• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De belangrijkste fabriek van 2020 is geopend

Auteur: willeme, gepost 7 december 2019 om 13:17 – 11 Reacties

Afbeelding De belangrijkste fabriek van 2020 is geopendAfbeelding De belangrijkste fabriek van 2020 is geopendAfbeelding De belangrijkste fabriek van 2020 is geopendAfbeelding De belangrijkste fabriek van 2020 is geopendAfbeelding De belangrijkste fabriek van 2020 is geopendAfbeelding De belangrijkste fabriek van 2020 is geopendAfbeelding De belangrijkste fabriek van 2020 is geopendAfbeelding De belangrijkste fabriek van 2020 is geopend

Aston Martin DBX St. Atham fabriek '19
Relatief gezien dan.

Weinig merken spreken zo tot de verbeelding als Aston Martin. Het is hét merk voor stijvolle dandy’s, succesvolle pensionado’s en alcoholverslaafde geheim agenten. Sinds Goldfinger staat Aston Martin synoniem daarvoor. Toch heeft het merk in zijn hele bestaan het bijna altijd lastig gehad.

Gelukkig was daar de DB7, een opgewaardeerd XJS chassis met een van de mooiste koetswerken ooit ontworpen. Sinds het VH-platform (DB9, V8 Vantage en alle afgeleiden daarvan) lijkt het beter dan ooit met Aston Martin te gaan. Denk aan de vele modellen die gelanceerd zijn en natuurlijk alle raceprojecten. Desalniettemin hangt de toekomst van Aston Martin aan een zijden draadje.

Aston Martin DBX St. Atham fabriek '19

De enige auto die het edele Brits merk kan redden is de DBX. Jazeker, de auto die eigenlijk alles is waar Aston Martin niet voor staat. Zoals we bij andere merken hebben kunnen zien is een SUV wel het meest geschikt om een merk uit het slop te trekken. Bij de DBX wordt het wel heel letterlijk, want Aston Martin heeft een monsterlening afgesloten om de productie van de DBX door te kunnen laten gaan.

Aston Martin DBX St. Atham fabriek '19

Maar het eerste goede nieuws is in elk geval binnen. Aston Martin is namelijk bezig met de productie van de DBX. De oude fabriek in Newport Pagnell is al lang niet meer als dusdanig in gebruik, daar kun je wel terecht om je Vanquish te laten voorzien van een handbak. In de fabriek in Gaydon worden er V8 en DB11 modellen gebouwd, dus moest Aston Martin voor de DBX een compleet nieuwe fabriek openen.

Aston Martin DBX St. Atham fabriek '19

De nieuwe fabriek is uit de grond gestampt in St. Athan, Wales. Deze faciliteit is gisteren op feestelijke wijze geopend door Andy Palmer (CEO Aston Martin) en de Eerste Minister van Wales. Op dit moment werken er 600 mensen, dat moet uitgebreid worden naar 750. De pre-productie moet nu op gang komen, de eerste auto’s voor klanten lopen van de band in het tweede kwartaal van 2020.

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Sebastian Vettel doet serieus in een Aston Martin DBX
  • Aston Martin DBX707
    Aston Martin DBX707 is belachelijk snel
  • De DBX redt Aston Martin van de ondergang

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, dbx, fabriek

Vorig bericht: « Autojunk Foto Van De Maand – November 2019
Volgend bericht: Autoblog advies: old school Hot Hatch voor 11.000 »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    7 december 2019 om 13:34

    Een Aston hoort handgemaakt te zijn.

    Login om te reageren
    • beetec zegt

      7 december 2019 om 14:12

      @baklava: en een BMW achterwiel aangedreven, een 911 luchtgekoeld, een GT3 mag niet zonder handbak, en een BEV is geen echte auto.

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        7 december 2019 om 17:52

        @beetec: Allemaal correct!

        Login om te reageren
    • HzR zegt

      7 december 2019 om 15:44

      @baklava: die arme man zit toch op z’n knieën dat dashboard in elkaar te schroeven. En dat in een ‘moderne’ fabriek.

      Login om te reageren
      • lemansblue zegt

        7 december 2019 om 19:19

        @hzr: haha idd, als hij nou even een kwart slag aan het gele “wiel” draait kan hij gewoon recht blijven staan.

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      7 december 2019 om 17:13

      @baklava: dan hebben ze aan jou al een klant minder dus?

      Login om te reageren
    • jorden zegt

      7 december 2019 om 17:34

      @baklava: Ik prefereer dat alles goed in elkaar gezet is, inplaats dat iemand met een maandagochtend humeur het chassis staat te lassen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        7 december 2019 om 21:53

        @jorden: de laatst hand gebouwde Aston Martin Vanquish heeft een slechte reputatie op het gebied van betrouwbaarheid. Dus door robots laten bouwen is inderdaad beter.

        Login om te reageren
  2. Loek zegt

    7 december 2019 om 14:57

    Kunnen we die zogeheten puristen niet eens massaal kielhalen? Het is gewoon de autoversie van de mensen die niet tegen verandering kunnen. Tegenwoordig is je kop boven water houden belangrijker dan ‘wat de autofanaten vinden’. Die zijn namelijk goed in schreeuwen en vervolgens toch weer een tweedehands BMW kopen. Ja, alles verandert. En ja dat betekent dat er nu ook een in massa geproduceerde Aston Martin SUV met Mercedes-motor is. Maar zou jij de potentiële verdiensten van zo’n model links laten liggen omdat het net niet conform je merkideaal is?

    De DBX zal nooit mijn favoriete Aston Martin worden. Maar deze auto kan ervoor zorgen dat we lekker ouderwets hard mogen knallen met een V12-aangedreven DBS. Dan hoor je mij niet klagen.

    Login om te reageren
  3. ukbob zegt

    7 december 2019 om 15:46

    Met Palmer hebben ze bij Aston volgens mij een man met een goed/groot Aston-hart aan het roer. Dat helpt. Mooi.

    Om ook het financiële plaatje gezond te maken én houden zou ik (niet iedereen gaat t daar mee eens zijn):

    – kappen met alle investeringen in racen met Aston’s. De merknaam is al jaren bij iedereen bekend.
    – kappen met de Red Bull sponsoring. De F1 bolides rijden met Honda motoren en de motoren van straat-Aston’s zijn voor een groot deel afkomstig van de F1 concurrent Mercedes.
    – puristen versies (niet perse gericht op racen maar wel op de eigenaar die meer zoekt naar ‘racy’ dan naar comfort) blijven aanbieden van alle twee zitters (Vantage met handbak, vantage “lichtgewicht, ook een racy DB11 V8).
    – met de inkomsten van de DBX ook een sedan sportwagen designen (die itt de Rapide ook echt plek voor 4 heeft).
    – de elektrische aandrijflijn van een grotere speler gebruiken om een emissievrije Aston aan te bieden (misschien van Mercedes)

    Login om te reageren
    • z3cabby zegt

      8 december 2019 om 09:25

      @ukbob: klinkt goed. En weten ze dat ze je mogen bellen?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North