• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de Auto van het Jaar 2019

Auteur: autoblogger, gepost 4 maart 2019 om 15:36 – 70 Reacties

Golden Girl


Het jaarlijkse toneelstuk is weer gaande.

Zojuist was namelijk de uitslag van de Car of the Year (CotY) in Genève. Die prijs wordt bepaald door een aantal overjarige autojournalisten (al dan niet semi-corrupt), aangezien deze mensen er verstand van zouden moeten hebben. We hebben het daar al vaker over gehad, dus ik zal niet in herhaling vallen.

Na de eerste selectie van 60 kandidaten (modellen), werd onlangs de shortlist bekend. Het ging daarbij om deze finalisten: Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-PACE, Kia Ceed, Mercedes-Benz A-klasse en Peugeot 508.

En de winnaar is geworden: de Jaguar I-PACE!

Jaguar I-Pace

Jazeker, het panel van uitsluitend heerlijk roomblanke Ariërs heeft gekozen voor de elektrische Jaguar. De overwegend mannelijke (van de 60 zijn er maar 4 die niet een Sergeant-Majoor in de broek hebben hangen) waren zeker niet unaniem. Op de 508 en A-Klasse na waren eigenlijk alle modellen in de race. Het was een waanzinnig spannende race: zowel de Jaguar I-PACE als de Alpine A110 hadden 250 punten gehaald. Voor het eerst in de historie was de nummer 1 positie gedeeld! De auto met de meeste hoge noteringen geeft vervolgens de doorslag. Godzijdank was het een strijd tussen de Jaguar I-PACE en de Alpine A110. Twee auto’s die de tongen goed los maken en daadwerkelijk wat toevoegen aan het automobiele landschap. De Jaguar won het onderlinge duel met 18 tegen 16. Het wel heel timide applaus verraadde de sfeer in de zaal: een lekkere grafstemming. Tot nu toe is er maar één sportauto die Auto van het Jaar is geworden, de Porsche 928 in 1978.

Op zich is de winst voor de I-PACE wel correct. Het is een zeer betaalbare auto. De laadtijd van de auto is exceptioneel kort. Dit, terwijl de range absoluut grensverleggend is. Tevens is de auto een groot succes in Noorwegen en Nederland, wat aantoont dat de I-PACE precies is waar de consument op zit te wachten.

Vorig jaar won de Volvo XC40 nog de Kukident Incontinentieaward. De Volvo werd geroemd vanwege zijn hoge verbruik, grote luchtweerstand, gebrekkige betrouwbaarheid, het beperkte ruimteaanbod, de stevige prijs en de zeer beperkte wegligging.

Ook interessant!

  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

a110, alpine, coty, geneve, geneve-2019, i-pace, Jaguar

Vorig bericht: « Geen Chiron, maar wel andere hypercar voor Afrojack
Volgend bericht: De Piëch Mark Zero is officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. sportstand zegt

    4 maart 2019 om 15:42

    Ze zijn dan wel representatief voor de gemiddelde auto koper in Nederland! Jammer dat de Alpine niet gewonnen heeft, is toch leuker dan een I Pace.

    Login om te reageren
    • madmarky zegt

      4 maart 2019 om 20:51

      @sportstand: gemiddelde auto koper of gemiddelde auto leaser? Ik moet de eerste I-Pace en XC40 nog tegenkomen die niet van de leasemij zijn.

      Login om te reageren
      • dutchcigars zegt

        5 maart 2019 om 06:59

        @madmarky: Dat kan geregeld worden. Een hoog bejaarde man hier in mijn straat heeft de xc40, en dat is geen lease.. wil je een adres? ?

        Login om te reageren
    • AstonMartinDriver zegt

      22 maart 2019 om 11:59

      @sportstand: eens, geniet er zelf elke dag van ?

      Login om te reageren
  2. raoufff zegt

    4 maart 2019 om 15:43

    Sinds wanneer kunnen praalwagens meedoen aan de COTY verkiezing?

    Login om te reageren
  3. 9114life zegt

    4 maart 2019 om 15:45

    Voor mij had de 992 mogen winnen wegens de mooiste achterkant in history!!!

    Login om te reageren
  4. kobus1967 zegt

    4 maart 2019 om 15:50

    @autoblogger, betaalbaar?
    Ik denk dat 90% van autorijdend Nederland deze niet kan betalen, ook niet in de lease.

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      4 maart 2019 om 15:52

      @autoblogger, zie nu dat je de sarcasmemodus aan had staan?

      Login om te reageren
  5. ghost zegt

    4 maart 2019 om 15:51

    Jammer dat de Alpine niet heeft gewonnen. Hoor alleen maar positieve dingen daarover. De I-pace vind ik op geen enkel front mooi, en ook de techniek is niet superspannend(Tesla doet het immers al een tijdje toch?!). Bovenal heeft de I-Pace totaal geen bestaansrecht zij het niet als er geen kostenbesparende voordelen aanzaten..al is dat voor 2019 natuurlijk al redelijk bijgesteld door de boven €50k-regel.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      4 maart 2019 om 16:02

      @ghost: vergeet niet dat bijtelling een zeer lokaal verschijnsel is om mee te wegen in een wereldwijde verkiezing ;)

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        4 maart 2019 om 16:23

        @casperh: wereldwijd in heel Europa….

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          4 maart 2019 om 16:27

          @potver7: fair enough. Verandert weinig aan m’n punt ;)

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        4 maart 2019 om 18:14

        @casperh: sorry Cap!

        Login om te reageren
    • futse zegt

      4 maart 2019 om 19:13

      @ghost: techniek van de anderen is ook niet spannend. Benzinemotoren worden al meer dan 100 jaar gemaakt. Wat is je punt?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        4 maart 2019 om 19:43

        @futse: dat de I-Pace een kansloze auto is. Volgens mij zeg ik dat toch..persoonlijk vind ik die hele hype van elektrisch rijden (al dan niet in EU) hypocriet..in China en de VS doet men amper iets aan klimaatverbetering/reduceren van uitstoot. Zeker als we nationaal kijken, dragen wij met al onze regeltjes maar 0,0000035% bij op wereldschaal. Tuurlijk moet je ergens beginnen maar ik werk mijzelf helemaal de sufte om een leuke auto te kunnen veroorloven, terwijl de Yanks en Chinezen gewoon lekker alles op autogebied kunnen aanschaffen met de grootste motoren. Daar vind ik wel wat van, maar ja, je doet er niks aan en het alternatief vind ik gewoon doodsaai. Ik zie dan liever een Alpine winnen, gewoon om aan te tonen dat je met een kleinere motor en een leuk gewicht ook een leuke auto neerzet. Maar in plaats daarvan moet er weer zo’n misvormd lelijk elektrisch ding winnen. Gewoon jammer.

        Login om te reageren
        • 888natan zegt

          4 maart 2019 om 22:43

          @ghost: Je kan het ook zien als ‘wij als Europeanen lopen erg voor op ze’.

          Verder ben ik het met je eens hoor, water naar de zee brengen als Europeaan/automobilist zijnde.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            4 maart 2019 om 22:48

            @888natan: snap ik ook, punt is, ik ben nooit graag het braafste jongetje van de klas. Was ik nooit, zal ik nooit worden. Kennelijk is NL dat wel graag.

            Login om te reageren
            • pramm zegt

              4 maart 2019 om 23:29

              @ghost: Nederland is de hekkensluiter in de EU, op 1 na. En als je naar de CO2 uitstoot per capita kijkt, stoten we in Nederland ongeveer 10x meer uit.

              Daarnaast is China het land met de meeste duurzame energieproductie ter wereld en het land dat de snelste groei in duurzame energieproductie laat zien.
              Maar laten we vooral onszelf op de borst slaan als beste jongetje van de klas.

              Login om te reageren
        • alassad zegt

          4 maart 2019 om 22:44

          @ghost: de 1na meest verkochte EV van 2018 is een Chinese EV die alleen in China verkocht is…
          Als er een land de gevolgen kent van teveel uitstoot is het China wel. Ik snap je onderbuikgevoel, maar dat ligt niet per se aan de Chinese automobiel industrie

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            4 maart 2019 om 22:51

            @alassad: het ligt ook niet aan de automobielindustrie in China. Wel aan de industrie in algemeen en daarnaast aan huishoudens; stoken veelal nog op steenkool/bruinkool. Leuk dat zij allemaal elektrisch rijden of er veel verkopen(ben benieuwd naar de impact op totale Chineze bevolking, ws nog niks) maar ook dat brengt niks te weeg. Denk eerder dat je met aanpakken van industrie aldaar en scheepvaart wereldwijd maar bewerkstelligd.

            Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2019 om 15:57

    En de Engine-award van het jaar 2019, de V8 TDI van de Vag-groep?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      4 maart 2019 om 17:52

      @dutchdriftking: nee, deze kiescommissie sjoemelt niet ?

      Login om te reageren
  7. CasperH zegt

    4 maart 2019 om 16:03

    Mooi dat de Alpine de morele overwinnaar is! Ook de enige die compromisloos is. Mooi dat dat beloond wordt.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      4 maart 2019 om 18:28

      @casperh: vierwielers zijn per definitie een compromis =)

      Login om te reageren
      • CasperH zegt

        4 maart 2019 om 18:36

        @Dizono: je snapt best wat ik bedoel.

        Login om te reageren
    • pignon zegt

      4 maart 2019 om 19:27

      @casperh: zo is het!

      Login om te reageren
  8. quinn zegt

    4 maart 2019 om 16:09

    Haha, super ironische tekst: Het is een zeer betaalbare auto. De laadtijd van de auto is exceptioneel kort. Dit, terwijl de range absoluut grensverleggend is. Tevens is de auto een groot succes in Noorwegen en Nederland, wat aantoont dat de I-PACE precies is waar de consument op zit te wachten.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      4 maart 2019 om 16:27

      @quinn: ik vraag me ook af of er hier nu Jaguar fans zijn die dit soort teksten niet vinden kunnen. Dat Jaguar gebasht wordt, dat het alleen maar negatief moet over Jaguar.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      4 maart 2019 om 16:27

      @quinn: geschreven ironie werkt niet zo goed, zeker als het lezerspubliek (ik?) het onderwerp niet zo goed beheerst… (de ironie was me niet echt opgevallen in die zin, zou net zo goed beetje foute marketing kunnen zijn, het is maar met wat je vergelijkt…)

      Login om te reageren
  9. Design_Driven zegt

    4 maart 2019 om 16:11

    De I-Pace nu al veel gezien en al eens mee gereden (woon in de buurt van de fabriek, dus veel auto’s van Jaguar zelf) maar kan hem nog steeds met de beste wil van de wereld niet mooi vinden. De wielen zijn bij de basis versie net zo lomp als dat van “The Beast” van de president van Amerika. Grote lompe banden, te klijne velgen. Elke als je voor grote velgen gaat dan lijkt het nog ergens op, al staat hij dannog steeds te hoog op de wielen. Het interieur is best ruim maar ook niet overdreven. Het ding rijdt best lekker maar voelt ook wel erg zwaar aan. Hij is stervens duur, hier in het VK start hij pas vanaf £65k. Ik zou er in elk geval geen een kopen. Doe mij dan liever de Tesla Model 3.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      4 maart 2019 om 16:13

      @sketcher: *kleine + alle andere fouten die ongetwijfeld in mijn stukje proza zitten.

      Login om te reageren
  10. stfu zegt

    4 maart 2019 om 16:16

    Op alle vlakken – w.b. elektrisch rijden dan – doet de iPace het slechter dan Tesla en dan toch AvhJ worden. Knap…

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      4 maart 2019 om 16:56

      @stfu:
      Eens.
      Maar maakt het niet een slechte auto. De Jaguar is best goed en spreekt de meer conventionele leasers meer aan.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      4 maart 2019 om 17:11

      @stfu: dus niet op alle vlakken!

      Login om te reageren
    • robert110 zegt

      4 maart 2019 om 18:07

      @stfu: Ik ben het niet met je eens. Het vergelijk eind vorig jaar hier op Autoblog liet duidelijk zien hoe de tesla model x juist niet uitblinkt tegenover Jaguar en ook de Audi. Er was maar één punt dat echt in voordeel was van de tesla en dat was het trekgewicht (en de autopilot als je daar wat om geeft, maar ik geef daar niets om). Op andere punten was de tesla juist minder of werden positieve punten (bv laadtijd) niet van toepassing door negative punten (bv actieradius). Dit alles werd zwaar versterkt door de prijs, die bijna €20.000 meer was dan de Jaguar, terwijl je er ook nog eens een veel lelijkere (uiteraard persoonlijk) en minder mooi afgewerkte auto voor kreeg. Het in die vergelijking dan ook vooral de prijs die de tesla de slechte keuze maakt, een auto mag op papier best minder zijn dan de concurrent, maar dan moet ie niet duurder zijn, zeker niet zoveel duurder.

      Ik weet dat ik in het verleden erg negatief over tesla ben geweest, maar bij de vergelijking toen heb ik zo objectief mogelijk naar de drie auto’s gekeken, en dan is de tesla model x gewoon niet goed te praten.

      Login om te reageren
  11. potver7 zegt

    4 maart 2019 om 16:22

    Pfff wat een zuur artikel zeg… Je zou bijna denken dat ons aller @autoblogger stiekem zelf wel bij dat selecte groepje blanke mannen zou willen horen.

    Login om te reageren
    • autodidact zegt

      4 maart 2019 om 16:28

      @potver7: ja, ik zou ook graag begrijpen wat onze scribent autoblogger dwars zit als het gaat over de CotY verkiezing. Het lijkt een persoonlijk dingetje te zijn. Is hem ooit de entree ontzegd bij het feestje van de ‘oude garde’?

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        4 maart 2019 om 16:42

        @autodidact: het hele Car of the Year gebeuren is het Automotive equavilent van het Eurovisie Songfestival. En wordt daar goede muziek en een goede jurering toegepast?

        Login om te reageren
        • autodidact zegt

          4 maart 2019 om 16:56

          @rhellema: nee, maar het is wel vermakelijk voor de doelgroep.

          Ik zou me kunnen voorstellen dat de schrijver vindt dat CotY zichzelf iets te serieus neemt en te zelfingenomen is. Prima. Schrijf dat dan op. Nu weet ik alleen dat hij er een hekel aan heeft maar niet waar de pijn zit. Ik voel graag mee….

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            4 maart 2019 om 17:07

            @autodidact: ach, nu is het met de nodige humoristische ondertoon geschreven. Hoort ook wel bij zo’n draak van een verkiezing.

            Login om te reageren
      • polpol33 zegt

        4 maart 2019 om 16:47

        @autodidact: ik ook. Sarcasme kan erg grappig zijn. Dit stuk vind ik niet prettig om te lezen.
        Wanneer ik het lees gaan mijn gedachtes eerder naar de mogelijke frustraties van de schrijver dan naar de groep die hij bekritiseerd. Voor deze lezer schiet de schrijver zijn doel voorbij.

        Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      4 maart 2019 om 16:34

      @potver7: nou zeg, dat ik blank ben is al erg genoeg!

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        4 maart 2019 om 17:49

        @autoblogger: pas maar op. Nu nog hardop toegeven dat je heteroseksueel en van middelbare leeftijd bent en je moet je schuilhouden voor een klein leger quinoa-kauwende SJW-ers die je online en IRL het leven gaan lopen zuur maken, want per definitie ‘fout’.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          4 maart 2019 om 22:36

          @RRRobert: haha +1

          Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    4 maart 2019 om 16:32

    Enige goede aan de I-Pace is dat er nu een ‘normaal’ merkt is wat een premium elektromobiel in de markt zegt, tegenover de Tesla.
    Ik durf te wedden dat als Audi ietsje sneller was geweest met hun E-Tron, de E-Tron nu had gewonnen.

    Login om te reageren
  13. antoonniels zegt

    4 maart 2019 om 16:33

    Toch mooi dat er gekozen wordt voor vooruitstrevende tech…nee dat is het niet. Dat er gekozen wordt voor een voertuig wat we allemaal voor de deur….nee dat is het ook niet. En dan nog te bedenken dat het ding ongeveer 75% van de range haalt t.o.v. de cijfertjes in de folder. Iets wat we benzine en diesel auto’s zo zwaar aanrekenen. Knap dat ze dat dan maar even negeren. Als dit niet politiek gemotiveerd is dan weet ik het ook niet meer.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2019 om 18:46

      @antoonniels: waarom zou je een electrische auto aanrekenen wat op alle brandstof wagens ook van toepassing is. Tijdens de test wordt er rustiger gereden dan in de dagelijkse praktijk, daarom is het praktijk verbruik hoger. Dat geldt voor brandstofwagens en electrowagens hetzelfde. Eletrowagens zijn een oplossing voor veel problemen maar niet voor dit probleem.

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        4 maart 2019 om 20:52

        @mashell: welke problemen lossen ze dan juist op?

        Login om te reageren
  14. sparks zegt

    4 maart 2019 om 16:44

    Ik hoop de 1e I-Pace eigenlijk nog eens in het wild tegen te komen. Of heb ik dat nu alleen?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      4 maart 2019 om 16:50

      @sparks: ik zou zeggen, kom onder je steen vandaan!

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 maart 2019 om 16:50

      @sparks: Ik zie ze toch al regelmatig rijden.

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      4 maart 2019 om 16:58

      @sparks: in de randstad wordt je er mee doodgegooid. Helaas. Zo mooi is hij niet.

      Login om te reageren
      • sparks zegt

        4 maart 2019 om 22:24

        @2wheeler: Dat zal het zijn, ik woon in Den Bosch. Ik werk dan wel in Utrecht, maar dat is in en uit de stad voor het werk met de trein.
        Ik vind dit type auto sowieso niet mooi trouwens, ik dacht dat de eerste wellicht nog eens komt.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2019 om 17:02

      @sparks: als je je begeeft in een gebied waar “ondernemers” (of andere mensen met een hoog inkomen en een enorme drang weinig belasting te betalen) rondhangen dan struikel je er over. Binnenkort zijn er wel weer VVD partij bijeenkomsten maar de Tefaf is ook zo’n adres, daar kun je zien hoe groot en lomp zo’n iPace eigenlijk is.

      Login om te reageren
  15. dwfc zegt

    4 maart 2019 om 16:47

    Je kan je geen mooier Carnavalgeschenk inbeelden !

    Login om te reageren
  16. pomoek zegt

    4 maart 2019 om 17:07

    Zie ik Estelle nu misprijzend wegkijken van een bruine Piemol?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      4 maart 2019 om 17:12

      @pomoek: Nee, dat is Anouk. Met deze blik maakt ze kenbaar dat ze dat ding nog nét zou voelen.

      Login om te reageren
  17. supercarboy zegt

    4 maart 2019 om 17:13

    Ik blijf de i-pace toch maar een rare auto vinden. Jammer dat er geen normale/echte auto heeft gewonnen

    Login om te reageren
  18. r26r zegt

    4 maart 2019 om 17:14

    Tsja, wat maakt het allemaal nog uit. Er is maar een @autoblog car of the year en dat is de …………

    Login om te reageren
  19. eggiebirdie zegt

    4 maart 2019 om 17:38

    Gefeliciteerd voor JLR! Well earned. JLR kan wel even opsteker gebruiken, na alle financiele verhalen.
    Zuurpruimen zat in de wereld, gewoon negeren! 1 van de weinige echt vernieuwende modellen van afgelopen jaar, in ieder geval qua design-taal.
    (Wat natuurlijk niet nalaat dat er ruimte voor verbetering is.)

    Login om te reageren
    • tge1 zegt

      4 maart 2019 om 18:11

      @eggiebirdie: Het is gewoon een SUV. Weinig vernieuwends aan.

      Login om te reageren
  20. toniominestrone zegt

    4 maart 2019 om 17:46

    Neem deze verkiezing al jaren niet meer serieus, wie de beste lobbyist uithangt wint.

    Login om te reageren
  21. unknown234 zegt

    4 maart 2019 om 18:18

    Op een of andere manier vind ik het qua uiterlijk op een Multipla lijken. Wat een gedrocht..

    Login om te reageren
  22. freezzr zegt

    4 maart 2019 om 19:17

    Hahaha, de Kukident Incontinentie Award, je zou ‘m bijna zelf uit gaan delen.

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      4 maart 2019 om 20:02

      @freezzr: ofwel de KIA award…..

      Login om te reageren
  23. grandmasterb zegt

    4 maart 2019 om 21:22

    Best een mooi model en hij schijnt prima te rijden

    Login om te reageren
  24. autospotterkerkrade zegt

    4 maart 2019 om 22:22

    Vraag me af hoe lang het “opladen” van een Aston Martin Vantage duurt!

    Login om te reageren
  25. emping zegt

    5 maart 2019 om 01:45

    Wat mij betreft had de Alpine mogen winnen.

    Login om te reageren
  26. Gulli zegt

    5 maart 2019 om 07:56

    “Vorig jaar won de Volvo XC40 nog de Kukident Incontinentieaward. De Volvo werd geroemd vanwege zijn hoge verbruik, grote luchtweerstand, gebrekkige betrouwbaarheid, het beperkte ruimteaanbod, de stevige prijs en de zeer beperkte wegligging.”

    Hahaha wat een koning!

    Login om te reageren
  27. por100 zegt

    5 maart 2019 om 11:47

    https://en.wikipedia.org/wiki/Car_of_the_Year

    Gelukkig is de Alpine het niet geworden. Pfff in dit rijtje wil je namelijk niet dood gevonden worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North