• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Maruti Suzuki Gymni is de stoerste auto van vandaag

Auteur: willeme, gepost 14 april 2020 om 22:46 – 20 Reacties

Maruti Suzuki Gymni

Jazeker, met deze Maruti Suzuki Gymni kun je alles aan.

Als de apocalyps uitbreekt, is het handig om vervoer te hebben. Maar dan heb je wel een échte auto nodig. Dan kom je erachter wat echt belangrijk is. Knuffelbare dashboards met aaibare plastics zullen je echt niet helpen.

Banjeren

Nee, je hebt iets nodig waarmee je door allerlei soorten terrein heen kunt banjeren. Zonder dat je bang bent of je het daadwerkelijk gaat redden en niet vast komt te zitten. Nu is de tuningsindustrie in staat om aan de meest nutteloze doch leuke eisen te voldoen, dus is hier de Maruti Suzuki Gymni.

Maruti Suzuki Gymni

Maruti

Maruti is een Indiaas merk dat Suzuki’s in licentie bouwt. Sterker nog, sommige Suzuki’s worden door Maruti gebouwd. De naam Gymni is een combinatie van Gypsy en Omni. Dat komt omdat de auto een combinatie is van beide. De Maruti Omni is een piepklein bestelwagentje dat vooral bekend staat om zijn zeldzame gebrek aan veiligheid voor de inzittenden. De knieën van de bestuurder zijn een integraal onderdeel van de crashconstructie. In Nederland is de auto Maruti Omno verkocht als Suzuki Carry.

Maruti Suzuki Gymni

Holy Shift Garage

Nu kun je dankzij de rijhoogte, het lage gewicht en het feit dat de wielen op de hoek van de carrosserie zitten, behoorlijk ver komen in het terrein, maar in dit geval hebben de makers van het Indiase Holy Shift Garage om de auto wat meer apocalyps-waardig te maken. De assen werden onder de bladveren geplaatst, om zo veel meer rijhoogte te creëren.

Maruti Suzuki Gymni

Exotisch

Voor een beetje meer vermogen is de 0.8 liter ‘grote’ driecilinder vervangen door een 1.0 viercilinder. Bij de Omni ligt de motor in het midden en drijft deze de achterwielen aan. Een heel exotische layout, dus. De motor is afkomstig uit een Maruti Gypsy. De Gypsy is ook een Maruti, wij kennen de auto beter als Suzuki SJ410, de voorloper van de Suzuki Samurai. De Samurai is de grootvader van de huidige Jimny.

Met motor

Externe rolkooi

Verder werd de Gymni voorzien van veel, heel veel modificaties. Denk aan enorme met offroad banden, een bullbar, roofrack, extra rack voor een motorfiets en natuurlijk een externe rolkooi. Gezien de stabiliteit van de Omni is dat geen overbodige luxe.

Fotocredits: Holy Shift Garage

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Suzuki Ignis Sport van Indra
    Mijn Auto: Suzuki Ignis Sport van Indra
  • Stokoude Suzuki-topman treedt op z'n 91e terug
  • Opgefriste Suzuki Jimny
    Opgefriste Suzuki Jimny blijft enorm guitig
  • Deze opgehoogde Suzuki Jimny is extreem cool

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, maruti, Suzuki

Vorig bericht: « Deze ETV is de meest absurde occasion die je deze week gaat zien
Volgend bericht: Meer jonge mensen omgekomen in het verkeer »

Lees Interacties

Reacties

  1. krikke240z zegt

    14 april 2020 om 23:35

    Ik wil er direct eentje!! Mijn kruiwagen is versleten en dat duwen ben ik al even beu!

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    14 april 2020 om 23:36

    Als de apocalyps uitbreekt heb je helemaal geen auto nodig, immers het motto van de apocalyps is “blijf thuis!”.

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      15 april 2020 om 10:37

      @mashell: jij haalt de begrippen “apocalypse” en “corona crisis” door elkaar geloof ik.

      Login om te reageren
  3. emping zegt

    14 april 2020 om 23:44

    Wat een cool ding!

    Login om te reageren
  4. Design_Driven zegt

    15 april 2020 om 01:18

    Wat een leuk project, erg gaaf. Zou ik zo willen hebben.

    Login om te reageren
  5. flik2punt0 zegt

    15 april 2020 om 05:12

    Altijd tofu die projecten

    Login om te reageren
  6. risl zegt

    15 april 2020 om 06:19

    Onze bakker had vroeger een Suzuki Super Carry. Als kind dacht ik altijd dat, als je een sprintje zit trekken en er tegen aan zou lopen, dat hij zou omvallen. OT: leuk ding, maar het valt me tegen dat hij niet 4×4 is gemaakt.

    Login om te reageren
  7. rikv99 zegt

    15 april 2020 om 06:59

    Die Royal Enfield mag er anders ook wel wezen!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 april 2020 om 10:28

      Ik vind India maar een vies en druk land, de wijze waarop vrouwen daar nog onderdrukt worden staat me bepaald niet aan. Maar het eten is er geweldig en al die Royal Enfield motorfietsen zijn bloedmooi.

      Login om te reageren
      • tymo zegt

        15 april 2020 om 15:14

        @mashell: vergeet de standaard voedselvergiftiging niet, en dat je mensen uit de laagste kaste gewoon als wc-papier kan gebruiken. Superhandig!

        Login om te reageren
  8. vondick zegt

    15 april 2020 om 08:00

    Ik lees niks over vierwielaandrijving.

    Login om te reageren
  9. kniesoor zegt

    15 april 2020 om 08:13

    Holy shi(f)t, geinig karretje.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    15 april 2020 om 08:35

    Hij is stoer. Mogen de zombie’s komen, kleine tip, laat de auto staan. Met volle wegen kom je nergens. Een boot en een waterkaart brengen je veel verder.

    Login om te reageren
  11. mat1980 zegt

    15 april 2020 om 08:39

    Had dan een subaru e-wagon/libero genomen!

    Login om te reageren
  12. jelmer zegt

    15 april 2020 om 08:41

    Vette naam – Holy Shift Garage – voor je tuningshop.

    Login om te reageren
  13. frank2b zegt

    15 april 2020 om 09:02

    Weten we meteen waar die Rus zijn Hummervelgen heeft gelaten…

    Login om te reageren
  14. fanboy zegt

    15 april 2020 om 09:37

    Er staat ook gewoon een Celica op de achtergrond van begin jaren 90. Dat is behoorlijk bijzonder, want volgens mij leefde India toen onder een import verbod, en nog steeds is het volgens mij niet zo makkelijk.

    Login om te reageren
  15. Calimero zegt

    15 april 2020 om 09:41

    Geinig. De woningbouwvereniging in mijn woonplaats reed vroeger met Carry’s.
    Het filmpje wat bij dit artikel zit ad al 3/4 korter kunnen zijn als er minder gel*lt werd (wat praten die Indiers toch altij verschrikkelijk druk…pfff). Maar dat terzijde.

    Login om te reageren
  16. gloudertje zegt

    15 april 2020 om 10:17

    Gaaf ding! Tof gemaakt!

    Login om te reageren
  17. bernoulli zegt

    15 april 2020 om 10:21

    Ha, lijkt de Dirty Rascal wel uit het afgelopen seizoen van Top Gear.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North