• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 S

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 29 mei 2019 om 12:08 – 37 Reacties

Afbeelding Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 SAfbeelding Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 SAfbeelding Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 SAfbeelding Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 SAfbeelding Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 SAfbeelding Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 SAfbeelding Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 SAfbeelding Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 S

Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 S
Werd tijd.

Na onze rijtest met de Mercedes-AMG GT 63 S waren we tamelijk onder de indruk van de krachtigste vierdeurs coupé in het gamma van de Duitse autofabrikant. Met zijn 639 pk sterke V8 behoort hij tot de meest potente auto’s van het merk. Uiteraard valt er voor de Rupsjes Nooitgenoeg nog het nodige te halen bij de betere tuner, zoals bijvoorbeeld Brabus.

De huistuner van Mercedes-producten heeft vandaag digitaal het doek getrokken van zijn interpretatie op de AMG GT 63 S. De auto moet binnenkort in het echte leven debuteren tijdens Top Marques in Monaco.

Brabus wijkt voor de vierdeurs coupé niet af van zijn strategie, wat het heel eenvoudig maakt om te raden wat er onder de motorkap schuilgaat. Minder interessant wordt de auto er niet van. Integendeel, de 800-behandeling is ook voor deze AMG zalig. Het vermogen van 639 pk een 900 Nm is door Brabus opgeschroefd naar precies 800 pk en liefst 1.000 Nm. De upgrade is tot stand gekomen dankzij een tweetal nieuwe turbo’s en een nieuwe ECU.

Danke schön, Brabus vergrijpt zich aan de AMG GT 63 S

De aanpassingen hebben uiteraard als gevolg dat de Mercedes een beetje sneller is op het asfalt. In plaats van 3,2 seconden neemt de sprint naar de 100 km/u 2,9 seconden in beslag. De topsnelheid van 315 km/u blijft exact hetzelfde, dankzij een elektronische begrenzer. Het gore gebrul van de achtcilinder komt uit een nieuw titanium en carbon uitlaatsysteem, waarvan de vier pijpen ieder een ongegeneerd grote diameter van 9 centimeter hebben.

Een Brabus zou geen Brabus zijn zonder de nodige opsmuk. Hierom heeft ook de AMG GT 63 S een aantal herkenbare wijzigingen doorstaan. Zo heeft de Mercedes een aerodynamische bodykit gekregen, waarbij met name de neus, de diffuser en de luchtinlaten in het oog springen. Daarnaast rolt de bolide op 22″ lichtmetaal en heeft hij een opgedirkt interieur gekregen, om de toeschouwers van Top Marques te verleiden.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, amg-gt-63, amg-gt-63s, brabus, Mercedes, mercedes-amg, tuning

Vorig bericht: « Kaartverkoop Dutch Grand Prix loopt storm, al 150.000 aanmeldingen
Volgend bericht: Dit zijn de Nederlandse deelnemers van de 24 uur van Le Mans »

Lees Interacties

Reacties

  1. momo zegt

    29 mei 2019 om 12:27

    21’’ toch?

    Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    29 mei 2019 om 12:30

    Laat maar gewoon zoals hij bij Mercedes vandaan komt, de 0,3 seconden sneller naar de 100 merk je ook niet. Voor andere wielen of uitlaat zijn er zat anderen

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      29 mei 2019 om 13:00

      @lekkerlinksrijden: het grote verschil zit hem juist in de 100-200 of 200-300.

      Niet dat je om vermogen verlegen zit met 640 pk, maar goed…

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        29 mei 2019 om 14:20

        @87sandyd: in die tussensprints zul je waarschijnlijk beter verschil merken, maar ja hoe snel wil je zijn. Bij 100 in zijn 2 laat je de bandjes nog roken

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          30 mei 2019 om 09:32

          @lekkerlinksrijden: waar…

          Login om te reageren
    • EnthousiaST220 zegt

      29 mei 2019 om 13:39

      @lekkerlinksrijden: zou je het niet juist merken omdat 0,3 seconden winst op 3 seconden best veel is en er veel grotere kracht voor nodig is om het te bereiken?

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        29 mei 2019 om 13:49

        @finn1996: Juist! Hij is er weer zo’n 10% sneller op geworden. Dat moet je wel kunnen voelen lijkt me.

        Ik ben over het algemeen niet zo’n Brabus fan, maar deze had het nodig.

        Login om te reageren
  3. sjaakienl zegt

    29 mei 2019 om 12:32

    Weet iemand waarom de geen luchtinlaat op de motorkap heeft en die brabus hieronder wel? Heeft het toegevoegde waarde, aangezien het om z’n beetje hetzelfde blok gaat?

    Login om te reageren
    • haaren zegt

      29 mei 2019 om 12:45

      @sjaakienl: wat probeer je te vragen? kan er geen touw aan vast knopen

      Login om te reageren
      • dieselkameel zegt

        29 mei 2019 om 14:25

        @haaren: mand

        Login om te reageren
    • basman147 zegt

      29 mei 2019 om 13:13

      @sjaakienl: Is volgens mij alleen om te laten zien hoe strak het blok erin ligt, geen optie of iets dergelijks. Zijn geen foto’s, is slechts digitaal.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 mei 2019 om 14:30

      @sjaakienl: Er zit geen luchtinlaat op de motorkap.

      Login om te reageren
  4. dwfc zegt

    29 mei 2019 om 12:41

    Hey redactie, nog geen nieuws over de prijsuitreiking op de Concorso d’Eleganza in Italië … de prijsuitreiking van het jaar toch wel …. sinds 1929 !!!

    Login om te reageren
    • jeroenwz zegt

      29 mei 2019 om 22:47

      @dwfc: ja hoor, hiero: https://sniffpetrol.com/2019/05/28/villa-deste-sets-new-record-for-twats/

      Login om te reageren
      • dwfc zegt

        30 mei 2019 om 20:33

        @jeroenwz: Tja, het is niet de beurs van ‘straatmensen’ zoals we in VL zeggen …

        Login om te reageren
  5. brammetjedeb zegt

    29 mei 2019 om 12:43

    Dik!

    Login om te reageren
  6. mopar zegt

    29 mei 2019 om 12:46

    Okay… normaliter geen van van die bespoilerde bling bakken uit Bottrop maar deze mag er best wezen.

    Login om te reageren
  7. mats106rallye zegt

    29 mei 2019 om 12:51

    Wat een ontzettend dik ding!

    Login om te reageren
  8. gove zegt

    29 mei 2019 om 13:05

    model s is net zo snel

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      29 mei 2019 om 13:32

      @gove: een F18 is vast nog sneller, wat is je punt?

      Login om te reageren
    • basr32 zegt

      29 mei 2019 om 15:42

      @gove: 0-100 misschien, maar daarna niet meer. Om nog maar niet over het bochtenwerk begonnen te hebben.

      Login om te reageren
  9. gove zegt

    29 mei 2019 om 13:06

    @gove: sneller*

    Login om te reageren
  10. ghost zegt

    29 mei 2019 om 13:07

    Je hoort er natuurlijk ook niet meer bij in de kroeg als je zegt dat je sportauto meer dan 3 seconden naar de 100 nodig heeft..

    Login om te reageren
  11. roberto zegt

    29 mei 2019 om 13:11

    Ontzettend gaaf, al is die als standaard al enorm fraai! Bij de persfoto’s moest ik er nog aan wennen maar na diverse keren in het echt te mogen aanschouwen, vind ik toch wel één van de beste uit de Mercedes-stallen!

    Alleen de lederen stoelen lijken mij geen toevoeging…

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    29 mei 2019 om 13:19

    Doe mij maar de uitvoering zoals Wouter hem laatst mocht testen, als Brabus dan met de motor aan de gang gaat heb je een knappe, idioot snelle Benz.

    Login om te reageren
  13. sezz zegt

    29 mei 2019 om 13:28

    Was zum Henker 2,9 sek.!!!

    Login om te reageren
  14. flatsixx zegt

    29 mei 2019 om 13:40

    Niet persé een Mercedes fan, maar hier word ik toch wel heel hebberig van.

    Login om te reageren
  15. thestino zegt

    29 mei 2019 om 13:48

    Volledig mijn stijl! Het zit ‘m in de details!

    Login om te reageren
  16. romeoalfa zegt

    29 mei 2019 om 14:33

    Die stoelen zien er nu al versleten uit in mijn ogen.. verder wel echt een droommachine zoiets!

    Login om te reageren
  17. emping zegt

    29 mei 2019 om 14:52

    Dikke slee zo hoor.

    Login om te reageren
  18. bloemhof010 zegt

    29 mei 2019 om 15:12

    Uitlaten konden wel mooier

    Login om te reageren
  19. basr32 zegt

    29 mei 2019 om 15:41

    En die afschuwelijke spoiler is weg! 1

    Login om te reageren
  20. adhd1001 zegt

    29 mei 2019 om 15:50

    Brute banaan!

    Login om te reageren
  21. racerx zegt

    29 mei 2019 om 16:13

    Gaaf ding, I like!

    Login om te reageren
  22. boss1 zegt

    29 mei 2019 om 17:58

    heeerlijk

    Login om te reageren
  23. sudbina zegt

    29 mei 2019 om 18:47

    Wat is dat toch met die lelijke duitsers van de laatste jaren. Zet een oude CLS ernaast en dan is dit gewoon een lelijk hok.

    Zag vandaag een BMW M760li rijden; ook al zo’n wangedrocht.

    Login om te reageren
  24. jeroenwz zegt

    29 mei 2019 om 22:48

    Eh, dikbilos?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North