• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De goedkopere Audi e-tron heeft een prijs

Auteur: Loek, gepost 9 augustus 2019 om 17:36 – 50 Reacties

Audi e-tron 50 quattro


Wat scheelt het?

De Audi e-tron (rijtest) weet voor de nodige opschudding te zorgen. Alle specificaties van de auto zijn netjes, maar de aanschafprijs zit hem vooral in de ‘premium-kwaliteit’, aangezien het rijbereik van 400 km voor een vanafprijs van 84.000 euro niet echt geweldig is. Nou is dat in zijn segment ongeveer de norm, maar voor pure actieradius hoef je de e-tron 55 quattro niet als beste te bestempelen.

Goed, vooral die 84.100 euro is een dingetje. Dat is een flinke smak geld voor een auto met zulke compromissen vergeleken met veel goedkopere auto’s. Je moet niet vergeten dat het een gigantische SUV is die als ‘Q6’ wordt gepositioneerd, maar dan nog. Audi lost het op door de e-tron 50 quattro te introduceren. Deze krijgt een kleinere accu (71 kWh), daardoor iets minder kracht (230 kW of 313 pk) en dus ook iets minder bereik (van 400 naar 300 km). In mijn eigen woorden: dat is prima, als de prijs daarmee een rug of 10-15 zakt.

Audi e-tron 50 quattro

En nee, ik heb geen glazen bol. Audi verbaast mij eveneens met de aangekondigde prijs van 71.900 euro. Dan heb je de Launch Edition met LED voor- en achterlichten, 20-inch lichtmetalen velgen, MMI navigatie plus, de Audi virtual cockpit, parkeerhulp plus (met 360 graden weergave), adaptive air suspension, metallic lak, elektrisch bedienbare voorstoelen met geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel, lichtpakket en automatisch dimmende buitenspiegels. Netjes, voor een kale. De pakketten met nog meer opties, waaronder bijvoorbeeld de digitale buitenspiegels, kunnen oplopen tot zo’n 82.900 euro. Losse opties zijn daarbij waarschijnlijk niet inbegrepen.

Mocht je 300 km actieradius meer dan genoeg vinden, dan kun je nu voor een vrij degelijke prijs een Audi e-tron krijgen. De auto is per direct te reserveren, Audi wil de auto eind 2019 bij de dealers hebben staan. Niet perse om Audi als schuldige aan te wijzen hierin, maar productieverwachtingen kunnen bij EV’s alle kanten op schieten. Desalniettemin heeft Audi nu wel veruit de goedkoopste elektrische premium-SUV in de aanbieding. Moet je ze toch meegeven.

Audi e-tron 50 quattro

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Dit is een mogelijke prijs voor de Audi e-tron GT
  • Audi e-tron SUV concept
    Audi toont mysterieuze nieuwe e-tron SUV
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range

Nieuwste artikelen

  • Deze Lamborghini Temerario gooit zijn accu's in de prullenbak
    Deze Lamborghini Temerario gooit zijn accu’s in de prullenbak
  • Dynamische walrus zet indrukwekkend record neer
    Dynamische walrus zet indrukwekkend record neer
  • Verpest je Revuelto voor enkele tienduizenden euro's
    Verpest je Revuelto voor enkele tienduizenden euro’s
  • Meer dan 16.000 C3's en DS3's staan met stof op de oprit
    Meer dan 16.000 C3’s en DS3’s staan met stof op de oprit
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, geld, SUV

Vorig bericht: « Productiemijlpaal MINI is bepaald niet miniscuul
Volgend bericht: McLaren gaat nu écht de Indy 500 in »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    9 augustus 2019 om 17:39

    Leuk voor een kleine groep mensen die m nu net wel mogen/kunnen leasen.
    Maar ik neem aan dat de meeste mensen die er 1 wilde, de eerste 55 editie al hebben besteld.
    En 300 in het echt, in de winter, gaat toch richting 150km neem ik aan? Dan wordt het lastig voor mensen die een keer een avond niet kunnen laden maar de dag erna m toch moeten gebruiken.

    Login om te reageren
  2. tjorque zegt

    9 augustus 2019 om 17:40

    Morgen doet tesla nog even 20k van de prijs van de X en dan hebben ze weer de goedkoopste “priemejum” suv

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      9 augustus 2019 om 18:29

      @tjorque: Tesla premium?

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        9 augustus 2019 om 23:23

        @lekkerlinksrijden: “priemiejum” sjah… vooral omdat ze vandaag aan de top staan qua technologie (zowel soft als hardware) dát is “premium” bij tesla.

        Iemand die daar belang aan hecht (ik bijvoorbeeld) vindt tesla top.
        Iemand die meer belang hecht aan het uiterlijk zal meer geneigd zijn om Audi te kopen.

        Login om te reageren
        • haroldv zegt

          9 augustus 2019 om 23:40

          @tjorque: sinds wanneer is Tesla technisch top? Kan je dat ook onderbouwen, ik lees veel drama verhalen op technisch én onderhoudsgebied.

          Login om te reageren
          • mcshine zegt

            10 augustus 2019 om 06:13

            Nog nooit er in gereden zeker?

            Login om te reageren
          • tjorque zegt

            10 augustus 2019 om 08:06

            @haroldv: ik léés ook vooral veel drama. Maar ik lees ook veel drama (onzin) over Franse auto’s en Duitse auto’s en…
            Maar wat geschreven wordt en wat de realiteit is…
            Voor mij telt vooral hoe ik iets zelf ervaar. En dat is tot nu toe met Tesla nog altijd heel positief.

            Login om te reageren
          • flutterby zegt

            10 augustus 2019 om 08:46

            @haroldv: sinds de model 3 en welk onderhoud? Onderhoudbeurten zijn zo ICE..

            Login om te reageren
      • oneeeeeschade zegt

        10 augustus 2019 om 01:39

        @lekkerlinksrijden: etron is Frans voor poep

        Login om te reageren
    • alassad zegt

      9 augustus 2019 om 18:45

      @tjorque: Xrijders lachen deze Etron vierkant uit.

      Login om te reageren
      • tierelier zegt

        9 augustus 2019 om 18:55

        @alassad: Dezelfde vermogen en accupakket bij model x standard range

        Login om te reageren
        • RuVi zegt

          9 augustus 2019 om 19:25

          @tierelier: ja maar die komt een stuk verder dan de Audi

          Login om te reageren
      • samvd zegt

        9 augustus 2019 om 22:05

        @alassad: Mode X heeft zo een simpel interieur waar geen design in zit. E-tron rijders hebben tenminste een design vol interieur

        Login om te reageren
    • billymobiel zegt

      9 augustus 2019 om 22:46

      @tjorque: Model Y misschien? Zal niet of nauwelijks kleiner zijn

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        10 augustus 2019 om 08:08

        @billymobiel: ik wacht benieuwd af …

        Login om te reageren
  3. mashell zegt

    9 augustus 2019 om 17:41

    Audi als prijsstunter, dat is nieuw.

    Login om te reageren
  4. tinusdijksman zegt

    9 augustus 2019 om 17:41

    Dan heb je nog steeds de Kona voor 45.000 met een actieradius van 410km

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      9 augustus 2019 om 17:43

      @tinusdijksman: zouden er mensen zijn die wel 85k maar geen 75k voor een Q-tron wilde uitgeven en daarom voor een Kona-E zijn gegaan?

      Login om te reageren
      • tinusdijksman zegt

        9 augustus 2019 om 17:45

        @gregorius: nee, maar ik vind het toch raar dat merken het dubbele vragen voor, bijvoorbeeld een e-tron, die een minder groot bereik heeft dan een auto voor de helft van de prijs, puur en alleen omdat het premium is

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          9 augustus 2019 om 18:17

          @tinusdijksman: vind je dat ook bij een Audi Q5 ten opzichte van een benzine Niro?

          Login om te reageren
          • detroitv8 zegt

            9 augustus 2019 om 19:11

            @reactief: precies dit. Het afwerkingsniveau van een etron staat tien tredes hoger dan een plastic Kona van een basisprijs á 23k (benzine).

            Login om te reageren
            • lekkerlinksrijden zegt

              9 augustus 2019 om 20:33

              @detroitv8: gelukkig wel ja

              Login om te reageren
            • nautique206 zegt

              9 augustus 2019 om 21:38

              @detroitv8: en een stuk groter / ruimer

              Login om te reageren
        • rutgerg zegt

          9 augustus 2019 om 18:54

          @tinusdijksman: range is toch niet alles…. een rolls royce komt vast niet veel verder op een tank brandstof dan een Opel Insignia maar is 10 keer zo duur…. gek dat mensen het kopen dan?

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            9 augustus 2019 om 19:53

            @rutgerg: ik heb inderdaad nooit begrepen dat mensen een Insigna kopen.

            Login om te reageren
    • rvm1200s zegt

      9 augustus 2019 om 17:46

      @tinusdijksman: maar dat is volgens velen, en waarschijnlijk ook Audi, niet een ‘premium’ SUV. Vind zelf de Kona ook geen SUV, maar eerder een cross-over.

      Goedkoper is ‘ie overduidelijk wel

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      9 augustus 2019 om 17:48

      @tinusdijksman: my point exactly in het artikel. Je koopt deze auto omdat het een Audi is, maar als je actieradius wilt is die plastic Kona een prima alternatief.

      Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        9 augustus 2019 om 17:58

        @720s: iets met appels en peren

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          9 augustus 2019 om 18:03

          @autoriteit: is allebei fruit, de een smaakt wat anders.

          Login om te reageren
        • dtwo zegt

          10 augustus 2019 om 00:30

          @autoriteit: Altijd lastig, soms heb ik meer zin in peren. Bovendien zijn peren tof,dat weet iedereen. Maar welke is nou de peer en welke de appel?

          Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    9 augustus 2019 om 17:43

    @gregorius: E-tron, whatever Tron.

    Login om te reageren
  6. tjorque zegt

    9 augustus 2019 om 17:47

    Drie maal links is rechts, zou dat met drie maal achterstand ook gelden?

    Login om te reageren
  7. grasvreter zegt

    9 augustus 2019 om 17:49

    Hey die lichtstreep op de achterkant, dat heeft mijn auto uit 1993 ook.
    Lekker modern.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      9 augustus 2019 om 18:30

      @grasvreter: is retro, begrijp dat dan ;-)

      Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      9 augustus 2019 om 21:01

      @grasvreter: gewone gescheiden achterlichten heeft 99 % van alle andere merken/modellen ook. Uw punt? Gaan we dan terug de middeleeuwen in?!?

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    9 augustus 2019 om 18:00

    Ik zag gisteren een zwarte in het wild. Het was al aan het schemeren. Het eerste wat ik dacht was “hé, dar is een gekke Q7!”. Kortom valt prima tussen de andere modellen. Netjes gedaan.

    Login om te reageren
  9. faalhaas zegt

    9 augustus 2019 om 18:19

    Ze hoeven niet zoveel range te hebben want ze hebben al een voorsprong door techniek.

    Login om te reageren
  10. autodrome zegt

    9 augustus 2019 om 18:44

    Audi en goedkoop in een zin … Bijzonder …

    Login om te reageren
  11. exclusivecarspotter zegt

    9 augustus 2019 om 19:16

    Ik snap het niet, de consument vraagt om langere reikwijdtes zeker in een land als Duitsland en Audi brengt een model uit met een nog kortere reikwijdte. Wens ze veel succes.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      9 augustus 2019 om 19:25

      @exclusivecarspotter: Klinkt eigenlijk als het ouderwetse showroomlokkertje. Een specificatie die je eigenlijk niet wilt en dus ook niet koopt, maar die door zijn lagere prijs wel mensen de showroom in weet te krijgen. Eenmaal binnen kan de verkoper ze dan over de streep trekken voor een duurdere, betere versie, met een verhaal over restwaarde en zo.

      Login om te reageren
  12. henkhekje zegt

    9 augustus 2019 om 19:59

    Premium kwaliteit? Jullie bedoelen premium afwerking en materiaal gebruik.

    Audi laat namelijk heel goed zien dat premium en kwaliteit niks met elkaar van doen hebben.

    Login om te reageren
  13. volt zegt

    9 augustus 2019 om 20:53

    Dan liever de Jaguar I-PACE Business Edition, tijdelijk verkrijgbaar vanaf € 73.900, – Veel betere prestaties, van lichtgewicht aluminium en een betere actieradius.

    Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      9 augustus 2019 om 21:41

      @volt: actie radius van een ipace valt vies tegen, en geen mogelijkheid tot snelladen

      Login om te reageren
      • volt zegt

        9 augustus 2019 om 23:54

        @nautique206: Natuurlijk kan de Jaguar i-Pace snelladen, gewoon via CCS tot 100 kW. Thuisladen gaat inderdaad iets langzamer maar voor de meeste mensen ook snel genoeg (1000 km per week), eventueel kun je nog thuisladen met een 15 kW DC lader.

        Login om te reageren
      • niex zegt

        10 augustus 2019 om 00:03

        @nautique206: je verwart snelladen met 3 fase laden. De Jag kan d8 ik max 32A maar op 1 fase. Een merkwaardige misser. Tesla doet wel met 3 fase. Snelladen is met DC direct laden.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          10 augustus 2019 om 08:49

          @niex: Jaguar bied voor €5000 een DC laadpaal. Iets duurder als een reguliere, maar it’s a Jag

          Login om te reageren
      • justsomebody zegt

        10 augustus 2019 om 10:38

        @nautique206: idd daarnaast ook de superieure britse afwerking binnen en buiten van jaguar misschien een concurrent naast de pruts afwerking van tesla

        Login om te reageren
    • richh zegt

      9 augustus 2019 om 23:29

      @volt: opzich waar, maar het snelladen is een ding…

      Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    9 augustus 2019 om 22:24

    Met 300km heb je toch range zat als je alleen maar je kids naar school of sport brengt en dan naar je deeltijd baan rijdt? Prima alternatief voor een gare Range Rover Sport die 1 op 5 rijdt bij dat soort ritjes. Verder is er n blijft het een Audi dus niets voor mij.

    Login om te reageren
    • loserboi932 zegt

      10 augustus 2019 om 00:35

      @w0o0dy: De mensen die gare Range Rovers rijden boeit het niet wat ze verbruiken of kosten aan onderhoud. En de volgende auto wordt weer een gare Range Rover. Als je 15k per maand verdient stelt het rijden van een “dure”, “onzuinige” Land Rover niet zo veel meer voor.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North