• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De hypercar van Peugeot en Rebellion laat zijn tanden zien

Auteur: machielvdd, gepost 5 december 2019 om 17:06 – 14 Reacties

Peugeot-Rebellion-hypercar

Peugeot en Rebellion gaan gezamenlijk de strijd aan met de concurrentie in de hypercar-klasse.

Vorige maand konden we het heuglijke nieuws mededelen dat Peugeot in 2022 weer in actie zal komen op Le Mans. Wat we nog niet wisten: de Fransen bundelen voor deze comeback hun krachten met het Zwitserse Rebellion. Ook voor Rebellion is Le Mans geen onbekend terrein.

De Hypercar-klasse is wél nieuw voor beide partijen, aangezien deze pas recentelijk in het leven is geroepen. Volgend jaar zal er voor het eerst in de kersverse klasse geracet worden. Team Peugeot/Rebellion zal dan echter nog verstek laten gaan. Pas in 2022 zullen ze het strijdtoneel betreden. Ze zullen het dan op moeten nemen tegen Aston Martin en Toyota.

Peugeot geeft ons ook alvast een idee van hoe de hypercar eruit komt te zien. Ondanks het extreme uiterlijk zijn er nog wel elementen van de alledaagse straatauto’s in te herkennen, zoals de ‘hoektanden’ die kenmerkend zijn voor de nieuwe designtaal. Peugeot heeft het er zich trouwens wel erg gemakkelijk vanaf gemaakt, want het is een simpele Photoshop op basis van deze afbeelding van de L750 R HYbrid Vision Gran Turismo.

Desondanks is het wel aannemelijk dat de auto trekjes zal hebben van alledaagse Peugeots. Het was ten slotte ook het idee van deze klasse dat de auto’s DNA zouden delen met straatauto’s. Sterker nog: Peugeot is verplicht minstens twintig straatauto’s te produceren.

Het is overigens de vraag of Rebellion zonder Peugeot mee had mogen doen. De FIA heeft vandaag namelijk in een statement bekend gemaakt dat alleen gevestigde automerken zich in mogen schrijven. Wat daar wel en niet onder valt is nog niet gespecificeerd. Wel is de vraag of James Glickenhaus, die zich ook had aangemeld, nog wel mee mag doen.

Ook interessant!

  • Ferrari gaat meedoen aan de Le Mans Hypercar klasse
  • Zo klinkt de Le Mans Hypercar van Glickenhaus [video]
  • Schrapt Toyota hun straatlegale hypercar vanwege crash?
  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

fia, Hypercar, le-mans-2022, Peugeot, rebellion, wec

Vorig bericht: « Volkswagen Golf 8: rijtest en video
Volgend bericht: Dit zijn Iveco en Nikola samen van plan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    5 december 2019 om 17:10

    lekker karretje wel.

    Login om te reageren
  2. dees zegt

    5 december 2019 om 17:20

    Pfff, je zal maar miljardair zijn en moeten kiezen welke hypercar je gaat kopen over een paar jaar.
    Aangezien naast de gebruikelijke merken nu ook Toyota en Peugeot met aanbod komen.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      5 december 2019 om 17:26

      @dees: een peugeot als hypercar eerste wat ik denk is dat die 2de hands prijzen heel snel zullen kelderen

      Login om te reageren
      • mennok zegt

        5 december 2019 om 18:39

        @tortuga: want een miljardair ligt wakker van restwaarde…

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          5 december 2019 om 18:43

          @mennok: zo blijven ze miljardair

          Login om te reageren
          • mennok zegt

            5 december 2019 om 19:03

            @tortuga: dat geldt voor miljonairs.. miljardairs zijn voorbij dat punt.

            Login om te reageren
    • okdoei zegt

      5 december 2019 om 17:37

      @dees: als miljardair zou je gewoon alles kunnen kopen.
      Als je zo’n kansloze loser bent die maar een miljoen of 20 heeft, dan moet je gaan kiezen.

      Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    5 december 2019 om 17:45

    “Alleen gevestigde merken mogen meedoen.”
    Pfff wat een arrogantie!

    Tesla was voorheen ook geen “gevestigd merk”. Nu gaat er geen dag voorbij zonder dat er een nieuwsbericht over het merk verschijnt.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      5 december 2019 om 18:45

      @janjansen: Het komt er op neer dat alleen autofabrikanten mee mogen doen en geen privéteams. Dat had ik misschien niet duidelijk geformuleerd. Een merk als Tesla zou in theorie dus gewoon mee mogen doen.

      Login om te reageren
  4. Edge zegt

    5 december 2019 om 18:44

    Glickenhaus is officieel een erkend automerk volgens de Amerikaanse betreffende autoriteiten, dus ik neem aan dat ze gewoon mee mogen doen

    Login om te reageren
  5. leaper035t zegt

    5 december 2019 om 20:04

    Geweldig dit. Beste reclame voor de autosport sinds jaren. Le Mans doet wat met een mens. En met autoconstructeurs, die willen er allemaal bij zijn!

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      5 december 2019 om 21:24

      @leaper035t: Dat zou voor het eerst in decennia zijn. Le Mans was in de afgelopen jaren een leuke race als je een bak geld had en gegarandeerd wilde winnen. Zie Audi.

      Weinig tot geen concurrentie.

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        6 december 2019 om 09:04

        @karaya: Absoluut. Daarom vind ik de verandering zo geweldig. Lijkt weer een race te worden met echte concurrenten, of toch meer dan 1 concurrent :)

        Login om te reageren
  6. brammetjedeb zegt

    6 december 2019 om 07:41

    Waar zijn alle reacties naartoe? Mis er een hele boel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North