• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Piëch Mark Zero is officieel

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 4 maart 2019 om 17:13 – 51 Reacties

De Piëch Mark Zero is officieel
Is dit gebakken lucht, of legt Piëch hier de eerste stenen aan een nieuw imperium?

Dat de familie Piëch zich graag bezighoudt in de autowereld, dat mag inmiddels wel duidelijk zijn. Sinds enkele jaren waagt ook de zoon van de notoire Ferdinand zich aan een carrière in de automotive. Samen met de Zwitserse ondernemer Rea Stark Rajcic zette Anton Piëch het gelijknamige merk op, met als doel auto’s te emaken op basis van een “open en flexibel” platform. Voorafgaande aan het Autosalon van Genève trekt Piëch Automotive de doeken van zijn eerste creatie: de Mark Zero.

De Mark Zero is een volledig elektrische Gran Turismo met een volgens Piëch Automotive nieuw type batterijcell. De nieuwkomers leggen niet uit waarom zijn batterij nu precies zo innoverend zijn, wel vertellen ze dat deze gemaakt wordt door het Chinese Desten. Volgens Piëch Automotive moet de mark zero zijn batterijen in een mum van tijd op kunnen laden; als we het persbericht mogen geloven kan de auto 80 procent van zijn accu vullen in 4:40 minuten. De snelheid is mogelijk dankzij het feit dat de systemen eigenlijk niet oververhitten in het proces.

Duidelijk is het bedrijf over het rijbereik van de Mark Zero. Piëch zegt dat de auto volgens WLTP liefst 500 kilometer ver moet kunnen rijden. Het 1.800 kg wegende apparaat heeft op zijn vooras één 150 kW elektromotor, terwijl er op de achteras nog eens twee even zo sterke motoren te vinden zijn. Piëch wil vooralsnog geen prestatiecijfers delen, maar snel zal hij ongetwijfeld zijn.

Volgens Piëch is de Mark Zero de eerste van “een familie” van producten dat het in de komende drie jaar zal onthullen. Het merk wil sowieso een twee- en vierzitter op de markt brengen, evenals een sportieve SUV. Mogelijk komt het ook met cabrio’s of pick-ups.

Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Overname Alfa door VW
    Overname Alfa door VW was dichterbij dan we dachten
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?
  • Deze Lexus heeft officieel het grootste scherm

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geneve-2019, Supercars

Vorig bericht: « Dít is de Auto van het Jaar 2019
Volgend bericht: Smikkel en smul van de Sciàdipersia Cabriolet »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    4 maart 2019 om 17:20

    Geinspireerd op een Aston Martin?
    Maar dan een stukje minder gelukt.
    En toen ze bij de achterkant kwamen, was de tijd op.

    Login om te reageren
  2. fanboy zegt

    4 maart 2019 om 17:23

    Het is echt een mengsel tussen de Shelby GT1 en Aston Martin (met een beetje Jaguar)

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    4 maart 2019 om 17:25

    Ontworpen door Henrik Fisker? Wel een fraai ding met een moderne en tegelijk klassieke uitstraling.. i like it.

    Login om te reageren
  4. mdm4 zegt

    4 maart 2019 om 17:30

    Voorkant: Aston Martin & Porsche
    Zijkant: Aston Martin
    Achterkant: Aston Martin

    Login om te reageren
    • tommygogh zegt

      4 maart 2019 om 19:32

      @mdm4: Doet veel meer denken aan een F-type

      Login om te reageren
    • hight96 zegt

      5 maart 2019 om 08:35

      @mdm4: Voorkant zie ik ook nog wel wat Ginetta in, en zijkant Mazda RX-Vision

      Login om te reageren
  5. chriscross zegt

    4 maart 2019 om 17:32

    Voorkant lijkt op een naar lucht happende vis op het droge.

    Login om te reageren
    • polpol33 zegt

      4 maart 2019 om 17:38

      @chriscross: automobiele fellatio

      Login om te reageren
  6. mashell zegt

    4 maart 2019 om 17:33

    Klassiek design (dus per defintie 0,0% origineel) gecombineerd met state of the art elektro aandrijving en de mogelijkheid om van kleur te veranderen (de rode en grijze hebben hetzelfde kenteken). Helemaal voor de James Bond van nu.

    Login om te reageren
    • competition102 zegt

      4 maart 2019 om 17:39

      @mashell: in Zwitserland is het kenteken persoonsgebonden, niet autogebonden. Maar moest evengoed lachen om je reactie ;-)

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        4 maart 2019 om 17:54

        @competition102: Klopt, je mag maximaal twee voertuigen op 1 kenteken hebben, een zogenaamd Wechselschild. Heb je een derde voertuig, dan krijg je dus ook een tweede kenteken.

        Login om te reageren
        • wahltiroler zegt

          4 maart 2019 om 18:30

          @jochempie: gleiche hier in Österreich ???

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            4 maart 2019 om 18:36

            @wahltiroler: bij ons in Duitsland is het een jaar of twee geleden ook ingevoerd. Volgens is het mij is het nog niet erg succesvol.

            Login om te reageren
            • wahltiroler zegt

              4 maart 2019 om 19:01

              @mashell: Mijn vrouw en ik reizen graag en rijden beide graag auto. Regelmatig door West Europa onderweg.

              En een keer of 8-10 pj in Italïe….

              Een youngtimer gaat er zeker een keer komen Fiat 124 of RCZ of zo…

              Heerlijk in jez weekend cruisen lekker eten …

              Dan komt zo’n regeling goed van pas…

              Waar in Duitsland woon je?

              Login om te reageren
  7. Kuifje zegt

    4 maart 2019 om 17:38

    Ik snap dat je graag je familienaam als naam van je merk hebt, maar Piëch? Alleen duits sprekenden kunnen de naam uitspreken..

    Login om te reageren
    • competition102 zegt

      4 maart 2019 om 17:42

      @kuifje: Engelssprekenden zou je kunnen vragen de naam uit te spreken als “pee edge” ;-)

      Login om te reageren
      • wahltiroler zegt

        4 maart 2019 om 18:33

        @competition102: of de naam van criminele Ferdinand “Ab Schaum”?

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      4 maart 2019 om 19:11

      @kuifje: Net zoals alleen Hollanders de naam Citroen goed kunnen uitspreken. Oh, wacht…

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        4 maart 2019 om 22:15

        @potver7: Dat zeg je eigenlijk goed. Van origine is Citroen en Nederlands bedrijf, maar de heer verhuisde naar Frankrijk en het werd Citroën.

        Login om te reageren
  8. mpgc zegt

    4 maart 2019 om 17:46

    Ik vind het design vanaf de vooruitstijl naar achteren en aan de achterzijde erg geslaagd. de voorzijde lijkt veel te veel op Aston Martin. Echt zonde. Het is ook wel een interessant concept. De naam Is voor de jongere generatie niet erg bijzonder. maar voor de generatie die de illustere vader van deze Porsche telg nog heeft meegemaakt als baas van Volkswagen heeft de naam wel en bijzondere klank ?

    Login om te reageren
  9. dragspert zegt

    4 maart 2019 om 17:48

    En welke gaat het worden? Met de vouw in het achterscherm, de flauwere vouw in het achterscherm of met een geheel bol achterscherm? Ik vind ‘m hoe dan ook prachtig. Vooral met alleen de ronde vormen.

    Login om te reageren
  10. iphonistvongates zegt

    4 maart 2019 om 17:49

    80% opgeladen in 04:40 minuten….dat is nog eens een doorbraak. Nu nog wat meer info over de levensduur van de accu’s om het meer op waarde te kunnen schatten. Zit er ook nog een soort KERS ingebouwd?

    Login om te reageren
  11. racerx zegt

    4 maart 2019 om 17:52

    Ziet er goed uit, maar dat 80% opladen binnen een kleine 5 minuten is wel erg interessant, ben benieuwd wanneer ze met meer details komen.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      4 maart 2019 om 18:47

      @racerx: is dit niet gebaseerd op de solidstate accu’s, ipv de traditionele polymeer accu’s? Dacht dat Samsung ook al zoiets had bedacht voor een telefoon binnen 1min weer een volle accu. Alleen kneiterduur om te produceren.

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        4 maart 2019 om 22:16

        @jpoers: solid State wordt in productie goedkoper. Mooie techniek.

        Login om te reageren
      • racerx zegt

        5 maart 2019 om 06:27

        @jpoers: dank voor de extra info!

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          5 maart 2019 om 21:14

          @racerx: asjeblieft.

          Login om te reageren
  12. jeppie zegt

    4 maart 2019 om 17:54

    Mooi ding, maar die laadtijd is gebakken lucht

    Login om te reageren
    • probono zegt

      4 maart 2019 om 18:06

      @jeppie: Helemaal mee eens; hoor wel vaker van dergelijke accu snellaadtijden maar al die mooie verhalen halen de praktijk tot nu toe nooit.

      Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      4 maart 2019 om 18:34

      @jeppie: tja van wie is dat de zoon…

      Maar de software laad je geloven dat het zo is na 40 minuten opladen springt de teller automatisch op 4:40 ??

      Login om te reageren
      • wahltiroler zegt

        4 maart 2019 om 18:35

        @wahltiroler: oeps laat

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      4 maart 2019 om 19:14

      @jeppie: als het een solid state accu is, zou het kunnen. Alleen dacht ik dat de ontwikkeling daarvan nog niet zover was dat die enigszins betaalbaar geproduceerd kunnen worden.

      Login om te reageren
  13. 2wheeler zegt

    4 maart 2019 om 18:16

    Wat een domme naam voor zo’n mooie auto.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2019 om 18:34

      @2wheeler: nou zeg. De naam is een referentie naar onze minister president, de vlotte maar ietwat studentikoze leider met de randloze bril, Mark Rutte. Die beloofde ons allemaal €1000 maar dat werd €0, Mark Zero dus.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        4 maart 2019 om 18:54

        @mashell: hehe, makes sense!

        Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        4 maart 2019 om 19:42

        @mashell: gezien je “bij ons in Duitsland”, sinds wanneer is Rutte president van Duitsland?

        Login om te reageren
  14. michaelb zegt

    4 maart 2019 om 18:30

    Ik was m al kwijt bij electrisch

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      4 maart 2019 om 19:00

      @michaelb: je Groene Boekje?

      Login om te reageren
      • michaelb zegt

        4 maart 2019 om 22:29

        @winkeb: Gaaaaap

        Login om te reageren
  15. rongolfgti zegt

    4 maart 2019 om 18:34

    Ferdinand Piëch, door iedereen bij VW in de steek gelaten waardoor in het dieselschandaal volledig verkeerde beslissingen werden genomen, slaat heel hard terug. Briljante auto, 500 km WLTP en na 4’40 weer 80% opgeladen, dat doet niemand Fugen Ferdl na. In Zuffenhausen, Wolfsburg en Ingolstadt baalt men..

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      4 maart 2019 om 21:28

      @rongolfgti: In de steek gelaten?

      Denk je echt dat Fürchterlicher Ferdi er niet veel vroeger weet van had?

      Login om te reageren
      • rongolfgti zegt

        4 maart 2019 om 22:28

        @wahltiroler:
        Zeker! En dat hij alle auto’s om wilde bouwen naar SCR-katalysatoren en dat Winterkorn dat “aus Kostengründe” niet deed en Piëch daarom “auf Distanz” was. Voor het eerst verloor Piëch en won Winterkorn. Met alle rampzalige gevolgen van dien.

        Login om te reageren
  16. jasperh zegt

    4 maart 2019 om 18:44

    Ik raakte al geïnteresseerd bij elektrisch!

    Login om te reageren
  17. autospotterkerkrade zegt

    4 maart 2019 om 19:07

    Met een v8 van een Audi zou het al meer in de smaak vallen

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      4 maart 2019 om 19:36

      @autospotterkerkrade: Dan was de motorkap 3 x zo hoog…

      Login om te reageren
  18. maferick74 zegt

    4 maart 2019 om 19:30

    Achterkant is inspiratieloos vormgegeven. Dat kan toch veel mooier

    Login om te reageren
  19. ghost zegt

    4 maart 2019 om 19:44

    Moderne interpretatie van een Frogeye.

    Login om te reageren
  20. wimof zegt

    4 maart 2019 om 20:40

    Mocht het Elon Musk zijn, waren de reacties vermoedelijk anders.
    De wasmachines draaiden al een wit programma.

    Login om te reageren
  21. grandmasterb zegt

    4 maart 2019 om 21:03

    Het lijkt wel een omgebouwde F-type met een nieuw front en lelijker achterkant

    Login om te reageren
  22. mats106rallye zegt

    4 maart 2019 om 21:11

    Heeft iets weg van Aston Martin en misschien de F-type dus ik ben fan!!

    Login om te reageren
  23. polleke71 zegt

    6 maart 2019 om 00:38

    Die 4:40 om te laden is natuurlijk complete BS. De laadtijd wordt nog het meeste bepaald door het vermogen dat een laadstation kan leveren. Aan de stekker thuis met 32A doe kevert och echt uren over. Bij een snellaadstation zal ie niet sneller vol zijn dan een gemiddelde Tesla. Of ze moeten ook nieuwere laadstations gaan leveren met een dikke krachtstroom aansluiting.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North