Autoblog advies: vlotte familie SUV voor 90k

Auteur: , 85 Reacties

Ook in dit segment is de keuze reuze, waar moet je voor gaan?

Maserati Levante S Q4 GransSport '17

SUV’s worden telkens populairder. Voor de milieuorganisaties is het een doorn in het oog, want zij zien het liefst hele kleine elektrogebakjes waarin we met zijn zessen gaan carpoolen. Dat zou inderdaad de CO2-uitstoot per persoon dramatisch verlagen.

Maar ja, mensen moeten tegenwoordig knetterhard werken om een beetje pecunia te kunnen vergaren, dus als men iets te besteden heeft, geniet men er graag van en koopt men wat het wil, ongeacht de belastingdruk, zo blijkt. Neem Terrence bijvoorbeeld. Hij is op zoek naar een grote SUV. Hij is onlangs getrouwd en heeft behoorlijke plannen, want hij wil een auto die geschikt is voor een groter gezin dat nu nog uit twee personen staat.

Op dit moment hebben ze een Mercedes-Benz A200 en een Jaguar F-Type. Die laatste blijft (gelukkig!) als funauto, maar er moet een grotere en praktischere auto naast staan. Liever geen MPV of stationwagon, maar een echte SUV. Terrence heeft al gekeken naar de Tesla Model X en Maserati Levante. Van de Model X vond hij het interieur nogal tegenvallen. Zeer ruim, maar niet van het niveau dat je verwacht in dit prijssegment. Kortom, geen Amerikaanse auto voor Terrence. Wat zijn de andere alternatieven? Daarvoor heeft Terrence de hulp van Team Autoblog ingeschakeld.

De wensen en eisen van Terrence kun je zien in onderstaande tabel:

Huidige /vorige auto's:Jaguar F-Type/Mercedes A200
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 95.000
Jaarkilometrage:20.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:
Net getrouwd, toekomstige uitbreiding
Gezinssamenstelling:2 volwassenen, uiteindelijk misschien 3 kinderen
Voorkeursmerken /modellen:Maserati Levante, Tesla Model X
No-go modellen / merken:Amerikaans

Maserati Levante S GranSport 3.0 V6 AWD
€ 88.500
2017
115.000 km

De Maserati Levante is inderdaad geen perfecte auto. Sterker nog, de Levante laat een behoorlijk aantal steken vallen die in deze klasse absoluut onvergeeflijk zijn. Op het gebied van materiaalgebruik, infotainment en afwerking valt er (te) veel te verbeteren. Nu is het van belang dat een auto met dergelijke minpunten ook diverse unieke eigenschappen heet. Welnu, die heeft de Levante. In de klasse van grote SUV’s rijdt de auto uit de kunst. Het is subjectief, maar qua uitstraling is het een bijzondere en fraaie verschijning. Dan de motor, Maserati is een van de weinige merken die een V6 goed kan laten klinken. De 430 pk sterke V6 is ook nog eens goed bij de les. Een SUV waarbij je daadwerkelijk rijplezier kan combineren met een praktisch interieur. De nieuwprijzen zijn echter krankzinnig hoog en de paar occasions die er staan zijn ook erg prijzig. Kijk even wat er over de grens te koop staat. Dan heb je veel meer auto voor veel minder geld. Ook met minder kilometers, want bijna 90 mille stukslaan op een tweedehands Maserati Levante met meer dan een ton op de klok is niet aan te raden. Dan heb je nog afschrijving én de hoge onderhoudskosten.

Volkswagen Touareg R-Design 3.0 V6 TSI
€ 95.000
2019
7.500

In principe is de Volvo XC90 de beste familie-SUV. Alleen in deze prijsklasse hebben ze niet echt een goede aanbieding. De XC90 T8 AWD is mogelijk, maar dan heb je vier cilinders die de voorwielen aandrijven. Daar wil je geen 90 mille op stukslaan. De Volkswagen Touareg is stiekem de ware vedette in zijn klasse, nuchter beschouwd. Qua luxe, infotainment en materialen is het meer dan uitstekend voor elkaar in de laatste generatie. De 3.0 V6 is niet zo hitsig als in de Levante, maar meer een relaxte koppelbeul. De automaat is voortreffelijk. De uitrusting is in de meeste gevallen uitstekend voor elkaar. Het mooiste is, als je een Q7, Cayenne, Urus of Bentayga ziet: het is praktisch dezelfde auto als deze Touareg. Ga wel voor de laatste generatie, die is (net) mogelijk in het budget, zeker als je een beetje korting bedingt. Nadelen: eigenlijk maar eentje en dat is het logo.

BMW X5 40 xDrive High Executive (G08)
€ 89.950
2018
10.000 km

Volgens kenners is juist deze BMW de ware vedette in zijn klasse. Is dat ook zo? Dat antwoord is tweeledig. De eerste X5 was de stuurmans-SUV bij uitstek, dat is de huidige generatie al lang niet meer. De huidige X5 is langzamerhand geëvolueerd naar een relaxte, comfortabele en aangename familieauto. Daar is overigens niets op tegen: de X3 is nu wat vroeger de X5 was. De X5 is lekker ruim, voorzien van een keurige interieur met de laatste Duitse infotainment features. Die grote grille is niet waanzinnig fraai, maar op zo’n grote SUV wenst het sneller dan op een sportieve coupé. We hebben de motor voldoende veren in zijn oliecarter gestoken, maar de zes-in-lijn is een pareltje: gecultiveerd, trillingsvrij en voldoende krachtig. Als je kijkt naar jonge exemplaren, moet je de X6 even overslaan, dat is namelijk nog (veelal) de oude generatie.

Mercedes-Benz GLE 43 AMG 4Matic Coupé (C292)
89.900
2018
35.000 km

Gek genoeg lijkt de Mercedes wel op de Maserati. Ook hier is stijl iets belangrijker dan de praktische eigenschappen. In principe is de Mercedes-Benz GLE 400 een veel verstandigere keuze. Waarom dan toch deze? Simpel, rijeigenschappen. Het verschil is niet waanzinnig groot, maar de GLE400 doet vrij Amerikaans aan (wat de auto ook is). De GLE 43 heet lekker wat extra pk’s (392 stuks, dank u wel) en een ‘sportiever’ rijgedrag dat wij Europeanen nog altijd als comfortabel beschouwen. In het budget is de GLE 43 AMG prima te vinden en als de ‘Coupé’ te lelijk, krap en/of raar is: de gewone kun je natuurlijk ook kiezen.

Mercedes-Benz GLE 43 AMG 4Matic Coupé (C292) '17

Land Rover Discovery Si6 HSE (L462)
€ 89.950
2017
30.000 km

Natuurlijk is de Range Rover Sport dé tegenhanger voor de Levante. In het budget zijn ze wat lastiger te vinden op benzine. Tenminste, als je niet te veel concessies wil doen qua leeftijd of kilometers. Qua infotainment, afwerking, materialen en dergelijke staat de Land Rover Discovery iets minder hoog aangeschreven dan zijn Duitse tegenstrevers, maar het is absoluut niet een reden om ‘m ervoor te laten staan. Het stoort zeker niet. De motor is een bijzonder, een V6 met mechanische compressor. In feite minder krachtig en dorstiger dan een V6 met turbo, maar je hebt wel een betere gaspedaalrespons én een fraaier geluid.

Land Rover Discovery i6 HSE (L462) '17

Porsche Cayenne GTS (958)
€ 89.900
2017
50.000 km

Wil je de beste combinatie tussen prijs, praktische eigenschappen, prestaties, prestige, comfort en kwaliteit: de Porsche Cayenne is schier onverslaanbaar. Eigenlijk ook een soort ware vedette in zijn klasse. De auto laat eigenlijk nergens echt een steek vallen waardoor je ‘m al voelt aankomen: hij is duur. Ook als occasion hoef je geen koopjes te verwachten. In het budget valt de nieuwe net buiten de boot. De ‘oude’ generatie ziet er overigens bijna hetzelfde uit, dus daar hoef je het niet voor te laten. De prestaties zijn uitstekend te noemen, zeker in deze GTS-uitvoering. De zescilinder Porsche motor is een verademing tussen de huidige turbo zescilinders: de 3.6 heeft namelijk een vrij grote boring en kleine slag, waardoor de motor met graagte toeren maakt. In het budget zijn er exemplaren te vinden bij officiële Porsche dealers.

Porsche Cayenne GTS (958) '17

Yolo: Mercedes-Benz G55 AMG (W453)
€ 89.500
80.000 km
2012

Tsja, als je iets doet, kun je het ook goed doen. Wat te denken van deze supertank. Ondanks dat de G55 en de G63 enorm veel op elkaar lijken qua concept, is de Mercedes-Benz G55 vele malen cooler. Ten eerste het uiterlijk. In deze periode wilde AMG niet te veel tornen aan het uiterlijk van de G-Klasse omwille van de terreinvaardigheid. En natuurlijk is een biturbo V8 niet verkeerd, maar de oude 5.4 met enorme compressor is gaver. Sowieso de geluidsproductie is een stap vooruit. De huil van de supercharger met het B52-achtige geluid uit de uitlaten. Ja: dit is een evenement. De rest is eigenlijk best hopeloos voor het geld dat je ervoor moet neerleggen. De ruimte valt tegen, de zitpositie is wel erg op de bok en het comfort is niet zo hoog als de badge suggereert. Maar je voelt je wel onverwinnelijk en het hele gezin kan mee.

Mercedes-Benz G55 AMG (W453) '12

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



85 reacties

XC90. No brainer. Dat gezever over die 4-cilinder. 400pk gecombineerd vermogen. En lekker voor de portemonnee op korte stukken.
@aschja: Daar zat ik ook aan te denken. Maar heeft die t8 niet een ongelijk kleine tank, waardoor de actieradius enorm tegenvalt?
@oo0ch: zou kunnen. Daar zou ik me niet door laten sturen. Die cayenne tank is ook zo leeg.
@aschja: zou ik echt nooit nemen van al die zijdezachte 6 cilinders hier, die 4 cilinder werkt zo hard dat het mij niks zal verbazen als deze minder zuinig is dan de rest.
@aschja: als het om de portemonnee gaat is de Model X de enige juiste keuze. Tesla doet het ook super goed bij kinderen, zeker de falconwing doors.
@aschja: lekker voor 90k een 4 cillinder rijden dat noem ik nou duur.
@aschja: Altijd een Range Rover (dan wel de full size), je wilt veel ruimte en comfort. Comfort is zeker 1 van de zaken waar je met de Range Rover boven dit rijtje uit stijgt!
Oja en 200km/h haalt ie ook met gemak en dat is meer dan zat ;)
Voorkeur: Tesla. No-go: Amerikaanse modellen. Haha!
@detroitv8: Hij bedoelt waarschijnlijk; voorkeur statusmerk, no-go budgetmerken
@detroitv8: wel even lezen hè!
@detroitv8: ik zou toch een Grand Cherokee SRT aanraden. vele malen cooler dan alles hierboven😎
@detroitv8: Ja sorry dit heb ik niet goed gespecificeerd, maar idd no go bedoelde ik meer Ford, Cadillac Buick etc.
Ja maar euh euh damn
Dit roept xc90 t8 / X5 40e
Een nieuwe RX 450h. Mooie V6 met electro oomph en een topklasse interieur. Niet sportief, wel sterk. Als je sportief wil rijden moet je wat anders kiezen, een F-Type ofzo…
@svenskaaeroplanab: Als je de vierwielaandrijving kiest dan heb je een hybride met 2 ton trekvermogen. En tóch gewoon een verbruik van 1:13. Indrukwekkend.
Had ik ook graag gezien, vrouw alleen niet haha @svenskaaeroplanab:
Yolo: Audi Q7 V12 TDI
@lamborari: meneer wil geen diesel.

Ik vind het sowieso een onzinnige autocategorie, die van de über-SUV’s. Tuurlijk, iedereen zijn eigen smaak en voorkeur, maar bovenal straalt dit ‘penis compensatie’ uit. En voor de veiligheid hoef je het ook niet te doen; YouTube staat vol met dashcam video’s van grote SUV’s die omvallen bij soms de lullligste aanrijdingen.

Mijn yolo advies zou toch neer komen op een Audi RS6 of E-klasse Estate E63 AMG 4Matic. Véél praktischer, veel fraaier en veel leuker om te rijden. My two cents…
En een RS6 straalt dat niet uit..@rrrobert:
@RRRobert: praktischer? Niet qua interieur ruimte of kofferbakruimte…
@dunhozzie: ooit een E-klasse stationwagen vanbinnen gezien? A6 is inderdaad lang niet zo groot, maar nog steeds zeer acceptabel voor twee volwassenen en twee kinderen hoor.
@RRRobert: zeker. Heb de E bekeken als alternatieve leaseauto. Zat met de extra dunne rugleuning stoelen nog steeds met mijn knieën tegen de voorstoel. Dat heb ik met de Kodiaq niet. De kofferbak is ook geen vergelijk. En ik kan je uit ervaring zeggen, al die ruimte wordt sowieso gebruikt ;-)
Mijn gevoel zegt de Maserati…

Maar rationeel zou ik het wel weten. Zou met dat budget lekker naar de Audi-dealer gaan en een spiksplinternieuwe Audi E-tron kopen. Want ondanks dat ik van kinds af aan helemaal gefascineerd ben door alles wat een uitlaat heeft en naar benzine, diesel en olie ruikt weet die E-tron mij ook hebberig te maken. Het is gewoon een enorm mooie wagen, en ondanks dat hij bijna 5 meter lang is oogt hij niet als een rijdend flatgebouw.

Moet trouwens geen Alfa Romeo dealer naast de Audi dealer zitten. Anders zou ik nog wel eens kunnen verdwalen en met een Stelvio thuis kunnen komen. Ook een mooie optie.
@moveyourmind: twijfel tussen een Audi of een Alfa ??? 🤔. Begint beide met A en heeft 4 wielen maar daar houdt het wel mee op.
Kans om een Alfa Romeo dealer tegen te komen in dit landje is overigens niet groot 🥴
@spideriv: In welk land dan wel hahah? In Nederland rijden er juist naar verhouding veel Alfa’s
@1audi1: geen nieuwe hoor. Relatief veel 147 156 en natuurlijk binnen deze groep heeel veel 159 🤣
@spideriv: Hahah nee dat klopt. Maar aangezien er in Italië ook bijna geen te vinden meer zijn, (daar worden nu jammergenoeg zelfs Tesla’s meer verkocht) denk ik dat er helaas in elk land bijna geen meer te vinden zijn
Touareg zou het worden voor mij in dit lijstje. Twijfelde nog wel even tussen de Levante en Touareg maar ik denk dat de Levante in het begin nog leuk is, maar op den duur gaan te tekortkomingen wel serieus irriteren. Dan maar jammer dat een VW logo erop staat, maar wel gewoon een serieus goede auto hebben
Nu op zoek naar een auto voor een gezin dat ooit eens zou kunnen bestaan uit twee ouders en drie kinderen. Hm… Mijn mening: houdt de auto’s die je nu hebt. Tegen dat die kinderen er allemaal zijn, ziet de wereld er alweer helemaal anders uit op vlak van auto’s. Tenzij je een andere reden hebt om vandaag een SUV te kiezen. Die redenen bestaan volgens mij overigens niet (ik vind het drogredenen), maar dat terzijde.
@BaRa: plan is om volgend jaar al te beginnen en dan meteen de tweede er een jaar achteraan
@burninrubber: ga je ze adopteren dat de zekerheid zo hoog is?
@bara: Precies mijn gedachte, waarom zo idioot ver vooruitlopen op iets wat – in een onverhoopt geval – misschien niet eens komt. Ik zou ook rustig even afwachten hoe dat met de kinderwens zal gaan. Tegen de tijd, dat ze er komen is het vroeg genoeg om te kijken wat de opties zijn.
@BaRa: misschien kunnen ze beter gelijk een 7 zitter kopen. Wat als nr 3 een drieling is. Inderdaad beetje voorbarig dit. Maar wie zijn wij hè
De enige reden om een Maserati te kiezen is vanwege de schoonheid. En laat nou net die Levante ontzettend lelijk zijn. Dus die kan je direct overslaan.

Uit dit rijtje heb ik altijd een zwak voor de VW. Nee, ook niet de fraaiste, maar de tegenstrijdigheid van zo’n auto met een VW logo is wel leuk, en lelijk vind ik hem zeker niet.

De Lexus is ook al genoemd en ik denk dat ik daar ook op uit zou komen. Erg smaak gevoelig, maar ik vind hem heel mooi.
@reactief: Voor een SUV is de Levante echter weer bijzonder fraai te noemen. Zeker in vergelijk met de rest van de genoemde hokken. Als je een écht mooie auto wil zit je in het verkeerde segment te kijken.
AR Stelvio, helemaal aankleden.
SUV’s zijn alles er mis is met deze wereld. Het zijn ondingen die je op geen enkele manier kan verantwoorden. Offwel koop je een offroad bak ofwel voldoet een stationwagon.

Maw. koop een e300d combi.
Wow thanks guys! Dit helpt een hoop! M’n vrouw is gek van de G klasse maar als autoliefhebber vind ik het een hopeloos verouderde krappe en lompe vierkante doos.
Als je iets aparts wil rijden met goede afwerking: Mazda CX9
Niet dat ik wil polariseren, maar ik denk niet dat de mensen die shoppen in deze of hogere prijsklasse jullie advies gaan volgen. Niettemin goed om er aandacht aan te besteden.
@dwfc: Of ze ons advies gaan volgen is niet relevant. Als er een aanvraag is voor een hogere prijsklasse is dat wel leuk om op te pakken. Elke week een gebakje van 4 mille met lage onderhoudskosten wordt ook zo saai ;-). Naast dat we de adviezen schrijven voor de aanvragers, is het natuurlijk ook bedoeld als leuke content ;-)
YROLO: Alfa Stelvio Quadrofoglio
@tweetyv6: zat hier ook aan te denken. Of om in Jaguar sferen te blijven: waarom geen F-pace?
De Yolo voor mij of een RR Sport met de 5.0sc, moet ook wel lukken voor dat geld.
Opteer voor een XC90 met V8. Er is vast een pareltje te vinden dat goed is onderhouden en laag in de teller hangt.

Waarom nieuwer en duurder om te laten zien dat je geld hebt? Zo’n Volvo laat zien dat je het hebt maar verstandig genoeg bent om er een goede wijn van te kopen.
@vonklausenburg: mooie bak maar niet echt vlot, die van ons thuis deed een seconde langer over de 0 naar 100 vergeleken de fabrieks opgave, en dat ding rijd echt als een voorwiel aangedreven auto. Trekt enorm aan het stuur tijdens vlot accelereren.
Aangezien er al een jag in the house is zou ik ook even gaan kijken voor een F-pace SVR waar de kop van af is..
@tvr1974: ik moest verschrikkelijk lang scrollen voor mijn gevoel voor ik deze tegenkwam:
In NL: https://www.autodealers.nl/occasions.aspx?aid=3370288&herkomst=gpl

Zweden (€60k, dus moet te doen zijn)
https://m.mobile.de/auto-inserat/jaguar-f-pace-first-edition-awd-upplandsäsby/285955250.html?ref=srp

Voor dit geld kun je ook een Stelvio Q vinden. Lijkt me een no-brainer als je een écht sportieve SUV wilt. En ziet er ook nog eens het best uit.
Ik mis de RR Sport in het rijtje. Prachtige auto en staat ook nogeens mooi naast een F-type.
@alloallo: gok dat @willeme die weg heeft gelaten voor twee redenen: veel minder ruim dan je denkt en er staat een Disco in de lijst, dat is al de JLR auto
@dunhozzie: maar dan wel 3x VAG erin zetten
@giertjuh: ja en waarom de sport als het ook een RR full size kan zijn…. dat is veel fijner met 3 kinderen achterin en buggy gezeul van de komende 5 jaar…..
Ze rijden by far het meest comfortabel van dit rijtje en hebben ook nog de meeste ruimte.
Daar bovenop is een Range Rover veel deftiger als het meeste van deze lijst ;)
Mooie aanvraag dit! Eerste waar ik aan dacht waren eigenlijk de Alfa en de Lexus zoals hierboven ook al enkele malen genoemd. Maar waarom geen Porsche Macan dacht ik ook gelijk. Voordat je Kids daar uit gegroeid zijn ben je ook 10 jaar verder…

@Willeme: volgens mij missen er een paar afbeeldingen, of het wordt bij mij niet goed ingeladen.
Stelvio! Absoluut de leukst rijdende! Al 80k km genieten :)
Waarom niet een klasse kleiner? X3/GLC/Stelvio/Macan? Kun je voor die 90k een nieuwe kopen en zelfs samenstellen zoals je wilt.
@rutgerg: Als er nu al geanticipeerd wordt op 3 kinderen, dan is het “premium” D-segment in opgehoogde vorm niet echt ruim te noemen.
@karhengst: ach kom op in een X3 passen echt wel 3 kinderen. En daarbij…. er zijn nu nog geen kinderen…. tegen de tijd dat het er 3 zijn ben je al snel 6 jaar verder (uitgaande van eenlingen).
@rutgerg: Ik vind het ook wat voorbarig, maar volgens mij was degene die de aanvraag deed behoorlijk stellig in z’n plannen hier (ergens in de commentaren). Persoonlijk zou ik ook nog zo lang mogelijk genieten van leuke auto’s totdat het echt niet anders kan.
Waarom geen F-Pace (of I-Pace als het milieuvriendelijk moet) of Velar? Past toch veel beter bij de F-type?
Waarom niet 1 klasse kleiner. X3/GLC/Macan/Stelvio. Voor dit geld heb je een nieuwe. Kun je m mooi zelf samenstellen ook.
@rutgerg: excuses. Dubbel gepost!
@willeme zomaar alles uit Japen vergeten?
@emping: Nope. Kan Japanse auto’s wel waarderen, maar in dit segment hebben ze gewoon niet zoveel. Alleen de Lexus RX misschien.
@willeme: Nou dan!
@frank2b: niet echt ‘vlot’ te noemen. En iets lager qua segment en prijs.
@willeme: iets lager qua segment?? LOL, grap van de dag! En de enige reden dat een RX lager is qua prijs is dat er 5 a 6 mille BPM op zit, en geen 25 a 26 zoals bij die ouderwetse Duitse techniek…
@svenskaaeroplanab:

Ok, dit is een lastige. Ik weet dat je heel erg Lexus fan bent. Je gaat het niet geloven, maar stiekem ben ik dat ook ;-). De RX is een van de weinige crossovers die ik zelf zou overwegen. Lekker relaxed en comfy.

Maar ik ben niet eens dat het de grap van de dag is. De Lexus is net zo zwaar als de rest, maar veel kleiner en veel minder potent. Qua bagageruimte (bank omhoog en neer) scheelt het enorm veel met een X5 of Levante. Nu kun je de RX krijgen met een lange wielbasis, dat scheelt al ietsje, maar dan nog is de RX zo’n 10 cm smaller. De wielbasis is bijna 20 centimeter korter. Dan heb je het echt over minimaal een halve klasse lager, naar mijn mening.

Daarbij de rijeigenschappen. Die zijn nogal op de Amerikaanse smaak afgestemd. De RX is niet vlot (kleine 8 seconden naar de 100 km/u is onverkoopbaar voor een auto van een ton), 200 km/u is te traag en de rijeigenschappen zijn niet heel erg bijzonder. Ja, comfortabel, maar de concurrenten weten dat te koppelen aan aanzienlijk strakkere rijeigenschappen.

De RX heeft zeker zijn voordelen. De uitrusting is voor elkaar, dankzij de inderdaad gunstige BPM krijg je veel waar voor je geld, de Mark Levinson stereo is briljant, je kunt er daadwerkelijk zuinig mee rijden, de betrouwbaarheid staat op een hoog niveau en het is een van de weinige auto’s waarbij de elektromotor en benzinemotor perfect samenwerkt. Een goede kandidaat, maar naar mijn inziens voor deze aanvraag niet het meest geschikt.

Daarom is de commentsectie ook zo leuk! Daar kunnen de lezers hun kandidaten nomineren. Het kan maar zo zijn dat een aanvrager daardoor er naar gaat kijken.
Net getrouwd, nog geen kids, ff 95k stukslaan op een nieuwe wagen. Gaat nergens over, probeer eerst maar zwanger te worden dat is niet te koop.
@niex: ben het ergens wel met je eens. 95K. Dat zijn bedragen die ik nooit prive ga uitgeven. Op een huis na dan.
@aschja: tsjah, deze aanvrager heeft blijkbaar het geld en het er voor over. Laat hem lekker joh, komt via de BPM weer naar ons allemaal terug. Kunnen ze die nieuwe ‘100’ borden tenminste ergens van betalen.
De Stelvio natuurlijk. Ballerina in een klasse van volksdansers met overgewicht.
Voor zulk geld zou ik zeker gewoon iets leuks/speciaals kopen. Iets als een GLE 63s AMG, een X6M, een Cayenne Turbo of een Stelvio QV ofzo. Dan voed je je toekomstige kinderen ook meteen goed op. Daarbij houden zulke modellen vaak hun waarde iets beter vast.
Die Mercerdes GLE is me toch een pot lelijk , samen met de X6 . niet om aan te gluren lijkt net of er een vrachtwagen op de achterkant geknalt is.
Ik snap het toch niet hoor. Er komen kinderen, dus moet er een lompzware SUV komen? Waarom?

Wat is er mis met een degelijke break?
Natuurlijk nooit de GLE, dan koop je maar een Pontiac Aztek
Als de tesla te goedkoop aanvoelt heeft hij misschien wel interesse in de Audi etron of misschien kan een Porsche taycan wel uit? Als zijn budget 95K is ga ik er vanuit dat hij een eigen bedrijf heeft en dan kan hij misschien ook wel 200K stukslaan op een elektrische auto met allerlei aftrekmogelijkheden.

Daarnaast, als tweede out of the box gedachte een Audi Q7 diesel/hybride. Vanwege de hybrid techniek kan je 50km volledig elektrisch rijden en daarnaast heb je een 3.0 V6 TDI als range extender. Een heel stuk beter bij terreinauto’s als een viercilinder benzine. De BPM is vanwege de hybride techniek vergelijkbaar met benzine zonder hybrid techniek. Maar goed, het is wel satansap dus …
Als je 3 kinderen zo dicht op elkaar hebt, moet je naar een 7 zitter gaan. 3 stoeltjes passen in geen enkele auto naast elkaar. Zelfs in een GLS niet (geprobeerd).
Mijn advies: check eerst of je echt meer dan 2 kids wilt
@bmw1cabrio: jawel hoor. In de meeste mpv’s is dit geen probleem. Touran, scenic, bmw 2 gran tourer draaien er hun hand niet voor om. Maarja das nie zo stoer als een suv he
Ik zou 1 kind schrappen en voor een X6M gaan. Dat is, als je het mij vraagt, de ultieme fuck-you naar alle reaguurders hierboven die op de onzinnigheid van een SUV wijzen. Tuurlijk, ze hebben gelijk, een dergelijke wagen is totaal onnodig, maar dat wist je al. En toch, dus waarom dan niet gelijk goed?
Waarom 1 kind schrappen dan? De X6 heeft ‘einzelsitze’ achter, dus twee plaatsen maar.
Een G55 AMG kan wellicht ook, maar rijdt belabberd. Hopeloos verouderde vierkante doos inderdaad.
Als drie kinderen een must is, dan zou ik nog ff doorrijden in die A-klasse en een X7 oppikken als die binnen budget komen. Of als het perse nu moet, een XC90. Die heeft tenminste een volwaardige derde zitrij, net als de X7. Kan je van een Cayenne of X5 niet zeggen.
Voor dat geld….hmmm B klasse lekker houden en een DB9 of Vanquis (2002-2008) kopen. Of in ieder geval echt iets speciaals voor er bij. Dat vinden je kinderen ‘to be’ (van harte gegund!) pas echt tof als ze wat ouder zijn.
Velar staat niet in het lijstje maar lijkt me prachtig staan naast de F type.
Wat een afgunst van sommigen hier. Je mag geen dure auto kopen omdat je dan alleen maar aan het patsen bent? Moet hij zijn geld dan verbranden en een ouwe bak kopen of zo? Jaloerse typetjes die zelf nooit in hun leven iets bereikt hebben of zullen bereiken en dan mag de rest van de wereld dat ook niet anders is dat weer te confronterend zeker.
OT: De bmw x5
Een niet-coupe GLE zou mijn keuze zijn. Gewoon omdat deze lekker op m’n netvlies ligt. Even een proefritje of het ook een beetje rijdt en afrekenen maar. Hoe moeilijk kan het zijn? 😋

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).