Combo: zuinige Volvo PV544 vs. benzineslurpende Mustang

Auteur: , 15 Reacties

De een heeft zijn wortels in de jaren '50, de andere in de jaren '60. Toch kan het contrast tussen twee auto's niet veel groter zijn.

Strakke Mustang naast roestige PV544

Het doet bijna pijn om een klassieker als de Volvo PV544 zo te zien verbleken naast de moderne versie van de Ford Mustang Boss 302. De PV544 is zeer geliefd onder verzamelaars en heeft het op het oog niet zo getroffen met zijn eigenaar. Het uiterlijk van deze normaal gesproken zeer fraaie Volvo kan dan ook wel een opfrisbeurtje gebruiken.

De Mustang is natuurlijk een jaar of vijftig nieuwer, maar zijn voorganger dateert uit 1969. De Boss 302 stond toen al bekend als een echte benzineslurper en aan die omschrijving is ook anno 2014 weinig gelogen. Dat kan natuurlijk ook niet anders met een 5.0-liter V8 onder de motorkap.

Met dank aan kuifje voor de spot!



15 reacties

Hele leuke combo! Die contrast van oud en nieuw maakt het nog aantrekkelijker! Alleen nogal zonde van de toestand van de Kattenrug :( Die kan wel wat TLC gebruiken. Desondanks ga ik liever voor de BazenMustang. Doet me toch meer.
@toyotafortuner: DIE contrast?
@nicktexel: 21 jaar en nog altijd die/dat enzo verwarren. Erg he? K heb het nooit goed gedaan.. :)
Als de techniek bij die Volvo maar goed is, en nog door de apk komt. Maakt mij het niet hoe hij eruit ziet.
Zijn deze volvo’s zuinig? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, ze vervuilen in ieder geval als een malle.
@Donstil: ja, het zijn plugin-hybrides, heel zuinig..
@Donstil:
Wat is vervuiling?
Als deze auto er in zijn ééntje ervoor heeft gezorgd dat er zo’n 10 minder geproduceerd hoefden te worden.
En dat is een conservatieve schatting van mij.

Zoals de door mij zo gewaardeerde Midas Dekkers altijd zegt : Wil je milieuvervuiling te lijf gaan, neem minder of geen kinderen.
50 jaar auto ontwikkeling, 2 zitplaatsen minder en een even hoog verbruik.
Heerlijke mustang met standaard sidepipes, zal zeker een klassieker worden door de gelimiteerde productie. Nu nog vrij goedkoop te krijgen trouwens.
Tegenwoordig bestaan er geen “zuinige” auto’s meer. Goedkope rommel, met hoogtoerige turboblokjes, dat maar toeren moet maken om enigzins op snelheid te komen. Die na 2 jaar allemaal bij de dealer staan, omdat men weer wat nieuws wil, omdat alle onderdelen slijten door hoge toeren en turbodrukken, en door slechte kwaliteit. Want als een fabrikant €0,03 op een krukas kan sparen, doet ie het, ook al gaat het op lange termijn ten koste van de kwaliteit.
Ik ben nog steeds van mening dat je een auto minstens 20 jaar door kan rijden, dat is dan ook wat ik doe. Ik koop oude auto’s, schrik niet, alle luxe aan boord, en rij ze zo lang mogelijk door, dat is pas zuinig!
@chimaera: ???? De turboblokjes draaien minder toeren (ze leveren de Nm’s bij minder RPM af) dan een turboloze motor met dezelfde inhoud. Tuurlijk, betrouwbaarheid was in het begin een issue, maar dat is vaker met nieuwe technologieën. Jouw stelling is een beetje kort door de bocht. Dat je met een oudere auto prima kunt rijden, ben ik met je eens.
@chimaera: Ik ben het roerend met je eens. Niks mooier dan in een auto te rijden die ontworpen is in een tijd dat de boekhouder nog in een achterafkamertje ver weg van de ontwerpafdeling zat te verstoffen. Gelukkig zijn er nog genoeg auto’s uit die tijd overgebleven, gewoon omdat ze praktisch onverwoestbaar zijn.
Vind het juist wel leuk dat die katterug zo vercrackt is. En dan mechanisch in nieuwstaat brengen.
Die katterug is werkelijk prachtig! Dans son jus!
zonde van de volvo…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).