Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 S

Auteur: , 37 Reacties

Werd tijd.

Na onze rijtest met de Mercedes-AMG GT 63 S waren we tamelijk onder de indruk van de krachtigste vierdeurs coupé in het gamma van de Duitse autofabrikant. Met zijn 639 pk sterke V8 behoort hij tot de meest potente auto’s van het merk. Uiteraard valt er voor de Rupsjes Nooitgenoeg nog het nodige te halen bij de betere tuner, zoals bijvoorbeeld Brabus.

De huistuner van Mercedes-producten heeft vandaag digitaal het doek getrokken van zijn interpretatie op de AMG GT 63 S. De auto moet binnenkort in het echte leven debuteren tijdens Top Marques in Monaco.

Brabus wijkt voor de vierdeurs coupé niet af van zijn strategie, wat het heel eenvoudig maakt om te raden wat er onder de motorkap schuilgaat. Minder interessant wordt de auto er niet van. Integendeel, de 800-behandeling is ook voor deze AMG zalig. Het vermogen van 639 pk een 900 Nm is door Brabus opgeschroefd naar precies 800 pk en liefst 1.000 Nm. De upgrade is tot stand gekomen dankzij een tweetal nieuwe turbo’s en een nieuwe ECU.

Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 S

De aanpassingen hebben uiteraard als gevolg dat de Mercedes een beetje sneller is op het asfalt. In plaats van 3,2 seconden neemt de sprint naar de 100 km/u 2,9 seconden in beslag. De topsnelheid van 315 km/u blijft exact hetzelfde, dankzij een elektronische begrenzer. Het gore gebrul van de achtcilinder komt uit een nieuw titanium en carbon uitlaatsysteem, waarvan de vier pijpen ieder een ongegeneerd grote diameter van 9 centimeter hebben.

Een Brabus zou geen Brabus zijn zonder de nodige opsmuk. Hierom heeft ook de AMG GT 63 S een aantal herkenbare wijzigingen doorstaan. Zo heeft de Mercedes een aerodynamische bodykit gekregen, waarbij met name de neus, de diffuser en de luchtinlaten in het oog springen. Daarnaast rolt de bolide op 22″ lichtmetaal en heeft hij een opgedirkt interieur gekregen, om de toeschouwers van Top Marques te verleiden.



37 reacties

21’’ toch?
Laat maar gewoon zoals hij bij Mercedes vandaan komt, de 0,3 seconden sneller naar de 100 merk je ook niet. Voor andere wielen of uitlaat zijn er zat anderen
@lekkerlinksrijden: het grote verschil zit hem juist in de 100-200 of 200-300.

Niet dat je om vermogen verlegen zit met 640 pk, maar goed…
@87sandyd: in die tussensprints zul je waarschijnlijk beter verschil merken, maar ja hoe snel wil je zijn. Bij 100 in zijn 2 laat je de bandjes nog roken
@lekkerlinksrijden: zou je het niet juist merken omdat 0,3 seconden winst op 3 seconden best veel is en er veel grotere kracht voor nodig is om het te bereiken?
@finn1996: Juist! Hij is er weer zo’n 10% sneller op geworden. Dat moet je wel kunnen voelen lijkt me.

Ik ben over het algemeen niet zo’n Brabus fan, maar deze had het nodig.
Weet iemand waarom de geen luchtinlaat op de motorkap heeft en die brabus hieronder wel? Heeft het toegevoegde waarde, aangezien het om z’n beetje hetzelfde blok gaat?
@sjaakienl: wat probeer je te vragen? kan er geen touw aan vast knopen
@haaren: mand
@sjaakienl: Is volgens mij alleen om te laten zien hoe strak het blok erin ligt, geen optie of iets dergelijks. Zijn geen foto’s, is slechts digitaal.
@sjaakienl: Er zit geen luchtinlaat op de motorkap.
Hey redactie, nog geen nieuws over de prijsuitreiking op de Concorso d’Eleganza in Italië … de prijsuitreiking van het jaar toch wel …. sinds 1929 !!!
@dwfc: ja hoor, hiero: https://sniffpetrol.com/2019/05/28/villa-deste-sets-new-record-for-twats/
@jeroenwz: Tja, het is niet de beurs van ‘straatmensen’ zoals we in VL zeggen …
Dik!
Okay… normaliter geen van van die bespoilerde bling bakken uit Bottrop maar deze mag er best wezen.
Wat een ontzettend dik ding!
model s is net zo snel
@gove: een F18 is vast nog sneller, wat is je punt?
@gove: 0-100 misschien, maar daarna niet meer. Om nog maar niet over het bochtenwerk begonnen te hebben.
@gove: sneller*
Je hoort er natuurlijk ook niet meer bij in de kroeg als je zegt dat je sportauto meer dan 3 seconden naar de 100 nodig heeft..
Ontzettend gaaf, al is die als standaard al enorm fraai! Bij de persfoto’s moest ik er nog aan wennen maar na diverse keren in het echt te mogen aanschouwen, vind ik toch wel één van de beste uit de Mercedes-stallen!

Alleen de lederen stoelen lijken mij geen toevoeging…
Doe mij maar de uitvoering zoals Wouter hem laatst mocht testen, als Brabus dan met de motor aan de gang gaat heb je een knappe, idioot snelle Benz.
Was zum Henker 2,9 sek.!!!
Niet persé een Mercedes fan, maar hier word ik toch wel heel hebberig van.
Volledig mijn stijl! Het zit ‘m in de details!
Die stoelen zien er nu al versleten uit in mijn ogen.. verder wel echt een droommachine zoiets!
Dikke slee zo hoor.
Uitlaten konden wel mooier
En die afschuwelijke spoiler is weg! 1
Brute banaan!
Gaaf ding, I like!
heeerlijk
Wat is dat toch met die lelijke duitsers van de laatste jaren. Zet een oude CLS ernaast en dan is dit gewoon een lelijk hok.

Zag vandaag een BMW M760li rijden; ook al zo’n wangedrocht.
Eh, dikbilos?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).