• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Aston Vantage: dit wordt ‘m

Auteur: Author, gepost 29 juni 2017 om 16:54 – 35 Reacties

Afbeelding De nieuwe Aston Vantage: dit wordt ‘mAfbeelding De nieuwe Aston Vantage: dit wordt ‘mAfbeelding De nieuwe Aston Vantage: dit wordt ‘mAfbeelding De nieuwe Aston Vantage: dit wordt ‘mAfbeelding De nieuwe Aston Vantage: dit wordt ‘m

De nieuwe Aston Vantage: dit wordt 'm
En nee, het wordt geen kleurplaat.

Je zou het bijna vergeten, maar de huidige Aston Martin Vantage is alweer sinds 2005(!) in productie. Dat de Britten destijds een ijzersterk ontwerp hebben neergezet blijkt wel uit het feit dat de auto er nog steeds verre van verouderd uitziet. Sterker nog: de V8 Vantage en V12 Vantage zijn anno nu gewoon prima opties voor petrolheads met cash to blow.

Na ruim 12 jaar wordt het echter tijd voor een nieuwe instapper (de Cygnet negeren we) en onlangs heeft Aston Martin een patentaanvraag ingediend in Japan. Deze plaatjes duiden zeer waarschijnlijk op de nieuwe Vantage en zoals je kon verwachten wordt het een soort mini-DB11, maar dan misschien nog wel mooier.

We kunnen je helaas niet vertellen wanneer de nieuweling wordt onthuld of wanneer ‘ie in productie gaat. Diverse Britmedia hebben het over een onthulling die later in 2017 plaatsvindt. Verder ligt het natuurlijk voor de hand dat de V8 van Mercedes-AMG z’n weg naar de neus van de nieuwe Vantage zal vinden. Dat gebeurde immers ook al met de DB11 die daarnaast “gewoon” met V12 leverbaar is.

Deze geblazen 4.0 V8 met Hot V-layout (uitleg) is in de diverse AMG’s goed voor ruim 600 pk, wat meteen een eventuele versie met V12 overbodig zou maken. Jammer voor de liefhebber, maar beter voor het milieu en dus ook voor Aston Martin zelf. Op die manier worden de gemiddelde uitstootwaardes binnen het gamma immers omlaag gebracht en dat kan Brussel waarderen.

Ook interessant!

  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!
  • Aston Martin laat nieuwe V12 Vantage nog eens horen
    Aston Martin laat nieuwe V12 Vantage nog eens goed horen
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage

Nieuwste artikelen

  • Krijgt jouw Tesla eindelijk Apple CarPlay?
  • Knappe Jaguar op Marktplaats heeft zich ontpopt tot een puike youngtimer
  • Video: Stoer doen met de Jetta gaat fout
  • Deze kleine atmosferische viercilinder klinkt geweldig bij 10.000 tpm (video)
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, patent, Schetsen, v12vantage, v8vantage, vantage

Vorig bericht: « Porsche Cayman (981) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Over 2 jaar kunnen nieuwe VW’s met elkaar praten »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    29 juni 2017 om 17:03

    Ziet er op het eerste gezicht goed uit. De koplampen vind ik wel een tikkeltje saai, maar niet verkeerd. De kenmerkende grille vind ik wel mooi verwerkt in het design.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      29 juni 2017 om 17:57

      @berlinetta: Hoe kun je dat nou weten? Misschien worden de koplampen wel paars. Of strobo

      Login om te reageren
  2. pietertjep85d zegt

    29 juni 2017 om 17:09

    Autontwerpen 2017: gril moet groter. Jammer vind ik persoonlijk. Audi’s kunne het wel hebben maar de BMW X3 van laatst, alle lexussen en Astons: niet echt geslaagd.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 juni 2017 om 17:31

      @pietertjep85d: ik vind dat Audi’s het ook niet kunnen hebben, maar dat terzijde.
      Ik kwam laatst een Mazda Xedos 6 tegen. Een Mazda premium proging uit de jaren 90. Die wagen heeft zo’n kleine grille dat het haast koddig oogt. Het gekke is dat de motoren die we nu inzetten kleiner van inhoud en zuiniger geworden zijn en dus minder lucht nodig hebben om als mengsel in de cilinders te stoppen. Eigenlijk is de grote grille helemaal niet nodig. Het is puur een design ding om de wagen “streedcred” te geven.

      Login om te reageren
      • fiestacruizer zegt

        29 juni 2017 om 18:17

        @mashell: Turboblokjes hebben juist meer vermogen dan ooit, dus netzoveel meer lucht nodig. Maargoed, je hebt wel gelijk dat het meer cosmetisch dan noodzakelijk is vandaag de dag.

        Login om te reageren
    • joost1234 zegt

      29 juni 2017 om 18:06

      @pietertjep85d: Het kan wel mooi zijn, maar veel autofabrikanten zetten hun grille helemaal tegen de onderkant van de auto aan en dat is niet mooi. Kijk eens naar een Mondeo Vignale. Hier staat de grille lekker hoog en dit oogt wat mij betreft stukken beter.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      30 juni 2017 om 13:48

      @pietertjep85d: Bij deze zit ie behoorlijk laag. Kan dus nog wel meevallen qua looks…

      Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    29 juni 2017 om 17:15

    Ziet er zo op die schetsen best goed uit. Maar ergens toch wel jammer dat er een ordinair AMG blok in komt, ook al is dat natuurlijk een geniaal ding. Kunnen we alleen nog hopen dat hij qua PK’s en geluid in ieder geval alles van AMG overklast. maar dat kan ook nog wel eens tegenvallen. En dan blijft er behalve het uiterlijk eigenlijk geen enkel voordeel t.o.v. een AMG GT (S/R) over….

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      29 juni 2017 om 17:29

      @trustmeiamanengineer: “ordinair amg blok”… jij bent écht een engineer he..
      ook in een pagani bijv. zit een “ordinair amg blok”, en zo’n V12 van Aston zijn bijvoorbeeld 2 “ordinaire FORD” v6en, door een stagiair aan elkaar vast geplakt..

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        29 juni 2017 om 17:52

        @lekkaah: Hahah de stagiair. Meesterlijk. Nu weten we ook wie we de schuld kunnen geven. ‘Ja joh, altijd weer die kutstagiair’.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 juni 2017 om 17:56

        @lekkaah: zoek eens op pagani interieur, dan zie je ordinair in optima forma. AMG motoren zijn gewoon ordinair, zo zijn ze ook bedoeld.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          29 juni 2017 om 19:05

          @mashell: @sr20det: ‘ordinair is in the eye of the beholder’ dit betreffende AMG blok is zeker niet ordinair in mijn ogen, eigenlijk in elk techniek waarnaar veel vraag naar is en waar tientallen miljoenen in ontwikkeling is gestoken, is in mijn kapitalistische ogen niet ordinair, maar nogmaals, ordinair is een relatief begrip.

          Login om te reageren
      • sr20det zegt

        29 juni 2017 om 18:47

        @lekkaah: een Zonda is redelijk ordinair als je het mij vraagt, maakt ‘m niet minder lekker hoor trouwens.

        Login om te reageren
    • hehe zegt

      29 juni 2017 om 17:59

      @trustmeiamanengineer: heritage, daarvoor kocht je altijd al een AM ipv een Jag (of nu AMG)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        29 juni 2017 om 18:53

        @hehe:

        Heritage ..
        Is dat hetzelfde als stuurbeleving ??

        Login om te reageren
        • hehe zegt

          29 juni 2017 om 19:23

          @lincoln: ik kan niet precies mijn vinger er op leggen wat het is, maar ik merk wel dat ook ik er niet ongevoelig voor ben.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            29 juni 2017 om 19:30

            @hehe:

            Vandaar dat die toko al sinds de oprichting failliet is ..

            Heritage ..
            en dat voor een relatief jong bedrijf ..
            Vind het nogal wat ..

            Login om te reageren
            • hehe zegt

              29 juni 2017 om 19:43

              @lincoln: ik zeg niet dat het reëel is, alleen maar dat het werkt.
              Maar jong is het bedrijf toch niet, opgericht in 1913, voor Bentley, Maserati en ook voor Lincoln

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                29 juni 2017 om 20:01

                @hehe:

                Dude .. ben eerlijk waar altijd in de veronderstelling geweest dat die toko van na 1950 was !!

                zie ik het in een iets ander perspectief ..
                Thanks ..

    • lincoln zegt

      29 juni 2017 om 18:55

      @trustmeiamanengineer:

      Ben geen ingenieur ..
      Maar volgens mij is dat AMG blok verre van geniaal ..

      Login om te reageren
  4. reggie-boy_rood zegt

    29 juni 2017 om 17:20

    Kan deze v8 dan ook niet in de supercar van bmw?

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      29 juni 2017 om 17:42

      @reggie-boy_rood: tuurlijk mercedes die een geniaal AMG blok levert aan BMW.

      Wat denk je zelf.

      Login om te reageren
    • twist zegt

      29 juni 2017 om 17:49

      @reggie-boy_rood:
      V8 van AMG in een BMW..?

      Login om te reageren
  5. stfu zegt

    29 juni 2017 om 17:25

    Hopelijk een stuk mooier dan de DB11.

    Login om te reageren
  6. ericc zegt

    29 juni 2017 om 17:29

    Patent in Japan.
    Kan het zijn dat dit een kleine reeks wordt zoals de Ferrari J50 enkel voor de Japanse markt?
    Waarom een patent anders indienen zover van huis? Even printen en kan m’n kleine hem vanavond in kleuren…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 juni 2017 om 17:33

      @ericc: waarschijnlijk hebben ze patent in de VS, in Europa, in China, in Japan, in Australie, in de VAE, in Zuid Africa, in verweggistan oftwel overal aangevraagd maar is alleen die uit Japan uitgelekt.

      Login om te reageren
  7. JamesBond007 zegt

    29 juni 2017 om 17:34

    Ahh.. het is dat ik geen tijd heb komende dagen anders kon ik van de patentschetsen een 3D model bouwen.

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    29 juni 2017 om 17:40

    Dit zou wel eens een mooiere auto dan de DB11 kunnen worden. De schetsen zien er in ieder geval veelbelovend uit.
    Wat betreft die V12: Die gaat er gewoon komen. Het blok ligt toch al op de plank en nu de V8 ook een (groot) gedeelte van de DB11-verkopen voor zijn rekening gaat nemen zullen de ontwikkelkosten van de V12 elders terugverdiend moeten worden. Ik acht de kans daarom groot dat er ook een nieuwe V12 Vantage komt.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    29 juni 2017 om 17:54

    Nu al mooier dan de DB11.

    Login om te reageren
  10. jasvl zegt

    29 juni 2017 om 18:35

    Mooi Vulcan frontje, Ziet er erg lekker uit!

    Login om te reageren
  11. marinepower zegt

    29 juni 2017 om 18:47

    Iedereen die BMW en Audi beschuldigd van kopiergedrag, kan zijn beklag ook wel bij A.M. doen. Niet dat het lelijk is, maar alle modellen lijken wel heel veel op elkaar.

    Login om te reageren
  12. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    29 juni 2017 om 19:04

    Zo te zien geen “floating roof” zoals bij de db11. Gelukkig

    Login om te reageren
  13. Gulli zegt

    30 juni 2017 om 08:20

    Asjeblieft geen two-tone. Asjeblieft geen two-tone.
    Asjeblieft geen two-tone.

    Login om te reageren
  14. niekie1999 zegt

    30 juni 2017 om 08:34

    Ziet er goed uit

    Login om te reageren
  15. sjeemsbond zegt

    30 juni 2017 om 10:46

    Wat is dit?? Een naaimachine patroon, zodat je moeder het op je petje/kussen/sweater kan naaien?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North