• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Challenger Demon met 1.400 pk én 1 jaar garantie

Auteur: willeme, gepost 16 november 2019 om 15:02 – 28 Reacties

Afbeelding Challenger Demon met 1.400 pk én 1 jaar garantieAfbeelding Challenger Demon met 1.400 pk én 1 jaar garantieAfbeelding Challenger Demon met 1.400 pk én 1 jaar garantieAfbeelding Challenger Demon met 1.400 pk én 1 jaar garantieAfbeelding Challenger Demon met 1.400 pk én 1 jaar garantieAfbeelding Challenger Demon met 1.400 pk én 1 jaar garantieAfbeelding Challenger Demon met 1.400 pk én 1 jaar garantieAfbeelding Challenger Demon met 1.400 pk én 1 jaar garantie

Hennessey Dodge Challenger SRT Demon HPE1400 '20
Compleet geschift, natuurlijk. Maar wel leuk!

Vorige week was het onderwerp van de wekelijkse Autoblog Special de Bugatti Veyron. De Veyron was de allesvernietigende hypercar. De auto had honderden pk’s meer dan de ‘concurrentie’. Een vermogen van 1.001 pk was destijds (in 2005) echt krankzinnig.

Natuurlijk, in Japan reden er Skyline’s rond met 1.000 pk, maar dat waren aan-uit machines. Tot 5.000 toeren gebeurde er niets, daarboven brak de hel los. De Veyron was juist dociel en zelfs prima op zijn gemak als je er rustig in reed. Dat maakte die 1.001 pk nog specialer. Maar de Veyron heeft de grenzen verlegd. In sneltreinvaart gingen andere fabrikanten, tuners en hobbyisten hun doelen bijstellen. Simpelweg gezegd, 1.000 pk was het nieuwe 500 pk.

Hennessey Dodge Challenger SRT Demon HPE1400 '20

Voor Hennessey was 1.000 pk overigens niet zo’n vreemd aantal paarden, de Texaanse tuner/fabrikant had al diverse extreme versies gebouwd van de Viper Venom Twin Turbo. Maar de Viper was bij een supercar en de conversie was zeer prijzig. We hebben nu gewoon muscle cars die Veyrons in hun hemd zetten.

Hennessey Dodge Challenger SRT Demon HPE1400 '20

Hennessey heeft namelijk een kitje ontwikkeld voor de Dodge Challenger Demon. De kit heet ‘HPE 1400’ en dan weet je waarschijnlijk genoeg. Deze auto levert namelijk 1.400 schofterige pk’s. Daarvoor heeft Hennessey wel het een en ander moeten doen. Het slagvolume is dankzij een stroker-kit vergroot van 6.2 liter naar 7 liter. Oh ja, de mechanische compressor is verwijderd en ervoor in de plaats zijn er twee gigantische turbo’s. Het resultaat is 1.400 pk bij 6.500 toeren en 1.616 Nm bij 5.200 toeren. Mocht je denken: dat loopt in no time in de soep: Hennessey geeft 12 maanden garantie!

Hennessey Dodge Challenger SRT Demon HPE1400 '20

Om het vermogen aan te kunnen, is er van alles aangepast. De krukas, zuigers, stangen, cilinderkoppen en spruitstukken zijn allemaal vervangen voor betere items. Ook de cardanas, aandrijfas en achterwielophanging zijn aangepakt. De complete achterwielophanging is ook herzien om het grote vermogen aan te kunnen. Mocht je 1.400 te veel vinden, er zijn ook HPE1200 en HPE1000 kits beschikbaar.

Hennessey Dodge Challenger SRT Demon HPE1400 '20

Meer lezen? Zo duur zijn alle varianten van de Dodge Challenger.

Ook interessant!

  • Dit is het eerste slachtoffer van de Stellantis-fusie
  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, demon, Dodge, Hennessey, srt, tuning, V8

Vorig bericht: « Autoblog advies: vlotte familie SUV voor 90k
Volgend bericht: Dít is de veiligste auto ter wereld »

Lees Interacties

Reacties

  1. fendercd60 zegt

    16 november 2019 om 15:08

    Leuke auto voor in Nederland. ?

    Login om te reageren
    • escortje zegt

      16 november 2019 om 15:11

      @fendercd60: je zit wel lekker snel op 100 km/h

      Login om te reageren
      • fendercd60 zegt

        16 november 2019 om 15:34

        @escortje: precies ?

        Login om te reageren
      • okdoei zegt

        16 november 2019 om 15:59

        @escortje: dat wel maar je stoot dan nog steeds mega veel giftige stoffen uit door de constant rokende banden :’)

        Login om te reageren
    • 114i210pk zegt

      16 november 2019 om 16:27

      @fendercd60: Kippevel op m’n ballen, wat een schofterige dikzak is dit zeg..

      Login om te reageren
      • FieRo zegt

        16 november 2019 om 18:57

        @114i210pk: een Jan Wolkers-je gedaan?

        Login om te reageren
  2. Kuifje zegt

    16 november 2019 om 15:08

    Op de eerste drie foto’s hebben zijn achterwielen geen grip, typisch

    Login om te reageren
    • larsdbs9 zegt

      16 november 2019 om 15:14

      @kuifje: dat komt door een “line-lock” functie, die de voorremmen bekrachtigd, waardoor alleen de achterwielen nog kunnen draaien. Dan kan er makkelijk een burn-out worden gemaakt om de banden op te warmen voor een drag race, waar deze auto voornamelijk voor bedoeld is

      Login om te reageren
  3. chriscross zegt

    16 november 2019 om 15:19

    Mag toch hopen dat de remmen ook zijn geüpgraded

    Login om te reageren
    • emping zegt

      16 november 2019 om 15:35

      @chriscross: vast wel.

      Login om te reageren
  4. brammetjedeb zegt

    16 november 2019 om 15:39

    Onzinnig apparaat.

    Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      16 november 2019 om 15:47

      @brammetjedeb: wat doe je hier op Autoblog als je dit onzinnig vindt? Hahaha.

      Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        16 november 2019 om 16:55

        @fendercd60: ja…

        Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        16 november 2019 om 16:57

        @fendercd60: hoeveel sneller is zoiets dan met 800 pk? 1400 is toch onzinnig?

        Login om te reageren
        • langejohn zegt

          16 november 2019 om 17:02

          @brammetjedeb: Veel sneller.

          Login om te reageren
          • brammetjedeb zegt

            16 november 2019 om 17:20

            @langejohn: je rookt alles op. Ik vind het moeilijk om te geloven.

            Login om te reageren
          • Maarten123 zegt

            16 november 2019 om 23:28

            @langejohn: ben wel benieuwd wie er dan 1200pk neemt. ‘Doet u maar de versie met 1200pk, de 1400 is ons te krachtig.’.

            Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      16 november 2019 om 15:53

      @brammetjedeb: jij spoort niet als je dit onzinnig vindt. Haha.

      Login om te reageren
      • fendercd60 zegt

        16 november 2019 om 16:07

        @fendercd60: ^^ reactie werd weer eens niet geplaatst, daarom dus 2 ipv 1.

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          16 november 2019 om 17:29

          @fendercd60: Zo kom je wel aan je nummer 1 plek aan het eind van het jaar.

          Login om te reageren
          • fendercd60 zegt

            16 november 2019 om 17:55

            @thomcarspotter: haha, nee alleen op Autojunk. ? Hier ga ik het niet winnen lol. Ik snap niet waarom er zoveel reactie’s zijn tho.

            Login om te reageren
  5. seicilindri zegt

    16 november 2019 om 15:59

    Waarom ? Omdat het kan !

    Login om te reageren
  6. rotarypowah zegt

    16 november 2019 om 16:16

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. karaya zegt

    16 november 2019 om 16:25

    Sta je dan met je gechipte dieseltje.

    Login om te reageren
  8. thomcarspotter zegt

    16 november 2019 om 17:31

    Vind het altijd wel geinig van Hennessey dat ze niks aan het uiterlijk doen.
    Als je dit ziet rijden denk je; wauw, 800 pk Challenger! Hoe bizar is het dan als het bijna het dubbele blijkt te zijn.

    Wel jammer dat ze geen foto’s met de gewone voorbanden hebben genomen.
    Ziet er toch een beetje apart uit met die dragwheels.

    Login om te reageren
  9. duderuud zegt

    17 november 2019 om 00:12

    Leuke quiz vraag: stel je krijgt dit model door de RDW keuring, wat zou het BPM bedrag dan zijn? Ik gok op €100.000 ?

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      17 november 2019 om 08:47

      @duderuud: Een supercharger vraagt vrij veel vermogen om aan te drijven, waardoor ze onder deellast niet zo heel efficiënt zijn. Met deze turboconversie zou t daarom best kunnen dat dit ding in de testcyclus (bij deellast) zuiniger is dat voorheen.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        17 november 2019 om 08:48

        @dondeboer: minder onzuinig is misschien een betere omschrijving. 7 liter zal sowieso wel een stevig verbruik hebben.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North