
Gisteren konden we melden hoeveel bestelwagens er in Nederland verkocht zijn. Zo’n 70.000 exemplaren. Als je dat zet tegenover de personenauto’s valt dat heel erg mee.
In de Verenigde Staten liggen de kaarten iets anders geschud. Natuurlijk zijn pickups daar ook gewoon bedrijfswagens, maar worden ze uiteraard ook ingezet als personenauto. Het voordeel is dat voor de pickups de eisen omtrent emissie en veiligheid bijna nihil zijn. De bedrijfswagens zijn mede daarom ook populairder dan de personenwagens.
Nissan Titan
We beginnen met de nummer zes, de Titan van Nissan. In principe lijkt de zesde plaats zo slecht nog niet, maar de auto heeft het zwaar te verduren. De verkopen daalden met 37,5%. In 2019 werden er slechts 31.514 van verkocht.

Toyota Tundra
De Tundra is specifiek ontwikkeld met de Verenigde Staten in het achterhoofd. Sterker nog, de auto wordt er ook gebouwd. Ook de Tundra kon een min noteren, in dit geval van 5,6%. In totaal vonden 111.258 Tundra’s een nieuw Amerikaans baasje. Daarmee staat de Tundra op plaats vijf.

GMC Sierra
We komen nu bij de Amerikanen. Op plaats vier staat de GMC Sierra. Dat is een product van GM en bijna identiek aan de Chevy Silverado. Het ging dit jaar iets beter met de makers van het A-Team busje en de snelste pickup aller tijden, want de verkopen stegen met 5,5%. Er werden 232.554 Sierra’s weggezet.

Chevrolet Silverado
Op nummer 3 vinden we de eeuwige Nummer 2, de Silverado. In 2019 ging het gewoon even iets minder lekker: de verkopen daalden met 1,7%. We hoeven geen medelijden te hebben met de hoge heren van GM, want alsnog werden er 575.600 van verkocht.

RAM 1500
De grote verrassing staat op nummer 2. De RAM 1500 was dit jaar niet aan te slepen. Dat heeft RAM mede bereikt door het oude model nog te voeren als ‘Classic’. Ten opzichte van 2018 stegen de verkopen met 18%! Er werden 633.694 exemplaren verkocht.

Ford F-150
De grote winnaar is natuurlijk Ford. Dat is al jaren zo. Sterker nog, ook al zou je de cijfers van de Silverado en Sierra bij elkaar optellen, dan nóg is de F-150 beter verkocht. Het ging iets minder (1,4%) minder dan vorig jaar, maar 896.256 is een monsterlijk aantal.

Hoe zit het met de Cybertruck?
Voor de gein pakken we even de Tesla Cybertruck erbij. Die auto maakte in 2019 een enorme impact. Ondanks dat het gewoon een Concept Car lijkt te zijn, ging iedereen als een malle een aanbetaling doen. Het kost slechts 100 dollar en je kan het elk moment terugvorderen. Klinkt meer als een halve steunbetuiging, maar we gaan er even in mee. Er gaan diverse cijfers de ronde, maar het hoogste aantal zijn 250.000 reserveringen. Stel dat al die reserveringen omgezet worden naar orders, dan nog halen Musk en kompanen het podium niet.

“Stel dat al die reserveringen omgezet worden naar orders, dan nog halen Musk en kompanen het podium niet.”
Dat ligt eraan hoeveel marktaandeel ze wegsnoepen als ie leverbaar is.
.
*Kruipt onder zijn Musk dekbed*
Heerlijk die trucks. Bijna dé auto’s van het moment, eindelijk eventjes geen hybride shit emissie blabla. Gewoon lekker, groot, lomp, mannelijk.
@koningjamesversie: Ik zal wel een emo k*t hippie zijn, maar wat zijn deze dingen waardeloos zeg. En dan heb ik nog wel een Landcruiser gehad en nu nog een 4×4 camper.
Ja deze pickups zijn hartstikke mooi voor als je zware trailers trekt. En zo zullen er nog genoeg werklui zijn die zo’n truck echt goed kunnen gebruiken.
Maar iedereen die verder in zo’n ding rond rijdt, wat een armoede. Het heeft zoveel nadelen. Groot, lomp, veel verbruik, Australië volgend jaar nog droger. Het rijdt natuurlijk voor geen meter, hoe snel je ze ook maakt.
Ik weet hoe het is om met een auto te rijden die standaard achterwielaangedreven is met weinig gewicht erop. Grip is dan snel weg.
Dit soort auto’s liggen ook zo op zijn kant. En als je iemand anders aanrijdt, dan delft die het onderspit.
Al helemaal onzinnig als je dat ding nodig hebt om je mannelijk te voelen. Als ik in een A segmenter rij ben ik nog steeds een vent.
Jij associeert groot, simpel en lomp met mannelijk?
En deze hele rant komt dus van 1 van de kleinere groep in Nederland die nog wel eens echt 4×4 rijdt. En ook in de toekomst wel weer eens een 4×4 zal kopen. Maar hoe populair dit soort auto’s zijn gaat echt helemaal nergens over.
Zo, nu ga ik even rustig adem halen.
@fanboy: Ik rij altijd grote auto’s onder andere omdat ik bij een aanrijd altijd ‘win’. Is dat ineens slecht? Moet ik in een Aygo gaan rijden zodat de kansen eerlijker worden ofzo?
En nee, ik rijd zeker niet een van die Amerikaanse hokken hierboven en ik vind het ook niet ‘mannelijk’ want ik voel me er ook beter bij als mijn vrouw met mijn auto een langere afstand moet rijden. Als er wat gebeurd is de kans gewoon groter dat ze ook weer thuiskomt.
@dragspert: Handig zo’n arms race. Is het doel dat we straks allemaal een Leopard tank op de oprit hebben staan?
@dragspert: In het ontwerp van die (Amerikaanse) pickups zit gewoon veel onveiligheid.
Het zijn ladderchassis auto’s. Dus moet de klap meestal opgevangen worden door de andere auto. Dat is gewoon een slechte opzet. Het is als met een grote SUV in aanrijding komen met een vrachtwagen komen.
Daarnaast moet je niet tegen een grote boom of iets van beton rijden, want dan krijg je zelf de klap te verwerken.
Ze mogen ook een stuk onveiliger zijn, omdat de pickups in de US niet aan dezelfde eisen hoeven te voldoen als gewone auto’s.
@fanboy: en gelukkig is er door zowel de Amerikaanse regering als auto producenten maximaal geinvesteerd, om niet nogmaals kopje onder te gaan zoals bij de automotive crisis van 2008-2010. Had iets te maken met grote onzuinige auto’s die enkel door bepaald beleid goed verkopen op de eigen markt.
@fanboy: Ik wens je veel succes met je Citroen C1 of VW Up op de wegen van Canada/USA!
Waar ik woon is het 6 maanden per jaar winter. Ik zou voor geen geld een andere auto willen. Rij al jaren GMC Sierra. Zonder turbo’s, 365pk V8. Multi Prupose Vehicle bij uitstek:
– Hout halen in het bos
– Caravan trekken
– Start ook bij -40
– 6 persoons auto
– Goede off-road eigenschappen
– Slipt niet in de winter (dankzij 4×4)
– Enz.
@slowland: Subaru? Maar dat is natuurlijk voor hippies.
@flutterby: Nee, helemaal niet. Mijn vriending heeft getwijfeld tussen een Forester en een Ford Edge. Uiteindelijk heeft ze voor de Edge gekozen vanwege de ruimte. Hier kun je beter in zitten met 4 volwassenen. Voor degene die de Edge niet zo goed kennen: Hij zit tussen de Volvo XC60 en XC90 in
@slowland: Je verhaal doet me denken aan een Finse kerel die ik sprak, die voor werk in de US moest zijn, weet niet meer waar, maar daar was een sneeuwstorm. Zijn vlucht ging nog wel door, en hij had toen een klein huurautootje gekozen. Onderweg stonden overal van die grote bakbeesten vast, en hij kwam nog redelijk op tijd bij zijn klant aan ook met dat kleine autootje. De klant helemaal verbaasd dat hij het had gered en dan nog wel in zo’n autootje.
Ik ben zelf ook niet alleen maar positief over grote 4×4’s in de sneeuw. Mijn Landcruiser kon nog wel eens leeg zijn (niet eens achterbank) en dan reed het soms best waardeloos in NL, vooral met ijzel. Mijn 4×4 camper is al wat beter, want die heeft altijd wat gewicht op de achteras.
Als je eenmaal moet remmen of een bocht moet nemen, is het grote gewicht in je nadeel.
Het is een beetje wat @mikeyman hieronder zegt.
Als het daadwerkelijk een half jaar kan sneeuwen, en je gebruikt zo’n auto vaak met mensen of belading erin (in tegenstelling tot 95% in je eentje zo’n ding leeg rijden) dan prima.
Maar hoe gaat het in de US? Echt veel mensen zijn overtuigd van dat ze ook zo’n truck moeten hebben, want 4×4 is mooi. Ook als je in het zuiden van de US woont, waar het vrijwel nooit sneeuwt, en de meeste mensen niet offroad gaan.
En dan wel in je eentje in zo’n 2,5 ton apparaat rond rijden, zonder goede reden.
@fanboy: Wacht even: een FINSE kerel komt … Mag ik je er even op wijzen dat Finnen absolute bazen zijn qua auto rijden en ze uitermate bekend zijn met sneeuw in strenge winters? Denk dat het type auto niet veel verschil heeft gemaakt in dit verhaal.
@lordthunder: Ja klopt helemaal, Finnen kunnen wel rijden en zijn er sowieso aan gewend.
Maar als je daar naar toe gaat, zie je ook niet allemaal van die ontiegelijk lompe trucks rijden. Dat is ook totaal niet nodig, en het kan er zelfs een stuk slechter door rijden, zonder gewicht op achteras. Uiteraard is 4×4 wel fijn.
@fanboy: Pick-up hier word gewoon net zo gekocht als een Vito in NL een werkpaard maar dan met alle luxe, comfort, power, hoge zit en trekt een Vito in tween geen probleem allemaal dingen die je never zal hebben in een Vito dus wie is hier nou gek gij of ik ?
@slowland:
Cool. Geniet ervan!
@fanboy: Ja goede onderbouwing, voor een groot deel heb je goede punten. Maar dat is nou juist wat ik zo lekker vind aan dit type wagens, het is gewoon Fuck jou, im bigger….waar zie je dat nou nog. Want wat zíjn we een extreme mietjes geworden.
@koningjamesversie: Nou ja, helaas verkopen de SUVs hier ook steeds meer. Die zijn niet zo groot als dit, maar de grote SUVs hier hebben wel een beetje hetzelfde statement. Ook al zijn die mogelijk nog nuttelozer ook.
@fanboy: Rijdt heerlijk hoor, rond de 1 op 8 op LPG, ook op de autobahn waar tijdens die rit de Tiguan 1 op 10 liep, lange veerwegen zodat je vlot door de stad en de buurt kan. Ik kan veel meenemen en meestal doe ik dat voor anderen. Lekker goedkoop in mrb en ik vind het leuk om iets onderscheidend te rijden. Zijn daar nou echt zoveel problemen mee????
@5cilinder: Nou ja, voor mijn eigen gereden kilometers heb ik 1 op 8 nooit als acceptabel gevonden, ook niet in een tijd dat ik nog sportieve auto’s dagelijks reed.
En op LPG kan het dan wel iets goedkoper zijn, maar dan heof ik het nog steeds niet.
Maar als je het vergelijkt met een SUV met niet al te zuinige motor, die het nauwelijks beter doet, ja dan is het zo slecht nog niet.
Voor hoe lomp ze zijn, zijn ze nog best zuinig. En ook met gewichten trekken. Beter een V8 half belasten dan een kleine motor volbelasten. In sommige toepassingen zijn ze dus zelfs zuiniger.
Het gaat me echter om dat veel mensen er in hun eentje in rijden, en zo’n bakbeest absoluut niet nodig hebben. Wat komt er van terecht als we allemaal in die dingen gaan rijden?
Het wordt er overigens ook niet veiliger op, zowel niet voor de andere mensen op de weg, als voor je zelf met zo’n ladderchassis en makkelijk op je kant terecht komen.
@fanboy: Wat als iedereen… Tja, dat komt ook mij altijd over als ‘een Trabant voldoet meestal ook prima’. Ik laat mensen liever vrij in hun keuze, aan de reacties hier te zien hebben toch maar weinig mensen trek in een pick-up.
@fanboy: wie ben jij om te bepalen of iemand een auto waard/nodig is. Dat mag iedereen toch lekker zelf bepalen?
Ik bepaal/beslis toch ook niet welke merk bier/frisdrank/wijntje jij moet drinken ‘omdat ik dat vind’?
Leven en laten leven mensen…
@kevinsimon_post: Ik heb dan ook helemaal nooit gezegd dat iemand het niet moet doen.
Maar ik ben vooral blij dat er hier niet zoveel van rondrijden.
@fanboy:
Australië volgend jaar nog droger? lol
Wat een onzinnige, niet onderbouwde opmerking.
De massa indoctrinatie werpt zijn vruchten af.
@fanboy: Wat een geraaskal is dit nu weer ? Heeft zelf een Landcruiser gehad ( was dat een pick-up? dat is pas een hok trouwens) Verder weet je duidelijk niet waar je over praat. USA pick-up’s zijn een genot om te rijden je word er heel relaxed van (spreek wel uit ervaring itt jij ) tussen de 300-450 PK na de echte werk pick-up dik in het leer en enorme confo stoelen hoge zit met geweldig zicht over het andere verkeer, wat een armoede zeg NOT. Meeste modellen zullen jou auto tot een armoede auto degraderen bedoel je.
Vele uitvoeringen met wel 4×4 van alle merken, voor het weekend een trailer erachter met boot/quad/motoren enz . Oftwel wat een kortzichtig gebral en zeer slecht voor je kortademigheid trouwens.
@robusa: Rob, ik zie ook wel het nut van die dingen in. Zelf koop ik een 4×4 en ga daarmee dan op overland trips van een half jaar tot een jaar (nu 2 keer gedaan). Ik heb op zoveel plekken gereden, met zoveel ondergronden, en zoveel weersomstandigheden.
Ik kan een 4×4 dus wel waarderen.
Ook snap ik, en ben ik met je eens dat het voor veel doeleinden beter is dan een Sprinter of Vito, vooral met zo’n klein turbodieseltje, wanneer deze zwaar spul moeten trekken. Dan is de pickup beter.
Hier op de markt staan ook pickups, lijkt me hartstikke handig met al die grote marktkarren.
En ja, ze zullen luxe zijn. En tegenwoordig zijn de instapversies al vlot. Voor sommige werklui een prima koop.
Echter worden die dingen zo gigantisch veel verkocht daar, dat heeft echt niet iedereen nodig.
Het is alsof hier in NL super veel mensen in een bus zouden rond rijden, dat valt reuze mee.
En je kunt niet doen alsof er geen nadelen zijn. Het wordt er echt niet veiliger op. Ladderchassis auto’s zijn echt niet het veiligst wat er is, met een gebrek aan kreukelzone (als je tegen iets anders aan rijdt dan een passagiersauto)
Ze zijn allemaal hoog, liggen snel op hun kant, en een onbeladen pickup is verre van ideaal qua grip in mindere omstandigheden. Verder, een hoog gewicht moet je ook maar weer tot stilstand zien te krijgen met sneeuw en ijzel.
Verkeersdoden per gereden km ligt in de US ook 50% hoger dan hier, ondanks dat iedereen daar grotere auto’s. Of dankzij? Nou ja, dat zal aan meer zaken liggen, ook infrastructuur. Niet alleen aan pickups natuurlijk.
Maar goed, ik vind al dat ik onzinnig bezig ben als ik in mijn eentje in mijn 4×4 camper rijdt. Hoezo 2300 kilo nodig om alleen mezelf te veprlaatsen met een verbruik van minder dan 1 op 10?
Als we dat met zijn allen gaan doen (of een hele grote groep) schiet het niet op. Wordt het alleen maar slechter van.
En dit alles vind ik, terwijl ik niet eens uit kan uit sluiten dat ik niet zelf ooit nog eens zoiets komt.
Want (unibody?) elektrische versies met betere gewichtsverdeling zou al heel veel helpen. Zo’n Rivian lijkt me fantastisch als reiswagen.
@koningjamesversie: Nu, de exemplaren die ik ken (mannen) die zo een “ding” hebben gekocht vorig jaar, hoop ik toch dat ze zich niet voortplanten.
@koningjamesversie: De term mannelijk zegt eigenlijk weinig over de auto, het zegt alles over “mannen”. En dat is niet complimenteus..
@noodlesoup: Ik heb altijd geleerd dat een echte man doet wat hij zelf wil en verantwoordelijkheid neemt voor zijn keuzes. De term “mannelijk” staat daarin tegen enkel voor domme kracht en egoïsme.
Zo’n Ram 1500 doet me toch wel wat hoor. In Nederland particulier niet te doen alleen. En iedereen heeft zijn mening er ook wel over klaar.
Totaal niet thuis in deze vrachtwagens, maar toch wel benieuwd waarom de F-150 stukken beter verkoopt dan de Ram 1500. Veel verschil in kwaliteit, prestaties, betrouwbaarheid etc. ?
@johnhert: Twee bekerhouders meer, hét verkoopargument in de VS
Is de Ford dan echt beter of is dat gewoon een heritage dingetje?
@crepito: ik vind dat ook lastig. Heb ze allemaal >1000km gereden, op de Jappen na. De nieuwe RAM, die er inmiddels al bijna 2 jaar is, is echt een hypermodern ding en had deze by far op #1 gezet. Ik denk dat de koper gewoon conservatief is en het allemaal wel prima vindt. De vorige was een 150, nu maar weer!
@detroitv8: Ik ken ze ook alle drie. En ik moet eerlijk zeggen dat ik de F150 de minste vind. Ik heb zelf een 2018 Sierra, deze rijdt het meest als een luxe auto.
Ik vind de RAM iets te patserig, al heb ik wel een 2007 RAM 1500 als bush truck. Onverwoestbaar dat ding!
Ik vind dit toch wel vet hoor! Jammer dat je er in Nederland alleen in kan rijden als je een Hells Angel bent een dikke bierpens een sik en een paardenstaart hebt of onder de tattoos zit.
@rutgerg: Daar zal diegene die er hier mee rondrijdt het niet mee eens zijn. Het is geen Hells Angel, heeft geen dikke bierpens, geen sik en/of paardenstaart en tattoos heb ik ook nog niet kunnen waarnemen. Hij onderscheidt zich slechts door een enorm opschrift op zijn truck: Proud to be a pigfarmer!
@rutgerg: in de Flevopolder rijden er best veel rond. Vaak van ondernemers in de bouw.
Als ik deze dingen in Nederland zie rijden krijg ik toch altijd een beetje het gevoel dat de berijder een asociale lul is. Laten we wel wezen, het is natuurlijk een ontzettend grote, rijdende middelvinger naar de rest van de maatschappij.
@mennok: sowieso naar alle groen links gekkies en boomknuffelaars, die krijgen gelijk een hartslag van 200 als ze zo’n bak zien ?…maar alle gekheid op een stokje, hier worden we in koekblikjes gedwongen, en doe er niet aan mee trouwens, rij een iets minder grote middelvinger, maar in de states worden miljoenen van die dingen verkocht, de Haag word eens wakker aub ?
@rotjeknor66: Alleen al het aspect ruimte dwingt ons tot andere keuzes. Ik wil de statistieken wel zien per staat of gebied. Ben vaak in Texas geweest, in en rond de steden ziet het wagenpark er toch wel even anders uit dan op het platteland.
@mennok:
Deze opmerkingen zeggen meer over jou dan over de pickup rijder.
@kempenaer: Dat mag jij vinden, ik vind dat grote flauwekul.
Het meest bizarre vind ik nog dat deze dingen als bedrijfsauto blijkbaar financieel uitkunnen in Nederland. Als de Nederlandse overheid nou ergens helemaal los op mag gaan met belasting heffen is het wel op dit soort onveilige, onzuinige en onzinnige hokken. Er zijn voldoende fatsoenlijke en veel veiligere, schonere en praktischere alternatieven.
@erwh: Het feest is er anders al aardig aan het af gaan. Ze zijn een stuk minder voordelig nieuw op kenteken te krijgen. Waar een F-150 (enz.) uit 2016 nog voor 42k op kenteken ging gaan ze nu voor 80/100k. Dat is in de bijtelling toch ff iets minder leuk.
@erwh:
De overheid in dit kapotbelaste land oproepen om nog meer belasting te heffen. Hoe sneu is dat?
@kempenaer: het laat vooral zien hoe sneu het dwalende belastingbeleid van de Nederlandse overheid is.
Onveilig?ik voel mij veiliger in zo’n bak als in een dertien in een dozijn Vitaro.
@toniominestrone: snap ook niet echt waar ze op doelen. F-150 heeft bij de IIHS op (bijna) alle fronten een G label (hoogst haalbare) qua veiligheid.
@toniominestrone: bij een aanrijding met een andere (veel) kleinere auto heb je wellicht enig voordeel van de hoogte en het gewicht. Maar de de verouderde constructie is echt een stuk minder veilig als je bijvoorbeeld tegen een boom aan rijdt of over de kop slaat.
De afgelopen twee weken rond gereden in een ram 1500 classic uit 2019. 5.7 hemi erin, knalrood apparaat.
Moet zeggen, het reed qua comfort en stuurgedrag een heel stuk beter dan ik had verwacht. Ook de afwerking van het dashboard viel me niet tegen.
Maar een beetje vocht op de weg, en elke bocht werd spannend. Teennagel op het gaspedaal en de achterkant haalt je in. Wel leuk, niet veilig.
Ik wil de wereld zoals wij die kennen in Nederland altijd begrijpen en oprecht, ik doe altijd mijn best te geloven dat wij als Nederland maar ook de rest van de wereld ons beseffen dat wij de wereld aan het verneuken zijn. En dan komt men met lijstjes van klootvioolen aan de andere kant van de grote plas die geen Kia Picanto’s kopen?
Man man man wat kansloos dit.
@ghost:
Het gaat hartstikke goed in de wereld. Laat je toch niet zo bang maken. Wel typisch iets voor soy boy Holland trouwens, dat aangeprate schuldcomplex.
@kempenaer: bang? Nou nee.
Teleurgesteld? Ja, onwijs!
2020 en nog steeds gooien we pickups en piemolgroottes in dezelfde reacties… Stay classy reaguuders, stay classy
@toyotafortuner: calvinistische Nederlandse afgunst, en dat is het.
@appeltaartislekker:
Precies. Kleinzielig en benepen. Wat dat betreft zijn Amerikanen een veel royaler volk met meer inbeelding en beleving.
@kempenaer: vind ik ook, je hebt daar ook meer vrijheid en ze gunnen elkaar geluk.
Ik stoor mij enorm aan het feit dat je als persoon niet gewoon mag rijden wat je leuk vindt.
Voor mijn werk rijd ik elektrische en in mijn vrije tijd rijdt ik een chevy blazer 7,4 v8 en een suzuki grand vitara
De blazer vindt ik gewoon een vette wagen met een dik geluid.
Het 2e waar ik mij aan stoor is de enorme onwetendheid van vele regeerders over oorzaak klimaat verandering.
Dit komt namelijk niet tot nauwelijks door Co2 uit stoot en zeker niet door het hele kleine beetje van brandstof motoren die in personenvoertuigen zitten.
Zoek maar even op youtube naarclintel, pieter ritt, marcel crok, susan crockford en nog 700+ wetenschappers die aantonen dat wij misleid worden om financiele redenen.
De bosbranden in Australie komen groten deels door het beleid van milieu activisten.
Voorheen werden stukken bos in de winter afgebrand ter bescherming van de natuur.
Dit mag nu niet meer en zie de gevolgen.
Teven zijn er reeds 183 brandstichters opgepakt.
Geloof niet direct wat er verteld wordt maar als het je interesseert doe een beetje research.
binnen een paar minuten het je een compleet beeld.
Ik ben voor verduurzaming van fossiel slurpende energie maar om andere redenen dan klimaat.
Klimaat gekte is een hoax met een financieel doel.
@markoh:
excuus voor de vele spaties (edit)
@markoh:
Respect voor je verstandige en goed onderbouwde reactie.
Zelf nadenken. Altijd. Niet mee galopperen net de hysterische meute.
Ivar Giaever. Nobelprijs winnaar natuurkunde, heeft ook uitstekend bijdrages geleverd mbt de CO2 global warming nonsens.
http://www.clintel.nl ook een uitstekende groep wetenschappers. Even naar hun wetenschappelijke adviesraad kijken, wie daar allemaal inzitten.
In Amerika natuurlijk dé standaard. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant natuurlijk volslagen idioot. Wel grappig eigenlijk dat de F150 extreem populair is, maar dat er in Nederland vooral geïmporteerde 1500’s en nauwelijks F150’s rijden. Heeft dit met vraag of de voorkeur van DUSA te maken?
@dutchdriftking: Dodge erkent en ondersteunt de verkoop van de RAM/Challenger enz. in Europa, weet dat Van Leersum bijvoorbeeld officieel Dodge (ram) dealer is, hierdoor komen de voertuigen als nieuw/1e hands binnen. Heeft dus ook gewoon zijn 2 of 3 jaar fabrieksgarantie.
Een F-150 of GMC komt hier binnen als een ‘tweedehands’ en krijg je dus alleen garantie van je importeur. Meestal is dit 6 tot 8 maanden.
Dikke, stoere wagens met een heerlijke uitstraling.
Laat mensen lekker rijden wat ze willen.
Dit is geen middelvinger naar anderen. Dit is niet asociaal. Wat een onzin.
Dit zijn mensen die in een vrije samenleving zelf kiezen aan welke auto ze hun geld willen uitgeven. Prachtig.
Nederland is overvol en kapotgenivelleerd en belast. Heel ongezond. Daar krijg je wrijving en kinnesinne van.
Gun anderen het beste en laat ze vrij om te kiezen wat ze willen rijden.
Mooi land Amerika. Fantastisch land.
Greta wou dat ze zich kon omdraaien in haar E-Up! als ze dit allemaal las.
Ik vraag mij af waarom de gmc zoveel minder verkoopt dan de bijna identieke Chevy
@benja01: GMC is de luxere variant van GM dus vaak duurder daarom.
@RobUSA: scheelt de helft in verkopen. Veel
Vallen deze niet onder light trucks waarvoor er andere veiligheidsregels gelden die het voertuig goedkoper maken?
Opvallen dat de top drie helemaal niet voorzien is van chromen details op de neus. De nummers vier, vijf en zes zitten er vol mee. Had het andersom verwacht.
Maar is het nou een lijstje met de best verkochte auto’s ter wereld zoals de titel claimed, of is het een lijstje met de best verkochte auto’s zoals de tekst claimed @willeme ?