Peugeot en Rebellion gaan gezamenlijk de strijd aan met de concurrentie in de hypercar-klasse.
Vorige maand konden we het heuglijke nieuws mededelen dat Peugeot in 2022 weer in actie zal komen op Le Mans. Wat we nog niet wisten: de Fransen bundelen voor deze comeback hun krachten met het Zwitserse Rebellion. Ook voor Rebellion is Le Mans geen onbekend terrein.
De Hypercar-klasse is wél nieuw voor beide partijen, aangezien deze pas recentelijk in het leven is geroepen. Volgend jaar zal er voor het eerst in de kersverse klasse geracet worden. Team Peugeot/Rebellion zal dan echter nog verstek laten gaan. Pas in 2022 zullen ze het strijdtoneel betreden. Ze zullen het dan op moeten nemen tegen Aston Martin en Toyota.
Peugeot geeft ons ook alvast een idee van hoe de hypercar eruit komt te zien. Ondanks het extreme uiterlijk zijn er nog wel elementen van de alledaagse straatauto’s in te herkennen, zoals de ‘hoektanden’ die kenmerkend zijn voor de nieuwe designtaal. Peugeot heeft het er zich trouwens wel erg gemakkelijk vanaf gemaakt, want het is een simpele Photoshop op basis van deze afbeelding van de L750 R HYbrid Vision Gran Turismo.
Desondanks is het wel aannemelijk dat de auto trekjes zal hebben van alledaagse Peugeots. Het was ten slotte ook het idee van deze klasse dat de auto’s DNA zouden delen met straatauto’s. Sterker nog: Peugeot is verplicht minstens twintig straatauto’s te produceren.
Het is overigens de vraag of Rebellion zonder Peugeot mee had mogen doen. De FIA heeft vandaag namelijk in een statement bekend gemaakt dat alleen gevestigde automerken zich in mogen schrijven. Wat daar wel en niet onder valt is nog niet gespecificeerd. Wel is de vraag of James Glickenhaus, die zich ook had aangemeld, nog wel mee mag doen.
Dutchdriftking zegt
lekker karretje wel.
dees zegt
Pfff, je zal maar miljardair zijn en moeten kiezen welke hypercar je gaat kopen over een paar jaar.
Aangezien naast de gebruikelijke merken nu ook Toyota en Peugeot met aanbod komen.
tortuga zegt
@dees: een peugeot als hypercar eerste wat ik denk is dat die 2de hands prijzen heel snel zullen kelderen
mennok zegt
@tortuga: want een miljardair ligt wakker van restwaarde…
tortuga zegt
@mennok: zo blijven ze miljardair
mennok zegt
@tortuga: dat geldt voor miljonairs.. miljardairs zijn voorbij dat punt.
okdoei zegt
@dees: als miljardair zou je gewoon alles kunnen kopen.
Als je zo’n kansloze loser bent die maar een miljoen of 20 heeft, dan moet je gaan kiezen.
JanJansen zegt
“Alleen gevestigde merken mogen meedoen.”
Pfff wat een arrogantie!
Tesla was voorheen ook geen “gevestigd merk”. Nu gaat er geen dag voorbij zonder dat er een nieuwsbericht over het merk verschijnt.
machielvdd zegt
@janjansen: Het komt er op neer dat alleen autofabrikanten mee mogen doen en geen privéteams. Dat had ik misschien niet duidelijk geformuleerd. Een merk als Tesla zou in theorie dus gewoon mee mogen doen.
Edge zegt
Glickenhaus is officieel een erkend automerk volgens de Amerikaanse betreffende autoriteiten, dus ik neem aan dat ze gewoon mee mogen doen
leaper035t zegt
Geweldig dit. Beste reclame voor de autosport sinds jaren. Le Mans doet wat met een mens. En met autoconstructeurs, die willen er allemaal bij zijn!
karaya zegt
@leaper035t: Dat zou voor het eerst in decennia zijn. Le Mans was in de afgelopen jaren een leuke race als je een bak geld had en gegarandeerd wilde winnen. Zie Audi.
Weinig tot geen concurrentie.
leaper035t zegt
@karaya: Absoluut. Daarom vind ik de verandering zo geweldig. Lijkt weer een race te worden met echte concurrenten, of toch meer dan 1 concurrent :)
brammetjedeb zegt
Waar zijn alle reacties naartoe? Mis er een hele boel.