• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Audi A6 waar we op zaten te wachten is hier!

Auteur: machielvdd, gepost 6 mei 2025 om 12:03 – 17 Reacties

Audi A6 e-hybrid

De nieuwe A6 is nu ook te bestellen met lekkere vermogens.

In maart konden we kennismaken met de gloednieuwe Audi A6. De A6 met verbrandingsmotor, welteverstaan. Helaas was er in eerste instantie nog maar één motorvariant, de TFSI mild hybrid met 204 pk. Hier werd Wouter niet heel enthousiast van tijdens de rijtest, want zijn oordeel was: “niet vooruit te fikken”.

We zaten dus met smart te wachten op de plug-in hybride versies met meer vermogen. Die zijn nu gearriveerd. Audi introduceert de A6 e-hybrid quattro, zoals de plug-in hybride nu heet.

Audi A6 e-hybrid
Audi A6 e-hybrid
Audi A6 e-hybrid

Je hebt de keuze uit twee varianten: eentje met 299 pk en 450 Nm en eentje met 367 pk en 500 Nm. Kijk, dat begint er op te lijken. Mochten deze cijfers je bekend in de oren klinken: dat kan kloppen. Dit zijn gewoon exact dezelfde specificaties als de vorige A6.

Toch is de aandrijflijn niet helemaal identiek. De A6 e-hybrid is voorzien van een grotere 25,9 kWh accu, om niet onder te doen voor de andere PHEV’s van Volkswagen.
Dat betekent dat je nu tot 102 kilometer elektrisch kunt rijden volgens de WLTP. En dat is in de praktijk aardig haalbaar, zoals we proefondervindelijk vastgesteld hebben met onze Golf GTE duurtester.

De specs zijn lekker, maar wat kost dat dan? Tsja, het prijskaartje is natuurlijk niet mals. Voor de A6 e-hybrid betaal je minstens €69.990. Dat is veel geld, maar de vorige generatie was vrijwel net zo duur. Bedenk ook dat de instapper met 204 pk al €64.990 kost. Dus je bent eigenlijk gek als je niet nog even €5.000 doorspaart.

Bestellen kan vanaf 8 mei en eind juli staat de Audi A6 e-hybrid bij de dealers

Ook interessant!

  • De nieuwe A6 Avant als dikke Audi exclusive
    De nieuwe A6 Avant als dikke Audi exclusive
  • Gelukkig: er komt ook nog een Audi A6 sedan
  • BREEK: Audi lekt nieuwe A6 Avant met plofmotor!
  • Zoek de verschillen: Audi A5 vs. A6 Avant

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, geld, Prijzen

Vorig bericht: « Video: de minst snuggere automobilist
Volgend bericht: Opgefriste Toyota GR Yaris is duurder, maar ook goedkoper »

Lees Interacties

Reacties

  1. michiel_vandelft zegt

    6 mei 2025 om 12:08

    – Edit: dank u, is inmiddels gefixt –

    Login om te reageren
  2. THSD zegt

    6 mei 2025 om 12:22

    Rommelig dashboard en krijg er wel een hoog plastic fantastic chinese rommel gevoel bij.

    Login om te reageren
    • slickrick zegt

      6 mei 2025 om 20:21

      Ja , rijdende IPad

      Login om te reageren
  3. audirs3 zegt

    6 mei 2025 om 12:23

    Toch nog dezelfde PHEV tekortkomingen, waarbij je binnen Nederland dus bijna nooit het volledige vermogen kunt benutten omdat je dat elektrisch wilt doen. En je wil ook niet bij elke dot gas dat die ICE aan schiet en kort daarna weer uit gaat.
    Ik zou toch liever een EREV zien op het PPE platform.

    Login om te reageren
    • THSD zegt

      6 mei 2025 om 14:25

      Ja maar dat is toch inefficiënt want ice en onderhoudsgevoeliger (ik praat nu even als evangelist he)

      Login om te reageren
      • audirs3 zegt

        6 mei 2025 om 21:08

        Een EREV is efficiënter dan een PHEV. En rijdt lekkerder, altijd maximaal vermogen. De verbrandingsmotor gaat ook niet als Start-Stop de hele tijd aan en uit, gaat pas bij lage batterij spanning aan en blijft dan tijdje draaien, wordt tenminste lekker warm.

        Login om te reageren
        • THSD zegt

          7 mei 2025 om 02:10

          Is nog steeds vervuilend met de uitstoot vanwege de ice.

          Login om te reageren
    • THSD zegt

      6 mei 2025 om 14:26

      Oh ja ik vergeet de uitstoot nog!

      Login om te reageren
  4. lpgbarrel zegt

    6 mei 2025 om 12:42

    Wanneer zullen analogen klokken weer in de mode komen?

    Login om te reageren
  5. Roadster1976 zegt

    6 mei 2025 om 12:59

    Hoeveel Audi A6-en worden er op jaarbasis verkocht in Nederland? 511 stuks. Meer dan ik dacht maar wel een niche.

    Login om te reageren
  6. pier zegt

    6 mei 2025 om 13:24

    Ik word er niet echt warm van, ook niet met deze vermogens. De auto is gewoon niet fraai. En je moet geen 5k erbij sparen maar minstens 15-20k, want dat ding is kaal. Dus je zult met opties moeten gaan strooien om het een beetje aantrekkelijk te maken.

    Login om te reageren
  7. neymar zegt

    6 mei 2025 om 13:54

    Wat een afschuwelijke plastic interieur.

    Login om te reageren
    • THSD zegt

      6 mei 2025 om 14:23

      Denk dat audi een big deal heeft gemaakt met ome ali voor de levering ervan.

      Login om te reageren
  8. carguy24 zegt

    6 mei 2025 om 15:14

    Klinkt leuk zo’n extra scherm voor de bijrijder, maar dan wel graag fatsoenlijk geintegreerd!

    Login om te reageren
    • a_buis zegt

      6 mei 2025 om 15:43

      Volgens mij krijg je een sneu stompje plastic op die plek als je het schermpje niet wil. Kiesen tussen twee kwaden dus.

      Login om te reageren
      • RuVi zegt

        6 mei 2025 om 19:56

        Ik heb de A6 etron zonder het extra schermpje en dan is het gewoon een glad deel pianolak. Geen naden hoor

        Login om te reageren
  9. a_buis zegt

    6 mei 2025 om 15:42

    Wat is er aan de hand in het VAG design house? Enkel de boksbeugel verraadt dat het om een Audi gaat. Wat verlang ik terug naar het design van weleer. En nee ik ben niet oud.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North