• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Configureer je eigen Audi A8 (D5)

Auteur: jaapiyo, gepost 5 november 2017 om 13:12 – 53 Reacties

A8


Eindeloos spelen met de optielijst van Audi’s nieuwe oppersedan.

Enkele maanden geleden presenteerde Audi officeel de nieuwe A8. Waar de vorige A8 nog het verwijt kreeg dat het een A4 XL was, heeft de nieuwe A8 zowaar wat frisse design details. Voor zo lang als het duurt tenminste, want de onlangs geïntroduceerde nieuwe A7 is alweer ‘meer van hetzelfde’ en ongetwijfeld sijpelt de nieuwe styling ook door naar de lagere nummers in de range. Enfin, voor nu oogt met name de achterkant van de auto met zijn ronde vormen en dito lichtunits best wel fraai.

We hebben de A8 inmiddels al uitvoerig behandeld, onder andere door hem naast zijn voorganger te zetten voor een hard vergelijk. Op de redactie zijn de meningen verdeeld over Audi’s nieuwe topper. Zo vind @wouter het interieur van de nieuwe top, maar heeft @willeme zo zijn twijfels of het wel echt mooier is dan dat van de vorige A8. Ondergetekende heeft vooral moeite met de frontoverhang van de A8, die wat mij betreft gewoon niet kan op zo’n topsedan.

Enfin, het blijft leuk om zo’n ding te configureren en kijken waar je uitkomt qua prijs nadat je alle gewenste opties hebt aangevinkt. Aanvankelijk zijn helaas alleen de ’50 TDI’ en ’55 TFSI’ beschikbaar. Beide beginnen in Nederland bij net iets meer dan een ton. Zelf kwam ik na een beetje pielen met de configurator echter uit op een prijs van 177.072,00 Euro. Let wel, ik heb het bescheiden gehouden door voor de korte versie te gaan daar ik die mooier vind. Normaal zou ik kiezen voor rood, maar ik vind Misanorood toch net wat té RS3-pet en classicrood iets te classic, dus heb ik geopteerd voor Nogaroblauw. Komt ‘ie:

1
2
3
4
fiscale-waarde

Bedankt Yoram voor de tip!

Ook interessant!

  • Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
    Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan
  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Voel je stijlvol én veilig in deze Audi A8 occasion

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, blauw, configurator

Vorig bericht: « Tesla is nu net zo chill als Netflix
Volgend bericht: Pr0n: koop deze Mercedes W111 met moderne AMG tech »

Lees Interacties

Reacties

  1. persian1 zegt

    5 november 2017 om 13:32

    Jeetje zeg. Hoe saai kun je een auto maken? Het wordt tijd dat Audi eens ontwerpers in dienst neemt voor een frisse look.

    BMW en Mercedes lachen zich rot…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 november 2017 om 13:42

      @persian1: alsof die merken uitblinken in originaliteit, die maken ook telkens meer van het zelfde. Omdat dat is wat haar klanten willen.

      Login om te reageren
    • fouadski zegt

      5 november 2017 om 13:42

      @persian1: hoezo lachen ze zich rot. Volgens mij staat VAG qua omzet hoger. En uiteindelijk gaat het altijd om geld bij bedrijven.

      Login om te reageren
      • keeper1 zegt

        5 november 2017 om 13:56

        @fouadski: In Nederland gezien en alleen naar de merken op zich is BMW nog steeds marktleider

        Login om te reageren
      • rhellema zegt

        5 november 2017 om 16:52

        @fouadski: is Audi heel VAG dan?

        Login om te reageren
        • fouadski zegt

          5 november 2017 om 17:19

          @rhellema: nee maar volgens mij horen ze bij een eigenaar. Winst voor het ene merk a is goed voor zustermerk b

          Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        5 november 2017 om 17:35

        @fouadski: het gaat nog prima bij Audi. Was vandaag in JW Marriott in Cannes en daar had de Audi dealer organisatie gewoon een gezellig feestje. Geen low budget-locatie.

        Ik was daar op uitnodiging van Air France trouwens, om misverstanden te voorkomen ;)

        Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      5 november 2017 om 13:46

      @persian1: de grote massa wil kennelijk niet opvallen in de massa. Saaiheid troef.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      5 november 2017 om 14:15

      @persian1:
      Nee
      Ik denk dat je analoog denkt net als ik overigens, het infotainment systeem zal fantastisch zijn en dat verkoopt.
      Vandaar dat er een oranje lampje in je buitenspiegel gaat branden als je ingehaald wordt, heb je lane department warning – en automatische cruise control en automatische ruitenwissers nodig evenals de climate control, door je infotainment systeem, want dat scoort !

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      5 november 2017 om 17:42

      @persian1: je hebt gelijk…

      Maar door BMW en Mercedes er bij te halen is je post weer compleet belachelijk.. :’)

      Login om te reageren
    • rikus zegt

      5 november 2017 om 17:54

      @persian1: er is blijkbaar een enorme markt voor saaie auto’s.

      Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    5 november 2017 om 13:33

    De A8 doet niet veel met me. Een prachtige auto, maar van een S-klasse word ik warm (en misschien een beetje nat), de A8 is me te klinisch.

    Overigens, OT, Rear Seat Entertainment zou ik niet snel bestellen, mijn gevoel zegt dat die systemen na twee jaar alweer extreem verouderd zijn, dan liever een iPad-houder voor de hoofdsteunen.

    Oké, oké, ik realiseer me dat dat voor de meeste kopers geen zak uitmaakt, maar zelf zou ik dat niet meer willen.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      5 november 2017 om 13:39

      @granlusso: goed punt. Ik twijfelde ook of ik ‘m moest meebestellen in mijn fictieve A8.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        5 november 2017 om 18:50

        @jaapiyo: Haha precies, mijn imaginary orderbevestiging had ik al binnen.

        Login om te reageren
    • loremipsum zegt

      5 november 2017 om 13:44

      @granlusso: Gewoon zonder bestellen inderdaad. Aangezien ze 632 euro voor de ruitenwissers durven te vragen vragen, ga ik ervan uit dat die toch op z’n minst kunstjes kunnen doen die je uren zoet houden. Geen entertainmentsystemen meer nodig.

      Login om te reageren
      • banaan7 zegt

        5 november 2017 om 14:01

        @loremipsum: van die 632 euro kan je bijvoorbeeld ook een smartphone kopen die je tijdens het rij… oh laat maar, doe maar niet!

        Login om te reageren
      • granlusso zegt

        5 november 2017 om 14:30

        @loremipsum: Haha, zoals Tesla dat dansje doet met de spiegels, deuren en lampen van de Model X ;)

        Login om te reageren
  3. bitd zegt

    5 november 2017 om 13:33

    Lol D5…

    Login om te reageren
  4. cpp1 zegt

    5 november 2017 om 13:39

    Ik ga me nog eens niet de moeite nemen om dit lelijke ding te configureren. Als eigenaar van een Audi en een BMW, zou ik in dit segment voor de S klasse gaan. Dat is gewoon de meest sierlijke en hoogwaardige auto in deze klasse. De 7 serie staat me ook absoluut niet aan.

    Login om te reageren
  5. SpiderIV zegt

    5 november 2017 om 13:41

    Da’s wel heel erg saai je zondag middag doorbrengen. Slaap verwekkende auto voor erg veel geld.

    Login om te reageren
  6. banaan7 zegt

    5 november 2017 om 13:45

    Als het design doorsijpelt naar de lagere nummers, wordt de A4 dan een A8 mini?

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      5 november 2017 om 17:44

      @banaan7: Leuke opmerking man, A4 is net een jaar oud ..

      Login om te reageren
      • banaan7 zegt

        5 november 2017 om 18:17

        @87sandyd: mijn welgemeende excuses! Ik zal u nooit meer lastigvallen met mijn ongepaste reacties!

        Login om te reageren
  7. keesieboy2 zegt

    5 november 2017 om 13:48

    Jammer van de nieuwe designtaal Audi!

    Login om te reageren
  8. fconderkantlat zegt

    5 november 2017 om 13:52

    7k voor velgen onder een vag passat+ ……

    Login om te reageren
    • misterdrogba zegt

      5 november 2017 om 13:58

      @arashrsf: lol, een Audi A8 een “Passat+” noemen. De kennis druipt er duidelijk van af..

      Login om te reageren
      • fconderkantlat zegt

        5 november 2017 om 22:04

        @misterdrogba: sorry dat ik je beledigd heb audifanboy

        Login om te reageren
        • misterdrogba zegt

          5 november 2017 om 22:07

          @arashrsf: hahah! Nog zo’n inhoudelijk top reactie. Goed zo..

          Login om te reageren
          • fconderkantlat zegt

            5 november 2017 om 22:11

            @misterdrogba: misschien moet je een gedeelte van mijn originele reactie iets minder serieus nemen en het andere gedeelte iets serieuzer…..7K voor een set velgen….manmanman
            “jouw kennis druipt er van af” is inderdaad een behoorlijk inhoudelijke reactie op het stukje waar je de focus op zou moeten leggen… 7K voor een set velgen… 7K….

            fijne avond !

            Login om te reageren
            • misterdrogba zegt

              5 november 2017 om 22:24

              @arashrsf: een setje “high class” velgen van een aftermarket merk kost al bijna evenveel en dan moet je er nog banden voor kopen.

              Welkom in de wereld van luxewagens.

              Fijne avond.

              Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      5 november 2017 om 14:02

      @arashrsf: meer een Arteon+++++

      Login om te reageren
  9. rolov zegt

    5 november 2017 om 14:03

    70k aan opties op een auto van net meer dan een ton. Het blijft apart. Wat doet een lexus ls?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      5 november 2017 om 14:08

      @rolov: 150k heb je alle opties . Maar geen 20 inch velgen. Die hebben ze niet.

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        5 november 2017 om 16:09

        @rolov: Nieuwe LS komt eraan en dan zal 20″ er wel op leverbaar zijn gok ik ;)

        Login om te reageren
  10. thomasthomas zegt

    5 november 2017 om 14:03

    Aach ja 175k… dus 99,9% op Autoblog kan het toch niet betalen. Niet zo boeiend.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      5 november 2017 om 14:26

      @thomasthomas: Wel geinig om te zien hoe iemand zijn fictieve auto aankleed. Als AB alleen zou schrijven over auto’s die momenteel in mijn budget passen hoeven ze 99.9% van de artikelen niet maar te plaatsen.
      Een beetje weten en dromen kan geen kwaad toch?

      Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    5 november 2017 om 14:24

    Mooie configurator!

    Heb zelf voor Schwartzwaldgrün metallic gekozen in combinatie met het fraaie Silberblechpremiumpakket en de Tiefglanz polierten Quattrosportgmbh Alufelgen…

    http://ipocars.com/imgs/a/g/s/l/b/skoda__superb_2_5_tdi_price_proposals_also_like_2005_1_lgw.jpg

    Login om te reageren
  12. mastemaker zegt

    5 november 2017 om 14:27

    82liter tank brandstof? Je kan denk rondje aarde rijden, naja bijna dan..

    Login om te reageren
    • baske zegt

      5 november 2017 om 16:06

      @mastemaker: ik vond het juist een kleine brandstof tank.

      Login om te reageren
    • draadloos zegt

      5 november 2017 om 18:31

      @mastemaker: mijn A8 d3 heeft een 90 liter tank…

      Login om te reageren
  13. willeme zegt

    5 november 2017 om 14:40

    Naar het schijnt zijn de opties vervaardigd uit goud ofzo.

    1. Velgen, standaard heb je de meest trieste 18”-ers. Volgende stap is meteen 20” voor 7 (!) mille.
    2. Metallic lak. Serieus?? Zeg dan dat de A8 1.500 duurder is. Geen hond bestelt niet-metallic zwart.
    3. OLED achterlichten voor 7 mille? Die krengen zie je niet als je in de auto zit.
    4. Comfortzetels voor 3.000. Standaard zit er een Hartman-meubilairtje in?

    Het ergste is nog: als je al die opties aanvinkt en Audi Exclusive er een plasje over laat doen, dan is het nog steeds ‘meh’. Zelden zo teleurgesteld geweest.

    Daarna even in een Jaguar XJ gezeten. Een veel oudere auto, maar die heeft wel het grandeur en de klasse die je verwacht in deze prijsklasse. De BMW 7 Serie heeft hier ook last van. Het is gewoon groot en duur. That’s it.

    De nieuwe Lexus LS/LC en Mercedes S-Klasse laten zien hoe het heurt in deze klasse.

    Login om te reageren
    • eaudi zegt

      5 november 2017 om 16:20

      @willeme: wat de meerprijs van die wielen betreft: dat gaat grotendeels naar de overheid, bij de 3.0 Tfsi zelfs bijna 3.500 euro.
      Een ‘solid’ zwarte A8 is prima, beter dan al die fancy zwart-met-koffie of zwart-met-whatever die ook in de prijslijst staan. Maar ik kruis liever het sportdiff aan voor ongeveer hetzelfde geld.

      Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      5 november 2017 om 16:29

      @willeme: De S-Klasse prachtig en stijlvol en de LS is ook een erg nette kar, en de XJ is na 6 jaar nog steeds pure klasse. Waar het bij mij echter om gaat in deze klasse is welke de beste en meest geavanceerde is, en dat is duidelijk de A8. Dat hij saai is kan mij vrij weinig boeien. De A8 is eigenlijk altijd de underdog geweest, maar daarom niet minder leuk.

      Login om te reageren
      • barry355gtb zegt

        5 november 2017 om 16:47

        @kapiteinaudi: waar heb je gelezen dat deze A8 de beste en meest geavanceerde is in deze klasse?

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          5 november 2017 om 18:03

          @barry355gtb: Hij heeft dat nergens gelezen, en hij hoeft dat ook niet te lezen. Hij weet dat. Hij is Kapiteinaudi.

          Login om te reageren
          • barry355gtb zegt

            5 november 2017 om 18:21

            @rikus: aha dat houdt dus wel in, dat deze kapitein een echte fanboy is en derhalve niet meer serieus te nemen is

            Login om te reageren
            • rikus zegt

              5 november 2017 om 18:44

              @barry355gtb: juuiiisst!!!

              Login om te reageren
            • kapiteinaudi zegt

              5 november 2017 om 18:49

              @barry355gtb: Niet echt, is gewoon pure logica. Of deze auto nu de beste is in zijn klasse is of niet is betwistbaar, maar dat ‘ie de meest geavanceerde is, is wel erg duidelijk. Ik weet nog wanneer de nieuwe S-Klasse uitkwam in 2013. Ben er toen mee gaan rijden en dat was toen de beste en meest geavanceerde auto ooit, maar dat is wel 4 jaar geleden. Deze auto kan veel meer dan de S-Klasse, 7-Serie, en LS. Is logisch want technologie verandert snel. En zo werkt dat meestal in autoland. De nieuwste auto heeft gewoon de beste technologie. Zeker bij merken als BMW, Audi, Mercedes.

              Login om te reageren
      • karaya zegt

        5 november 2017 om 16:53

        @kapiteinaudi: De A8 kan nooit de beste zijn. Verkeerde lay-out. Zie de frontoverhang.

        Login om te reageren
      • rolov zegt

        5 november 2017 om 17:17

        @kapiteinaudi: de ls is altijd de underdog geweest

        Login om te reageren
  14. RutgerK zegt

    5 november 2017 om 18:47

    Zwarte hemelbekleding is in een A3 net zo duur volgens mij.

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    5 november 2017 om 22:28

    Ik mis de optie Lexus LS in de configurator. Halp

    Login om te reageren
  16. Gulli zegt

    5 november 2017 om 22:43

    Pssst @Jaapiyo, die screenshots van de opties zijn zo op de iOS app erg goed te lezen. Misschien een idee om de gehekelde tabellen die jullie wel eens gebruiken ook als screenshot in te plakken? Nee maar serieus, dit kijkt prima zo!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North