• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: eerste foto’s nieuwe BMW M5

Auteur: willeme, gepost 20 augustus 2017 om 19:27 – 55 Reacties

Afbeelding Gelekt: eerste foto’s nieuwe BMW M5Afbeelding Gelekt: eerste foto’s nieuwe BMW M5Afbeelding Gelekt: eerste foto’s nieuwe BMW M5Afbeelding Gelekt: eerste foto’s nieuwe BMW M5

BMW M5
Altijd handig, die overenthousiaste stagiaires!

De IAA 2017 staat voor de deur, dus dat betekent een hoop nieuws. Traditiegetrouw gaat dat gepaard met de nodige foto’s die ‘per ongeluk’ te vroeg online komen. In dit geval trappen we groots af: de nieuwe BMW M5! Onze collega’s van bmwblog.com vonden een video die in China uitgelekt is. Ditmaal geen renders uit een computergame, maar het echte werk.

En wat we kunnen zien, ziet er blubberdik uit. Aan de voorkant zien we een grotere bumper met enorme luchtinlaten. Aan de zijkant is te zien dat de wielkasten lekker uitgeklopt zijn. Achter de wielkasten aan de voorkant kan je de M5 herkennen aan iets wat lijkt op een lucht uitlaat. De velgen zijn nu al fout en zie je binnen no-time op een E46 316i ‘M3 uitgevoerd’, waarschijnlijk. Achter die velgen prijken koolstofvezel remmen, waarschijnlijk een optie. Uiteraard is de achterkant voorzien van twee setjes ronde stortkokers en een duidelijk afwijkende bumper. Een klein carbon spoilertje maakt het geheel af.

Er is weinig dat we nog niet weten van de nieuwe topsporter uit München. Beetje bij beetje laat BMW Motorsport zich minder leiden door de puristische merkwaarden. Dat betekent dus een 4.4 Twin Turbo V8. Naar verluidt gaat deze minimaal 600 pk te leveren. Dat mag ook wel, want de concurrenten van Audi (605 pk) en Mercedes-AMG (612 pk) leveren ook al dergelijke waarden. Deze krachten worden via een DCT-tranmissie over gebracht op alle vier de wielen. Jazeker, de nieuwe M5 krijgt standaard xDrive mee. Op zich logisch: meer dan 600 pk op de achterwielen is gekkenwerk. Maar er komt ook een RWD-modus op, dus volwassen bezigheden als driften en een burnout zijn nog gewoon mogelijk. Meer weetjes vertelt @Jaapiyo in dit artikel.

UPDATE: de nieuwe M5 is inmiddels officieel, alle info lees je HIER!

Ook interessant!

  • BMW X3 facelift is gelekt
  • Jawel: de nieuwe BMW M5 gaat aan de stekker
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Loop jij warm voor de nieuwe BMW M5 Touring? [Update]

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, blauw, BMW, g30, gelekt, m5

Vorig bericht: « Deze triturbodiesel was zijn tijd ver vooruit
Volgend bericht: Zo maak je een Panamera Turbo net wat dikker »

Lees Interacties

Reacties

  1. rachid zegt

    20 augustus 2017 om 19:29

    @willeme, Autoblog houdt van je!

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      20 augustus 2017 om 20:44

      @rachid: Marktplaats ook van jou!

      Login om te reageren
      • rachid zegt

        20 augustus 2017 om 20:55

        @fmgarcia: Nou, niet meer. Ben een tijdelijke stil geweest.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          20 augustus 2017 om 21:06

          @rachid: Ik heb dan een mooie opdracht voor je rachid! Ga de redactie zo een mailtje sturen voor een advies;). Mijn vriendin heeft een andere auto nodig!

          Login om te reageren
        • galgootje zegt

          20 augustus 2017 om 21:08

          @rachid: Rachid, dude, iedereen heeft zo nu en dan vakantie nodig!

          Maar kom je de komende maanden weer iets leips tegen, vooral posten!

          Ik lees de items met jou als spotter altijd met veel plezier!

          Shokran daarvoor! ;-)

          Login om te reageren
  2. centric zegt

    20 augustus 2017 om 19:49

    Niet echt verrassend. Om eerlijk te zijn vind ik de f10 mooier. Deze is gewoon te druk qua design, te veel frutseltjes en die koplampen doorlopend tot aan de gril vind ik ook nog steeds niet echt fraai.

    Login om te reageren
    • porker zegt

      20 augustus 2017 om 20:47

      @centric: idd nu lijkt niet alleen het interieur maar ook het exterieur op een chinees restaurant

      Login om te reageren
  3. fonny zegt

    20 augustus 2017 om 19:52

    De achterkant blijft me storen, de verhouding klopt niet voor mij. Wat als dat geflikker aan die automaatpook moet voorstellen weet ik ook niet.

    Login om te reageren
  4. allesmetturbo zegt

    20 augustus 2017 om 19:52

    Mooie stoelen!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      20 augustus 2017 om 20:14

      @allesmetturbo: eens!

      Login om te reageren
    • ibssr zegt

      20 augustus 2017 om 20:45

      @allesmetturbo: Viel mij ook op. Wel met trendy blauw exterieur het leder graag in tan. Wat vinden we van de verticale reflectoren achter? Wat was de eerste e28 BMW M5 toch ingetogen. Maar het zuiverste ras onder de motorkap met de mooiste BMW motor ooit (uit de M1). Waarom is hier géén mogelijk om te kiezen voor normale voor en achterkant. De M5 badge is voldoende. De uitgebouwde wielkasten vind ik wel dik.

      Login om te reageren
      • sandervzanten zegt

        20 augustus 2017 om 22:03

        @ibssr: daar in de 550i voor uitgevonden

        Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    20 augustus 2017 om 19:55

    Niets, echt werkelijk niets vind ik écht mooi aan de nieuwe 5-serie en deze M5 kan me totaal niet bekoren. Het is allemaal wat te veel flapjes en gaatjes en spoilertjes en dingetjes en ditjes en datjes. De F10 vind ik mooier. De E60 ook. De E39 al helemaal. De E34 natuurlijk ook.

    Nu bedenk ik me dat ik bijna geen enkele auto van de huidige BMW line-up mooi vind. Mercedes heeft me (weer).

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      20 augustus 2017 om 20:20

      @viezefreddyw: I agree, maar ik vind hetzelfde van Mercedes. En Audi. Ik ben droevig.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        20 augustus 2017 om 20:21

        @sntial: Hopen op een mooie Insignia OPC?

        Login om te reageren
        • dunhozzie zegt

          20 augustus 2017 om 20:40

          @viezefreddyw: jaguar?

          Of (hoewel die ook erg druk zijn), Lexus, infinity?

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            20 augustus 2017 om 20:57

            @dunhozzie: Kan. Maar bieden zij iets aan dat kan concurreren met Audi, BMW en Mercedes qua performance?

            Login om te reageren
            • dunhozzie zegt

              20 augustus 2017 om 21:01

              @viezefreddyw: Jaguar had de 5.0 V8 Supercharged R-S

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                20 augustus 2017 om 21:03

                @dunhozzie: Ja, had. Tegenwoordig hebben ze niet een concurrerende auto. Jammer, de XF-RS (of hoe hij ook heette) vind ik onwijs cool. Klinkt ook lekker.

        • sntial zegt

          20 augustus 2017 om 21:23

          @viezefreddyw: dat kontje vind ik maar Hyundai-y. Geen fan van anno 2017!! Trump heeft gelijk. Sad!

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            20 augustus 2017 om 22:06

            @sntial: Haha! Maar wat dan wel? Wat kan je wel bekoren?

            Login om te reageren
  6. harryb zegt

    20 augustus 2017 om 19:57

    BMW kennende zal het weer een dijk van een auto worden waarbij compromissen uitgesloten worden en die de concurrentie het nakijken zal geven op gebied van handeling en pure emoties.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      20 augustus 2017 om 21:37

      @harryb: pure emotie uit je speakers, right ..

      Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      20 augustus 2017 om 21:46

      @harryb: U schrijft mee aan de brochure?

      Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      20 augustus 2017 om 21:47

      @harryb: Ben je sarcastisch?

      Login om te reageren
      • harryb zegt

        21 augustus 2017 om 00:14

        @vanquish: nee ik ben niet sarcastisch, het feit is dat het telkens de maatstaf is volgens kenners (niet door ons de maar door mensen met kennis van zaken ;) ) je kunt natuurlijk ook een aston Martin gaan kopen waarvan de motor in wezen bestaat uit 2 aan elkaar gelaste ford motoren :) je snapt hem wel vanquish ;)

        Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          21 augustus 2017 om 11:46

          @harryb: Is het flauw als ik zeg dat ik daar liever naar luister dan naar speakers?

          Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      20 augustus 2017 om 22:25

      @harryb: qua rijden misschien wel, maar emotie heeft de M5 sinds de F10 niet meer gekend.

      Login om te reageren
  7. persian1 zegt

    20 augustus 2017 om 20:01

    Prachtige auto! Wordt een mooie strijd met Aufrecht en Melchert

    Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    20 augustus 2017 om 20:03

    Van de duitse 3 powersedans (burrrrp, wat een jeukterm eigenlijk) zou ik de E-klasse de voorkeur geven. Maar goed, een theoretische discussie, ben niet in de markt voor zo’n auto.

    Login om te reageren
  9. rollingstoned zegt

    20 augustus 2017 om 20:07

    “En wat we kunnen zien, ziet er blubberdik uit.”

    Als met dik obesitas wordt bedoeld, dan wel ja. Hij oogt best wel lomp en log namelijk… ?

    Login om te reageren
  10. alfav6gta zegt

    20 augustus 2017 om 20:11

    Dit wil ik dus helemaal niet. Ik wil een e28 m5!

    Login om te reageren
  11. racerx zegt

    20 augustus 2017 om 20:19

    Liever een Alpina, een F10 als het even kan…

    Login om te reageren
  12. sntial zegt

    20 augustus 2017 om 20:20

    F10 had 10x meer klasse.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    20 augustus 2017 om 20:27

    Two tone wielen, why?

    Login om te reageren
  14. thomasthomas zegt

    20 augustus 2017 om 20:27

    Eigenlijk heeft de tijd de M5 ingehaald. Vroeger e28, e39, e60.. was het een soort benchmark. Het grootste probleem is de vierwielaandrijving dat hoort eigenlijk niet, maar het is voortaan zo nodig.

    Login om te reageren
  15. grandmasterb zegt

    20 augustus 2017 om 20:37

    Weer zo’n saai ogende BMW met zeer waarschijnlijk het zeer eentonige dashboard dat in alle bmw’s zit en een interieur dat bepaald geen topklasse is. Maar er staat BMW op dus het zal wel verkocht worden (ook als het een drol is volgens Jeremy Clarkson).

    Login om te reageren
  16. 1975mini zegt

    20 augustus 2017 om 20:43

    Precies wat we verwacht hadden…

    Login om te reageren
  17. trustmeiamanengineer zegt

    20 augustus 2017 om 20:45

    Tja, echt speciaal zijn die M5’s tegenwoordig niet meer… Zelfs het blok is gewoon een “gekietelde” standaard BMW V8… Ik ben benieuwd of deze weer wat agieler is dan de vorige generatie, anders zou de E AMG zomaar de nieuwe benchmark kunnen zijn.

    Login om te reageren
  18. cpp1 zegt

    20 augustus 2017 om 20:58

    Grootste pluspunt vind ik nog dat deze zonder die walgelijke hockeystick is uitgevoerd. Veel cleaner.

    Login om te reageren
  19. aarsgewei zegt

    20 augustus 2017 om 21:08

    Velgen uit de autostyle? Doe mij maar een f10 of nog liever een amg.

    Login om te reageren
  20. barry355gtb zegt

    20 augustus 2017 om 21:21

    Ben erg benieuwd hoe zijn weggedrag zal zijn. Qua looks niet echt heftig helaas en ik vrees dat het weggedrag nu nog meer gelijk zal zijn aan de AudiRS6. Ik hoop stiekem dat ik me vergis.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      20 augustus 2017 om 23:46

      @barry355gtb: De BMW M5 is van nature een achterwielaandrijver. De motor ligt achter de vooras en het meeste vermogen gaat nog altijd naar de achterwielen. Reken maar dat deze auto aanvoelt als een achterwielaandrijver. Sterker nog, zoals vermeld kent de auto een RWD optie.

      De Audi RS6 heeft de motor vóór de vooras liggen. Ondanks dat er (iets) meer vermogen naar de achteras gaat, is de RS6 in de basis meer onderstuurd dan de BMW. BMW doet eigenlijk hetzelfde truukje als Mercedes. De tractie van de Audi, maar niet die honderden kilo’s voor de vooras.

      Login om te reageren
      • barry355gtb zegt

        21 augustus 2017 om 21:35

        @willeme: prima uiteengezet en ik hoop dat je er meer gelijk mee hebt

        Login om te reageren
  21. berlinetta zegt

    20 augustus 2017 om 21:25

    Ook in M-uitvoering kan de nieuwe 5 me niet overtuigen. De verhoudingen kloppen gewoon niet echt. Het is geen lelijke auto, maar de vorige klopte helemaal.

    Eerlijk gezegd vind ik alle topmodellen van de Duitsers in deze klasse niks. De E63 vind ik echt lelijk (terwijl de normale E prachtig is) en de RS6 heb ik nooit interessant gevonden.

    Login om te reageren
  22. 87sandyd zegt

    20 augustus 2017 om 21:40

    In het wielrennen heb je de term: erop en erover. Alsin, bijhalen en vervolgens gelijk inhalen. Dat is precies wat Mercedes heeft gedaan.

    BMW heeft echt het nakijken..

    Zelfs veel BMW fans vinden dat, waaronder ik.

    Login om te reageren
  23. turbotoll zegt

    20 augustus 2017 om 22:54

    Precies wat ik verwacht had. Geen revolutie maar evolutie.
    De grote wielen laten hem wat meer lichtvoetig lijken dan wat ie waarschijnlijk echt is.

    Login om te reageren
  24. Orichy zegt

    20 augustus 2017 om 23:56

    In het filmpje is aan het einde een stukje te zien van de aandrijfkeuzes, die geeft 3 keuzes, zo lijkt het.
    https://www.mupload.nl/img/eyc4h7587lc5z

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      20 augustus 2017 om 23:58

      @orichy: https://www.mupload.nl/img/eyc4h7587lc5z.png

      Login om te reageren
  25. Orichy zegt

    21 augustus 2017 om 00:06

    Het is een traditionele M, volgens de lijn van de laatste jaren.
    Persoonlijk vind ik hem niet zo mooi, maar dat geldt voor mij bij de gehele 5-serie Sedan, de Touring gaat nog wel, die oogt nog wel fijn. Misschien heft het economische mogelijkheid de lelijkheid een beetje op.
    De Mercedes-Benz E-klasse heeft mijn voorkeur.

    Login om te reageren
  26. tenaci zegt

    21 augustus 2017 om 07:57

    Het lijkt wel alsof adagium van design tegenwoordig is: drukker, drukker, drukker. Zelfs bij Alfa. Ingetogen sportiviteit is er niet meer bij. Je moet kennelijk van de daken schreeuwen dat je een potente wagen hebt. Die bumper van deze M5 lijkt wel met een föhn bewerkt!

    Login om te reageren
  27. sollie1984 zegt

    21 augustus 2017 om 08:24

    Deze M5 krijgt geen DCT maar een 8- traps automaat.

    Login om te reageren
  28. mashell zegt

    21 augustus 2017 om 09:35

    Dat is een meevaller. Waar de voorbumper van de M3 en M4 echt verschrikkelijk lelijk is kan deze er wel mee door. Ik ben een van de weinigen die deze 5 serie echt stukken opgeknapt vindt tov de F10, die ziet er nu gewoon hopeloos verouderd uit. Deze G30 heeft een zoveel beter interieur en ook het exterieur is flink wat stoerder, de lijnen van de F10 waren zo soft, dat het model alleen in heel lichte kleuren goed uit de verf kwam.

    Login om te reageren
    • snel70 zegt

      22 augustus 2017 om 09:11

      @mashell: Daar geef ik je gelijk in, althans met je mening over het huidige 5 serie model. Met het volgende model zal het echter ook weer zo gaan zoals het altijd gaat. Men vindt het niks tot het overtreffende model weer daar is.

      Login om te reageren
  29. s2khonda zegt

    21 augustus 2017 om 10:16

    Ik heb vorige week samen met deze M5 in camo wrap gereden in de eifel. Ik reed eerst de hele tijd voor hem, en toen hij zag dat wij fotos wouden maken haalde hij ons in enkele seconden in en was hem na de eerste bocht al kwijt terwijl ik echt volgas ging om hem bij te houden. Wat een brute en snelle wagen zeg, geluid was overigens ook dik in orde.

    Had hem diezelfde dag nog op de nurburgring zien rijden (ook de nieuwe Z4 en Supra).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North