• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cayman GT4 ePerformance is instapper met 1.000 pk

Auteur: willeme, gepost 16 mei 2022 om 14:41 – 9 Reacties

Cayman GT4 ePerformance

Kijk, dat zet zoden aan de dijk. De Cayman GT4 ePerformance laat zien dat de toekomst goed is!

De volgende Porsche Cayman gaat een elektrische auto worden. Op deze wijze kan Porsche zal lang mogelijk de 911 voorzien van zo’n epische zescilinder boxer. Daarmee maakt Porsche een gewaagde beslissing. Het zou maar zo kunnen dat de Cayman namelijk sneller zal zijn dan de 911. Althans, die potentie is er.

Dat toont de Cayman GT4 ePerformance wel aan de de Duitsers net hebben onthuld. Dat is namelijk een soort test-voertuig voor Porsche. Zie het als een doorontwikkeling van de Mission R Concept die vorig jaar stond te shinen op de IAA in München.

Cayman GT4 ePerformance

Basis Cayman GT4 ePerformance

Het chassis is namelijk gelijk: in beide gevallen is de Cayman GT4 ClubSport de basis, de raceauto dus. In plaats van een zescilinder boxer heeft de Cayman ePerformance twee elektromotoren. Een op de vooras en eentje op de achteras. Het maximum vermogen in kwalificatiemodus is 999 pk (735 kW).

Misschien wel belangrijker is het vermogen in racetrim. Dan heeft de elektrische Porsche namelijk alsnog 612 pk (450 kW). Daarmee kun je dan 30 minuten volgas racen. Volgens Porsche is de GT4 ePerformance net zo snel op het circuit als de 992 GT3 Cup raceauto.

Cayman GT4 ePerformance
Cayman GT4 ePerformance

900V-systeem

Laden gaat ook snel, want dankzij het 900V-systeem kun je in een kwartiertje de batterij van 5% naar 80% laden. Hoe groot de accu is en wat de range is, vermelden de Duitsers dan weer niet. Wel wanneer de Porsche Cayman GT4 ePerformance zijn debuut maakt. De auto zal namelijk op komen draven bij het Goodwood Festival of Speed volgende maand.

Cayman GT4 ePerformance
718 GT4 ePerformance

In 2025 kunnen we de daadwerkelijke opvolger van de Porsche 718 Boxster en Cayman verwachten. Tot die tijd zal Porsche nog een paar leuke varianten van de huidige modellen maken. Denk aan de epische 718 Cayman GT4 RS. Daarnaast is er ook een Boxster Spyder RS op komst.

Meer lezen? 5x een Duitse sportcoupé, maar dan specialer!

Ook interessant!

  • Fotoshoot - Porsche Cayman GT4 in gifkikker-uitvoering
  • Meeste verkeersslachtoffers zitten op de fiets
    Deze gehavende Porsche Cayman GT4 is een oude bekende
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Cayman GT4 crasht hard in Enschede

Nieuwste artikelen

  • Ook deze bijzondere filmauto’s worden geveild!
  • Waar blijft de CLE 63 AMG met dikke V8…?
  • Gespot – Scoopie erbij?!
  • Mercedes onthult interieur nieuwe GLB, mét sterrenhemel
FacebookTweetPinLinkedIn

cayman, Elektrisch, gt4, Porsche

Vorig bericht: « Nyck de Vries rijdt F1 auto dit weekend!
Volgend bericht: Vakantiedagen oplossing voor files in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fruitcake zegt

    16 mei 2022 om 14:55

    Gewicht?

    Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    16 mei 2022 om 15:24

    “Volgens Porsche is de GT4 ePerformance net zo snel op het circuit als de 992 GT3 Cup raceauto.” dat zal best, maar als je een willekeurig panel uitnodigd om met beiden te rijden en vraagt welke het leukst is, weet je nu al welke iedereen zal kiezen, en dat zal niet de duracell zijn…

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      16 mei 2022 om 19:12

      @petroldrinker: dat is een nutteloze vergelijking. Rijden met een cupra is ook leuker dan met een 1.2 tsi maar ga je ook niet vergelijken. Omdat iemand die een Cupra wil geen TSI gaat kopen of rijden

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        17 mei 2022 om 09:18

        @benja01: hoezo nutteloos? De een word toch de vervanging voor wat we allemaal willen, dus zeker wel nuttig, als er niks aan is, waarom zou iemand dan een porsche kopen…

        Login om te reageren
    • melcon zegt

      17 mei 2022 om 08:40

      Daarnaast is het niet heel indrukwekkend, hij is dus langzamer als de (echte) GT3 & de RSR ondanks 2 elektromotoren.

      Login om te reageren
  3. autospotter2punt0 zegt

    16 mei 2022 om 16:24

    Verschrikkelijk

    Login om te reageren
  4. mpgc zegt

    17 mei 2022 om 07:22

    Geweldig

    Login om te reageren
  5. herve11f zegt

    17 mei 2022 om 08:46

    Nu nog de Autobahn op 130km/h brengen en de heiligschennis is compleet. Dan zal de volgende generatie in de geschiedenisboeken lezen hoe plezant het ooit was. Tegen die tijd is waarschijnlijk ook lachen verboden. Zielig.

    Login om te reageren
  6. flyerbunch zegt

    17 mei 2022 om 18:27

    Chris Harris mocht dit beest al temmen: https://youtu.be/GiYT3ftvsYI

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North