• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Smikkel en smul van de Sciàdipersia Cabriolet

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 4 maart 2019 om 17:48 – 46 Reacties

Afbeelding Smikkel en smul van de Sciàdipersia CabrioletAfbeelding Smikkel en smul van de Sciàdipersia CabrioletAfbeelding Smikkel en smul van de Sciàdipersia CabrioletAfbeelding Smikkel en smul van de Sciàdipersia CabrioletAfbeelding Smikkel en smul van de Sciàdipersia CabrioletAfbeelding Smikkel en smul van de Sciàdipersia CabrioletAfbeelding Smikkel en smul van de Sciàdipersia CabrioletAfbeelding Smikkel en smul van de Sciàdipersia Cabriolet

Sciadipersia
Laat je hart veroveren.

Weinig koetsenbouwers kunnen zulke opmerkelijke doch aantrekkelijke bolides in elkaar knutselen als het Italiaanse Carrozzeria Touring Superleggera. Voor zijn nieuwste project heeft het bedrijf-met-de-lange-naam zich wederom bemoeit met de Maserati GranTurismo. Waar we afgelopen jaar tijdens het Autosalon van Genève kennismaakten met een gesloten versie van de Sciàdipersia, is het ditmaal de beurt aan een heuse cabriolet.

Waar de Italiaanse koetesenbouwer ons met zijn allereerste Sciàdipersia (Sjah van Persië) compleet omver wist te blazen, is het ze niet gelukt dit kunstje te herhalen met de dakloze uitvoering. Het mag dan wel een bijzondere verschijning zijn, in feite is het exact dezelfde auto minus het plafond. Dat gezegd hebbende: vanuit bepaalde hoeken (zoals bijvoorbeeld het achteraanzicht) komt de cabriolet zo mogelijk beter voor de dag dan het origineel. Op deze manier is de nieuwe billenpartij van de auto namelijk goed te zien.

Omdat de cabriolet net als de coupé in de basis niets meer dan een Maserati GranTurismo is, heeft de auto in het vooronder een 4,7-liter V8 liggen. De krachtbron produceert 461 pk en 520 Nm. We verwachten dat de cabriolet iets zwaarder zal zijn dan de 1.700 kg wegende coupé. De koetsenbouwer heeft ongeveer zes maanden nodig om de auto te bouwen.

Ook interessant!

  • Touring Superleggera Arese RH95 is een mooiere Ferrari
  • comeback touring superleggera
    Comeback Touring Superleggera met supercar
  • GT3 touring occasion
    Knalgele GT3 Touring voor de Nederlander met durf
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, carrozzeria-touring, coachbuilding, geneve-2019, grancabrio, granturismo, Maserati, Sciadipersia, superleggera

Vorig bericht: « De Piëch Mark Zero is officieel
Volgend bericht: Kan Mercedes ook met déze auto de racewereld domineren? »

Lees Interacties

Reacties

  1. poes zegt

    4 maart 2019 om 17:59

    Ik ben niet zo thuis in de vissen, maar iemand hier kan mij vast vertellen op wat voor type vis het front lijkt…

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      4 maart 2019 om 18:01

      @poes: De visstick.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2019 om 18:29

      @poes: Sciàdipersia is een ondersoort van de Pangasius die vooral in de perzische Golf voorkomt.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        4 maart 2019 om 19:10

        @mashell: die Pangasius komt volgensmij ook gewoon in Nederland voor hoor. Van de week nog een uit de schap bij de A&H gevist

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          4 maart 2019 om 19:57

          @kennone: De A&H? Is dat een soort Primark?

          Login om te reageren
        • rhellema zegt

          4 maart 2019 om 20:21

          @kennone: haal jij echt je vis in een supermarkt??

          Login om te reageren
          • WinkeB zegt

            4 maart 2019 om 20:41

            @rhellema: jij hengelt ze zelf uit de gracht?

            Login om te reageren
            • rhellema zegt

              4 maart 2019 om 21:03

              @winkeb: nee, heb hier een zeer goede viswinkel die praktisch om de hoek zit. Iedere dag even een harinkje scoren en kijken wat er eventueel voor het diner meegenomen kan worden.

              Login om te reageren
              • drdre1 zegt

                4 maart 2019 om 21:45

                @rhellema: dacht al, wat ruik ik… ?

              • rhellema zegt

                4 maart 2019 om 21:50

                @drdre1: nou, die viswinkel dus haha…of je vrouw is ongesteld, dat is ook nog mogelijk.

      • bischero zegt

        4 maart 2019 om 20:00

        @mashell: zeker wanneer de Sjeik van Persie/Iran ging zwemmen. Had een heel bijzondere slag.

        Login om te reageren
      • renegade zegt

        4 maart 2019 om 21:35

        @mashell: de handelaar bij ons op de hoek vertelde dat hij laatst een Perzische Golf had ingeruild. Een unieke auto uit 1987 met slechts 4.800 km op de teller…….

        Login om te reageren
    • kenner zegt

      4 maart 2019 om 18:47

      @poes: snel terug gooien in de zee in ieder geval

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      4 maart 2019 om 18:49

      @poes: Blobvis

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      4 maart 2019 om 19:31

      @poes: een barracuda ?

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      4 maart 2019 om 19:44

      Whaha eerste wat ik dacht….audi.. geintje mooie zilveren nieren

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      4 maart 2019 om 19:48

      @poes: deed mij denken aan een meerval. Dunno why.

      Login om te reageren
  2. markos78 zegt

    4 maart 2019 om 17:59

    Eh… bijzondere. In de basis goede proporties, maar zo bij elkaar niet bijzonder knap. Was wel iets voor Bitter geweest.

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    4 maart 2019 om 18:00

    Als je hiervan smikkelt en smult loop je een voedselvergiftiging op. Maar goed, die kerel van die Maserati Bellagio Fastback die ik in november ontmoette (zie autojunk), heeft dit eerste exemplaar gekocht. Dat ‘ie er van mag genieten.

    Login om te reageren
  4. mrrobot zegt

    4 maart 2019 om 18:01

    Ze kunnen het ook niet altijd goed doen…

    Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    4 maart 2019 om 18:03

    Mislukte BMW

    Login om te reageren
  6. Corrado16v zegt

    4 maart 2019 om 18:10

    De voorkant lijkt wel niet helemaal af.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2019 om 18:27

      @corrado16v: achterkant ook niet.

      Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    4 maart 2019 om 18:13

    Jaren ’90 kippengaas, nu ook mode in Italië.

    Login om te reageren
  8. eklasse zegt

    4 maart 2019 om 18:14

    Doe mij dan toch maar de Piëchmobiel.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      4 maart 2019 om 18:17

      @eklasse: Eigenlijk liever een nieuwe blauwe Bentley Continental GT.. mag ik ruilen?

      Login om te reageren
  9. shibby zegt

    4 maart 2019 om 18:14

    Ik vind het wat weghebben van een oude V8 vantage, het ‘muscle car’ model dan.

    Login om te reageren
  10. erwh zegt

    4 maart 2019 om 18:22

    Euh Autoblog, Italiaans design is niet per definitie mooi en dit is daarvan een sprekend voorbeeld (net als een vrij lange trits Alfa’s, FIAT’s, Ferrari’s etc. die de mooie ontwerpen wel weer des te indrukwekkender maken).

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    4 maart 2019 om 18:32

    De ontwerper van dit ding was een tijdje geleden bij Jay Leno’s garage. Tot mijn grote verbazing had de beste man geen hond en rood-witte stok bij zich

    Login om te reageren
  12. kniesoor zegt

    4 maart 2019 om 18:38

    En nou maar hopen, dat @nvn1993 zich niet tot een dergelijke verbouwing van z’n meest recente aanwinst laat verleiden . . . ?

    Login om te reageren
  13. jpoers zegt

    4 maart 2019 om 18:42

    Waarom zou je BMW achtige nieren op je maserati willen?

    Login om te reageren
  14. sudbina zegt

    4 maart 2019 om 19:13

    Ik ben dol op eigenlijk alle carrosserie bedrijven die van mooie auto een prachtige auto bouwen.

    De bedrijven die van een mooie auto een mweh auto bouwen snap ik nooit echt; volgens mij valt dit hier wel in.

    Het origineel is tien keer mooier.

    Login om te reageren
  15. niex zegt

    4 maart 2019 om 19:17

    Die titel…..dan denk je “ah, nu komt iets geweldigs”….. krijg je dit te zien. Geen groot fan vd Maser maar die is origineel 100x mooier.

    Login om te reageren
  16. jcjc zegt

    4 maart 2019 om 19:27

    Het gekke is dat ik ‘m ergens wel mooi wil vinden, maar dat lukt me niet. Alsof de grote lijnen helemaal prima zijn, maar de neus en kont wat extra aandacht verdienen.

    Login om te reageren
  17. fettasedano zegt

    4 maart 2019 om 19:38

    Grille is nog in backorder zo te zien

    Login om te reageren
  18. jerudo zegt

    4 maart 2019 om 19:46

    Mooie Kia neus, doen ze goed daar tegenwoordig in Korea. Oh wacht, het was Italiaans design…

    Login om te reageren
  19. peter911 zegt

    4 maart 2019 om 20:05

    Ben ik de enige die een wat Spyker achtige kont ziet?

    Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      4 maart 2019 om 20:07

      @peter911: Nee.

      Login om te reageren
  20. barkingiron zegt

    4 maart 2019 om 20:55

    Wat een gedrocht

    Login om te reageren
  21. joos straetmans zegt

    4 maart 2019 om 20:57

    Gezien de beperkingen die de ontwerper (Louis de Fabribeckers, op de foto’s zit hij achter het stuur) zichzelf heeft opgelegd – wielbasis en voorruit van de Maserati GranTurismo – vind ik het bijzonder dat hij erin geslaagd is de auto een eigen gezicht te geven. Vaak vraagt dit soort ontwerpen om gewenning. En in het echt zal hij best wel indruk maken.

    Login om te reageren
  22. mats106rallye zegt

    4 maart 2019 om 21:12

    Voorkant heeft wel wat achterkant is hem gewoon niet

    Login om te reageren
  23. gio96 zegt

    4 maart 2019 om 21:44

    Net een smaakloze samenstelling van een Spyker-achterkant en z8-voorkant.

    Login om te reageren
  24. Onehp zegt

    4 maart 2019 om 22:32

    “We verwachten dat de cabriolet iets zwaarder zal zijn dan de 1.700 kg wegende coupé.”

    Voor de duiding, italianen houden van drooggewichten. Maar zonder motorolie, koelvloeistof, remvloeistof en benzine kom je niet ver….
    Gemeten zoals alle andere gewone auto’s met vloeistoffen maar nog steeds zonder chauffeur, tikt alvast de Grancabrio met wat mooie opties ruim 2100kg aan. Met noodzakelijke chauffeur (zoals alle gewone auto’s gewogen worden) dus bijna 2200kg. Twijfel eraan dat deze lichter is, in tegendeel…
    Zware vis dus…

    Login om te reageren
  25. emping zegt

    5 maart 2019 om 02:03

    Ik smikkel hier niet van.

    Login om te reageren
  26. gio96 zegt

    5 maart 2019 om 02:10

    Wat een smaakloze samensmelting van een z8-voorkant en spyker-achterkant.

    Login om te reageren
  27. antoonniels zegt

    5 maart 2019 om 14:21

    Ik kreeg een beetje De Tomaso Bigua bij de eerste aanblik. Ben er nog niet uit of dat goed is of niet…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North