• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

D66 wil tolsysteem gaan toepassen in Amsterdam

Auteur: willeme, gepost 22 januari 2020 om 18:58 – 80 Reacties

Dit gaat absoluut geen reacties opleveren. Dat is gewoon onmogelijk.

Wie weleens naar Amsterdam is gereden met de auto zou het zijn opgevallen: je bent niet de enige die er rijdt. Sterker nog, het staat er geregeld helemaal vast. Met name in en rond Amsterdam maakt niemand bezwaar tegen de verlaging van de maximumsnelheid tijdens de spits. Het is al een wonder als je harder dan stapvoets kunt rijden doordeweeks.

Meer belasting

Daar wil de raadsfractie van D66 wat aan gaan doen. Uiteraard weet de partij van bestuurlijke vernieuwing de wenkbrauwen te fronsen, want hun middels is eenvoudig, effectief en beproefd: meer belasting! Dat meldt de Telegraaf. Jazeker, je betaalt al BPM, BTW, accijnzen en bijtelling. Binnenkort moet daar dus tol bijkomen.

Tolgeld

Het is een ideetje van D66 gemeenteraadslid Bart Vink. Als het aan hem (en zijn partij) ligt, gaan Rijkswatersstaat, de rijksoverheid, de ANWB en RAI een proef draaien met tolgeld. Het is niet de bedoeling om de bestuurder op meer kosten te jagen. Nee, de kosten kunnen worden doorberekend aan ‘bijvoorbeeld de werkgever’. Met name dat woordje bijvoorbeeld doet ’t hem. Wie gaat anders de tol betalen?

Registratiesysteem

De manier waarop is natuurlijk enorm omslachtig. Het is overheidsgeld, dus laten we er vooral niet te zuinig op zijn, zeker niet als de rekening bij de arme automobilist gelegd kan worden. Het moet gaan werken via een registratiesysteem. Dan kan met ‘slimme belasting’ het tolgeld aan de werkgever doorberekend worden. Kijk er niet gek van op dat het registratiesysteem ’toevallig’ ook uitstekend werkt bij rekeningrijden. Komt dat even handig uit.

‘Beprijzing’

De woordkeuze van Vink is uitstekend en vindingrijk. Vink noemt het namelijk geen belasting, maar ‘beprijzing’. Dat is serieus goed gevonden. Vink heeft het plan op laten nemen in het verkiezingsprogramma van D66 Amsterdam. Overigens is het niet helemaal nieuw, in London, Stockholm en Oslo wordt er ook gebruik gemaakt van tolgeld tijdens de spits. Volgens raadslid Vink past het plannetje uitstekend in het regeerakkoord, waarbij er ruimte wordt gegeven aan dergelijke experimenten.

Het is overigens niet de eerste keer dat D66 er een tolplan doorheen probeert te drukken. In 2017 werd het snode plannetje van de #policor brigade al doorzien en afgeschoten.

Fotocredit: @hhitalia, zowel de Aston Martin DB9, Citroen SM, Alfa Romeo Brera, Renault Mégane Renault Sport als de Jaguar F-Type.

Ook interessant!

  • Straatrace met 200 auto's in Amsterdam
  • Tesla buitenspiegels massaal gejat in Amsterdam
  • Amsterdam verbiedt reclame voor benzineauto's in metrostations
  • BMW M4 Competition klapt op vangrail in Amsterdam

Nieuwste artikelen

  • Deze goedkope G-Klasse Brabus op Marktplaats lijkt echt, maar toch ook engggg
  • Max Verstappen rijdt volgend jaar stiekem toch met nummer 1 rond
  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
FacebookTweetPinLinkedIn

amsterdam, belasting, snelweg

Vorig bericht: « Bugatti heeft een paar verrassingen in petto voor 2020
Volgend bericht: Wat heb je tegenwoordig nog voor 140.000 euro? »

Lees Interacties

Reacties

  1. trasimo zegt

    22 januari 2020 om 19:05

    Met alles wat D66 de laatste tijd uitspookt ben je in mijn ogen een regelrechte landverrader als je op die club stemt.

    Login om te reageren
    • skid zegt

      22 januari 2020 om 19:33

      @trasimo: Ik ga er altijd maar van uit dat ze wel het beste met ons land voor hebben. Echter, het kennisniveau en empatisch vermogen van de gemiddelde D66-bestuurder is afgezwakt naar standje post lobotomie.

      Login om te reageren
      • trasimo zegt

        22 januari 2020 om 19:54

        @skid: dat lijkt me een treffende analyse

        Login om te reageren
      • Robert zegt

        22 januari 2020 om 19:55

        @skid: laat ik het proberen te nuanceren. D66 re(a)geert vooral vanuit onderbuikgevoelens, bühnepolitiek en een overdreven drang het braafste jongetje van de klas te willen zijn. En daarbij verliezen die mensen iedere vorm van rationeel denken, logisch beoordelingsvermogen en pragmatisch doorpakken. Best wel triest eigenlijk, dat je dit moet concluderen over een partij die ooit ‘onderwijs’ als één van de belangrijkste steunpilaren zag voor hun beleid en partijfilosofie.

        Hell, ze zouden zó kunnen fuseren met die sufkeutels van Groenlinks.

        Login om te reageren
        • trasimo zegt

          22 januari 2020 om 20:03

          @rrrobert: goed idee die fusie. Aangezien de vvd er de laatste tijd ook behoorlijk ‘linkse’ acties op nahoudt, kunnen die er ook gelijk bij fuseren. Hebben we mooi overzicht en duidelijkheid op links.

          Login om te reageren
          • rollingstoned zegt

            22 januari 2020 om 20:19

            @trasimo: VVD is altijd al linksig geweest, met hun HRA stokpaardje. Mensen gratis geld geven omdat ze een huis kopen… zeg nu zelf.

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              23 januari 2020 om 09:38

              @rollingstoned: Hahaha denk je echt dat HRA mensen heeft geholpen? Het is geld voor de banken en voor grootgrondbezitters.
              De gewone particulier heeft helemaal niks aaj HRA

              Login om te reageren
      • lekbak zegt

        22 januari 2020 om 21:06

        @skid: ik krijg bij D66, en tegenwoordig ook de vvd altijd het idee dat er ergens een verborgen agenda zit. De dingen die ze bedenken zijn soms zo bizar, dat kan geen weldenkend mens bedenken. Aangezien de politici volgens mij niet dom zijn doen ze het dus met een andere reden. Althans, dat is mijn enige verklaring voor hun gedrag.

        Login om te reageren
      • misterBo zegt

        25 januari 2020 om 09:19

        @skid: meen je dit nu serieus? D66 zou de naam democratisch uit hun merk bij wet moeten verwijderen.

        Maar wat ik nog veel enger vind is dat er mensen in onze omgeving zijn die op partijen als D66 stemmen. Wel het bewijs dat de GGZ vol zit, zoveel mensen die hun zelfmoordwens openlijk laten zien door hun stemgedrag

        Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      22 januari 2020 om 20:15

      @trasimo: wat had je anders verwacht van Demagogen66 ?

      Login om te reageren
    • raoufff zegt

      22 januari 2020 om 23:29

      @trasimo: u vergeet VVD en CDA

      Login om te reageren
    • blackmilo zegt

      23 januari 2020 om 06:14

      @trasimo: ik blijf er bij dat ik de d66 een hele smerige partij is. Zo had ik was eens een huisgenoot die onder de douche aanhef fappen was. Zo hard dat het hele huis mee kon genieten. Nee die partij is voor de mensen die net ff anders zijn. Maar serieus? Tol voor wegen die vast staan, waar gaan we heen en tot welke deur pikken we dit?

      Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      23 januari 2020 om 07:29

      @trasimo: inderdaad! Ik vond het altijd wel een ok partij. Maar sinds Harry Potter aan het roer staat lijken ze aan te stormen op een fusie met Groenlinks. Zonde. In de essentie zeiden ze altijd wel slimme dingen voorheen.

      Login om te reageren
      • trasimo zegt

        23 januari 2020 om 08:10

        @cloverleaf: ik trek D66 al niet na Hans van Mierlo. Ik vond Pechtold altijd een heel vervelend mannetje die met een belerende toon altijd alles en iedereen de maat nam terwijl z’n eigen straatje alles behalve schoon was. En als je ‘m op die zaken aansprak dan ‘herkende hij zich er niet in’ of ‘was het een prive aangelegenheid’ en had meneer zogenaamd niet door dat hij ook nog een voorbeeldfunctie had. Ook in Pechtold tijd stond D66 altijd vooraan om als beste jongetje van de klas zoveel mogelijk van onze bevoegdheden over te dragen naar de EU. (overigens tekent Rutte ook alles) Met Robo-Jetten kwam daar nog een harde ruk verder naar links bij en is uit de klimaatdiscussie alle rationaliteit verdwenen. Nee, D66 kan wat mij betreft heel gauw de pot op.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 januari 2020 om 09:50

      @trasimo: en toch… in de stikstof crisis is het wel een van de weinige partijen die gewoon hardop durft te zeggen dat de veestapel te groot is.

      Login om te reageren
      • basr32 zegt

        24 januari 2020 om 16:29

        @mashell: Ongeloofelijk dat je dit zegt. De veestapel isnhelemaal niet te groot. Het enige waar onze overheid goed in is is problemen maken die er niet bestaan. Een grote geldklopperij.

        Login om te reageren
    • pa045 zegt

      23 januari 2020 om 11:13

      @trasimo: met d66 mag je straks legaal je pilletje slikken. Dan vergeet je gelijk dat hele wanbeleid en zweef je in jouw eigen wereldje.

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      23 januari 2020 om 11:19

      @trasimo: haha, wat verwoord je dat lekker zeg. Plus één!

      Login om te reageren
  2. rachid zegt

    22 januari 2020 om 19:08

    Misschien ook maar eens is opkomen voor onze “rechten” en het zelfde doen wat de trekkers gedaan hebben? Nah, zo is Nederland niet idd. Dus voorruit, met z’n allen even bukken…

    Login om te reageren
  3. caspart zegt

    22 januari 2020 om 19:09

    Gewoon op dezelfde kliek blijven stemmen hè mensen!

    Login om te reageren
  4. hhitalia zegt

    22 januari 2020 om 19:11

    Te veel eer, voor m’n ouwe carspots, maar bedankt heren voor deze bloemlezing ?

    Login om te reageren
  5. dper4mance zegt

    22 januari 2020 om 19:19

    Gewoon niet naar Amsterdam gaan…

    Login om te reageren
    • por100 zegt

      22 januari 2020 om 22:28

      @dper4mance: Amsterdam krijgt als hoofdstad behoorlijk wat meer per inwoner van het rijk dan dat de gemeente krijgt waar jij woont. Waarom denk je dat alles er spik en span uitziet?

      Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    22 januari 2020 om 19:44

    Waar ter wereld ik ook kwam
    Nimmer trof ik zo een bende als in ’t oude Amsterdam
    Met snelwegen met tolpoort
    Leven zij daar links gestoord

    Filerijdend in hun linksgestuurde blik
    Krijgen ze van D66 een financiële tik
    Uit hun zakken verdwijnt de poen
    Naar het milieu en het linkse groen
    Knarsentandend met hun tanden
    Geen enkele rotcent meer voorhanden
    En daar sta je op de file
    Tussen de andere betalende debielen
    Ja, ’t is d’r best wel rot
    Rekeningrijden is je lot
    Waar links zijn rechtse zakken vult
    En nog linkser dan links lult
    En kies je daar met rechtse stem
    Smijten ze je keihard voor de tram
    En met zo’n linkse burgervader
    Laat je een financiële ader
    En koning, keizer en Jan Modaal
    Amsterdam plukt ze wel kaal

    Linkse bolwerk
    Links Links bolwerk
    Links Links bolwerk
    You’re so pretty

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      22 januari 2020 om 19:46

      @moveyourmind: Euh, ze hebben overal tolwegen..?

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        22 januari 2020 om 19:51

        @pomoek: Rekeningrijden.. tol… Tol Hansse

        Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    22 januari 2020 om 19:45

    Logisch.

    Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    22 januari 2020 om 19:47

    De gemeenteraad van D66?

    Login om te reageren
  9. Robert zegt

    22 januari 2020 om 19:59

    Ik heb er overigens geen enkele moeite mee als men zou besluiten tot het invoeren van tolheffing op en binnen de Ring van Amsterdam. Ik kom er toch maar zelden – en het laat die grachtengordel incrowd óók eens voelen hoe wij in de provincie ons behandeld voelen (ik denk hierbij aan bijvoorbeeld tolheffing bij de Westerschelde tunnel, of de toekomstige doortrekking van de A15 naar de A12).

    Login om te reageren
    • jaapies zegt

      23 januari 2020 om 00:27

      @RRRobert: aah, zo achtergesteld. Nou ik neem er nog een hier aan de gracht en als ik in mijn huis in Zeeland zit heb ik met veel plezier 5 hele eurootjes betaald… Wees blij dat er een tunnel is!

      Login om te reageren
    • blackmilo zegt

      23 januari 2020 om 06:17

      @RRRobert: nou om het op de mensen af te reageren die er wonen is wel erg zwak. Zwak van gedachte dus. D66?

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      23 januari 2020 om 09:42

      @rrrobert: Wat kan iemand op de grachtengordel daar nou aan doen?
      Wat een onzin.
      De meesten daar hebben niet eens een auto.

      Login om te reageren
  10. 550maranello zegt

    22 januari 2020 om 20:16

    Ik heb altijd geleerd dat belasting op belasting niet kan en mag.
    Ooit eens een Brit geprobeerd uit te leggen hoe dat bij ons gaat:
    Je betaalt dus BPM belasting op basis van CO2
    Je betaalt ook BTW over de netto prijs (ex BPM)
    Je betaalt bijtelling over de nieuwprijs van de auto (ja inderdaad tot en met 14 jaar na dato) inclusief BPM én BTW
    Je betaalt ook heeeel veel accijns op de brandstof
    Je betaalt ook heel, heeel veel MRB, ja beste Mr, op mijn Touareg zo’n € 250,- per maand…
    Ja, de parkeertarieven in de stad zijn ook niet echt laag
    Ongelovig staarde de man mij aan.
    Ik hoefde hem gelukkig niet uit te leggen dat je straks dus ook nog een beetje tol hierboven op moet gaan betalen in Amsterdam, als het aan de progressieven in de hoofdstad ligt, maaaar legde de D66 heer uit “alleen als je geen parkeerbelasting betaalt!” Betaal je wél parkeergeld, nou dan is het door en rond Amsterdam rijden: GRATIS!
    Ozo!

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      22 januari 2020 om 22:09

      @550maranello: waar staat dat?

      Login om te reageren
      • 550maranello zegt

        22 januari 2020 om 23:07

        @pomoek: interview van de man op BNR

        Login om te reageren
  11. pablo1971 zegt

    22 januari 2020 om 20:22

    100,- tol om Amsterdam in of uit te komen. Niet gek zeg.
    Maar D66 is veruit de meest naïeve en wereldvreemde partij in Nederland. Of zouden ze nu al werken aan proeven met dat door hun voorgestelde legale drugssysteem?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      22 januari 2020 om 20:52

      @pablo1971: de gehele fractie is stoned als een banaan. Zie het gewoon als entreegeld voor amusementspark Amsterdam

      Login om te reageren
  12. ghost zegt

    22 januari 2020 om 20:29

    Doe aub, isoleer die linkse boomknuffelaars in hun stad op palen. Ben blij dat ik er alweer enige jaren weg ben, wat een grafstad is het geworden. Bouw aub ook meteen een muur eromheen. Hou die ellende maar binnen de muren.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      23 januari 2020 om 09:45

      @ghost: Dit gaat over de A10 he, die willen meer mensen buiten Amsterdam ook gebruiken.

      Login om te reageren
  13. kitt2000 zegt

    22 januari 2020 om 20:37

    Zucht….m’n portemonnee voelt nu al het verdriet. De werkgever moet het maar betalen. Hoezo? De werknemer bepaald toch zelf dat hij/zij de auto pakt en de ring van Amsterdam opgaat. Je zadelt de ondernemers op met een extra kostenpost en bijbehorende administratiekosten. Wie heeft hier wat aan? D66 sowieso niets, want ik stem nooit meer op ze. Er moet een pro-auto partij komen!

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      22 januari 2020 om 20:50

      @kitt2000: want die pro-auto partij zorgt er voor dat iedereen gratis kan parkeren in Amsterdam. En dat lost dan automatisch het file én parkeerprobleem op. Miss. Heel misschien is de situatie zo dat er gewoon niet meer auto’s de stad in kúnnen. Mensen blijven stug volhouden en met de auto gaan, de politiek, willekeurig welke partij moét dus wel vervelende maatregelen nemen om nóg erger te voorkomen. Lief vragen/ parkeerkosten verhogen/ OV verbeteren heeft nog niet het gewenste resultaat gehad..

      Login om te reageren
      • blackmilo zegt

        23 januari 2020 om 06:19

        @kle500: welk ov verbetering? Is alleen maar drukker geworden de laatste paar jaren.

        Login om te reageren
        • kle500 zegt

          23 januari 2020 om 10:18

          @blackmilo: noord zuid lijn?

          Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      22 januari 2020 om 20:53

      @kitt2000: die partij is er al, dat is Vattenfall

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      22 januari 2020 om 21:10

      @kitt2000: je bepaalt toch zeker zelf het bedrag waar je de wekker voor zet, of niet? Alternatief is het OV en ik denk dat het tijdsverlies duurder is dan die paar knikkers.

      Login om te reageren
  14. kle500 zegt

    22 januari 2020 om 20:45

    Allemaal heel stoer en tof want het zijn allemaal gekkies. Maar wie heeft er een beter idee? Amsterdam inkomen is een crime, dan vervolgens parkeren ook. Je moét dus heel simpel maatregelen nemen om te voorkomen dat mensen met de auto komen. Lief vragen helpt niet, parkeertarieven verhogen (tot het belachelijke) helpt ook niet genoeg. OV is ook al vrij goed geregeld. Dus ja tol betalen om de stad in te kunnen is kut, maar wellicht wél een effectieve methode om mensen op een andere manier te laten reizen. Dus tenzij je een beter plan hebt houd gewoon je muil en denk even twee seconden langer na voor je je toetsenbordenhelden onzin spuit..

    Login om te reageren
    • trasimo zegt

      22 januari 2020 om 21:54

      @kle500: “Laten we elk probleem oplossen met méér belasting voor de werkenden en méér bevoegdheid verplaatsen naar de EU”. Nee D66 is lekker creatief bezig wilde je zeggen?

      Login om te reageren
      • MJB zegt

        22 januari 2020 om 22:05

        @trasimo: Wat voor oplossing stel jij voor dan? Niet dat ik hier nu zo’n groot voorstander van ben, maar auto’s in Amsterdam zijn een vrij groot probleem en ben zelf ook wel benieuwd hoe je die nou effectief kunt weren. Een mening geven is natuurlijk makkelijk, een goeie oplossing niet. Op dat punt ben ik het met @kle500 eens wat betreft de toetsenbordhelden hier.

        Login om te reageren
        • trasimo zegt

          22 januari 2020 om 22:16

          @mjb: er zijn wel meer knoppen waar je aan kan draaien dan “goh ik heb het! Laten we de belasting op autorijden maar weer eens verhogen!”. Als ik net als D66 tegen prima betaling met een heel team fulltime de tijd krijg om over dit soort kwesties na te denken, is er een behoorlijke kans dat ik wel met enkele goede en iets creatievere alternatieven kom aanzetten ja.

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        23 januari 2020 om 09:58

        @trasimo: de regering in Den Haag maakt er al jaren een potje van, macht overdragen aan Brussel is inmiddels een serieus alternatief om beter geregeerd te worden. De alternatieven in Nederland zijn rechtse gekkies die de oorzaak en oplossing van de problemen alleen maar zien in nog strengere regels, nog zwaardere straffen en het de schuld geven aan de buitenlanders want dan gaan ze zelf vrijuit. Die zijn zo wereldvreemd, daar kun je ook niks mee. Beter het Binnenhof helemaal niet meer verbouwen, gewoon helemaal sluiten en de macht overdragen aan Brussel. Daar gaat het er tenminste nog toekomstgericht en gebalanceerd aan toe.

        Login om te reageren
        • trasimo zegt

          23 januari 2020 om 20:38

          @mashell: ze maken er in Den Haag zeker een potje van en een gezond rechts geluid om de boel in balans te houden ontbreekt helaas sinds de VVD die rol niet (meer) pakt. Ik vrees alleen dat je een iets te rooskleurig beeld hebt van de EU… die lijken regelmatig ook wel wereldvreemd. Met een ‘wir schaffen das’ mentaliteit pikt Seawatch de migranten voor de kust van hun thuisland op, en Frans Timmermans zag dat het goed was. Verder zijn er binnen Europa grote culturele verschillen waardoor we helemaal niet eenvoudig tot een gebalanceerd resultaat zullen komen. Wij zullen altijd blijven opdraaien voor de zwakkere landen. Kijk maar naar het (geen geld meer naar) Griekenland verhaal, en de expansiedrang die zal zorgen voor nog meer economisch zwakkere landen in de EU. Ik ben in elk geval sceptisch over dat project.

          Login om te reageren
        • basr32 zegt

          24 januari 2020 om 16:27

          @mashell: Ik nam je al niet serieus, maar dit slaat alles. MEER macht naar brussel? Ben jij op je hoofd gevallen? De EU had moeten blijven waar het voor opgericht was, handel. Niets meer. Her enige wat de EU ons nu nog brengt is regeltjes en regeltjes, immigratie, verplichtingen, verlies van souvereinitieit, onzinnige co2 doelstellingen etc etc.

          Login om te reageren
    • Rob zegt

      22 januari 2020 om 22:20

      @kle500:
      Weet je wat het is; het lijkt niet uit te maken hoe duur men autorijden/bezit maakt, men blijft toch wel rijden. Dus dan kan je wel tol gaan heffen, maar welk effect heeft dat? Een paar procent minder verkeer? Wat schiet je daar nu mee op? Paar druppels op de gloeiende plaat.

      Maak dan alles binnen de grachten autovrij ofzo. Dan bereik je tenminste iets. Maar de autorijder weer een paar tientjes afpakken gaat niks veranderen.

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        23 januari 2020 om 10:20

        @Rob: Eens, maar wat denk je dat dan de reacties zullen zijn? Dat mensen dan niet gaan lopen huilen dat ‘alle linkse gekkies’ alles alleen maar doen om hen te pesten?

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          23 januari 2020 om 17:20

          @kle500:
          De reacties zullen heftiger zijn, want nog grotere impact als tol. Maar als Amsterdam haar verkeersproblemen serieus wil oplossen, dan moeten ze anders denken dan tol heffen of parkeerplaatsen duurder maken.

          Of Amsterdam moet de situatie accepteren zoals die is en daar mee om leren gaan. Waar nodig wegen verbeteren, parkeerplaatsen bouwen, of wat dan ook. Maar autorijders wederom wat extra wisselgeld afhandig maken riekt wel degelijk naar pesterijen.

          Login om te reageren
    • 550maranello zegt

      22 januari 2020 om 22:57

      @kle500: hoezo voorkomen dat mensen met de auto komen? Waarom dan? Milieu? Bijna iedereen rond Amsterdam rijdt binnen een paar jaar elektrische, dus dat is geen argument. Als mensen graag in de file willen staan laat lekker gaan. Ze betalen ervoor zeg maar. Niet alleen in de kosten van autogebruik maar ook in tijd verlies. Nee “het kan echt niet langer op deze manier” wordt er dan nagepapegaaid. En volgens een rijke linkse traditie wordt vervolgens het zogenaamde probleem ten koste van andermans portemonnee dan maar weer opgelost.

      Login om te reageren
    • blackmilo zegt

      23 januari 2020 om 06:20

      @kle500: tering, ik hoop dat jij niet mijn oude huisgenoot bent. Je schrijfwijze lijkt er wel erg veel op. In ieder geval schuif je de ‘wie heeft er een beter idee’ kaart. Die kaart is erg zwak.

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        23 januari 2020 om 10:26

        @blackmilo: Nee zeuren om iemand die met een oplossing komt voor een probleem is sterk. Luister, ik ben ook geen voorstander van de tol heffen, maar de eerste 10 reacties waren zo lomp dat ik daar e vben op wilde reageren. De (binnen)stad Amsterdam is steeds slechter bereikbaar voor inwoners/ vracht/ forensen, dit is slecht voor de economie en leefbaarheid in de stad. Het is dus aan de politiek om daar maatregelen tegen te nemen. Helaas is het probleem zó groot dat D66 meent dat dit soort extreme maatregelen nodig is, aangezien andere maatregelen niet voldoende helpen. Dat een hoop mensen wel klagen over de file, maar blijkbaar toch elke ochtend aansluiten betekent dat je het dus of moet verbeteren, wat in een stad als Amsterdam heel moeilijk is ivm beperkte ruimte. Of je moet het dus zo vervelend/onrendabel maken voor mensen om de auto te nemen, dat ze deze laten staan.

        Login om te reageren
  15. MaartenD zegt

    22 januari 2020 om 21:19

    Pffff….dat kan er ook nog wel bij…het zit niet mee met zulke domme partijen in de raad

    Login om te reageren
  16. bernoulli zegt

    22 januari 2020 om 22:02

    Gelukkig is er ook goed nieuws. ?

    https://www.formula1.com/en/latest/article.coming-february-28-formula-1-drive-to-survive-season-2-on-netflix.4ohZCcOfdZsZrhhFUZf2xu.html

    Login om te reageren
  17. por100 zegt

    22 januari 2020 om 22:33

    Als Amsterdam tol gaat heffen terwijl het als hoofdstad van Nederland toch ook gewoon bereikbaar moet zijn voor Nederlanders is het misschien een idee om die hoge uitgave aan Amsterdam wat te minderen: https://www.trouw.nl/nieuws/zoveel-geld-krijgt-uw-gemeente-van-de-overheid~bc35acd9/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

    Login om te reageren
  18. basr32 zegt

    22 januari 2020 om 23:00

    Prima toch? Als autorijder in Nederland betalen we toch nog niet zo veel belasting? En zeg nou zelf, wat heb je nou aan een auto? Wie rijd er nou met de auto naar zijn familie of werk, pff!

    Login om te reageren
  19. vpowert zegt

    22 januari 2020 om 23:09

    Kan D66 dat ook niet even hier in Rotterdam komen voorstellen? Vooral voor alles in het Centrum?
    Tol betalen als je met je gehuurde AMG het centrum in wil en extra dikke tol betalen als je er dan ook nog mee over de Meent meent te moeten scheuren. Want de helft scheurt vervolgens door naar Zuid of ergens anders buiten het centrum. Maak de tol maar zo hoog dat het niet leuk meer is.
    Woon je daadwerkelijk in het centrum dan betaal je niks en kun je dan gewoon zonder files thuis komen met de auto, rustig boodschappen doen op de fiets en in het weekend makkelijk het centrum uit rijden op naar leuke wegen.
    Kom je winkelen? Leuk. Parkeren kan bij een P&R.
    Lang geen gek idee van D66.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 januari 2020 om 10:02

      @vpowert: beleid op met als argument afgunst tegen gehuurde AMG’s dat krijg je er niet doorheen. Formuleer het als de leefbaarheid in de Meent te verbeteren, een betere doorstroming richting Zuid te creëren, heb je een stuk meer succes.

      Login om te reageren
      • vpowert zegt

        23 januari 2020 om 22:55

        @mashell: Je hebt volkomen gelijk. Uiteindelijk gaat het daar natuurlijk ook om en zou iedereen tol moeten betalen zodat je auto’s weert die niet écht door het centrum hoeven.

        Login om te reageren
  20. vpowert zegt

    22 januari 2020 om 23:17

    Verde begrijp ik echt niets van de reacties hier. Willen we graag allemaal in de file staan rondom Amsterdam maar dat het dan wel gratis is? Of liever, voor die keer dat je écht met de auto moet, wat bij betalen en geen/minder file? (Omdat iedereen wel twee keer nadenkt voordat ze de dure tolweg op rijden). Autorijden is toch leuker zonder files?

    Login om te reageren
    • blackmilo zegt

      23 januari 2020 om 06:23

      @vpowert: nou deze reactie is wel begrijpelijk, vage schimmen van argumenten welk ieder van ons niet zal kunnen begrijpen.

      Login om te reageren
  21. retetikker zegt

    22 januari 2020 om 23:17

    Is er al onderzocht wat voor effect deze maatregel heeft?

    Ik vermoed hetzelfde effect als de absurd hoge parkeerkosten: er zullen altijd genoeg mensen blijven die gek genoeg zijn om het te betalen. Met andere woorden, die ene keer dát je met de auto in Amsterdam moet zijn betaal je hoofdprijs én is er geen enkele plek te vinden.

    Stichting open deur mag de rest zelf invullen…

    Login om te reageren
    • johnwaters zegt

      22 januari 2020 om 23:30

      @retetikker: Amsterdam is zo duur om te wonen dat enkel rijken, lees de elite, er nog kan wonen. Nu wilt de elite het klootjesvolk uit de stad weren door torenhoge parkeerplaatsen en nu ook door tol te heffen. Ze willen een elitair reservaat voor zich alleen.

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        23 januari 2020 om 10:28

        @johnwaters: En Elvis leeft op de maan, nog meer leuke theorieën?

        Login om te reageren
        • johnwaters zegt

          23 januari 2020 om 11:23

          @kle500: kun jij dan wel een huis in Amsterdam betalen? Vind jij de parkeertarieven dan niet te hoog? Ben jij dan wél bereid om tol te betalen?

          Bizar dat zelfs op een blog over auto’s zoveel makke schaapjes zitten.

          Login om te reageren
          • kle500 zegt

            23 januari 2020 om 15:53

            @johnwaters: Dat is het punt in dit soort discussies, jij roept iets extreems, namelijk dat het allemaal een vooropgezet plan is, niet een gevolg van de omstandigheden. Daar reageer ik op.

            Login om te reageren
            • johnwaters zegt

              23 januari 2020 om 16:47

              @kle500: ik zeg toch maar enkel wat er gaande is in Amsterdam? Of zie jij iets anders gebeuren?

              Login om te reageren
  22. ozzytrk zegt

    23 januari 2020 om 04:28

    Heel D66 gaat zeker met de fiets naar werk ja. Arme zwervers

    Login om te reageren
  23. cossiekiller zegt

    23 januari 2020 om 07:52

    Gewoon trajectcontrole voorzien. Maar dan andersom. Als je gemiddelde snelheid onder de 50 blijft, hoef je niet te betalen.

    Login om te reageren
  24. ericc zegt

    23 januari 2020 om 08:11

    Ik vind het steeds leuk als politiekers aanhalen dat in buurlanden hetzelfde gebeurd. Wel heren en dames van de politiek, in een buurland mag je op sommige stukken van de snelweg sneller rijden dan 200. Kan je ook eens over nadenken. Tenslotte heeft Oostenrijk aangetoond dat dit niet meer CO2 veroorzaakt…..

    Login om te reageren
  25. Dutchdriftking zegt

    23 januari 2020 om 08:48

    Nog een reden om niet naar Amsterdam te gaan. Doei!

    Login om te reageren
  26. onlyporscheman zegt

    23 januari 2020 om 11:28

    Ik wil nu extra graag naar Amsterdam. Met een dikke ouwe diesel die extra rookpluimen maakt en dan betaal ik graag die tol om de boomknuffelaars wat roet te laten ruiken

    Login om te reageren
  27. frank2b zegt

    23 januari 2020 om 16:10

    Supertoll!

    Login om te reageren
  28. koningjamesversie zegt

    23 januari 2020 om 22:08

    Laat dat kabinet maar vallen. Als VVD nog enigzins serieus genomen wilt worden.. Its time for FvD PVV SGP

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North