• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Cayman GT4 Clubsport is de nieuwe 911R

Auteur: jaapiyo, gepost 30 januari 2018 om 19:28 – 25 Reacties

Afbeelding Porsche Cayman GT4 Clubsport is de nieuwe 911RAfbeelding Porsche Cayman GT4 Clubsport is de nieuwe 911RAfbeelding Porsche Cayman GT4 Clubsport is de nieuwe 911RAfbeelding Porsche Cayman GT4 Clubsport is de nieuwe 911RAfbeelding Porsche Cayman GT4 Clubsport is de nieuwe 911RAfbeelding Porsche Cayman GT4 Clubsport is de nieuwe 911RAfbeelding Porsche Cayman GT4 Clubsport is de nieuwe 911RAfbeelding Porsche Cayman GT4 Clubsport is de nieuwe 911R

981
Die konden we aan zien komen…

Heet nieuws: de Porsche Cayman GT4 Clubsport is tweedehands duurder dan nieuw! Binnenkort gaat er eentje onder de hamer bij RM Sotheby’s. De verwachte opbrengst is 200.000 tot 250.000 Dollar. Nieuw kostte Porsche’s kleine racebeest 110.000 Euro. De nog scherpere versie van de Cayman GT4 (rijtest) volgt dus ook wat waardeontwikkeling betreft de voetstappen van zijn grote broer 911. Normaal gesproken zijn race-auto’s niet zo onderhevig aan prijsstijgingen.

Is het dan nog de moeite waard om er eentje op te pikken? Mjah, dat is natuurlijk de vraag. Voor hetzelfde geld kan je ook andere (nieuwe) supercars kopen die in de toekomst misschien nog appreciëren in waarde, of waar je met wat minder angst voor afschrijving in kan scheuren. Deze Cayman GT4 Clubsport heeft overigens nog geen millimeter afgelegd in anger, zoals men pleegt te zeggen in het Engels. De auto is afgeleverd bij de klant en daarna vermoedelijk onder een doek verdwenen.

Een absolute schande uiteraard, daar de GT4 Clubsport volgens echte kenners zo’n auto is waar je nooit meer uit wilt stappen als je ermee aan het boenderen bent. De atmosferische zespitter uit de 911 Carrera S vlak achter je rug, de zestraps PDK die door de versnellingen heen ramt, de GT3-goodies die de auto telepathisch verbindt met het asfalt, dit is schmöllen met een vette ES-CEE-HAA. Bieden dan maar?

UPDATE: voor de duidelijkheid, het gaat hier NIET om een straatauto. Tevens kan men 200.000 Dollar verwachten, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat iemand het ook echt gaat betalen.

Ook interessant!

  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
    Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
  • Waarom de Porsche Cayman GT4 knaak remt
  • Cayman GT4 crasht hard in Enschede

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

981, cayman, cayman-gt4, clubsport, geld, gt4, Porsche, veiling

Vorig bericht: « Wat moet er worden van de goede oude Mercedes SL?
Volgend bericht: Een nadere blik op de lampen van de Audi A7 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svensson zegt

    30 januari 2018 om 19:50

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. trolle zegt

    30 januari 2018 om 19:56

    Keep on milking that cow

    Login om te reageren
  3. e28forever zegt

    30 januari 2018 om 20:03

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. KEV9 zegt

    30 januari 2018 om 20:03

    De Porsche zoals die altijd al had moeten wezen..

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      30 januari 2018 om 20:12

      @Soulmaster: wat hebben kinderen zonder ouders hier mee te maken?

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        30 januari 2018 om 21:12

        @lekkerlinksrijden: hij is een Porsche Fan. Ook wel Porphan genoemd.

        Login om te reageren
  5. nicolasr zegt

    30 januari 2018 om 20:06

    EDIT: yasss. Is gefixt.

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    30 januari 2018 om 20:15

    Ach, niet teveel waarde aan hechten. Voor je weet komt er een Cayman Touring Package en kun je vrijwel hetzelfde weer bij de dealer bestellen

    Login om te reageren
  7. sameshitdifferentday zegt

    30 januari 2018 om 20:30

    911R heeft een handbak

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    30 januari 2018 om 20:50

    Gaaf ding!

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    30 januari 2018 om 20:51

    Doe mij de gewone maar.

    Login om te reageren
    • shogun zegt

      30 januari 2018 om 21:44

      @dutchdriftking: kost ook gewoon tegen de 2 ton:
      https://link.marktplaats.nl/m1249949964

      Login om te reageren
      • evogt3 zegt

        30 januari 2018 om 21:51

        @shogun: 195.000 euro vragen voor een GT4 kan iedereen. Voor 120K koop je er ook eentje.

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        30 januari 2018 om 21:51

        @shogun: klopt. Maar dan alsnog.

        Login om te reageren
  10. ghost zegt

    30 januari 2018 om 21:15

    Voor mij een normale GT4 graag, hardcore genoeg voor mij.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      30 januari 2018 om 21:24

      @ghost:
      Inderdaad een bloedstollend snel en scherp apparaat. Waarmee je ook de openbare weg op mag. Dan maar wat minder ‘track ready’.

      Login om te reageren
  11. reeybehn zegt

    30 januari 2018 om 21:41

    Er staat er een bij Porsche centrum Amsterdam in de showroom, gaaf ding!

    Login om te reageren
  12. evogt3 zegt

    30 januari 2018 om 21:47

    Een Cayman GT4 Clubsport mag de openbare weg niet op.

    Login om te reageren
  13. evogt3 zegt

    30 januari 2018 om 21:56

    Wat een waardeloos artikel. Omdat er 1 GT4 Clubsport geveild gaat worden waarvan de verwachting is dat hij meer gaat opbrengen dan de nieuwprijs is de Cayman GT4 Clubsport de nieuwe 911 R!
    Als ik morgen mijn auto te koop zet voor 2x de nieuwprijs is mijn auto dan ook de nieuwe 911 R?

    Login om te reageren
    • ablogjunk zegt

      31 januari 2018 om 06:52

      @evogt3: Maar @jaapyio is sinds kort wel een Porsche deskundige!

      Login om te reageren
      • evogt3 zegt

        31 januari 2018 om 09:49

        @ablogjunk: volgens wie? Slaat de plank volledig mis met dit artikel.

        Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      31 januari 2018 om 11:14

      @evogt3: Heb je zand in je vagina?

      Login om te reageren
      • evogt3 zegt

        31 januari 2018 om 11:52

        @nicolasr: nope. You?

        Login om te reageren
  14. maotje zegt

    31 januari 2018 om 07:27

    Dan maar te hopen dat de veerpoten wel verstevigd zijn voordat heel de boel bij deze ook afscheuren

    Login om te reageren
  15. tvr1974 zegt

    31 januari 2018 om 13:02

    Eerlijk is eerlijk maar deze auto heeft TOV de 911 de betere balans…en dus meer lol (of overwinningen)
    Dat geldt ook voor de normale cayman GT4 tov de GT3 911.. Soms is de 911 in t voor deel maar voor een (veel) duurdere auto (zie bijv http://fastestlaps.com/comparisons/3ht87s74fln7 )

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North