfoort, aankomende herfst zullen de eerste exemplaren ons wegdek bereiken. Of de Europese premium merken het erg benauwd krijgen durven we te betwijfelen.

Zodra we liveplaatjes hebben vanuit Amerikaland zullen we deze hier toevoegen.

Ook interessant!

  • Dit is de goedkoopste Cadillac ATS van Marktplaats
  • Cadillac InnerSpace
    Deze tweezits coupé is niet leuk om te besturen
  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
  • Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak
    Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

ats, Cadillac, Coupe, detroit-2014

Vorig bericht: « Porsche Macan Turbo duikt op in Detroit
Volgend bericht: BMW M3 is Polestar-blauw met bonuspower »

Lees Interacties

Reacties

  1. karsvdtuin zegt

    14 januari 2014 om 07:58

    Leuke auto alleen cadillac trekt me niet zo

    Login om te reageren
    • DILA zegt

      14 januari 2014 om 09:46

      @karsvdtuin: Mij ook niet meteen. Ik ben nooit fan geweest van Cadillac, ik vind ze nogal bombastisch en groot. Al moet ik toegeven dat ze meer en meer mijn aandacht hebben gekregen door concepten en modellen als de Sixteen, Ciel, Elmiraj en ELR.
      OT: Deze ziet er zeker niet slecht uit, mooie lijn!

      Login om te reageren
      • Phoenix zegt

        14 januari 2014 om 10:43

        @DILA: Ik hou van Cadillac, juist om dat ze bombastisch en groot zijn.
        Gelukkig verschillen smaken, anders reden we allemaal een Volkswagen Golf.

        Login om te reageren
  2. rolov zegt

    14 januari 2014 om 08:03

    De vraag is : wat gaat hij kosten..

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      14 januari 2014 om 08:05

      @rolov: zal denk ik redelijk “goedkoop” zijn vergeleken bij wat er nu qua europees spul rond rijd.. zoiets als de CTS (-V)

      Login om te reageren
    • zweed zegt

      14 januari 2014 om 09:14

      @rolov: en de vraag is…. hoeveel dealers zijn er in nederland? en hoeveel zul je er werkelijk zien in nederland?

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        14 januari 2014 om 09:32

        @zweed: dat hangt op de prijs denk ik. Want als je een 6 coupe kan kopen voor hetzelfde geld. Is de keuze in nl snel gemaakt.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          14 januari 2014 om 19:02

          @rolov:
          Yep, dan zou ik voor de Cadillac gaan, maar ik ben dan ook geen dopedealer en hoef geen indruk te maken op de buurvrouw.

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            14 januari 2014 om 19:54

            @tupperware: ik zelf zou voor een e coupe gaan. Maar ik bedoelde als je een duitse auto kan rijden voor dat geld zullen heel wenig mensen die ats met plastic dash nemen.

            Login om te reageren
            • rolov zegt

              14 januari 2014 om 21:45

              @rolov: zelfs de lexus zal weinig verkocht worden. Puur omdat ze in nederland nog steeds geloven in”duitse degelijkheid”

              Login om te reageren
  3. gieltj zegt

    14 januari 2014 om 08:03

    Ziet er goed uit! Ik zeg laat maar komen hoor!

    Login om te reageren
  4. Brammer zegt

    14 januari 2014 om 08:11

    De Android app lijkt weer te werken. Waarvoor dank!

    Ontopic: niet slecht, maar ook niet wauw.

    Login om te reageren
  5. Rob zegt

    14 januari 2014 om 08:18

    Niet eens een heel lelijke auto, maar haalt het niet bij de schoonheid van de gedoodverfde concurrent: Audi A5.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      14 januari 2014 om 13:17

      @Rob:

      De cadillac vind ik geen mooie wagen maar die A5 is mijn ogen toch ook maar een gedrocht.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        14 januari 2014 om 14:47

        @Hupke:
        Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de A5 Walter De Silva’s wonderkindje. Het klopt gewoon. Van elke kant, ook de binnenkant. Je moet wel de pre-facelift hebben. Het nieuwe frontje vind ik niet wat.
        Het is natuurlijk zo dat de A5 op elke andere Audi lijkt en andersom, maar als je dat even ” vergeet ” heb je een prachtige coupe.
        Het zelfde heb ik bij de eerste generatie TT (dus juist niet die van De Silva). Die klopt ook van werkelijk elke kant. Top ding!

        Zo nu en dan heeft Audi een juweeltje tussen hun saaie burgerbakken door ontworpen. Het wordt trouwens wel weer een keer een tijd voor een juweeltje….

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          14 januari 2014 om 14:57

          @Rob:

          De orginele TT kan ik begrijpen (ik zie wat je eraan vind), ik kan in de A5 echt niet zien wat je er mooi aan kan vinden. Ik denk/dacht dan ook altijd dat men die wagen gewoon kocht omdat er audi op stond en men toevallig een coupe wilde hebben.

          Gelukkig is smaak iets persoonlijks.

          Login om te reageren
  6. guusboum zegt

    14 januari 2014 om 08:25

    Ik gun het ze wel! Die mercedessen, audi’s en bmw’s hier allemaal op de eeg begint te vervelen…

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      14 januari 2014 om 08:26

      @guusboum: *weg *beginnen

      Login om te reageren
  7. robskilov zegt

    14 januari 2014 om 08:26

    Best mooi ding, maar als ik het geld voor een auto uit die klasse over zou hebben, zou ik t niet aan een Cadillac uitgeven.
    Ik denk trouwens ook dat een kentekenplaat op de voorkant m niet mooier maakt.

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    14 januari 2014 om 08:58

    Ziet er gelikt uit! Lekker wakker worden zeg!

    Login om te reageren
  9. woot zegt

    14 januari 2014 om 09:40

    Strakke auto, nu hopen dat we hem ook gaan zien in Nederland.

    Login om te reageren
  10. rocky zegt

    14 januari 2014 om 10:39

    Op een of andere manier doet het mij denken aan Honda Civic coupe…. ben ik nou gek?

    Login om te reageren
  11. Ram-G-maN zegt

    14 januari 2014 om 11:15

    Ik denk dat de Duitse Drie wel zorgen zullen gaan maken. Lexus zal binnenkort de RC gaan aanbieden, en nu Cadillac er ook in hetzelfde segment gaat opereren…
    Het is niet zo dat er véél coupés worden verkocht, en elk coupé dat er door de concurrent verkocht zal gaan worden, is er één teveel.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 januari 2014 om 11:52

      @AutomotiveDesigner: Ik denk juist dat ze zich geen zorgen gaan maken. Hebben ze nooit hoeven doen en ik zie niet in waarom ze het nu wel moeten doen.

      Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    14 januari 2014 om 12:53

    Veel oorlog zal er wel niet gevoerd worden vermoed ik. Mss als er wat amerikaanse sterren in gezien worden dat er wat voetballersvrouwen in zoiets willen rondtoeren maar iets anders…

    Ik bedoel, het is echt wel een lelijk ding.

    Login om te reageren
  13. mclarenf1lm zegt

    14 januari 2014 om 18:26

    Ik vind het een prachtige auto, en ik hoop ook echt dat de ATS (coupe) toch nog aardig zal verkopen in Nederland, vooral een V versie zou mooi zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North