• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De duurste Renault van Marktplaats heeft een 1.6 diesel

Auteur: jaapiyo, gepost 19 maart 2017 om 17:59 – 68 Reacties

Afbeelding De duurste Renault van Marktplaats heeft een 1.6 dieselAfbeelding De duurste Renault van Marktplaats heeft een 1.6 dieselAfbeelding De duurste Renault van Marktplaats heeft een 1.6 dieselAfbeelding De duurste Renault van Marktplaats heeft een 1.6 dieselAfbeelding De duurste Renault van Marktplaats heeft een 1.6 dieselAfbeelding De duurste Renault van Marktplaats heeft een 1.6 dieselAfbeelding De duurste Renault van Marktplaats heeft een 1.6 dieselAfbeelding De duurste Renault van Marktplaats heeft een 1.6 diesel

Renault-Espace
Hint: het is geen Renault 5 Turbo.

Zo weinig cc’s dat je bijna geneigd zou zijn de hulp in te roepen van Robert Schumacher. Maar, het is niet zo gek dat de duurste Renault op Marktplaats maar zo’n kleine moteur tot zijn beschikking heeft, want motoren groter dan 1.6-liter zijn dezer dagen interdit in Renault’s personenwagens.

Waar de Fransen vroeger nog wel eens een 3.5-liter groot VQ-blok van Nissan in haar dikste modellen lepelden, hebben ze nu definitief gekozen voor downsizing. Toch moet je maar liefst 62.450 Euro meebrengen voor dit tweedehandsje. Zoals ze in goed Frans zouden zeggen: HOE DAN???

Ten eerste is de term tweedehandsje eigenlijk niet van toepassing op deze blubberdikke Espace. Er staan pas 10 kilometers op de teller. Daar Renault voor zover wij weten nog niet gefuseerd is met Ferrari, hebben we geen goede reden om aan deze kilometerstand te twijfelen. Vooral niet omdat de auto uit 2017 komt. De verkoper heeft het dan ook over een auto die nieuw uit voorraad leverbaar is.

Ten tweede is deze Espace een toonbeeld van Franse luxe. Na jarenlang aangemodderd te hebben met het vorige model (aankoopadvies) dat op de markt was van 2002 tot en met 2014, kwam er eindelijk weer een nieuw model Espace op de markt. Renault wist eigenlijk niet goed wat ze moesten doen met het model dat samen met de Chrysler Voyager aan de wieg stond van het MPV-segment medio jaren ’80. Niemand wilde immers meer echt zo’n ding.

De nieuwste Espace heeft dan ook crossover-achtige trekjes, wat de looks ten goede komt. Vooral in deze kleur die Renault Noir Amethyste noemt is het een markante verschijning. Van binnen heb je echter de ruimte die je gewend bent van de grote Renault. Indien gewenst kan je deze ruimte aankleden met leder in verschillende kleuren die zelfs de grootste chocolade-hater doen verlangen naar een doos bonbons, zoals bij dit exemplaar. Très chic.

Dankzij features als de verwarmde voor- en achterstoelen, verwarmde voorruit en vooral het panoramische dak doet deze Espace een beetje denken aan de Avantime, die in dat opzicht zijn tijd…Nee ik maak ‘m niet. Je kan de dure Fransoos oppikken bij Terwolde in Assen.

Ook interessant!

  • Dit is de duurste diesel van Marktplaats
  • Nieuwste Renault 5
    Dit is de nieuwste Renault 5 van Marktplaats
  • Renault 5 automaat is rijdende tijdmachine
  • Dit is de allerdikste Renault van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

espace, marktplaats, occasion, paars, Renault

Vorig bericht: « Hamilton zou wel eens kunnen stoppen als hij de titel wint
Volgend bericht: Auw! Zeldzame McLaren F1 GTR crasht op Goodwood »

Lees Interacties

Reacties

  1. smotsholle zegt

    19 maart 2017 om 18:05

    Niet echt een ding voor mij, maar het interieur is wel lekker samengesteld!

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      19 maart 2017 om 18:53

      @smotsholle: 50 tinten grijs op de achterbank.

      Login om te reageren
      • hight96 zegt

        20 maart 2017 om 09:13

        @awesome: Dat wordt pas interessant als hij tweedehands is..

        Login om te reageren
  2. carlover66 zegt

    19 maart 2017 om 18:10

    Hele grote stap voorwaarts, maar voor 60 mille koopt toch werkelijk niemand een Renault. Zo’n auto wordt pas interessant voor de doelgroep als die ècht tweedehands is.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 maart 2017 om 18:17

      @carlover66:

      Voor hoeveel zou zo een ding de fabriek uitrollen ??
      Meer of minder dan 15.000 euro ..

      Login om te reageren
      • carlover66 zegt

        19 maart 2017 om 18:24

        @lincoln: Veel heb ik er tot nog toe niet zijn rijden. Niet gek ook, gezien de prijs. Je moet toch behoorlijk wat huisvaderbloed in je hebben om dan voor dit te kiezen. Zullen we de discussie over de (misschien wel slechte) betrouwbaarheid maar achterwege laten? Voor 60k gaat het gros toch echt bij de oosterburen shoppen.

        Login om te reageren
        • ronaldddvos zegt

          19 maart 2017 om 18:29

          @carlover66: ik liep stage bij de plaatselijke renault dealer, als monteur, we hadden elke week wel 1 op de brug voor een afleverbeurt.

          Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          19 maart 2017 om 18:32

          @carlover66: misschien is het ook wel betrouwbaar.
          De Duitse merken hebben ook veel (dikke) kwaliteits issues gehad, maar nog steeds worden ze als degelijk of premium gezien

          Login om te reageren
          • carlover66 zegt

            19 maart 2017 om 18:38

            @rufctr01: hoewel ik de auto een zeer grote vooruitgang vind (ik heb er zelfs in gereden) zul je mij niet meer in een Renault zien. Ik heb een aantal jaar geleden een Megane geleast en spreek dus uit ervaring. Volgens mij zaten mijn Mercedessen en Golf IV vroeger toch echt wat beter in elkaar. Neemt niet weg dat ik deze Espace oprecht best netjes vind uitzien. Maar kijk die prijs! Daar kun je zoveel moois voor kopen…

            Login om te reageren
        • lincoln zegt

          19 maart 2017 om 18:36

          @carlover66:

          Tja .. Vind het werkelijk een prachtige auto ..
          Prijs is in guldens ruim anderhalve ton !!
          Met 3 deuken en gescheurde bumper en war brandende dashboard lampjes nog maar de helft ..

          Bijzondere handel dus ..

          Login om te reageren
          • carlover66 zegt

            19 maart 2017 om 18:40

            @lincoln: als particuliere koper daarom geen haar op mijn hoofd. En iedereen met verstand zal het beamen. Lekker 4 jaar leasen zou ik zeggen.

            Login om te reageren
            • dieselkameel zegt

              19 maart 2017 om 18:49

              @carlover66: koop voor dat geld liever een mooie R klasse. Deze auto is er wat mij betreft op achteruit gegaan, de vorige was ruimer en was aardig revolutionair. Deze is dat ondanks de afwijkende looks niet.

              Login om te reageren
              • carlover66 zegt

                19 maart 2017 om 18:53

                @dieselkameel: nou ja, als het dan moest misschien een BMW 2 serie of een Sharan nieuw, maar heel blij word je daar ook allemaal niet echt van. Die R-klasse is me te heftig, veel te duur in onderhoud en toch wel ouderwets. Een leuke X5 occasie zou me nog wel kunnen bekoren denk ik, al is dat een SUV, maar voor 60k zul je vast wel een leuke kunnen vinden. Daar zou m’n hart toch wat sneller van gaan kloppen.

              • dieselkameel zegt

                19 maart 2017 om 19:31

                @carlover66: ook aan een S Max gedacht? Zijn heerlijk ruim en rijden nog verassend lekker. Het vorige model Volvo XC90 zou qua ruimte ook nog wel een mogelijkheid zijn denk ik.

              • granlusso zegt

                21 maart 2017 om 12:10

                @dieselkameel: S-Max Vignale met de 2.0 EcoBoost, perfect!
                Overigens mag de vorige S-Max, vooral na de facelift, er ook nog wezen.

          • super zegt

            19 maart 2017 om 19:50

            @lincoln:
            misschien kun je het omrekenen naar florijnen

            Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          19 maart 2017 om 19:03

          @carlover66: maar welke grote Duitser zou je dan voor 60k willen aanschaffen? Een 3 serie bijvoorbeeld tikt dat al snel aan, en groot kan je die niet bepaald noemen…

          Login om te reageren
      • lekbak zegt

        19 maart 2017 om 18:50

        @lincoln: ik kan me zomaar voorstellen dat de afschrijving van de ontwikkelingskosten zo’n beetje gelijk is aan de productiekosten.

        Login om te reageren
      • draadloos zegt

        19 maart 2017 om 20:22

        @lincoln: zoiets denk ik. Een nieuwe 206 koste destijds de fabriek 2600 euro..

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      19 maart 2017 om 20:21

      @carlover66: Ze moeten toch echt eerst een eerste eigenaar hebben gehad voordat het een tweedehands wordt he… Als je meer als 5 volwassen moet vervoeren kijk je al snel in een duur segment. Full option uitvoering plus CO2 tax drijf de prijs ook flink op.

      Login om te reageren
  3. maxhunter zegt

    19 maart 2017 om 18:10

    Nu nog een trekhaak en 10k korting dan mag hij op de oprit.

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    19 maart 2017 om 18:11

    Ding gaan alleen maar stijgen in prijs ..
    Prima belegging dus ..

    Login om te reageren
  5. ronald zegt

    19 maart 2017 om 18:17

    Dan liever een ford Smax 210 pk 2.0 TDCI met wat opties

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      19 maart 2017 om 18:39

      @ronald: toch liever een 2.5 turbo 5 cilinder benzine s-max hier dan…

      Login om te reageren
      • ronald zegt

        19 maart 2017 om 18:52

        @tjorque: helemaal mee eens maar die is niet meer nieuw te koop helaas

        Login om te reageren
        • tjorque zegt

          19 maart 2017 om 19:44

          @ronald: tja, nieuw en kopen… met mijn financiële status = Dacia.
          Doe me dan maar een leuke occasie :D

          Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    19 maart 2017 om 18:21

    Toch doet zo’n schraapmotor afbreuk aan de luxe en stijl. Ik heb een aantal jaar ervaring met de vorige generatie Espace met de 3.5V6, dat maakt er een heerlijke reiswagen van die bovendien bloedhard van z’n plek komt. Maargoed, met een vebruik van 1op8 van die V6 ben je met dat dieseltje wel een stuk beter af natuurlijk.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      20 maart 2017 om 08:58

      @trustmeiamanengineer: bij Renault/Nissan hebben ze ook een prima 3.0 diesel die geschikt is voor het brengen van luxe gevoel bij personen auto’s. Dus dat hoeft het probleem niet te zijn bij Renault.

      Login om te reageren
  7. soundgarden zegt

    19 maart 2017 om 18:35

    Verschrikkelijke foto’s. Smartphone handelaar. Verder is dit ding veel te lomp en de achterkant klopt niet ofzo.

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      19 maart 2017 om 20:56

      @soundgarden: Die vent kijkt wel heel erg blij op foto 5

      Login om te reageren
  8. introductiemap zegt

    19 maart 2017 om 18:36

    Ik vind het best een fraai ding!

    Login om te reageren
  9. sracert zegt

    19 maart 2017 om 18:40

    Mocht je aan bejaarde vervoer doen: Dit is hem!. Kan geen enkel ander comfort tegenop en de oudjes worden niet misselijk.

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    19 maart 2017 om 18:40

    Ik vind het de gaafste mpv die er is. Die crossover-look doet hem goed. Lijkt me ook een heerlijke reisauto.

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      19 maart 2017 om 19:18

      @berlinetta: x2. Ik ben helemaal niet french-minded. Maar dit is echt een pracht van een auto. Zowel interieur als de buitenkant. Kameraad van me heeft eentje in het goud/groen en is echt een zalige auto. In belgie zie je ze trouwens wel een pak meer rijden.

      Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    19 maart 2017 om 18:45

    Is dit niet gewoon die luxe lijn waarvan de naam mij even ontschoten is maar bij andere merken Vignale, Ad Personam, Individual en dat soort kreten heet?

    Overigens vind ik het vanaf het zij-aanzicht net een schoen. Net als de eerste HR-V

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      19 maart 2017 om 19:00

      @gulli: Ja, de Initiale-lijn van Renault is vergelijkbaar met Vignale met de luxedivisies die jij noemt.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        19 maart 2017 om 19:16

        @Edge: ja die ja :P Staat ook gewoon met koeienletters op de auto zie ik nu :)

        Login om te reageren
  12. awesome zegt

    19 maart 2017 om 18:58

    Voor 65k verwacht je een fatsoenlijke fotoshoot en geen foto’s waar de verkoper met z’n bolle kop op staat.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      20 maart 2017 om 07:35

      @awesome: dat dacht ik dus ook.

      Login om te reageren
  13. robert110 zegt

    19 maart 2017 om 19:06

    Dat wil je toch niet zo’n luxe schoolbus? Voor pa is het fijn, dat ie in alle rust en luxe naar zijn werk kan rijden, maar mij lijkt toch dat het interieur minder geschikt is voor plakvingers, limonade vlekken en honden kots.

    Login om te reageren
  14. viezefreddyw zegt

    19 maart 2017 om 19:16

    Geen puntje van kritiek, maar in mijn ogen is de duurste Renault op concurrent AutoScout24 wél een artikel waard. Want wat een prachtig ding!
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=305733465

    Login om te reageren
  15. Gulli zegt

    19 maart 2017 om 19:19

    Overigens, waarom maakt Renault nog steeds dashboards (en vooral het stuur) alsof ze de afgelopen 25 jaar niet hebben opgelet? Wat een saaie grauwe plastic bende is dat nog steeds. Volgens mij zat hetzelfde plastic ook in de eerste generatie Twingo!

    Login om te reageren
  16. desjonnies zegt

    19 maart 2017 om 19:31

    Over een ding kunnen we het eens zijn :
    Fransen kunnen helemaal nix.
    Fransen hebben nog nooit iets uitgevonden
    Fransen hebben het fenomeen auto pas 14 jaar geleden weten te ontdekken
    Fransen spreken een afschuwelijke vreemde taal.
    Fransen eten uitsluitend knoflook
    Fransen pissen flessen vol die ze als witte wijn exporteren.
    Fransen zijn overtuigd dat de aarde plat is
    Fransen kunnen maar één ding :
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/92/62/29/9262291e39571f528b8aa4ed1d2881b2.jpg

    Login om te reageren
    • super zegt

      19 maart 2017 om 19:35

      @desjonnies:
      ziet er meer uit als noord afrika ergens.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        19 maart 2017 om 19:59

        @super:

        Dat heet tegenwoordig Parijs ..

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          20 maart 2017 om 13:23

          @lincoln: Hahaha, scherp!

          Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      19 maart 2017 om 19:49

      @desjonnies: Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij dat vind. En stiekem vind je dat ook niet. Ja, het Franse brood is heerlijk. Maar Fransen kunnen een hele hoop. Zo heb ik het Louwman Museum een aantal keren bezocht en daar staan een hoop Franse auto’s. Maar ook niet zomaar wat auto’s maar auto’s die echt wat betekend hebben de afgelopen jaren.

      Maar eigenlijk hoef ik jou dat niet uit te leggen.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      19 maart 2017 om 19:57

      @desjonnies: gelukkig, jij snapt het.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 maart 2017 om 20:05

      @desjonnies:

      Inmiddels is dat idd zo ..

      Twee oorlogen geleden had het een cynische opmerking geweest ..

      Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    19 maart 2017 om 19:46

    61 ruggen vragen voor een schraapmotor wagen is de beste meme!

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      19 maart 2017 om 20:11

      @toyotafortuner: edit: Zoveel geld vragen voor een schraapmotor wagen is de bestw meme!

      Login om te reageren
      • denniyo zegt

        20 maart 2017 om 15:10

        @toyotafortuner: die schraap motor van jou levert wel gewoon 200PK en daar hebben ze geen hybride voor nodig, kortom bij de meeste toyota’s gaat je dat niet lukken.

        Login om te reageren
  18. thomasthomas zegt

    19 maart 2017 om 19:57

    Aach ja 100k voor een Q5 met 4 cilinder kan ook. Sta niet meer van de prijzen te kijken. En als je 20 jaar geleden zou zeggen ik koop een Golf voor 142.000,- gulden zouden je opsluiten in een psychiatrische inrichting.

    Login om te reageren
    • carlover66 zegt

      19 maart 2017 om 20:17

      @thomasthomas: met alle liefde 100 voor een Q5, dan 62 voor dit. Dat is toch in alle opzichten net een tandje fatsoenlijker.

      Login om te reageren
      • basbasbas zegt

        19 maart 2017 om 21:19

        @carlover66:

        Login om te reageren
      • racerx zegt

        20 maart 2017 om 13:25

        @carlover66: Nee dankje, dan liever de Renault. Ook als die evenveel moest kosten als een Q5…

        Login om te reageren
  19. nopetrolnofun zegt

    19 maart 2017 om 19:58

    Dit past in het lijstje ‘ top 5 lelijkste auto’s ‘ wat mij betreft.

    Login om te reageren
  20. ivofga zegt

    19 maart 2017 om 20:01

    Nummerplaathouder achter zit scheef. Krijg er spontaan tics van, zo’n 62.000.

    Login om te reageren
  21. jippie zegt

    19 maart 2017 om 20:14

    Een 1.6-je in zo’n grote bak. Dat moet haast wel een drama zijn om mee te rijden. Behalve dat zie ik dit soort motortjes geen 300.000km meegaan.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 maart 2017 om 20:18

      @jippie:

      Douw je er een nieuwe in ..
      Hoe moeilijk kan dat zijn ??

      Login om te reageren
  22. vonklausenburg zegt

    19 maart 2017 om 20:53

    Renault is leuk bezig! De Clio ziet er volwassen uit, de Captur is ongekend populair bij 60+ jaar oude mensen. De Laguna, excuus Talisman, ziet er ook mooi en strak uit. De Megane idem. Over betrouwbaarheid en dergelijke spreek ik niet. Maar het ziet er goed uit, volwassen, sportief en ook een beetje wulps.

    Login om te reageren
  23. lemster zegt

    19 maart 2017 om 23:39

    Ik vind er helemaal niks aan dit. De oude Espace ben ik gek op. Die met de plastic body. Dit is een hele hoop niks.

    Login om te reageren
  24. stekkerkoning zegt

    20 maart 2017 om 01:06

    Mooie auto, maar een ruimtewagen is het helaas niet meer. Vooral als er een panoramadak inzit valt de hoofdruimte niet mee. Heb er daarom altijd wat ambivalente gevoelens bij, hij maakt zijn naam niet meer waar. Maar bon, het heeft inderdaad wel wat weg van de Avantime en in paars (noir améthyste) verkrijgbaar. Ook kun je er donder op zeggen dat niet de halve buurt er één rijdt, al is het maar omdat Renault niet aan plugin-hybrides doet. Genoeg dat voor de huidige Espace pleit.

    Toch is die vorige wel mooi oud geworden. Had binnen een bak ruimte, en was inderdaad verkrijgbaar met een 3.5 V6. Zes cilinders en diesel kon als 3.0 dCi. Dat was een luxe vorm van hogesnelheidsreizen.

    Login om te reageren
  25. pinut187 zegt

    20 maart 2017 om 07:37

    Ben ik blij dat ik nooit in dit segment hoef te shoppen..

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      20 maart 2017 om 10:36

      @pinut187: Want je kan niet raak schieten?

      Login om te reageren
  26. mrrallycross zegt

    20 maart 2017 om 11:00

    Saaie kleur

    -edit: gelukkig wel een sprankelende reactie!-

    Login om te reageren
  27. KEV9 zegt

    20 maart 2017 om 11:45

    Heb vorige maand een testrit gemaakt met zo’n auto en ik moet zeggen, kwa comfort weten de Fransen de Duitsers toch op een enorme manier de loef af te steken.

    Login om te reageren
  28. denniyo zegt

    20 maart 2017 om 15:06

    gewoon voorde helft van het geld in Duitsland op te halen, wel met iets meer kilometers maar meer dan 10k hebben ze voordat bedrag niet gereden. Kortom tip van flip opzoek naar iets anders dan anders met veel ruimte shop in Duitsland.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North