• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De gaafste Mulsanne maakt Bentley niet zelf

Auteur: Loek, gepost 14 februari 2018 om 22:30 – 34 Reacties

Afbeelding De gaafste Mulsanne maakt Bentley niet zelfAfbeelding De gaafste Mulsanne maakt Bentley niet zelfAfbeelding De gaafste Mulsanne maakt Bentley niet zelfAfbeelding De gaafste Mulsanne maakt Bentley niet zelfAfbeelding De gaafste Mulsanne maakt Bentley niet zelfAfbeelding De gaafste Mulsanne maakt Bentley niet zelfAfbeelding De gaafste Mulsanne maakt Bentley niet zelfAfbeelding De gaafste Mulsanne maakt Bentley niet zelf

Ares Mulsanne Coupé
Dat doet Ares voor ze.

Om te beginnen is ondergetekende niet de grootste fan van Bentley. Uiteraard is zo’n grote luxe slee heel gaaf, maar voor mij liever een Rolls-Royce als ik naar de gehele line-up kijk. Toch komt mijn favoriete “nieuwe” Rolls of Bentley uit de schappen van die laatste, de Brooklands staat namelijk hoog op de droomlijst. De coupéversie van de Arnage combineert de stijl van een statige sedan met een hele elegante coupévorm en is wat mij betreft de perfecte luxeauto. Jammer dat de Brooklands niet meer gemaakt wordt. Om de Arnage-opvolger Mulsanne als coupé te zien zul je toch je verbeelding moeten gebruiken. Tot nu.

Designhuis Ares Design presenteert namelijk de Mulsanne Coupé. Datzelfde perfecte recept: een statige limo die als verkorte versie met twee deuren nog stijlvoller wordt. Ares is vooral bekend om een heleboel renders en een handjevol daadwerkelijk gebouwde auto’s, in ieder geval zijn ze van plan om al hun ideeën te gaan bouwen. Van de Mulsanne Coupé is alvast een echt exemplaar gebouwd. Op de foto’s is te zien dat het ombouwen van de Bentley vooral handwerk is. Aan het afgebouwde product zie je dat echter niet af.

Terwijl Bentley wat merkwaarden in de open haard gooit, dankzij de aankomende Bentayga V6 Hybride, kun je dus bij Ares terecht voor een “echte” Bentley. Over de prijs en technische gegevens is niks bekend, waarschijnlijk ligt de standaard V8 motor in het vooronder, maar met het coupédieet zal de Mulsanne Coupé sneller zijn dan de echte Mulsanne. Misschien dat Bentley meeleest en zelf met het idee van Ares aan de slag gaat. Ik ben voor.

UPDATE: het schijnt dat dit dezelfde Mulsanne is als deze versie van mcchip-dkr. Blijkbaar werkt Ares met hen ‘samen’ aan dit project.

Ook interessant!

  • Nog iemand interesse in dé ultieme Bentley?
  • Volgende Bentley Mulliner
    Volgende Bentley Mulliner wordt laatste met W12
  • https://www.autoblog.nl/nieuws/twaalfcilinder-limousines-door-de-jaren-heen-894390
    Bentley Flying Spur Mulliner moet Mulsanne doen vergeten
  • Bentley lanceert een betaalbare driewieler

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

ares, Bentley, Coupe, mulsanne

Vorig bericht: « Welk automerk is in 2018 het meest betrouwbaar?
Volgend bericht: De nieuwe Citroën Berlingo is officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. janmetdelangeachternaam zegt

    14 februari 2018 om 22:38

    Wauw, dit is echt gruwelijk vet

    Login om te reageren
  2. drdre1 zegt

    14 februari 2018 om 22:39

    Ik vind de deuren een beetje uit verhouding met de uitgestrekte body. Verder vast luxe in overvloed.

    Login om te reageren
  3. tvklarenbosch zegt

    14 februari 2018 om 22:41

    Heel erg mooi

    Login om te reageren
  4. misterdrogba zegt

    14 februari 2018 om 22:43

    Wauw.. je wederhelft naast je en cruisen doorheen Europa met dit. Mocht ik het geld hebben…

    Login om te reageren
    • marcodtc zegt

      15 februari 2018 om 08:59

      @misterdrogba: wauw… je wederhelft naast je, haar iets jongere zussen op de achterbank en wat reserve vriendinnen in de volgauto en cruisen door Europa. There, I fixed it for ya ;)

      Login om te reageren
  5. Senne zegt

    14 februari 2018 om 22:46

    Heel erg mooi, maar geen enkele nieuwe Bentley gaat nog in de buurt komen van de laatste Brooklands.

    Dat blijft (voor mij) de über Bentley…

    Login om te reageren
  6. fietsenmaker zegt

    14 februari 2018 om 22:48

    Deze coupe versie van de Mulsanne zal toch hopelijk ook, in tegenstelling wat in het bovenstaande bericht geschreven staat, de karakteristieke 6¾ litre v8 mee krijgen?

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      15 februari 2018 om 07:58

      @fietsenmaker: ja hij krijgt een gekietelde versie van de 6.75 litre V8. Met meer dan 700 ps en 1100Nm als ik het persbericht mag geloven. Voor ruim 7 €-ton ben je helemaal het mannetje!

      Login om te reageren
  7. weekert zegt

    14 februari 2018 om 22:51

    Ik ben nog steeds niet gewend aan de Mulsanne, dit helpt gelukkig wel een beetje.

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  8. kapiteinaudi zegt

    14 februari 2018 om 23:02

    Toch jammer dat zo’n grote coupes/cabrio’s als de Brooklands/Azure en Phantom Coupe/DHC niet meer bestaan. Oke, de Maybach S 560 en RR Dawn. Hoewel dat dan toch meer een plebsmobielen zijn in vergelijking.

    Login om te reageren
  9. jorden zegt

    14 februari 2018 om 23:10

    @720s Mulsanne W12!? Nee u bent geen Bentley fan idd.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      15 februari 2018 om 00:44

      @jorden: er was een tijd dat je niet hoefde na te denken omdat elke Bentley een V12 had. De Brooklands periode zegmaar. Sindsdien heb ik het niet meer gevolgd. Foutje!

      Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        15 februari 2018 om 07:56

        @720s:
        In de Brooklands-periode had elke Bentley een V8.
        Die W12 is pas in de nieuwere modellen gekomen. Daarvoor heeft Bentley nooit een meer dan 8 cilinders gehad.

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          15 februari 2018 om 09:02

          @sabrerator: hm, dan ben ik gigantisch in de war. Altijd gedacht dat alles van formaat Bentley/RR/S Klasse een 12 cilinder heeft gehad

          Login om te reageren
          • Jochen zegt

            15 februari 2018 om 18:45

            @720s: nooit, dat is pas iets van de laatste 2 decennia en vooral Duits

            Login om te reageren
  10. granlusso zegt

    14 februari 2018 om 23:27

    De C-stijl moet veel dikker naar mijn mening, zoals de laatste Bentley Brooklands, dat maakt het veel herkenbaarder als ‘origineel’ Bentley (wat het natuurlijk niet is).

    Verder zit ik ook wel te wachten totdat Bentley een übercoupé van de Mulsanne gaat bouwen. Lijkt me gaaf om te zien!

    Login om te reageren
  11. healey zegt

    14 februari 2018 om 23:31

    Die hoofdsteunen achterin zitten bijna klem. Verder wel een mooi automobiel.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      15 februari 2018 om 08:03

      @healey: Viel me later ook op. Het lijkt ook wel alsof de linker wat meer naar de hoek zit dan de rechter.

      Login om te reageren
  12. mashell zegt

    14 februari 2018 om 23:34

    Hebben ze heel de wagen (niet eens onaardig) verbouwd, zijn ze vergeten het spuuglelijke Mulsanne front aan te pakken. Gemiste kans in het kwadraat. Nu is de S-klasse Coupe nog steeds de mooiste grote coupé.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      15 februari 2018 om 12:03

      @mashell: ik had precies dezelfde gedachte.

      Login om te reageren
  13. Edge zegt

    14 februari 2018 om 23:45

    Jezus christus, hoeveel projecten tegelijk neemt die Danny Bahar met Ares aan? Het ziet er in ieder geval wel goed uit, en dit keer zijn het ook echt foto’s in plaats van renders. Top!

    Login om te reageren
  14. rrvliet zegt

    14 februari 2018 om 23:50

    Ik had van opzij niet eens door dat ik niet naar een brooklands zat te kijken. Zelfde lijnen, grote klasse. Dit is mijn favo bentley samen met de brooklands. Fantastisch

    Login om te reageren
  15. MaartenD zegt

    14 februari 2018 om 23:54

    Beeldschoon

    Login om te reageren
  16. kukuk zegt

    15 februari 2018 om 00:34

    Ik vind de deuren te kort

    Login om te reageren
  17. mopar zegt

    15 februari 2018 om 03:02

    Als je op foto 5 kijkt valt het me eigenlijk tegen om te zien dat zelfs een merk als Bentley tegenwoordig aan kostenbesparing doet door de deuren en vloeren aan de binnenzijde niet mee te spuiten. Dat werd vroeger namelijk wel gedaan. Er hoeft natuurlijk geen blanke lak aan de binnenzijde te zitten maar het zou wel mooi zijn als ze tenminste de basis kleur hadden doorgetrokken naar de binnenzijde. Ook een gedeelte roestpreventie van binnenuit.

    Ik zeg dit omdat veel merken dit vroeger namelijk wel deden. Ik moest eens het deurpaneel van mijn E65 eraf halen om mijn raammechanisme te vervangen en de binnenzijde van de deur was keurig in de lak kleur meegespoten, weliswaar niet met dezelfde afwerking als de buitenzijde maar het was tenminste geen onbewerkt metaal.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      15 februari 2018 om 04:58

      @mopar: Dit ook niet hoor. Onbewerkt metaal glimt eerst en is daarna al snel bruin. Hier zit gewoon een lekkere primer laag op. En ongetwijfeld het goede spul wat daadwerkelijk afdicht.

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        15 februari 2018 om 05:01

        @lekbak: Ik mag het hopen. Toch jammer dat ze niet de kleur ook eff meenamen aan de binnenkant. Ook al zie je er niets van, bij wagens van dit kaliber en deze prijzen mag je toch verwachten dat ze zelfs op de plekken waar je dat niet kan zien toch alles netjes afwerken.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          15 februari 2018 om 05:05

          @mopar: Ik denk dat die tijd al enkele jaren achter ons ligt. Ook deze merken hebben accountants. En de klanten zien het toch nooit. Maar gevoelsmatig ben ik het helemaal met je eens.

          Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      15 februari 2018 om 08:25

      @mopar: ik mag hopen dat het verzinkt staal oid is wat ze gebruiken, als dat goed is toegepast voegt een laklaag eigenlijk niks toe. Voor het exterieur wel vanwege krassen, steenslag etc, interieur heeft buiten een gevoel van afwerking geen nut. Hoeveel eigenaren zullen dat zien :)

      Login om te reageren
  18. tdu2zonda zegt

    15 februari 2018 om 03:20

    Hier is al een artikel over geweest. De Mulsanne Coupé van McChip-dkr. Dit is hetzelfde project. McChip heeft de conversie voor Ares gemaakt :)

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      15 februari 2018 om 08:39

      @tdu2zonda: thanks, heb het er even als update bijgezet!

      Login om te reageren
  19. viezefreddyw zegt

    15 februari 2018 om 06:06

    Nee, nee hoor nee. De Brooklands, dat is een Bentley!

    Login om te reageren
  20. wjeurs zegt

    15 februari 2018 om 10:22

    Combinatie tussen raam en daklijn en de deuren is nog niet helemaal raak, maar erg tof project!

    Login om te reageren
  21. MAB zegt

    15 februari 2018 om 11:39

    Nergens voor nodig in mijn ogen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North