• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Combo: zuinige Volvo PV544 vs. benzineslurpende Mustang

Auteur: JordyS, gepost 17 juni 2014 om 15:04 – 15 Reacties

Strakke Mustang naast roestige PV544


De een heeft zijn wortels in de jaren ’50, de andere in de jaren ’60. Toch kan het contrast tussen twee auto’s niet veel groter zijn.

Het doet bijna pijn om een klassieker als de Volvo PV544 zo te zien verbleken naast de moderne versie van de Ford Mustang Boss 302. De PV544 is zeer geliefd onder verzamelaars en heeft het op het oog niet zo getroffen met zijn eigenaar. Het uiterlijk van deze normaal gesproken zeer fraaie Volvo kan dan ook wel een opfrisbeurtje gebruiken.

De Mustang is natuurlijk een jaar of vijftig nieuwer, maar zijn voorganger dateert uit 1969. De Boss 302 stond toen al bekend als een echte benzineslurper en aan die omschrijving is ook anno 2014 weinig gelogen. Dat kan natuurlijk ook niet anders met een 5.0-liter V8 onder de motorkap.

Met dank aan kuifje voor de spot!

Ook interessant!

  • Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5
    Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5: elektrisch vs PHEV
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Boss, combo, Ford, Gespot, Klassiekers, mustang, Volvo

Vorig bericht: « Bentley Continental GT3-R: dikke straatracer met 580 pk
Volgend bericht: Japanse tuner probeert een S63 AMG na te bouwen »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    17 juni 2014 om 15:34

    Hele leuke combo! Die contrast van oud en nieuw maakt het nog aantrekkelijker! Alleen nogal zonde van de toestand van de Kattenrug :( Die kan wel wat TLC gebruiken. Desondanks ga ik liever voor de BazenMustang. Doet me toch meer.

    Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      17 juni 2014 om 22:20

      @toyotafortuner: DIE contrast?

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        17 juni 2014 om 22:30

        @nicktexel: 21 jaar en nog altijd die/dat enzo verwarren. Erg he? K heb het nooit goed gedaan.. :)

        Login om te reageren
  2. toeter11 zegt

    17 juni 2014 om 15:57

    Als de techniek bij die Volvo maar goed is, en nog door de apk komt. Maakt mij het niet hoe hij eruit ziet.

    Login om te reageren
  3. Donstil zegt

    17 juni 2014 om 16:09

    Zijn deze volvo’s zuinig? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, ze vervuilen in ieder geval als een malle.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      17 juni 2014 om 16:13

      @Donstil: ja, het zijn plugin-hybrides, heel zuinig..

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      17 juni 2014 om 16:32

      @Donstil:
      Wat is vervuiling?
      Als deze auto er in zijn ééntje ervoor heeft gezorgd dat er zo’n 10 minder geproduceerd hoefden te worden.
      En dat is een conservatieve schatting van mij.

      Zoals de door mij zo gewaardeerde Midas Dekkers altijd zegt : Wil je milieuvervuiling te lijf gaan, neem minder of geen kinderen.

      Login om te reageren
  4. harrie zegt

    17 juni 2014 om 17:06

    50 jaar auto ontwikkeling, 2 zitplaatsen minder en een even hoog verbruik.

    Login om te reageren
  5. mclarenf1lm zegt

    17 juni 2014 om 17:24

    Heerlijke mustang met standaard sidepipes, zal zeker een klassieker worden door de gelimiteerde productie. Nu nog vrij goedkoop te krijgen trouwens.

    Login om te reageren
  6. chimaera zegt

    17 juni 2014 om 18:30

    Tegenwoordig bestaan er geen “zuinige” auto’s meer. Goedkope rommel, met hoogtoerige turboblokjes, dat maar toeren moet maken om enigzins op snelheid te komen. Die na 2 jaar allemaal bij de dealer staan, omdat men weer wat nieuws wil, omdat alle onderdelen slijten door hoge toeren en turbodrukken, en door slechte kwaliteit. Want als een fabrikant €0,03 op een krukas kan sparen, doet ie het, ook al gaat het op lange termijn ten koste van de kwaliteit.
    Ik ben nog steeds van mening dat je een auto minstens 20 jaar door kan rijden, dat is dan ook wat ik doe. Ik koop oude auto’s, schrik niet, alle luxe aan boord, en rij ze zo lang mogelijk door, dat is pas zuinig!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      17 juni 2014 om 19:12

      @chimaera: ???? De turboblokjes draaien minder toeren (ze leveren de Nm’s bij minder RPM af) dan een turboloze motor met dezelfde inhoud. Tuurlijk, betrouwbaarheid was in het begin een issue, maar dat is vaker met nieuwe technologieën. Jouw stelling is een beetje kort door de bocht. Dat je met een oudere auto prima kunt rijden, ben ik met je eens.

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      17 juni 2014 om 20:49

      @chimaera: Ik ben het roerend met je eens. Niks mooier dan in een auto te rijden die ontworpen is in een tijd dat de boekhouder nog in een achterafkamertje ver weg van de ontwerpafdeling zat te verstoffen. Gelukkig zijn er nog genoeg auto’s uit die tijd overgebleven, gewoon omdat ze praktisch onverwoestbaar zijn.

      Login om te reageren
  7. Pallas zegt

    17 juni 2014 om 20:18

    Vind het juist wel leuk dat die katterug zo vercrackt is. En dan mechanisch in nieuwstaat brengen.

    Login om te reageren
  8. phevtreb zegt

    17 juni 2014 om 20:37

    Die katterug is werkelijk prachtig! Dans son jus!

    Login om te reageren
  9. pv544 zegt

    18 juni 2014 om 09:33

    zonde van de volvo…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North