• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chrysler 300 S facelift is niet voor ons

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 november 2013 om 21:45 – 27 Reacties

Afbeelding Chrysler 300 S facelift is niet voor onsAfbeelding Chrysler 300 S facelift is niet voor onsAfbeelding Chrysler 300 S facelift is niet voor onsAfbeelding Chrysler 300 S facelift is niet voor onsAfbeelding Chrysler 300 S facelift is niet voor onsAfbeelding Chrysler 300 S facelift is niet voor ons

2014 Chrysler 300S
Sinds Fiat in al zijn wijsheid besloot hier Lancia-badges op Chryslers te plakken (en vice versa) is het merk in Europa effectief uit de markt gedrukt. Behalve in Engeland, daar moeten ze het altijd net even anders doen. Anyway, deze 300S facelift gaat aan onze neus voorbij, maar we wilden ‘m toch even laten zien.

De 300S moet er met zijn (licht)getinte koplampen, zwartchromen grille, en glanzend zwarte raamlijsten net even een stukje imposanter uitzien dan zijn voorganger. Hij rolt op 20 inch, en een hoogglans zwart dak staat op de optielijst.

Natuurlijk is ook deze Chrysler royaal voorzien van bietjes van Dre, met 10 speakers en een 12-kanaals versterker, opdat je rapklassiekers kraakhelder ten gehore gebracht kunnen worden. Met wijs- en middelvinger flipperkast spelen is dankzij de schakelpeddels een koud kunstje. Er zijn niet minder dan 8 verzetten om je doorheen te roeien.

Dan de motorisering: een dikke 5,7 liter HEMI V8 met 370 bhp of een 3,6 liter Pentastar V6 (300 bhp), voor minder doen ze het in ‘Murica niet. Wat zegt u? Diesels? B*tch please…

Vanaf de aankomende lente wordt het model uitgeleverd, maar reken er niet op dat ze ook op de boot naar Europa gaan. Moet Lancia de wijzigingen dan ook maar doorvoeren op de Thema? Op zich…dan heeft het concern ook eindelijk eens wat nieuws te melden. En die V6 wordt hier ook al geleverd, misschien de HEMI als uitsmijter toevoegen aan de prijslijst?

Dan tot slot de kijkersvraag: wat is het verschil tussen een 300, een 300C en een 300S? De winnaar wint de wijsneus van de avond.

Ook interessant!

  • De eerste elektrische Chrysler: ook leuk voor Europa?
  • Video: zo moet je een bank vervoeren
  • BMW X3 facelift is gelekt
  • Video: naar 300 km/u accelereren in een LaFerrari voelt zo
    Video: naar 300 km/u accelereren in een LaFerrari voelt zo

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

300, 300s, Chrysler

Vorig bericht: « Video: het mega-supercarpaleis van Abu Dhabi redux
Volgend bericht: Sbarro SB1 Tornado: vergeten concept (2004) »

Lees Interacties

Reacties

  1. gv93 zegt

    15 november 2013 om 21:48

    Blauw leer, gewaagd maar vaak wel heel erg dik. Hier ook.
    Zeker een dikke bak, waarschijnlijk té dik voor Nederlanders die in die klasse shoppen.

    Login om te reageren
  2. nickjdeg zegt

    15 november 2013 om 21:49

    Alleen het interieur is verbetert voor de rest is hij alleen maar verslechtert kwa uiterlijk.

    Login om te reageren
  3. Melvivio zegt

    15 november 2013 om 21:52

    Die catalogus prijs & de hoeveelheid belasting die een koper moet afstaan?

    Hoeveel Lanchryslers zijn er eigelijk verkocht in de NL. Dit moet toch een flop zijn?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      15 november 2013 om 21:57

      @Melvivio:
      Lancia is al 20 jaar blij als ze 500 auto’s per jaar kunnen slijten aan ons smakeloze Hollanders. Ik kom ze weleens tegen, maar storm loopt het niet.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        17 november 2013 om 11:37

        @tupperware: Lancia zou het zichzelf ook gemakkelijker maken als ze wat smaakvollere auto’s zouden aanbieden. Nu zijn de echte Lancia’s (Yp en Delta) van die overgestileerde poseurs mobielen. Als je als Italiaans merk auto’s uit Amerika verkoopt en die zijn mooier dan je eigen dan doe je iets heel erg fout.

        Login om te reageren
    • mopar zegt

      15 november 2013 om 22:01

      @Melvivio: Flop in NL ja, maar heb in Duitsland al verschillende Thema’s zijn rondrijden. Hoor ook dat ze in Italie (redelijk) verkocht worden. Maarja het Nederlandse belastingklimaat is er niet voor dit soort wagens helaas. Taxibedrijven moeten ze ook al niet meer omdat er geen Mercedes Diesel meer in hangt….dus onderhoud kan niet meer bij de Merc dealer.

      OT: Wanneer gaan ze nou eindelijk de 8 traps aan die V8 hangen…..beetje absurd om nu nog een 5 versnellings automaat te leveren op een motor met 5,7 liter inhoud.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        15 november 2013 om 22:19

        World-class eight-speed automatic transmission
        Once limited to premium import vehicles costing twice as much, the segment-exclusive ZF eight-speed automatic transmission expands the world-class power and fuel efficiency of the 2014 Chrysler 300S, and offers class-leading fuel efficiency

        Hij zit sowieso aan de V6, waarom dan niet aan de V8? Lijkt me dat ze ‘m allebei hebben.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          15 november 2013 om 22:27

          Once limited to premium import vehicles costing twice as much. Wanneer dan? Ding hangt al sinds jaar en dag in 1 Series…

          Login om te reageren
        • mopar zegt

          15 november 2013 om 22:31

          @sir_smokalot: Nee vooralsnog hangt die 8 traps alleen in de V6. Kijk maar op die interieur foto….de automaat heeft een zaagmotief. Die 8 traps heeft een hendel als een Audi A8.

          Login om te reageren
      • fit4fun zegt

        16 november 2013 om 01:38

        @mopar: twee maanden geleden waren wij aan de Amalfi kust, en daar zie je er opvallend veel rondrijden (Ondanks de onhandige afmetingen van de Thema voor die regio…)

        Login om te reageren
      • tweede_woning zegt

        16 november 2013 om 09:51

        @mopar: juist zo”n motor heeft geen 8 bak nodig . 4 zou zelfs genoeg zijn . Marketingtechnisch ligt het anders .

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      15 november 2013 om 22:15

      @Melvivio: Johan Derksen heeft er in ieder geval een: http://www.autoblog.nl/nieuws/johan-derksen-bmw-en-mercedes-zijn-voor-drugsdealers-58300

      Login om te reageren
  4. tupperware zegt

    15 november 2013 om 21:54

    Plak er maar een Lancia badge op hoor, past prima bij de maffiose uitstraling.
    Capone was immers ook een Amerikaanse Italiaan.

    Login om te reageren
  5. mopar zegt

    15 november 2013 om 21:56

    300 = Base model (Limited en Touring alleen V6)
    300C = V8 HEMI
    300S = Optiepakket zowel leverbaar op de V6 en V8
    300 SRT-8 = Performance uitvoering met 6,4L HEMI

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      15 november 2013 om 22:10

      @mopar: Pardon…de 300C kan ook met V6 gekregen worden uiteraard

      Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    15 november 2013 om 22:06

    De 300 is het standaard model, enkel met 3.6 te krijgen. De 300C is de luxere uitvoering, met 3.6 of 5.7 V8. En de 300 S is een wat sportievere uitvoering (met sportievere ophanging). Allen met zijn met 4WD te krijgen, behalve de SRT8.

    Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    15 november 2013 om 22:27

    @mopar: In de States was de eerste 300C enkel en alleen in luxe uitvoering met 5.7 Hemi V8. De huidige 300C is volgens mij ook in de VS ook als 3.6 leverbaar.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      15 november 2013 om 22:31

      @gtwillem: Ja weet ik ;) had mezelf al verbeterd

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        16 november 2013 om 00:49

        @mopar: ik zie het! Excuus ;-)

        Login om te reageren
  8. a3aan zegt

    15 november 2013 om 22:45

    Zonde dat Lancia de 300c zo ‘on-Amerikaans’ heeft gemaakt (aka heeft aangepast op Europeanen) het maakt in mijn ogen de 300c een stuk minder mooi.
    Ik heb de eerste generatie gehad wat gewoon een prachtbak was om te zien. Het rijden daarentegen was iets minder prachtig :-D

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    15 november 2013 om 22:54

    En dan staat er een paar posts naar onderen toe een echte Lancia, de Aurelia Spider America.
    ’t kan verkeren met een automerk.

    Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    15 november 2013 om 23:57

    Een Chrysler 300 is toch een heerlijk, dik apparaat! K word toch altijd blij om ze te zien! Deze feeschtlift verandert er weinig aan.

    Login om te reageren
  11. RazorHead zegt

    16 november 2013 om 00:07

    Allemaal niet zo erg maar ben even aan het rekenen gegaan.
    Belgie: Lancia Thema: 35.900 eur nettoprijs
    Amerika: Chrysler 300: 30.545 usd nett. of omgerekend met de huidige koers 22,630.57 eur.

    leuk leuk ..

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    16 november 2013 om 11:58

    een Lancia met RWD !!

    heilschennis ..

    Login om te reageren
    • mout zegt

      16 november 2013 om 15:35

      @lincoln: het schennen van heil valt niet mee.
      heiligschennis

      Login om te reageren
  13. schellekens006 zegt

    16 november 2013 om 13:37

    Toch is het wel een hele dik bak in het echt.

    Login om te reageren
  14. driftkicker zegt

    17 november 2013 om 00:29

    Deze Lancia kan je in België kopen vanaf zo’n 45.000 euro en wel degelijk ook met een Diesel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North