• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De meest puristische heldenauto is nu nog beter

Auteur: willeme, gepost 15 augustus 2019 om 13:58 – 26 Reacties

Afbeelding De meest puristische heldenauto is nu nog beterAfbeelding De meest puristische heldenauto is nu nog beterAfbeelding De meest puristische heldenauto is nu nog beterAfbeelding De meest puristische heldenauto is nu nog beterAfbeelding De meest puristische heldenauto is nu nog beterAfbeelding De meest puristische heldenauto is nu nog beterAfbeelding De meest puristische heldenauto is nu nog beterAfbeelding De meest puristische heldenauto is nu nog beter

Ford Mustang Shelby GT350R '20
Geef maar toe, deze willen we allemaal wel.

Welk merk bouwt op dit moment de meest pure, puristische en brute sportcoupé? BMW? Met de M2 Competition en M4 CS hebben ze twee goede aanbeidingen, maar met turbo’s en bijna altijd een automaat zijn het niet de meest puristische auto’s meer. Hetzelfde geldt voor veel andere Duitse, Japanse en Italiaanse sportcoupé’s. Voor het echte pure autorijden moeten we kijken naar de Amerikanen.

De Ford Mustang Shelby GT350R is een uitstekend voorbeeld. De flatplane-crank V8 is atmosferisch, het schakelen geschiedt via een handbak en alle krachten gaan naar de achterwielen. Natuurlijk, de GT500 die eraan staat te komen is nog bruter. Om niet geheel onder te sneeuwen in het GT500-nieuws, heeft Ford de GT350R een update gegeven voor het modeljaar 2020.

Ford Mustang Shelby GT350R '20

De voorwielophanging is compleet herzien en flink aangepast. Volgens Ford is dit niet alleen belangrijk voor meer grip, maar ook meer gevoel in het stuurwiel. De besturing zelf is ook aangepast. De bekrachtiging is weliswaar elektrisch, maar nu een stukje minder kunstmatig.

Daarnaast zijn er wat wijzigingen qua uitvoering. Zo is het mogelijk om een rode ‘Pinstripe’ te bestellen. Deze matcht dan uitstekend met de rode remklauwen en rode interieurdetails. Het klinkt als een erg gaaf idee, helaas kregen we (nog) geen persfoto’s van Ford daarvan. Tevens is er wat meer keuze uit verscheidene exterieurkleuren. In combinatie met de nieuwe lak en pinstripe kun jij duidelijk maken aan al het plebs dat je niet in een 2019 Mustang Shelby GT350R rijdt, maar een heuse 2020 Mustang Shelby GT350R.

Ford Mustang Shelby GT350R '20

Verder bleef er gelukkig veel hetzelfde. De hoogtoerige 5.2 liter V8 is gelukkig gebleven. De ‘Voodoo’ V8 levert 526 pk en 580 Nm, meer dan voldoende dus. Ook houdt Ford vast aan de handbak, een automaat is niet eens een optie! De GT350R is het puristische broertje van de GT350. De GT350R onderscheid zich door het niet hebben van een achterbank, navigatie, radio en een blind-spotmonitor. In plaats daarvan krijg je koolstofvezel wielen (!), koolstofvezel splitter en een koolstofvezel achterspoiler.

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
    Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Een Ford Mustang als lesauto, hoe vet is dat?
    Een Ford Mustang als lesauto, hoe vet is dat?

Nieuwste artikelen

  • Is deze peperdure Tesla-SW mooier dan ‘de Nederlandse’?
  • Keileuke Kever-buggy is tof, maar maakt veel voorkomende fout
  • Gespot – De gloednieuwe Vantage Roadster in het wild
  • Ineos-CEO: “EV’s door de strot duwen van mensen werkt niet”
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, gt350, gt350r, mustang, shelby, V8

Vorig bericht: « Deze stadsvilla heeft een glimmende AMG in de garage
Volgend bericht: McLaren maakt de chique GT wat chiquer »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    15 augustus 2019 om 14:13

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. ghost zegt

    15 augustus 2019 om 14:21

    Prijs in de VS: $65.000,-
    Prijs in Nederland: €200.000,-

    ?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      15 augustus 2019 om 14:46

      @ghost: ja, lach maar ?

      ?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        15 augustus 2019 om 14:56

        @RRRobert: ja wat moet je dan? Je doet er niks aan en gaan zitten zeuren word je ook niet vrolijker van.

        Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      15 augustus 2019 om 14:54

      @ghost: ik heb ook geen 65.000 euro, 45.000 euro, 30.000 euro, 20.000 euro of 15.000 euro liggen. Misschien over 20 jaren weer eens kijken

      Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      15 augustus 2019 om 15:29

      @ghost: pakje sigaretten

      Mongolië; € 0,55
      Nederland; € 6,90

      ?

      Login om te reageren
      • olivier420 zegt

        15 augustus 2019 om 16:11

        @unknown234: New York $13 ! En je kan het buiten ook nergens opsteken ?

        Login om te reageren
        • focusrs1 zegt

          15 augustus 2019 om 18:38

          @olivier420: perfect toch – Zouden we hier ook moeten hebben!

          Login om te reageren
      • kennone zegt

        16 augustus 2019 om 02:33

        @unknown234: die zijn zo duur hier om de ziektekosten van alle modellen die op het pakje staan te bekostigen?

        Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      15 augustus 2019 om 18:33

      @ghost: Corvette C8 $59.995 niet slecht ook. :)

      Login om te reageren
  3. Robert zegt

    15 augustus 2019 om 14:21

    Ik geef het toe; ik wil hem.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    15 augustus 2019 om 14:23

    Ja, deze wil ik.

    Login om te reageren
  5. adyton zegt

    15 augustus 2019 om 15:04

    Hoe komt het eigenlijk dat ze bij deze de neus v de pre-facelift houden? Ontwikkelingskosten? Dat zou ik begrijpen vr een tuner, maar deze komt toch officieel uit de Ford dealer, niet? Mooier is het wel.

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      15 augustus 2019 om 17:28

      OT: Plaatje van een auto zeker met de oude neus erop en de carbon velgen die bij andere merken al 20K zouden moeten kosten zitten er gewoon al op.

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      15 augustus 2019 om 21:21

      @adyton: De GT350 is breder dan een stock Mustang. Ze zouden dan andere voorschermen, motorkap etc moeten maken. Daar zijn de aantallen gewoon te klein voor. Zelfde geldt voor de Raptor. Bron: Ed Krenz, Ford Performance.

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        16 augustus 2019 om 00:59

        @e34m5touring: Thx vr de info. Ja ik dacht al dat dat de reden was. Maar ik had me nog niet gerealiseerd dat dit bij de Raptor ook het geval was.

        Login om te reageren
  6. ttr6 zegt

    15 augustus 2019 om 15:06

    Vlakke krukas? Dus geen Amerikaans blubber-V8-gerochel? Ik wist niet dat dat bestond in de US.

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      15 augustus 2019 om 17:25

      @ttr6: Gerochel heeft plaats gemaakt voor gekrijs/geschreeuw en andere brute sounds (bron: youtube)

      Login om te reageren
  7. RobUSA zegt

    15 augustus 2019 om 17:24

    “Voor het echte pure autorijden moeten we kijken naar de Amerikanen.” dat klinkt nog eens mooi in de oren van onze steun en toeverlaat @willeme op deze door bmw/audi/mb gedomineerde site (terwijl imo auto liefhebbers sowieso een meer globalere kijk op auto’s zouden moeten hebben) @willeme waar blijft het topic over de C8 prijzen die vandaag bekend zijn geworden. :)

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      15 augustus 2019 om 17:27

      @robusa: Thanks ;-). De prijs is toevallig precies die prijs die Chevrolet al eerder bekend had gemaakt bij de onthulling. De Nederlandse prijs zullen we zeker gaan vermelden. De kans is levensgroot dat deze enorm afwijkt van de Amerikaanse prijs. Ik zou er niet raar van opkijken dat de auto inclusief belastingen op 150.000 euro gaat uitkomen. Op zich nog altijd een prima prijs voor een V8 sportcoupé met 500 pk, laat daar geen misverstand over bestaan.

      Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        15 augustus 2019 om 18:39

        @willeme: Ja klopt en die prijs is echt spectaculair hier en sloeg in als een bom (zelfde prijs als C7 met automaat). Kennis van mij importeerde Mustang GT350 R naar NL voor 210K ! dus Vette zal zeker richting 200K gaan maar dan nog een <3 second car en al die opties erop voor dat geld. Ben zeer benieuwd naar de Ringtijd waar ik steeds al filmpjes van voorbij zie komen.

        Login om te reageren
      • zwepp zegt

        15 augustus 2019 om 19:41

        @willeme: € 150.000,- een prima prijs voor een auto ? Naast het schrijven van mooie artikelen heb je ook nog gevoel voor humor. Ik mag jou wel!

        Login om te reageren
  8. BaRa zegt

    15 augustus 2019 om 18:54

    Met een curb weight tussen de 1.600 en 1.720 kg is dit niet meteen een auto die ik graag wil hebben, neen. Maar mensen die hem wel willen, krijgen van mij altijd een duimpje. ;-)

    Login om te reageren
  9. dwfc zegt

    15 augustus 2019 om 19:27

    Ondertussen op de site van AMS, de nieuwe Gulf Ford Mustang, 119 stuks met 800 pk !

    Login om te reageren
  10. gecko zegt

    15 augustus 2019 om 21:33

    Wel apart dat er wel een navi op de foto’s te zien is dan

    Login om te reageren
  11. steelfighter zegt

    16 augustus 2019 om 09:24

    En als je nou er 1 koopt met een fabrieksaf ingebouwde gastank…. BPM korting?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North